eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Świadczenie usług w zakresie kontroli okresowych i uproszczonych prób szczelności instalacji gazowych oraz sporządzania protokołów z przeprowadzonych kontroli w budynkach administrowanych przez Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Mokotów znajdujących się na terenie DOM Służewiec, DOM Wierzbno, DOM Wiśniowa, DOM Madalińskiego, DOM Konduktorska, DOM Polkowska.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2015-04-13

Warszawa: Świadczenie usług w zakresie kontroli okresowych i uproszczonych prób szczelności instalacji gazowych oraz sporządzania protokołów z przeprowadzonych kontroli w budynkach administrowanych przez Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Mokotów znajdujących się na terenie DOM Służewiec, DOM Wierzbno, DOM Wiśniowa, DOM Madalińskiego, DOM Konduktorska, DOM Polkowska.
Numer ogłoszenia: 82442 - 2015; data zamieszczenia: 13.04.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy , ul. Irysowa 19, 02-660 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5493727, 5493737, faks 022 5493737.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zgnmokotow.waw.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług w zakresie kontroli okresowych i uproszczonych prób szczelności instalacji gazowych oraz sporządzania protokołów z przeprowadzonych kontroli w budynkach administrowanych przez Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Mokotów znajdujących się na terenie DOM Służewiec, DOM Wierzbno, DOM Wiśniowa, DOM Madalińskiego, DOM Konduktorska, DOM Polkowska..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia składa się z 6 części (6 DOM-ów): 1) część I - DOM Służewiec, 2) część II - DOM Wierzbno, 3) część III - DOM Wiśniowa, 4) część IV - DOM Madalińskiego, 5) część V - DOM Konduktorska, 6) część VI - DOM Polkowska. W ramach każdej części zamówienia od części I do części VI Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania dwóch zadań, wg harmonogramu, który odrębnie dla każdej części zamówienia zawarty jest w Rozdziale IV siwz wykazie budynków administrowanych przez ZGN w Dzielnicy Mokotów: 1. zadanie pierwsze. Przedmiotem pierwszego zadania jest przeprowadzanie okresowych 5-letnich kontroli instalacji gazowych (od kurka głównego gazu poprzez poziomy, piony z podejściami pod gazomierz jednostronnie bez lokalówek lub dwustronnie wraz z lokalówkami włącznie) -wg art. 62 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. 2013 poz. 1409 ze zm.), polegających w szczególności na dokonaniu: 1.1. przeglądu piwnic, w których zlokalizowane są instalacje, 1.2. przeglądu dostępu do zaworów i kurków, 1.3. sprawdzenia przejść przewodów przez zewnętrzne ściany budynków, 1.4. sprawdzenia stężenia gazu w piwnicach, 1.5. kontroli szczelności instalacji wraz z urządzeniami gazowymi 1.6. sprawdzenia stężenia gazu przy pomocy eksplozymetru, na górnych piętrach w budynkach wyposażonych w sanitarne kanały zbiorcze, 1.7. sprawdzenia stanu aparatów gazowych w lokalach i prawidłowości ich działania, 1.8. sprawdzenia stanu elastycznych podłączeń przyborów gazowych pod kątem zgodności z wymaganymi atestami, 1.9. sprawdzenia pomalowania przewodów instalacji gazowej w piwnicach na kolor żółty, 1.10. sprawdzenia stanu technicznego instalacji gazowej, w tym wpływu korozji, 1.11. uproszczonej próby szczelności instalacji gazowej, 1.12. sprawdzenia stężenia gazu we wnękach gazomierzowych, szczelności połączeń i stanu gazomierza, 1.13. usunięcia drobnych nieszczelności instalacji gazowej w zakresie nie wymagającym rozkręcania i ponownego skręcania części elementów instalacji gazowej, 3.1.14. sprawdzenia stanu przewodów spalinowych (od aparatu do kanału spalinowego), 3.1.15. sprawdzenia czy pomieszczenia z urządzeniami gazowymi mają zapewnioną wentylację poprzez otwory wentylacyjne - bez pomiarów wydajności, 1.16. trwałego oznakowania miejsca uchodzenia gazu, 1.17. kontroli pomieszczenia kurka głównego w budynkach lub szafki z kurkiem głównym, 1.18. sprawdzenia szczelności kurka głównego, 1.19. sprawdzenia stężenia gazu w szybach pionów instalacyjnych, szczególnie na ostatniej kondygnacji, 1.20. sprawdzenia czy nie zostały naruszone przepisy w zakresie kubatury pomieszczeń, w których zainstalowane zostały urządzenia gazowe pobierające powietrze do spalania z tych pomieszczeń, 3.1.21. sprawdzenia, czy drzwi łazienkowe posiadają otwory nawiewne i czy otwierają się na zewnątrz łazienki, 1.22. sprawdzenia czy w pomieszczeniach gdzie zainstalowane są piece gazowe z otwartą komorą spalania nie ma zamontowanych wentylatorów wywiewnych na kanałach wentylacji grawitacyjnej, 1.23. sprawdzenia czy w lokalach nie występują termy gazowe, od których spaliny nie są prowadzone do kanałów spalinowych. 1.24. sprawdzenia zawartości tlenku węgla w spalinach z pracujących pieców gazowych w oparciu o normę, zgodnie z wymaganiami której urządzenie zostało wyprodukowane (PN 87/M 40301 lub PN-EN 26 lipiec 2007) Z przeprowadzonej w każdym lokalu kontroli instalacji i urządzeń gazowych należy sporządzić protokół, w którym należy umieścić: adres budynku, numer lokalu, imię i nazwisko najemcy lub właściciela lokalu, datę i skład zespołu przeprowadzającego kontrolę, stwierdzone nieprawidłowości i zalecenia dotyczące lokalu, podpis najemcy lub właściciela potwierdzający przeprowadzoną kontrolę. Protokół sporządzony po kontroli w lokalu winien zawierać dodatkowo informację między innymi o: - naruszeniu przepisów w zakresie kubatury pomieszczeń (łazienka, kuchnia), w których zainstalowane są urządzenia gazowe pobierające powietrze do spalania z tych