eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sypniewo › Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Sypniewo

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-04-10

Sypniewo: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Sypniewo
Numer ogłoszenia: 81262 - 2015; data zamieszczenia: 10.04.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Sypniewo , ul. Ostrołęcka 27, 06-216 Sypniewo, woj. mazowieckie, tel. 029 7177783, faks 029 7177816.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.sypniewo.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Sypniewo.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie wszystkich odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych w ilości ok. 828, położonych na terenie Gminy Sypniewo, na których zamieszkują mieszkańcy, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.), zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego nr 211.12 z dnia 22.10.2012 roku w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012- 2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023 z załącznikami, oraz: -uchwałą Nr XIX.115.2012 Rady Gminy Sypniewo z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, -uchwałą Nr XIX.111.2012 Rady Gminy Sypniewo z dnia 20 grudnia 2012r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sypniewo, -uchwałą Nr XX.118.2013 Rady Gminy Sypniewo z dnia 30 stycznia 2013r. w sprawie zmiany Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sypniewo. -Uchwała nr XXII.134.2013 Rady Gminy Sypniewo z dnia 26.07.2013r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XX.118.2013 Rady Gminy Sypniewo z dnia 30 stycznia 2013r., w sprawie zmiany Uchwały Nr XIX.111.2012 Rady Gminy Sypniewo z dnia 20 grudnia 2012r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sypniewo. -Uchwała XXII.135.2013 Rady Gminy Sypniewo z dnia 26.07.2013r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XIX.115.2012 Rady Gminy Sypniewo z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. 2. Odbiorem i zagospodarowaniem zostaną objęte 1) bezpośrednio z nieruchomości a) odpady niesegregowane - odpady komunalne zmieszane - częstotliwość wywozu powyższych odpadów 1 raz w miesiącu, wg harmonogramu uzgodnionego przez Wykonawcę z Zamawiającym. Obowiązkiem Wykonawcy będzie odbiór i zagospodarowanie niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwienia zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, oraz przedstawienie Zamawiającemu jeden raz na miesiąc dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. b) odpady segregowane w tym - odpady komunalne zbierane jako frakcja mokra, w tym odpady komunalne ulegające biodegradacji, tj. m.in. resztki żywności, resztki po kawie, herbacie, skorupki po jajkach i orzechach, zużyte ręczniki papierowe, mokry, zabrudzony papier, chusteczki higieniczne, resztki i obierki z owoców i warzyw, odpady zielone oraz inne odpady biodegradowalne nadające się do kompostowania - częstotliwość wywozu powyższych odpadów 1 raz w miesiącu, wg harmonogramu uzgodnionego przez Wykonawcę z Zamawiającym. - odpady komunalne zbierane jako frakcja sucha, w tym wszelkie opakowania z papieru i tektury, tekstylia, metal, butelki plastikowe, reklamówki, folie, puszki aluminiowe, pojemniki po produktach mlecznych, kartony po napojach, gazety, czasopisma, szkła oraz pozostałe odpady nie ulegające biodegradacji - częstotliwość wywozu powyższych odpadów 1 raz w miesiącu, wg harmonogramu uzgodnionego przez Wykonawcę z Zamawiającym. Obowiązkiem Wykonawcy będzie odbiór i zagospodarowanie tych odpadów poprzez przekazanie ich do odzysku zgodnie z przepisami. c) odpady wielogabarytowe, tj. stare meble, stolarka budowlana bez szyb (okna, drzwi), dywany, wózki dziecięce, materace, rowery, zabawki dużych rozmiarów. Zużyty sprzęt elektroniczny: zużyty sprzęt gospodarstwa domowego (lodówki, pralki, kuchenki, piecyki, armatura sanitarna), sprzęt elektroniczny (telewizory, radia, komputery, odkurzacze), zużyte opony, których odbiór odbędzie 1 raz co pół roku. Tabela 1 kody odpadów Kod odpadu Rodzaje odpadów 15 01 01 Opakowania z papieru i tektury 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych 15 01 04 Opakowania z metali 15 01 05 Opakowania wielomateriałowe 15 01 06 Zmieszane odpady opakowaniowe 15 01 07 Opakowania ze szkła 20 01 01 Makulatura 20 01 02 Szkło 20 01 11 Tekstylia 20 01 39 Tworzywa sztuczne 20 01 40 Metale 20 01 08 Odpady kuchenne ulegające biodegradacji 20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 20 03 99 Odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach 4. Wykonawca zobowiązany jest w ramach umowy do dostarczenia pojemników do zbierania odpadów zmieszanych i segregowanych. a)Pojemniki do zbierania odpadów segregowanych powinny być oznaczone napisem segregowane suche, segregowane mokre a pojemniki do zbierania odpadów zmieszanych napisem zmieszane b)Wykonawca będzie prowadził przegląd pojemników 2 razy w roku pod kątem ich stanu technicznego, a w razie konieczności dokona ich naprawy lub odświeżenia (np. pomalowanie, naklejenie nowych etykiet informacyjnych itp.). c)Wymaga się by pojemniki do zbierania odpadów spełniały następujące wymagania Tabela 2 Wymagania dla pojemników do zbierania odpadów. Rodzaj pojemnika Parametry techniczne Pojemniki do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych 120 i 240 litrów Pojemnik plastikowy z HDPE lub metalowy z blachy ocynkowanej min. 1 mm, o pojemności 120 litrów, przystosowany do opóźniania przy użyciu śmieciarki. Pojemnik wyposażony w 2 koła i uchwyty boczne, zamykany klapą. Pojemniki muszą spełniać normę PN-EN 840-1 Pojemniki do zbierania odpadów komunalnych segregowanych 120 litrów Pojemnik plastikowy z HDPE o pojemności 120 litrów, przystosowany do opóźniania przy użyciu śmieciarki. Pojemnik wyposażony w 2 koła i uchwyty boczne, zamykany klapą. Pojemniki muszą spełniać normę PN-EN 840-1 Tabela 3 Liczba gospodarstw domowych, które należy wyposażyć w pojemniki do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych wraz z częstotliwością odbioru odpadów Łączna ilość pojemników do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych w gospodarstwach domowych Ilość Liczba wywozów na 12 m-cy Ilość nieruchomości zamieszkałych Segregowane Pojemności 120 litrów 984 12 x mokre 12 x suche 492 Zmieszane Pojemności 120 litrów 144 12 144 Pojemności 240 litrów 192 12 192 d)Szczegółowe dane dot. ilości pojemników wykazanych w tabeli powyżej wykonawca pozyska w trakcie uzgodnień przed podpisaniem umowy. e)Wykonawca wyposaży nieruchomości w pojemniki zbierania odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych począwszy od 01.06. 2015r. do dnia 30.06. 2016r. f)Najpóźniej w dniu 30 czerwca 2015r. wszystkie nieruchomości objęte obsługą powinny być wyposażone w pojemniki do zbierania odpadów zmieszanych i segregowanych. g)Wykonawca po dokonaniu czynności wyposażania nieruchomości w pojemniki do zbierania odpadów, przekaże gminie szczegółowy wykaz pojemników (liczba, pojemność, miejsce ustawienia). h)Oferowane pojemniki muszą być czyste i estetyczne. 