Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-06-11
Żukowo: Zadanie inwestycyjne pn. Modernizacja dróg gminnych na terenie Gminy Żukowo - nawierzchnia z płyt YOMB (materiał wykonawcy)
Numer ogłoszenia: 85633 - 2015; data zamieszczenia: 11.06.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Żukowo , ul. Gdańska 52, 83-330 Żukowo, woj. pomorskie, tel. +48 58 6858300, faks +48 58 6858300.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zukowo.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zadanie inwestycyjne pn. Modernizacja dróg gminnych na terenie Gminy Żukowo - nawierzchnia z płyt YOMB (materiał wykonawcy).
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie inwestycyjne pn. Modernizacja dróg gminnych na terenie Gminy Żukowo - nawierzchnia z płyt YOMB (materiał wykonawcy) Cześć I - rejon I - 7000 szt. część II - rejon II - 6789 szt Uwaga : Jeden Wykonawca może złożyć ofertę tylko na jedną część..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego, o którym mowa w art.67 ust 1 pkt 6 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Przedmiotem zamówień uzupełniających będzie powtórzenie robót budowlanych tego samego rodzaju. Wartość zamówień uzupełniających nie może być większa niż 50% wartości zamówienia podstawowego.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 60.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: CZĘŚĆ I - 11.000,00 PLN CZĘŚC II - 10.000,00 PLN
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca posiada doświadczenie i wiedze w zakresie: : Część I W ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonawca wykonał co najmniej 2 zamówienia polegające na ułożeniu płyt tj. płyty drogowe, płyty YOMB w tym dla co najmniej jednego ze zrealizowanych zamówień powierzchnia ułożonych płyt była nie mniejsza niż 6500 m2 w ramach jednego zamówienia (zlecenia , zamówienie, umowa itp.) a drugiego nie mniejsza niż 3500 m2 w ramach jednego zamówienia (zlecenia , zamówienie, umowa itp.) Część II W ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonawca wykonał co najmniej 2 zamówienia polegające na ułożeniu płyt tj. płyty drogowe, płyty YOMB w tym dla co najmniej jednego ze zrealizowanych zamówień powierzchnia ułożonych płyt była nie mniejsza niż 6000 m2 w ramach jednego zamówienia (zlecenia , zamówienie, umowa itp.) a drugiego nie mniejsza niż 3000 m2 w ramach jednego zamówienia (zlecenia, zamówienie, umowa itp.) W przypadku składania oferty przez dwa lub więcej podmiotów (Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia np. konsorcja, itp.) ocena spełnienia warunku odbędzie się łącznie przy czym wartość pojedynczego wskazanego zamówienia winna odpowiadać wyżej wymienionym wartościom ( łącznie to znaczy iż jeden podmiot może wykazać jedno zamówienie o wymaganej powyżej powierzchni a drugi podmiot drugie zamówienie ). Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. W przypadku gdy wykonawca korzysta z doświadczenia podmiotu trzeciego podmiot udostępniający swoje doświadczenie musi uczestniczyć w realizacji zamówienia w formie podwykonawstwa. Wykonawca, który będzie korzystał z niezbędnych zasobów innych podmiotów, o których mowa wyżej, wówczas musi złożyć w ofercie wypełniony przez podmioty trzecie formularz ZOBOWIĄZANIE Ocena spełnienia warunku odbędzie się na podstawie złożonego przez Wykonawcę: - wykazu robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wraz z załączonymi dowodami dotyczącymi najważniejszych robót określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone potwierdzającym, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Po pojęciem najważniejsze roboty budowlane rozumie się roboty budowlane potwierdzające spełnienie wyżej wskazanego warunku udziału w postepowaniu ( ilość, wartość i rodzaj robót potwierdzają spełnienie warunku udziału w postepowaniu). Wykonawca jest zobowiązany dla zamówień potwierdzających spełnienie w/w warunków udziału w postępowaniu, dołączyć dowody potwierdzające, iż dane zamówienia zostały wykonane należycie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca dysponuje co najmniej: 1)Część I Dla realizacji części I Wykonawca musi wykazać iż dysponuje co najmniej a) kierownikiem robót posiadający uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w zakresie robót