eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Szreńsk › Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Szreńsk

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-06-15

Szreńsk: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Szreńsk
Numer ogłoszenia: 88291 - 2016; data zamieszczenia: 15.06.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Szreńsk , plac Kanoniczny 10, 06-550 Szreńsk, woj. mazowieckie, tel. 0-23 653 40 38, faks 0-23 653 40 38.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szrensk.biuletyn.net

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Szreńsk.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: I.INFORMACJE WSTĘPNE: 1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług polegających na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych wytworzonych na terenie nieruchomościach zamieszkałych położonych na terenie Gminy Szreńsk. 2.Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w całym okresie realizacji zamówienia: a. wyposażenie wszystkich sołectw na terenie gminy (rozstawienie w miejscach uzgodnionych z Zamawiającym) w pojemniki typu Dzwon lub kontenerów KP-7 do selektywnej zbiórki: szkła, tworzywa sztucznego, makulatury (miejscowość Szreńsk wyposażyć w dwa komplety), b. bezpośrednio od właścicieli nieruchomości zamieszkałych odbiór i zagospodarowanie następujących rodzajów odpadów: - komunalnych zbieranych w sposób nieselektywny (zmieszane odpady komunalne) z pojemników 120l, 240l, oraz z zabudowy zwartej w miejscowości Miączyn Duży z kontenerów KP-7 ( przewiduje się po 6 kontenerów KP-7 na odbiór, co daje 12 kontenerów miesięcznie) - segregowanych z pojemników lub kontenerów o których mowa w pkt. a) 3.Charakterystyka gminy Szreńsk: a)powierzchnia gminy - ok. 110km2; b) liczba miejscowości na terenie gminy - 24; c) Szacunkowa liczba nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy -1073; d) Szacunkowa liczba mieszkańców w gminie - 4312. Spis miejscowości wraz z liczbą ich mieszkańców ( stan na dzień 01.06.2016r.): Miejscowość Liczba mieszkańców 1.Bielawy 125. 2.Doziny177,3. Grądek 76, 4. Kobuszyn 61, 5.Krzywki Bośki 75, 6. Krzywki Piaski 55 , 7.Kunki 71, 8. Liberadz 123, 9.Ługi 116, 10. Miączyn Duży 466, 11.Miączyn Mały 15,12. Miłotki 95, 13. Mostowo 221, 14.Nowe Garkowo 94, 15.Ostrów 74, 16 Pączkowo 103, 17. Proszkowo 276, 18. Przychód 231, 19.Rochnia 203, 20. Sławkowo 70, 21. Stare Garkowo 103, 22. Szreńsk 1106, 23. Wola Proszkowska 57, 24 Złotowo 181 RAZEM 4312 II. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ODBIORU ODPADÓW KOMUNALNYCH :1.Wykonawca jest zobowiązany do odebrania, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Szreńsk . 2.Zamawiający przekaże Wykonawcy w dniu podpisania umowy wykaz nieruchomości zamieszkałych, na terenie Gminy Szreńsk objętych obowiązkiem odbierania odpadów. W wykazie wskazane będą wskazane nieruchomości, na których mieszkańcy zadeklarowali zbiórkę selektywną. 3.Odbiorem zostaną objęte: a) odpady komunalne zbierane w sposób nieselektywny (zmieszane odpady komunalne); odpady komunalne segregowane i zbierane selektywnie: szkło, tworzywo sztuczne, makulatura . Prognozowana łączna ilość odpadów komunalnych mających zostać odebranych i zagospodarowanych z terenu gminy Szreńsk w okresie trwania zamówienia wyniesie ok. 850 Mg/rok odpadów zmieszanych i ok. 40 Mg /rok odpadów zbieranych selektywnie. Szacuje się, że ok. 10 % właścicieli nieruchomości zamieszkałych prowadzić będzie zbiórkę selektywną . UWAGA: Przedstawione ilości odpadów komunalnych są wielkościami orientacyjnymi. Ilości odpadów mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego, tj. odpowiednio do ilości odpadów rzeczywiście wytworzonych przez mieszkańców gminy Szreńsk 4.Usługa odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości musi być realizowana zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności: a) ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach oraz aktami wykonawczymi; b) ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz aktami wykonawczymi. c) Wykonawca zobowiązany jest do utrzymywania standardów sanitarnych oraz standardów ochrony środowiska zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczególnych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi . 5.Odbiór odpadów komunalnych odbywać ma się zgodnie z harmonogramem według następujących zasad: a) odpady komunalne zbierane w sposób nieselektywny (zmieszane odpady komunalne) gromadzone w pojemnikach o pojemności 120 l i 240l oraz z zwartej zabudowy w miejscowości Miączyn Duży z kontenerów KP-7 - dwa razy w miesiącu w odstępach ok.14 dni ; 6.Odpady komunalne segregowane i zbierane selektywnie: szkło, tworzywo sztuczne, makulatura gromadzone w kontenerach KP-7 lub pojemnikach typu Dzwon- odbierane będą w zależności od potrzeb. Przewidywana częstotliwość odbioru raz na trzy miesiące. W miejscowości Szreńsk raz na dwa miesiące. 7. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania całej ilości odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych. 8. Wykonawca nie może w trakcie odbioru i transportu mieszać odpadów gromadzonych selektywnie z odpadami zmieszanymi. 9. Obowiązkiem Wykonawcy będzie odbieranie odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Szreńsk. Usługa obejmuje zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do punktów trudno dostępnych (szczególnie zimą i w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych o problematycznej lokalizacji. Wykonawca przed złożeniem oferty zapoznał się z warunkami lokalnymi i specyfiką terenu gminy Szreńsk. 10. Zamawiający nie dopuszcza odbierania odpadów komunalnych zleconych przez Zamawiającego, wspólnie z jakimikolwiek innymi odpadami pochodzącymi od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych. III. USTALENIA ORGANIZACYJNE ZWIĄZANE Z WYKONANIEM ZAMÓWIENIA I WYMAGANIA STAWIANE WYKONAWCY: 1.Wykonawca zobowiązuje się do wykonania usługi z należytą starannością, w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia, w oparciu o aktualne unormowania prawne, zgodnie z obowiązującymi standardami oraz etyką zawodową. 2.Wykonawca jest zobowiązany do odbioru pojemników z miejsca wystawienia przez właścicieli nieruchomości lub z miejsca wyodrębnionego, a po opróżnieniu pojemnika Wykonawca zobowiązany jest do odstawienia go w to samo miejsce. 3. Wykonawca jest zobowiązany do zbierania odpadów w workach, przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych, ustawionych obok zapełnionych pojemników, obowiązek ten winien być realizowany przy czynności opróżniania pojemników. 4.Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas oraz w związku z realizacją przedmiotu umowy. 5. Wykonawca jest zobowiązany naprawiać lub ponosić koszty napraw szkód wyrządzonych w majątku gminy i osób trzecich powstałych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w gminie (uszkodzenia chodników, ogrodzeń, wjazdów itp.). 6. Wykonawca zobowiązany jest kontrolować realizowanie przez właścicieli nieruchomości, którzy zadeklarowali selektywną zbiórkę, obowiązki w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, a w przypadku jego niedopełnienia Wykonawca zobowiązany jest przyjąć odpady jako zmieszane odpady komunalne i powiadomić o tym Zamawiającego w raporcie miesięcznym, o którym mowa w pkt.V. 7. W przypadku stwierdzenia przez Wykonawcę, że są nieruchomości, na których mieszkają mieszkańcy, a które nie są ujęte w bazie prowadzonej przez Zamawiającego, Wykonawca jest zobowiązany do powiadomienia Zamawiającego o tym fakcie. 8. Usługa będzie wykonywana od poniedziałku do soboty w godzinach od 8.00.do 19.00 z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. 9. Wykonawca jest zobowiązany do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przekazywania kopii dokumentacji ważeń Zamawiającemu w okresach miesięcznych. Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz przekazywania kopii dokumentacji Zamawiającemu. 10. Wykonawca w okresie obowiązywania umowy zobowiązany jest zapewnić osiągnięcie poziomu recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła w wysokości określonej w przepisach rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych. 11. Wykonawca w okresie obowiązywania umowy jest zobowiązany zapewnić ograniczenie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania do wysokości określonej w przepisach rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów. 12. Wykonawca ma obowiązek przekazywania zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych odebranych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie gminy Szreńsk do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych lub, w szczególnych przypadkach przewidzianych obowiązującymi przepisami prawa, do instalacji przewidzianych do zastępczej obsługi regionu, wskazanych w Uchwale Nr 212 12 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 22 października 2012 r. w sprawie wykonania Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023. Dopuszcza się przekazywanie zmieszanych odpadów komunalnych do ponadregionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, o których mowa w art.35 ust. 6a ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach. Wykonawca ma obowiązek posiadania umowy z Regionalną Instalacją Przetwarzania Odpadów Komunalnych przez cały okres realizacji zamówienia. 13. Wykonawca ma obowiązek przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, odebranych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie gminy Szreńsk do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 14. