eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Pruszcz Gdański › Przebudowa Kanału Raduni na terenie Pruszcza Gdańskiego Etap I - km 9+815 do km 11+573 zadanie realizowane w ramach projektu KOMPLEKSOWE ZABEZPIECZENIE PRZECIWPOWODZIOWE ŻUŁAW - ETAP I - POWIAT GDAŃSKI. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, lata 2007 - 2013.

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2013-05-20

Pruszcz Gdański: Przebudowa Kanału Raduni na terenie Pruszcza Gdańskiego Etap I - km 9+815 do km 11+573 zadanie realizowane w ramach projektu KOMPLEKSOWE ZABEZPIECZENIE PRZECIWPOWODZIOWE ŻUŁAW - ETAP I - POWIAT GDAŃSKI. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, lata 2007 - 2013.
Numer ogłoszenia: 82171 - 2013; data zamieszczenia: 20.05.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 272333 - 2012r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Gdański z siedzibą w Pruszczu Gdańskim reprezentowany przez Zarząd Powiatu Gdańskiego, ul. Wojska Polskiego 16, 83-000 Pruszcz Gdański, woj. pomorskie, tel. 058 6834999, faks 058 6834899.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa Kanału Raduni na terenie Pruszcza Gdańskiego Etap I - km 9+815 do km 11+573 zadanie realizowane w ramach projektu KOMPLEKSOWE ZABEZPIECZENIE PRZECIWPOWODZIOWE ŻUŁAW - ETAP I - POWIAT GDAŃSKI. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, lata 2007 - 2013..

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest: Przebudowa Kanału Raduni na terenie Pruszcza Gdańskiego Etap I - km 9+815 do km 11+573 zadanie realizowane w ramach projektu KOMPLEKSOWE ZABEZPIECZENIE PRZECIWPOWODZIOWE ŻUŁAW - ETAP I - POWIAT GDAŃSKI. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko lata 2007 - 2013. 2. Zakres przedmiotu zamówienia: Kanał Raduni został wybudowany w średniowieczu w latach 1310 - 1338, dla potrzeb gospodarczych i obronnych Gdańska. Obecna trasa o całkowitej długości ca 13,50 km datuje się na lata 1354-1356 i nosi nazwę Kanał Nowa Radunia. Jego trasa biegnie wzdłuż wąskiego tarasu rumowiskowego, odcinającego płaszczyznę Żuław od morenowej wysoczyzny Pojezierza Pomorskiego na odcinku od Pruszcza Gdańskiego do Gdańska. Swoją trasą przecina szereg naturalnych cieków spływających z wysoczyzny do obszaru deltowego Wisły, które to cieki znalazły w nim ujście. Cieki mające swoje ujście do Kanału posiadają duże spadki (ca 30promili), przez co prędkość spływu wody ze zlewni jest kilkakrotnie większa od przepływu wody w Kanale (0,90 ÷ 1,30 m3/s). Na znacznej długości Kanał biegnie wzdłuż zurbanizowanych obszarów miejskich, a poziom wody w nim znajduje się do kilku metrów powyżej tych obszarów. Skorygowana powierzchnia zlewni Kanału Raduni wynosi około 52,9 km2 (bez bezodpływowej zlewni jeziora Otomińskiego). Teoretyczna przepustowość Kanału przy ustalonym ruchu wody na poszczególnych odcinkach wynosi od 13,0 m3/s do ca 20 m3/s, przy rzeczywistych dopływach wód ze zlewni wynoszących 70 m3/s dla deszczu o prawdopodobieństwie p=10procent (z uwzględnieniem zurbanizowania zlewni wg stanu obecnego). Obecnie Kanał Raduni na całej swej długości od Pruszcza Gdańskiego do Biskupiej Górki w Gdańsku pełni w zasadzie rolę zbiornika retencyjnego dla wód spływających z terenów jego zlewni, w którym szybko podnosi się stan wody w pobliżu największych wlewów, a następnie woda ta rozpływa się w dół i górę Kanału. Warunki te sprawiają, że Kanał ulega szybkiemu napełnieniu i może dochodzić do przelewu wody ponad koroną wału, co spowoduje jego rozmycie o katastrofalnych skutkach dla niżej położonych obszarów miejskich. Kanał Raduni jest zabytkowym obiektem hydrotechnicznym wpisanym do rejestru zabytków pod numerem 986 (dawny 848) i podlega ochronie prawnej. Celem projektu jest odbudowa i modernizacja systemu ochrony przeciwpowodziowej Żuław, zabezpieczenie