eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Krasnystaw › Odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w Gminie Krasnystaw

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-05-21

Krasnystaw: Odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w Gminie Krasnystaw
Numer ogłoszenia: 84193 - 2013; data zamieszczenia: 21.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Krasnystaw , ul. M. Konopnickiej 4, 22-300 Krasnystaw, woj. lubelskie, tel. 082 5763753, faks 082 5763046.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.krasnystaw.ug.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w Gminie Krasnystaw.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usług polegających na: 1.1 Odbiorze odpadów komunalnych z terenu Gminy Krasnystaw z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. 1.2 Zapewnienie mieszkańcom Gminy worków na zmieszane odpady komunalne na warunkach opisanych w specyfikacji. 1.3 Zapewnienie mieszkańcom Gminy worków na odpady segregowane na warunkach opisanych w specyfikacji. 1.4 Transport odpadów do Istniejącej Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK po rozbudowie) - KRAS -EKO Sp. z o.o. w Wincentowie. 2. Usługa odbierania odpadów komunalnych (w systemie bezpośrednim) od właścicieli nieruchomości zamieszkałych obejmuje następujące odpady: 1.1 Niesegregowane (zmieszane ) odpady komunalne w tym popiół 1.2 Selektywnie zbierane odpady: papier i tektura, szkło, tworzywa sztuczne i wielomateriałowe. 1.3 Ponadto w zakresie zamówienia jest odbiór odpadów typu: 1.3.1 Przeterminowane leki, zużyte baterie (kody 20 01 31, 20 01 32, 20 01 33, 20 01 34), 1.3.2 Odpady zmieszane z przestrzeni publicznej z przystanków autobusowych , miejsc widokowych wskazanych poniżej : a) przystanki zlokalizowane na terenie Gminy Krasnystaw wykazane w Załączniku Nr 10c do SIWZ b) miejsca widokowe : punkt widokowy Kol. Niemienice, Ruiny zamku w Krupem, Wieża Ariańska w Krynicy wykazane w Załączniku Nr 10d do SIWZ. 3. W zakresie odbierania odpadów komunalnych Wykonawcę obowiązuje: 3.1 Odbieranie wszystkich niesegregowanych ( zmieszanych) odpadów komunalnych i odpadów selektywnie zbieranych, nie dopuszczając do zmieszania poszczególnych rodzajów odpadów. W przypadku stwierdzenia niewłaściwej segregacji Wykonawca przyjmuje odpady jako zmieszane. 3.2 Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego przekazywania zamawiającemu informacji o niezgodnym z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Krasnystaw gromadzeniu odpadów, w szczególności ich mieszania. Dokonywania sprawdzenia losowo wystawionych worków na odpady selektywne nie mniej niż 5 nieruchomości na 100, informacja o nieprawidłowościach powinna zawierać: a) adres nieruchomości na której odpady gromadzone są w sposób niezgodny z Regulaminem utrzymania i czystości na terenie Gminy Krasnystaw, b) zdjęcia w formie cyfrowej dowodzące, że odpady gromadzone są w sposób niewłaściwy; zdjęcia muszą zostać wykonane w taki sposób, aby nie budząc wątpliwości pozwalały na przypisanie pojemnika/ worka do konkretnej nieruchomości, c) dane pracowników Wykonawcy, stwierdzających fakt niezgodnego z Regulaminem postępowania z odpadami komunalnymi oraz oświadczenia przez nich przekazane. 3.3 Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego przekazywania adresów nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy, na których powstały odpady, a nie zostali ujęci w bazie danych prowadzonej przez Zamawiającego. 3.4 Informacje o których mowa w pkt. 3.2 i 3.3 Wykonawca przekazuje Zamawiającemu drogą elektroniczną w terminie 7 dni. 3.5 Sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników, w przypadku rozsypania się odpadów podczas załadunku. 4. W zakresie transportu odpadów wymaga się, aby: 4.1 Wykonawca przestrzegał zakazu mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi od właścicieli nieruchomości. 