eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Krokowa › Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadań dokończenie procesu budowy sieci kanalizacji sanitarnej w aglomeracji Żarnowiec - gmina Krokowa oraz budowa sieci wodociągowych w gminie Krokowa

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-06-08

Krokowa: Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadań dokończenie procesu budowy sieci kanalizacji sanitarnej w aglomeracji Żarnowiec - gmina Krokowa oraz budowa sieci wodociągowych w gminie Krokowa
Numer ogłoszenia: 89465 - 2009; data zamieszczenia: 08.06.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Krokowa , ul. Szkolna 2, 84-110 Krokowa, woj. pomorskie, tel. 0-58 675 41 00, faks 0-58 675 41 01.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.krokowa.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadań dokończenie procesu budowy sieci kanalizacji sanitarnej w aglomeracji Żarnowiec - gmina Krokowa oraz budowa sieci wodociągowych w gminie Krokowa.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Inżyniera zgodnie z Warunkami Kontraktu na budowę dla robót budowlanych i inżynieryjnych projektowanych przez Zamawiającego, trzecie wydanie angielsko-polskie 2005 (tłumaczenie pierwszego wydania w języku angielskim 1999 opublikowanego przez Międzynarodową Federację Inżynierów Konsultantów (Fédération Internationale des Ingénieurs-Conseils - FIDIC), dalej zwany również czerwony FIDIC). Realizowany projekt dotyczy budowy 51,06 km sieci kanalizacji sanitarnej w gminie Krokowa, na terenie miejscowości: Dabrowa, Górczyn, Karlikowo, Lubkowo, Lubocino, Odargowo, Sobieńczyce z Mysliwką, Wierzchucino - Wybudowania, Słuchowo i Tyłowo oraz budowy 10,17 km sieci wodociągowej w gminie Krokowa, na terenie miejscowości Karlikowo, Karlikowo-Lubocino, Sobieńczyce - Karlikowo, Sobieńczyce z Myśliwką, Odargowo i Słuchowo. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca wykona dokumentację przetargową (Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia) na wybór Wykonawcy Robót budowlanych zgodnie Prawem zamówień publicznych i Warunków Kontraktowych FIDIC. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera specyfikacja istotnych warunków zamówienia.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.53.00.00 - Doradcze usługi budowlane 71.52.00.00 - Usługi nadzoru budowlanego 71.54.10.00 - Usługi zarządzania projektem budowlanym 71.30.00.00 - Usługi inżynieryjne 71.31.00.00 - Doradcze usługi inżynieryjne i budowlane 71.20.00.00 - Usługi architektoniczne i podobne .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 42.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Wymagane wadium: 10.000,00 zł

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, 2) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych. 3) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki: a) dysponować osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia lub przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia: a1)- Kierownik Zespołu Inżyniera Kontraktu- wymagane wykształcenie wyższe techniczne oraz co najmniej 10 lat doświadczenia zawodowego jako Kierownik Zespołu Inżyniera Kontraktu w ramach projektów z zakresu gospodarki wodno - ściekowej (sieci kanalizacji sanitarnej i/lub wodociągowej; stacje uzdatniania wody, oczyszczalnie ścieków), w tym co najmniej: - Zakończonej inwestycji obejmującej swym zakresem długość co najmniej 50 000 mb sieci kanalizacji sanitarnej, realizowanej w oparciu o warunki kontraktowe FIDC, tzw. czerwony FIDIC lub równoważne; - Zakończonej inwestycji obejmującej swym zakresem długość co najmniej 10 000 mb sieci wodociągowej, realizowanej w oparciu o warunki kontraktowe FIDC, tzw. czerwony FIDIC lub równoważne - Zakończonej inwestycji z zakresu gospodarki wodno ściekowej (sieci kanalizacji sanitarnej i/lub wodociągowej; stacje uzdatniania wody, oczyszczalnie ścieków) realizowana w oparciu o warunki kontraktowe FIDC, tzw. czerwony FIDIC lub równoważne o wartości co najmniej 20 000 000 PLN netto. a2)- Asystent Inżyniera Kontraktu - wymagane wykształcenie wyższe oraz co najmniej 5 lata doświadczenia zawodowego jako Asystent Inżyniera Kontraktu lub Kierownika Zespołu Inżyniera Kontraktu w ramach projektów z zakresu gospodarki wodno - ściekowej (sieci kanalizacji sanitarnej i/lub wodociągowej; stacje uzdatniania wody, oczyszczalnie ścieków), w tym co najmniej: - Zakończonej inwestycji z zakresu gospodarki wodno ściekowej (sieci kanalizacji sanitarnej i/lub wodociągowej; stacje uzdatniania wody, oczyszczalnie ścieków) realizowanej w oparciu o warunki kontraktowe FIDC, tzw. czerwony FIDIC lub równoważne o wartości co najmniej 20 000 000 PLN netto. a3)- Przedstawiciel Inżyniera - wymagane wykształcenie