eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Świadczenie usług w zakresie utrzymania czystości i porządku w Sukiennicach.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-04-15

Kraków: Świadczenie usług w zakresie utrzymania czystości i porządku w Sukiennicach.
Numer ogłoszenia: 90908 - 2016; data zamieszczenia: 15.04.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Budynków Komunalnych , ul. Bolesława Czerwieńskiego 16, 31-319 Kraków, woj. małopolskie, tel. 12 616 6222, faks 12 616 6229.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zbk.krakow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług w zakresie utrzymania czystości i porządku w Sukiennicach..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 2.1. Zamawiający zleca świadczenie usług w zakresie utrzymania czystości i porządku w Sukiennicach - hala główna i podcienia (powierzchnia - 2150 m2) oraz sprzątanie klatki schodowej (powierzchnia 18,82 m2), stanowiącej dojście do toalet i pomieszczeń socjalnych oddanych w najem użytkownikom kramów i lokali w obrębie Sukiennic. Całkowita powierzchnia objęta zamówieniem wynosi 2 168,82 m2. W sytuacjach nieprzewidzianych (awarie, naprawy) na terenie Sukiennic powierzchnia przewidziana do utrzymania czystości i porządku może ulec zmianie, tj. zmniejszeniu. Powierzchnia przewidziana do utrzymania czystości i porządku lub zakres czynności, może ulec również zmianie ze względu na przekazanie części powierzchni przez Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie lub Wydział Spraw Administracyjnych UMK, w zarząd, najem, czasowe zajęcie lub dzierżawę innemu podmiotowi. Zamawiający każdorazowo będzie powiadamiał Wykonawcę (dopuszcza się zawiadamianie drogą mailową) o zmianie powierzchni, wobec czego Strony zobowiązują się niezwłocznie wprowadzić stosowne zmiany do umowy w drodze aneksu. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień przyszłej umowy spowodowanych przyczynami zewnętrznymi, niezależnymi od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkującymi niemożliwością wykonania usługi na warunkach określonych w umowie (w szczególności spowodowane zmianami obowiązującego prawa w zakresie przedmiotu zamówienia, interwencjami mieszkańców lub instytucji miejskich, zmianą powierzchni przewidzianej do utrzymania czystości i porządku w obiekcie Sukiennic, w związku z prowadzonymi pracami remontowymi na terenie Sukiennic lub przekazaniem części powierzchni Sukiennic w zarząd, najem, czasowe zajęcie lub dzierżawę innemu podmiotowi. W przypadku zmniejszenia powierzchni objętej usługą powyżej 60% spowodowanego ww. przyczynami, Zamawiający zobowiązuje się zwiększyć wynagrodzenie Wykonawcy poprzez zwiększenie o 10% stawki jednostkowej za utrzymanie czystości i porządku 1m2 powierzchni Sukiennic. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści przyszłej umowy będą mogły być dokonane tylko za zgodą obu stron, w formie aneksu - pod rygorem nieważności. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia we własnym zakresie i na swój koszt stanu zaopatrzenia wszystkich niezbędnych materiałów: energii elektrycznej, środków czystości, środków transportowych, łącznościowych, urządzeń, narzędzi, sprzętu itp. oraz zatrudnienia osób niezbędnych do prawidłowej realizacji zamówienia. Zamawiający udostępni Wykonawcy wodę, ale tylko w okresie, gdy temperatura powietrza w nocy przekroczy +5oC. W związku z czym Wykonawca będzie obciążany kosztami związanymi z korzystaniem z wody (rozliczenie na podstawie wskazań sublicznika). Wykonywanie obowiązku sprzątania i utrzymania porządku odbywać się będzie przez siedem dni w tygodniu, także w święta. Do zmywania, czyszczenia i konserwacji wszystkich powierzchni należy używać odpowiednich środków myjących, czyszczących lub konserwujących (płynów, emulsji, past itp.) przystosowanych do powierzchni budynków zabytkowych. Substancje i preparaty muszą być nieszkodliwe dla otoczenia, dostosowane do powierzchni.W budynku znajduje się pomieszczenie, które może służyć do przechowywania narzędzi. Odpady komunalne pochodzące z kramów Wykonawca będzie składował w sposób selektywny w pojemnikach na odpady komunalne przeznaczonych dla obiektu Sukiennic usytuowanych na terenie budynku położonego przy Rynku Głównym 29 w Krakowie lub innym miejscu wskazanym przez Zamawiającego, znajdującym się w odległości nie większej niż 500 m od krzyża Sukiennic, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami - uchwała Nr LXIII/917/12 Rady Miasta Krakowa z dnia 19 grudnia 2012 r. (z późn. zm.) w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejskiej Kraków, skąd będą regularnie wywożone zgodnie z zasadami gospodarowania odpadami - uchwała nr LXIII/918/12 RMK z dnia 19 grudnia 2012 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w Gminie Miejskiej Kraków i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami. Przyjmuje się, iż jeden lokal użytkowy produkuje dziennie około 0,02 m3 śmieci bytowo-komunalnych (63 lokale użytkowe). Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień przyszłej umowy spowodowanych przyczynami zewnętrznymi, niezależnymi od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkującymi niemożliwością wykonania usługi na warunkach określonych w umowie (w szczególności spowodowane zmianami obowiązującego prawa w zakresie przedmiotu zamówienia, interwencjami mieszkańców lub instytucji miejskich, zmianą powierzchni przewidzianej do utrzymania czystości i porządku w obiekcie Sukiennic, w związku z prowadzonymi pracami remontowymi na terenie Sukiennic lub przekazaniem części powierzchni Sukiennic w zarząd, najem, czasowe zajęcie lub dzierżawę innemu podmiotowi. 2.2. Szczegółowy zakres zadań należących do Wykonawcy w ramach świadczenia usług polegających na utrzymaniu czystości i porządku został wskazany w załączniku nr 1 do umowy. Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę w ramach wykonywania usług określonych w ww. załączniku nr 1 do umowy, do wyboru najlepszych pod względem skuteczności oraz bezpieczeństwa metod działania. Czynności określone w pkt 1 i 2 załącznika nr1 do umowy, Wykonawca jest zobowiązany realizować przy pomocy minimum 1 maszyny czyszczącej przeznaczonej do czyszczenia posadzek. 2.3. Na podstawie art. 29 ust. 4 pkt 4 ustawy Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę (na co najmniej 1/2 etatu) przez Wykonawcę (lub podwykonawcę) co najmniej 2 osób wykonujących bezpośrednie czynności w trakcie realizacji zamówienia. Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu stosuje klauzulę społeczną na podstawie art. 29 ust. 4 pkt. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r, Prawo zamówień publicznych polegającą na zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę, przez wykonawcę lub podwykonawcę, osób wykonujących czynności sprzątania w trakcie realizacji zamówienia. Realizacja zamówienia przez te osoby ma na celu podniesienie jakości i terminowości wykonania zamówienia. Personel zatrudniony na podstawie stosunku pracy to większa dyspozycyjność osób wykonujących zamówienie wobec zamawiającego i wykonawcy, większe doświadczenie personelu (wynikające ze stałości zatrudnienia u danego wykonawcy), lepsza kontrola wykonania zamówienia z uwagi na podporządkowanie pracowników wynikające ze stosunku pracy większe zaangażowanie pracowników (wynikające z potrzeby należytego wywiązania się z obowiązków pracowniczych, co przekłada się na utrzymanie zatrudnienia). Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przez cały okres wykonywania przedmiotu umowy zatrudniał na podstawie umowy o pracę, na co najmniej 1/2 etatu, co najmniej 2 osób świadczących pracę związaną z wykonywaniem czynności w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. Powyższy warunek zostanie spełniony poprzez zatrudnienie na umowę o pracę nowych pracowników lub wyznaczenie do realizacji zamówienia zatrudnionych już u Wykonawcy pracowników z wynagrodzeniem każdej z tych osób nie niższym od minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz.U. z 2002 r., Nr 200, poz. 1679, z póź. zm.) Wykonawca zobowiązany jest na żądanie Zamawiającego złożyć w terminie do 7 dni od dnia otrzymania pisemnego wezwania, oświadczenie podpisane przez Wykonawcę, że warunek dot. stanu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę pracowników jest przestrzegany. Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli w tym zakresie poprzez żądanie dostarczenia przez Wykonawcę zaświadczenia z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o niezaleganiu w opłacaniu składek ZUS oraz dokumentów potwierdzających wymaganą liczbę osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę i zgłoszonych do ubezpieczenia społecznego, skierowanych do realizacji Zamówienia..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.12.00 - Usługi sprzątania budynków .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2018.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca musi wnieść wadium na cały okres związania ofertą przed upływem terminu do składania ofert w wysokości: 4.800,00 zł.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy spełniający warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy, w szczególności dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym, tj.: minimum 1 maszyną czyszczącą o napędzie elektrycznym do czyszczenia posadzek. 2. Ocena spełnienia ww. warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach przedłożonych w ofercie.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.: co najmniej 1 osobą przewidzianą do koordynacji realizacji przedmiotu zamówienia (będącą równocześnie osobą do kontaktów z Zamawiającym), posiadającą, co najmniej 3-letnie doświadczenie, uzyskane w ostatnich 5 latach przed upływem terminu składania ofert, w nadzorowaniu osób sprzątających. 2. Ocena spełnienia ww. warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach przedłożonych w ofercie.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy sytuacji ekonomicznej i finansowej, tj. posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę ubezpieczenia minimum 150.000,00 zł. 2. Ocena spełnienia ww. warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach przedłożonych w ofercie.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Termin płatności - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy zostały określone we wzorze umowy, który stanowi załącznik do SIWZ

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zbk.krakow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Budynków Komunalnych, Kraków, ul. Bolesława Czerwieńskiego 16 - Referat Zamówień Publicznych i Umów (parter). Cena SIWZ w wersji papierowej - 5,00 zł. (nie wymaga się pobrania)..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.05.2016 godzina 10:45, miejsce: Zarząd Budynków Komunalnych, ul. Czerwieńskiego 16, 31-319 Kraków - Dziennik Podawczy (parter).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Warunki udziału w postępowaniu w odniesieniu do Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, Zamawiający będzie oceniał łącznie. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, o których mowa powyżej, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Na podstawie art. 24 ust. 2a Ustawy przewiduje się możliwość wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych. Powyższe dotyczy zamówień realizowanych u Zamawiającego. Zamawiający nie wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy, który udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.....

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.