eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdańsk › prace konserwatorsko - restauratorskie przy części elewacji północnej, obejmującej prezbiterium i transept, kościoła św. Jana w Gdańsku, przy ul. Świętojańskiej 50

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-04-02

Gdańsk: prace konserwatorsko - restauratorskie przy części elewacji północnej, obejmującej prezbiterium i transept, kościoła św. Jana w Gdańsku, przy ul. Świętojańskiej 50
Numer ogłoszenia: 75422 - 2015; data zamieszczenia: 02.04.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Nadbałtyckie Centrum Kultury , ul. Korzenna 33/35, 80-851 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 3011051, faks 058 3011957.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.nck.org.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: samorządowa instytucja kultury.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: prace konserwatorsko - restauratorskie przy części elewacji północnej, obejmującej prezbiterium i transept, kościoła św. Jana w Gdańsku, przy ul. Świętojańskiej 50.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia są prace konserwatorsko - restauratorskie przy części elewacji północnej obejmującej prezbiterium i transept kościoła św. Jana w Gdańsku, przy ul. Świętojańskiej 50. 2. Kościół wpisany został do rejestru zabytków, decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 27 lutego 1967r., pod nr 442 (nowy nr 317). Ponadto jest on usytuowany w obszarze zabytkowego miasta Gdańska, wpisanym do rejestru zabytków, decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Gdańsku, z dnia 11 października 1947r., pod numerem 8 (nowy nr 15), uznanym zarządzeniem Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej z 8 września 1994r. za pomnik historii. 3. Przedmiot zamówienia obejmuje prace konserwatorsko-restauratorskie mające na celu zabezpieczenie i utrwalenie zabytkowej substancji elewacji kościoła, wyeksponowanie wartości estetycznych zabytku, w tym uzupełnienie jego elementów: 1) Wstępna dezynfekcja powierzchni muru. 2) Mechaniczne usunięcie wszystkich zapraw cementowych i cementowo-wapiennych 3) Mechaniczne usunięcie silnie zdezintegrowanych cegieł w szczególności zniszczonych działaniem bakterii nitryfikacyjnych 4) Wstępne wzmocnienie silnie zdezintegrowanych cegieł, zapraw oraz detali architektonicznych 5) Zachowanie wszystkich wapiennych tynków 6) Oczyszczenie powierzchni muru ceglanego i kamiennego z powierzchniowych zabrudzeń oraz nawarstwień korozyjnych 7) Odsolenie silnie zasolonych fragmentów murów 8) Wzmocnienie cegieł 9) Wzmocnienie zapraw w murze ceglanym 10) Uzupełnienie ubytków w cegłach 11) Uzupełnienie ubytków w zaprawach spoinujących mur ceglany 12) Wyspoinowanie muru oraz częściowe przemurowanie szkarp 13) Uzupełnienie ubytków w wapieniu mikrytowym (gzymsy, cokół, przypory) 14) Uzupełnienie ubytków w zaprawach spoinujących mur kamienny 15) Renowacja trzech drewnianych okien - oczyszczenie, naprawa uszkodzonych elementów, wymiana oszklenia, wykonanie okiennic w oryginalnym oknie z XVII w. 16) Rekonstrukcja dwóch par drzwi do pomieszczeń podziemnych 17) Konserwacja zachowanych tynków oraz rekonstrukcja polichromii wraz z uzupełnieniem brakujących fragmentów tynku 18) Rekonstrukcja parapetu w szczycie transeptu z glazurowanych płytek 19) Scalenie kolorystyczne zapraw 20) Wykonanie dokumentacji prowadzonych prac konserwatorsko- restauratorskich, zgodnie ze standardami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. nr 165, poz. 987, zm. Dz. U. z 2015r. poz. 383).

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 92.52.22.00 - Usługi ochrony budynków historycznych 45.26.21.00 - Roboty przy wznoszeniu rusztowań .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.10.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • warunek wiedzy i doświadczenia będzie potwierdzony jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej dwa zamówienia na wykonanie prac konserwatorskich lub restauratorskich, o łącznej wartości nie mniejszej niż 600.000,00 zł brutto, w tym: a) co najmniej jedno zamówienie na wykonanie prac konserwatorskich lub restauratorskich w zakresie powierzchni ceglanych, w obiekcie wpisanym do rejestru zabytków, b) co najmniej jedno zamówienie na wykonanie prac konserwatorskich lub restauratorskich przy zabytkowych oknach w obiekcie wpisanym do rejestru zabytków