4.2 Wykonawca przestrzegał zakaz mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych. 4.3 Wykonawca przestrzegał zakazu odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości wspólnie z jakimikolwiek innymi odpadami pochodzącymi od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych lub z innych gmin. 4.4 Wykonawca przestrzegał zakazu odbioru odpadów w niedziele oraz dni ustawowo wolne od pracy. W przypadku, gdy dzień odbioru przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, dniem odbioru odpadów są pierwsze dwa dni robocze następujące po dniu wolnym. 4.5 Wykonawca przestrzegał zabezpieczenia przewożonych odpadów przed rozwiewaniem, wysypaniem na drogę. 4.6 Wykonawca odbierał odpady z pojemników/worków zlokalizowanych w odległości max. 15 m od trasy przejazdu. 4.7 Dostarczał w/w odpady komunalne do instalacji przetwarzania odpadów wskazanej w opisie zamówienia. Fakt dostarczenia udokumentowany zostanie poprzez przedstawienie zamawiającemu raz w miesiącu dokumentów potwierdzających odebranie odpadów. Karta przekazania odpadów przedkładana będzie w formie kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. Zagospodarowanie odpadów nie stanowi przedmiotu umowy, koszt związany z zagospodarowaniem odpadów ponosi Zamawiający na podstawie umowy zawartej ze spółką komunalną MSOK KRAS-EKO Sp. z o.o. w Wincentowie, w której gmina posiada udziały. 4.8 Wykonawca dostosował wielkości i rodzaje samochodów odbierających odpady do rodzaju odbieranych odpadów oraz terenu, z którego będą one odbierane. 4.9 Odległości poszczególnych miejscowości od Istniejącej Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów (RIPOK po rozbudowie) KRAS -EKO Sp. z o.o. w Wincentowie, 22-302 Siennica Nadolna zawiera załącznik Nr 8 do SIWZ. Długość tras odbioru odpadów opracuje we własnym zakresie Wykonawca. 4.10 Na podstawie ramowego harmonogramu wywozu odpadów, stanowiącego załącznik Nr 9 do SIWZ, szczegółowe terminy odbioru poszczególnych odpadów komunalnych tj. harmonogram odbioru opracuje Wykonawca i dostarczy Zamawiającemu, jaki i właścicielom nieruchomości przed rozpoczęciem realizacji zadania raz w roku. Opracowany harmonogram odbioru odpadów Wykonawca zamieści na własnej stronie internetowej oraz przekaże Zamawiającemu do zamieszczenia na stronie Urzędu. 4.11 Odbieranie i transport odpadów z nieruchomości położonych w Gminie Krasnystaw, na których zamieszkują mieszkańcy, odbywał się w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn. Dz. U. z 2012 r. poz. 391 z późn. zm.) oraz zgodnie z obowiązującym w czasie trwania umowy Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Krasnystaw zatwierdzonym Uchwałą Nr XXIII/167/12 Rady Gminy Krasnystaw z dnia 18 grudnia 2012 r, ( z poźn. zm.) - załącznik nr 11 do SWIZ oraz Uchwałą Rady Gminy Krasnystaw Nr XXIII/172/12 z dnia 18 grudnia 2012 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów ( Dz. U. Woj. Lub. z 2013 r. poz. 341 z późn. zm.) - załącznik Nr 12 do SIWZ. 4.12 Wykonawca przedkładał Zamawiającemu: a) comiesięczny raport z systemu GPS zamontowanego w pojeździe przeznaczonym do odbierania odpadów dokumentującym przebieg pracy pojazdu w terenie, b) raz w miesiącu karty przekazania odpadów w formie kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem, potwierdzające przekazanie odpadów komunalnych do Istniejącej Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych - KRAS-EKO Sp. o.o. w Wincentowie wraz z informacją o ilości przekazanych śmieci wyrażonych w Mg, c) przez okres trwania umowy Wykonawca będzie sporządzał sprawozdania kwartalne - zgodnie z wzorem z rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012r. (Dz. U. z 2012r. poz. 630 ) i przekazywał Zamawiającemu w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy, d) raz w miesiącu Wykonawca będzie przedkładał wykaz nieruchomości, które nie były zamieszczone w wykazie stanowiącym załącznik do SIWZ, a z których zostały odebrane odpady komunalne wraz z podaniem ilości i pojemności worków/ pojemników oraz wykaz nieruchomości, od których zaprzestano odbierania odpadów komunalnych. 