eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zabrze › Wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj zadania pn.Rekultywacja terenów w rejonie rzeki Bytomki na obszarze gminy Zabrze - w ramach działania 2.2. Przywracanie terenom zdegradowanym wartości przyrodniczych i ochrona brzegów morskich priorytetu II Gospodarka odpadami i ochrona powierzchni ziemi, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013, Teren VII teren byłej koksowni Concordia w rejonie ul. Hagera - obszar D.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-04-23

Zabrze: Wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj zadania pn.: Rekultywacja terenów w rejonie rzeki Bytomki na obszarze gminy Zabrze - w ramach działania 2.2. Przywracanie terenom zdegradowanym wartości przyrodniczych i ochrona brzegów morskich priorytetu II Gospodarka odpadami i ochrona powierzchni ziemi, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013, Teren VII teren byłej koksowni Concordia w rejonie ul. Hagera - obszar D.
Numer ogłoszenia: 88179 - 2014; data zamieszczenia: 23.04.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Zabrze , ul. Powstańców Śląskich 5-7, 41-800 Zabrze, woj. śląskie, tel. 32 3733537, 2710011, faks 32 3733427, 2710818.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.zabrze.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj zadania pn.: Rekultywacja terenów w rejonie rzeki Bytomki na obszarze gminy Zabrze - w ramach działania 2.2. Przywracanie terenom zdegradowanym wartości przyrodniczych i ochrona brzegów morskich priorytetu II Gospodarka odpadami i ochrona powierzchni ziemi, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013, Teren VII teren byłej koksowni Concordia w rejonie ul. Hagera - obszar D..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Aktualnie w ramach projektu Rekultywacja terenów w rejonie rzeki Bytomki na obszarze gminy Zabrze - Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013, Priorytet II. Gospodarka odpadami i ochrona powierzchni ziemi, prowadzone są już prace związane z rekultywacją terenów poprzemysłowych byłej koksowni Concordia. Obszar objęty aktualnie rekultywacją to tereny byłej Koksowni Concordia oraz fragment terenu byłej kopalni węgla Concordia, położonych w północnej części Zabrza przy ul. Hagera (dzielnica Centrum - Północ). W 2012 r po weryfikacji stosunków własnościowych aktualnie realizowanym projektem objęto dwa obszary odległe od siebie o około 170 m, przy czym: - obszar B i obszar C, określany dalej obszarem południowym) obejmujący działki o nr: 284/30, 287/30, 286/30, 290/31, 289/31, 364/25, 152/25, 171/31, 452/26, 453/26, 360/26; - obszar A, określany dalej obszarem północnym obejmujący działki o nr: 161/16, 321/16, 323/16, 165/24, 166/24, 167/24, 168/24, 320/24, 454/24, 455/24, 456/24. Pomiędzy nimi pozostał obszar środkowy obejmujący działki nr 164/24, 157/16, 322/16, 324/16, 158/16, 135/25, 146/25, 145/25, 154/25, 147/25, 153/25, 148/25, 373/25, 374/25, 325/25, 144/26, 139/26, 329/26, 327/26, 143/26, 359/26, 361/26, 140/26, 363/25, 326/25 o łącznej powierzchni 2,706ha - teren ten nazwano obszar D. Przedmiotem planowanego przedsięwzięcia jest więc włączenie tego obszaru do prac rekultywacyjnych i przywrócenie całemu terenowi byłej koksowni Concordia przy ul. Hagera w Zabrzu zdegradowanemu działalnością przemysłową, równowagi przyrodniczej. W wyniku tego przedsięwzięcia część środkowa terenu byłej koksowni nie będzie stanowiła zagrożenia dla zdrowia i życia ludzi i zwierząt oraz dla terenów przyległych aktualnie rekultywowanych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Część IV SIWZ. Termin wykonania zamówienia: od daty zawarcia umowy do dnia 01 września 2015 r..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 P.z.p. polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień określonych w części I pkt 3 SIWZ. 1. Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających: Wykonanie prac związanych z rekultywacją terenu. 2. Okoliczności, po których zaistnieniu będą udzielane zamówienia uzupełniające: Potrzeby ujawnione na etapie realizacji robót w trakcie prac rekultywacyjnych, Zabezpieczenie środków finansowych.