pomieszczeń, - otwieraniu się drzwi łazienkowych do środka łazienki, - braku otworów nawiewnych w drzwiach łazienkowych, -występowaniu wentylatorów mechanicznych zamontowanych w kanałach wentylacyjnych pomieszczeń z piecami gazowymi z otwartą komorą spalania, -użytkowaniu pomieszczeń z funkcją sypialni, w których znajdują się urządzenia gazowe pobierające powietrze do spalania z tych pomieszczeń, -nie spełnianiu warunków określonych dla pomieszczeń, w których są zainstalowane piece gazowe z otwartą komorą spalania, a służące do celów grzewczych, -występowaniu term gazowych nie włączonych do kanałów spalinowych, co jest wymagane z uwagi na wielkość mocy urządzenia, -braku wentylacji mechanicznej w pomieszczeniach kuchennych bez okien oraz wnęk kuchennych, w których zainstalowane są kuchnie gazowe, -występowaniu poboru gazu z butli gazowych w lokalach znajdujących się w budynkach wyposażonych w instalację gazową. Kopię protokołu z przeglądu kontroli instalacji gazowej w lokalu Wykonawca zobowiązany jest pozostawić użytkownikowi lokalu. Z przeprowadzonego przeglądu (kontroli) dla całego obiektu budowlanego należy sporządzić protokół, w którym zostaną zawarte następujące dane: 1) nazwa i adres obiektu budowlanego, 2) data przeprowadzenia przeglądu (kontroli), 3) skład zespołu przeprowadzającego przegląd (kontrolę), 4) zakres przeglądu (kontroli), 5) ustalenia wynikające z wizji lokalnej i przeprowadzonych pomiarów, 6) ustalenia dotyczące dopuszczenia instalacji do dalszej eksploatacji, 7) wnioski w sprawie przeprowadzenia niezbędnych prac, przeróbek lub inwestycji, 8) podpisy osób wykonujących przegląd (kontrolę) i właściciela (zarządcy) obiektu. Do protokołu dla całego obiektu budowlanego należy dołączyć dokument (protokół) potwierdzający przeprowadzenie uproszczonej próby szczelności instalacji gazowej z podpisem Inspektora DOM. Protokół należy przekazać do DOM w terminie 3 dni od daty wykonania uproszczonej próby szczelności - z wyłączeniem dni wolnych od pracy i świąt. W przypadku stwierdzenia podczas kontroli stanu zagrożenia, informację w tej sprawie należy przekazać w formie pisemnej natychmiast po jej uzyskaniu do właściwej administracji ZGN Mokotów. 2. Zadanie drugie Przedmiotem drugiego zadania jest przeprowadzanie okresowych 12-miesięcznych kontroli instalacji gazowych (od zaworu głównego gazu poprzez poziomy i z podejściami pod gazomierz jednostronnie bez lokalówek lub dwustronnie wraz z lokalówkami włącznie) - wg art. 62 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. 2013 poz. 1409 ze zm.) - polegających w szczególności na dokonaniu: 2.1. przeglądu piwnic, w których zlokalizowane są instalacje, 2.2. przeglądu dostępu do zaworów i kurków, 2.3. sprawdzenia przejść przewodów przez zewnętrzne ściany budynków, 2.4. sprawdzenia stężenia gazu w piwnicach, 2.5. kontroli szczelności instalacji wraz z urządzeniami gazowymi 2.6. sprawdzenia stężenia gazu przy pomocy eksplozymetru, na górnych piętrach w budynkach wyposażonych w sanitarne kanały zbiorcze, 2.7. sprawdzenia stanu aparatów gazowych w lokalach i prawidłowości ich działania, 2.8. sprawdzenia stanu elastycznych podłączeń przyborów gazowych pod kątem zgodności z wymaganymi atestami, 2.9. sprawdzenia pomalowania przewodów instalacji gazowej w piwnicach na kolor żółty, 2.10. sprawdzenia stanu technicznego instalacji gazowej, w tym wpływu korozji, 2.11. uproszczonej próby szczelności instalacji gazowej dla budynków, w których instalacja gazowa eksploatowana jest 15 lat i więcej, 2.12. sprawdzenia stężenia gazu we wnękach gazomierzowych, szczelności połączeń i stanu gazomierza, 2.13. usunięcia drobnych nieszczelności instalacji gazowej w zakresie nie wymagającym rozkręcania i ponownego skręcania części elementów instalacji gazowej, 2.14. sprawdzenia stanu przewodów spalinowych (od aparatu do kanału spalinowego), 2.15. sprawdzenia czy pomieszczenia z urządzeniami gazowymi mają zapewnioną wentylację poprzez otwory wentylacyjne - bez pomiarów wydajności, 2.16. trwałego oznakowania miejsca uchodzenia gazu, 2.17. kontroli pomieszczenia kurka głównego w budynku lub szafki z kurkiem głównym, 2.18. sprawdzenia szczelności kurka głównego, 2.19. sprawdzenia stężenia gazu w szybach pionów instalacyjnych, szczególnie na ostatniej kondygnacji. 2.20. sprawdzenia czy nie zostały naruszone przepisy w zakresie kubatury pomieszczeń, w których zainstalowane zostały urządzenia gazowe pobierające powietrze do spalania z tych pomieszczeń, 3.2.21. sprawdzenia czy drzwi łazienkowe posiadają otwory nawiewne i czy otwierają się na zewnętrz łazienki, 2.22. sprawdzenia czy w pomieszczeniach gdzie zainstalowane są piece gazowe z otwartą komorą spalania nie ma zamontowanych wentylatorów wywiewnych na kanałach wentylacji grawitacyjnej, 2.23. sprawdzenia czy w lokalach nie występują termy gazowe, od których spaliny nie są odprowadzone do kanałów spalinowych. 