Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-03-17
Kostrzyn: Roboty dodatkowe do zadania podstawowego na budowę obwodnicy Kostrzyna - ul. Okrężnej i Zbożowej od drogi powiatowej nr 2409P do drogi krajowej nr 92
Numer ogłoszenia: 88035 - 2011; data zamieszczenia: 17.03.2011
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Burmistrz Gminy Kostrzyn Urząd Miejski w Kostrzynie, ul. Dworcowa 5, 62-025 Kostrzyn, woj. wielkopolskie, tel. 61 8178565, faks 61 8178191 , strona internetowa www.kostrzyn.wlkp.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Roboty dodatkowe do zadania podstawowego na budowę obwodnicy Kostrzyna - ul. Okrężnej i Zbożowej od drogi powiatowej nr 2409P do drogi krajowej nr 92.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Inwestycja jest współfinansowana w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 - Działanie 2.2 Przedmiotem zamówienia są roboty dodatkowe do zadania podstawowego na budowę obwodnicy Kostrzyna - ul. Okrężnej i Zbożowej od drogi powiatowej nr 2409P do drogi krajowej nr 92 wraz infrastrukturą towarzyszącą: budowa kanalizacji deszczowej, sanitarnej, wodociągu, przyłączy wodno-kanalizacyjnych, oświetlenia ulicznego, przepustu drogowego, przebudową gazociągu, urządzeń teletechnicznych, urządzeń energetycznych, nieobjętych zamówieniem podstawowym, polegające na: a) zamianie piasku na kruszywo łamane w warstwie odsączającej w ilościach określonych w Protokóle Konieczności nr 2 z dnia 25.01.2011 r. b) wymianie gruntu z uwagi na duże zawilgocenie i niestabilność koryta w ilościach określonych w Protokóle Konieczności nr 3 z dnia 25.01.2011 r. c) osuszaniu koryta drogi wapnem na głęb. 20 cm w ilościach określonych w Protokóle Konieczności nr 4 z dnia 25.01.2011 r. Minimalny wymagany okres gwarancji, udzielonej przez Wykonawcę na wykonane zamówienie wynosi - 36 miesięcy, licząc od daty odbioru końcowego robót. Termin realizacji robót od 04.04.2011 r. do 27.05.2011 r..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu 45.23.32.52 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic .
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybu
Powody zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki (podać uzasadnienie faktyczne i prawne): Postępowanie przeprowadzono w trybie: zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 5 lit. b, Ustawy Prawo zamówień publicznych. W przypadku udzielenia dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nie przekraczających łącznie 50% wartości realizowanego, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Uzasadnienie faktyczne: zamówienie podstawowe zostało udzielone w dniu 15.06.2010 r., po przeprowadzeniu procedury w trybie przetargu nieograniczonego. Wartość udzielanego zamówienia dodatkowego wynosi netto 159 040,60 zł, co stanowi 41 427,61 euro i nie przekracza 50 % ceny ofertowej brutto (7 149 508,49 zł x 0,50 = 3 574 754,25 zł). Zamówienie zostanie udzielone dotychczasowemu Wykonawcy robót, który złożył do niniejszego postępowania ofertę, sporządzoną w oparciu o wytyczne zawarte w umowie na zadanie podstawowe oraz w SIWZ do przetargu na zamówienie podstawowe. Uzasadnienie wyboru trybu udzielenia zamówienia z wolnej ręki zostało również zawarte w Protokołach Konieczności Nr 2, Nr 3 i Nr 4 z dnia 25.01.2011 r., sporządzonych na podstawie spotkań z udziałem przedstawiciela Wykonawcy i Zamawiającego oraz inspektora nadzoru - Projektanta. Wykonanie przedmiotowych robót dodatkowych wynika z zaistnienia sytuacji, której nie można było przewidzieć na etapie wykonania dokumentacji projektowej oraz na etapie udzielania zamówienia. Z posiadanych badań geotechnicznych podłoża na etapie projektowania, wynikało, że poziom wód gruntowych występował bardzo głęboko. W zaistniałej sytuacji pogodowej, warunki gruntowo-wodne uległy bardzo dużej zmianie, co spowodowało podniesienie się poziomu zwierciadła wody gruntowej i rozmakanie podłoża gruntowego oraz zakłócenie stabilności koryta drogi. Nie wykonanie dodatkowych robót uniemożliwia realizację dalszego etapu robót, zgodnie ze sztuką budowlaną
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
POL-DRÓG PIŁA Sp. z o.o., ul. Wawelska 106, 64-920 Piła, kraj/woj. wielkopolskie.
INNE PRZETARGI KOSTRZYN
- Poprawa efektywności energetycznej placówek oświatowych: Przedszkole Miejskie nr 1 Kostrzyn, SP2 Kostrzyn, SP Gułtowy, SP Czerlejno, SP Iwno wraz z rozbudową SP Siekierki Wielkie
- Budowa zewnętrznych i wewnętrznych instalacji gazowych w lokalach komunalnych będących w zarządzie Zakładu Komunalnego w Kostrzynie
- Czerlejno, wiatrak koźlak (poł. XVIII w.): prace konserwatorskie wiatrak (budowa wiatraka z wykorzystaniem oryginalnych elementów młyna wietrznego) - etap II
więcej: przetargi KOSTRZYN »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Poprawa infrastruktury drogowej w gminie Dzwola
- Budowa i modernizacja infrastruktury drogowej na terenie Gminy Ropa
- Rozbudowa wraz z przebudową ulicy Małej w Nekli
- Przebudowa drogi powiatowej Nr 3922Z Stobno - Mierzyn na odcinku od ul. Osiedle pod Lipami do miejscowości Stobno
- Przebudowa drogi gminnej wraz z budową mostu w Grabownicy Starzeńskiej.
- Poprawa infrastruktury drogowej w m. Kłodawa
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.