eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Trzydnik Duży › Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie Gminy Trzydnik Duży

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-05-23

Trzydnik Duży: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie Gminy Trzydnik Duży
Numer ogłoszenia: 87621 - 2013; data zamieszczenia: 23.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Trzydnik Duży , 23-230 Trzydnik Duży, woj. lubelskie, tel. 015 8731879, faks 015 8731821.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.trzydnik.lubelski.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie Gminy Trzydnik Duży.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, sprzątanie przystanków autobusowych, opróżnianie koszy z przystanków położonych na terenie Gminy Trzydnik Duży w okresie od 01.07.2013r. do 31.12.2014 r. 2. Do gromadzenia odpadów komunalnych na terenie gminy Trzydnik Duży przewidziane są: a) pojemniki na odpady zmieszane o pojemności: 60 l, 120 l, 240 l, 1100 l, 2500 l, b) worki do selektywnej zbiórki odpadów o pojemności: 60 l, 120 l z folii polietylenowej LDPE o grubości zapewniającej wytrzymałość worków ( co najmniej 60 mikronów), c) kosze na przystankach d) pojemniki KP-7 dwukomorowe z przeznaczeniem do selektywnej zbiórki odpadów, oddzielnie plastik, oddzielnie szkło ustawionych na czterech cmentarzach. Szczegółowe dane charakteryzujące zamówienie: Powierzchnia gminy Trzydnik Duży - 104,77 km2 Łączna liczba mieszkańców Gminy Trzydnik Duży według ewidencji ludności wynosi 6721 - stan na 15.05.2013 r., przy czym na poszczególne miejscowości przypada: 1) Agatówka 146 2) Budki 200 3) Dąbrowa 268 4) Dąbrowa Choiny 48 5) Dąbrowa Kolonia 31 6) Dębowiec 104 7) Liśnik Mały 254 8) Łychów Gościeradowski 297 9) Łychów Szlachecki 213 10) Olbięcin 662 11) Owczarnia 86 12) Rzeczyca Księża 750 13) Rzeczyca Ziemiańska 865 14) Rzeczyca Ziemiańska Kolonia 325 15) Trzydnik Duży 368 16) Trzydnik Duży Kolonia 369 17) Trzydnik Mały 434 18) Węglin 344 19) Węglinek 315 20) Wola Trzydnicka 375 21) Wólka Olbięcka 123 22) Zielonka 144 Powyższe dane o ilości osób zamieszkujących mogą ulec zmianie (ruch ludności), jak również liczba nieruchomości w wyniku oddania do użytku i zamieszkania nowych budynków, lub wyludnienia i rozbiórki budynków mieszkalnych istniejących. Przewiduje się w trakcie trwania zamówienia wzrost lub zmniejszenie liczby gospodarstw domowych, z których będą odbierane odpady. Przedmiot zamówienia obejmuje również zapewnienie przez Wykonawcę w ramach złożonej oferty odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z miejscowości, punktów adresowych, o utrudnionym dojeździe samochodu śmieciarki. Dotyczy to miejscowości o niekorzystnym ukształtowaniu terenu i położeniu nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych w oddaleniu od utwardzonej drogi publicznej, m.in. kolonijnej zabudowy itp. Wykonawca zorganizuje sobie odbiór odpadów w taki sposób aby pojemniki z odpadami były dostarczone z posesji do drogi publicznej po której swobodnie może poruszać się samochód śmieciarka. W załączeniu mapa stanowiąca załącznik nr 4, przedstawiająca obszar gminy Trzydnik Duży. Szacunkowa liczba nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne 1916, w tym nieruchomości zamieszkałych - 1746, a niezamieszkałych - 170. Liczba przystanków przewidzianych do sprzątania 31. 3. W ramach przedmiotu zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest odebrać w okresie od 01.07.2013r. do 31.12.2014r. następujące rodzaje odpadów komunalnych: a) zmieszane niesegregowane odpady komunalne z częstotliwością jeden raz w miesiącu (kod 200301) (szacunkowa ilość w terminie wykonania zamówienia) 634 Mg, b) odpady komunalne selektywnie zebrane z częstotliwością jeden raz w miesiącu (szkło kod 200102, tworzywa sztuczne i metale oraz opakowania wielomateriałowe kod 200139, 200140, 150106, papier i tektura kod 200101) (szacunkowa ilość w terminie wykonania zamówienia) - 174 Mg. Informacja o ilości odpadów odebranych z terenu Gminy Trzydnik Duży w latach 2011 - 2012 (dane według sprawozdań otrzymanych od przedsiębiorców którzy odbierali odpady z terenu gminy Trzydnik Duży). a)2011 rok: niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne: 281,62 Mg odpady komunalne selektywnie zebrane: 80,6 Mg liczba właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady: -1291 b)2012 rok: niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne: 276,3 Mg odpady komunalne selektywnie zebrane: 74,42 Mg liczba właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady: -1230 Odbiór odpadów należy przeprowadzać w sposób zapobiegający ich zmieszaniu. 4. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów komunalnych gromadzonych na terenie poszczególnych nieruchomości w pojemnikach o pojemności 60 l, 120 l, 240 l, 1100 l, 2500 l (odpady zmieszane), workach 60 l, 120 l, z folii polietylenowej LDPE o grubości zapewniającej wytrzymałość worków ( co najmniej 60 mikronów) i 4 pojemnikach KP-7, przeznaczonych na gromadzenie odpadów zebranych w sposób selektywny - frakcja sucha. Pojemniki KP-7 przeznaczone do selektywnej zbiórki odpadów, zapewnia Zamawiający. 4.1 Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, pozostałości z sortowania odpadów komunalnych, do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (dalej RIPOK) w Kraśniku wskazanej w Planie gospodarki odpadami dla województwa lubelskiego 2017, a w przypadku jej awarii do instalacji wskazanych jako zastępcze. a) Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii regionalnej instalacji. b) przekazywania selektywnie zebranych odpadów do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz.U. z 2013r. poz.21) W przypadku stwierdzenia, iż Wykonawca po raz drugi nie dostarczył ww. odpadów do wskazanego RIPOK-u naliczane będą kary pieniężne oraz nastąpi wykreślenie wykonawcy z rejestru działalności regulowanej . 4.2 Częstotliwość odbioru odpadów komunalnych (odpady zmieszane) gromadzone w pojemnikach, oraz gromadzonych w sposób selektywny w workach - raz na miesiąc, w przypadku zwiększonej ilości wytwarzania odpadów tj. w okresach przedświątecznych (Wielkanoc, Boże Narodzenie ), może zaistnieć potrzeba odbioru 2 razy w miesiącu. Odbiór w takich przypadkach realizowany będzie na zgłoszenie Zamawiającego. Dla nieruchomości niezamieszkałych m.in. cmentarze, gdzie odpady są wytwarzane sezonowo lub w ilościach nie wymagających comiesięcznego odbioru, odbiór dokonywany będzie na zgłoszenie telefoniczne, lub e-mailem przez właściciela nieruchomości, lub zarządcę jednak nie mniej niż 2 razy w roku. Odbiór winien być wykonany w ciągu trzech dni od faktu zgłoszenia. 4.3 Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów z poszczególnych nieruchomości zgodnie z ustalonym i zatwierdzonym przez Wykonawcę i Zamawiającego harmonogramem wywozu. Wszelkie zmiany harmonogramu będą wymagały zgody Zamawiającego, a Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia, zmienionych harmonogramów uwzględniających wszystkie zmiany w odniesieniu do nieruchomości objętych odbiorem odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że odpady zostały odebrane w terminie niezgodnym z harmonogramem, Zamawiający pomniejszy należność, wynagrodzenie za odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów odebranych po terminie o 10% wynagrodzenia za dany miesiąc. 4.4 Wykonawca zobowiązany będzie w ramach umowy do przygotowania kalendarza z harmonogramami odbioru odpadów oraz do jego dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości. Wykonawca zobowiązany będzie również do dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości innych dokumentów związanych z Systemem Gospodarki Odpadami o ile nie będą one wymagały potwierdzenia odbioru. 