ludzi i gospodarki przed stratami, przyrody przed degradacją oraz powstrzymanie procesu peryferyzacji obszaru Żuław. Efektem projektu będzie poprawa bezpieczeństwa powodziowego, zabezpieczenie egzystencji i majątku ludzi, poprawa bezpieczeństwa prowadzenia działalności gospodarczej.W ramach realizacji projektu przewiduje się przebudowę Kanału Raduni na terenie Miasta Pruszcz Gdański od granicy Miasta Gdańska do Elektrowni wodnej w Pruszczu Gdańskim (z wyłączeniem odcinka wykonanego w 2012 r na zlecenie Elektrowni). Na trasie znajdują się 4 mosty i 5 kładek dla pieszych, projekt przewiduje remont umocnień Kanału Raduni pod mostami i kładkami z wyłączeniem mostu w ul. Raciborskiego. Most w ul. Raciborskiego zostanie wyremontowany wg. projektu wykonanego przez PROROAD80-180 Gdańsk ul. Jeleniogórska 57/3.Ogółem długość Kanału Raduni podlegająca przebudowie wynosi 2 996 m. Kanał został podzielony na dwa etapy realizacyjne. Mniejszym postępowaniem objęty jest ETAP 1 od granicy miasta Gdańska (km 9+815) do mostu pod ul. Raciborskiego( km 11+573) Ogółem długość Kanału Raduni podlegająca przebudowie w ETAPIE 1 wynosi 1 758 m. Przebudowa polega na: - Poszerzeniu Kanału w ramach możliwości lokalizacyjnych oraz istniejących wydzieleń. Szerokość Kanału wacha się od 9,00m do 11,00m - umocnieniu brzegów Kanału. Brzeg prawy Kanału zostanie umocniony stalową ścianką szczelną z oczepem żelbetowym od dna Kanału wg. rys. nr 5.z wyłączeniem przyczółka mostu w km 10+038 - 10+043. Na brzegu lewym pionowe umocnienie będzie od granicy miasta do km 10+158,20 ( 338,20m z wyłączeniem przyczółka mostu). Od km 10+158,50 do mostu w ul. Raciborskiego zostanie umocniony materacami i koszami siatkowo-kamiennymi. - remoncie przyczółków mostu M1 - Uszczelnieniu skarpy odwodnej obwałowania matą bentonitową. - Podwyższenie i poszerzenie korony obwałowania (minimalna szerokość korony 4,00m) - brzeg prawy w miejscach lokalnych obniżeń i przewężeń. - Wykonanie na koronie obwałowania nawierzchni przepuszczalnej z polbruku w krawężnikach granitowych o szerokości 3,00m. - Wykonanie nowej barierki stalowej na obu brzegach Kanału Raduni przy umocnieniach pionowych, łączna długość barierki do wykonania 2092m. - Schody na skarpie odpowietrznej obwałowania z kostki brukowej i krawężników kamiennych z barierką jednostronną długość 6,30m. - Umocnienie odcinków ujściowych potoków wpadających do Kanału Raduni ( potok Rotmanka i Św. Wojciech). - umocnienie dna Kanału przy wylotach potoków i większych kolektorów deszczowych materacami siatkowo- kamiennym o grubości 0,30m. - Ponadto przewiduje się wyprofilowanie i odbudowę skarpy odpowietrznej przy zachowaniu istniejącego nachylenia oraz obsiew skarpy trawą na humusie. Wykonawca zawiadomi właściwy organ nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy. Data zakończenia zamówienia jest uzyskanie przez Zamawiającego prawomocnie możliwości rozpoczęcia użytkowania obiektu. Rozpoczęcie użytkowania może rozpocząć się 21 dni od daty zgłoszenia zakończenie budowy jeżeli organ nadzoru nie wniesie sprzeciwu. Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje: 2.1. Umocnienia pionowe brzegów Kanału Raduni. Przedsięwzięcie zakłada umocnienie pionowe prawego brzegu Kanału na całej długości oraz lewego brzegu od granicy miasta do km 10+158,20 do wysokości, minimum zwierciadła wody miarodajnej. Umocnienie pionowe to ścianki szczelne stalowe o profilu Z lub U i przyjętej klasie przekroju 2 . Wysokość umocnień pionowych waha się na prawym brzegu od 1,80m do 3,39 zaś na lewym brzegu od 1,80 do 2,60m szczegółowe wysokości umocnień na poszczególnych odcinkach podano na rys. nr 3, i 5. Umocnienia gabionowe brzegów Kanału Raduni. Projekt przewiduje umocnienie brzegów Kanału Raduni przy pomocy koszy i materacy siatkowo-kamiennych na brzegu lewym do km 10+155,10 do km 11+573,10. Na odcinku od km 10+155,10 do km 11+573,10-brzeg lewy projekt nie przewiduje barierki ochronnej wzdłuż Kanału Raduni. Umocnienia siatkowo- kamienne należy wykonać zgodnie z rys. nr 6. P.W. Przy umocnieniach siatkowo-kamiennych na lewym brzegu nie przewiduje się montażu barierek. 