eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Przeglądy budynków i instalacji gazowych oraz instalacji elektrycznych i piorunochronnych w Izbie Skarbowej w Warszawie i urzędach skarbowych województwa mazowieckiego - PN/8/PrzeglBud/2016

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-04-14

Warszawa: Przeglądy budynków i instalacji gazowych oraz instalacji elektrycznych i piorunochronnych w Izbie Skarbowej w Warszawie i urzędach skarbowych województwa mazowieckiego - PN/8/PrzeglBud/2016
Numer ogłoszenia: 88394 - 2016; data zamieszczenia: 14.04.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Izba Skarbowa w Warszawie , ul. Alojzego Felińskiego 2B, 01-513 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 5618000, 5618017, 5618018, faks 22 5618018.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.warszawa.apodatkowa.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przeglądy budynków i instalacji gazowych oraz instalacji elektrycznych i piorunochronnych w Izbie Skarbowej w Warszawie i urzędach skarbowych województwa mazowieckiego - PN/8/PrzeglBud/2016.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie półrocznych, rocznych i pięcioletnich przeglądów technicznych budynków i instalacji gazowych oraz instalacji elektrycznych i piorunochronnych, zgodnie z dyspozycją art. 62 ustawy z dnia 7 lipca 1994r - Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2016r., poz. 290), w Izbie Skarbowej w Warszawie i urzędach skarbowych województwa mazowieckiego, zwanych dalej Urzędami, z podziałem na 7 części.

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.31.00.00-4.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 7.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego ustala wadium w wysokości: Część 1 - 250,00 (dwieście pięćdziesiąt złotych); Część 2 - 600,00 (sześćset złotych); Część 3 - 250,00 (dwieście pięćdziesiąt złotych); Część 4 - 750,00 (siedemset pięćdziesiąt złotych); Część 5 - 550,00 (pięćset pięćdziesiąt złotych); Część 6 - 200,00 (dwieście złotych); Część 7 - 1300,00 (jeden tysiąc trzysta złotych). W przypadku składania przez Wykonawcę oferty na więcej niż jedną część przedmiotu zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na sumę kwot odpowiadających poszczególnym częściom. 2. Wadium Wykonawca może wnieść dowolnie w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 45 ust. 6 Ustawy. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawcy zobowiązani są wpłacić na bankowy rachunek Zamawiającego: Nr 41 1130 1017 0200 0000 0013 7215 w BGK I O Warszawa, z adnotacją: Wadium - Postępowanie PN8PrzeglBud2016 na Część , 4. Wadium winno być wniesione przed upływem terminu składania ofert. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej (przelewem) zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. 5. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, w przypadku wnoszenia wadium w formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Ustawy, załączenia do oferty oryginału gwarancji lub poręczenia. 6. Dokument gwarancyjny wnoszony w formie gwarancji lub poręczenia: - winien jednoznacznie wymieniać przypadki bezwarunkowej i nieodwołalnej wypłaty wniesionego wadium Zamawiającemu, na każde jego żądanie w przypadku wystąpienia udokumentowanych okoliczności wskazanych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy; - w przypadku wnoszenia wadium przez konsorcjum, winien wskazywać imiennie wszystkich członków konsorcjum biorących udział w postępowaniu, chyba że z innych dokumentów (upoważnienia dla lidera konsorcjum, umowy konsorcjum) jednoznacznie wynika, że wadium wnosi lider w imieniu wszystkich członków konsorcjum. 7. Zamawiający dokona Wykonawcom zwrotu wniesionego wadium, w trybie i na zasadach zapisanych w art. 46 Ustawy