5. Do wykonawcy należał będzie również odbiór odpadów komunalnych, które nie mieszczą się w pojemnikach dostarczonych przez wykonawcę, wystawianych w koszach zakupionych przez mieszkańców we własnym zakresie lub w workach foliowych. 6. Gospodarka odpadami budowlanymi nie jest przedmiotem niniejszego zamówienia i odbywać się będzie w oparciu o indywidualne umowy cywilno-prawne zawierane pomiędzy podmiotami wykonującymi prace remontowo-budowlane i właścicielami nieruchomości lub między właścicielami, a uprawnionymi do odbioru odpadów przedsiębiorcami. Ogólna charakterystyka Gminy Sypniewo w kontekście odbioru i zagospodarowania odpadów. 1.Liczba mieszkańców zameldowanych na terenie Gminy Sypniewo na dzień 31.12.2013r. wynosi 3555 osób. Gmina Sypniewo jest gminą typowo rolniczą. Przewiduje się, że w związku z tym odpady zielone będą zagospodarowywane we własnym zakresie. 2.Powierzchnia gminy - 129,00 km 2 3.W gminie Sypniewo w minionych latach zebrano następujące ilości odpadów komunalnych Zestawienie ilości odpadów komunalnych zebranych z terenu gminy Sypniewo w latach 2012 - 2014 w Mg Rok Rodzaj odebranych odpadów 2012 2013 2014 Odpady zmieszane i segregowane 320,18 339,40 325,20 Zamawiający do powyższego przetargu przyjął średnią wielkość zebranych odpadów zmieszanych i selektywnych w latach 2012 -2014 zwiększoną o 50%. tj. wielkość do 492,39 Mg w ciągu 12 miesięcy. 4.Obowiązki Zamawiającego i Wykonawcy przed rozpoczęciem i w trakcie realizacji zamówienia a)W dniu podpisania umowy Zamawiający dostarczy Wykonawcy szczegółowy wykaz adresów nieruchomości, objętych zamówieniem. b)Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować w godzinach 700-2000. c)Zamawiający i Wykonawca wspólnie odpowiadają za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu Wykonawca będzie sporządzać harmonogramy odbioru, które Zamawiający będzie po akceptacji publikował na stronie internetowej a Wykonawca w formie wydruków, będzie zobowiązany przekazać właścicielom nieruchomości podczas pierwszego odbioru odpadów. d)Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania Zamawiającemu kwartalnych sprawozdań, zgodnych z art. 9 n ust. 1-3 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2012 r. poz. 391 z późn. zm). e)Odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Sypniewo Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować (poddać odzyskowi lub unieszkodliwieniu) zgodnie z obowiązującym prawem, w tym zmieszane odpady komunalne, odpady ulegające biodegradacji oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania przekazywać do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych oraz przedstawienie Zamawiającemu jeden raz na miesiąc dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. f)Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania podczas trwania umowy przepisów prawnych, a w szczególności 1) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013 r, poz. 21) 2) ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2012 r. poz. 391 z późn zm.). 3) uchwały Nr XIX.115.2012 Rady Gminy Sypniewo z dnia 20 grudnia 2013r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, 4) uchwały Nr XIX.111.2012 Rady Gminy Sypniewo z dnia 20 grudnia 2012r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sypniewo, 5) uchwały Nr XX.118.2013 Rady Gminy Sypniewo z dnia 30 stycznia 2013r. w sprawie zmiany Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sypniewo. 6) Uchwała nr XXII.134.2013 Rady Gminy Sypniewo z dnia 26.07.2013r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XX.118.2013 Rady Gminy Sypniewo z dnia 30 stycznia 2013r., w sprawie zmiany Uchwały Nr XIX.111.2012 Rady Gminy Sypniewo z dnia 20 grudnia 2012r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sypniewo. 7) Uchwała XXII.135.2013 Rady Gminy Sypniewo z dnia 26.07.2013r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XIX.115.2012 Rady Gminy Sypniewo z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. 8) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U z 2013 roku poz.122), g) Wykonawca odpowiedzialny jest za osiąganie poziomów recyklingu przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania wskazanych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2012r., poz. 391z późn.zm), Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 roku w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U z 2012r., poz. 645), oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U z 2012r. poz. 676). Za nie wywiązanie się z osiągnięcia poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła oraz nie ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne zgodnie z art.9 z ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach(Dz. U z 2012 r. poz.391 z późn. zm). h) Wykonawca zobowiązany jest kontrolować realizowane przez właściciela nieruchomości obowiązki w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, a w przypadku ich niedopełnienia Wykonawca zobowiązany jest przyjąć odpady jako zmieszane odpady komunalne i niezwłocznie pisemnie powiadomić o tym Zamawiającego, nie później niż w ciągu 3 dni. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację zdjęciową umożliwiającą identyfikację nieruchomości z rejestracją daty i godziny..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami 90.51.14.00 - Usługi zbierania papieru .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1.Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 6 000 zł (słownie: sześć tysięcy złotych). 2.Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub w kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Krasnosielcu /Oddział Sypniewo Nr rachunku: 67 8917 0001 0020 0051 2000 02405. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego w Sekretariacie Urzędu Gminy Krasnosielc lub dołączyć do oferty. 6. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy. 7. Zwrot wadium a)Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem, że Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. b)Wykonawcy którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. c)Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. d)Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 4.1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. e)Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 8.Zatrzymanie wadium a)Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. b)Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: -odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, -zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • -posiada wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Sypniewo zgodnie z art.9c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2013 r..poz. 1399 ), -posiada zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu i zbierania odpadów, wydane przez właściwy organ zgodnie z art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U z 2013 r. poz.21)

