eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sławno › Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych w granicach administracyjnych Miasta Sławno

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2020-11-30



Ogłoszenie nr 759141-N-2020 z dnia 2020-11-30 r.

Urząd Miejski w Sławnie:

Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych w granicach administracyjnych Miasta Sławno

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych: Nie

Minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %): 0%

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający: Nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania: Nie

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających: Nie

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: Nie
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miejski w Sławnie, krajowy numer identyfikacyjny 52636300000000, ul. M. C. Skłodowskiej 9, 76-100 Sławno, woj. zachodniopomorskie, państwo Polska

telefon: 598 103 051
faks: 598 103 340
e-mail: admin@slawno.pl
www: http://um.slawno.ibip.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL): Tak, http://um.slawno.ibip.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Tak, http://um.slawno.ibip.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem: Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie: Nie

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: Nie

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: Nie

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne: Nie

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych w granicach administracyjnych Miasta Sławno

Numer referencyjny: ZW.271.6.2020

Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny: Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi

II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych

Zamówienie podzielone jest na części: Nie


II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. CHARAKTERYSTYKA GMINY MIASTO SŁAWNO
1) Powierzchnia
Powierzchnia Gminy Miasto Sławno wynosi 1583 ha.
2) Liczba mieszkańców
Liczba mieszkańców Gminy Miasto Sławno wynosi 11900 (stan na dzień 31.12.2019 r.) w tym około 7281 w zabudowie wielorodzinnej i około 4619 w zabudowie jednorodzinnej.
3) Liczba budynków jednorodzinnych i równoważnych (gospodarstw domowych) – ok. 1500.
4) Liczba budynków wielorodzinnych – ok. 300.
5) Liczba miejsc do gromadzenia odpadów zmieszanych (altanki, miejsca ustawienia pojemników) – ok. 1800.
6) Przedmiot zamówienia zgodnie z kodem CPV:
90.50.00.00-2 usługi związane z odpadami
90.51.10.00-2 usługi wywozu odpadów
90.51.20.00-9 usługi transportu odpadów

2. SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

1) Przedmiotem zamówienia jest odbiór i transport wskazanych w opisie zamówienia rodzajów odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w granicach administracyjnych Miasta Sławno.
2) Urządzenia do gromadzenia odpadów (pojemniki, worki), które zostaną ustawione
w miejscach gromadzenia odpadów wskazanych przez Zamawiającego, zapewnia Wykonawca. Zamawiający zapewnia część niezbędnych pojemników do selektywnej zbiórki odpadów. Szczegółowe dane dotyczące ilości budynków jedno- i wielorodzinnych, ilości miejsc do gromadzenia odpadów (osłony śmietnikowe, miejsca ustawienia pojemników i inne), ilości i rodzaju niezbędnych pojemników do selektywnej zbiórki odpadów oraz worków przedstawiono w § 3 ust. 4 SIWZ.


Wymagania dotyczące częstotliwości odbierania odpadów komunalnych
1) Zabudowa wielorodzinna

a) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne
Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne zbierane będą do pojemników ustawionych
w dotychczasowych przeznaczonych do tego miejscach (osłony śmietnikowe, wyznaczone utwardzone miejsca na pojemniki). Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów zmieszanych –nie rzadziej niż 1 raz w tygodniu w godzinach 7.00 – 20.00).Pojemniki zapewnia Wykonawca i ustawia je w miejscach wskazanych przez Zamawiającego. Ilość miejsc do gromadzenia odpadów (osłony śmietnikowe, miejsca ustawienia pojemników), ilość niezbędnych pojemników podano w § 3 ust. 4 pkt 1 SIWZ.

b) Selektywnie zbierane odpady komunalne (określone w regulaminie utrzymania czystości
i porządku na terenie miasta Sławno)
Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie zabudowy wielorodzinnej odbywać się będzie do specjalistycznych pojemników rozmieszczonych w przeznaczonych do tego miejscach. W zabudowie wielorodzinnej, w której liczba lokali mieszkalnych wynosi maksymalnie dziesięć lub przy której nie ma możliwości ustawienia pojemników do selektywnej zbiórki, dopuszcza się stosowanie worków o pojemności 120 l do selektywnej zbiórki odpadów, papieru, metali i tworzyw sztucznych oraz opakowań ze szkła, udostępnianych przez podmiot uprawniony. Zarządcy poszczególnych budynków, w porozumieniu z Zamawiającym, uzgodnią w których budynkach poniżej 10 lokali będzie prowadzony system workowy odbioru odpadów. Miejsce odbioru worków do gromadzenia odpadów selektywnie zbieranych ustali bezpośrednio Wykonawca z zarządcami poszczególnych budynków. Selektywna zbiórka odpadów komunalnych prowadzona będzie z częstotliwością niedopuszczającą do przepełnienia pojemników w godzinach 7.00-20.00 - jednak nie rzadziej niż:
- pojemniki na „szkło” – 1 raz na cztery tygodnie,
- pojemniki na „papier” – 1 raz na dwa tygodnie,
- pojemniki na „plastik” – 1 raz na tydzień

c) Odpady ulegające biodegradacji („zielone” oraz „kuchenne”)
Miejsce odbioru worków do gromadzenia odpadów biodegradowalnych („zielonych” i „kuchennych”) ustali bezpośrednio Wykonawca z zarządcami poszczególnych budynków. Ilość niezbędnych pojemników i worków oraz ich charakterystykę podano § 3 ust. 4 pkt 2 SIWZ. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów biodegradowalnych („zielonych” i „kuchennych”) – nie rzadziej niż 1 raz w tygodniu w pojemnikach oraz w workach 120 l lub 60 l w dniu ustalonym
z Zamawiającym.
Dodatkowo dla choinek wyznacza się 2 terminy odbioru w styczniu i lutym. Szczegółowy harmonogram Wykonawca uzgodni z zarządcami nieruchomości z udziałem Zamawiającego. Worki do gromadzenia odpadów biodegradowalnych „zielonych” i „kuchennych” zapewni Wykonawca.



