eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wieluń › Rewitalizacja zabytkowego centrum Wielunia - odbudowa Baszty Swawola oraz zabezpieczenie murów obronnych

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-04-07

Wieluń: Rewitalizacja zabytkowego centrum Wielunia - odbudowa Baszty Swawola oraz zabezpieczenie murów obronnych
Numer ogłoszenia: 80048 - 2016; data zamieszczenia: 07.04.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wieluń , Plac Kazimierza Wielkiego 1, 98-300 Wieluń, woj. łódzkie, tel. 43 8860249, faks 43 8860260.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wielun.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rewitalizacja zabytkowego centrum Wielunia - odbudowa Baszty Swawola oraz zabezpieczenie murów obronnych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Rewitalizacja zabytkowego centrum Wielunia - odbudowa Baszty Swawola oraz zabezpieczenie murów obronnych i obejmuje przeprowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich oraz robót budowlanych przy zabytkowym fragmencie muru obronnego wraz z basztą Swawola. Obiekt wpisany jest do rejestru zabytków województwa łódzkiego i podlega ochronie konserwatorskiej, Nr rej. 405 z 1948 r., Nr rej. 972 i 973 z 30.12 1967 r. Celem prac jest konserwacja i restauracja zachowanych reliktów kamienno-ceglanych murów obronnych wraz z basztą Swawola oraz przywrócenie pierwotnego poziomu użytkowego w obrębie parteru baszty, a następnie jego aranżacja i ekspozycja, jak również uporządkowanie i zagospodarowanie terenu wokół muru obronnego oraz wewnątrz baszty. W trakcie wykonywania prac należy kontynuować badania architektoniczne. Prace ziemne naruszające stratygrafię uwarstwień będą poprzedzone badaniami archeologicznymi, których zakres i sposób realizacji zostanie określony w odrębnym pozwoleniu WKZ - zgodnie z brzmieniem art. 31 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. Przedmiot zamówienia nie obejmuje prac archeologicznych. Prace archeologiczne zostaną zlecone przez Zamawiającego Muzeum Ziemi Wieluńskiej. Prace zostaną wykonane w terminie od połowy kwietnia do końca czerwca 2016 r. Zakres rzeczowy zamówienia 1) usunięcie roślinności (darni, traw, krzewów, mchów i porostów) ze ścian i korony kurtyny oraz baszty przy pomocy środków herbicydowych i bezpośrednich prac oczyszczających; 2) oczyszczenie odsłoniętych powierzchni murów przy użyciu mikropiaskarki, usunięcie zwietrzałych powierzchni kamiennych, zwietrzałych pozostałości wypełnienia spoin, wadliwych nawarstwień (wtórnych tynków, kredowych przemalowań, lat cementowych) pozbawionych wartości historycznych; 3) dezynfekcja powierzchni murów i spoin ze śladami agresji biologicznej (mchów, porostów ew. pleśni) np. preparatem grzybobójczym i bakteriobójczym; 4) doczyszczenie metodą chemiczną pastą do czyszczenia elewacji powierzchni lica kamienia i cegły z dokładnym przemyciem gorącą wodą doczyszczonej powierzchni; 5) wzmocnienie istniejących elementów struktury murów: a) przemurowanie pionowych pęknięć pomiędzy szkarpą i licem kurtyny, w obrębie górnych otworów strzelniczych oraz w obrębie pionowych zarysowań muru ceglanego baszty od strony zachodniej z wykorzystaniem cegły rozbiórkowej lub nowej, kolorem nawiązującej do otaczającego wątku ceglanego z zastosowaniem zapraw trasowych. W przypadku wątku kamiennego uzupełnienia należy wykonać z użyciem wapienia o strukturze i teksturze podobnym do ciosów kamiennych występujących w oryginalnej partii murów (wapień olewiński) z zastosowaniem zapraw trasowych, b) zamurowanie oraz uzupełnienie wyrw i ubytków w licu murów z zastosowaniem ww. materiałów przy użyciu zapraw trasowych, c) usunięcie zniszczonych i spękanych ciosów kamiennych oraz zlasowanych i skorodowanych cegieł w południowo - wschodniej partii kurtyny, uzupełnienie ubytków oraz oblicowanie kamieniem wapiennym na zaprawie trasowej, d) wyrównanie nieregularnych fragmentów muru i baszty poprzez częściowe uzupełnienie zwietrzałych kamieni i cegieł do form płynnie zamykających się, e) pokrycie powierzchni korony murów szlamami uszczelniającymi zapobiegającymi penetracji wód opadowych w kolorze zbliżonym do barwy kamienia i zaprawy, f) wzmocnienie wewnętrznej struktury murów poprzez iniekcję ciśnieniową zaczynem białego, niskoalkalicznego cementu portlandzkiego w osłabionych partiach, g) wzmocnienie strukturalne - impregnacja wątków ceglanych, kamiennych i pozostałych zapraw w spoinach poprzez nakładanie przy użyciu pędzla lub metodą natryskową, h) hydrofobizacja ceglanego i kamiennego lica murów preparatem; 6) uporządkowanie i zagospodarowanie terenu wokół muru obronnego oraz wewnątrz baszty: a) wykonanie opaski o szer. 50 cm ze żwirku płukanego, b) wykonanie trawników. Kubatura baszty - 171,50 m3 Powierzchnia - 24,5 m2 Wysokość - 7,0 m Gmina posiada program prac konserwatorskich do reliktu muru obronnego z XIV w. i Baszty Swawola z XVI w. w Wieluniu, woj. łódzkie oraz decyzję WUOZ- .5142.52.2013.2014.KŚ z dnia 3.03.2014 r. w sprawie udzielenia pozwolenia na prowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich. Wszystkie prace należy prowadzić zgodnie z ww. decyzją. Zamówienie obejmuje również zawiadomienie o rozpoczęciu robót budowlanych oraz skuteczne zawiadomienie o zakończeniu robót budowlanych Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Wieluniu i Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Łodzi. Szczegółowy zakres zamówienia określa projekt budowlany oraz program prac konserwatorskich. Zakres rzeczowy prac przedstawiony został w: a) projekcie budowlanym rewitalizacji zabytkowego centrum Wielunia - odbudowa Baszty Swawola, b) programie prac konserwatorskich do reliktu muru obronnego z XIV w. i Baszty Swawola z XVI w. w Wieluniu c) specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót (STWiOR), w części zawierającej zbiory wymagań w zakresie sposobu wykonania prac konserwatorskich, obejmujące wymagania w zakresie właściwości materiałów, wymagania dotyczące sposobu wykonania i oceny prawidłowości wykonania poszczególnych prac, które stanowią załączniki do niniejszej SIWZ. Proponowany zakres prac przy relikcie muru obronnego z XIV w. i Baszty Swawola z XVI w. zawiera załącznik A do SIWZ.

