eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Olsztynek › Przeprowadzenie działań aktywnej integracji

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-05-20

Olsztynek: Przeprowadzenie działań aktywnej integracji
Numer ogłoszenia: 81921 - 2013; data zamieszczenia: 20.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Świerczewskiego 19, 11-015 Olsztynek, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 89 519 26 94, faks 89 519 26 94.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.olsztynek.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przeprowadzenie działań aktywnej integracji.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług szkoleniowych dla 60 osób (w 2013 - 30 osób w tym 15 os. w wieku od 15 do 30 lat i 15 os. z rodzin dysfunkcyjnych, w 2014 - 30 osób w tym 15 os. w wieku od 15 do 30 lat i 15 os. z rodzin dysfunkcyjnych) zamieszkałych na terenie gminy Olsztynek, zagrożonych wykluczeniem społecznym, korzystających ze świadczeń pomocy społecznej. W ramach przedmiotu zamówienia wykonawca zobowiązuje się do: a) przygotowania szczegółowego programu, planu i harmonogramu oraz materiałów szkoleniowych i dydaktycznych, b) realizacji poszczególnych zadań, w tym szkoleń, kursów i doradztwa przez wykwalifikowaną kadrę dydaktyczną i specjalistów w danej dziedzinie, z uwzględnieniem specyfiki osób szkolonych, c) koordynacji oraz nadzoru merytorycznego i metodycznego nad realizowanymi zadaniami, d) bieżącej współpracy z Zamawiającym w zakresie związanym z realizacją zamówienia, e) prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia, w tym dokumentacji szkoleń, kursów, doradztwa, ściśle wg wytycznych Zamawiającego, f) zapewnienia sali szkoleniowej w przypadku kursów zawodowych opisanych w częściach od 5 do 7 przedmiotu zamówienia, pozostałe szkolenia odbywać się będą w KIS w budynku MOPS w Olsztynku, g) zapewnienia materiałów szkoleniowych i dydaktycznych dla wszystkich uczestników, h) zapewnienia w każdym dniu prowadzenia zajęć poczęstunku w formie przerwy kawowej dla uczestników projektu realizujących kontrakty socjalne. Wykonawcy w ramach poczęstunku zapewniają kawę, herbatę, zimne napoje i ciastka, i) zapewnienia ubezpieczenia NNW dla uczestników szkoleń, kursów i doradztwa na kwotę min. 2000 zł na każdą osobę, j) wydania uczestnikom szkoleń, kursów i doradztwa zaświadczeń lub świadectw końcowych na zakończenie udziału, k) stosowania odpowiednich działań informacyjnych i promocyjnych zgodnie z wytycznymi i zaleceniami Zamawiającego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 4 do SIWZ.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 7.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium przez Wykonawcę

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełnia warunek dotyczący posiadania uprawnień do wykonywania działalności lub czynności objętych niniejszym zamówieniem gdy posiada wpis do rejestru instytucji szkoleniowych oraz do rejestru agencji zatrudnienia w zakresie agencji poradnictwa zawodowego (dot. części 1)

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełnia warunek dotyczący wiedzy i doświadczenia, gdy w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej 1 zamówienie, którego przedmiotem była realizacja warsztatów i kursów, kierowanych do osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, w tym do bezrobotnych lub do rodzin, o wartości nie mniejszej niż 100 000 zł brutto. Warsztaty i kursy powinny zawierać zarówno szkolenia miękkie (aktywizujące), jak i kursy zawodowe