d) Odpady wielkogabarytowe
Odpady wielkogabarytowe gromadzone będą przez mieszkańców w wyznaczonych przez zarządców budynków miejscach przy urządzeniach do gromadzenia odpadów (takich jak osłony śmietnikowe, pojemniki czy kontenery). Częstotliwość załadunku i wywozu zgodnie z harmonogramem – raz w miesiącu.

e) Wyeksploatowany sprzęt elektryczny i elektroniczny
Odbiór zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego będzie prowadzony z częstotliwością nie rzadziej niż 6 razy w roku w terminach ustalonych przez Zamawiającego z Wykonawcą.

f) Odpady budowlane i inne
Odbieranie odpadów budowlanych i remontowych określonych w regulaminie utrzymania czystości
i porządku, zużytych opon i tekstyliów będzie następowało w gminnym punkcie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, który zorganizuje i wskaże, w uzgodnieniu z Zamawiającym, Wykonawca.
Podmioty wykonujące prace remontowo-budowlane są zobowiązane do zawarcia umowy
z Wykonawcą na odbiór odpadów.

g) Przeterminowane leki
Odbiór przeterminowanych leków prowadzony będzie z aptek, których adresy wskaże i zapewni odpowiednie pojemniki Zamawiający. Częstotliwość odbioru – raz w miesiącu.

h) Odpady niebezpieczne i inne
Odbieranie odpadów niebezpiecznych (akumulatory inne niż przemysłowe i samochodowe) będzie następowało w gminnym punkcie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, który zorganizuje
i wskaże, w uzgodnieniu z Zamawiającym, Wykonawca.

i) Zużyte baterie
Odbiór zużytych baterii należy przeprowadzić raz w roku, z pojemników, które zapewni Zamawiający, rozmieszczonych na terenie placówek użyteczności publicznej, adresy, których wskaże Zamawiający.

2) Zabudowa jednorodzinna

a) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne
Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach. Pojemniki zapewni Wykonawca i ustawi je w miejscach utwardzonych lub osłonach śmietnikowych, wskazanych przez właścicieli nieruchomości. Liczba budynków jednorodzinnych, miejsc do gromadzenia odpadów, ilość i rodzaj niezbędnych pojemników podano w § 3 ust. 4 pkt 1 SIWZ.
Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę, –nie rzadziej niż raz na dwa
tygodnie.

b) Selektywnie zbierane odpady komunalne od mieszkańców, obejmują:
- papier,
- szkło,
- metale, tworzywa sztuczne
- odpady ulegające biodegradacji

Zbieranie odpadów w sposób selektywny odbywać się będzie do dostarczonych przez Wykonawcę
worków opisanych w § 3 ust. 4 pkt.2, SIWZ:
- worek koloru niebieskiego - odpady z papieru w tym odpady z tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury,
- worek koloru zielonego - odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła,
- worek koloru żółtego - odpady z metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady z tworzyw sztucznych w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych, oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe,
- worek koloru brązowego – ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów (”zielone”, „kuchenne”).


c) Selektywnie zbierane odpady komunalne (określone w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Sławno) oraz termin ich odbioru
Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie zabudowy jednorodzinnej (papier, szkło, bioodpady, metale oraz tworzywa sztuczne,) odbywać się będzie do worków przeznaczonych na odpowiednią frakcję odpadów, natomiast niesegregowane (zmieszane) odpady do pojemników przeznaczonych na niesegregowane (zmieszane) odpady.
Zbiórka ta prowadzona będzie w godzinach 7.00-20.00 z następującą częstotliwością:
- worki na szkło – nie rzadziej niż 1 raz na dwa tygodnie,
- worki na papier – nie rzadziej niż 1 raz na dwa tygodnie,
- worki na metale i tworzywa sztuczne ( plastik) – nie rzadziej niż 1 raz na dwa tygodnie

d) Odpady ulegające biodegradacji „zielone” oraz „kuchenne”
Worki w kolorze brązowym w ilości i o parametrach ustalonych w § 3 ust. 4 pkt 2 SIWZ zapewnia Wykonawca. Ilość worków dostarczanych do poszczególnych nieruchomości ustalona będzie w porozumieniu z właścicielami nieruchomości i Wykonawcą.
Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę odpadów biodegradowalnych „zielonych” i „kuchennych:
- nie rzadziej niż raz na tydzień (w terminie od 1 kwietnia do 30 listopada), w dniu odbioru odpadów zmieszanych lub innym dniu uzgodnionym z Zamawiającym w workach 120 l lub 60 l. Ilość oraz wielkość worków do poszczególnych nieruchomości Wykonawca ustalał będzie w porozumieniu z właścicielami nieruchomości na zasadzie worek za worek;
- nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie (w terminie od 1 grudnia do 31 marca), w dniu odbioru odpadów zmieszanych lub innym dniu uzgodnionym z Zamawiającym w workach 120 l lub 60 l. Ilość oraz wielkość worków do poszczególnych nieruchomości Wykonawca ustalał będzie w porozumieniu z właścicielami nieruchomości na zasadzie worek za worek;
- dodatkowo dla choinek wyznacza się 2 terminy odbioru w styczniu i lutym. Szczegółowy harmonogram Wykonawca uzgodni z Zamawiającym.