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania oraz przekazywania Zamawiającemu sprawozdań, o których mowa w art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach przygotowanych na wzorach określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi. 15. W ciągu 5 dni roboczych od dnia podpisania umowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu harmonogram odbioru odpadów komunalnych zmieszanych w poszczególnych miejscowościach gminy Szreńsk, obowiązujący w II półroczu 2016 r., kolejne harmonogramy należy przedstawiać najpóźniej 15 dni przed rozpoczęciem każdego kolejnego półrocza. Powyższe harmonogramy odbioru odpadów podlegają konsultacji i akceptacji przez Zamawiającego. Odstępstwa od harmonogramu będą mogły następować jedynie w szczególnych przypadkach i po uzyskaniu zgody Zamawiającego. 16. Odpady z pojemników lub kontenerów, o których mowa w pkt I.2 a), z poszczególnych sołectw będą odbierane wg potrzeb. Wykonawca zobowiązany jest kontrolować stan zapełnienia pojemników. IV. SZCZEGÓŁOWE WYMAGANIA STAWIANE PRZEDSIĘBIORCOM ODBIERAJĄCYM ODPADY KOMUNALNE OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI: 1. Wykonawca zobowiązany jest spełniać wymagania określone Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, w zakresie: a) posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zapewnienia jego odpowiedniego stanu technicznego; b)utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości; c) spełnienia wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów; d) zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo-transportowej. V.OBOWIĄZEK PROWADZENIA DOKUMENTACJI PRZEZ PRZEDSIĘBIORCĘ ODBIERAJĄCEGO ODPADY KOMUNALNE OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI: 1. Wykonawca obowiązany jest do bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów odbieranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 2. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przekazywał Zamawiającemu raporty miesięczne w formie papierowej do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego raport dotyczy, zawierające informacje o: a) nieruchomościach zamieszkałych, z których zostały odebrane odpady; b) nieruchomościach zamieszkałych, z których nie zostały odebrane odpady; c) nieruchomościach zamieszkałych, z których zostały odebrane odpady, a które nie widnieją w wykazie przygotowanym przez Zamawiającego; d) nieruchomościach zamieszkałych, na których pomimo zadeklarowanej selektywnej zbiórki odpadów stwierdzono niedopełnienie tego obowiązku wraz z dowodami potwierdzającymi nieprawidłową segregację tj. protokółem e) ilości pojemników z jakich odpady odebrano dla poszczególnych nieruchomości; f) poszczególnych rodzajach i ilościach odebranych od właścicieli nieruchomości odpadów z terenu Gminy Szreńsk ; g) ilościach odpadów, miejscach i sposobach zagospodarowania odpadów odebranych z terenu Gminy Szreńsk 3.Do raportu należy dołączyć: a) oświadczenie Wykonawcy, że wszystkie odpady, których dotyczy dane rozliczenia odebrane zostały od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Szreńsk; b) kopie kwitów ważeń odpadów, kart przekazania odpadów do instalacji, o których mowa w pkt. III.12 i III.13, w celu potwierdzenia prawidłowego zagospodarowania wszystkich odpadów objętych zamówieniem; 4.Na każde żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest przekazać dane o trasach przejazdów samochodów zbierających odpady, w szczególności położeniu pojazdów i miejscach postojów oraz miejscach wyładunku odpadów, wygenerowane na podstawie monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, przekazywane w postaci pliku w formacie obsługiwanym przez Zamawiającego. 5. Podstawą do wystawienia faktury za wykonanie usług będzie raport miesięczny..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.00.00.00 - Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami 90.51.13.00 - Usługi zbierania śmieci 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.51.40.00 - Usługi recyklingu odpadów .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2019.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 15 000,00 zł. (słownie zł.: piętnaście tysięcy złotych). 1. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy Raciąż Oddział Szreńsk Nr 98 8233 1014 0000 0244 2011 0012; b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359) 2.Wadium wnoszone w pieniądzu należy przekazać na rachunek bankowy Zamawiającego Banku Spółdzielczego w Raciążu Oddział Szreńsk, Nr: 98 8233 1014 0000 0244 2011 0012, z zapisem w tytule przelewu Wadium w postępowaniu na: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Szreńsk 3. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz należy załączyć do oferty odpowiedni dokument. 4. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas gdy przed upływem terminu składania ofert tj. 23.06.2016 r. do godz. 1000 kwota wniesionego wadium będzie na rachunku bankowym Zamawiającego. 5. Kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty. 6. Zamawiający zwraca lub zatrzymuje wadium zgodnie z zasadami określonymi w art. 46 ustawy Pzp.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca złoży: - podpisane przez Wykonawcę oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 SIWZ; - posiada wpis do rejestru działalności regulowanej zgodnie z art. 9c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca: - złoży podpisane przez Wykonawcę oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 SIWZ, - wykazania, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywał, co najmniej 1 usługę dotycząc odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, przez okres co najmniej 1 roku, o masie łącznej odebranych odpadów komunalnych co najmniej 400 Mg, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie- wg załącznika nr 4

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W ramach tego warunku Wykonawca zobowiązany jest do: złożenia oświadczenia, że Wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - wg Załącznika nr 2; oraz wykazania, iż spełnia: wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości- załącznik nr 8 do SIWZ

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W ramach tego warunku Wykonawca zobowiązany jest do: złożenia oświadczenia, że Wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - wg Załącznika nr 2; oraz wykazania, iż spełnia: wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości- załącznik nr 8 do SIWZ

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca - złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług dotyczących odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej 1 usługę dotyczącą odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy, o masie łącznej odebranych odpadów komunalnych co najmniej 400 Mg , wraz z podaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania usług i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie -wg Załącznika nr 4 do SIWZ. Dowodami są: poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodu.;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

podpisany formularz ofertowy- wg załącznika nr 1 do SIWZ; Oświadczenie o wskazaniu części zamówienia, której wykonanie powierzy się Podwykonawcom - wg załącznika nr 11 do SIWZ; zaparafowany projekt umowy - załącznik nr 7 do SIWZ, Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień pełnomocnictw osób podpisującyc ofertę, o ile fakt nie wynika z przedstawionych dokumentów rejestrowych;oświadczenie Wykonawcy, że spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - wg Załącznika nr 2 do SIWZ; kopię zaświadczenia o wpisie do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Szreńsk w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości; Uwaga: W przypadku Wykonawców, którzy przed dniem wejścia w życie Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r. poz. 122) uzyskali wpis lub złożyli wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Szreńsk składają oświadczenie (wg Załącznika nr 8 do SIWZ) o dostosowaniu się do wymagań wynikających z Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości ;g) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług dotyczących odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej 1 usługę dotyczącą odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy, o masie łącznej odebranych odpadów komunalnych co najmniej 400 Mg , wraz z podaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania usług i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie -wg Załącznika nr 4 do SIWZ. Dowodami są: poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodu; wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami - wg Załącznika nr 5 do SIWZ; opłacona polisa, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Do polisy Wykonawca dołączy dokument potwierdzający jej opłacenie; umowa z regionalną instalacją do przetwarzania odpadów komunalnych na przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych; Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. W sytuacji gdy wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów (wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów), na zasadach określonych w art. 26 ust 2b ustawy, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Podmiot który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust. 2b, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą w skutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien wyrażać w sposób wyraźny i jednoznaczny wolę udzielenia Wykonawcy, ubiegającemu się o zamówienie odpowiedniego zasobu. Treść zobowiązania podmiotu trzeciego powinna określać: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) charakter stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, d) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia; oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia - wg. Załącznika nr 3 do SIWZ. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo Zamówień Publicznych, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia wg załącznika nr 3 o SIWZ; Wykonawca w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu dotyczącego braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy, do oferty załączyć należy listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. W przypadku gdy Wykonawca nie należy do wyżej opisanej grupy kapitałowej składa informacje o tym, że nie należy do grupy kapitałowej. Przedmiotowe informacje należy złożyć wg wzoru określonego w załączniku nr 4 do SIWZ; Oferta wspólna: a)W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie (konsorcjum lub spółka cywilna itp.), oferta tych Wykonawców musi spełniać następujące wymogi: oferta musi być przedstawiona jako jedna oferta uczestniczących podmiotów; oferta (wraz z załącznikami, oświadczeniami i dokumentami) winna być podpisana przez upoważnionego Pełnomocnika (np. lidera przedstawiciela partnera wiodącego); Pełnomocnik winien być upoważniony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Upoważnienie do pełnienia funkcji Pełnomocnika wymaga podpisu prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z Wykonawców występujących wspólnie - upoważnienie pełnomocnictwo należy załączyć do oferty; oświadczenie i kopie dokumentów potwierdzające brak wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych podpisuje ją poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę, którego zostały dołączone do oferty oświadczenia i kopie dokumentów. b) Dokumenty wymagane w przypadku składania ofert wspólnych: oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu mogą być złożone oddzielnie lub jako wspólne - spełnienie przez nich warunków udziału w postępowaniu oceniane będzie łącznie; oświadczenie i dokumenty wykazujące brak podstaw do wykluczenia z postępowania wymienione w pkt. VI.2.SIWZ składają wszyscy Wykonawcy składający ofertę wspólną; w przypadku spółki cywilnej dokumenty wymienione w pkt. VI.2.c) i VI.2.d) SIWZ mają dotyczyć zarówno wspólników spółki cywilnej, jak również i samej spółki cywilnej; dokument potwierdzający wniesienie wadium; Wykonawca składając ofertę, informuje zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi , których dostawa lub świadczenie prowadzić będzie do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku -załącznik Nr 12 do SIWZ (jeżeli Wykonawca nie wypełni załącznika nr 12 do SIWZ zamawiający uzna, iż wybór jego oferty nie będzie prowadzić do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług). Oświadczenie wg załącznika nr 11 o powierzeniu części zamówienia podwykonawcom;lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej wg załącznika nr 6 do SIWZ

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - termin płatności faktury - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Umowa zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej specyfikacji oraz danych zawartych w ofercie. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian istotnych postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. W szczególności postanowienia umowy mogą ulec zmianie w następującym zakresie oraz na następujących warunkach: 1.Wprowadzenia zmian w stosunku do opisu przedmiotu umowy (Załącznik nr 9 do SIWZ- załącznik nr 1 do umowy) w zakresie wykonania prac w sytuacji konieczności usprawnienia procesu realizacji przedmiotu umowy. 2.W przypadku zmian dokonanych na wniosek Wykonawcy, gdy zmiany treści umowy są korzystne dla Zamawiającego 3. sposobu wykonania przedmiotu zamówienia, w szczególności, gdy zmiana sposobu realizacji zamówienia wynika ze zmian w obowiązujących przepisach prawa mających wpływ na wykonanie zamówienia, 4. ograniczenie zakresu przedmiotu umowy, w przypadku zaistnienia okoliczności, w których zbędne będzie wykonanie danej części zamówienia wraz ze związanym z tym obniżeniem wynagrodzenia, 5. W przypadku zmian prawnych i organizacyjnych Wykonawcy. 6. Wszelkie zmiany treści umowy wymagają zgody obydwu stron.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szrensk.biuletyn.net
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Szreńsku Plac Kanoniczny 10 06-550 Szreńsk, pokój nr 17.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.06.2016 godzina 10:00, miejsce: Urzęd Gminy w Szreńsku ul. Plac Kanoniczny 10 06-550 Szreńsk Pokój Nr 11 Sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.