drogowych oraz legitymującym się stosownym dokumentem potwierdzającym, iż jest zrzeszony we właściwych branżowo izbach samorządów zawodowych zgodnie z Dz.U Nr 5 z 2001 r poz 42 ustawa z dnia 15.12.2000 r o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów. 2) Część II Dla realizacji części II Wykonawca musi wykazać iż dysponuje co najmniej: a) kierownikiem robót posiadający uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w zakresie robót drogowych oraz legitymującym się stosownym dokumentem potwierdzającym, iż jest zrzeszony we właściwych branżowo izbach samorządów zawodowych zgodnie z Dz.U Nr 5 z 2001 r poz 42 ustawa z dnia 15.12.2000 r o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów. 3) Uprawnienia budowlane, o których mowa powyżej powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie ( Dz. U. z 2006 r., Nr 83, poz. 578 z późn. zm.). Dopuszcza się ważne i odpowiadające im uprawnienia nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. 4)W przypadku wykonawców zagranicznych, dopuszcza się równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r., Nr 63, poz. 394 z późn. zm.). 5)Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie muszą wykazać, że warunki udziału w postępowaniu określone przez zamawiającego spełniają łącznie. 6)Ocena spełnienia warunku odbędzie się na podstawie złożonego przez Wykonawcę: a)wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia,
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych warunków
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Po pojęciem najważniejsze roboty budowlane rozumie się roboty budowlane potwierdzające spełnienie wyżej wskazanego warunku udziału w postępowaniu ( ilość, wartość i rodzaj robót potwierdzają spełnienie warunku udziału w postępowaniu). Wykonawca jest zobowiązany dla zamówień potwierdzających spełnienie w/w warunków udziału w postępowaniu, dołączyć dowody potwierdzające, iż dane zamówienia zostały wykonane należycie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.; - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Pisemne zobowiązanie podmiotu udostępniającego swoje zasoby do wykonania zamówienia (jeśli dotyczy) 2)dokument potwierdzający wniesienie wadium 3) formularz cenowy 4) pełnomocnictwa, upoważnienia, dokument regulujący współpracę podmiotów występujących wspólnie - sposób reprezentacji np. umowy, (jeśli dotyczy)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 95
- 2 - okres rękojmi - 5
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania istotnych zmian w umowie w przypadku: 1) zmiany ustawowej stawki podatku VAT. Zmian stawki podatku VAT nastąpi w stosunku do robót pozostających do wykonania a objętych już nową stawką podatku VAT. W tym celu Wykonawca wspólnie z Inspektorem Nadzoru dokona inwentaryzacji wykonanych robót i przedstawi Zamawiającemu wykaz robót do wykonania. 2) zmiany w sposobie fakturowania i terminów zapłat za faktury 3) w zakresie zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy: a) w przypadku wstrzymania robót budowlanych ( termin umowny zostanie wydłużony o liczbę dni wstrzymania robót). Wstrzymanie wykonania prac może nastąpić w przypadku: - niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających kontynuację prac lub niszczących zaawansowanie robót. Pod pojęciem niesprzyjające warunki atmosferyczne rozumie się warunki atmosferyczne, które swoim zakresem (intensywność opadów, temperatura) i terminem(długość trwania) odbiegają od warunków atmosferycznych charakterystycznych dla tej pory roku i tego rejonu w latach ubiegłych a obowiązujące przepisy nie dopuszczają do realizacji lub nakazują wstrzymanie robót. Wstrzymania robót w imieniu Zamawiającego dokonuje Inspektor Nadzoru. Za niesprzyjające warunki atmosferyczne uznaje się także sytuacje, w których Inspektor nadzoru podejmie decyzje o konieczności wstrzymania prac gdyż warunki atmosferyczne mogą wpłynąć na jakość i trwałość wykonanych prac. W takim przypadku wymagana jest akceptacja Zamawiającego. - w przypadku pojawienia się okoliczności, które w ocenie Zamawiającego wymagają wstrzymania robót do czasu zajęcia stanowiska przez uprawnione instytucje i podmioty np. konieczność uzyskania dodatkowych uzgodnień, specjalistycznych opinii i ekspertyz. b) zlecenia zamówienia