5. Wymagania w zakresie zapewnienia mieszkańcom pojemników, worków na odpady komunalne. 5.1 Odpady komunalne będą gromadzone w pojemnikach oraz workach. System workowy obowiązywał będzie na obszarze zabudowy zagrodowej i jednorodzinnej. Wykonawca w ramach usługi będzie zobowiązany do zabezpieczenia właścicielowi niezbędnej ilości worków do gromadzenia odpadów komunalnych. Dopuszcza się możliwość gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych w pojemnikach. W tym przypadku, właściciel nieruchomości we własnym zakresie zapewni wyposażenie swojej nieruchomości w pojemniki. Wykonawca w ramach usługi zobowiązany będzie do zabezpieczenia właścicielowi niezbędnej tj. proporcjonalnej ilości worków do gromadzenia odpadów komunalnych przypadających na miesiąc lipiec i dostarczenia ich przed pierwszym odbiorem zamówienia - dotyczy miesiąca lipca 2013. 5.2 System pojemnikowy obowiązywał będzie na obszarze zabudowy wielorodzinnej. Pojemniki przeznaczone do gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych zabezpiecza zarządca nieruchomości. Pojemniki przeznaczone do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych zabezpiecza Gmina Krasnystaw. Ich utrzymywanie w odpowiednim stanie sanitarnym i porządkowym tj. mycie i dezynfekcję co najmniej 1 raz w czasie trwania umowy należy do obowiązków Wykonawcy. Jeżeli w czasie realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników wynikłe z winy Wykonawcy, ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do Wykonawcy. 5.3 Rodzaje pojemników, worków do gromadzenia odpadów zmieszanych: a) pojemniki o pojemności - 110 l, 120 l, 240l, 1100l, b) worki foliowe o pojemności 80 l, 120l. 5.4 Rodzaje pojemników, worków do gromadzenia odpadów segregowanych: a) pojemniki o pojemności 1100 l, b) worki foliowe o pojemności 120 l, 6. Charakterystyka Gminy Krasnystaw w zakresie gospodarki odpadami. 6.1 Powierzchnia Gminy Krasnystaw wynosi 15 096 ha. 6.2 Liczba mieszkańców Gminy Krasnystaw na podstawie ewidencji ludności wg stanu na 31 marca 2013 r. wynosi 8 998 osób z czego: w zabudowie zagrodowej i jednorodzinnej 7 590 osób oraz w zabudowie wielorodzinnej 1 408 osób. 6.3 Prognozowana liczba mieszkańców faktycznie zamieszkujących na obszarze Gminy wynosi : 7 959 osób z czego: w zabudowie zagrodowej i jednorodzinnej 6 788 osób oraz w zabudowie wielorodzinnej 1 171 osób. 6.4 Prognozowana liczba gospodarstw domowych wynosi 2 484 szt. z czego: a) w zabudowie zagrodowej i jednorodzinnej 2020 szt., b) w zabudowie wielorodzinnej 464 szt., c) liczba budynków jednorodzinnych 1950 szt., d) liczba budynków wielorodzinnych - 35 szt., e) liczba miejsc do gromadzenia odpadów zmieszanych (miejsca ustawienia pojemników, worków): w zabudowie zagrodowej i jednorodzinnej - 1950 szt. w zabudowie wielorodzinnej - 13 szt. Prognozowana liczba i rodzaj pojemników, worków ogółem do gromadzenia odpadów zmieszanych w poszczególnych pojemnościach: a) worki 80 l - 2 900 szt. b) worki 120 l - 20 000 szt. c) worki na popiół - 665 szt. d) pojemniki 1100 l - 22 szt. Prognozowana liczba i rodzaj pojemników, worków do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych: a) pojemniki 1100 l koloru niebieskiego z napisem PAPIER - 10 szt. b) pojemniki 1100 l koloru zielonego z napisem SZKŁO - 10 szt. c) pojemniki 1100 l koloru czerwonego z napisem PLASTIK - 11 szt. d) worki 120 l koloru niebieskiego - 6 060 szt. e) worki 120 l koloru zielonego - 6 060 szt. f) worki 120 l koloru czerwonego - 10 100 szt. W