wyższe techniczne oraz co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego jako Inżynier Rezydent lub Kierownik Zespołu lub Asystent Kierownika Zespołu lub Przedstawiciel Inżyniera (w rozumieniu Warunków Kontraktowych Fidic) w ramach projektów z zakresu gospodarki wodno - ściekowej, w tym przynajmniej jednej zakończonej inwestycji prowadzonej według warunków kontraktowych FIDIC (FIDC czerwony) lub równoważnych, dotyczącej budowy sieci kanalizacji sanitarnej i/lub wodociągowej o długości minimum 50 000 mb. Przez zakończoną inwestycję należy rozumieć kontrakt (zawarty w ramach jednej umowy), w którym wszelkie roboty zostały zakończone (wydane zostało Świadectwo Wykonania i/lub minął okres rękojmi i/lub gwarancji) w rozumieniu warunków kontraktowych FIDIC lub równoważnych. Przez warunki kontraktowe FIDIC lub równoważne rozumie się Warunki Kontraktowe FIDIC lub warunki powstałe poprzez dostosowanie Warunków Kontraktowych FIDIC do prawa lokalnego krajów Unii Europejskiej np. Warunki kontraktowe UAV, UAV-GC (Holandia), FABI-KVV (Belgia), VOB (Niemcy), JCT lub GMP (Wielka Brytania), PRAG (Polska) a4)- Inspektor nadzoru w specjalności instalacyjnej (inżynier sanitarny) (1 osoba), posiadająca co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe na samodzielnym stanowisku sprawowania funkcji technicznych. Winien wykazać się samodzielnym nadzorowaniem (rozumianym jako Inspektor nadzoru i/lub Kierownik budowy/robót w zakresie gospodarki wodno - ściekowej) w branży sanitarnej obejmującego budowę sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej. Specjalista musi posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych. Osoba musi być członkiem właściwej Izby Samorządu Zawodowego a5)- Inspektor nadzoru w specjalności instalacyjnej (inżynier elektryk) (1 osoba), posiadająca co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe na samodzielnym stanowisku inspektora nadzoru i/lub kierownika robót sieci elektroenergetycznych, instalacji elektrycznych wewnętrznych oraz układów AKPiA. Specjalista musi posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń. Osoba musi być członkiem właściwej Izby Samorządu Zawodowego a6)- Inspektor nadzoru w specjalności konstrukcyjno - budowlanej (inżynier budowlany) (1 osoba), posiadająca co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe na samodzielnym stanowisku inspektora nadzoru i/lub kierownika budowy. w zakresie gospodarki wodno - ściekowej. Specjalista musi posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń. Osoba musi być członkiem właściwej Izby Samorządu Zawodowego. a7)- Inspektor nadzoru w specjalności drogowej (inżynier drogowiec) (1 osoba), posiadająca co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe na samodzielnym stanowisku inspektora nadzoru robót drogowych i/lub kierownika robót drogowych. Specjalista musi posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń. Osoba musi być członkiem właściwej Izby Samorządu Zawodowego. a8)- Specjalista ds. zamówień publicznych (1 osoba) - co najmniej 5 -letnie doświadczenie w opracowywaniu specyfikacji istotnych warunków zamówienia w dziedzinie gospodarki wodno - ściekowej wraz z ogłoszeniem postępowania, którego dotyczyły oraz zawarciem umów w sprawie zamówienia publicznego, zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych lub ustawą prawo zamówień publicznych, w tym co najmniej dwóch w ramach zamówień na roboty budowlane o wartości minimum 10 mln każda. a9)- Specjalista ds. finansów i rozliczeń (1 osoba) - wymagane wykształcenie wyższe ekonomiczne, posiadająca minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie finansów i rozliczeń przy przynajmniej dwóch zakończonych kontraktach (zadaniach) z zakresu gospodarki wodno ściekowej (sieci sanitarne i/lub wodociągowe) o wartości robót budowlanych minimum 10 000 000 PLN (bez podatku VAT) każda, realizowanych w oparciu o warunki kontraktowe FIDIC lub równoważne. Przez zakończoną inwestycję należy rozumieć kontrakt (zawarty w ramach jednej umowy), w którym wszelkie roboty zostały zakończone (wydane zostało Świadectwo Wykonania i/lub minął okres rękojmi i/lub gwarancji) w rozumieniu warunków kontraktowych FIDIC lub równoważnych. Przez warunki kontraktowe Fidic lub równoważne rozumie się Warunki Kontraktowe Fidic lub warunki powstałe poprzez dostosowanie Warunków Kontraktowych Fidic do prawa lokalnego krajów Unii Europejskiej np. Warunki kontraktowe UAV, UAV-GC (Holandia), FABI-KVV (Belgia), VOB (Niemcy), JCT lub GMP (Wielka Brytania), PRAG (Polska) Kluczowy personel musi posiadać biegłą znajomość języka polskiego, w przypadku gdy Kluczowy personel nie posiada biegłej znajomości języka polskiego, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić, na własny koszt, tłumacza