dodatkowego, o ile jego konieczność wykonania nie wynika z przyczyn, za które odpowiada Wykonawca. c) Zlecenie wykonania robót zamiennych , zamówienia uzupełniającego mających wpływ na termin wykonania zamówienie podstawowego 4). zmiany materiałów, technologii wykonania robót . Na zmianę materiałów użytych do realizacji przedmiotu umowy w stosunku do SIWZ i oferty Wykonawcy bezwzględnie wymagana jest pisemna zgoda Zamawiającego. Zmiana nastąpi w oparciu o wykonany kosztorys zamienny sprawdzony i zweryfikowany przez Inspektora nadzoru. Wykonawca wykona kosztorys zamienny w oparciu o dane wyjściowe do kosztorysowania przyjęte w kosztorysie ofertowym, który Wykonawca dostarcza przed podpisaniem umowy 5). zmiana wynagrodzenia umowy ze względu na odstąpienie od realizacji części przedmiotu zamówienia- wynagrodzenie zostanie pomniejszone o koszt robót zaniechanych. 6). zmiany w wynagrodzeniu ze względu na wykonanie robót zamiennych 7). Zmiany w zakresie ilości układanych płyt na danej drodze polegające na zmianach ilościowych płyt pomiędzy ulicami/drogami, zmiany w zakresie szerokości układania płyt, zmiany w harmonogramie prowadzonych prac w ramach danej części. 8). Udziału podwykonawców w przypadku: 1) Skorzystania z podwykonawców w realizacji zamówienia, mimo że w złożonej ofercie wykonawca nie przewidywał realizacji części zamówienia w podwykonawstwie 2) Zmiany zakresu prac realizowanych w podwykonawstwie.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zukowo.pl/bip
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Żukowo
ul. Gdańska 52
83-330 Żukowo.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.06.2015 godzina 13:00, miejsce: Urząd Gminy Żukowo ul. Gdańska 52 83-330 Żukowo biuro Obsługi Klienta.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Wykonawca, wyłoniony w wyniku przeprowadzonego postępowania przed terminem podpisania umowy dostarcza Zamawiającemu: 1. w przypadku konsorcjum - umowę konsorcjum 2. Uprawnienia budowlane kierownika robót, aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej branżowo izby 3. kosztorys stanowiący podstawę wyceny oferty. 4. projekty umów / umowy z podwykonawcami - jeśli dotyczy 5. zabezpieczenie należytego wykonania umowy 6. harmonogram kolejności prowadzenia robót drogowych.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Rejon 1.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część I - 7000 szt. 1. Borkowo: 1) Ul. Elżbietańska 2) Ul Spacerowa 3) Raduńska 2. Łapino ul. Bukowa 3. Przyjaźń 1) ul. Nowowiejska 2) ul. Leśna 4. Skrzeszewo dz. drogowa nr 602 4. Niestępowo: 1) Ul. Kasztanowa 2) Ul. Jesionowa 3) Ul. Szeroka 4) Ul. Kolejowa 5. Banino ul. Rolnicza.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 60.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. okres rękojmi - 5
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Rejon II.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część II REJON -II - 6789 szt 1. Małkowo ul. Parkowa 2. Pępowo: 1) ul. Krótka 2) ul. Graniczna 2. Chwaszczyno: 1) Ul. Kaszubska Droga 2) Ul. Prusa 3) Ul. Sobiesława I 4) Ul. Abrahama 3. Nowy Świat ul. Do Jaru 4. Tuchom ul Baninska 5. Nowy Tuchom ul. Graniczna 6. Miszewko: 1) Ul. Swojska 2) Ul. Gryfa Pomorskiego 3) Ul. Brzozowa 7. Pępowo ul. Parkowa 8. Rębiechowo ul. Tęczowa.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 60.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. okres rękojmi - 5
INNE PRZETARGI ŻUKOWO
więcej: przetargi ŻUKOWO »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa drogi gminnej (ul. Wiejskiej) w m. Gródczanki wraz z infrastrukturą towarzyszącą (chodniki, zjazdy publiczne, kanalizacja deszczowa, itp.)
- Przebudowa dróg i ulic osiedlowych na terenie Gminy Czerniejewo
- Modernizacja infrastruktury drogowej na odcinku drogi Miradź - Jelenie w Gminie Człopa"
- "Remont i modernizacja dróg gminnych na terenie Gminy Iwanowice" - z podziałem na 3 części
- Rozbudowa drogi polegająca na budowie chodnika oraz oświetlenia ulicznego w ciągu drogi powiatowej nr 1466 K Stróże - Polna - Łużna w miejscowościach Stróże, Wyskitna, Polna w km 0+550 -1+725.
- Remont drogi dojazdowej do pól w miejscowości Witów na działce nr 139 o dł.625mb
więcej: Roboty drogowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.