2.3. Umocnienie dna Kanału Raduni. Dno Kanału zostanie nie umocnione z wyjątkiem odcinków Kanału przy wylotach potoku Rotmanka i Święty Wojciech, gdzie zastosowano umocnione materacami siatkowo- kamiennym o grubości 0,30m. 2.4. Remont mostu w km 10+040 Zakres robót obejmuje umocnienie brzegów Kanału Raduni, w przypadku tego mostu przyczółki stanowią umocnienie brzegów. Przyczółki mostu to mury kamienne na zaprawie cementowej do wysokości 1,98m powyżej mur z cegły. Projekt przewiduje naprawę przyczółków zgodnie z rys. nr 10. 2.5. Umocnienie odcinków ujściowych potoków wpadających do Kanału Raduni. Na lewym brzegu Kanału Raduni wpadają dwa potoki: -Potok Święty Wojciech na granicy Miasta Gdańska w km 10+336,50 Projekt zakłada umocnienie odcinka ujściowego potoku Św. Wojciech na długości 25,00m od Kanału Raduni. Na tym odcinku koryto potoku zostanie umocnione materacami siatkowo-kamiennymi. Wymiary potoku na odcinku umocnionym: szerokość dna 2,00m, nachylenie skarp 1:1,5, głębokość potoku od 1,10 do 1,50m dostosowana do istniejących rzędnych terenu. -Potok Rotmanka w km 10+946 Potok Rotmanka zostanie umocniony na odcinku od istniejącego przepustu pod ścieżką rowerową na długości 5,00m. Zaprojektowano umocnienia siatkowo-kamienne na skarpach i dnie potoku. Przyjęte wymiary potoku szerokość dna zmienna od 1,60m - 2,00m, nachylenie skarp 1:1,5, głębokość około 1,0m. 2.6. Umocnienia skarp i brzegów Kanału Raduni. Projekt zakłada, że powyżej umocnień pionowych będzie ukształtowana skarpa o nachyleniu 1:2.na prawym brzegu i 1:1,5 na lewym brzegu. Skarpa na prawym brzegu ( obwałowanie Kanału) będzie uszczelniona matą bentonitową i zasypana minimum 30 cm warstwą pospółki 1/20. Na lewym brzegu skarpa utworzona zostanie z gruntu rodzimego. Zarówno skarpy jak i teren przyległy zostanie wyrównany i obsiany trawą na 10cm. warstwie humusu. W miejscach gdzie znajdują się działki prywatne ( lewy brzeg) poza skarpą Kanału należy przywrócić istniejące zagospodarowanie terenu. Ponadto na lewym brzegu tren pomiędzy ścieżką rowerową a brzegiem Kanału Raduni zostanie wyrównany i obsiany trawą na 10cm warstwie humusu. W związku z ograniczonym obszarem projektu zagospodarowanie terenu ograniczone zostało do niezbędnego minimum wynikającego umocnień Kanału. Projekt przewiduje obsiew trawą na humusie skarp Kanału oraz terenów przyległych do umocnień kanału po których będzie poruszał się sprzęt budowlany. Wykonawca ma obowiązek przywrócenia terenu do stanu z przed budowy, w tym celu powinien przed wejściem na działkę wykonać inwentaryzację istniejącego zagospodarowania. 2.7. Obwałowanie Kanału Raduni. W projekcie przyjęto iż minimalne wzniesienie korony obwałowania powinno zgodnie z przepisami wynosić 1,00m ponad zwierciadło wody miarodajnej, w naszym przypadku jest to woda o prawdopodobieństwie 1p. Projekt zakłada: -usunięcie drzew i krzewów ze skarpy odwodnej wału wraz z wykarczowaniem i zasypaniem miejsc po karczowaniu, -usunięcie istniejących pni drzew po wcześniejszych wycięciach drzew z zasypaniem i zagęszczeniem pozostałych po karczowaniu dołów ( skarpa odwodna), -podwyższenie obwałowań do wymaganej rzędnej ( wykonane zgodnie z wytycznymi prowadzenia robót ziemnych i SST- nasypy), -poszerzenie korony wału do minimalnej szerokości 4,00m, -powierzchniowe zagęszczenie korony wału, -umocnienie korony obwałowań (pas techniczny), -reprofilacja skarpy odpowietrznej w miejscach istniejących uszkodzeń. -wykonanie schodów z kostki granitowej na skarpie odpowietrznej ( rys. nr 17) w miejscu wydeptanej ścieżki w okolicy ul. Podmiejskiej przy przystanku autobusowym ( miejsca lokalizacji wskazano na planie zagospodarowania rys. nr 2.1.), -Obsiew trawą na 10 cm warstwie humusu korony i skarpy odpowietrznej w miejscach zmiany szerokości korony wału w miejscach reprofilacji i budowy schodów. 