2.24. sprawdzenia zawartości tlenku węgla w spalinach z pracujących pieców gazowych w oparciu o normę, zgodnie z wymaganiami której urządzenie zostało wyprodukowane (PN 87/M 40301 lub PN-EN 26 lipiec 2007). Z przeprowadzonej w każdym lokalu kontroli instalacji i urządzeń gazowych należy sporządzić protokół, w którym należy umieścić: adres budynku, numer lokalu, imię i nazwisko najemcy lub właściciela lokalu, datę i skład zespołu przeprowadzającego kontrolę, stwierdzone nieprawidłowości i zalecenia dotyczące lokalu, podpis najemcy lub właściciela potwierdzający przeprowadzoną kontrolę. Protokół sporządzony po kontroli w lokalu winien zawierać dodatkowo informację między innymi o: - naruszeniu przepisów w zakresie kubatury pomieszczeń (łazienka, kuchnia), w których zainstalowane są urządzenia gazowe pobierające powietrze do spalania z tych pomieszczeń, -otwieraniu się drzwi łazienkowych do środka łazienki, -braku otworów nawiewnych w drzwiach łazienkowych, -występowaniu wentylatorów mechanicznych zamontowanych w kanałach wentylacyjnych pomieszczeń z piecami gazowymi z otwartą komorą spalania, - użytkowaniu pomieszczeń z funkcją sypialni, w których znajdują się urządzenia gazowe pobierające powietrze do spalania z tych pomieszczeń, -nie spełnianiu warunków określonych dla pomieszczeń, w których są zainstalowane piece gazowe z otwartą komorą spalania, a służące do celów grzewczych, -występowaniu term gazowych nie włączonych do kanałów spalinowych, co jest wymagane z uwagi na wielkość mocy urządzenia, -braku wentylacji mechanicznej w pomieszczeniach kuchennych bez okien oraz wnęk kuchennych, w których zainstalowane są kuchnie gazowe, -występowaniu poboru gazu z butli gazowych w lokalach znajdujących się w budynkach wyposażonych w instalację gazową. Kopię protokołu z przeglądu - kontroli - instalacji gazowej w lokalu Wykonawca zobowiązany jest pozostawić użytkownikowi lokalu. Dla budynków mieszkalnych, w których instalacja gazowa eksploatowana jest 15 lat i więcej, należy wykonać uproszczoną próbę szczelności. Z przeprowadzonego przeglądu (kontroli) dla całego obiektu budowlanego należy sporządzić protokół, w którym zostaną zawarte następujące dane: 1) nazwa adres obiektu budowlanego, 2) data przeprowadzenia przeglądu (kontroli), 3) skład zespołu przeprowadzającego przegląd (kontrolę), 4) zakres przeglądu (kontroli), 5) ustalenia wynikające z wizji lokalnej i przeprowadzonych pomiarów, 6) ustalenia dotyczące dopuszczenia instalacji do dalszej eksploatacji, 7) wnioski w sprawie przeprowadzenia niezbędnych prac, przeróbek lub inwestycji, 8) podpisy osób wykonujących przegląd (kontrolę) i właściciela (administratora) obiektu, Protokół należy przekazać do DOM w terminie 3 dni od daty wykonania przeglądu (kontroli), z wyłączeniem dni wolnych od pracy i świąt. W przypadku stwierdzenia podczas kontroli stanu zagrożenia, informację w tej sprawie należy przekazać w formie pisemnej natychmiast po jej uzyskaniu do właściwej administracji ZGN Mokotów. Do wspomnianego protokołu - dla budynków, w których instalacja gazowa eksploatowana jest 15 lat i więcej - należy dołączyć dokument (protokół) potwierdzający przeprowadzenie uproszczonej próby szczelności instalacji gazowej z podpisem inspektora z DOM. Przeglądy (kontrole) 5 - cio letnie i 12-to miesięczne muszą być wykonywane w oparciu o Wytyczne wykonywania przeglądów instalacji gazowej Głównego Inspektora Urzędu Nadzoru Budowlanego z dnia 6.05.1995 r. - załącznik nr 1 do Rozdziału III istotne postanowienia umowy, oraz w oparciu o wytyczne Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia 24.07.1995 r. - załącznik nr 2 do Rozdziału III istotne postanowienia umowy, W przypadku stwierdzenia nieszczelności instalacji gazowej (braku sprawności w rozumieniu pkt. 5 lit. c załącznika 2 do Istotnych postanowień umowy) należy natychmiast wyłączyć ją z ruchu w porozumieniu z odpowiednimi służbami dostawcy gazu lub Pogotowiem Gazowym, powiadamiając jednocześnie Kierownika DOM. Ponadto należy zlokalizować i oznaczyć miejsca uchodzenia gazu. Dalsze prace wykonują służby techniczne DOM. W przypadku stwierdzenia obniżonej sprawności instalacji gazowej (warunkowe dopuszczenie instalacji gazowej do eksploatacji) należy zlokalizować i oznaczyć miejsca uchodzenia gazu oraz powiadomić pisemnie Kierownika DOM. Dalsze prace prowadzą służby techniczne DOM. 3. W roku, w którym będzie przeprowadzana kontrola 5-letnia, nie przeprowadza się przeglądu co 12-miesięcznego. 4. W przypadku, gdy Wykonawca nie wykona kontroli i prób szczelności instalacji gazowej w kilku lokalach w danym budynku z powodu nieobecności najemcy lub właścicieli, zobowiązany będzie do uzupełnienia przeglądów szczelności w tych lokalach w terminie 2 miesięcy po wykonaniu przeglądów w budynku. 5. Wszelkie opłaty związane z przeprowadzanymi przeglądami (kontrolami) i próbami uproszczonymi uiszczane przez Wykonawcę u dostawcy gazu muszą zostać ujęte w cenach, które zaproponuje Wykonawca w formularzu oferty. 6. Wykazy budynków administrowanych przez ZGN w Dzielnicy Mokotów znajdujących się na terenie DOM Służewiec; Wierzbno, Wiśniowa, Madalińskiego, Konduktorska, Polkowska wraz z harmonogramem wykonywania okresowych kontroli i uproszczonych prób szczelności instalacji gazowych w poszczególnych budynkach, w których realizowane będą zamówienia stanowią Rozdział IV specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Podane w w/w wykazach budynków daty wykonania okresowych kontroli i uproszczonych prób szczelności instalacji gazowych są nieprzekraczalnymi datami ich wykonania. 7. Wykazy budynków, o których mowa w pkt. 3.6. specyfikacji istotnych warunków zamówienia mogą ulec zmianie poprzez jednostronną czynność Zamawiającego. Harmonogramy wykonywania okresowych kontroli i uproszczonych prób szczelności instalacji gazowych w poszczególnych budynkach, o których mowa w pkt. 3.6. siwz mogą ulec zmianie poprzez jednostronną czynność Zamawiającego. 8. Czynności, o których mowa w pkt. 3.1. do 3.4. niniejszej specyfikacji mają być wykonane zgodnie z: 8.1. warunkami wynikającymi z przepisów technicznych w tym: - Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków i innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. z 2010 r. nr 109 z poz.719), - Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 sierpnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych (Dz. U z 1999 r. nr 74 poz.836), - Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2002 r. nr 75 poz.690 z póź. zm.), - Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 03 lipca 2003 r. w sprawie książki obiektu budowlanego(Dz. U. z 2003 r. nr 120 poz.1134) - Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. 