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia powyższy warunek, jeżeli w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał należycie minimum 2 usługi okresowych przeglądów technicznych budynków i instalacji gazowych oraz instalacji elektrycznych i piorunochronnych, lub aktualnie wykonuje o łącznej wartości brutto nie mniejszej niż: na Część 1 przedmiotu zamówienia - minimum 2 usługi okresowych przeglądów technicznych budynków i instalacji gazowych oraz instalacji elektrycznych o łącznej wartości nie mniejszej niż 8 000,00 zł brutto; na Część 2 przedmiotu zamówienia - minimum 2 usługi okresowych przeglądów technicznych budynków i instalacji gazowych o łącznej wartości nie mniejszej niż 18 000,00 zł brutto; na Część 3 przedmiotu zamówienia - minimum 2 usługi okresowych przeglądów technicznych budynków i instalacji gazowych o łącznej wartości nie mniejszej niż 8 000,00 zł brutto; na Część 4 przedmiotu zamówienia - minimum 2 usługi okresowych przeglądów technicznych budynków i instalacji gazowych o łącznej wartości nie mniejszej niż 23 000,00 zł brutto; na Część 5 przedmiotu zamówienia - minimum 2 usługi okresowych przeglądów technicznych budynków i instalacji gazowych o łącznej wartości nie mniejszej niż 17 000,00 zł brutto; na Część 6 przedmiotu zamówienia - minimum 2 usługi okresowych przeglądów technicznych budynków i instalacji gazowych o łącznej wartości nie mniejszej niż 6 500,00 zł brutto; na Część 7 przedmiotu zamówienia - minimum 2 usługi okresowych przeglądów instalacji elektrycznych i piorunochronnych o łącznej wartości nie mniejszej niż 40 000,00 zł brutto. Przez jedną usługę Zamawiający rozumie usługę realizowaną na podstawie jednej odrębnej umowy.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna za spełniony powyższy warunek, jeżeli Wykonawca dysponuje osobami posiadającymi uprawnienia i kwalifikacje, o których mowa w art. 62 ust. 4 i 5 ustawy z dnia 7 lipca 1994r - Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2016r., poz. 290).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Zestawienie cen ofertowych przedmiotu zamówienia (w zależności od części, na które będzie składana oferta) wg wzorów załączonych przez Zamawiającego - w oryginale. 2. W przypadku ustanowienia pełnomocnika lub obowiązku ustanowienia pełnomocnika do reprezentacji w postępowaniu do oferty należy załączyć pełnomocnictwo rodzajowe lub szczegółowe wskazujące zakres pełnomocnictwa dla ustanowionego pełnomocnika. Pełnomocnictwo winno być złożone w oryginale lub w formie odpisu potwierdzonego notarialnie.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Odroczenia terminu płatności za zrealizowane usługi - 10

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający na podstawie dyspozycji art. 144 ust. 1 Ustawy przewiduje możliwość dokonania istotnej zmiany zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku zmiany: a) powszechnie obowiązujących przepisów, które będą miały wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, b) podwykonawcy, na którego wiedzę i doświadczenie, osoby zdolne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca powoływał się przy spełnianiu warunków udziału w postępowaniu po potwierdzeniu spełniania warunków zapisanych w Części VI i VII SIWZ. Powyższe zmiany zostaną dokonane w formie aneksu do umowy. 2. Zamawiający w trakcie realizacji umowy dopuszcza w każdym czasie, zmiany jej treści niepowodujące zmiany treści oferty, na podstawie której wybrano Wykonawcę, dotyczące zmian treści umowy niezwiązanych z wyborem Wykonawcy (np. zmiana konta bankowego, zmiana danych teleadresowych, zmiany sposobu fakturowania, zmiany osób wskazanych do kontaktów między stronami itp.). O powyższych zmianach strony umowy będą powiadamiały się wzajemnie pisemnie. 3. W przypadku zmiany podwykonawcy, z którego doświadczenia skorzystał Wykonawca dla potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia dokumentów wymaganych w tym postępowaniu w Części VI i VII SIWZ dla nowego podwykonawcy. Zmiana podwykonawcy może nastąpić wyłącznie na podstawie pisemnej zgody Zamawiającego w formie aneksu do umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.warszawa.apodatkowa.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: W formie papierowej SIWZ można uzyskać w Izbie Skarbowej w Warszawie ul. A. Felińskiego 2 B 01-513 Warszawa.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.04.2016 godzina 10:30, miejsce: Izba Skarbowa w Warszawie ul. A. Felińskiego 2 B 01-513 Warszawa, Recepcja.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Roczne i pięcioletnie przeglądy obiektów budowlanych - rejon ciechanowski.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Usługa będzie świadczona w 7 urzędach skarbowych: 1. Urząd Skarbowy w Ciechanowie, 2. Urząd Skarbowy w Makowie Mazowieckim, 3. Urząd Skarbowy w Mławie, 4. Urząd Skarbowy w Ostrołęce, 5. Urząd Skarbowy w Przasnyszu, 6. Urząd Skarbowy w Pułtusku, 7. Urząd Skarbowy w Żurominie.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.31.00.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Odroczenie terminu płatności za zrealizowane usługi - 10

