eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Siemianowice Śląskie › Naprawa uszkodzonej w wyniku wypadku drogowego sygnalizacji świetlnej zlokalizowanej w Siemianowicach Śląskich na skrzyżowaniu ulic Niepodległości-Westerplatte-Bytkowska-Watoły

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2014-04-10

Siemianowice Śląskie: Naprawa uszkodzonej w wyniku wypadku drogowego sygnalizacji świetlnej zlokalizowanej w Siemianowicach Śląskich na skrzyżowaniu ulic Niepodległości-Westerplatte-Bytkowska-Watoły
Numer ogłoszenia: 78539 - 2014; data zamieszczenia: 10.04.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 36605 - 2014r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Siemianowice Śląskie, ul. Jana Pawła II 10, 41-100 Siemianowice Śląskie, woj. śląskie, tel. 32 7605200, faks 32 7605280.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Naprawa uszkodzonej w wyniku wypadku drogowego sygnalizacji świetlnej zlokalizowanej w Siemianowicach Śląskich na skrzyżowaniu ulic Niepodległości-Westerplatte-Bytkowska-Watoły.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z naprawą uszkodzonej w wyniku wypadku drogowego sygnalizacji świetlnej zlokalizowanej w Siemianowicach Śląskich na skrzyżowaniu ulic Niepodległości-Westerplatte-Bytkowska-Watoły. 2. Roboty należy wykonać zgodnie z załączonymi do SIWZ: 1) Przedmiarem robót - Dodatek nr 6 do SIWZ, 2) Specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych - Dodatek nr 7 do SIWZ. 3. Wymagania techniczno-funkcjonalne dla sterownika sygnalizacji ulicznej 3.1. Wymagania na podstawowe parametry techniczne sterownika - obsługa istniejącego systemu detekcji: detektory dwustanowe, video detekcja Autoscope; - realizowanie sterowania grupowego; - obsługa minimum 32 grup sygnałowych (kołowe, piesze lub rowerowe, strzałki, komory migowe, grupy niestandardowe); - obsługa systemu detekcji ruchu wyposażonego w minimum: - 32 pętle indukcyjne; - 32 detektory ruchu o dwustanowych sygnałach wyjściowych; - 32 przyciski dla pieszych z sygnałami potwierdzenia przyjęcia zgłoszenie (sterownik musi obsługiwać istniejące przyciski dla pieszych o napięciu zasilania wynoszącym ~230V/ 50Hz, ale sterownik musi mieć także możliwość obsługi przycisków o zasilaniu 24V/DC); - generowanie minimum 32 dwustanowych sygnałów wyjściowych umożliwiających sterowanie przekaźnikami lub transoptorami; - kanał szeregowy do komunikowania się z innymi sterownikami lub systemami poprzez łącze przesyłu danych (RS232 lub RS485), łącze modemowe, - niezależne sterowanie i kontrola 2-4 skrzyżowaniami z możliwością kontynuacji pracy sygnalizacji na dowolnym z nich w przypadku awarii obiektowej sygnalizacji na jednym ze sterowanych skrzyżowań, - zasilanie sterownika: ~230V ?15%, 50/60Hz; - dopuszczalne warunki pracy: - Temperatura otoczenia od -30°C do +65°C; - Wilgotność powietrza 95%; - Odporność na przepięcia 3,5kW dla 230V; - Minimalne napięcie zasilania, przy którym kontynuowane jest sterowanie sygnalizacją 130V; - sterowanie dowolnymi typami sygnalizatorów: żarówkowe, halogenowe, LED; 3.2. Wymagania dotyczące strategii sterowania grupami sygnałowymi - możliwość realizacji do 16 różnych programów pracy sygnalizacji: acyklicznych, wzbudzanych lub cyklicznych; - możliwość wyboru programu pracy sygnalizacji: - wg planu roczno - dobowo - tygodniowego; - wg stanu dwustanowych sygnałów zewnętrznych; - na podstawie stanu lub zliczonych pojazdów przez detektory strategiczne; - wg danych przekazanych przez system sterowania ruchem lub sterownika nadrzędnego; - programy pracy sygnalizacji winny umożliwiać wydłużanie sygnału zielonego każdej grupy w minimum 3 okresach: I okres - minimalny, którego występuje zawsze w przypadku zgłoszenia zapotrzebowania na sygnał zielony przez grupę sygnałową; II okres - maksymalny, który jest opcjonalny, a jego wydłużanie jest realizowane na podstawie badania odstępów pomiędzy pojazdami dojeżdżającymi do skrzyżowania; III okres - bezpiecznego zakończenia sygnału zielonego, który jest opcjonalny, a jego wydłużanie jest realizowane na podstawie badania odstępów pomiędzy pojazdami dojeżdżającymi do skrzyżowania; - możliwość parametrycznego ustawiania danych decydujących o sposobie wydłużania sygnału zielonego grupy dla dowolnego okresu; - możliwość wydłużanie czasu międzyzielonego przez dowolne detektory ruchu; - możliwość przyporządkowania grupie sygnałowej dowolnego detektora ruchu i wydłużania jej sygnału