dla potrzeb i na okres realizacji umowy. Wymagane w tym punkcie okresy doświadczenia zawodowego, należy liczyć przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia. Uwaga! W przypadku, kiedy Wykonawca nie dysponuje na dzień złożenia oferty osobami, zobowiązany jest załączyć do oferty pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia. Zamawiający określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2006 r., Nr 156, poz. 1118 ze zm) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U z 2008 r., Nr 63, poz. 394). Zamawiający nie dopuszcza łączenia (pełnienia) funkcji, o których mowa w niniejszym punkcie przez jedną osobę. Jeżeli Wykonawca wskaże okres doświadczenia zawodowego bez podania dat dziennych (wyłącznie /miesiąc - rok/) Zamawiający pominie przy obliczeniu wymaganego okresu skrajne miesiące z danego okresu, z uwagi na brak możliwości ustalenia faktycznego okresu doświadczenia w tych miesiącach. Ta sama zasada obowiązywać będzie w przypadku wskazania przez Wykonawcę okresu doświadczenia zawodowego bez dat miesięcznych (wyłącznie /rok-rok/), wówczas zamawiający pominie skrajne lata. Jeżeli wymagane wartości kontraktów w ramach w/w doświadczenia wyrażone będą w innej walucie niż PLN Wykonawca dokona ich przeliczenia na PLN według średniego kursu NBP na dzień, w którym opublikowano ogłoszenie w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie opublikuje tabeli kursów walut, Wykonawca winien przyjąć kurs przeliczeniowy według ostatniej tabeli kursów NBP, opublikowanej przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Ten sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczeniu wszelkich innych danych finansowych. b) posiadać doświadczenie, w okresie ostatnich 3 lat (przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego) a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej: b1)- dwie usługi podobne (odpowiadające swoim rodzajem i wartościom) do niniejszego zamówienia, w tym co najmniej: - jedna podobna usługa która obejmowała nadzorowanie zakończonej budowy sieci kanalizacyjnej o długości co najmniej 50 000 mb opartej o warunki kontraktowe FIDIC lub równoważne; - jedna podobna usługa która obejmowała nadzorowanie zakończonej budowy sieci wodociągowej o długości co najmniej 10 000 mb opartej o warunki kontraktowe FIDIC lub równoważne; b2)- w wykonaniu minimum trzech usług obejmujących opracowanie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w zakresie gospodarki wodno - ściekowej (sieci sanitarne i/lub wodociągowe) zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz warunkami umowy FIDIC lub równoważnymi) dla robót budowlanych o wartości minimum 10 000 000 PLN (bez podatku VAT) każda. b3)- wykonaniem jednej analizy Studium Wykonalności oraz Wniosku o dofinansowanie z funduszu Unii Europejskiej pod względem zgodności z wytycznymi (w szczególności w zakresie kwalifikowalności wydatków) w tym zakresie na roboty budowlane o wartości nie przekraczającej kwoty wynikające z przepisów wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych Przez zakończoną inwestycję należy rozumieć kontrakt (zawarty w ramach jednej umowy), w którym wszelkie roboty zostały zakończone (wydane zostało Świadectwo Wykonania i/lub minął okres rękojmi i/lub gwarancji) w rozumieniu warunków kontraktowych FIDIC lub równoważnych. Przez warunki kontraktowe Fidic lub równoważne rozumie się Warunki Kontraktowe Fidic lub warunki powstałe poprzez dostosowanie Warunków Kontraktowych Fidic do prawa lokalnego krajów Unii Europejskiej np. Warunki kontraktowe UAV, UAV-GC (Holandia), FABI-KVV (Belgia), VOB (Niemcy), JCT lub GMP (Wielka Brytania), PRAG (Polska). Jeżeli wymagane wartości kontraktów w ramach w/w doświadczenia wyrażone będą w innej walucie niż PLN Wykonawca dokona ich przeliczenia na PLN według średniego kursu NBP na dzień, w którym opublikowano ogłoszenie w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie opublikuje tabeli kursów walut, Wykonawca winien przyjąć kurs przeliczeniowy według ostatniej tabeli kursów NBP, opublikowanej przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Ten sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczeniu wszelkich innych danych finansowych. (W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie). 4) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki: a) Wykonawca osiągnął w każdym z ostatnich 3 lat obrotowych a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, przychody ze sprzedaży (netto) bez VAT wynoszące co najmniej 1 000 000,00 PLN b) posiadać środki finansowe lub posiadać zdolność kredytową w wysokości co najmniej 200 000,00 PLN (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa). Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana według formuły -spełnia/nie spełnia- na podstawie oświadczeń i dokumentów dostarczonych przez wykonawcę w celu ich potwierdzenia..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich). 2) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 u.p.z.p., wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), 3) w przypadku składania oferty przez podmioty zbiorowe, aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 u.p.z.p., wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego podmiotu zbiorowego), 4) aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich); 5) oświadczenie, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do IDW, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie musi być przedmiotowe oświadczenia złożone (podpisane) przez Pełnomocnika Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub oświadczenie złożone (podpisane) przez wszystkich uczestników ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia). 6) wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu niniejszego zamówienia, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do IDW i pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa powyżej, wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował, decyzje o stwierdzeniu przygotowania zawodowego wraz z aktualnym zaświadczeniem o przynależności do właściwej Izby Samorządu Zawodowego tych osób; 7) informacje o osobach, które będą uczestniczyć w wykonywaniu niniejszego zamówienia sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszej IDW, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia. 8) wykaz wykonanych usług sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do niniejszej IDW oraz dokumenty potwierdzające, że wykazane usługi zostały wykonane należycie. (W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, wystarczy wskazanie wykonanej usługi przez jednego, który spełnia dany warunek). 9) rachunek zysków i strat, a w przypadku Wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania rachunku zysków i strat innych dokumentów określających przychody - za okres ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres. Dla potwierdzenia spełniania tego warunku przez Wykonawców składających ofertę wspólną wystarczy złożenie tego (-ch) dokumentów przez jednego z nich, który spełnia dany warunek. UWAGA!!! Zgodnie z § 1 ust. 3) pkt 1) Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, zamawiający może żądać sprawozdania finansowego albo jego części za okres nie dłuższy niż ostatnie trzy lata obrotowe, co zgodnie z art. 3.1.9) ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. 2002 Nr 76, poz. 694 ze zm.) oznacza lata 2006-2008, lub lata 2005-2008 w przypadku, gdy wykonawca rozpoczął działalność gospodarczą w drugiej połowie 2005 r i jego pierwszy rok obrotowy obejmuje okres drugiej połowy roku 2005 i 2006 rok włącznie. W przypadku, gdy wykonawca nie ma sporządzonego sprawozdania finansowego za rok 2008, zamawiający dopuszcza złożenie do oferty oświadczenia o nieposiadaniu sprawozdania w związku z zachowaniem terminu do jego sporządzenia zgodnie z ustawą o rachunkowości lub dołączenie wstępnego bilansu i wstępnego rachunku zysków i strat za rok 2008 wraz z oświadczeniem o wysokości osiągniętego przychodu netto ze sprzedaży. 10) informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Dla potwierdzenia spełniania tego warunku przez Wykonawców składających ofertę wspólną wymaga się złożenia tych dokumentów przez wszystkich uczestników podmiotu wspólnego, chyba, że jeden z uczestników podmiotu spełnia dany warunek. Jeżeli wymagane kwoty w przedstawionych dokumentach wyrażone będą w innej walucie niż PLN, Wykonawca dokona ich przeliczenia na PLN według średniego kursu NBP na dzień, w którym opublikowano ogłoszenie w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie opublikuje tabeli kursów walut, Wykonawca winien przyjąć kurs przeliczeniowy według ostatniej tabeli kursów NBP, opublikowanej przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Ten sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczeniu wszelkich innych danych finansowych. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, to wymagane dokumenty składa odpowiednio do przepisów rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87, poz. 605 z późn. zm.). Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.krokowa.pl/przetargi.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy, ul. Żarnowiecka 29, 84-110 Krokowa, - pok. 17.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.06.2009 godzina 12:00, miejsce: Sekretariat Urzędu Gminy w Krokowej, ul. Szkolna 2, 84-110 Krokowa.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Część projektu jest przewidziana do dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.