2013 poz. 1409 ze zm.), -Wytyczne wykonywania przeglądów instalacji gazowej Głównego Inspektora Urzędu Nadzoru Budowlanego z dnia 6.05.1995 r., -wytyczne Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia 24.07.1995 r. 8.2. wymogami wynikającymi z Polskich Norm, w sposób czytelny i jednoznaczny z podaniem legendy indywidualnych oznaczeń graficznych, 8.3. zasadami rzetelnej wiedzy technicznej i sztuką budowlaną, 8.4. warunkami wynikającymi z Istotnych postanowień umowy stanowiących Rozdział III specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 9. Wykonawca musi udzielić gwarancji na wykonane przez siebie prace, o których mowa w pkt. 3.1. do 3.4. siwz na czas minimum 12 miesięcy od daty odbioru końcowego prac. Warunki gwarancji zawierają Istotne postanowienia umowy stanowiące Rozdział III specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 10. Za wykonanie przedmiotu zamówienia dotyczącego przeprowadzania okresowych kontroli i uproszczonych prób szczelności instalacji gazowych w budynkach zgodnie z harmonogramem, który stanowi Rozdział IV siwz Zamawiający zapłaci wynagrodzenie wynikające z ilości skontrolowanych lokali pomnożonych przez cenę za kontrolę i uproszczoną próbę szczelności instalacji gazowych zgodnie z ofertą Wykonawcy. 11.Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian postanowień umowy, której projekt stanowi Rozdział III specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zawartej w wyniku rozstrzygnięcia przedmiotowego postępowania, o ile warunkiem wprowadzenia takich zmian będą między innymi okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego oraz w przypadku zmiany porządku prawnego, a także w przypadku zmian zawartych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia w tym: 11.1. zmiany Podwykonawców w sytuacji, gdy z przyczyn, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, koniecznym będzie dla prawidłowego wykonania umowy posłużenie się przez Wykonawcę nowymi Podwykonawcami, którzy będą realizowali część lub cały zakres powierzony uprzednio innym Podwykonawcom. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 11.2. ograniczenia środków budżetowych na realizację zamówienia; 11.3. zmiany zakresu rzeczowego i finansowego; 11.4. zmiany osób uczestniczących w realizacji Przedmiotu zamówienia; 11.5. zmiany zakresu części Przedmiotu zamówienia powierzonych Podwykonawcom; 11.6. zmiany regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie zawarcia umowy wraz ze skutkami takiej zmiany regulacji prawnych; 11.7. zmiany wykazu budynków stanowiącego Rozdział IV siwz. 12. Wykonawca zobowiązany będzie do: 12.1. posiadania opłaconej polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia na kwotę nie niższą niż równowartość 20.000 zł, potwierdzającego, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, w tym w zakresie przedmiotu zamówienia; 12.2. przestrzegania postanowień: 1) Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.), 2) Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz.U. Nr 100, poz. 1024). 13. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia. 14. Klasyfikacja wg. CPV: Opis według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 74276100-5 usługi kontroli technicznej 15. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy pzp, polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień dotyczących wykonywania usług w zakresie przeprowadzania okresowych kontroli i uproszczonych prób szczelności instalacji gazowych (wg art. 62 ust. 1 pkt.1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2013 poz. 1409 ze zm.), w budynkach m. st. Warszawy, na terenie administrowanym przez ZGN w Dzielnicy Mokotów w 6 terenach administracyjnych..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy pzp, polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień dotyczących wykonywania usług w zakresie przeprowadzania okresowych kontroli i uproszczonych prób szczelności instalacji gazowych (wg art. 62 ust. 1 pkt.1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2013 poz. 1409 ze zm.), w budynkach m. st. Warszawy, na terenie administrowanym przez ZGN w Dzielnicy Mokotów w 6 terenach administracyjnych.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.27.61.00-5.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 6.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: w postępowaniu wadium nie jest wymagane

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy nie wykluczeni z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5. ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.), a także spełniający warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 4 w/w ustawy dotyczące: a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, b) posiadania wiedzy i doświadczenia, c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, d) sytuacji ekonomicznej i finansowej. Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiącego załącznik nr 3 do wzoru formularza oferty (pkt. 9.2.1. SIWZ).

