eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lipce Reymontowskie › Remont stacji uzdatniania wody w Lipcach Reymontowskich

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-04-29

Lipce Reymontowskie: Remont stacji uzdatniania wody w Lipcach Reymontowskich
Numer ogłoszenia: 92933 - 2014; data zamieszczenia: 29.04.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Lipce Reymontowskie , ul. Reymonta 24, 96-127 Lipce Reymontowskie, woj. łódzkie, tel. 046 8316197, faks 046 8316268.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lipcereymontowskie.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont stacji uzdatniania wody w Lipcach Reymontowskich.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest remont stacji uzdatniania wody w Lipcach Reymontowskich. Zamówienie obejmuje: roboty rozebranie rynien dachowych i rur spustowych, rozebranie obróbek blacharskich ogniomurów, gzymsów, rozebranie pokrycia dachowego papy na betonie, rozebranie kominów wentylacyjnych z cegieł, rozebranie posadzek i innych elementów betonowych, rozebranie pieców i trzonów licowanych kaflami, odbicie tynków wewnętrznych na ścianach i na sufitach, wykucie z muru ościeżnic drewnianych o powierzchni do 1 m2 i ponad 2 m2, roboty ziemne pod fundamenty, wykonanie fundamentów pod zbiorniki, wykonanie podsypki z ubitych piasków, wykonanie podłoży betonowych pod posadzki, wykonanie posadzki z płytek terakotowych wraz z cokolikami, wykonanie tynków cementowo-wapiennych sufitów i ścian, montaż stolarki okiennej i drzwiowej, ułożenie glazury na ścianach do wysokości 2,1 m, malowanie farbami emulsyjnymi ścian i sufitów, wykonanie kominów, wykonanie warstwy wyrównawczej na dachu, wykonanie izolacji cieplej i przeciwdźwiękowej, wykonanie pokrycia dachu papą termozgrzewalną, wykonanie obróbek komina papą termozgrzewalną, wykonanie obróbek ogniomurów z papy termozgrzewalnej, montaż rynien dachowych i rur spustowych, wykonanie obróbek z blachy powlekanej, przygotowanie podłoża pod ocieplenie, ocieplenie ścian zewnętrznych budynku płytami styropianowymi, wykonanie tynku cienkowarstwowego akrylowego, zamontowanie podokienników stalowych, wykonanie opaski betonowej w około budynku o szerokości 50 cm, demontaż istniejących rurociągów i urządzeń, wykonanie tymczasowej instalacji zapewniającej dostawę wody na czas remontu przy użyciu urządzeń z demontażu, wymianę filtrów ciśnieniowych, wymianę hydroforów, wymianę układu sprężonego powietrza (zbiornik sprężonego powietrza + sprężarka powietrza), wymianę rurociągów technologicznych, wymianę wejścia rurociągu tłocznego do stacji uzdatniania wody, wymianę wejścia rurociągu do sieci wodociągowej, wymianę kanalizacji technologicznej w budynku, wymianę pomp głębinowych w studni nr 2 i nr 3, montaż zasuwy na rurociągu odpływowym z odstojnika, wymianę istniejącej rozdzielnicy na rozdzielnicę skrzynkową, wymianę instalacji elektrycznej w stacji uzdatniania wody, wymianę instalacji oświetleniowej, wymianę kabli do studni głębinowych, wymianę instalacji piorunochronnej, wykonanie pomiarów. Zamówienie obejmuje również: obsługę geodezyjną polegającą wykonaniu geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej infrastruktury podziemnej, oznakowanie terenu budowy, organizację i zabezpieczenie placu budowy, poniesienie ewentualnych kosztów wyłączenia i włączenia energii elektrycznej, organizację i przeprowadzenie rozruchu technologicznego, zakończonego uzyskaniem wymaganych wartości wskaźników dotyczących jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi, potwierdzonych badaniami właściwych instytucji w tym zakresie, uporządkowanie terenu po budowie, opracowanie i przekazanie niezbędnych instrukcji obsługi stacji uzdatniania wody, przeszkolenie pracowników przedsiębiorstwa w zakresie obsługi stacji uzdatniania wody, sporządzenie i przedłożenie dokumentacji powykonawczej oraz wszelkie inne prace określone w przedmiarze robót, opisie technicznym, projekcie budowlanym i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, nie objęte Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia, a konieczne do wykonania ze względu na sztukę budowlaną..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy, do 50% wartości zamówienia podstawowego

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.25.21.20 - Roboty budowlane w zakresie zakładów uzdatniania wody 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.23.24.30 - Roboty w zakresie uzdatniania wody 45.33.22.00 - Roboty instalacyjne hydrauliczne 45.31.10.00 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.07.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 9.800,00 zł (słownie: dziewięć tysięcy osiemset złotych i 00/100)

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna niniejszy warunek za spełniony na podstawie złożonego oświadczenia w zakresie art. 22 ust. 1 ustawy

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna niniejszy warunek za spełniony na podstawie złożonego oświadczenia w zakresie art. 22 ust. 1 ustawy oraz gdy Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał minimum dwa zadania polegające na budowie, rozbudowie, przebudowie lub remoncie stacji uzdatniania wody o wydajności nie mniejszej niż 50 m3/h i wartości robót brutto nie mniejszej niż 450.000,00 zł każda realizacja

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna niniejszy warunek za spełniony na podstawie złożonego oświadczenia w zakresie art. 22 ust. 1 ustawy