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełnia warunek dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia gdy dysponuje: w zakresie dotyczącym dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia posiadającymi niżej wymienione kwalifikacje: a) (dot. części 6.1 szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia - zał. Nr 4 do SIWZ)doradca zawodowy, posiadający: - wykształcenie wyższe, magisterskie ze studiami podyplomowymi z zakresu doradztwa zawodowego; - minimum 3-letnie doświadczenie na stanowisku wykładowcy/trenera; b) (dot. części 6.5 szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia - zał. Nr 4 do SIWZ)trener, który zrealizował co najmniej 5 kursów z elementami języków obcych w ośrodkach administracji publicznej; c) (dot. części 6.2 szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia - zał. Nr 4 do SIWZ)trener z ukończoną szkołą trenerską zakończoną egzaminem; d) (dot. części 6.3 szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia - zał. Nr 4 do SIWZ) osoba, która zrealizowała co najmniej 2 szkolenia o podobnej tematyce, e) (dot. części 6.4 szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia - zał. Nr 4 do SIWZ) osoba, która zrealizowała co najmniej 2 szkolenia o podobnej tematyce, f) (dot. części 6.6 szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia - zał. Nr 4 do SIWZ) osoba, która zrealizowała co najmniej 2 kursy o podobnej tematyce, g) (dot. części 6.7 szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia - zał. Nr 4 do SIWZ) osoba, która zrealizowała co najmniej 2 kursy o podobnej tematyce

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Oświadczenie o wpisie do rejestru instytucji szkoleniowych oraz do rejestru agencji zatrudnienia w zakresie agencji poradnictwa zawodowego - dot. części 1 przedmiotuzamówienia. Wypełniony formularz oferty zgodny w treści ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 Wypełniony formularz cenowy zgodny w treści ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 Program szkoleń i kursów zawodowych Wypełniony formularz - Wykaz wykonanych warsztatów i kursów - zgodny w treści ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6 Wykaz zakresu zamówienia, która zostanie powierzona podwykonawcom (w przypadku braku dokumentu Zamawiający uzna, że Wykonawca nie zamierza powierzyć podwykonawcom wykonania żadnego zakresu zamówienia).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 50
  • 2 - Jakość zaproponowanego programu - 40
  • 3 - Wykształcenie trenerów - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonywania zmian w umowie. Zmiana umowy może być dokonana w granicach wyznaczonych przepisami ustawy, w tym art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych, wyłącznie za zgodą stron, w formie pisemnej pod rygorem nieważności. 2. Zmiany umowy mogą nastąpić w następujących przypadkach: 1) zaistnienia omyłki pisarskiej lub rachunkowej; 2) zaistnienia siły wyższej (powódź, pożar, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, przerwy w dostawie energii elektrycznej) mającej wpływ na realizację umowy; 3) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy, w tym zmiany ustawowej stawki podatku VAT; 4) wystąpienia niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy istotnych okoliczności, których nie można było przewidzieć przy zachowaniu należytej staranności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.olsztynek.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Olsztynku ul. Świerczewskiego 19 11-015 Olsztynek.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 31.05.2013 godzina 14:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Olsztynku ul. Świerczewskiego 19 11-015 Olsztynek Sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Postępowanie o udzielenie zamówienia związane jest z realizacją projektu systemowego pt. Nie jutro lecz dziś w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego ze środków z Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Olsztynku w ramach Działania 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałania 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Program doradczo - zawodowy.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Program doradczo - zawodowy dla 60 osób tj; 30 osób w wieku 15-30 lat i 30 osób z rodzin dysfunkcyjnych (30 os. tj. 15 osób w wieku 15-30 lat z rodzin dysfunkcyjnych w 2013 r i 30 osób tj.15 osób w wieku 15-30 lat i 15 osób z rodzin dysfunkcyjnych w 2014 r), zajęcia będą prowadzone w KIS w Olsztynku; (szkolenia zlecone zgodnie z PZP) szkolenia odbywać się będzie trzytorowo: a)indywidualne spotkania doradcze (doradcy zawodowi.)dla 60 os.-1H.x 60 os.(1Hx30os.w 2013r. 1Hx30 os. w 2014r) b)opracowanie Indywidualnego Planu Działania dla 60 os.-1Hx60 os.(30 os. w 2013 r. i 30 os. w 2014r.) na postawie którego zostaną określone umiejętności zawodowe, c)warsztaty poszukiwanie pracy i autoprezentacja dla 60 os.3Hx60 os.(30 os. w 2013 r. i 30 os. w 2014r.)..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 50
    • 2. Jakość zaproponowanego programu - 40
    • 3. Wykształcenie trenerów - 10