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.12.91 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 71.33.20.00 - Geotechniczne usługi inżynieryjne 73.11.00.00 - Usługi badawcze 71.40.00.00 - Usługi architektoniczne dotyczące planowania przestrzennego i zagospodarowania terenu 71.31.34.40 - Usługi oceny wpływu na środowisko naturalne (EIA) dla projektu budowlanego 90.73.24.00 - Usługi doradcze w zakresie skażenia gleby 45.11.12.50 - Badanie gruntu 71.35.15.00 - Usługi badania gleby 71.24.20.00 - Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę 90.71.52.20 - Badanie terenów przemysłowych 90.52.24.00 - Czyszczenie i uzdatnianie zanieczyszczonej gleby 45.11.12.20 - Roboty w zakresie usuwania gruzu 77.31.00.00 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych 45.23.31.42 - Roboty w zakresie naprawy dróg 45.23.32.53 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych 45.11.23.10 - Podsypywanie gleby 45.23.33.40 - Fundamentowanie ścieżek ruchu pieszego 45.11.12.90 - Roboty przygotowawcze do świadczenia usług 45.11.11.00 - Roboty w zakresie burzenia .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 01.09.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 60 000,00 PLN, (słownie sześćdziesiąt tysięcy złotych) zabezpieczającego ofertę na okres 30 dni.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków w zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca przedstawi dokumenty: A) wykaz robót budowlanych (wszystkich) wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania wraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Na potwierdzenie spełniania warunku w zakresie wiedzy i doświadczenia w wykazie Wykonawca przedstawi nie mniej niż: 1 robotę budowlaną, o wartości min. 1 000.000,00 brutto polegającą na rekultywacji terenów zdegradowanych, 1 robotę budowlaną o wartości min. 50.000,00 zł brutto polegającą na wykonaniu drogi, ścieżki, chodnika o nawierzchni kamiennej (np. kostka, grys) dla potrzeb parków, zieleńców lub terenów zdegradowanych wraz z nasadzeniami i pielęgnacją zieleni na terenie parków, zieleńców lub na terenach zdegradowanych, 1 robotę budowlaną z zastosowaniem bioremediacji dla zanieczyszczonych węglowodorami gruntów o objętości minimum 20 000 m3,z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania wraz z załączeniem dowodów ich dotyczących określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. W wykazie należy wskazać również informację o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie w okresie pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - z tego okresu w celu zweryfikowania rzetelności, kwalifikacji, efektywności i doświadczenia wykonawcy. Jeśli wykonawca nie wykonał lub wykonał nienależycie dwie lub więcej robót budowlanych, gdzie przez nienależyte wykonanie rozumie się nieosiągnięcie parametrów gwarantowanych i poniesienie z tego tytułu kar umownych lub przekroczenie terminu realizacji o 30 dni w stosunku do uzgodnionego terminu zostanie wykluczony z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4 p.z.p. Dowodami dotyczącymi najważniejszych robót, określającymi, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazującymi, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone są: 1) poświadczenie, 2) inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w pkt 1. W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa wyżej. Zamawiający oceni spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu stwierdzeniem : spełnia lub nie spełnia, w oparciu o wymagane oświadczenia, dokumenty i zawarte w nich informacje.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca przedstawi dokumenty: wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacja o podstawie do dysponowania tymi osobami; Zamawiający wymaga, aby osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadały następujące kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie oraz zakres wykonywanych czynności: 1) Kierownik Budowy - 1 osoba, kwalifikacje zawodowe: uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń zgodnie z ustawą Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, 2) Kierownik robót branżowych - 1 osoba, kwalifikacje zawodowe: uprawnienia do wykonywania, dozorowania i kierowania