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy nie wykluczeni z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5. ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.), a także spełniający warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 4 w/w ustawy dotyczące: a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, b) posiadania wiedzy i doświadczenia, c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, d) sytuacji ekonomicznej i finansowej. Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiącego załącznik nr 3 do wzoru formularza oferty (pkt. 9.2.1. SIWZ) oraz w oparciu o potwierdzenie spełniania warunków w zakresie wskazanym poniżej:1.1. Wykonawca musi wykazać, że posiada wiedzę i doświadczenie w zakresie realizacji usług stanowiących przedmiot zamówienia, tj. musi wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje należycie (w ramach umowy lub umów) usługi - przeprowadzania okresowych kontroli i uproszczonych prób szczelności instalacji gazowych (wg art. 62 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. 2013 poz. 1409 ze zm.) w budynkach mieszkalnych wielorodzinnych lub użyteczności publicznej o łącznej wartości nie mniejszej niż 5.000,00 zł w ciągu tych lat (w przypadku wykazania doświadczenia usługami wykonywanymi Zamawiający żąda, żeby Wykonawca wykazał, nie później niż na dzień składania ofert wykonanie części usług o wartości nie mniejszej niż: 5.000,00 zł). Spełnienie w/w warunku Zamawiający oceniał będzie na podstawie załączonego do oferty wykazu wykonanych głównych usług, określonych w pkt 9.2.2 SIWZ, sporządzonego wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do formularza oferty częściowej i załączonych dowodów, określonych w pkt. 9.2.5. SIWZ potwierdzających, że wymienione w nim usługi zostały wykonane w sposób należyty lub są wykonywane należycie.1.2. W celu potwierdzenia, że oferowane usługi odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego: Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku i za spełnienie tego warunku uzna złożenie oświadczenia, o którym mowa w pkt. 9.2.1. SIWZ. 1.3. Ocena spełnienia warunku nie podlegania wykluczeniu na podstawie art. 24ust. 1 w/w ustawy pzp z postępowania zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia stanowiącego załącznik nr 6 do wzoru formularza oferty oraz na podstawie dokumentów przedłożonych przez Wykonawcę, o których mowa w pkt. 9.3. siwz i/lub 9.7. siwz. 1.4. Ocena spełnienia warunku nie podlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 5 w/w ustawy pzp z postępowania zostanie dokonana na podstawie złożenia przez Wykonawcę listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy pzp lub informacji o braku przynależności do grupy kapitałowej - wzór druku stanowi załącznik nr 7 do siwz. 2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie podmiotów, oddających do dyspozycji Wykonawcy niezbędne zasoby na potrzeby wykonaniu zamówienia, w formie oryginałów. Zamawiający wymaga aby składany dokument/dokumenty dotyczyły w szczególności: - zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu - informację wskazującą, który konkretny zasób jest udostępniany. W przypadku udostępniania osób zdolnych do wykonania zamówienia należy imiennie wskazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia. W przypadku udostępnienia wiedzy i doświadczenia należy wskazać konkretną formę uczestnictwa w realizacji zamówienia (np. podwykonawstwo, doradztwo, itp.). W przypadku udostępnienia potencjału technicznego należy wskazać przekazanie do dyspozycji Wykonawcy narzędzia, wyposażenie zakładu, urządzeń technicznych lub na zasadzie podwykonawstwa. W przypadku udostępnienia zdolności finansowych/ przeniesienie własności pieniędzy lub pozostawienie do dyspozycji Wykonawcy środków pieniężnych albo ponoszenie solidarnej odpowiedzialności za finansowanie nakładów + wykazanie, iż podmiot trzeci posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w niezbędnym rozmiarze. - sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, - charakteru stosunku , jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, - zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia, -zobowiązanie innego podmiotu do ponoszenia solidarnej odpowiedzialności wraz z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia zasobów, do udostępnienia których się zobowiązał, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający żąda wykazania za pomocą dokumentów wymaganych w pkt. 9.3 i 9.4. specyfikacji istotnych warunków zamówienia, iż w stosunku do tych podmiotów nie zachodzą okoliczności wskazane w art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5 ustawy, o ile podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia. W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 mogą być spełnione łącznie. 3. Wypełnienie przez Wykonawcę formularza oferty oraz spełnienie innych wymagań określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia będzie stanowiło podstawę oceny ofert. Zamawiający żąda, żeby Wykonawca wykazał, nie później niż na dzień składania ofert, spełnianie warunków, o których mowa w pkt. 8. siwz. 4. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę, w stosunku do którego stwierdzono podstawę wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 i art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz tego, który nie spełnia wymaganych warunków oraz jeśli stwierdzi, że dostarczone przez niego informacje mające wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania są nieprawdziwe.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy nie wykluczeni z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5. ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.), a także spełniający warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 4 w/w ustawy dotyczące: a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, b) posiadania wiedzy i doświadczenia, c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, d) sytuacji ekonomicznej i finansowej. Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiącego załącznik nr 3 do wzoru formularza oferty (pkt. 9.2.1. SIWZ).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy nie wykluczeni z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5. ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.), a także spełniający warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 4 w/w ustawy dotyczące: a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, b) posiadania wiedzy i doświadczenia, c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, d) sytuacji ekonomicznej i finansowej. Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiącego załącznik nr 3 do wzoru formularza oferty (pkt. 9.2.1. SIWZ) oraz w oparciu o potwierdzenie spełniania warunków w zakresie wskazanym poniżej:1.1. Wykonawca musi wykazać, że dysponuje odpowiednią ilością personelu, zapewniającą równoczesne wykonywanie umowy we wszystkich DOM-ach dla których Wykonawca będzie składał oferty częściowe, z doświadczeniem, uprawnieniami i kwalifikacjami wymaganymi przy wykonywaniu dozoru nad eksploatacją urządzeń, instalacji oraz sieci energetycznych i gazowych w wykonywaniu prac odpowiadających rodzajem przedmiotowi zamówienia zgodnie z wymogiem określonym w art. 62 ust. 5 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. 2013 poz. 1409 ze zm.) tj. - w tym co najmniej 1 osobą ze świadectwem kwalifikacyjnym D (dozoru) oraz co najmniej 2 osobami ze świadectwem kwalifikacyjnym E (eksploatacja). Spełnianie ww. warunku oceniane będzie na podstawie przedłożonego w ofercie wykazu osób (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do formularza oferty częściowej). W w/w wykazie należy podać informacje na temat kwalifikacji zawodowych tych osób, ich uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności i podstawie do dysponowania nimi. 1.2. W celu potwierdzenia, że oferowane usługi odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego: Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku i za spełnienie tego warunku uzna złożenie oświadczenia, o którym mowa w pkt. 9.2.1. SIWZ. 1.3. Ocena spełnienia warunku nie podlegania wykluczeniu na podstawie art. 24ust. 1 w/w ustawy pzp z postępowania zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia stanowiącego załącznik nr 6 do wzoru formularza oferty oraz na podstawie dokumentów przedłożonych przez Wykonawcę, o których mowa w pkt. 9.3. siwz i/lub 9.7. siwz. 1.4. Ocena spełnienia warunku nie podlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 5 w/w ustawy pzp z postępowania zostanie dokonana na podstawie złożenia przez Wykonawcę listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy pzp lub informacji o braku przynależności do grupy kapitałowej - wzór druku stanowi załącznik nr 7 do siwz. 2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie podmiotów, oddających do dyspozycji Wykonawcy niezbędne zasoby na potrzeby wykonaniu zamówienia, w formie oryginałów. Zamawiający wymaga aby składany dokument/dokumenty dotyczyły w szczególności: - zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu - informację wskazującą, który konkretny zasób jest udostępniany. W przypadku udostępniania osób zdolnych do wykonania zamówienia należy imiennie wskazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia. W przypadku udostępnienia wiedzy i doświadczenia należy wskazać konkretną formę uczestnictwa w realizacji zamówienia (np. podwykonawstwo, doradztwo, itp.). W przypadku udostępnienia potencjału technicznego należy wskazać przekazanie do dyspozycji Wykonawcy narzędzia, wyposażenie zakładu, urządzeń technicznych lub na zasadzie podwykonawstwa. W przypadku udostępnienia zdolności finansowych/ przeniesienie własności pieniędzy lub pozostawienie do dyspozycji Wykonawcy środków pieniężnych albo ponoszenie solidarnej odpowiedzialności za finansowanie nakładów + wykazanie, iż podmiot trzeci posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w niezbędnym rozmiarze. - sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, - charakteru stosunku , jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, - zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia, -zobowiązanie innego podmiotu do ponoszenia solidarnej odpowiedzialności wraz z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia zasobów, do udostępnienia których się zobowiązał, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający żąda wykazania za pomocą dokumentów wymaganych w pkt. 9.3 i 9.4. specyfikacji istotnych warunków zamówienia, iż w stosunku do tych podmiotów nie zachodzą okoliczności wskazane w art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5 ustawy, o ile podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia. W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 mogą być spełnione łącznie. 3. Wypełnienie przez Wykonawcę formularza oferty oraz spełnienie innych wymagań określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia będzie stanowiło podstawę oceny ofert. Zamawiający żąda, żeby Wykonawca wykazał, nie później niż na dzień składania ofert, spełnianie warunków, o których mowa w pkt. 8. siwz. 4. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę, w stosunku do którego stwierdzono podstawę wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 i art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz tego, który nie spełnia wymaganych warunków oraz jeśli stwierdzi, że dostarczone przez niego informacje mające wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania są nieprawdziwe.