2.8. Pas techniczny na koronie obwałowania - prawy brzeg. Projekt zakłada wykonanie utwardzonej korony obwałowania o szerokości 3,0 rys. nr 2 ( plan zagospodarowania terenu). W projekcie przyjęto następujący rodzaj utwardzenia pasa technicznego: - betonowa kostka drogowa nie regularna o fakturze płukanej grub.6 cm - po brzegach kamień polny nieregularny. - podsypka cementowo-piaskowa grub. 5 cm. - podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowana mechanicznie grub.15 cm - warstwa geowłókniny - górne warstwy nasypu z gruntu przepuszczalnego /k>8m/dobę/ - obramowanie nawierzchni krawężnikiem kamienny 15x30 cm na ławie betonowej z oporem Przed przystąpieniem do wykonania nawierzchni pasa technicznego należy wykonać korytowanie i odpowiednio zagęścić grunt w dnie koryta. Przed przystąpieniem do robót nawierzchniowych należy sprawdzić zagęszczenie dna koryta. Winno ono wynosić min.0,97. Grunt podłoża należy zagęszczać przy jego wilgotności optymalnej. Pobocza oraz skarpy należy umocnić warstwą ziemi urodzajnej grubości 10 cm wraz z obsianiem mieszanką traw niskich. Istniejące elementy nadziemne uzbrojenia podziemnego ( studzienki telefoniczne, włazy na studniach wod.kan.)należy wyregulować do projektowanych rzędnych nawierzchni. 2.9. Przebudowa kolidującego z Kanałem uzbrojenia terenu. Istniejące uzbrojenie nie podlega przebudowie z wyjątkiem wylotów kanalizacji deszczowej. - Kolizje kanalizacji sanitarnej. Na odcinku od km 9+815 ( granica miasta Gdańska) do km 11+055 tj na długości 1240m w dnie Kanału Raduni znajduje się kolektor sanitarny tłoczny z Pruszcza Gdańskiego. Projekt PRZEBUDOWY KANAŁU RADUNI nie obejmuje działań dotyczących kolektora sanitarnego ponieważ nie wpływa on na bezpieczeństwo przeciwpowodziowe Kanału. -Istniejące wyloty kanalizacji deszczowej. Kanał Raduni jest odbiornikiem wód opadowych z kanalizacji deszczowej znajdującej się na lewym brzegu. Wody deszczowe są odprowadzane z pojedynczych posesji, z pojedynczych kratek ściekowych jak i z większych zlewni. Z tej różnorodności wynikają średnice poszczególnych wylotów które zawierają się od 200mm do 500mm. Umocnienie wylotów istniejącej kanalizacji deszczowej do Kanału będzie stanowiło umocnienie brzegów Kanału przez które zostanie przeprowadzona istniejąca kanalizacja deszczowa. Rzędne wylotów pozostają bez zmian. Na lewym brzegu Kanału Raduni znajduje się 5 wylotów kanalizacji deszczowej z czego jeden do likwidacji. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w : - dokumentacji technicznej - załącznik nr 8 do SIWZ; - kosztorysach i przedmiarach robót - załącznik nr 8 do SIWZ; - specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót - załącznik nr 8 do SIWZ UWAGA: Nazw materiałów, urządzeń lub producentów, które mogą pojawić się w dokumentacji projektowej nie należy traktować jako narzuconych bądź sugerowanych przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza zastosowanie innego równoważnego (spełniającego wskazane parametry równoważności podane w STWiORB) materiału lub urządzenia. 