e) Odpady wielkogabarytowe
Odbiór odpadów wielkogabarytowych będzie się odbywać poprzez odbieranie wystawionych
ww. odpadów przez właścicieli przed swoimi nieruchomościami Częstotliwość załadunku
i wywozu zgodnie z harmonogramem – nie rzadziej niż sześć razy w roku.

f) Wyeksploatowany sprzęt elektryczny i elektroniczny
Odbiór zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego będzie prowadzony nie rzadziej niż sześć razy w roku w terminach ustalonych przez Zamawiającego z Wykonawcą. Zamawiający w porozumieniu z Wykonawcą, w razie takiej konieczności, może zwiększyć częstotliwość odbioru

g) Odpady budowlane i inne
Odbieranie odpadów budowlanych i remontowych określonych w regulaminie utrzymania czystości i porządku, zużytych opon i tekstyliów będzie następowało w gminnym punkcie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, który zorganizuje i wskaże, w uzgodnieniu z Zamawiającym, Wykonawca.
Podmioty wykonujące prace remontowo-budowlane są zobowiązane do zawarcia umowy
z Wykonawcą na odbiór odpadów.

h) Przeterminowane leki
Odbiór przeterminowanych leków prowadzony będzie z aptek, których adresy wskaże i zapewni odpowiednie pojemniki Zamawiający. Częstotliwość odbioru – raz w miesiącu.

i) Odpady niebezpieczne i inne
Odbieranie odpadów niebezpiecznych będzie następowało w gminnym punkcie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, który zorganizuje i wskaże, w uzgodnieniu z Zamawiającym, Wykonawca.

j) Zużyte baterie
Odbiór zużytych baterii należy przeprowadzić raz w roku, z pojemników, które zapewni Zamawiający, rozmieszczonych na terenie placówek użyteczności publicznej, adresy których wskaże Zamawiający.


k) Liczba odpadów podlegająca odbiorowi – przewidywana łączna masa
Lp. Nazwa odpadu J.m. Ilość
1. Niesegregowane zmieszane
(kod 20 03 01) Mg 2.100,00
2. Odpady ulegające degradacji (kod 20 02 01); Odpady kuchenne ulegające biodegradacji (kod 20 01 08) Mg 500,00
3. Opakowania z papieru i tektury
(kod 15 01 01) Mg 111,00
4. Opakowania ze szkła
(kod 15 01 07) Mg 170,00
5. Zmieszane odpady opakowaniowe
(kod 150106) Mg 150,00
6. Remontowe
(kody z grupy 17) Mg 350,00
7. Wielkogabarytowe
(kod 20 03 07) Mg 140,00
8. Odpady
(kody 20 01 :21;23;24;35;36 Mg 12,08
RAZEM
przewidywana łączna masa odpadów Mg 3.533,08

Zamawiający zastrzega, iż podane wyżej wartości są danymi szacunkowymi, które mogą ulec zmianie
w zależności od faktycznej ilości odpadów wytwarzanych przez właścicieli nieruchomości. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić dostateczną ilość specjalistycznych środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi.
3. WYMAGANIA DOTYCZĄCE HARMONOGRAMU ODBIORU ODPADÓW KOMUNALNYCH:

1) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania harmonogramu odbierania odpadów z terenów zabudowy wielorodzinnej i jednorodzinnej obejmujący odbiór odpadów komunalnych niesegregowanych oraz selektywnie zbieranych z podziałem na poszczególne rodzaje odpadów.
2) Wykonawca jest zobowiązany do aktualizacji harmonogramu odbioru odpadów w uzgodnieniu
z Zamawiającym.
3) Harmonogram powinien być sporządzony zgodnie z następującymi wymogami:
a) powinien wskazywać na daty odbierania poszczególnych rodzajów odpadów z nieruchomości,
b) harmonogram powinien być opracowany w podziale na nieruchomości zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej,
c) odbiór odpadów nie może następować w niedzielę i dni ustawowo wolne od pracy,
d) odbiór odpadów powinien przypadać na ten sam dzień tygodnia lub dni tygodnia,
e) odbiór odpadów selektywnie zebranych u źródła (papier, metale i tworzywa sztuczne, szkło) w zabudowie jednorodzinnej oraz w nieruchomościach gdzie odpady niesegregowane (zmieszane) odbierane są raz na dwa tygodnie powinien nastąpić w tym samym dniu, co odbiór odpadów niesegregowanych zmieszanych.
f) harmonogram powinien być opracowany na podstawie terminów zawartych w harmonogramie z 2020 r.,
g) Wykonawca w żadnym przypadku nie może wykonywać odbioru odpadów komunalnych z terenu miasta Sławno ustalonych zgodnie z harmonogramem tym samym pojazdem, którym wykonuje usługę dla innych podmiotów. Wykonawca powinien wskazać ten pojazd.
4) Wykonawca po opracowaniu harmonogramu przedstawi go Zamawiającemu (egzemplarz
w wersji papierowej i elektronicznej w formacie ustalonym z Zamawiającym) w terminie do
3 dni od dnia podpisania umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonania korekt
w harmonogramie odbioru odpadów. Po zaakceptowaniu harmonogramu przez Zamawiającego, Wykonawca zamieści harmonogram na swojej stronie internetowej i będzie on dostępny przez cały okres obowiązywania umowy. Harmonogram odbioru odpadów zostanie umieszczony przez Zamawiającego na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Sławnie.
5) Wykonawca jest obowiązany do dostarczenia 1 egzemplarza harmonogramu (zaakceptowanego przez Zamawiającego) w wersji papierowej do poszczególnych właścicieli nieruchomości (administratorzy, zarządcy nieruchomości, właściciele domów jednorodzinnych), w terminie
14 dni od dnia zaakceptowania harmonogramu.