4.5 Wykonawca w ramach zamówienia jest zobowiązany do dostarczenia i ustawienia na terenie nieruchomości pojemników i worków na odpady na czas realizacji przedmiotowego zamówienia bez dodatkowej opłaty od właściciela nieruchomości szacowana ilość pojemników i worków: - pojemniki na odpady zmieszane: 60 L - 310 szt., 120 L - 1399 szt., 240 L - 184 szt., 1100 L - 8 szt. - worki: 2996 szt. Miesięcznie. Wykonawca dostarczy pojemniki i worki wymienione w dziale III pkt 1 lit. a) i b) za wyjątkiem pojemników KP-7 nie później niż do 1 lipca 2013 r. Urządzenia do gromadzenia odpadów (pojemniki i worki) zostaną ustawione przez Wykonawcę w miejscach uzgodnionych z właścicielami nieruchomości. a) W trakcie realizacji umowy Wykonawca zobowiązany będzie do wyposażenia nieruchomości w odpowiednie pojemniki zgodnie ze zgłoszeniem Zamawiającego. Dostarczenie i ustawienie pojemników na teren wskazanych nieruchomości nastąpi w ciągu 7 dni roboczych od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego. Dotyczy to sytuacji zmiany ilości pojemników na danej nieruchomości, bądź nowych nieruchomości jeżeli pojawią się w trakcie realizacji zamówienia. b) Wykonawca otrzyma od Zamawiającego szczegółowy wykaz właścicieli nieruchomości, z których odbierane będą stałe odpady komunalne z określeniem wielkości i ilości pojemników i worków. c) Jeśli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia z winy Wykonawcy pojemników, Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia zobowiązany będzie do dodatkowego dostarczenia pojemników na swój koszt, d) za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca, 4.6 Worki przeznaczone na gromadzenie odpadów w sposób selektywny zapewnia Wykonawca. a) worki 60 l, 120 l z folii polietylenowej LDPE o grubości zapewniającej odpowiednią wytrzymałość worków, co najmniej 60 mikronów, wykonawca przekazuje właścicielom nieruchomości, b) sukcesywne uzupełnienie worków po każdorazowym odbiorze odpadów od właścicieli nieruchomości odbywać się będzie na zasadzie wymiany, poprzez m.in. pozostawienie nowych worków w ilości odpowiadającej liczbie odebranych z odpadami, przy pojemnikach usytuowanych na nieruchomości, c) worki na odpady komunalne przekazywane przez Wykonawcę mieszkańcom, mają być oznaczone informacją zawierającą dane Wykonawcy (nazwa, adres, numer telefonu) 5. Obowiązkiem Wykonawcy będzie utrzymanie w należytym porządku miejsca wokół pojemników, a jeżeli zajdzie taka potrzeba zabranie dostawionych przy pojemnikach worków z niesegregowanymi lub segregowanymi odpadami komunalnymi, jak również przedstawienie Zamawiającemu ( jeden raz w miesiącu) sprawozdania z miejsc odbioru tego rodzaju worków (adres i ilość dostawionych worków), potrzebnego do przeprowadzenia kontroli ilości osób zamieszkałych na danej nieruchomości. 6. Wykonawca zobowiązany będzie także do sprzątania przystanków autobusowych i terenu przyległego łącznie z opróżnieniem pojemników z częstotliwością co najmniej jeden raz w miesiącu. 7. Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację - dokumentację fotograficzną i protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. 8. Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt.7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2012 r., poz. 391), rozporządzeniem Ministra Środowiska z 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, rozporządzeniem Ministra Środowiska z 25 maja 2012 r. i zgodnie z Planem gospodarki odpadami województwa lubelskiego 2017. 9. Wykonawca zgodnie z art. 9 lit n ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zm.) zobowiązany jest do sporządzania kwartalnych sprawozdań w wersji papierowej i elektronicznej oraz przekazywania ich Wójtowi Gminy Trzydnik Duży w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy. Sprawozdanie zawiera a) informację o masie odebranych poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych oraz o sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania, b) liczbę gospodarstw, nieruchomości , od których zostały odebrane odpady komunalne, c) wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy nie gromadzą selektywnie odpadów. 