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia będzie potwierdzony jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje: 1) co najmniej dwoma osobami prowadzącymi prace konserwatorskie, a) posiadającymi kwalifikacje do prowadzenia prac konserwatorskich przy zabytkach nieruchomych, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych, to jest: tytuł zawodowy magistra w specjalności określonej w dyplomie ukończenia studiów obejmującej konserwację i restaurację rzeźby kamiennej i elementów/detali architektonicznych, uzyskany po ukończeniu wyższych studiów na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki, lub w specjalności w zakresie konserwacji zabytków, oraz przebytą po ukończeniu tych studiów co najmniej 12-miesięczną praktykę zawodową w zakresie konserwacji lub zabytków, wpisanych do rejestru zabytków. Za osoby posiadające ww. kwalifikacje uznaje się również osoby, które nabyły uprawnienia do prowadzenia prac konserwatorskich przy zabytkach nieruchomych we wskazanym wyżej zakresie w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej i której na mocy odrębnych przepisów przysługuje prawo do świadczenia usług transgranicznych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej b) z których co najmniej jedna posiada minimum 8 letnie doświadczenie zawodowe w prowadzeniu prac konserwatorskich lub restauratorskich w zakresie rzeźby kamiennej i elementów/detali architektonicznych, w obiektach wpisanych do rejestru zabytków 2) osobą kierującą robotami budowlanymi przy zabytku nieruchomym, posiadającą kwalifikacje do kierowania robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych, t.j. uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno- budowlanej i przebytą co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych, wpisanych do rejestru zabytków. Za osoby posiadające ww. kwalifikacje uznaje się również osoby, które nabyły uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków, w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej i którym na mocy odrębnych przepisów przysługuje prawo do świadczenia usług transgranicznych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Zamawiający uznaje uprawnienia budowlane w w/w zakresie uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, zgodnie z art. 104 tejże ustawy. Doświadczenie zawodowe, o którym mowa w pkt. 2 może być nabyte poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, o ile dotyczy prac konserwatorskich, prac restauratorskich lub badań konserwatorskich prowadzonych przy zabytkach wpisanych do inwentarza muzeum lub zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • warunek finansowy będzie potwierdzony jeżeli wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę ubezpieczenia nie niższą niż 400.000,00 zł

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 60
  • 2 - doświadczenie wykonawcy - 20
  • 3 - Kwalifikacje osoby prowadzącej prace konserwatorskie - 20

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. 2. Istotne zmiany zawartej umowy mogą dotyczyć: 1) wynagrodzenia wykonawcy, 2) warunków płatności, 3) terminu realizacji zamówienia, 4) zakresu prac w stopniu nie wykraczającym poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ, 5) zmiany osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia po stronie Wykonawcy i osób nadzorujących wykonanie zamówienia po stronie Zamawiającego, z zastrzeżeniem zapisów § 14 ust. 1-5 umowy, 6) podwykonawstwa za uprzednią zgodą zamawiającego: a) powierzenia podwykonawcom innej części prac niż wskazana w ofercie wykonawcy, lub nie wskazanych w ofercie b) zmiany podwykonawcy na etapie realizacji prac, z zastrzeżeniem, że w przypadku gdy doświadczenie podwykonawcy było przedmiotem oceny w kryterium oceny ofert, nowy podwykonawca musiałby wykazać się doświadczeniem ocenionym w tym kryterium nie niżej niż w wybranej ofercie, 7) aktualizacji, zmiany rozwiązań z uwagi na postęp techniczny lub zmiany obowiązujących przepisów techniczno-budowlanych, lub z innych uzasadnionych powodów 3. Zmiany, o których mowa w ust. 2 mogą być dokonane w przypadku: 1) wystąpienia konieczności wykonania prac zamiennych, wynikającej z: a) niezbędnej zmiany technologii wykonania prac stwierdzonej przez inspektora nadzoru lub nadzór konserwatorski, albo autorski b) zmiany programu prac konserwatorskich, w przypadku konieczności zwiększenia bezpieczeństwa wykonania prac lub ich usprawnienia, 2) wystąpienia konieczności wykonania prac objętych przedmiotem zamówienia, ale nie przewidzianych w przedmiarze prac będącym podstawą obliczenia wynagrodzenia kosztorysowego, jeżeli prace te będą niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia 3) wystąpienia zdarzeń losowych mających charakter siły wyższej, które uzasadniają wprowadzenie zmian do umowy 4) zlecenia wykonania prac dodatkowych lub zamiennych, które wymagają dodatkowego czasu na wykonanie zamówienia, 5) zmiany w dokumentacji projektowej wymagającej czasu do dostosowania się wykonawcy do takiej zmiany, 6) opóźnienia zamawiającego w przekazaniu terenu prac, lub w zakresie dokonywania odbiorów, 7) zawieszenia prac przez zamawiającego, 8) przedłużających się uzgodnień z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków 9) innych przeszkód uniemożliwiających prowadzenie prac, za które nie odpowiada wykonawca 10) rezygnacji z części prac, jeśli taka rezygnacja będzie niezbędna do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy (zmniejszenie wynagrodzenia o wartość niewykonanych prac), 11) ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT), 12) gdy wprowadzenie zmian dotyczących zakresu lub technologii prac zaleci lub nakaże Wojewódzki Konserwator Zabytków, 13) gdy zmiany są konieczne na skutek ujawnienia się przeszkód w budynku, lub błędów w dokumentacji projektowej, 14) jeżeli zmiany pozwolą osiągnąć lepsze parametry techniczne, użytkowe, estetyczne od przyjętych w SIWZ, 15) jeżeli zmiany dotyczą zastosowania nowych technologii nieznanych zamawiającemu i niedostępnych w momencie zawarcia umowy. 16) w przypadkach określonych we wzorze umowy. 4. Strona wnioskująca o zmianę umowy, przedkłada drugiej stronie pisemne uzasadnienie konieczności wprowadzenia zmian do umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.nck.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: j.w. lub Biuro Obsługi Zamówień Publicznych Plac Kaszubski 8, lok. 311, 81-350 Gdynia, biuro@bozp.com.pl.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.04.2015 godzina 14:00, miejsce: w siedzibie Nadbałtyckiego Centrum Kultury w Gdańsku ul. Korzenna 33/35, w sekretariacie.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.