4. WYKAZ URZĄDZEŃ DO GROMADZENIA ODPADÓW:

1) Liczba i rodzaj pojemników do gromadzenia odpadów zmieszanych o poszczególnych pojemnościach:
a) 110 l - min. 90 szt,
b) 120 l - min. 1500 szt,
c) 240 l - min. 550 szt,
d) 1100 l - min. 200 szt.
Pojemniki winny być wyposażone w koła umożliwiające przetaczanie z wyłączeniem pojemników
110 l. Koszt dostarczenia nowych pojemników w miejsce zdewastowanych i skradzionych Wykonawca powinien skalkulować w ramach zaoferowanej ceny . Wszystkie przypadki kradzieży, dewastacji i spalenia powinny być udokumentowane przez zgłaszającego (na podstawie np. zgłoszenia do odpowiedniego organu państwowego, np. Policja, Straż pożarna).
2) Liczba worków do selektywnej zbiórki odpadów u źródła;
a) koloru niebieskiego - min 13500 szt,
b) koloru zielonego - min 11000 szt,
c) koloru żółtego - min 34000 szt,
d) koloru brązowego – min 38000 szt.
Charakterystyka worków z foli polietylenowej LDPE do selektywnej zbiórki odpadów u źródła; wykonane z folii polietylowej LDPE lub równoważnego materiału o grubości zapewniającej odporność na rozerwanie, bez dodatku kadmu, ołowiu i innych pierwiastków szkodliwych dla środowiska;
a) koloru żółtego - 120 l, grubość folii - 50 mikronów,
b) koloru niebieskiego -120 l, grubość foli - 40 mikronów,
c) koloru zielonego - 120 l, grubość folii - 60-80 mikronów,
d) koloru brązowego – 60 l oraz 120 l, grubość folii co najmniej 50 mikronów
e) worki zostaną oznaczone informacją o rodzaju gromadzonych w nich odpadach, nazwą, adresem oraz numerem telefonu Wykonawcy oraz oznaczeniem Miasto Sławno,
f) nadruk - jednostronny, kolor nadruku czarny lub biały, powierzchnia nadruku minimum 1000cm2, treść napisu opracuje Wykonawca i przekaże Zamawiającemu do zatwierdzenia przed rozpoczęciem realizacji zamówienia.
3) Charakterystyka specjalistycznych pojemników do gromadzenia odpadów segregowanych:
a) pojemność, co najmniej 1000 litrów,
b) oznaczenie pojemników, do jakiego rodzaju odpadu są przeznaczone.
4) Liczba specjalistycznych pojemników do gromadzenia odpadów segregowanych
a) pojemniki koloru zielonego z napisem „Szkło”- minimum 60 szt,
b) pojemniki koloru niebieskiego z napisem „Papier”- minimum 43 szt,
c) pojemniki koloru żółtego z napisem „Plastik”- minimum 63 szt,
d) pojemnik koloru brązowego z napisem BIO -minimum 42 szt,
e) Zamawiający zapewnia część pojemników do selektywnej zbiórki (minimum 41 szt na plastik, 39 szt na szkło i 30 szt na papier) pozostałą cześć pojemników zapewnia Wykonawca (Zamawiający w okresie obowiązywania umowy zastrzega sobie prawo do zakupu nowych pojemników do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych),
f) dopuszcza się pojemniki o innej kolorystyce, pod warunkiem umieszczenia na nich stosownych napisów o ich przeznaczeniu,
g) liczba miejsc do gromadzenia odpadów selektywnie zbieranych (plastik, szkło, papier) – minimum 61.