4. Warunki prowadzenia robót 4.1. Wykonawca winien przestrzegać warunków prowadzenia robót zawartych w: 1). specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, 2). uzgodnieniach z użytkownikiem oraz w uzgodnieniach i wymogach gestorów uzbrojenia terenu, 3). uzgodnieniach i opiniach do dokumentacji projektowej, 4). założeniach do technologii wykonania robót zawartych w opisie technicznym do dokumentacji projektowej, 5). decyzjach administracyjnych wydanych dla potrzeb realizacji projektu, którymi są: -decyzja orzekająca brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, -decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, -decyzja pozwolenie wodno-prawne -decyzja pozwolenie na prowadzenie robót na obiekcie wpisanym do rejestru zabytków -decyzja pozwolenie na wycinkę drzew z Kanału Raduni -decyzja pozwolenie na budowę 4.2. Wykonawca zapewni warunki umożliwiające prawidłowe wykonanie prac budowlano - montażowych oraz uwzględni w wynagrodzeniu koszty z tym związane. 4.3. Zamawiający przekaże Wykonawcy do realizacji plac budowy obejmujący teren określony dokumentacją projektową. Zamawiający nie przewiduje dodatkowego wynagrodzenia za: 1). dozór budowy i ochrony mienia, 2). zagospodarowanie placu budowy, w tym: tymczasowe drogi technologiczne, ogrodzenie i oświetlenie placu budowy - z niezbędnymi zabezpieczeniami BHP i p.poż. z uwzględnieniem realizacji zamówienia przy zapewnieniu stałej przejezdności, 3). utrudnienia związane z realizacją zadania, 4). tymczasowe składowisko materiałów i mas ziemnych poza oraz na placu budowy, 5). wywóz i utylizację odpadów ( w tym: ziemia, gruz itp.). 4.4. Wykonawca we własnym zakresie: - zorganizuje zaplecze budowy na terenie przeznaczonym pod realizację projektu, -zamontuje tymczasowe urządzenia pomiarowe na dostawę wody i energii elektrycznej dla potrzeb placu budowy wraz z uzyskaniem warunków technicznych od użytkowników urządzeń podziemnych. W przypadku nie otrzymania warunków technicznych, dostawa wody i energii dla placu budowy nastąpi staraniem Wykonawcy ( np. agregat prądotwórczy ). Koszty urządzenia zaplecza budowy wraz z dostawą wody, energii elektrycznej obciążają wykonawcę robót. 4.5. Przed rozpoczęciem robót wykonawca zobowiązany jest do uzgodnienia harmonogramu robót z zamawiającym stanowiący załącznik do umowy. Uwaga: W przypadku realizacji na zlecenie gestora przebudowy kolektora sanitarnego znajdującego się pod dnem Kanału Raduni Wykonawca , jak będzie to tylko możliwe, zobowiązany jest do takiej aktualizacji harmonogramu robót, która pozwoli na jak najmniej kolizyjną realizację obu zadań. 4.6. Wykonawca przed rozpoczęciem robót zobowiązany jest , zgodnie z Instrukcją gospodarowania wodą w kaskadzie rzeki Raduni, do poinformowania: Energa Elektrownie Straszyn Sp. Z o.o., Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku, Gdańskie Melioracje Sp. Z o.o. oraz Saur Neptun Gdańsk S.A., Burmistrza Miasta Pruszcz Gdański oraz Wójta Gminy Pruszcz Gdański o zamiarze przystąpienia do robót i o wymaganym terminie ograniczenia zrzutu z elektrowni w Pruszczu Gdańskim do Kanału Raduni do niezbędnego minimum i skierowania wody przepływającej przez elektrownię spinką do rzeki Raduni. Takie działanie Wykonawcy nie pociąga za sobą obowiązku opłat na rzecz żadnej z w.w. stron. Uwaga: Wykonawca ma obowiązek sporządzenia planu zabezpieczenia robót i ewakuacji sprzętu pracującego w Kanale Raduni na wypadek wystąpienia opadów deszczu, których wielkość uniemożliwi ich czasowe odprowadzenie istniejącymi zrzutami. Zarówno koszt sporządzenia planu zabezpieczenia robót i sprzętu jak i ewentualnych potencjalnych strat powstałych w wyniku niewłaściwego ich zabezpieczenia obciąża wykonawcę robót. 4.7. Wykonawca zobowiązany jest do systematycznego prowadzenia prac porządkowych w rejonie placu budowy. 4.8. Roboty budowlane należy prowadzić zgodnie ze sztuką inżynierską, warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót, PN oraz z zasadami BHP zawartych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 roku w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003 roku, Nr 47 poz. 401). 