10. Ponadto Wykonawca jest zobowiązany do następujących czynności związanych z realizacją przedmiotu zamówienia: a) przedkładania Zamawiającemu comiesięcznych raportów, najpóźniej 10 dni po upływie miesiąca, którego informacja dotyczy, zawierających dane o ilości, wielkości i miejscu opróżnionych pojemników z odpadami zmieszanymi oraz ilości odebranych worków z odpadami segregowanymi z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie gminy Trzydnik Duży, b) sporządzenie i przekazanie Zamawiającemu comiesięcznych sprawozdań w wersji papierowej i elektronicznej dotyczących masy poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania wraz z kartami ich przekazania lub fakturą/mi poświadczonymi za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Dokumenty te Wykonawca zobowiązany jest przekazać najpóźniej 14 dni po upływie miesiąca, którego sprawozdanie dotyczy, c) w przypadku nie dotrzymania wymienionych terminów naliczane będą kary w wysokości 100,00 złotych za każdy dzień zwłoki. d) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu umowy przy zachowaniu należytej staranności, zgodnie z przepisami prawa w szczególności: - ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2012r. poz. 391 ze zm.), wraz z przepisami wykonawczymi, - ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach ( Dz.U. z 2013 r. poz. 21) wraz z przepisami wykonawczymi, - ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008r. Nr 25 poz. 150 z poźn. zm.) wraz z przepisami wykonawczymi, - Plan gospodarki odpadami województwa lubelskiego 2017 (uchwała Nr XXIV/397/2012 Sejmiku Województwa Lubelskiego z dnia 30 lipca 2012r.), - uchwała w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Trzydnik Duży (uchwała nr XXII/147/2013 Rady Gminy Trzydnik Duży z dnia 06.03.2013r.) 11. Wykonawca w zakresie wyposażenia, utrzymania pojazdów i urządzeń technicznych zapewniających bezpieczny i sprawny odbiór wszystkich odpadów komunalnych stałych oraz zaplecza lokalowego powinien: a)dysponować pojazdami przystosowanymi do odbioru i transportu poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych stałych, w tym odbieranych z miejscowości o utrudnionym dojeździe np. zabudowa kolonijna, pagórkowaty teren itp., czytelnie oznakowanymi nazwą firmy, danymi adresowymi i numerem telefonu, b)zapewnić należyty stan techniczny, sanitarny i porządkowy pojazdów, wyposażenia i zaplecza technicznego, zgodnie z obowiązującymi rozwiązaniami prawnymi (ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996 r Dz.U. z 2012r. poz. 391 ze zm. wraz z przepisami wykonawczymi), c)dysponować, pojazdami z systemem monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz czujniki zapisujące dane o miejscach wyładunku odpadów a także umożliwiające weryfikację tych danych, d)zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo - transportowej, e)przestrzegać porządku i czystości w miejscach opróżniania pojemników (drogi publiczne, place, posesje itp.), f)zapewnić warunki lokalowe i techniczne do zabezpieczenia prowadzonej dokumentacji związanej z gospodarowaniem odpadami i współpracą z gminą Trzydnik Duży w tym zakresie, g)Wykonawca nie może odbierać odpadów komunalnych zleconych przez Zamawiającego wspólnie z odpadami z innych gmin, a także nie mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi, odbieranymi od właścicieli nieruchomości. Stwierdzenie takiego faktu spowoduje odstąpienie od umowy i wykreślenie z rejestru działalności regulowanej, Kody Wspólnego Słownika Zamówień: 90500000-2 usługi związane z odpadami 90512000-9 usługi transportu odpadów 90513100-7 usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 12. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych 13. Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej 14. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 p. z. p. 15. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 16. Informacja na temat możliwości powierzenia przez wykonawcę wykonania części lub całości zamówienia podwykonawcom: 1) Wykonawca zobowiązany jest do wykazania w formularzu ofertowym części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. Wykonawca określi zakres rzeczowy i finansowy tej części. Nie wykazanie w formularzu ofertowym podwykonawców, nie spowoduje odrzucenia oferty, Zamawiający uzna tylko iż usługi Wykonawca wykona siłami własnymi. Podwykonawca musi spełniać warunek posiadania uprawnień tj. posiadania aktualnego zezwolenia na zbieranie i transportowanie odpadów wydane przez właściwy organ zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz.U. poz.21), oraz aktualnego wpisu do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Trzydnik Duży, w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 2) Brak informacji, bądź uzgodnienia z zamawiającym o zawarciu umowy z podwykonawcą , lub podwykonawcami, jak i informacji o zmianie podwykonawców, wyklucza solidarną odpowiedzialność zamawiającego za zapłatę wynagrodzenia podwykonawcom. Informacje te, wymagane są na etapie składania oferty, podpisania umowy, jak również realizacji zamówienia. 