eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łobez › Budowa obwodnicy Łobza - Etap I - Przebudowa skrzyżowania ulicPodgórna, Strumykowa, Węgorzyńska, Magazynowa w Łobzie na skrzyżowanie z ruchem okrężnym

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-05-29

Łobez: Budowa obwodnicy Łobza - Etap I - Przebudowa skrzyżowania ulic: Podgórna, Strumykowa, Węgorzyńska, Magazynowa w Łobzie na skrzyżowanie z ruchem okrężnym
Numer ogłoszenia: 78739 - 2015; data zamieszczenia: 29.05.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Łobez , ul. Niepodległości 13, 73-150 Łobez, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 3974001, faks 091 3974373.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lobez.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa obwodnicy Łobza - Etap I - Przebudowa skrzyżowania ulic: Podgórna, Strumykowa, Węgorzyńska, Magazynowa w Łobzie na skrzyżowanie z ruchem okrężnym.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przebudowa skrzyżowania ulic: Węgorzyńska (droga nr 257041Z), Strumykowa (droga nr 257035Z), Podgórna (droga nr 4376Z) na skrzyżowanie z ruchem okrężnym wraz przebudową odcinka ulicy Podgórnej ze względu na zmianę geometrii drogi przylegającej do skrzyżowania z ruchem okrężnym oraz odcinek ulicy Węgorzyńskiej od skrzyżowania do przejazdu kolejowego oraz krótki odcinek ulicy Strumykowej przylegający do skrzyżowania. Ponadto przebudowa skrzyżowania wymaga dokonania przebudowy linii energetycznej oraz teleinformatycznej położonych w obrębie tego skrzyżowania. Do przebudowy przewidziane są następujące odcinki dróg: - skrzyżowanie ulic Węgorzyńska, Podgórna i Strumykowa, Magazynowa; Skrzyżowanie z ulicami Podgórną i Strumykową projektuje się przebudować na mini rondo o średnicy zewnętrznej 20,0 m i wyspie środkowej o średnicy 8,0 m z możliwością przejazdu. Parametry techniczne mini ronda i jego geometria wynika z uwarunkowań stanu istniejącego tj. lokalizacji, kątów wlotów i ograniczenia dostępnej powierzchni terenu. Pozostałe skrzyżowania do przebudowy projektuje się jako proste. Załamania tras drogowych w planie łagodzi się łukami poziomymi o promieniach R = 20,0 m, R = 30,0 m, R = 50,0 m, R = 60,0 m, R = 100,0 m, R = 150,0 m i R = 200,0 m, a na łukach projektuje się poszerzenia. Promienie skrętu na skrzyżowaniach projektuje się od R = 4,0 m do R = 12,0 m. Przyjęte w projekcie rozwiązania układu komunikacyjnego zapewniają funkcjonalną obsługę istniejącej zabudowy i terenów przeznaczonych pod zabudowę, a przylegających do nowoprojektowanych i przebudowywanych ulic oraz wpływają na poprawę bezpieczeństwa ruchu w rejonie objętym projektowaniem. - ul. Węgorzyńska (droga nr 257041Z); długość trasy do przebudowy 16,5m + 72,3m = 88,8m. Przyjęto szerokość jezdni ulicy Węgorzyńskiej na odcinku istniejącej nawierzchni 7,0 m dostosowując do stanu faktycznego w terenie. Szerokość chodników na odcinku istniejącej nawierzchni przyjęto wg stanu faktycznego w terenie. - ul. Podgórna odcinek (droga nr 4376Z ) ; długość trasy do przebudowy 91,0 m. Przyjęto szerokość jezdni ulicy Podgórnej na odcinku istniejącej nawierzchni 7,0 m dostosowując do stanu faktycznego w terenie. Projektuje się przebudowę jednostronnego chodnika i budowę odcinka nowego chodnika. Przejęto szerokość chodnika 2,0 m. Projekt przewiduje budowę nowych i przebudowę istniejących zjazdów na posesje. Wjazdy projektuje się przebudować poprzez ujednolicenie materiału w granicach pasa drogowego, a szerokość zjazdów istniejących i nowych przyjęto wg inwentaryzacji stanu faktycznego bezpośrednio w terenie. - ul. Strumykowa (droga nr 257035Z) ; długość trasy do przebudowy17,0 m. Przyjęto szerokość jezdni ulicy Strumykowej na odcinku istniejącej nawierzchni 6,0 m dostosowując do stanu faktycznego w terenie. - ul. Magazynowa; Obecnie ulica Magazynowa jest ulicą wewnętrzną, a po jej przebudowie zostanie ona zakwalifikowana do gminnych dróg publicznych. Na wszystkich wymienionych wyżej odcinkach ulic do przebudowy zaprojektowano konstrukcję nawierzchni jezdni, chodników, zjazdów w oparciu o Warunki techniczne jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. (Dziennik Ustaw Nr 43 z dnia 14 maja 1999 r.), Załącznik Nr 5. Realizację ulic w projekcie przyjęto jak dla kategorii ruchu KR-2 dla ulicy Węgorzyńskiej, Magazynowej i Podgórnej