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy nie wykluczeni z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5. ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.), a także spełniający warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 4 w/w ustawy dotyczące: a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, b) posiadania wiedzy i doświadczenia, c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, d) sytuacji ekonomicznej i finansowej. Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiącego załącznik nr 3 do wzoru formularza oferty (pkt. 9.2.1. SIWZ)oraz w oparciu o potwierdzenie spełniania warunków w zakresie wskazanym poniżej: 1.1. Wykonawca musi wykazać, że posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia potwierdzającą posiadanie w/w ubezpieczenia OC przez Wykonawcę na kwotę co najmniej 20.000 zł. Zamawiający oceni jako spełniony warunek sytuacji ekonomicznej i finansowej na podstawie opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia potwierdzającej posiadanie w/w ubezpieczenia OC przez Wykonawcę na kwotę co najmniej 20.000 zł.1.2. W celu potwierdzenia, że oferowane usługi odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego: Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku i za spełnienie tego warunku uzna złożenie oświadczenia, o którym mowa w pkt. 9.2.1. SIWZ. 1.3. Ocena spełnienia warunku nie podlegania wykluczeniu na podstawie art. 24ust. 1 w/w ustawy pzp z postępowania zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia stanowiącego załącznik nr 6 do wzoru formularza oferty oraz na podstawie dokumentów przedłożonych przez Wykonawcę, o których mowa w pkt. 9.3. siwz i/lub 9.7. siwz. 1.4. Ocena spełnienia warunku nie podlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 5 w/w ustawy pzp z postępowania zostanie dokonana na podstawie złożenia przez Wykonawcę listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy pzp lub informacji o braku przynależności do grupy kapitałowej - wzór druku stanowi załącznik nr 7 do siwz. 2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie podmiotów, oddających do dyspozycji Wykonawcy niezbędne zasoby na potrzeby wykonaniu zamówienia, w formie oryginałów. Zamawiający wymaga aby składany dokument/dokumenty dotyczyły w szczególności: - zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu - informację wskazującą, który konkretny zasób jest udostępniany. W przypadku udostępniania osób zdolnych do wykonania zamówienia należy imiennie wskazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia. W przypadku udostępnienia wiedzy i doświadczenia należy wskazać konkretną formę uczestnictwa w realizacji zamówienia (np. podwykonawstwo, doradztwo, itp.). W przypadku udostępnienia potencjału technicznego należy wskazać przekazanie do dyspozycji Wykonawcy narzędzia, wyposażenie zakładu, urządzeń technicznych lub na zasadzie podwykonawstwa. W przypadku udostępnienia zdolności finansowych/ przeniesienie własności pieniędzy lub pozostawienie do dyspozycji Wykonawcy środków pieniężnych albo ponoszenie solidarnej odpowiedzialności za finansowanie nakładów + wykazanie, iż podmiot trzeci posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w niezbędnym rozmiarze. - sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, - charakteru stosunku , jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, - zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia, -zobowiązanie innego podmiotu do ponoszenia solidarnej odpowiedzialności wraz z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia zasobów, do udostępnienia których się zobowiązał, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający żąda wykazania za pomocą dokumentów wymaganych w pkt. 9.3 i 9.4. specyfikacji istotnych warunków zamówienia, iż w stosunku do tych podmiotów nie zachodzą okoliczności wskazane w art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5 ustawy, o ile podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia. W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 mogą być spełnione łącznie. 3. Wypełnienie przez Wykonawcę formularza oferty oraz spełnienie innych wymagań określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia będzie stanowiło podstawę oceny ofert. Zamawiający żąda, żeby Wykonawca wykazał, nie później niż na dzień składania ofert, spełnianie warunków, o których mowa w pkt. 8. siwz. 4. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę, w stosunku do którego stwierdzono podstawę wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 i art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz tego, który nie spełnia wymaganych warunków oraz jeśli stwierdzi, że dostarczone przez niego informacje mające wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania są nieprawdziwe.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 99
  • 2 - wydłużenie terminu płatności faktury VAT - 1