trakcie trwania Zamówienia przewiduje się zmianę liczby mieszkańców, liczby gospodarstw domowych, liczby miejsc do gromadzenia odpadów o 2 % Zestawienie zbiorcze odbierania odpadów komunalnych zawierające dane dot. miejscowości, z których będą odbierane odpady, liczbę mieszkańców w poszczególnych miejscowościach, liczbę nieruchomości zamieszkałych, liczbę gospodarstw domowych, prognozowanej ilości worków, pojemników do gromadzenia odpadów zawiera sporządzony wg stanu na 31.03.2013 r. - zgodnie z złącznikami Nr 10a i 10b do SIWZ. 6.5 Ilość odbieranych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w 2012 r. wynosi 689,81 ton rocznie - na podstawie dokumentów sprawozdawczych. 6.6 Prognozowana ilość wytworzonych odpadów w 2013 r. (w okresie od 1. VII do 31 XII) przewidzianych do odbioru w okresie trwania umowy wyniesie ok. 400 ton. W trakcie trwania Zamówienia przewiduje się zmianę ilości odbieranych odpadów komunalnych o 15 %. 6.7 Wymagania w zakresie odbierania odpadów komunalnych dla zabudowy zagrodowej i jednorodzinnej Na terenie zabudowy zagrodowej i jednorodzinnej obowiązywał będzie system workowy zbiórki odpadów komunalnych. 6.7.1 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod odpadu 20 03 01) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne gromadzone będą w workach, które zapewni Wykonawca. Liczbę nieruchomości zamieszkałych ( gospodarstw domowych ) oraz miejsc gromadzenia odpadów podano w rozdziale III, pkt. 6 SIWZ Wprowadza się następujące rodzaje worków: worki foliowe wykonane z folii polietylenowej czarne lub szare o pojemności od 80 l do 120 l, o grubości wykluczającej rozerwanie się. Częstotliwość odbioru przez Wykonawcę odpadów zmieszanych - raz w miesiącu, a w okresie od V-IX - 2 razy w miesiącu, w tym popiół tylko w sezonie grzewczym ( X- IV) - raz na 3 miesiące. 6.7.1 Selektywnie zbierane odpady komunalne (kody 20 01 01, 20 01 02, 20 01 39) Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie się odbywa w systemie workowym, które zapewnia Wykonawca. Wprowadza się następującą kolorystykę worków: a) niebieski - odpady z papieru i tektury b) zielony - odpady ze szkła c) czerwony - odpady z tworzyw sztucznych i wielomateriałowe Worki do selektywnej zbiórki wykonane z folii polietylenowej o pojemności 120 l, o grubości dostosowanej do ilości i rodzaju odpadu, wykluczającej rozerwanie się. Częstotliwość odbioru przez Wykonawcę odpadów zebranych selektywnie przedstawia się następująco: a) odpady z papieru i tektury - raz na 2 miesiące, b) odpady ze szkła - raz na 2 miesiące, c) odpady z tworzyw sztucznych i wielomateriałowe - raz na 2 miesiące, a w okresie od V- IX - raz na miesiąc. Na obszarze zabudowy zagrodowej i jednorodzinnej Wykonawca odbiera worki z odpadami (pojemniki) wystawione z nieruchomości w odległości max. 15 m od drogi publicznej z miejsca umożliwiającego odbiór samochodem przystosowanym do odbioru odpadów. Dokładne miejsce odbioru odpadów jak i worków do gromadzenia odpadów komunalnych ustali Wykonawca bezpośrednio tylko z właścicielami nieruchomości w obszarach zabudowy kolonijnej, gdzie nieruchomość położona jest w znacznej odległości od drogi publicznej. Miejsce odbioru musi być położone w odległości max. 15 m od drogi publicznej umożliwiającej odbiór samochodem przystosowanym do odbioru odpadów. Uzupełnianie worków do zbierania odpadów komunalnych następuje po każdorazowym odbiorze poprzez pozostawienie nowych worków w ilości, rodzaju odpowiadającej liczbie odebranych worków. 6.8 Wymagania w zakresie odbierania odpadów komunalnych dla zabudowy wielorodzinnej Na terenie zabudowy wielorodzinnej obowiązywać będzie system pojemnikowy zbiórki odpadów komunalnych. 