i jak dla kategorii ruchu KR-1 dla pozostałych ulic to jest : a) jezdnie ulic z istniejącą nawierzchnią asfaltową - wzmocnienie Węgorzyńska i Podgórna 5 cm - projektowana warstwa ścieralna z betonu asfaltowego dla KR2 - projektowana warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego (grubość wg przekroi poprzecznych) - istniejąca nawierzchnia asfaltowa grubości 4 - 7,5 cm na podbudowie z bruku grub. ~ 16,5 cm (Węgorzyńska) lub z tłucznia grubości 26 - 35,5 cm - podłoże z piasku b) jezdnia ulicy z nową konstrukcją nawierzchni - Węgorzyńska 5 cm - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego Dla KR2 7 cm - podbudowa zasadnicza z betonu asfaltowego 18 cm - podbudowa pomocnicza z chudego betonu B5 - B7,5 10 cm - warstwa podsypki z piasku Na odcinku długości ~ 230 m od włączenia do ulicy Waryńskiego z uwagi na grupę nośności podłoża G3 projektuje się dodatkowo warstwy: 15 cm - warstwa wzmacniająca z gruntu stabilizowanego cementem w betoniarce Rm = 2,5 MPa 30 cm - warstwa odsączająca z pospółki (wymiana gruntu) c) jezdnia ulicy z nową konstrukcją nawierzchni - Podgórna 5 cm - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego dla KR2 7 cm - podbudowa zasadnicza z betonu asfaltowego 18 cm - podbudowa pomocnicza z chudego betonu B5 - B7,5 15 cm - warstwa wzmacniająca z gruntu stabilizowanego cementem w betoniarce Rm = 2,5 MPa 30 cm - warstwa odsączająca z pospółki (wymiana gruntu) d) jezdnia ulicy z istniejącą nawierzchnią asfaltową - wzmocnienie Strumykowa 5 cm - projektowana warstwa ścieralna z betonu asfaltowego dla KR2 - projektowana warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego (grubość wg przekroi poprzecznych) - istniejąca nawierzchnia asfaltowa grubości 4,5 - 4,6 cm na podbudowie z tłucznia grubości 16,4 - 29,5 cm - podłoże z piasku e) jezdnia ulicy z nową konstrukcją nawierzchni - Strumykowa 5 cm - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego dla KR1 5 cm - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego 16 cm - podbudowa pomocnicza z chudego betonu B5 - B7,5 10 cm - warstwa wzmacniająca z gruntu stabilizowanego cementem w betoniarce Rm = 2,5 MPa 30 cm - warstwa odsączająca z pospółki (wymiana gruntu) f) chodniki 6 cm - kostka betonowa typu POLBRUK, czerwona i szara 5 cm - warstwa podsypki cementowo - piaskowej 1:4 10 cm - podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 5 cm - warstwa podsypki z piasku g) zjazdy 8 cm - kostka betonowa typu POLBRUK, czerwona 5 cm - warstwa podsypki cementowo - piaskowej 1:4 10 cm - podbudowa z betonu cementowego B10 10 cm - warstwa podsypki z piasku Podłoże gruntowe pod nawierzchnię jezdni należy zagęścić do Wz = 1.0 i uzyskać wtórny moduł sprężystości nie mniejszy niż 100 Mpa. Ograniczeniem jezdni będzie krawężnik betonowy typu ulicznego, wystający o wym. 15x30x100 cm ustawiony na 5 cm podsypce cementowo - piaskowej i ławie betonowej z oporem, beton B-10. Na rondzie projektuje się krawężnik kamienny o wymiarach 15x30 cm na ławie z oporem. Światło krawężnika - patrz przekroje konstrukcyjne - charakterystyczne. Przy krawężnikach projektuje się ścieki przykrawężnikowe z kostki betonowej POLBRUK koloru szarego (przy nawierzchni asfaltowej) i koloru czarnego (przy nawierzchni z polbruku) szerokości 20 cm, obniżone w stosunku do jezdni o 1 cm. Ograniczeniem nawierzchni chodników i nawierzchni zjazdów będzie obrzeże betonowe o wymiarach 8 x 30 cm ustawione na ławie betonowej z oporem, beton B10. Przedmiot zamówienia opisany został za pomocą dokumentacji projektowej i STWiOR oraz dokumentów i decyzji administracyjnych, załączonych do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Zamawiający posiada opracowaną dokumentacje projektową na szerszy zakres robót od zakresu objętego niniejszym zamówieniem. W związku z powyższym należy ustosunkować się do tej części dokumentacji projektowej, który obejmuje przedmiot zamówienia. Załączony do SIWZ przedmiar robót stanowi wyłącznie materiał pomocniczy. Wykonawca dokona oznakowanie zgodnie z projektem stałej organizacji ruchu.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg 45.23.14.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych 45.23.32.90 - Instalowanie znaków drogowych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 10.000,00 złotych (słownie: dziesięć tysięcy złotych).