3) W przypadku wykonania przez Wykonawców jak i podwykonawców, przedmiotu zamówienia w sposób wadliwy, wykonawca ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą wynikającą z zastosowania przepisów art. 636 §1 i art. 637 §2 kodeksu cywilnego. Zlecenie części przedmiotu umowy Podwykonawcy nie zmieni zobowiązań Wykonawcy wobec Zamawiającego, który jest odpowiedzialny za wykonanie tej części usługi 4) W przypadku gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia - ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia, albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Jeżeli ich oferta zostanie wybrana, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. Warunki udziału w postępowaniu z art. 24 ust. 1 ustawy P. z. p ( dotyczące wykluczenia) musi spełnić każdy z Wykonawców, natomiast z art. 22 ust. 1 oceniane będą wspólnie..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • a) Posiadają aktualne zezwolenie na zbieranie i transportowanie odpadów wydane przez właściwy organ zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz.U. 2013 poz. 21). b) Posiadają aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Trzydnik Duży w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. c) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych - zał. nr 2

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • a) Wykonali, lub wykonują w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną usługę polegającą na odbiorze, transporcie i zagospodarowaniu odpadów komunalnych na rzecz właścicieli nieruchomości w sposób ciągły przez okres nie krótszy niż 12 kolejnych miesięcy, o łącznej masie odebranych odpadów nie mniej niż 400 Mg. Masa odebranych odpadów może być łączona z dwóch, trzech gmin. Zamawiający wymaga przedłożenia wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych usług (według załącznika nr 5) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, polegających na odbiorze, transporcie i zagospodarowaniu odpadów komunalnych na rzecz właścicieli nieruchomości, z podaniem danych wykazanych w załączniku nr 5. W wykazie tym musi być wykazana usługa, która potwierdzi spełnienie ww. warunku udziału w zakresie wiedzy związane z przedmiotem niniejszego zamówienia które Wykonawca wykonał, wykonuje (§ 1 ust. 4 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich Zamawiający może żądać od Wykonawcy, oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane). Dowodami o których mowa powyżej są: Poświadczenie Wójta Gminy lub Burmistrza Miasta w których były świadczone usługi, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie musi być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia o którym mowa powyżej - oświadczenie Wykonawcy. b) W razie konieczności, szczególnie gdy wykaz lub dowody, o których mowa powyżej, budzą wątpliwości Zamawiającego, lub gdy z poświadczenia albo innego dokumentu wynika, że zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, Zamawiający na etapie badania i oceny ofert, może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były lub miały być wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu. c) W niniejszym postępowaniu zastosowanie znajduje również zapis § 9 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane, (inne dokumenty w miejsce poświadczeń) d) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych - zał. nr 2