6.8.1 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 20 03 01) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach ustawionych w dotychczasowych, przeznaczonych do tego miejscach. Niezbędną ilość pojemników zapewni zarządca nieruchomości i ustawi je w miejscach utwardzonych lub altanach śmietnikowych. Ilość budynków wielorodzinnych oraz miejsc gromadzenia odpadów podano w rozdziale III, pkt. 6 SIWZ Pojemniki przeznaczone do gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych mogą być wykonane z blachy lub z tworzyw sztucznych, posiadające kółka jezdne, wyposażone w pokrywy, o pojemności 1100 l, przystosowane do opróżniania mechanizmem załadowczym pojazdów służących do odbierania odpadów komunalnych. Częstotliwość odbioru przez Wykonawcę zmieszanych odpadów komunalnych - 1 raz w tygodniu, a w okresie od V-IX - 2 razy na tydzień 6.8.2 Selektywnie zbierane odpady komunalne (kody 20 01 01, 20 01 02, 20 01 39 ) Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie zabudowy wielorodzinnej odbywać się będzie do specjalistycznych pojemników, które zapewnia Gmina Krasnystaw, ustawionych w dotychczasowych, utwardzonych miejscach lub altanach śmietnikowych. Ilość budynków wielorodzinnych oraz miejsc gromadzenia odpadów podano w rozdziale III, pkt. 6 SIWZ Wprowadza się następującą kolorystykę pojemników: a) niebieski - odpady z papieru i tektury b) zielony - odpady ze szkła c) czerwony - odpady z tworzyw sztucznych i wielomateriałowe. Pojemniki przeznaczone do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych mogą być wykonane z blachy lub z tworzyw sztucznych, posiadające kółka jezdne, wyposażone w otwory wrzutowe, o pojemności 1100 l, przystosowane do opróżniania mechanizmem załadowczym pojazdów służących do odbierania odpadów komunalnych. Częstotliwość odbioru przez Wykonawcę selektywnie zebranych odpadów przedstawia się następująco: - pojemniki na papier i tekturę - 1 raz na miesiąc, - pojemniki na szkło - 1 raz na miesiąc, - pojemniki na tworzywa sztuczne i wielomateriałowe - 1 raz na miesiąc, a w okresie od V-IX - 2 razy w miesiącu. 6.9 Odpady typu przeterminowane leki, zużyte baterie (kody 20 01 31, 20 01 32, 20 01 33, 20 01 34) Będą odbierane z dotychczasowo funkcjonujących punktów stacjonarnych zgodnie z uchwałą Nr XXIII/172/12 Rady Gminy Krasnystaw z dnia 18 grudnia 2012 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. Ilość punktów odbioru : przeterminowanych leków gromadzonych w pojemnikach typu foka o pojemności 50 l - 2 szt, zużytych baterii gromadzonych w pojemnikach o pojemności 20 l - 12 szt. Częstotliwość odbioru zużytych baterii i przeterminowanych leków - raz na kwartał. Odpady z miejsc przestrzeni publicznej : - przystanki komunikacji publicznej - kosze uliczne o pojemności 35 l stacjonarne według załącznika Nr 10c do SIWZ , - miejsca widokowe pojemniki o pojemności do 120 l według załącznika Nr 10d o SIWZ , Częstotliwość odbioru raz w tygodniu chyba, że warunki w trakcie realizacji zamówienia będą wskazywać na zmianę częstotliwości, wówczas należy dokonać uzgodnień z Zamawiającym. 6.10 Harmonogram odbioru odpadów 1) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania harmonogramu odbierania odpadów, z uwzględnieniem poszczególnych rodzajów odpadów oraz wymagań określonych w Uchwale Rady Gminy Nr XXIII/172/12 z późn. zm. w szczególności biorąc pod uwagę, iż odbiór odpadów nie może następować w dniu ustawowo wolne od pracy. 2) harmonogram obejmujący okres od 1 lipca 2013r. do 31 grudnia 2013r. powinien zostać opracowany i przedłożony Zamawiającemu przed terminem podpisania umowy 3) Harmonogram powinien być sporządzony zgodnie z następującymi wytycznymi: a) odbiór odpadów, które odbierane są co najmniej raz na tydzień z danej nieruchomości, powinien przypadać na ten sam dzień tygodnia lub dni tygodnia), b) odbiór odpadów, które odbierane są co najmniej raz w miesiącu lub rzadziej powinien zostać ustalone w ten sam dzień miesiąca ( np. każda 2 środa miesiąca dla szkła), c) w przypadku, gdy dzień odbioru przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, dniem odbioru odpadów są pierwsze dwa dni robocze następujące po dniu wolnym. 