zielonego w dowolnym okresie; - możliwość zgłaszania zapotrzebowania na sygnał zielony przez grupę sygnałową poprzez: - dowolny detektor; - grupę detektorów spełniających zdefiniowany warunek stanu ich zajętości; - dowolny sygnał innej grupy; - dowolny sygnał wejściowy; - liczniki czasowe indywidualne dla danego skrzyżowania (np. licznik cyklu); - liczniki czasowe wspólne dla wszystkich skrzyżowań; - brak kolizji z inną grupą (pasywne podanie sygnału); - możliwość zliczania pojazdów przez detektory ruchu, - możliwość synchronizowania zegara sterownika przez sygnał DCF-77 oraz koordynowania programów pracy sygnalizacji tym sygnałem; - możliwość koordynowania programów pracy sygnalizacji poprzez połączenie równoległe kablem teletechnicznym; - możliwość koordynowania programów pracy sygnalizacji poprzez zastosowanie nadajników i odbiorników radiowych, kablowych łącz szeregowych lub radiomodemów; 3.3. Wymagania na parametry serwisowe - zapis programów pracy sygnalizacji w pamięci RAM (nie w pamięci EPROM); - parametryczne modyfikowanie programów pracy sygnalizacji przy pomocy klawiatury i wyświetlacza stanowiących standardowe wyposażenie sterownika; - możliwość modyfikacji programów pracy sterownika i parametrów systemu detekcji: - za pomocą łącza szeregowego RS-232 i komputera PC (np. notebook); - zdalnie poprzez łącze telefoniczne lub GSM/GPRS; - możliwość pełnego przetestowania opracowanych programów pracy sygnalizacji przy pomocy komputera PC i symulacji działania systemu detekcji dla dowolnego detektora lub sygnału wejściowego; - możliwość określania stanu sterownika, stanu grup sygnałowych i stanu elementów sytemu detekcji bez konieczności użycia dodatkowych narzędzi; - możliwość obiektowego testowania pracy grup sygnałowych; - możliwość wyłączania/załączania pracy dowolnego detektora; - możliwość zliczania pojazdów przez dowolny detektor ruchu; - możliwość diagnostyki obciążeń w grupach sygnałowych; - możliwość rejestracji realizowanego programu pracy sygnalizacji; - możliwość rejestrowania stanu sterownika, stanu grup sygnałowych i systemu detekcji; - możliwość realizowania automatycznego testu układu nadzoru kolizyjności sygnałów zielonych; 3.4. Wymagane zabezpieczenia eksploatacyjno-ruchowe - zabezpieczenia zasilania sterownika: - zwarciowe; - różnicowo - prądowe; - przeciwprzepięciowe; - zabezpieczenia działania sygnalizacji i systemu detekcji: - nadzór prądowy i napięciowy wszystkich obwodów sygnałów grup; - wykrywanie kolizji sygnałów zielonych; - nadzór napięcia zasilania sterownika; - nadzór odliczania czasów międzyzielonych w grupach kolizyjnych; - kontrola sprawności układu nadzoru kolizyjności świateł zielonych; - nadzór czasu oczekiwania grupy na podanie sygnału zielonego; - nadzór czasu stałej zajętości i czasu niezajętości dowolnego detektora ruchu; - zabezpieczenie przed możliwością modyfikacji parametrów programów pracy sygnalizacji przez osoby niepożądane; - rejestrowanie stanów pracy sygnalizacji z możliwością pobrania zapamiętanych danych do komputera PC; - możliwość wyboru trybu pracy sterownika w stanie awarii (żółte pulsujące lub wyciemnienie sygnalizacji); - nadzór pracy układów części logicznej sterownika; 3.5. Wymagania na monitorowanie pracy sterownika - Sterownik winien umożliwiać zdalne przekazanie danych o: - aktualnym stanie grup sygnałowych i detektorów ruchu; - danych o stanach pracy sygnalizacji w określonym horyzoncie czasu; - zmianach programów pracy sterownika; - ruchu pojazdów w obrębie skrzyżowania (np. liczbę zliczonych pojazdów przez detektor ruchu w okresach minimum 5 minutowych z co najmniej ostatnich 7 dni); - danych o stanie sterownika, zaistniałych zdarzeniach i historii ich wystąpienia, zarejestrowanych błędach, itp.; - danych o parametrach programów pracy sygnalizacji; - Sterownik winien umożliwiać zdalne sterownie sygnalizacją w zakresie: - wymuszenia realizacji programu żółte pulsujące; - wyłączenia pracy sterownika; - wymuszenia realizacja wskazanego programu pracy sygnalizacji; - wymuszenie działania sygnalizacji zgodnie z określonymi przez użytkownika procedurami (np. przechodzi w stan pracy stałoczasowej, wyświetla komunikat na pulpicie sterownika, wysyła wiadomość poprzez system nadzoru, wysyła wiadomość tekstową na zadeklarowane numery telefonów, sms, fax lub e-mail, itp); - Sterownik winien umożliwiać zdalne modyfikowanie następujących danych: - zmianę wartości parametru programu pracy sygnalizacji niewpływającego na bezpieczeństwo pracy sygnalizacji, - zapisu do pamięci RAM całego programów pracy sygnalizacji. 