eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gorzów Wielkopolski › Utrzymanie sygnalizacji świetlnych na terenie miasta Gorzowa Wlkp.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-04-16

Gorzów Wielkopolski: Utrzymanie sygnalizacji świetlnych na terenie miasta Gorzowa Wlkp.
Numer ogłoszenia: 84009 - 2014; data zamieszczenia: 16.04.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Gorzów Wlkp. , ul. Sikorskiego 3-4, 66-400 Gorzów Wielkopolski, woj. lubuskie, tel. 095 7355576, faks 095 7355612.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.wrota.lubuskie.pl/umgorzow

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Utrzymanie sygnalizacji świetlnych na terenie miasta Gorzowa Wlkp..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje: a)bieżące utrzymanie i konserwację sygnalizacji świetlnej, b) usuwanie awarii, naprawę i wymianę elementów sygnalizacji świetlnych,c) pomiary z zakresu instalacji elektroenergetycznych i przeglądy okresowe - zgodnie ze Specyfikacją Techniczną D-07.03.022, d) codzienny całodobowy dyżur, e) bieżące utrzymanie i konserwację sygnalizacji świetlnej zlokalizowanej na terenie Miasteczka ruchu drogowego przy ul. Paderewskiego w Gorzowie Wlkp.Utrzymanie obejmuje sygnalizacje świetlne zainstalowane na terenie miasta Gorzowa Wlkp. zgodnie z wykazem stanowiącym Część IV SIWZ. Wymaga się, aby na czas realizacji zamówienia Wykonawca był w posiadaniu oprogramowania niezbędnego do programowania sygnalizacji oraz podglądu pracy sygnalizacji. Prace objęte niniejszą ST polegają na całodobowym zapewnieniu ciągłej bezawaryjnej pracy i utrzymaniu we właściwym stanie technicznymi, funkcjonalnym oraz wykonaniu przeglądów wszystkich elementów sygnalizacji tj.: latarni sygnalizacyjnych, konstrukcji wsporczych (masztów, wysięgników), sygnalizatorów akustycznych, układów detekcji dla pojazdów i pieszych (pętle indukcyjne, wideodetekcja, przyciski dla pieszych), kanalizacji kablowej, studzienek, instalacji kablowej, zasilającej, sygnalizacyjnej sterującej, sterowników i szaf pomiarowo-zasilających oraz innego osprzętu niezbędnego dla zapewnienia właściwej pracy sygnalizacji. Za awarię sygnalizacji świetlnej będzie uważane każde uszkodzenie sygnalizacji, które nastąpiło w sposób nagły i niemożliwy do przewidzenia: wywołane zdarzeniami drogowymi lub innymi wypadkami, powstałe w wyniku wystąpienia gwałtownych czynników atmosferycznych, powstałe w wyniku wybryków chuligańskich, wywołane wyeksploatowaniem osprzętu, a także awarią kabli zasilających i sterujących. Czas przystąpienia do usunięcia usterek i awarii pracy urządzeń sygnalizacyjnych oraz zabezpieczenia sygnalizacji przed dalszym zniszczeniem ustala się na: -1 godzina przy zgłoszeniu w godzinach od 600 do 2000, -2 godziny przy zgłoszeniu w godzinach od 2000 do 600. Podczas prowadzenia prac obszar robót należy zabezpieczyć i oznakować zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP i prawa o ruchu drogowym. Szczegółowy zakres prac bieżącego utrzymania i konserwacji sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych obejmuje następujące czynności: a) codzienny objazd trasy sygnalizacji świetlnych w trakcie którego Wykonawca zobowiązany jest: -wykonać rzetelną ocenę stanu technicznego urządzeń i konstrukcji wsporczych sygnalizacji świetlnych poprzez wizualne sprawdzenie: właściwego kierunku ustawienia komór sygnałowych, pionowości masztów, słupów i fundamentów, uszkodzeń zewnętrznych sygnalizatorów, braku osłon, zabrudzeń lub pęknięć soczewek, defektów odbłyśników, przepalenia żarówek, wkładów LED, sprawdzenie kompletności i ułożenia pokryw studzienek kanalizacji kablowej, szaf sterowniczych, itp., - sprawdzić parametry i prawidłowość pracy sterownika sygnalizacji , z oceną poprawności realizacji założonego sterowania i wyświetlanych sygnałów (koordynacja, matryce kolizji, napięcia pracy, pakiety sterujące i wykonawcze oraz naprawa pakietów i układów),- wykonać bieżącą konserwację wszystkich elementów sygnalizacji świetlnych; tj. sprawdzenie stanu technicznego urządzenia, sprawdzenie poprawności działania sygnalizacji, sprawdzenie skuteczności działania przycisków oraz urządzeń realizujących program sygnalizacji, wykonanie pomiarów parametrów sieci kablowej sygnalizacyjnej i zasilającej, oczyszczenie soczewek sygnalizatorów, odnotowanie czynności w dokumentacji eksploatacyjnej urządzenia, jednorazowe dokonanie pomiarów ochrony przeciwpożarowej i pomiarów uziemień urządzeń sygnalizacyjnych wraz ze sporządzeniem i przekazaniem Zamawiającemu wyników. - zabezpieczenie uszkodzonej sygnalizacji świetlnych przed dalszym zniszczeniem, uszkodzeniem jak również usunięcie części