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Zarządzanie emocjami i radzenie sobie ze stresem.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zarządzanie emocjami i radzenie sobie ze stresem jako instrument aktywizacji zawodowej dla 30 osób w wieku 15-30 l.(15os. w 2013 r. i 15 os. w 2014r)zajęcia będą prowadzone w KIS;(szkolenia zlecone zgodnie z PZP)-80godz.szkol (40H w 2013 r. i 40H w 2014 r.) Szkolenie jest zaprojektowane jako trening umiejętności interpersonalnych. Każdy z uczestników na podstawie przedstawianych technik i metod znajdzie skuteczny dla siebie sposób zarządzania emocjami.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 50
    • 2. Jakość zaproponowanego programu - 40
    • 3. Wykształcenie trenerów - 10

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Warsztaty edukacyjno-profilaktyczne.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Warsztaty edukacyjno-profilaktyczne jako instrument aktywizacji zawodowej dla 30 osób w wieku 15-30 l.(15os. w 2013 r. i 15 os. w 2014r), zajęcia będą prowadzone w KIS;(szkolenia zlecone zgodnie z PZP)-80godz.szkol (40H w 2013 r. i 40H w 2014 r.). Celem tych warsztatów jest wzrost świadomości i wiedzy z zakresu odpowiedniego kształtowania osób, relacji i mech. zachowań: profilaktyka uzależnień, przeciwdziałaniu przemocy i agresji, rozwijanie świadomości i poszanowania własnej seksualności w bliskich relacjach, prof. chorób roznoszonych drogą płciową, przeciwdziałanie zagrożeniom cyberprzestrzeni.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 50
    • 2. Jakość zaproponowanego programu - 40
    • 3. Wykształcenie trenerów - 10

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Szkoła dla rodziców.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia w ramach cyklu: Szkoła dla rodziców jako instrumentu aktywizacji edukacyjnej dla 30 os. z rodzin dysfunkcyjnych (15os. w 2013 r. i 15 os. w 2014r). Zajęcia będą prowadzone w KIS;(szkolenie zlecone zgodnie z PZP)-128godz.szkol (64H w 2013 r. i 64H w 2014 r.). Głównym celem szkoły dla rodziców jest nauczyć nowego, odkrywczego spojrzenia na wychowanie..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 50
    • 2. Jakość zaproponowanego programu - 40
    • 3. Wykształcenie trenerów - 10

CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: kurs zawodowy - opiekun osób starszych z modułem językowym - język niemiecki..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: kurs zawodowy - opiekun osób starszych z modułem językowym - język niemiecki. Dla 16 osób z obu grup ( 8 os. w 2013r. i 8 os. w 2014r.), które zostaną zakwalifikowane po badaniach predyspozycji zawodowych. Celem kursu będzie uzyskanie kwalifikacji oraz przygotowania do rozpoczęcia i prowadzenia działalności polegającej na świadczeniu usług w zakresie opieki nad ludźmi chorymi, niepełnosprawnymi oraz osobami starszymi.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2014.

CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Kurs zawodowy drwal-pilarz.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Kurs zawodowy drwal-pilarz. Dla 10 osób z obu gr.(5 os. w 2013r. i 5 os. w 2014r.), które zostaną zakwalifikowane po badaniach predyspozycji zawodowych. Celem kursu jest zapoznanie teoretyczne z zagadnieniami wyszczególnionymi w programie nauczania oraz przygotowanie praktyczne kursanta do samodzielnej pracy na stanowisku drwala- pilarza.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 50
    • 2. Jakość zaproponowanego programu - 40
    • 3. Wykształcenie trenerów - 10

CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Kurs zawodowy - nowoczesny sprzedawca z obsługą komputera i kas fiskalnych.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Kurs zawodowy - nowoczesny sprzedawca z obsługą komputera i kas fiskalnych. Dla 10 osób z obu gr. (5 os. w 2013r. i 5 os. w 2014r.), które zostaną zakwalifikowane po badaniach predyspozycji zawodowych. Celem szkolenia jest przyuczenie do pracy sprzedawcy.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 50
    • 2. Jakość zaproponowanego programu - 40
    • 3. Wykształcenie trenerów - 10

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.