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Roczne i pięcioletnie przeglądy obiektów budowlanych - rejon radomski.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Usługa będzie świadczona w 9 urzędach skarbowych: 1. Urząd Skarbowy w Białobrzegach, 2. Urząd Skarbowy w Garwolinie, 3. Urząd Skarbowy w Grójcu, 4. Urząd Skarbowy w Kozienicach, 5. Pierwszy Urząd Skarbowy w Radomiu, 6. Drugi Urząd Skarbowy w Radomiu, 7. Urząd Skarbowy w Szydłowcu, 8. Urząd Skarbowy w Zwoleniu, 9. Trzeci Mazowiecki Urząd Skarbowy w Radomiu.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.31.00.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Odroczenie terminu płatności za zrealizowane usługi - 10

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Roczne i pięcioletnie przeglądy obiektów budowlanych - rejon siedlecki.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Usługa będzie świadczona w 7 urzędach skarbowych: 1. Urząd Skarbowy w Łosicach, 2. Urząd Skarbowy w Mińsku Mazowieckim, 3. Urząd Skarbowy w Ostrowi Mazowieckiej, 4. Urząd Skarbowy w Siedlcach, 5. Urząd Skarbowy w Sokołowie Podlaskim, 6. Urząd Skarbowy w Węgrowie, 7. Urząd Skarbowy w Wyszkowie.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.31.00.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Odroczenie terminu płatności za zrealizowane usługi - 10

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Roczne i pięcioletnie przeglądy obiektów budowlanych - rejon Warszawy 1.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Usługa będzie świadczona w 9 urzędach skarbowych: 1. Izba Skarbowa w Warszawie, 2. Urząd Skarbowy w Legionowie, 3. Urząd Skarbowy w Nowym Dworze Mazowieckim, 4. Urząd Skarbowy Warszawa-Bemowo, 5. Urząd Skarbowy Warszawa-Bielany, 6. Urząd Skarbowy Warszawa-Praga, 7. Urząd Skarbowy Warszawa-Targówek, 8. Urząd Skarbowy Warszawa-Wola, 9. Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.31.00.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Odroczenie terminu płatności za zrealizowane usługi - 10

CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Roczne i pięcioletnie przeglądy obiektów budowlanych - rejon Warszawy 2.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Usługa będzie świadczona w 8 urzędach skarbowych: 1. Urząd Skarbowy w Otwocku, 2. Urząd Skarbowy w Piasecznie, 3. Urząd Skarbowy Warszawa-Mokotów, 4. Urząd Skarbowy Warszawa-Ursynów, 5. Urząd Skarbowy Warszawa-Wawer, 6. Urząd Skarbowy w Wołominie, 7. Urząd Skarbowy w Żyrardowie, 8. Trzeci Urząd Skarbowy Warszawa- Śródmieście.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.31.00.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Odroczenie terminu płatności za zrealizowane usługi - 10

CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Roczne i pięcioletnie przeglądy obiektów budowlanych - rejon płocki.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Usługa będzie świadczona w 5 urzędach skarbowych: 1. Urząd Skarbowy w Gostyninie, 2. Urząd Skarbowy w Płocku, 3. Urząd Skarbowy w Płońsku, 4. Urząd Skarbowy w Sierpcu, 5. Urząd Skarbowy w Sochaczewie.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.31.00.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Odroczenie terminu płatności za zrealizowane usługi - 10

CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Przeglądy instalacji elektrycznych i piorunochronnych.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Usługa będzie świadczona w 7 urzędach skarbowych: 1. Urząd Skarbowy w Ciechanowie, 2. Urząd Skarbowy w Kozienicach, 3. Urząd Skarbowy w Makowie Mazowieckim, 4. Urząd Skarbowy w Nowym Dworze Mazowieckim, 5. Urząd Skarbowy w Przasnyszu, 6. Urząd Skarbowy Warszawa-Praga, 7. Urząd Skarbowy w Zwoleniu.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.31.00.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Odroczenie terminu płatności za zrealizowane usługi - 10

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.