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna niniejszy warunek za spełniony na podstawie złożonego oświadczenia w zakresie art. 22 ust. 1 ustawy oraz gdy Wykonawca przedstawi wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, tj. co najmniej jedną osobę, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych i gazowych oraz co najmniej jedną osobę, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. Warunek uznaje się za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi co najmniej jedną osobę posiadającą wszystkie wymienione uprawnienia lub kilka osób posiadających jedno lub kilka z wymienionych uprawnień. Osoby te łącznie muszą dysponować wszystkimi wymaganiami w specyfikacji uprawnieniami

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna niniejszy warunek za spełniony na podstawie złożonego oświadczenia w zakresie art. 22 ust. 1 ustawy oraz gdy Wykonawca posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na wartość nie mniejszą niż 450.000,00 zł

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 2) w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy jeśli Wykonawca jest osobą fizyczną dołącza oświadczenie w zakresie braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 3) wypełniony i podpisany formularz ofertowy wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 4) kosztorys ofertowy sporządzony na podstawie przedmiaru robót, 5) dokument, określający zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, a jeżeli Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik - także pełnomocnictwo, określające zakres umocowania, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. Pełnomocnictwo może być przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie, 6) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia lub do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, 7) w przypadku wniesienia wadium w pieniądzu kserokopię dowodu wpłaty, 8) w przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądzu kopię dokumentu gwarancji lub poręczenia potwierdzoną za zgodność z oryginałem włączoną do oferty oraz oryginał tej gwarancji lub poręczenia osobno załączony do oferty

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający, na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy, przewiduje możliwość wprowadzenia zmian postanowień treści zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. Zamawiający ustanawia następujące przypadki i warunki umożliwiające zmianę treści umowy: 1) wstrzymanie robót przez właściwy organ z przyczyn nie zawinionych przez Wykonawcę, 2) wstrzymanie robót przez właściwy organ z przyczyn nie zawinionych przez Wykonawcę, 3) wstrzymanie realizacji umowy przez Zamawiającego, 4) działania siły wyższej, 5) wystąpienie warunków atmosferycznych i zdarzeń losowych, które utrudniają lub uniemożliwiając prowadzenie robót w umówiony sposób, 6) wystąpienie znalezisk archeologicznych, geologicznych, hydrogeologicznych, nieprzewidzianych kolizji z urządzeniami infrastruktury, 7) konieczności dokonania zmian w dokumentacji projektowej lub dokumentacji technicznej urządzeń, 8) wystąpienia w trakcie realizacji umowy konieczności usunięcia drzew oraz uzyskania stosownych zezwoleń, 9) zmiany będące następstwem działania organów administracji, 10) konieczności zmiany osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie lub innych osób wyznaczonych do kierowania i nadzorowania procesu budowlanego, 11) zmiany Podwykonawcy, wskazanego na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w formularzu ofert stanowiącym załącznik nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a jednocześnie będącego podmiotem, na którego zasoby Wykonawca powołał się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, jeśli Wykonawca wykaże Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu w stopniu mniejszym niż wymagane w trakcie przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia, 12) zmian dotyczących Podwykonawców poprzez: a) wskazanie innych Podwykonawców, b) rezygnację z Podwykonawców, c) wskazanie innego zakresu podwykonawstwa, d) wykonania przedmiotu umowy przy pomocy Podwykonawców, pomimo nie wskazania w ofercie przetargowej żadnej części zamówienia przeznaczonej do wykonania w ramach podwykonawstwa, 13) zaistnienie konieczności ograniczenia lub rezygnacji z części umownego zakresu robót, 14) zaistnienia konieczności wykonania robót zamiennych, 15) wystąpienia konieczności wykonania zamówień dodatkowych, od których zależy wykonanie przedmiotu umowy, 16) zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację zamówienia, w tym ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT), 17) zmiana danych adresowych lub innych danych dotyczących stron umowy. Dopuszczalny zakres zmian umowy w sprawie zamówienia publicznego obejmuje: 1) możliwość zmiany terminu zakończenia realizacji zamówienia i innych terminów umownych, 2) możliwość zmiany osób uprawnionych do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub innych osób wyznaczonych do kierowania i nadzorowania procesu budowlanego, 3) możliwość zmiany w zakresie podwykonawstwa i umów o podwykonawstwo, 4) możliwość zmiany umówionego wynagrodzenia wynikającej z porównania rozmiaru i wartości robót zamiennych z robotami pierwotnie zamówionymi z zastrzeżeniem nieprzekraczalności ceny ofertowej, która będzie stanowić maksymalną graniczną kwotę umówionego wynagrodzenia, 5) możliwość zmniejszenia wynagrodzenia umownego poprzez korektę wartości umowy po cenach i stawkach wynikających z kosztorysu ofertowego Wykonawcy, 6) modyfikację rozmiaru i rodzaju robót w zakresie ustalonych robót zamiennych, bez możliwości jednak rozszerzenia zakresu zamówienia w związku z zakazem wynikającym z art. 140 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, 7) możliwość zmiany ceny brutto na wykonanie zamówienia w przypadku zmiany urzędowej stawki podatku od towarów i usług (VAT), 8) możliwość zmiany danych adresowych stron umowy oraz danych objętych fakturą, w szczególności numer NIP, numer rachunki bankowego

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lipcereymontowskie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Lipce Reymontowskie, 96-127 Lipce Reymontowskie ul. Reymonta 24, pokój nr 2 lub 3.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.05.2014 godzina 11:00, miejsce: sekretariat Urzędu Gminy Lipce Reymontowskie, 96-127 Lipce Reymontowskie ul. Reymonta 24, pokój nr 4.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie realizowane jest w ramach operacji pt. Remont Stacji Uzdatniania Wody w Lipcach Reymontowskich, Oś 3 Jakość życia na obszarach wiejskich i różnicowanie gospodarki wiejskiej, Działanie 321 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej, objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.