pracami geologicznymi kategorii V w zakresie: poszukiwanie i rozpoznawanie zasobów wód podziemnych, z wyjątkiem wód leczniczych, wód termalnych i solanek, określanie warunków hydrogeologicznych związanych z zamierzonym: wykonywaniem odwodnień budowlanych otworami wiertniczymi, wykonywaniem przedsięwzięć mogących negatywnie oddziaływać na wody podziemne, w tym powodować ich zanieczyszczenie, podziemnym bezzbiornikowym magazynowaniem substancji lub podziemnym składowaniem odpadów, składowaniem odpadów na powierzchni, ustanawianiem obszarów ochronnych zbiorników wód podziemnych, oraz wykonywanie i dokumentowanie prac geologicznych w celu wykorzystania ciepła Ziemi, a także projektowanie i wykonywanie otworów obserwacyjnych, 3) Specjalista kierujący pracami ogrodniczymi - 1 osoba, wykształcenie co najmniej wyższe w kierunku: biologia, ogrodnictwo lub leśnictwo, lub innego pokrewnego kierunku, który wykaże się co najmniej trzyletnim stażem pracy przy wykonywaniu prac ogrodniczych lub ekologicznych w tym nasadzenia i pielęgnacja zieleni na terenach zdegradowanych. 4) Wykwalifikowana kadra budowlana w ilości min. 5 osób, kwalifikacje zawodowe: wykształcenie budowlane, doświadczenie zawodowe min. 3 lata. 5) Specjaliści w zakresie ogrodnictwa i pielęgnacji zieleni w ilości min. 3 osoby, doświadczenie w zakresie ogrodnictwa i pielęgnacji zieleni min. 3 lata. Zamawiający oceni spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu stwierdzeniem : spełnia lub nie spełnia, w oparciu o wymagane oświadczenia, dokumenty i zawarte w nich informacje.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia, iż Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia Wykonawca przedstawi dokumenty: A. informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy nie mniejszą niż 1 000 000,00 PLN wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; B. opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 2 000 000,00 PLN; Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku. Zamawiający oceni spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu stwierdzeniem : spełnia lub nie spełnia, w oparciu o wymagane oświadczenia, dokumenty i zawarte w nich informacje.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Na potwierdzenie spełniania warunku w zakresie wiedzy i doświadczenia w wykazie Wykonawca przedstawi nie mniej niż: 1 robotę budowlaną, o wartości min. 1 000.000,00 brutto polegającą na rekultywacji terenów zdegradowanych, 1 robotę budowlaną o wartości min. 50.000,00 zł brutto polegającą na wykonaniu drogi, ścieżki, chodnika o nawierzchni kamiennej (np. kostka, grys) dla potrzeb parków, zieleńców lub terenów zdegradowanych wraz z nasadzeniami i pielęgnacją zieleni na terenie parków, zieleńców lub na terenach zdegradowanych, 1 robotę budowlaną z zastosowaniem bioremediacji dla zanieczyszczonych węglowodorami gruntów o objętości minimum 20 000 m3, z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania wraz z załączeniem dowodów ich dotyczących określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. W wykazie należy wskazać również informację o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie w okresie pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - z tego okresu w celu zweryfikowania rzetelności, kwalifikacji, efektywności i doświadczenia wykonawcy. Jeśli wykonawca nie wykonał lub wykonał nienależycie dwie lub więcej robót budowlanych, gdzie przez nienależyte wykonanie rozumie się nieosiągnięcie parametrów gwarantowanych i poniesienie z tego tytułu kar umownych lub przekroczenie terminu realizacji o 30 dni w stosunku do uzgodnionego terminu zostanie wykluczony z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4 p.z.p. Dowodami dotyczącymi najważniejszych robót, określającymi, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazującymi, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone są: 1) poświadczenie, 2) inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w pkt 1. W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa wyżej.;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia - w tym złożenia oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w imieniu i na