eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Opracowanie i wdrożenie systemu zarządzania środowiskowego według wymagań normy ISO 14001 i Rozporządzenia EMAS w Oddziałach IMGW-PIB

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-03-14

Warszawa: Opracowanie i wdrożenie systemu zarządzania środowiskowego według wymagań normy ISO 14001 i Rozporządzenia EMAS w Oddziałach IMGW-PIB
Numer ogłoszenia: 87308 - 2014; data zamieszczenia: 14.03.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej - Państwowy Instytut Badawczy , ul. Podleśna 61, 01-673 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 5694230, 5694416, 5694263, faks 22 5694415.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.imgw.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: PAŃSTWOWY INSTYTUT BADAWCZY.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie i wdrożenie systemu zarządzania środowiskowego według wymagań normy ISO 14001 i Rozporządzenia EMAS w Oddziałach IMGW-PIB.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Ogólne informacje na temat EMAS System EMAS jest jednym z istotnych narzędzi stosowanych dla skutecznej realizacji polityki Unii Europejskiej. Podstawę prawną systemu EMAS w krajach UE stanowi: rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1221/2009 z dnia 25 listopada 2009r. w sprawie dobrowolnego udziału organizacji w systemie ekozarządzania i audytu we Wspólnocie (EMAS), które weszło w życie 11 stycznia 2010r. W Polsce aktem prawnym regulującym EMAS jest ustawa z dnia 15 lipca 2011r o krajowym systemie ekozarządzania i audytu EMAS ( Dz. U Nr 178,poz. 1060). Jednym z podstawowych elementów systemu EMAS w każdej organizacji jest wdrożenie systemu zarządzania środowiskowego (dalej SZŚ) zgodnie z wymaganiami normy PN-EN ISO 14001:2005 Systemy zarządzania środowiskowego. Wymagania i wytyczne stosowania. Podstawowym celem programu jest wprowadzenie takich zachowań użytkowników środowiska, w polskim prawie nazywanych też podmiotami korzystającymi ze środowiska, które prowadzą do ciągłego ograniczania negatywnego oddziaływania na środowisko, spełniania coraz wyższych wymagań prawnych z zakresu ochrony środowiska, wykorzystywania czystych technologii, zapobiegania powstawaniu lub redukowaniu ilości wytwarzanych odpadów oraz pełnego i kompetentnego informowania lokalnych społeczności o oddziaływaniach na środowisko, związanych z danym rodzajem działalności. EMAS kładzie ogromny nacisk na przestrzeganie przepisów prawa środowiskowego, komunikowanie się z przedsiębiorstwem i wewnątrz przedsiębiorstwa oraz poprawę działalności środowiskowej. Celem Rozporządzenia jest także zachęcenie firm do dialogu z różnego rodzaju grupami zainteresowanymi ich działalnością środowiskową. Założenia i podstawowe zasady EMAS to: - dobrowolność - udział w programie jest dobrowolny, a przystępując do niego organizacja zobowiązuje się do wdrożenia i/lub utrzymania systemu zarządzania środowiskowego, prowadzenia cyklicznych audytów i publikowania informacji na zasadach podanych w Rozporządzeniu; w zamian za to, po weryfikacji przez niezależnego, akredytowanego weryfikatora środowiskowego - publicznej deklaracji oraz zgodności z wymaganiami EMAS, jej nazwa umieszczona jest w specjalnych rejestrach - krajowym i unijnym; zarejestrowana organizacja zyskuje również prawo do posługiwania się logo EMAS, - dostępność - w programie może uczestniczyć każda organizacja działająca na terenie Unii Europejskiej, - jawność danych - jednym z elementów programu jest publikowanie tzw. Deklaracji środowiskowych, zawierających wiarygodne informacje środowiskowe, w tym informacje o podejmowanych działaniach środowiskowych i ich efektach, - okresowość - prowadzenie działań w oparciu o zasadę ciągłego doskonalenia, tzw. Pętla ciągłego doskonalenia: ustalenie polityki środowiskowej, planowanie działań, realizacja przyjętych planów oraz weryfikacja osiągniętych celów, - niezależna weryfikacja - organizacje są okresowo sprawdzane przez niezależnych weryfikatorów środowiskowych i okresowe odnawiania rejestracji. Informacje o Oddziałach IMGW-PIB 1. Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym IMGW - PIB oddziały stanowią oddzielne jednostki organizacyjne IMGW-PIB, kierują nimi dyrektorzy oddziałów podlegli bezpośrednio Dyrektorowi IMGW-PIB. 2. W Oddziałach IMGW-PIB realizowane są zadania państwowej służby hydrologiczno-meteorologicznej, państwowej służby ds. bezpieczeństwa budowli piętrzących, badania naukowe oraz pozostała działalność administracyjno -techniczna. Działalność administracyjna jest zlokalizowana głównie w siedzibach Oddziałów (Kraków, Gdynia, Wrocław, Katowice) oraz siedzibie Narodowego Centrum Modelowania Powodzi i Suszy w Poznaniu. Na stacjach wykonywane są głównie pomiary meteorologiczne i hydrologiczne. Lista obejmująca adresy siedzib Oddziałów i stacji IMGW-PIB znajduje się w załączeniu (załącznik nr 1). Zastrzega się, że w związku ze zmianami organizacyjnymi adresy stacji mogą się zmieniać. 