4. Wideodetekcja: Kamery systemu wideodetekcji są zamontowane na słupie wysokości 14 m. Należy zastosować system wideo detektorów umożliwiający obsługę istniejących kamer wideo detekcji. Urządzenia zamontować w szafie sterownika. Zastosowany system wideo detekcji ma umożliwiać detekcję oraz wykonywanie pomiarów natężenia i struktury kierunkowej ruchu, zgodnie z projektem ruchowym sygnalizacji. System wideo detekcji powinien spełniać następujące warunki : - Identyfikacja pojazdów powinna odbywać się na podstawie kolorowego obrazu z kamer PAL: 625linii, zasilanych napięciem 230V umieszczonych w osobnych obudowach. - Obiektywy kamery powinny umożliwiać precyzyjne dostrojenie pola widzenia kamery dla wymaganego obszaru detekcji (wymagana regulacja AUTO-IRYS). - Panele wykonawcze muszą mieć możliwość montażu w sterowniku. - Urządzenie musi mieć możliwość ustawienia co najmniej 25 stref detekcji wirtualnej dla jednej kamery, na których można wykonywać funkcje logiczne OR, AND, NAND, MzN. - Strefy detekcji wirtualnej powinny mieć możliwość wyeliminowania wzbudzeń od poruszających się cieni. - Strefy detekcji wirtualnej powinny mieć możliwość wyboru identyfikacji pojazdów: - poruszających się zgodnie z kierunkiem ruchu, - poruszających się przeciwnie do kierunkiem ruchu, - obecności, - pojazdów zatrzymanych. - Urządzenie powinno umożliwiać wprowadzenie dodatkowych sygnałów wejściowych. - Ilość wyjść z systemu video-detekcji powinna wynosić minimum 8. - System wideo detekcji powinien umożliwić detekcję pojazdów minimum do 120m od kamery. - System wideo detekcji powinien umożliwić detekcję pojazdów poruszających się w stronę kamery oraz oddalających się. - System wideo detekcji powinien umożliwić przesłanie informacji do sterownika o złej widoczności. - Sposób oprogramowania powinien umożliwiać wprowadzenie obszarów, które będą wykorzystywane do zliczania pojazdów i klasyfikacji. Gromadzenie danych o ruchu w interwałach powinno odbywać się w urządzeniu video-detekcji. Natomiast do sterownika powinien być dostarczany impuls o każdym pojeździe, który przejedzie przez obszar pomiarowy video-detekcji. - System wideo detekcji bezwzględnie musi posiadać możliwość podglądu pracy z kamery w czasie rzeczywistym. 5. Program pracy Należy odtworzyć dotychczasowy program pracy sygnalizacji świetlnej. Plan sytuacyjny skrzyżowania przedstawiony został w Dodatku nr 9 do SIWZ. Dotychczasowy program pracy sygnalizacji przedstawiony został na rys. nr 5-9 (Dodatek nr 9 do SIWZ). Algorytm pracy sygnalizacji przedstawia rys. nr 10 (Dodatek nr 9 do SIWZ). Integralną częścią opisu są tabele opisujące funkcje grup sygnałowych i detektorów - tabele nr 3 i 4 (Dodatek nr 9 do SIWZ). Wykaz zastosowanych detektorów - tabela nr 5 przedstawiony został w Dodatku nr 9 do SIWZ. 6. Fundament sterownika sygnalizacji Wykorzystać istniejący fundament wykonując jego wypionowanie oraz wykorzystać istniejące okablowanie. 7. Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji jakości i rękojmi na roboty będące przedmiotem niniejszego zamówienia na okres 36 miesięcy licząc od dnia następnego po dniu protokolarnego odbioru końcowego bez zastrzeżeń robót. 8. Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania materiałów lub urządzeń równoważnych, tj. o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określono w SIWZ - wyłącznie w odniesieniu do materiałów lub urządzeń, których pochodzenie zostało określone przez Zamawiającego przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia. 9. Zamawiający wymaga fabrycznie nowej szafki sterownika, fabrycznie nowego sterownika oraz fabrycznie nowych wszystkich elementów, które będą montowane w szafce sterownika, dostarczonych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.31.62.00 - Instalowanie urządzeń sygnalizacyjnych .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 04.04.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 5.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • DROG-BUD Sp. z o.o., Lubojenka, ul. Prosta 88/90, 42-209 Częstochowa, kraj/woj. śląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 67624,62 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 61493,85

  • Oferta z najniższą ceną: 61493,85 / Oferta z najwyższą ceną: 113793,38

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.