eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rachanie › Udzielenie kredytu konsolidacyjnego, długoterminowego w wysokości 2 267 890,00 zł z przeznaczeniem na spłatę zobowiązań z tytułu wcześniej zaciągniętych kredytów.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-04-15

Rachanie: Udzielenie kredytu konsolidacyjnego, długoterminowego w wysokości 2 267 890,00 zł z przeznaczeniem na spłatę zobowiązań z tytułu wcześniej zaciągniętych kredytów.
Numer ogłoszenia: 91534 - 2016; data zamieszczenia: 15.04.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wójt Gminy Rachanie , ul. Dolna 1, 22-640 Rachanie, woj. lubelskie, tel. 084 6471103, faks 084 6471103.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rachanie.gmina.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie kredytu konsolidacyjnego, długoterminowego w wysokości 2 267 890,00 zł z przeznaczeniem na spłatę zobowiązań z tytułu wcześniej zaciągniętych kredytów..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotowy kredyt konsolidacyjny długoterminowy nie wpłynie na rachunek bankowy gminy, a bank kredytujący dokona bezpośrednio spłat dotychczasowego zadłużenia Gminy Rachanie wobec Banku Spółdzielczego w Tomaszowie Lub. Oddział Rachanie, Banku Ochrony Środowiska S.A. Oddział Chełm, ING Bank Śląski S.A. Oddział Rzeszów. 2.Kredyt konsolidacyjny długoterminowy jest operacją pozabilansową na długu Gminy Rachanie polegającą na zamianie wcześniej zaciągniętych kredytów długoterminowych na jeden korzystniej dla Gminy rozłożony w czasie. 3.Bank kredytujący udzieli pozabilansowo przedmiotowego kredytu konsolidacyjnego długoterminowego oraz dokona spłaty zobowiązań z tytułu wcześniej zaciągniętych kredytów bankowych w wysokości 2.267.890,00 zł., w tym: - kredyt z 2011 roku w kwocie 355.390,00 zł - Bank Ochrony Środowiska S.A. Oddział Chełm - kredyt z 2011 roku w kwocie 525.000,00 zł - ING Bank Śląski S.A. Oddział Rzeszów, - kredyt z 2013 roku w kwocie 1.387.500,00 zł - Bank Spółdzielczy w Tomaszowie Lub. Oddział Rachanie 4.raty kapitałowe kredytu konsolidacyjnego długoterminowego w wysokości 2.267.890,00 zł. będą płatne w terminach: - od 30.06.2016 do 31.12.2016 roku - 0,00 zł - od 1.01.2017 do 31.12.2017 roku - 0,00 zł - od 1.01.2018 do 31.12.2018 roku - 0,00 zł -do 31.03.2019 roku - 34 195,00 zł -do 30.06.2019 roku - 33 250,00 zł -do 30.09.2019 roku - 33 250,00 zł -do 31.12.2019 roku- 33 250,00 zł -do 31.03.2020 roku - 34 195,00 zł -do 30.06.2020 roku - 33 250,00 zł -do 30.09.2020 roku - 33 250,00 zł -do 31.12.2020 roku - 33 250,00 zł -do 31.03.2021 roku - 50 000,00 zł -do 30.06.2021 roku - 50 000,00 zł -do 30.09.2021 roku - 50 000,00 zł -do 31.12.2021 roku - 50 000,00 zł -do 31.03.2022 roku - 100 000,00 zł -do30.06.2022 roku - 100 000,00 zł -do 30.09.2022 roku - 100 000,00 zł -do 31.12.2022 roku - 100 000,00 zł -do 31.03.2023 roku - 100 000,00 zł -do 30.06.2023 roku - 100 000,00 zł -do 30.09.2023 roku - 100 000,00 zł -do 31.12.2023 roku - 100 000,00 zł -do 31.03.2024 roku - 100 000,00 zł -do 30.06.2024 roku - 100 000,00 zł -do 30.09.2024 roku - 100 000,00 zł -do 31.12.2024 roku - 100 000,00 zł -do 31.03.2025 roku - 100 000,00 zł -do 30.06.2025 roku - 100 000,00 zł -do 30.09.2025 roku - 100 000,00 zł -do 31.12.2025 roku - 100 000,00 zł -do 31.03.2026 roku - 100 000,00 zł -do 30.06.2026 roku - 100 000,00 zł 5.Udostępnienie kredytu nastąpi nie później niż w terminie 14 dni od daty zawarcia umowy. 6.Kredyt konsolidacyjny długoterminowy zostanie udzielony z przeznaczeniem na wcześniejszą spłatę kredytów długoterminowych poza bilansowo - bez odrębnego wniosku kredytowego, w walucie polskiej, 7.Planowany okres kredytowania - do dnia 30.06.2026 roku 8.Spłata odsetek w okresach kwartalnych na podstawie pisemnego zawiadomienia o wysokości odsetek przez Bank kredytujący, 9.Spłata odsetek naliczonych za poszczególne kwartały płatna do ostatniego dnia każdego miesiąca kończącego kwartał. 