3. Liczba osób zatrudnionych w oddziałach wg stanu na koniec stycznia 2014r. Oddział Morski w Gdyni 209, Ośrodek Technicznej Kontroli Zapór w Katowicach 97, Oddział w Krakowie 487, Oddział we Wrocławiu326,.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.41.10.00 - Ogólne usługi doradcze w zakresie zarządzania .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 22.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana w oparciu o oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. Zamawiający nie ustanawia minimalnego pułapu wymagań.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert lub jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje) z należytą starannością: Warunek nr 1: wdrożenie systemu EMAS potwierdzone rejestracją w systemie ekozarządzania i audytu w co najmniej dwóch polskich organizacjach (powyżej 300 pracowników). Co najmniej jedna z tych organizacji powinna posiadać strukturę oddziałową. Warunek 2: co najmniej jedną pracę o tematyce związanej z ochroną środowiska, o wartości co najmniej 300 000,00 PLN brutto (słownie: trzysta tysięcy zł) Przez pracę związaną z ochroną środowiska należy rozumieć: raporty o oddziaływaniu na środowisko, wnioski o pozwolenie zintegrowane lub jego zmianę, przeglądy ekologiczne, programy gospodarki odpadami, analizy kosztów środowiskowych oraz inne opracowania specjalistyczne o tematyce związanej z ochroną środowiska. Ocena spełnienia warunku na minimalnym poziomie zostanie dokonana w oparciu o dokument załączony do Wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu - Wykaz usług (Doświadczenie Wykonawcy) Wzór Wykazu usług (Doświadczenie Wykonawcy) został zamieszczony na stronie internetowej Zamawiającego pod ogłoszeniem o zamówieniu.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana w oparciu o oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. Zamawiający nie ustanawia minimalnego pułapu wymagań.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca wykaże, ze dysponuje lub będzie dysponował niżej wymienionymi: 1. Kierownik zespołu (1 osoba) akredytowany lub licencjonowany weryfikator środowiskowy systemu EMAS (obejmuje to osoby uprawnione do prowadzenia auditów EMAS w ramach akredytacji weryfikatora EMAS), który pełnił rolę Kierownika zespołu w minimum 3 projektach polegających na wdrożeniu EMAS, zakończonych rejestracją w systemie EMAS (co najmniej jedna z tych organizacji powinna posiadać strukturę oddziałową) oraz wykonał co najmniej 10 auditów weryfikacyjnych i/lub nadzoru EMAS. Kompetencje dot. posiadania uprawnień akredytowanego lub licencjonowanego weryfikatora środowiskowego systemu EMAS powinny być potwierdzone licencją lub akredytacją zgodną z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 1221/2009 z dnia 25 listopada 2009r. w sprawie dobrowolnego udziału organizacji w systemie ekozarządzania i audytu we Wspólnocie (EMAS), uchylające rozporządzenie (WE) nr 761/2001 oraz decyzje Komisji 2001/681WE i 2006/193/WE (Dz.U.UE.L 09.342.1). 2. Konsultanci (3 osoby) w tym: a. 1 osoba - akredytowany lub licencjonowany weryfikator środowiskowy systemu EMAS (obejmuje to osoby uprawnione do prowadzenia auditów EMAS w ramach akredytacji weryfikatora EMAS), brał udział w co najmniej 1 projekcie polegającym na wdrożeniu EMAS oraz wykonał co najmniej 5 auditów weryfikacyjnych i/lub nadzoru EMAS, b. 1 osoba - specjalista w zakresie systemu EMAS, posiadająca wiedzę w zakresie wdrożenia EMAS potwierdzoną wykonaniem co najmniej 3 projektów i poprowadzeniem szkoleń w zakresie EMAS lub ukończeniem (potwierdzonym uzyskaniem certyfikatu) co najmniej 3 dni szkoleniowych w zakresie EMAS c. 1 osoba która przeprowadziła co najmniej 6 szkoleń z zakresu systemu zarządzania środowiskowego, w tym przynajmniej 3 szkolenia dla audytorów SZŚ. Czas jednego szkolenia wynosił nie mniej niż 2 dni szkoleniowe, a każdy dzień szkoleniowy nie był krótszy niż 5 godzin. Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana w oparciu o dokument załączony do Wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu - Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia. Wzór Wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia został zamieszczony na stronie internetowej Zamawiającego pod ogłoszeniem.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana w oparciu o oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. Zamawiający nie ustanawia minimalnego pułapu wymagań.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