5. OBOWIĄZKI WYKONAWCY PRZED ROZPOCZĘCIEM I W TRAKCIE REALIZACJI ZAMÓWIENIA:

1) Przed rozpoczęciem realizacji zamówienia Zamawiający dostarczy Wykonawcy szczegółowy wykaz adresów nieruchomości objętych umową odbioru odpadów oraz miejsc do gromadzenia odpadów.
2) Wykonawca ma obowiązek wyposażenia miejsc gromadzenia odpadów w niezbędne pojemniki
w terminie najpóźniej do 01.01.2021r. Pojemniki mieszkańców zbierających odpady w sposób selektywny Wykonawca trwale oznaczy numerem nieruchomości i nr lokalu zamieszkania (nie dotyczy nieruchomości jednorodzinnych). Na potwierdzenie dostarczenia pojemników Wykonawca przedłoży Zamawiającemu potwierdzenia od właścicieli nieruchomości opatrzone datą przekazania i podpisem właściciela bądź jego przedstawiciela. W przypadku niemożności spełnienia tego warunku z przyczyn niezależnych od Wykonawcy wskaże on Zamawiającemu te przyczyny na piśmie i udokumentuje ich zaistnienie. Za dowód mogą być uznane wskazania urządzeń kontrolujących czas i przebieg tras pojazdów takich jak tachograf czy GPS. Za przyczyny niezależne od Wykonawcy można będzie uznać w szczególności, co najmniej trzykrotne niezastanie właściciela nieruchomości pod wskazanym adresem w odstępach, co najmniej
3 dniowych w godzinach 7.00 – 20.00. Na Wykonawcę nakłada się obowiązek (w przypadku pierwszej nieudanej próby dostarczenia pojemników) pozostawienia informacji pisemnej, która ułatwi kontakt pomiędzy właścicielem nieruchomości a Wykonawcą w celu dostarczenia pojemnika.
3) W trakcie wykonywania umowy, wyposażenie zgłoszonych przez Zamawiającego miejsc gromadzenia odpadów w niezbędne pojemniki oraz harmonogram odbioru odpadów następuje w ciągu 3 dni roboczych na zasadach opisanych § 3 ust. 5 pkt. 2.
4) W trakcie wykonywania umowy wprowadzanie zmian w ilości i rodzaju pojemników
w uzgodnieniu z Zamawiającym.
5) Wykonawca obowiązany jest do dostarczenia właścicielowi nieruchomości jednorodzinnej lub zarządcy nieruchomości wielorodzinnej (w której znajduje się 10 lokali oraz prowadzony jest workowy system odbioru odpadów segregowanych), worków na metale i tworzywa sztuczne, papier i tekturę, opakowania szklane oraz na odpady biodegradowalne i odpady zielone (jeżeli na terenie nieruchomości właściciel nie kompostuje odpadów) w ciągu 3 dni roboczych od dnia przekazania przez Zamawiającego adresów nowych nieruchomości których właściciele złożyli deklaracje naliczającą opłatę za odpady komunalne. Worki należy przekazać właścicielowi nieruchomości jednorodzinnej lub zarządcy nieruchomości wielorodzinnej, a podczas ich nieobecności pozostawić we wcześniej opróżnionym pojemniku na zmieszane odpady komunalne lub w miejscu umówionym z właścicielem nieruchomości. Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia worków po każdorazowym odbiorze zapełnionego worka/worków w systemie „worek za worek”. Zobowiązuje się Wykonawcę do odbioru odpadów zielonych od właścicieli nieruchomości w workach, które pozostały w ich posiadaniu przed 01 stycznia 2021 r.
6) Właściciel nieruchomości ma obowiązek gromadzenia odpadów komunalnych w przeznaczonych na ten cel pojemnikach lub workach oraz utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym i porządkowym miejsc gromadzenia opadów. W przypadku przepełnienia pojemnika Wykonawca jest zobowiązany także do zebrania odpadów leżących obok pojemników.
7) Wykonawca jest obowiązany powiadomić pisemnie (dostarczyć informację pod adres nieruchomości) właściciela nieruchomości oraz zamawiającego o stwierdzeniu braku prowadzenia zbiórki selektywnej w terminie 14 dni po zakończeniu miesiąca w którym to nastąpiło.
W przypadku stwierdzenia frakcji selektywnych w odpadach komunalnych zmieszanych Wykonawca wykona dokumentację zdjęciową i przekaże ją zamawiającemu. Informację do Zamawiającego można przesyłać drogą mailową na adres wydz.organizacyjny@slawno.pl
8) Wykonawca odpowiada za stan techniczny pojemników i kontenerów do gromadzenia odpadów (dotyczy również pojemników do selektywnej zbiórki odpadów, również stanowiących własność Miasta Sławno). Zobowiązany jest do ich napraw, systematycznych konserwacji, oznakowania oraz wymiany uszkodzonych, skorodowanych lub zniszczonych pojemników, a także do uzupełniania w przypadku kradzieży pojemników bez wezwania Zamawiającego, a także na wezwanie Zamawiającego (w terminie 3 dni roboczych). Wszystkie przypadki kradzieży
dewastacji, spalenia powinny być udokumentowane przez zgłaszającego (na podstawie np. zgłoszenia do odpowiedniego organu państwowego, np. Policja, Straż pożarna).
9) Dezynfekcja pojemników:
a) dezynfekcja pojemników na odpady zmieszane - jeden raz w miesiącu od 1 marca do
30 listopada (w terminach ustalonych z Zamawiającym),
b) dezynfekcja wszystkich pojemników do gromadzenia odpadów segregowanych- jeden raz na 2 miesiące w okresie od 1 marca do 30 listopada (w terminach ustalonych z Zamawiającym),
c) czyszczenie wszystkich pojemników do gromadzenia odpadów segregowanych ma być zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne z częstotliwością 1 razy w roku w terminie ustalonym z Zamawiającym,
d) w przypadku zabrudzenia pojemników do gromadzenia odpadów segregowanych
i zmieszanych w skutek np. oblania farbą lub inną substancją Wykonawca jest obowiązany do umycia pojemnika w terminie 3 dni roboczych od daty powiadomienia lub stwierdzenia zaistniałej sytuacji.
e) w przypadku stwierdzenia przez Wykonawcę, Zamawiającego lub zgłoszenia przez mieszkańca konieczności czyszczenia i mycia pojemnika na odpady zmieszane Wykonawca wyczyści i umyje wskazany pojemnik w terminie nie przekraczającym pięciu dni roboczych.
10) Wykonawca obowiązany jest w ramach umowy na odbiór i transport odpadów zawartej
z Zamawiającym do dystrybucji innych dokumentów związanych z Systemem Gospodarki Odpadami w Sławnie, o ile nie wymagają one potwierdzenia odbioru.
11) Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca.
12) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie trwania umowy przepisów prawnych, a w szczególności:
a) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. 2020 r. poz. 797,875)
b) ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
(t.j. Dz. U. z 2020 r. poz.1439),
c) uchwały nr XVIII/105/2020 Rady Miejskiej w Sławnie z dnia 31 stycznia 2020 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasto Sławno (Dz. Urzędowy woj. Zachodniopomorskiego z 2020 r. poz.1071),
d) uchwały nr XXV/130/2016 Rady Miejskiej w Sławnie z dnia 30 czerwca 2016 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dz. Urzędowy woj. Zachodniopomorskiego z 2016 r. poz. 2879),
e) rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów ( Dz. U. 2019 r. poz. 2028),
f) rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122),
g) aktów normatywnych związanych z gospodarką odpadami, które zostaną wprowadzone przez ustawodawcę w trakcie trwania umowy, co zostanie szczegółowo ustalone pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą.
13) Pojazdy przeznaczone do odbierania odpadów komunalnych muszą być wyposażone w system lokalizacji i monitorowania, wraz z dostępem do jego funkcjonowania w siedzibie Zamawiającego.
14) Wykonawca sporządzi i dostarczy Zamawiającemu w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy, wykaz wszystkich pojazdów odbierających odpady z terenu Miasta Sławno, w którym będzie się znajdował: nr rejestracyjny pojazdu, przeznaczenie i do jakiej frakcji odpadów jest wykorzystywany.
15) W razie awarii pojazdu Wykonawca zobowiązany jest zapewnić pojazd zastępczy o zbliżonych parametrach.
16) System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej.

6. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZORGANIZOWANIA GMINNEGO PUNKTU SELEKTYWNEJ ZBIÓRKI ODPADÓW KOMUNALNYCH (ZWANEGO DALEJ PSZOK):
1) PSZOK powinien znajdować się na terenie Gminy Miasto Sławno.
2) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania i zamontowania tablicy informacyjnej przed wjazdem na teren PSZOK o następującej treści „Gminny Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych” lub „Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych” oraz dni i godzin otwarcia. Wielkość tablicy minimum 70 cm x 50 cm.
3) Godziny przyjęć odpadów do PSZOK w dni robocze co najmniej od godziny 8.00 do 17.00
i soboty w godz. 8.00 do 14.00.
4) Wykonawca wyposaży PSZOK w niezbędne pojemniki i kontenery do selektywnej zbiórki odpadów oraz inne urządzenia niezbędne do realizacji usługi.
5) Prowadzenie dokumentacji obejmującej, takie dane jak: data przyjęcia odpadów, kod i waga odpadów, imię i nazwisko oraz adres zameldowania osoby dostarczającej odpady, adres nieruchomości, z której pochodzą odpady lub podanie miejsca wytworzenia odpadów, podpis osoby dostarczającej.
Odpady do PSZOK może przekazać tylko właściciel odpadów, osobiście podpisując oświadczenie, że jest wytwórcą odpadów, a w przypadku odpadów budowlanych oświadczenie, że remont został wykonał we własnym zakresie.
6) W PSZOK będą przyjmowane odpady pochodzące od właścicieli nieruchomości zamieszkanych zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku w mieście Sławno, a w szczególności do PSZOK będą przyjmowane odpady:
a) odpady wielkogabarytowe,
b) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
c) zużyte opony,
d) papier i tektura, tworzywa sztuczne, szkło,
e) opakowania wielomateriałowe,
f) odpady ulegające biodegradacji,
g) odzież i tekstylia,
h) rozpuszczalniki, kwasy, resztki farb, lakierów i innych środków oraz opakowania po nich,
i) lampy fluorescencyjne i inne odpady zawierające rtęć, w tym świetlówki, termometry, przełączniki,
j) środki ochrony roślin i opakowania po nich,
k) baterie i akumulatory (akumulatory inne niż przemysłowe i samochodowe),
l) metale,
m) odpady remontowo-budowlane,
n) przepracowane oleje,
o) zużyte kartridże i tonery.