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian postanowień umowy, której projekt stanowi Rozdział III specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zawartej w wyniku rozstrzygnięcia przedmiotowego postępowania, o ile warunkiem wprowadzenia takich zmian będą między innymi okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego oraz w przypadku zmiany porządku prawnego, a także w przypadku zmian zawartych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia w tym: 1.1. zmiany Podwykonawców w sytuacji, gdy z przyczyn, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, koniecznym będzie dla prawidłowego wykonania umowy posłużenie się przez Wykonawcę nowymi Podwykonawcami, którzy będą realizowali część lub cały zakres powierzony uprzednio innym Podwykonawcom. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 1.2. ograniczenia środków budżetowych na realizację zamówienia; 1.3. zmiany zakresu rzeczowego i finansowego; 1.4. zmiany osób uczestniczących w realizacji Przedmiotu zamówienia; 1.5. zmiany zakresu części Przedmiotu zamówienia powierzonych Podwykonawcom; 1.6. zmiany regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie zawarcia umowy wraz ze skutkami takiej zmiany regulacji prawnych; 1.7. zmiany wykazu budynków stanowiącego Rozdział IV siwz. 2. Wykonawca zobowiązany będzie do: 2.1. posiadania opłaconej polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia na kwotę nie niższą niż równowartość 20.000 zł, potwierdzającego, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, w tym w zakresie przedmiotu zamówienia; 2.2. przestrzegania postanowień: 1) Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.), 2) Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz.U. Nr 100, poz. 1024). 3. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia. 4. Klasyfikacja wg. CPV: Opis według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 74276100-5 usługi kontroli technicznej 5. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy pzp, polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień dotyczących wykonywania usług w zakresie przeprowadzania okresowych kontroli i uproszczonych prób szczelności instalacji gazowych (wg art. 62 ust. 1 pkt.1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2013 poz. 1409 ze zm.), w budynkach m. st. Warszawy, na terenie administrowanym przez ZGN w Dzielnicy Mokotów w 6 terenach administracyjnych.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zgnmokotow.waw.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: w siedzibie Zamawiającego przy ul. Irysowej 19; 02-660 Warszawa pok. 34..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.04.2015 godzina 10:00, miejsce: w siedzibie Zamawiającego przy ul. Irysowej 19; 02-660 Warszawa pok. 34..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: DOM Służewiec.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Świadczenie usług w zakresie kontroli okresowych i uproszczonych prób szczelności instalacji gazowych oraz sporządzania protokołów z przeprowadzonych kontroli w budynkach administrowanych przez Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Mokotów znajdujących się na terenie DOM Służewiec..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.27.61.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 99
    • 2. wydłużenie terminu płatności faktury VAT - 1

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: DOM Wierzbno.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Świadczenie usług w zakresie kontroli okresowych i uproszczonych prób szczelności instalacji gazowych oraz sporządzania protokołów z przeprowadzonych kontroli w budynkach administrowanych przez Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Mokotów znajdujących się na terenie DOM Wierzbno..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.27.61.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 99
    • 2. wydłużenie terminu płatności faktury VAT - 1

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: DOM Wiśniowa.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Świadczenie usług w zakresie kontroli okresowych i uproszczonych prób szczelności instalacji gazowych oraz sporządzania protokołów z przeprowadzonych kontroli w budynkach administrowanych przez Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Mokotów znajdujących się na terenie DOM Wiśniowa..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.27.61.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 99
    • 2. wydłużenie terminu płatności faktury VAT - 1

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: DOM Madalińskiego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Świadczenie usług w zakresie kontroli okresowych i uproszczonych prób szczelności instalacji gazowych oraz sporządzania protokołów z przeprowadzonych kontroli w budynkach administrowanych przez Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Mokotów znajdujących się na terenie DOM Madalińskiego..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.27.61.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 99
    • 2. Wydłużenie terminu płatności faktury VAT - 1

CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: DOM Konduktorska.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Świadczenie usług w zakresie kontroli okresowych i uproszczonych prób szczelności instalacji gazowych oraz sporządzania protokołów z przeprowadzonych kontroli w budynkach administrowanych przez Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Mokotów znajdujących się na terenie DOM Konduktorska..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.27.61.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 99
    • 2. Wydłużenie terminu płatności Faktury VAT - 1

CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: DOM Polkowska.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Świadczenie usług w zakresie kontroli okresowych i uproszczonych prób szczelności instalacji gazowych oraz sporządzania protokołów z przeprowadzonych kontroli w budynkach administrowanych przez Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Mokotów znajdujących się na terenie DOM Polkowska..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.27.61.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 99
    • 2. Wydłużenie terminu płatności faktury VAT - 1

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.