I. Formularz wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu II. Pełnomocnictwo 1. Pełnomocnictwo do reprezentowania musi jednoznacznie wskazywać czynności, do wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony 2. Pełnomocnictwo wymagane jest w przypadku gdy: a. Wykonawcę reprezentuje w postępowaniu osoba bądź osoby, których uprawnienie do reprezentowania nie wynika bezpośrednio z innych załączonych dokumentów, przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza; b. Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia (dotyczy również spółki cywilnej), przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza; 3. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania Wykonawców w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, w przypadku gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia powinno wyraźnie wskazywać: 1) jakiego postępowania dotyczy, 2) jakie podmioty występują wspólnie, 3) kto w imieniu tych podmiotów ma pełnić funkcję pełnomocnika, 4) jakie konkretne czynności w postępowaniu ma prawo wykonywać pełnomocnik, 5) na jaki okres jest udzielone. 4. Jeśli pełnomocnik ma być uprawniony do wykonywania czynności nie tylko w imieniu wszystkich Wykonawców występujących wspólnie, lecz również w imieniu każdego z tych Wykonawców z osobna, to należy taką informację zamieścić w treści pełnomocnictwa. III. W przypadku polegania na zasobach innych podmiotów zobowiązanie, w szczególności pisemne, innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, wymagane w przypadku gdy Wykonawca polega na ich zasobach na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony.

IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 5.

Opis sposobu dokonywania wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu

Opis sposobu dokonywania wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu Wykonawcom, spełniającym warunki udziału w postępowaniu, Zamawiający przyzna punkty w zakresie doświadczenia zgodnie z następującymi zasadami: Doświadczenie Wykonawcy: Warunek 1 za każde zrealizowane zamówienie ponad wymagane minimum określone w pkt III.3.2) warunek nr 1 - Wykonawca otrzyma 1 punkt. Za każde zrealizowane zamówienie ponad wymagane minimum określone w III.3.2) warunku nr 2 - Wykonawca otrzyma 1 punkt. Zamawiający zaprosi do składania ofert nie więcej niż 5 wykonawców. Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu Zamawiający zaprosi do złożenia oferty Wykonawców, którzy otrzymali najwyższe oceny spełnienia warunków (otrzymali najwyższą liczbę punktów). Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, będzie mniejsza niż 5, Zamawiający zaprosi do składania ofert tylko tych Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu. W przypadku gdy, nie będzie można dokonać zakwalifikowania dokładnie 5 Wykonawców z uwagi na to że dwóch lub więcej Wykonawców uzyska taka samą liczbę punktów Zamawiający zaprosi do składania ofert wszystkich tych Wykonawców (np. na 5 miejscu dwóch lub więcej Wykonawców) którzy uzyskali taką samą liczbę punktów).

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 40
  • 2 - WARTOŚĆ TECHNICZNA OFERTY - 60

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Wszelkie zmiany Umowy mogą być dokonywane jedynie w formie pisemnej pod rygorem nieważności, z uwzględnieniem art. 144 ust. 1 Prawa zamówień publicznych. 2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień Umowy w stosunku do treści Umowy w sytuacji gdy konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy, a w szczególności pojawienia się: 1) nowych technologii umożliwiających skrócenie terminu realizacji zamówienia lub podniesienie jakości usług realizowanych w ramach zamówienia, 2) zmian lub wejścia w życie przepisów prawa polskiego w zakresie realizowanych prac, 3) zmian w innych, powiązanych z przedmiotem zamówienia przedsięwzięciach realizowanych lub przewidzianych do realizacji przez Zamawiającego, których to zmian nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy, wpływających na zakres, sposób lub terminy realizacji przedmiotu zamówienia, 4) zmian w organizacji Zamawiającego, wpływających na zakres, sposób lub terminy realizacji przedmiotu zamówienia, 5) zmian podejścia do realizacji wymagań opisanych w Załącznikach do Umowy, jeżeli taka zmiana wynika z nieprzewidzianych i niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy okoliczności, które wystąpiły w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia oraz zmiana ta nie powoduje ograniczenia korzyści Zamawiającego, 6) zaistnienia innej okoliczności prawnej, ekonomicznej lub technicznej, skutkującej niemożliwością wykonania lub należytego wykonania Umowy zgodnie z SIWZ, 7) zmiany osoby skierowanej do realizacji przedmiotowego zamówienia - zmiana taka może nastąpić wyłącznie po uprzednim zawiadomieniu Zamawiającego oraz przekazaniu dokumentów potwierdzających posiadanie odpowiednich kwalifikacji.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1)  Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: SIWZ zostanie przekazana Wykonawcom, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert (art. 51 ust. 4 ustawy PZP)..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.03.2014 godzina 09:30, miejsce: INSTYTUT METEORLOGII I GOSPODARKI WODNEJ PAŃSTWOWY INSTYTUT BADAWCZY, ul. Podleśna 61, 01-673 WARSZAWA.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.