II.1.5)

V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 20 % wartości zamówienia podstawowego, ewentualne zamówienie uzupełniające zostanie udzielone w trybie przewidzianym w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, jeżeli zostaną spełnione przesłanki ustawowe

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 92.52.21.00 - Usługi ochrony obiektów historycznych 45.11.12.91 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2017.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium do dnia 22.04.2016 r. do godz. 13.00 w wysokości: 10 740,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy siedemset czterdzieści złotych 00/100)

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień. Zamawiający dokona oceny spełniania tego warunku udziału w postępowaniu na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • w celu potwierdzenia posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawcy winni udokumentować w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie zrealizowanie co najmniej jednego zamówienia polegającego na wykonaniu prac konserwatorskich i restauratorskich oraz robót budowlanych na obiekcie wpisanym do rejestru zabytków nieruchomych i podlegającym ochronie konserwatorskiej o wartości brutto nie mniejszej niż 300 000,00 zł w ramach jednej umowy

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie żąda udokumentowania dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym. Zamawiający dokona oceny spełniania tego warunku udziału w postępowaniu na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za spełnienie warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający uzna dysponowanie minimum: a) 1 osobą posiadającą przygotowanie zawodowe do kierowania pracami konserwatorskimi, pracami restauratorskimi, odpowiadające wymaganiom określonym w art. 37 a ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2014 r. poz. 1446 z późn. zm.). b) 1 osobą mającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej określone przepisami Prawa budowlanego oraz która przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury zgodnie z art. 37 c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2014 r. poz. 1446 z późn. zm.)

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie żąda udokumentowania sytuacji ekonomicznej i finansowej. Zamawiający dokona oceny spełniania tego warunku udziału w postępowaniu na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

W przypadku polegania na zasobach innych podmiotów, Wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, zgodnie z treścią załącznika nr 8 do SIWZ - Zobowiązanie innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Brak dokumentu spowoduje wykluczenie Wykonawcy, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. Kserokopie dokumentów potwierdzających, że usługi zostały wykonane należycie powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez podmiot użyczający swoich zasobów. W przypadku polegania przez Wykonawcę na zasobach innych podmiotów w zakresie wiedzy i doświadczenia, biorących udział w realizacji zamówienia jako Podwykonawca, Zamawiający żąda od Wykonawcy załączenia do oferty w odniesieniu do tych podmiotów: 1) Oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 9 do SIWZ w formie oryginału sporządzonego i podpisanego przez podmiot zobowiązany; 2) aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez podmiot zobowiązany. 6.7. Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć w ofercie pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą, dotyczy to spółek cywilnych oraz konsorcjów. Brak dokumentu spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Gwarancja - 10

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.um.wielun.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Wieluniu, ul. Piłsudskiego 14, Biuro Zamówień Publicznych, pokój nr 8. Cena SIWZ - 33,00 zł..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.04.2016 godzina 13:00, miejsce: Urząd Miejski w Wieluniu Wydział Organizacyjny (Plac Kazimierza Wlk.1 budynek ratusza) pokój nr 1.

IV.4.5) Termin związania ofertą: do 21.05.2016.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.