eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gliwice › Świadczenie usług doradztwa podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług, podatku dochodowego od osób fizycznych oraz podatku dochodowego od osób prawnych

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2014-04-18

Gliwice: Świadczenie usług doradztwa podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług, podatku dochodowego od osób fizycznych oraz podatku dochodowego od osób prawnych
Numer ogłoszenia: 86461 - 2014; data zamieszczenia: 18.04.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Gliwice, Wydział Zamówień Publicznych , Ul. Zwycięstwa 21, 44-100 Gliwice, woj. śląskie, tel. 32 238 55 30, faks 32 238 55 27.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gliwice.eu

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług doradztwa podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług, podatku dochodowego od osób fizycznych oraz podatku dochodowego od osób prawnych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług doradztwa podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług, podatku dochodowego od osób fizycznych i podatku dochodowego od osób prawnych. Opis przedmiotu zamówienia; w szczególności: Wsparcie prawne i udzielanie konsultacji w zakresie prawa podatkowego. Opracowywanie opinii wraz z wskazaniem rekomendacji dotyczących zagadnień związanych ze stosowaniem prawa podatkowego. Opiniowanie umów pod względem rozliczeń podatkowych. Dokonywanie oceny poprawności działań związanych z prowadzoną działalnością pod względem podatkowym. Sporządzanie wniosków o wydanie indywidualnych interpretacji podatkowych oraz przygotowywanie środków odwoławczych do organów oraz sądów administracyjnych w przypadku otrzymania niekorzystnych indywidualnych interpretacji podatkowych. Reprezentowanie Zamawiającego w postępowaniach podatkowych przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi oraz innymi sądami, trybunałami i organami w zakresie jaki okaże się niezbędny dla realizacji przedmiotu umowy oraz przygotowanie wszelkich niezbędnych pism, wniosków, środków odwoławczych w tym zakresie. Reprezentowanie Zamawiającego przed organami podatkowymi w postępowaniu kontrolnym, przygotowywanie uwag do protokołów. Monitorowanie zmian prawnych związanych z działalnością miasta w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, podatku dochodowego od osób fizycznych oraz podatku od towarów i usług, przekazywanie informacji o ich wpływie na działalność miasta. Warunki i oczekiwania wobec Wykonawcy; w szczególności: Zamawiający będzie wymagał obecności w Urzędzie Miejskim w Gliwicach - Wydziale Księgowości 1 raz w miesiącu (tzw. dyżur) w terminach wskazanych przez Zamawiającego w celu udzielania konsultacji podatkowych. Zamawiający wskaże termin dyżuru nie później niż na 7 dni przed planowanym terminem dyżuru. Każdy z dyżurów powinien trwać 2 godziny. Wykonawca będzie zobowiązany do wskazania numeru telefonu, faksu i adresu poczty elektronicznej, pod którymi możliwy będzie bezpośredni kontakt z Wykonawcą w dni robocze w godzinach i dniach pracy Urzędu Miejskiego w Gliwicach. Wykonawca będzie zobowiązany do odbioru dokumentacji i korespondencji z siedziby Zamawiającego podczas dyżuru. Dodatkowo w razie potrzeby Zamawiającego korespondencja będzie przekazywana Wykonawcy w formie faksu, poczty elektronicznej lub w formie przesyłki pocztowej - zgodnie z decyzją Zamawiającego. Wykonawca będzie zobowiązany do przygotowywania i przekazywania Zamawiającemu w formie pisemnej zleconych opinii podatkowych wraz z wskazaniem rekomendacji oraz parafowania innych dokumentów w terminie do 7 dni od daty przekazania zlecenia (osobiście, faksem lub pocztą elektroniczną). W przypadku konieczności doprecyzowania opinii podatkowej lub innego dokumentu przygotowanego przez Wykonawcę, Wykonawca przygotuje doprecyzowanie i przekaże Zamawiającemu w terminie do 3 dni od dnia przekazania wniosku o doprecyzowanie (osobiście, faksem lub pocztą elektroniczną). W sprawach uznanych przez Zamawiającego jako pilne, Wykonawca zobowiązany będzie do przygotowania opinii podatkowej lub parafowania innych dokumentów w możliwie najkrótszym terminie, jednak nie dłuższym niż 3 dni od dnia przekazania (osobiście, faksem lub pocztą