7. SPOSÓB POSTĘPOWANIA Z ODPADAMI ODEBRANYMI OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKANYCH ORAZ PROWADZENIE DOKUMENTACJI ZWIĄZANEJ Z REALIZACJĄ USŁUGI
1) Odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Miasto Sławno Wykonawca zobowiązany jest przekazać właścicielowi Instalacji Komunalnej w Gwiazdowie (zgodnie
z Regulaminem korzystania z usług publicznych świadczonych przez Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o.o.) gdzie zostaną poddane procesowi odzysku lub unieszkodliwiania zgodnie z obowiązującym prawem, w tym wymaganiami ochrony środowiska.
2) Odpady, które nie mogą być przyjęte do Instalacji Komunalnej w Gwiazdowie Wykonawca zobowiązany jest przekazać do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r.
o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.) lub samodzielnego zagospodarowania zgodnie
z obowiązującymi przepisami i zasadą bliskości.
3) Wykonawca zobowiązany jest do składania sprawozdań półrocznych sporządzonych zgodnie
z obowiązkiem wynikającym z art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
w wersji papierowej i elektronicznej. Sprawozdania powinny być sporządzone na wzorach określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2018 r. poz.1627),
a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami sprawozdań.
4) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu wszelkich niezbędnych informacji dotyczących odbierania odpadów w aptekach (przeterminowane leki), obiektach użyteczności publicznej (zużyte baterie), oraz innych informacji niezbędnych do właściwej realizacji zamówienia.
5) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia i przekazywania Zamawiającemu comiesięcznych raportów (raport będzie stanowić załącznik do protokołu wykonania usług stanowiący załącznik do umowy) w wersji papierowej i elektronicznej (format ustalony z Zamawiającym) zawierający:
a) informację o zmianach w ilości i rodzaju pojemników,
b) informację o nieruchomościach, dla których ustalona częstotliwość odbioru odpadów jest niewystarczająca,
c) informację o przeprowadzonych zabiegach mycia, czyszczenia i dezynfekcji pojemników obejmującą adres nieruchomości lub miejsc gromadzenia odpadów, datę wykonania usługi, ilość pojemników podanych myciu, czyszczeniu i dezynfekcji,
d) informację o wykonanych naprawach, konserwacji pojemników i dokonanych wymianach pojemników,
e) dokumenty, o których mowa w § 3 ust. 6 pkt. 5
6) Wykonawca raz w miesiącu, jeżeli nastąpiły zmiany w ilości pojemników przekaże Zamawiającemu elektroniczne aktualne zestawienie wszystkich pojemników.


II.5) Główny kod CPV: 90.50.00.00


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):

Wartość bez VAT: 0,00

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie

II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:


II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów

Określenie warunków: Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca posiada:
a) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, prowadzonego przez Burmistrza Miasta Sławno, zgodnie z art. 9 c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U.2020.1439);
b) zezwolenie na zbieranie odpadów, zgodnie z art. 41, zezwolenie na transport odpadów
w związku z art. 233 bądź zaświadczenie o wpisie do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U.2020.797, 875 z późn. zm.);
c) zezwolenie na zbieranie odpadów dla następujących rodzajów odpadów:
15 01 01 Opakowania z papieru i tektury
15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych
15 01 04 Opakowania z metali
15 01 05 Opakowania wielomateriałowe
15 01 06 Zmieszane odpady opakowaniowe
15 01 07 Opakowania ze szkła
17 01 01 Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów
17 09 04 Zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu inne
niż wymienione w 17 09 01, 17 09 02 i 17 09 03
20 01 01 Papier i tektura
20 01 02 Szkło
20 01 08 Odpady kuchenne ulegające biodegradacji
20 01 23* Urządzenia zawierające freony
20 01 35* Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki
20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35
20 01 39 Tworzywa sztuczne
20 01 40 Metale
20 01 99 Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny
20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji
20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne
20 03 07 Odpady wielkogabarytowe


III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna

Określenie warunków:

III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa

Określenie warunków: a) Wykonawca wykaże, ze wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje) należycie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 1 usługę odbioru odpadów komunalnych wykonanej na rzecz właścicieli nieruchomości w sposób ciągły przez okres minimum 12 m-cy o masie łącznej minimum - 3.000 Mg,
b) Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował wyposażeniem umożliwiającym odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w ilości co najmniej:
- 3 pojazdami specjalistycznymi – o minimalnej kubaturze 10 m3 każdy,
- 2 pojazdami skrzyniowymi lub skrzyniowymi z HDS o ładowności minimalnej 3,5 Mg każdy.
Emisja spalin pojazdów wykorzystywanych do realizacji usługi odbioru i transportu odpadów komunalnych musi być zgodna z obowiązującymi przepisami – nie niższa niż Euro III.
Pojazdy przeznaczone do odbierania odpadów komunalnych muszą być wyposażone w system lokalizacji i monitorowania, wraz z dostępem do jego funkcjonowania w siedzibie Zamawiającego.


Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie

Informacje dodatkowe: Wykonawcy zagraniczni
1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa na żądanie Zamawiającego zamiast dokumentu,
o którym mowa w ust. 8 dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby.
3) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp

III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp: Tak

Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
- podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp - TAK

III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu: Tak

Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji: Nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
a) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, prowadzonego przez Burmistrza Miasta Sławno, zgodnie z art. 9 c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości
i porządku w gminach (Dz.U.2020.1439);
b) zezwolenie na zbieranie odpadów, zgodnie z art. 41, zezwolenie na transport odpadów w związku z art. 233 bądź zaświadczenie o wpisie do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U.2020.797 z późn. zm.);
c) zezwolenie na zbieranie odpadów dla następujących rodzajów odpadów:
15 01 01 Opakowania z papieru i tektury
15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych
15 01 04 Opakowania z metali
15 01 05 Opakowania wielomateriałowe
15 01 06 Zmieszane odpady opakowaniowe
15 01 07 Opakowania ze szkła
17 01 01 Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów
17 09 04 Zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu inne niż wymienione w 17 09 01, 17 09 02 i 17 09 03
20 01 01 Papier i tektura
20 01 02 Szkło
20 01 08 Odpady kuchenne ulegające biodegradacji
20 01 23* Urządzenia zawierające freony
20 01 35* Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki
20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35
20 01 39 Tworzywa sztuczne
20 01 40 Metale
20 01 99 Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny
20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji
20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne
20 03 07 Odpady wielkogabarytowe