4.9. Wszystkie materiały podstawowe stosowane podczas realizacji zamówienia winny posiadać deklaracje zgodności lub certyfikat zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną. 4.10. Ziemię z wykopu, gruz, śmieci, odpady budowlane oraz materiały i odpady pochodzące z rozbiórki nie zakwalifikowane przez inspektora nadzoru zamawiającego do dalszego wykorzystania przechodzą na własność Wykonawcy, który zobowiązany jest wywieźć je z terenu budowy, a odpady przekazać na wysypisko lub poddać je utylizacji przez przedsiębiorstwo posiadające stosowne uprawnienia w tym zakresie. Odległość i koszty w/w wywozu na legalne wysypiska wykonawca ustali we własnym zakresie i uwzględni koszty z tym związane w cenie oferty. Wykonawca dostarczy zamawiającemu dokumenty potwierdzające dokonanie w/w wywozu na legalne wysypiska, składowiska lub klapowiska 4.11. Wykonawca zobowiązany jest: 1). zapewnić bezpieczne przejścia piesze i dojazd: użytkownikom posesji przyległych do terenu budowy, służbom komunalnym i pojazdom uprzywilejowanym, 2). zapewnić bezpieczną organizację ruchu kołowego i pieszego wraz z czytelnym i widocznym oznakowaniem, 3). zapewnić ciągły nadzór całodobowy nad oznakowaniem prowadzonych robót hydrotechnicznych i drogowych, 4). przyjąć technologie i organizacje robót, która nie będzie kolidowała z innymi robotami oraz nie spowoduje dewastacji wykonanych robót i terenu, 5). po zakończeniu robót teren budowy doprowadzić do porządku, 6). w razie wystąpienia konieczności czasowe zajęcia pasa drogowego wykonawca winien uzyskać zgodę zarządcy dróg. Koszty zajęcia pasa drogowego i wbudowania urządzeń w pas drogowy wykonawca winien uwzględnić w kosztach ogólnych. Wykonawca zobowiązany jest do uregulowania należności za wbudowanie urządzeń w pas drogowy, 7). układać uzbrojenie podziemne zgodnie z normami dotyczącymi zachowania normatywnych odległości od budowli i innego uzbrojenia, 8). zorganizować we własnym zakresie czasowy plac składowy urobku powstałego podczas wykonania robót, 9). do wyprzedzającego zawiadomienia użytkowników urządzeń (gestorów sieci) podziemnych o planowanym terminie rozpoczęcia robót uzbrojenia terenu, 10). zapewnić koordynację prac wykonawców wprowadzonych na teren budowy przez Zamawiającego i wykonujących na jego zlecenie dodatkowe roboty nie będące przedmiotem niniejszej umowy. Wykonawca zapewni dla nich miejsce na zaplecze i umożliwi podłączenie do mediów, 11) zapewnić zamawiającemu, wszystkim osobom upoważnionym przez niego, jak też innym uczestnikom procesu budowlanego, dostęp do terenu budowy i do każdego miejsca, gdzie roboty w związku z umową będą wykonywane, 12). do prowadzenia robót w sposób zapewniający: a. bezpieczeństwo osób zamieszkujących w sąsiedztwie placu budowy i osób przebywających w terenie budowy oraz ochronę mienia, b. bezpieczną i zgodną z przepisami technologię robót, c. ochronę powietrza atmosferycznego przed zanieczyszczeniami przy robotach rozbiórkowych jak i przez zastosowaniu sprawnego i właściwie eksploatowanego sprzętu, d. najmniej uciążliwą akustycznie technologię robót rozbiórkowych, e. bezpieczeństwo konstrukcji, budowli, budynków i urządzeń oraz właściwe warunki eksploatacyjne dla obiektów zlokalizowanych w sąsiedztwie placu budowy, oraz dróg dojazdowych w tym rejonie, f. spełnienie wymagań Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999r. z późniejszymi zmianami w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. g. spełnienie wymagań ustawy z dnia07.07.1994r. Prawo Budowlane - tekst jednolity Dz. U. z 2006r. nr 156 poz. 1118 z późniejszymi zmianami. h. spełnienie wymagań Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 17.09.1999r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy urządzeniach i instalacjach energetycznych D.U. z 1999r. Nr 80 poz.912 i. spełnienie wymagań Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 06.02.2003r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych Dz.U.Nr 47 poz.401. j. spełnienie wymagań Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 02.09.2004r. w sprawie przeciwpożarowego zaopatrzenia w wodę oraz dróg pożarowych Dz. U. Nr 121 poz.1139. Koszty wynikające z w/w zobowiązań należy uwzględnić w wynagrodzeniu ryczałtowym. 