4) Opracowany harmonogram odbioru odpadów Wykonawca zamieści na własnej stronie internetowej oraz przekaże Zamawiającemu do zamieszczenia na stronie Urzędu. 7. Wymagania w zakresie wyposażenia technicznego niezbędnego do realizacji zamówienia: 7.1 Sprzęt techniczny: a) co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych (śmieciarki ), b) co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych , c) co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. 7.2 Baza magazynowo-transportowa: Baza magazynowo-transportowa usytuowana w Gminie Krasnystaw, z której będą odbierane odpady lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy tej gminy. Wykonawca powinien okazać się tytułem prawnym do wskazanej bazy magazynowo-transportowej. Szczegółowe wymagania dla pojazdów oraz dla bazy magazynowo-technicznej zostały zawarte w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości( Dz. U. z 2013 poz 122) Wymogi dotyczące przekazywania odpadów komunalnych do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych. Niesegregowane (zmieszane ) odpady komunalne, pozostałości z sortowania odpadów komunalnych Wykonawca będzie dostarczał do istniejącej Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK po rozbudowie ) Kras- Eko Sp. z o.o. w Wincentowie 22-302 Siennica Nadolna zgodnie z Uchwałą Nr XXIV/397/2012 Sejmiku Województwa Lubelskiego z dnia 30 lipca 2012r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami dla województwa lubelskiego 2017 . W przypadku awarii RIPOK zmieszane odpady komunalne należy kierować do instalacji zastępczej wymienionej w Uchwale XXIV/397/2012 w sprawie wykonania WPGO WL Selektywnie zebrane odpady komunalne ( papier i tektura, szkło, tworzywa sztuczne i wielomateriałowe Wykonawca będzie dostarczał do Istniejącej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK po rozbudowie ) Kras-Eko sp. z. o.o. w Wincentowie..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawa zamówień publicznych stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące tysiące złotych 00/100). 2. Wadium należy wnieść w jednej lub kilku następujących formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 uPzp, tj.: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 listopada 2000 r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium w pieniądzu należy przelać na konto Zamawiającego: Nr 21 8200 0008 2001 0000 2189 0005 w Banku Spółdzielczym w Krasnymstawie. 4. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wpłynięcia wadium uznaje się termin jego wniesienia. Przez wniesienie rozumie się uznanie kwoty wadium na rachunku Zamawiającego. Do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający przelew (wniesienie) środków na rachunek Zamawiającego. Wadium wnoszone w pieniądzu powinno fizycznie znajdować się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert pod rygorem wykluczenia Wykonawcy (art. 24 ust. 2 pkt 2 uPzp). 5. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz - oryginał dokumentu należy złożyć w osobnej kopercie opisanej ,,Wadium - ODBIERANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI W GMINIE KRASNYSTAW oraz włożyć do koperty zewnętrznej, 6. Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna musi spełniać następujące wymagania: a) odpowiadać co do wartości wysokości wadium określonej w SIWZ, b) musi odpowiadać, co do terminu ważności terminowi związania ofertą określonemu w SIWZ, zawierać w swej treści okoliczności (zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 uPzp), w których gwarant (poręczyciel) wypłaci kwotę wadium zamawiającemu, wraz z klauzulą mówiącą, że wypłata nastąpi na pierwsze żądanie zamawiającego bez protestu gwaranta (poręczyciela), 7. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na zasadach określonych w art. 46 uPzp. 8. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana : a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy d) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 uPzp nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy uPzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że nie wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 9. Wykonawca lub podmiot wystawiający gwarancję bankową/ubezpieczeniową nie może uzależnić dokonania zapłaty od spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków lub wykonania czynności (np.: przesłania wezwania za pośrednictwem banku prowadzącego rachunek), jak również od przedłożenia dodatkowej dokumentacji, dodatkowych oświadczeń złożonych przez wykonawcę lub inny podmiot pod rygorem wykluczenia wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni podany warunek jeżeli posiada odpowiednie wpisy i zezwolenia, w szczególności: a) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Krasnystaw, o którym mowa w art. 9b i następnych ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, b) zezwolenie na transport odpadów, o którym mowa w art. 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu przeprowadzona będzie w oparciu o złożone przez wykonawców oświadczenia i dokumenty.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni podany warunek jeżeli wykaże się wykonaniem, co najmniej jednej usługi polegającej na odbiorze odpadów komunalnych o masie łącznej min. 400 Mg w sposób ciągły w okresie 6 miesięcy, wykonanej w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składani ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w w tym okresie. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu przeprowadzona będzie w oparciu o złożone przez wykonawców oświadczenia i dokumenty.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni podany warunek jeżeli wykaże się dysponowaniem: a) dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych( śmieciarki), b) dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych , c) co najmniej jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu przeprowadzona będzie w oparciu o złożone przez wykonawców oświadczenia i dokumenty.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określa szczegółowych wymagań w tym, zakresie. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu przeprowadzona będzie w oparciu o złożone przez wykonawców oświadczenia i dokumenty

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni podany warunek jeżeli wykaże, iż posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w kwocie min. 50 tys. złotych Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu przeprowadzona będzie w oparciu o złożone przez wykonawców oświadczenia i dokumenty

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w sposób następujący: 1. Zmiana treści umowy w przypadku zaistnienia okoliczności formalno-prawnych mających wpływ na realizację przedmiotu umowy, 2. Warunki dokonywania w/w zmian winny być odbywać się następująco: 2.1. Inicjowanie zmian na wniosek wykonawcy lub zamawiającego. 2.2. Dokonanie zmiany za zgodą zamawiającego. 2.3. Wymagana forma pisemna w postaci aneksu do umowy pod rygorem nieważności umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://ugkrasnystaw.bip.e-zeto.eu.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Krasnystaw, ul. M. Konopnickiej 4, pok. nr 206, piętro II.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.05.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Krasnystaw, ul. M. Konopnickiej 4, pok. nr 105, piętro I - sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej 2. Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.