elektroniczną). Ewentualna odmowa parafowania dokumentów lub sporządzenia opinii podatkowej każdorazowo musi mieć formę pisemną oraz musi zawierać uzasadnienie. Wykonawca zobowiązany będzie do przygotowywania wniosków o wydanie indywidualnych interpretacji podatkowych w terminie do 14 dni od przekazania zlecenia przez Zamawiającego (osobiście, faksem lub pocztą elektroniczną) zawierającego opis stanu faktycznego / przyszłego oraz do przygotowania i złożenia środków odwoławczych do organów i sądów administracyjnych w przypadku otrzymania niekorzystnych indywidualnych interpretacji podatkowych w terminach wynikających z przepisów prawa po ówczesnej akceptacji przygotowania środka odwoławczego i jego zakresu przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany będzie do reprezentowania Zamawiającego w postępowaniach podatkowych przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi oraz innymi sądami, trybunałami i organami w zakresie jaki okaże się niezbędny dla realizacji przedmiotu umowy oraz do przygotowywania wszelkich niezbędnych pism, wniosków, środków odwoławczych w tym zakresie. Wykonawca będzie zobowiązany do przygotowywania uwag do protokołów z kontroli podatkowych w terminach wynikających z przepisów prawa. Wykonawca będzie zobowiązany do monitorowania zmian prawnych i przekazywania informacji o nich Zamawiającemu wraz z informacjami o ich wpływie na działalność miasta w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, podatku dochodowego od osób fizycznych oraz podatku od towarów i usług w terminie 7 dni od opublikowania zmian w przepisach prawa - pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną. Zamawiający zastrzega, że obsługa w zakresie udzielania konsultacji musi być prowadzona przez osoby posiadające uprawnienia do zawodowego wykonywania czynności doradztwa podatkowego..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.22.10.00 - Usługi w zakresie doradztwa podatkowego .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 24.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, których wiedza i doświadczenie pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia, to znaczy w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są w trakcie wykonywania na rzecz podmiotu będącego jednostką samorządu terytorialnego co najmniej trzech umów z zakresu usług doradztwa podatkowego. W przypadku podmiotów działających wspólnie warunek posiadania wiedzy i doświadczenia podlega sumowaniu.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, których potencjał techniczny pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować co najmniej 2 osobami posiadającymi uprawnienia do wykonywania usług doradztwa podatkowego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 5 lipca 1996 r. o doradztwie podatkowym (t. j. Dz.U. z 2011 r. nr 41, poz. 213 z późn. zm.), mającymi co najmniej roczne doświadczenie w wykonywaniu usług doradztwa podatkowego. W przypadku podmiotów działających wspólnie osoby zdolne do wykonania zamówienia podlegają sumowaniu.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, których sytuacja ekonomiczna i finansowa pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane o treści ZAŁĄCZNIKA NR 6 do SIWZ oraz załączenie dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Wykaz i dowody potwierdzające należyte wykonanie należy ograniczyć wyłącznie do usług potwierdzających spełnienie warunku w zakresie wiedzy i doświadczenia opisanego powyżej;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Pisemne zobowiązanie lub inne dokumenty muszą zawierać informacje dotyczące co najmniej: - zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, - charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, - zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.gliwice.eu/przetargi/zamowienia_publiczne_urzedu_miejskiego
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Gliwicach, ul. Zwycięstwa 21, 44-100 Gliwice, Biuro Obsługi Interesantów, stanowisko ds. zamówień publicznych (parter).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.04.2014 godzina 12:30, miejsce: Urząd Miejski w Gliwicach, ul. Zwycięstwa 21, 44-100 Gliwice, Biuro Obsługi Interesantów, stanowisko ds. zamówień publicznych (parter).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.