4.12.W celu wyeliminowania późniejszych roszczeń ze strony prawnych właścicieli nieruchomości sąsiadujących z terenem budowy i układem drogowym stanowiącym dojazd do budowy, przed rozpoczęciem robót wykonawca przy współudziale prawnych właścicieli terenu i nieruchomości oraz zamawiającego zobowiązany jest do: a. sporządzenia inwentaryzacji fotograficznej terenu i obiektów, b. założenia o obserwacji plomb kontrolnych i reperów geodezyjnych na obiektach, gdzie występują zarysowania, bądź uszkodzenia. c. W przypadku wystąpienia uszkodzeń obiektów wynikających z niewłaściwego prowadzenia robót, konsekwencje z tego tytułu poniesie wykonawca. d. W celu przeciwdziałania powyższym skutkom należy przyjąć bezwstrząsowe technologie wykonania robót. 4.13. Odległość dowozu materiałów masowych (m.in. kamień, żwir, piasek) wykonawca ustali we własnym zakresie i uwzględni koszty z tym związane w wynagrodzeniu ryczałtowym. 4.14.Kompleksową obsługę geodezyjną i geologiczną oraz archeologiczną (w tym badania archeologiczne) niezbędną przy realizacji zamówienia wraz z operatem geodezyjnym powykonawczym zabezpiecza wykonawca, a jej koszt należy uwzględnić w cenie oferty. 1). Kompleksowa dokumentacja geodezyjna obejmuje: -wznowienie punktów granicznych na dzień przekazania placu budowy, -wyznaczenie punktów sytuacyjnych i wysokościowych, -wykonanie bieżących pomiarów, -wykonanie dokumentacji geodezyjnej, -inwentaryzację powykonawczą, -odtworzenie punktów granicznych w przypadku ich zniszczenia 2). Obsługa geologiczna obejmuje pomiary zagęszczenia gruntów. Wykonawca uwzględni w cenie oferty koszty stałej obsługi geologicznej. Wyniki badań stopnia zagęszczenia gruntu wykonawca dostarczy zamawiającemu przed przystąpieniem do wykonania robót technologicznych. Pomiary stopnia zagęszczenia gruntów należy na bieżąco sprawdzić, a wyniki przekazać Inspektorowi Nadzoru (dotyczy także robót podwykonawczych) wpisem do dziennika budowy. Zamawiający nie wyklucza zlecenia pomiarów sprawdzających zagęszczenie gruntów przez inne służby geologiczne. 4.15. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu 30 dni przed odbiorem końcowym trzy komplety wraz z wersją elektroniczną, zbiorczej dokumentacji powykonawczej zawierającej: a) inwentaryzację geodezyjna powykonawczą z dokumentem potwierdzającym jej zarejestrowanie w Ośrodku Dokumentacji Geodezyjno - Kartograficznej w Pruszczu Gdańskim; b) dokumentację powykonawczą z naniesionymi zmianami zaakceptowanymi przez uczestników procesu inwestycyjnego wraz z zestawieniem ilościowym wykonanych robót potwierdzonych przez uprawnionego geodetę; c) oryginał Dziennika Budowy i inne dokumenty wynikające ze specyfikacji technicznych, warunkujące odbiór końcowy i oddanie przedmiotu zamówienia do użytku; d) oświadczenie Kierownika Budowy potwierdzone przez Inspektora Nadzoru i Projektanta zgodnie z art. 57 Prawa Budowlanego . e) oświadczenie o doprowadzeniu do należytego stanu i porządku terenu budowy; f) oświadczenie autora projektu o zgodności wykonanych robót z projektem; g) protokoły badań i sprawdzeń; h) wszelkie atesty na materiały , wyniki badań, gwarancje urządzeń, 4.16. Wykonawca zgłosi zakończenie budowy i zamiar przystąpienie do eksploatacji w imieniu zamawiającego, zgodnie z pozwoleniem na budowę na 30 dni przed odbiorem końcowym, jednocześnie informując o tym zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany do usunięcia wszystkich usterek w razie protestu organu przyjmującego zgłoszenie. 4.17. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących i podanych norm w dokumentacji projektowej oraz przepisów i rozporządzeń dotyczących wykonywanych robót. 4.18. Wszelkie elementy urządzenia wodnego jakim jest Kanał Raduni, stosowane systemy, materiały, rozwiązania, czynności, działania etc. muszą spełniać podstawowe wymogi i założenia projektowe podane w projektach wykonawczych. Dopuszcza się przedstawienie różnych zamiennych propozycji materiałów i rozwiązań, pod warunkiem, że ich działanie i parametry będą identyczne lub lepsze od proponowanych i zostaną zaakceptowane przez Nadzór Autorski i Zamawiającego. Z uwagi na fakt dopuszczenia możliwości różnych propozycji zamiennych, wymaga są od Wykonawcy weryfikacji i traktowania wszystkich rozwiązań jako powiązanych ze sobą i tworzących docelowy obiekt budowlany. Wykonawca jest zobowiązany do skompletowania dokumentów i obliczeń, potwierdzających, że dobrane rozwiązania, materiały, połączenia różnych technologii i prac różnych branż spełniają wymagania podstawowe, takie jak: 1). bezpieczeństwo konstrukcji, 2). bezpieczeństwo pożarowe, 3). bezpieczeństwo użytkowania, 4). odpowiednie warunki higieniczne i zdrowotne oraz ochrony środowiska, 5). ochrony przed hałasem i drganiami, 4.19. Wszelkie roboty, prace dodatkowe, czynności, materiały, rozwiązania, etc. nieopisane lub nie wymienione w dokumentacji wykonawczej, a konieczne do przeprowadzenia z punktu widzenia prawa, sztuki i praktyki budowlanej, etc. muszą być przewidziane przez Wykonawcę na podstawie analizy dokumentacji architektury i dokumentacji branżowej. Roboty takie muszą być przewidziane w cenie ofertowej. 4.20. Materiały i wyroby użyte do wykonania przedmiotu zamówienia muszą posiadać oznaczenie CE lub znak budowlany B lub aprobatę, dopuszczenie stosownych władz polskich do ich stosowania w Polsce i winny spełniać wymogi i założenia określone w dokumentacji projektowej. 4.21. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia dokumentów potwierdzających, że wszystkie materiały, systemy, produkty, rozwiązania posiadają wymagane Prawem, aktualne świadectwa, deklaracje, certyfikaty, aprobaty wydane przez uprawnione instytucje i są dopuszczone do stosowania w Polsce. Wszelkie aprobaty europejskie muszą być tłumaczone na język polski i akceptowane przez krajową jednostkę notyfikowaną. 4.22. Wykonawca zapewni dla zrealizowania robót udział kierownika budowy i niezbędnych kierowników robót z odpowiednimi uprawnieniami niezbędnymi do realizacji zamówienia i aktualnymi zaświadczeniami wydanym przez właściwą izbę samorządu zawodowego zgodnie z ustawą z dnia 7.07.1994r. Prawo Budowlane (Tj. Dz. U. 2010 nr 243, poz. 1623 z późn. zm.). Kierownik budowy musi posiadać kwalifikacje określone §24 Rozporządzenie ministra kultury i dziedzictwa narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych(Dz. U. 2011 nr 165 poz. 987) ..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.24.40.00 - Wodne roboty budowlane 45.24.36.00 - Roboty budowlane w zakresie ścianek szczelnych 45.23.24.10 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: KOMPLEKSOWE ZABEZPIECZENIE PRZECIWPOWODZIOWE ŻUŁAW - ETAP I - POWIAT GDAŃSKI. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, lata 2007 - 2013..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 16.05.2013.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 13.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 2.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • AARSLEFF Sp. z o.o., Aleja Wyścigowa 6, 02-681 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 21644976,86 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 12636158,34

  • Oferta z najniższą ceną: 12636158,34 / Oferta z najwyższą ceną: 20350000,00

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.