III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
a) Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przygotowany zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ;
Dowodami potwierdzającymi należyte wykonanie usług są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,
b) Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych, o których mowa w części 7 ust. 2 pkt 2 lit. b SIWZ, dostępnych wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami, przygotowany zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony

IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium: Tak
Informacja na temat wadium:
1. Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 15.000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100).
2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
(Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).
3. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 10 9317 0002 0000 3183 2000 0030 z dopiskiem: „Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych w granicach administracyjnych Miasta Sławno”. Do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający dokonanie przelewu. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy przed upływem terminu składania ofert.
4. Oryginał wniesienia wadium w innej formie niż pieniężnej, odrębnie na każdą część zamówienia, należy dołączyć do oferty w osobnej kopercie, a kopię wpiąć do oferty.
5. Wadium wnoszone w formie gwarancji winno zawierać w swej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie się do zapłaty kwoty wadium na pierwsze żądanie, bez konieczności dołączania jakichkolwiek dokumentów na wypadek gdyby Wykonawca:
1) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia o który mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej,
2) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,
3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
Przedkładana gwarancja musi wskazywać jakiego postępowania dotyczy, określić wykonawcę, beneficjenta gwarancji oraz gwaranta, kwotę gwarancji i termin jej ważności. W przypadku, gdy oferta zostanie złożona przez podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia w treści dokumentu winna znaleźć się informacja identyfikująca podmioty, których dotyczy. Brak którejkolwiek z wymaganych adnotacji w treści dokumentu wadialnego, będzie skutkować odrzuceniem oferty w związku z wykluczeniem Wykonawcy w trybie art. 24 ust. 2 pkt 2 Ustawy Pzp.
6. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą.
7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
9. Zamawiający żąda we wskazanym terminie ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia , o którym mowa w art. 25a ust 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: Nie
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: Nie

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej: Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej: Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców:

Przewidywana minimalna liczba wykonawców:

Maksymalna liczba wykonawców:

Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta: brak danych

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej: brak danych

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów: brak danych

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych: brak danych

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów: brak danych

IV.1.8) Aukcja elektroniczna

Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): Nie

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:

IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
cena:60,00
Zorganizowanie wycieczki edukacyjnej do Instalacji Komunalnej dla uczniów z klas VI szkół podstawowych nr 2 i nr 3 w Sławnie:20,00
Zatrudnienie (w oparciu o umowę o pracę) przy realizacji zamówienia co najmniej 4 osób zamieszkałych na terenie gminy miejskiej i wiejskiej Sławno:20,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony): Tak

IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne

IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem

Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji: brak danych

Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: brak danych

IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego

Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: brak danych

Informacje na temat etapów dialogu:

Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego

Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia: brak danych

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak

Zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
5. Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy PZP przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian do treści zawartej umowy w zakresie:
1) terminu realizacji przedmiotu umowy na skutek:
a) przedłużających się procedur związanych z wykorzystaniem przez Wykonawców środków ochrony prawnej w zamówieniach publicznych lub innych procedur zamówień publicznych,
b) zmiany przepisów prawa, w tym prawa miejscowego, wpływającej na zasady lub sposób lub zakres odbierania lub zagospodarowywania odpadów komunalnych,
c) przestojów lub opóźnień spowodowanych przez Zamawiającego,
– przy czym zmiana terminu będzie dokonana z uwzględnieniem pełnego miesiąca świadczenia usługi;
2) ceny – w przypadku zmiany obowiązującej wysokości podatku od towarów i usług
w przypadku, gdy zmiana ta spowoduje zwiększenie lub zmniejszenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy. Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia lub zmniejszenia wynagrodzenia należnego Wykonawcy o kwotę stanowiącą różnicę między nowo obowiązującą a dotychczasową wysokością podatku od towarów i usług, jednakże wyłącznie za okres po wejściu w życie zmiany jego wysokości;
3) sposobu realizacji przedmiotu umowy na skutek:
a) zaistnienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie
z jej postanowieniami lub obowiązującymi przepisami prawa,
b) zmiany przepisów prawa, w tym prawa miejscowego, wpływającej na zasady lub sposób lub zakres odbierania lub zagospodarowywania odpadów komunalnych,
c) uzasadnionej faktycznymi potrzebami konieczności zmiany częstotliwości odbioru odpadów komunalnych, przy założeniu, że częstotliwość nie może ulec zwiększeniu więcej niż o jeden odbiór na miesiąc lub tydzień, w zależności od częstotliwości realizacji konkretnej usługi,
d) dokonania zmiany szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia nie skutkującej zmianą zakresu przedmiotu zamówienia ani wysokości wynagrodzenia;
– przy czym zmiany te nie będą stanowić podstawy zmiany wynagrodzenia Wykonawcy.
6. W żadnym wypadku postanowień klauzuli pkt 5 nie należy interpretować jako udzielenie dowolnej ze stron roszczenia do żądania zmiany umowy, a jedynie możliwość dokonania zmiany umowy.
7. Każda zmiana umowy musi być dokonana na piśmie w formie aneksu pod rygorem nieważności oraz wymaga zgody drugiej strony.


IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym:

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:

Data: 07.12.2020, godzina: 10:00

Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): Nie

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: polski

IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie

IV.6.5) Informacje dodatkowe:

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.