rzecz Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, albo reprezentowania w postępowaniu - w tym złożenia oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w imieniu i na rzecz Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą dostarczyć dokumenty, potwierdzające, że łącznie spełniają warunki udziału w postępowaniu. Oferta musi być podpisana przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy, tj.: 1) osoby uprawnione zgodnie z aktualnym odpisem z właściwego rejestru lub wpisem do ewidencji działalności gospodarczej, lub 2) osoby posiadające ważne pełnomocnictwo, którego oryginał, lub kopię poświadczoną notarialnie za zgodność z oryginałem, lub odpis albo wyciąg z dokumentu sporządzony przez notariusza -należy załączyć w ofercie. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom lub nazw Podwykonawców w sytuacji gdy Wykonawca powołuje się na ich zasoby w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b p.z.p.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzania istotnych zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty w oparciu o następujące wymogi: - wprowadzenie, zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy czy powierzenia zamówienia kolejnym podwykonawcom - w przypadkach uzasadnionych za pisemną zgodą Zamawiającego pod warunkiem, że spełnione są wymagania stawiane w SIWZ; - wprowadzenia zmiany podatku VAT na skutek zmian w przepisach prawnych, jednakże jej zastosowanie nie będzie skutkować na zmianę wartości brutto umowy; - wprowadzenia zmiany stanu prawnego, który będzie wnosił nowe wymagania co do sposobu realizacji jakiegokolwiek tematu ujętego przedmiotem zamówienia oraz nie będzie to związane ze zmianą zakresu i wartości przedmiotu zamówienia; - wprowadzenia zmiany osób odpowiedzialnych za wykonanie zadania ze strony Wykonawcy i Zamawiającego, która może nastąpić tylko na podstawie obiektywnych przesłanek zaakceptowanych przez Zamawiającego; - obniżenie wartości umowy, w przypadku, gdy zakres prac opisany w SIWZ ze względów technicznych, ekonomicznych lub formalnoprawnym nie będzie konieczny do wykonania lub nie leży w interesie Zamawiającego; - inne przyczyny niezależne od zamawiającego i wykonawcy, skutkujące niemożliwością prowadzenia prac, realizacji zamówienia wynikające z wypadków losowych, siły wyższej, działania osób trzecich lub innych przyczyn niezależnych od stron; - wprowadzenia zmiany terminu spowodowane warunkami atmosferycznymi, w szczególności: klęski żywiołowe, wystąpienie nietypowych dla klimatu polskiego warunków atmosferycznych, szczególnie niesprzyjających, uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych; - wprowadzenia zmiany terminu spowodowane nieprzewidzianymi warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi; - skrócenie terminu wykonania prac w związku z koniecznością zakończenia zadania w danym roku budżetowym lub w związku z upływem terminu wniosku o uzyskanie środków unijnych; - wprowadzenia zmiany w kolejnościach i terminach wykonania robót budowlanych, dostaw, usług na skutek zdarzeń losowych, opóźnień w dostawie sprzętu, materiałów, urządzeń oraz w innych okolicznościach korzystnych dla stron; - wprowadzenia zmiany do umowy, w przypadku, gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy; - wprowadzenia zmiany do umowy, w przypadku gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych lub zaleceń instytucji, która przyznała środki na sfinansowanie zamówienia.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.um.zabrze.magistrat.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Zabrzu, Wydział Ekologii , ul. Wolności 286, 41-800 Zabrze, pok. 211, tel. 32/ 37-33-488; osoba przekazująca: Olga Klemczak, Aleksandra Wisińska-Penar.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.05.2014 godzina 08:30, miejsce: Urząd Miejski w Zabrzu,Biuro Zamówień Publicznych, ul. Powstańców Śląskich 5-7, 41-800 Zabrze, II piętro, pok. 219.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: w ramach projektu Rekultywacja terenów w rejonie rzeki Bytomki na obszarze gminy Zabrze - Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013, Priorytet II. Gospodarka odpadami i ochrona powierzchni ziemi.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.