Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2016-04-07
Wieluń: Rewitalizacja zabytkowego centrum Wielunia - odbudowa Baszty Swawola oraz zabezpieczenie murów obronnych
Numer ogłoszenia: 80048 - 2016; data zamieszczenia: 07.04.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wieluń , Plac Kazimierza Wielkiego 1, 98-300 Wieluń, woj. łódzkie, tel. 43 8860249, faks 43 8860260.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.wielun.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rewitalizacja zabytkowego centrum Wielunia - odbudowa Baszty Swawola oraz zabezpieczenie murów obronnych.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Rewitalizacja zabytkowego centrum Wielunia - odbudowa Baszty Swawola oraz zabezpieczenie murów obronnych i obejmuje przeprowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich oraz robót budowlanych przy zabytkowym fragmencie muru obronnego wraz z basztą Swawola. Obiekt wpisany jest do rejestru zabytków województwa łódzkiego i podlega ochronie konserwatorskiej, Nr rej. 405 z 1948 r., Nr rej. 972 i 973 z 30.12 1967 r. Celem prac jest konserwacja i restauracja zachowanych reliktów kamienno-ceglanych murów obronnych wraz z basztą Swawola oraz przywrócenie pierwotnego poziomu użytkowego w obrębie parteru baszty, a następnie jego aranżacja i ekspozycja, jak również uporządkowanie i zagospodarowanie terenu wokół muru obronnego oraz wewnątrz baszty. W trakcie wykonywania prac należy kontynuować badania architektoniczne. Prace ziemne naruszające stratygrafię uwarstwień będą poprzedzone badaniami archeologicznymi, których zakres i sposób realizacji zostanie określony w odrębnym pozwoleniu WKZ - zgodnie z brzmieniem art. 31 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. Przedmiot zamówienia nie obejmuje prac archeologicznych. Prace archeologiczne zostaną zlecone przez Zamawiającego Muzeum Ziemi Wieluńskiej. Prace zostaną wykonane w terminie od połowy kwietnia do końca czerwca 2016 r. Zakres rzeczowy zamówienia 1) usunięcie roślinności (darni, traw, krzewów, mchów i porostów) ze ścian i korony kurtyny oraz baszty przy pomocy środków herbicydowych i bezpośrednich prac oczyszczających; 2) oczyszczenie odsłoniętych powierzchni murów przy użyciu mikropiaskarki, usunięcie zwietrzałych powierzchni kamiennych, zwietrzałych pozostałości wypełnienia spoin, wadliwych nawarstwień (wtórnych tynków, kredowych przemalowań, lat cementowych) pozbawionych wartości historycznych; 3) dezynfekcja powierzchni murów i spoin ze śladami agresji biologicznej (mchów, porostów ew. pleśni) np. preparatem grzybobójczym i bakteriobójczym; 4) doczyszczenie metodą chemiczną pastą do czyszczenia elewacji powierzchni lica kamienia i cegły z dokładnym przemyciem gorącą wodą doczyszczonej powierzchni; 5) wzmocnienie istniejących elementów struktury murów: a) przemurowanie pionowych pęknięć pomiędzy szkarpą i licem kurtyny, w obrębie górnych otworów strzelniczych oraz w obrębie pionowych zarysowań muru ceglanego baszty od strony zachodniej z wykorzystaniem cegły rozbiórkowej lub nowej, kolorem nawiązującej do otaczającego wątku ceglanego z zastosowaniem zapraw trasowych. W przypadku wątku kamiennego uzupełnienia należy wykonać z użyciem wapienia o strukturze i teksturze podobnym do ciosów kamiennych występujących w oryginalnej partii murów (wapień olewiński) z zastosowaniem zapraw trasowych, b) zamurowanie oraz uzupełnienie wyrw i ubytków w licu murów z zastosowaniem ww. materiałów przy użyciu zapraw trasowych, c) usunięcie zniszczonych i spękanych ciosów kamiennych oraz zlasowanych i skorodowanych cegieł w południowo - wschodniej partii kurtyny, uzupełnienie ubytków oraz oblicowanie kamieniem wapiennym na zaprawie trasowej, d) wyrównanie nieregularnych fragmentów muru i baszty poprzez częściowe uzupełnienie zwietrzałych kamieni i cegieł do form płynnie zamykających się, e) pokrycie powierzchni korony murów szlamami uszczelniającymi zapobiegającymi penetracji wód opadowych w kolorze zbliżonym do barwy kamienia i zaprawy, f) wzmocnienie wewnętrznej struktury murów poprzez iniekcję ciśnieniową zaczynem białego, niskoalkalicznego cementu portlandzkiego w osłabionych partiach, g) wzmocnienie strukturalne - impregnacja wątków ceglanych, kamiennych i pozostałych zapraw w spoinach poprzez nakładanie przy użyciu pędzla lub metodą natryskową, h) hydrofobizacja ceglanego i kamiennego lica murów preparatem; 6) uporządkowanie i zagospodarowanie terenu wokół muru obronnego oraz wewnątrz baszty: a) wykonanie opaski o szer. 50 cm ze żwirku płukanego, b) wykonanie trawników. Kubatura baszty - 171,50 m3 Powierzchnia - 24,5 m2 Wysokość - 7,0 m Gmina posiada program prac konserwatorskich do reliktu muru obronnego z XIV w. i Baszty Swawola z XVI w. w Wieluniu, woj. łódzkie oraz decyzję WUOZ- .5142.52.2013.2014.KŚ z dnia 3.03.2014 r. w sprawie udzielenia pozwolenia na prowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich. Wszystkie prace należy prowadzić zgodnie z ww. decyzją. Zamówienie obejmuje również zawiadomienie o rozpoczęciu robót budowlanych oraz skuteczne zawiadomienie o zakończeniu robót budowlanych Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Wieluniu i Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Łodzi. Szczegółowy zakres zamówienia określa projekt budowlany oraz program prac konserwatorskich. Zakres rzeczowy prac przedstawiony został w: a) projekcie budowlanym rewitalizacji zabytkowego centrum Wielunia - odbudowa Baszty Swawola, b) programie prac konserwatorskich do reliktu muru obronnego z XIV w. i Baszty Swawola z XVI w. w Wieluniu c) specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót (STWiOR), w części zawierającej zbiory wymagań w zakresie sposobu wykonania prac konserwatorskich, obejmujące wymagania w zakresie właściwości materiałów, wymagania dotyczące sposobu wykonania i oceny prawidłowości wykonania poszczególnych prac, które stanowią załączniki do niniejszej SIWZ. Proponowany zakres prac przy relikcie muru obronnego z XIV w. i Baszty Swawola z XVI w. zawiera załącznik A do SIWZ.