uszkodzonej sygnalizacji stanowiących zagrożenie dla pojazdów i pieszych oraz tymczasowe oznakowanie miejsca,- utrzymać w czystości urządzeń i elementów sygnalizacji świetlnej wraz z szafami sterowniczymi, -zabezpieczenie antykorozyjne sygnalizacji (malowanie i usuwanie ognisk korozyjnych w miarę potrzeby),- zapewnić czytelność sygnałów świetlnych poprzez czyszczenie soczewek, daszków, kamer wideodetekcyjnych i innych elementów wymagających utrzymania w czystości - czyszczenie soczewek należy wykonać przynajmniej raz w miesiącu,- usunąć (naprawić) wykryte nieprawidłowości m.in. wymienić lub naprawić źródła światła rozproszonego lub skupionego - natychmiast po stwierdzeniu ich niedziałania , uzupełnić brakujące i wymienić uszkodzone uszczelki i soczewki sygnalizatorów, daszki, odbłyśniki, żarówki, wkłady LED, bezpieczniki itp.,- Wykonawca zapewni codzienny ciągły 24 h na dobę, dyżur telefoniczny serwisu sygnalizacji, także w niedziele, święta oraz pozostałe dni wolne od pracy, udostępniając przez cały okres obowiązywania umowy numer telefonu przeznaczony do przyjmowania zgłoszeń, Wykonawca udostępni numer telefonu komórkowego i zobowiązany będzie do ciągłego przyjmowania zgłoszeń telefonicznych i informacji automatycznie wysyłanych jako wiadomości SMS.- Materiały pochodzące z rozbiórki, pozostające w depozycie u Wykonawcy będą przechowywane w sposób zabezpieczający je przed warunkami atmosferycznymi (zaplecze magazynowe)- udzielanie informacji i opinii w zakresie działania programów sygnalizacyjnych,- wykonanie i przekazanie w formie pisemnej Zamawiającemu wyników. Wyszczególnienie prac zawiera Tabela Elementów Rozliczeniowych stanowiąca Załącznik do Formularza Ofertowego. W przypadku wymiany elementów sygnalizacji świetlnych na nowe Wykonawca zobowiązany jest udzielić pisemnej gwarancji i rękojmi na elementy na okres 24 miesiące oraz przedłożyć dokument gwarancyjny najpóźniej w dniu odbioru wbudowanego elementu. Wszystkie pomiary z zakresu instalacji elektroenergetycznych zostaną wykonane zgodnie z przepisami o eksploatacji urządzeń elektroenergetycznych - osobno dla każdej sygnalizacji. Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia Dziennika eksploatacji sygnalizacji z rejestracją wszystkich czynności dokonywanych na obiekcie łącznie z czynnościami konserwacyjnymi, Wykonawca gromadzi wszelkie dokumenty istotne dla funkcjonowania danego skrzyżowania. Wykonawca na każde żądanie przedkłada Zamawiającemu posiadaną dokumentację. Dokumentacja ta stanowi własność Zamawiającego i na koniec okresu umowy zostaje przekazana Zamawiającemu. Dzienniki należy prowadzić zgodnie z zasadami określonymi w Załączniki nr 3 do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. (Dz. U. z 2003 r. Nr 220, poz. 2181) w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach, pkt. 1.3- Zasady utrzymania sygnalizacji i pkt.9.2.- Dokumentacja techniczna. Dzienniki eksploatacji sygnalizacji należy na bieżąco uzupełniać o wpisy zgodnie z wymaganiami j.w. Bieżące utrzymanie i konserwacja sygnalizacji świetlnych na terenie Miasteczka ruchu drogowego w ilości:- sygnalizatory fi 200 ;3 komorowe - 3 szt.,- sygnalizatory fi 200 ;2 komorowe - 6 szt.,- sygnalizator fi 200 ;1 komorowy - 1 szt., będzie polegała na wizualnym sprawdzeniu stanu i poprawności działania zainstalowanej sygnalizacji, oczyszczeniu zewnętrznych części z wszelkich zanieczyszczeń, kurzu, błota itp., usuwania napisów i rysunków (grafitti), naklejek i ogłoszeń (z wyłączeniem piktogramów i naklejek fabrycznych). Utrzymanie nie obejmuje usuwania wad fizycznych. W przypadku zauważenia wad, nieprawidłowości działania sygnalizacji Wykonawca winien niezwłocznie powiadomić pisemnie o tym fakcie Zamawiającego, który zwróci się ze zgłoszeniem do gwaranta. W przypadku zaniedbania obowiązku powiadomienia Zamawiającego o wykryciu wady Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody wynikłe z zaniedbania powyższego obowiązku. W przypadku dokonania naprawy bez zgody Zamawiającego i uprzedniego powiadomienia Zamawiającego o przewidywanych kosztach naprawy Wykonawcy nie przysługuje zwrot kosztów naprawy. W przypadku gdy naprawa ta spowoduje utratę przez Zamawiającego uprawnień z tytułu gwarancji, zostanie ona przejęta przez Wykonawcę. Bieżące utrzymanie ww. urządzeń na terenie Miasteczka ruchu drogowego należy wykonać raz na tydzień..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 stawy Pzp. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.23.22.00 - Usługi w zakresie konserwacji sygnalizacji ulicznej .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.04.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy zł)