10.Dla wyznaczenia wysokości odsetek przyjmuje się rok równy 365 dni oraz rzeczywistą liczbę dni w miesiącu, 11.W przypadku spłaty kredytu we wcześniejszym terminie, odsetki będą naliczane do dnia spłaty, a nie do końca trwania umowy, 12.Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty kredytu w całości lub części bez ponoszenia dodatkowych opłat, prowizji i ewentualnych kar. 13.Oprocentowanie kredytu będzie zmienne, równe sumie WIBOR 3M + m, gdzie m jest stałą marżą banku (niezmienną w okresie obowiązywania umowy), a stopa WIBOR 3M będzie brana jako średnia z 3 miesiąca kończącego kwartał, za który będą płatne odsetki. 14.Do sporządzenia oferty przetargowej Oferent w formularzu oferty ujmie wysokość średniej stawki WIBOR 3M na dzień 31 marca 2016r. ( t.j. 1,67 zł ) 15.Bank nie będzie naliczał żadnych dodatkowych opłat i prowizji. 16.Zabezpieczeniem kredytu konsolidacyjnego długoterminowego będzie weksel własny (in blanco) wraz z deklaracją wekslową. Zabezpieczenie może być realizowane w przypadku zwłoki w spłacie rat kapitałowych lub odsetek przekraczających 30 dni. 17.Rozliczenia pomiędzy Bankiem a Gminą będą prowadzone w PLN. 18.Gmina wyraża zgodę na złożenie pisemnego oświadczenia o poddaniu się egzekucji w świetle przepisów art. 97 ust. 1 i 2 Prawo bankowe..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2026.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca przedłoży zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności, o którym mowa w art. 36 ust. 1 ustawy Prawo bankowe, lub dokumenty równoważne (potwierdzające prawo prowadzenia na terenie Polski działalności bankowej w zakresie udzielania kredytów zgodnie z przepisami powołanej ustawy ). Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń, według formuły spełnia - nie spełnia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje żadnych wymagań, których spełnienia Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje żadnych wymagań, których spełnienia Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje żadnych wymagań, których spełnienia Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje żadnych wymagań, których spełnienia Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.Formularz ofertowy- ( załącznik Nr 1 do SIWZ)

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający zgodnie z art. 144 ust.1 ustawy PZP przewiduje możliwość dokonania zmian w treści zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie: 1. Zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mających wpływ na realizację zamówienia, 2. Określa się następujący tryb dokonywania zmian postanowień umowy: 2.1 zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie, za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie, pod rygorem nieważności, 2.2 strona występująca o zmianę postanowień zawartej umowy zobowiązana jest do udokumentowania zaistnienia okoliczności powodujących zmianę umowy, 2.3 wniosek o zmianę postanowień zawartej umowy musi być wyrażony na piśmie. 2.4 Zamawiający nie ma obowiązku zmiany postanowień umowy, jeżeli Wykonawca w terminie 3 dni od wystąpienia okoliczności powodujących dokonanie zmiany, nie złoży Zamawiającemu, na piśmie, uzasadnionego i udokumentowanego wniosku o dokonanie zmiany.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rachanie.gmina.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Rachanie, ul. Dolna 1, 22-640 Rachanie, pokój nr 1.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.05.2016 godzina 11:00, miejsce: Urząd Gminy w Rachaniach ul. Dolna 1, pokój nr 10 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: do 06.06.2016.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.