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • a) dysponuje co najmniej: 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, 1 pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. Pojazdy te muszą być trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi teleadresowymi podmiotu odbierającego odpady komunale od właścicieli nieruchomości, b) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych - zał. nr 2

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • b) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych - zał. nr 2

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • a) Posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 200 000,00 złotych b) Posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z odbiorem, transportem i zagospodarowaniem odpadów komunalnych na kwotę nie mniej niż 300 000,00 złotych. c) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych - zał. nr 2

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Umowa w sprawie realizacji zamówienia publicznego zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz danych zawartych w ofercie. 2. Postanowienia umowy zawarto we wzorze umowy, który stanowi załącznik nr 6 3.Zamawiający wprowadza możliwość zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty w następujących przypadkach: a) zmiany przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy, b) zmiany stawki podatku VAT, c) zmiany (zmniejszenie, bądź zwiększenie zakresu) ilości odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych stałych objętych umową, które zostały podane szacunkowo, orientacyjnie dla obliczenia ceny, w przypadku gdy stan faktyczny będzie inny niż to oszacowano w sytuacji m.in. zmiany ilości nieruchomości. Działanie siły wyższej a w szczególności: a). klęski żywiołowe w tym: powódź, susza, trzęsienie ziemi itp. b). akty władzy państwowej np.: stan wojenny, embarga, blokady oraz inne akcje, akty prawa lub decyzje organów władzy państwowej lub samorządowej a także innych organów posiadających władztwo nad stronami i ich majątkiem, c). działania wojenne, akty sabotażu, akty terroru itp., d). niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających realizację zadania, 4. za siłę wyższą nie uznaje się brak środków u wykonawcy, niedotrzymania zobowiązań przez jego kontrahentów oraz brak zezwoleń niezbędnych wykonawcy dla wykonania umowy, wydawanych przez dowolną władzę. 5. Wystąpienie innych okoliczności, których nie dało się przewidzieć w dniu opracowania specyfikacji i zawierania umowy. 6. W przypadku zaistnienia uzasadnionej potrzeby zmiany podwykonawcy. Jeżeli wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu posługiwał się zasobami dotychczasowego podwykonawcy, zmiana podwykonawcy możliwa jest pod warunkiem, gdy nowy podwykonawca wykaże spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym na etapie postępowania o zamówienie publiczne, przedkładając wymagane dokumenty, 7. Poza przypadkami określonymi wyżej, zmiany postanowień zawartej umowy będą mogły nastąpić w następujących przypadkach: 1) Zaistnienia omyłki pisarskiej lub rachunkowej, 2) Zaistnienia po zawarciu umowy przypadku siły wyższej, przez które na potrzeby niniejszego warunku rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej strony umowy więzi prawnej: - o charakterze niezależnym od stron - którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy, - którego nie można uniknąć, ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, - którego nie można przypisać drugiej stronie; 8. Zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub stwierdzenia stron. 9. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu stron, wyrażoną w formie pisemnego aneksu - pod rygorem nieważności. 10. Zamawiający nie przewiduje zaliczek na poczet wykonania zamówienia 11. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://ugtrzydnikduzy.bip.lubelskie.pl/index.php?id=80
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Trzydnik Duży Trzydnik Duży 59A, 23-230 Trzydnik Duży pok. nr 23.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 31.05.2013 godzina 11:00, miejsce: Urząd Gminy Trzydnik Duży Trzydnik Duży 59A, 23-230 Trzydnik Duży pok. nr 8 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.