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, w tym zakresie, jeżeli Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie) wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje, usługę polegająca na bieżącym utrzymaniu i konserwacji sygnalizacji świetlnych przez okres minimum 6 miesięcy. i załączą dowody potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, w tym zakresie, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje następującym sprzętem (min. 1 szt.): a. samochód o masie całkowitej do 3,5 Mg oznakowany Pogotowie sygnalizacyjne lub Pogotowie drogowe, b. samochód specjalny- linowy z platformą lub podnośnik koszowy c. komputera przenośnego (laptopa) wraz z oprogramowaniem do obsługi monitoringu sygnalizacji, d. urządzenia do pomiarów sieci kablowej, skuteczności ochrony przeciwporażeniowej, lokalizacji tras kabli, rezystencji izolacji, strojenia pętli indukcyjnych,

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, w tym zakresie, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi niezbędne kwalifikacje tj.: a. min. 2 osobami posiadającymi kwalifikacje uprawniającymi do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci o napięciu do 1 kV oraz pomiarów ochronnych do 1 kV oraz b. min. 1 osobą przeszkoloną do obsługi monitoringu sygnalizacji świetlnych i kierowania ruchem,

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wypełniona i podpisana Tabela Elementów Rozliczeniowych (Załącznik do Formularza ofertowego). Pisemne zobowiązanie do współpracy osób lub podmiotów do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia - załączyć w przypadku polegania na osobach innych podmiotów. Upoważnienie dla osoby reprezentującej Wykonawcę, o ile nie wynika to z innych dokumentów. W przypadku zawiązania konsorcjum należy załączyć pełnomocnictwo dla podmiotu reprezentującego kilku Wykonawców.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty: - konieczności udzielenia i wykonania zamówień dodatkowych na podstawie art. 67 ust.1 pkt 5 ustawy Pzp, jeżeli Wykonawca w związku z wykonywaniem zamówienia dodatkowego nie będzie mógł dotrzymać terminu realizacji przedmiotu zamówienia niniejszej specyfikacji (zamówienia podstawowe), - wystąpienia awarii nie zawinionej czynnościami lub nie wynikającej z zaniechania czynności, do których Wykonawca był zobowiązany, - działań osób trzecich lub organów władzy publicznej, które spowodują przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji zamówienia, - rezygnacji przez Zamawiającego z części robót przewidzianych umową. - Zamawiający dopuszcza dokonanie zmiany w umowie, jeżeli konieczność wprowadzenia zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub zmiany są korzystne dla Zamawiającego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.wrota.lubuskie.pl/umgorzow
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp. ul. Sikorskiego 3-4, 66-400 Gorzów Wlkp. II piętro, pok 315.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.04.2014 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp. ul. Kombatantów 34, 66-400 Gorzów Wlkp. Kancelaria ogólna- pokój 1133.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.