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - ocena ww warunku nastąpi w oparciu o złożony wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, Wykonawca wykonał co najmniej 2 usługi w zakresie odbioru odpadów w sposób ciągły przez okres 12 m-cy w ilości co najmniej 1500Mg każda w ciągu roku. Wykaz może być przedstawiony jako poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; - załącznik Nr 5 do SIWZ

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na potwierdzenie spełniania warunku Wykonawca zobowiązany jest wykazać że: -dysponuje bazą magazynowo -transportową usytuowaną w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Sypniewo, -posiada co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, -posiada co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych - załącznik nr 7 do SIWZ

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Nie wymagane

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na potwierdzenie spełniania warunku Wykonawca zobowiązany wykazać, że posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości min. 100 000,00 zł

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Termin płatności - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Istotne zmiany postanowień zawartej umowy 1.Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego i osób trzecich pełną odpowiedzialność za szkody powstałe w związku z jego działalnością, w tym dotyczące uszkodzeń lub zniszczeń na posesjach. 2.Zakazuje się istotnych zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że zmiana będzie dotyczyła następujących zdarzeń: a)zmiany przepisów prawnych istotnych do realizacji przedmiotu umowy, w tym w szczególności ustawy z dnia 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz uchwał Rady Gminy Krasnosielc wydawanych na podstawie tejże ustawy, b)zmiany częstotliwości odbioru odpadów z gospodarstw domowych, c)wystąpienia urzędowej zmiany stawki podatku VAT zaistniałej po dacie zawarcia umowy, d)siły wyższej uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy, e)zmiany danych związanych z obsługą administracyjno - organizacyjną umowy, f)zmiany danych teleadresowych. 3.Zmiany umowy mogą być dokonywane za zgodą obu Stron i wymagają formy pisemnej, pod rygorem ich nieważności. 4.Zakazane są zmiany umowy oraz wprowadzanie nowych postanowień do umowy, niekorzystnych dla Zamawiającego, jeżeli przy ich uwzględnieniu należałoby zmienić treść oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.sypniewo.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Sypniewo, ul. Ostrołęcka 27, 06-216 Sypniewo, pok. nr 5.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.05.2015 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Sypniewo, ul. Ostrołęcka 27, 06-216 Sypniewo, sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.