II.1.5)
V
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 20 % wartości zamówienia podstawowego, ewentualne zamówienie uzupełniające zostanie udzielone w trybie przewidzianym w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, jeżeli zostaną spełnione przesłanki ustawowe
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 92.52.21.00 - Usługi ochrony obiektów historycznych 45.11.12.91 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2017.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium do dnia 22.04.2016 r. do godz. 13.00 w wysokości: 10 740,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy siedemset czterdzieści złotych 00/100)
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień. Zamawiający dokona oceny spełniania tego warunku udziału w postępowaniu na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
w celu potwierdzenia posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawcy winni udokumentować w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie zrealizowanie co najmniej jednego zamówienia polegającego na wykonaniu prac konserwatorskich i restauratorskich oraz robót budowlanych na obiekcie wpisanym do rejestru zabytków nieruchomych i podlegającym ochronie konserwatorskiej o wartości brutto nie mniejszej niż 300 000,00 zł w ramach jednej umowy
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie żąda udokumentowania dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym. Zamawiający dokona oceny spełniania tego warunku udziału w postępowaniu na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Za spełnienie warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający uzna dysponowanie minimum: a) 1 osobą posiadającą przygotowanie zawodowe do kierowania pracami konserwatorskimi, pracami restauratorskimi, odpowiadające wymaganiom określonym w art. 37 a ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2014 r. poz. 1446 z późn. zm.). b) 1 osobą mającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej określone przepisami Prawa budowlanego oraz która przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury zgodnie z art. 37 c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2014 r. poz. 1446 z późn. zm.)
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie żąda udokumentowania sytuacji ekonomicznej i finansowej. Zamawiający dokona oceny spełniania tego warunku udziału w postępowaniu na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
W przypadku polegania na zasobach innych podmiotów, Wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, zgodnie z treścią załącznika nr 8 do SIWZ - Zobowiązanie innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Brak dokumentu spowoduje wykluczenie Wykonawcy, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. Kserokopie dokumentów potwierdzających, że usługi zostały wykonane należycie powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez podmiot użyczający swoich zasobów. W przypadku polegania przez Wykonawcę na zasobach innych podmiotów w zakresie wiedzy i doświadczenia, biorących udział w realizacji zamówienia jako Podwykonawca, Zamawiający żąda od Wykonawcy załączenia do oferty w odniesieniu do tych podmiotów: 1) Oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 9 do SIWZ w formie oryginału sporządzonego i podpisanego przez podmiot zobowiązany; 2) aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez podmiot zobowiązany. 6.7. Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć w ofercie pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą, dotyczy to spółek cywilnych oraz konsorcjów. Brak dokumentu spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - Gwarancja - 10
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.um.wielun.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Wieluniu, ul. Piłsudskiego 14, Biuro Zamówień Publicznych, pokój nr 8. Cena SIWZ - 33,00 zł..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.04.2016 godzina 13:00, miejsce: Urząd Miejski w Wieluniu Wydział Organizacyjny (Plac Kazimierza Wlk.1 budynek ratusza) pokój nr 1.
IV.4.5) Termin związania ofertą: do 21.05.2016.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z WIELUNIA
- Remont i modernizacja wewnętrznej instalacji wodno-kanalizacyjnej w budynku Szkoły Podstawowej nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Powstańców Śląskich w Wieluniu
- Przygotowanie, dostarczanie i wydawanie posiłków uczniom Szkoły Podstawowej nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Powstańców Śląskich w Wieluniu
- Przygotowanie, dostarczanie i wydawanie posiłków uczniom Szkoły Podstawowej nr 2 im. Henryka Sienkiewicza w Wieluniu
- Przygotowanie, dostarczanie i wydawanie posiłków uczniom Szkoły Podstawowej nr 4 im. Królowej Jadwigi w Wieluniu
- Budowa oświetlenia boiska sportowego w Wieluniu
- Budowa hali przy SP 2 - Zwiększenie bazy sportowej w Gminie Wieluń
więcej: przetargi w Wieluniu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie robót budowlanych w ramach Projektu pn.: "Termomodernizacja oddziału zamiejscowego przedszkola w Złakowie Borowym" - etap I
- ZP.271.9.2024 Miejski Klub Dziecięcy w Pruszczu
- Utworzenie ogólnodostępnego i wielofunkcyjnego parku sportowo-rekreacyjnego w Kościerzynie
- Zagospodarowanie terenu amfiteatru Pod Skocznią w Istebnej
- ZP.271.9.2024 Miejski Klub Dziecięcy w Pruszczu
- Wykonanie robót budowlanych polegających na modernizacji alejek w parku przy ul. Schulza w Bydgoszczy.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.