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał się wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składnia ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 najważniejszą robotę budowlaną, polegającą na budowie lub przebudowie nawierzchni drogowej utwardzonej masą bitumiczną lub kostki betonowej o gr. 8 cm. o wartości robót nie mniejszej niż 200.000,00 PLN brutto

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że dysponuje osobą która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia: Kierownikiem Budowy, posiadającym następujące doświadczenie zawodowe i kwalifikacje: - pełnienie funkcji kierownika budowy przy realizacji, co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie nawierzchni drogowej utwardzonej masą bitumiczną lub kostką betonową o gr. 8 cm o wartości nie mniejszej niż 200.000,00 PLN brutto, - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca zobowiązany jest posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (OC) w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę ubezpieczeniową nie niższą niż 200.000 PLN.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) formularz oferty - załącznik Nr 1 do SIWZ, b) tabelę elementów ceny ryczałtowej - załącznik Nr 1A do SIWZ, c) inne dokumenty, tj.: - dowód wniesienia wadium, - pełnomocnictwo dla osoby podpisującej ofertę do występowania w imieniu Wykonawcy, jeżeli nie wynika to bezpośrednio z dokumentów rejestrowych lub w przypadku, o którym mowa w art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, - pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, o którym mowa w art. 23 ustawy,

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Oferowany okres gwarancji i rękojmi - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zgodnie z art. 139 i 140 Prawa zamówień publicznych umowa w sprawie niniejszego zamówienia: - zostanie zawarta w formie pisemnnej pod rygorem nieważności, - mają do niej zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego, jeżeli przepisy Prawa zamówień publicznych nie stanowią inaczej, - jest jawna i podlega udostępnieniu na zasadach określonych w przepisach o dostępie do informacji publicznej, - zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie, - jest zawarta na okres wskazany w pkt. IV, - podlega unieważnieniu: (i) jeżeli zachodzą przesłanki określone w art. 146 Prawa zamówień publicznych, (ii) w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w niniejszej SIWZ. 2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 3. Pozostałe kwestie odnoszące się do umowy uregulowane są w Części II niniejszej SIWZ. 4. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia. I. Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy: I.1. zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, w szczególności: a) klęski żywiołowe; b) warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów; I.2. zmiany spowodowane warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności: a) niewypały i niewybuchy; b) wykopaliska archeologiczne nie przewidywane w SIWZ ; c) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawka, itp.); d) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych I.3. zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: a) wstrzymanie robót przez Zamawiającego; b) konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej; I.4 zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności: a) przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, itp.; b) odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej I. 5 inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt I.1 - I.5 termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. II. Zmiana sposobu spełnienia świadczenia: II.1. zmiany technologiczne, w szczególności: a) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu, b) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawka, itp.) skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych; c) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych; d) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. Zmiany, o których mowa w lit b - d) mogą być wprowadzane w sytuacjach, odpowiadających przesłankom do udzielenia zamówień dodatkowych. II.2. zmiany osobowe Zmiana osób, przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się, co najmniej równoważnymi uprawnieniami, kwalifikacjami i doświadczeniem, o których mowa w ustawie Prawo budowlane lub innych ustawach, a także SIWZ, będzie wymagała zaakceptowania przez Zamawiającego. III. Pozostałe zmiany: a) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ; b) zmiana obowiązującej stawki VAT; Jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku zapłaconego przez wykonawcę. c) zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu d) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami. e) kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami. W takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie kolizji, a wynagrodzenie zostanie ustalone z zachowaniem zasady opisanej w lit d) f) zmiany uzasadnione okolicznościami o których mowa w art. 357.1 Kodeksu Cywilnego z uwzględnieniem faktu, że za rażącą zostanie uznana strata w wysokości, o której mowa w art. 397 Kodeksu Spółek Handlowych.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.lobez.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski, ul. Niepodległości 13, 73-150 ŁOBEZ.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.06.2015 godzina 10:00, miejsce: Miejski, ul. Niepodległości 13, 73-150 ŁOBEZ.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: PROJEKT W RAMACH PROGRAMU WIELOLETNIEGO POD NAZWĄ NARODOWY PROGRAM PRZEBUDOWY DRÓG LOKALNYCH - ETAP II BEZPIECZEŃSTWO - DOSTĘPNOŚĆ - ROZWÓJ.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.