eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Żory › Budowa dwóch wielofunkcyjnych boisk przy Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego i Zespole Szkolno-Przedszkolnym Nr 6 w Żorach

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2017-04-27

Ogłoszenie nr 75358 - 2017 z dnia 2017-04-27 r.

Żory: Budowa dwóch wielofunkcyjnych boisk przy Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego i Zespole Szkolno-Przedszkolnym Nr 6 w Żorach
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Nazwa projektu lub programu

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak
Numer ogłoszenia: 46199-2017


Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Żory, krajowy numer identyfikacyjny 27625554200000, ul. Al. Wojska Polskiego  25, 44240   Żory, państwo Polska, woj. śląskie, tel. 324 348 245, faks 324 348 248, e-mail umzory@um.zory.pl
Adres strony internetowej (URL): http://bip.zory.pl/?c=7074

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Budowa dwóch wielofunkcyjnych boisk przy Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego i Zespole Szkolno-Przedszkolnym Nr 6 w Żorach

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Część 1 Budowa wielofunkcyjnego boiska przy Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Żorach. Budowa boiska wielofunkcyjnego o powierzchni całkowitej 1210,71m2: a)boisko do piłki ręcznej o wymiarach 44,00m x 24,00m (pole gry 40,00m x 20,00m), b)boisko do koszykówki o wymiarach 32,10m x 19,10m (pole gry 28,10m x 15,10m), c)boisko do siatkówki - pole gry 18,00m x 9,00m, d)wyposażenie boisk w sprzęt sportowy, e)montaż elementów małej architektury - ławki z oparciem (4szt.) długości 2,0m, ławki montowane w sposób trwały do podłoża, na fundamencie betonowym, f)z uwagi na zły stan techniczny istniejące betonowe schody terenowe poddać rozbiórce; wykonać nowe schody terenowe z krawężników betonowych 15x30cm układanych na ławie betonowej z oporem, stopnie z kostki betonowej prostokąt szarej gr. 6cm na podsypce cementowo-piaskowej i odpowiedniej podbudowie z kruszywa łamanego, g)studnie kanalizacji deszczowej, w przypadku wystąpienia kolizji z nawierzchnią boiska, zlikwidować lub zaślepić (zabezpieczyć) szczelną pokrywą betonową, h)pełna obsługa geodezyjna (wytyczenie inwestycji w terenie, pomiar geodezyjny powykonawczy). Część 2 Budowa wielofunkcyjnego boiska przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym Nr 6 w Żorach wraz z budową bieżni i skoczni w dal. Zadanie 1 Budowa wielofunkcyjnego boiska Budowa boiska wielofunkcyjnego o powierzchni całkowitej 1132,40m2: a)boisko do piłki ręcznej o wymiarach 44,00m x 24,00m (pole gry 40,00m x 20,00m), b)boisko do koszykówki o wymiarach 28,00m x 19,10m (pole gry 24,00m x 15,10m), c)boisko do siatkówki - pole gry 18,00m x 9,00m, d)wyposażenie boisk w sprzęt sportowy, e)wykonanie nawierzchni brukowych z kostki betonowej szarej gr. 6cm na podsypce cementowo-piaskowej (kostka typu starobruk, analogiczna do istniejącej - powierzchnia 11,95m2), f)pełna obsługa geodezyjna (wytyczenie inwestycji w terenie, pomiar geodezyjny powykonawczy). Zadanie 2 Budowa bieżni i skoczni w dal a)budowa bieżni lekkoatletycznej o powierzchni całkowitej 146,40m2, b)wykonanie zeskoku (piaskownica) dla skoku w dal wraz belką do odbicia umieszczoną w bieżni, piaskownica o wymiarach 4,0x8,0m wykonana z elementów bezpiecznych obrzeży układanych na ławie betonowej z oporem lub z tworzywa sztucznego odpornych na warunki atmosferyczne, piaskownica wypełniona drobnym piaskiem, c)pełna obsługa geodezyjna (wytyczenie inwestycji w terenie, pomiar geodezyjny powykonawczy).

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie podzielone jest na części:

Tak


II.5) Główny Kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV: 45112700-2, 45212221-1, 45111200-0, 45111000-8, 45236110-4

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1   NAZWA: Budowa wielofunkcyjnego boiska przy Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Żorach.
Postępowanie/część zostało unieważnione tak
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
Postępowanie zostało unieważnione zgodnie z przepisem art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy pzp, ponieważ postepowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Uzasadnienie unieważnienia postępowania 1) Pismem z 03.03.2017 r. zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy pzp Zamawiający wezwał Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona w zakresie części 1 i części 2, tj. GREENSPORT Anna Straszewska z Katowic do złożenia aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy pzp.: ?-wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty; ?-wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. ?-aktualne certyfikaty/deklaracje zgodności z PN-EN lub atesty bezpieczeństwa dotyczące oferowanej nawierzchni poliuretanowej oraz sprzętu sportowego - dotyczy części 1 i 2. ?-informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy oraz, odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; ?-zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; ?-zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; ?-odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; ?-oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności; ?-oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne; ?-oświadczenia wykonawcy o braku wydania prawomocnego wyroku sądu skazującego za wykroczenie na karę ograniczenia wolności lub grzywny w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy; ?-oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego ostatecznej decyzji administracyjnej o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy; ?-oświadczenia wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716); Wykonawca złożył wymagane dokumenty w terminie, jednakże Komisja Przetargowa stwierdziła, iż wśród nich brakuje nw. dokumentów: - karty technicznej oferowanej nawierzchni potwierdzonej przez jej producenta, - atestu PZH lub dokumentu równoważnego dla oferowanej nawierzchni, - autoryzacji producenta nawierzchni poliuretanowej, - certyfikatu/deklaracji zgodności z PN-EN lub atestu bezpieczeństwa wystawionego dla belki do odbicia do skoku w dal. Natomiast złożone oświadczenie wykonawcy o braku wydania prawomocnego wyroku sądu skazującego za wykroczenie na karę ograniczenia wolności lub grzywny w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy zawiera błąd. W oświadczeniu tym jako podstawę prawną wskazano art. 24 ust. S pkt 5 i 6 ustawy. W związku z powyższym, pismem z 21.04.2017 r. zgodnie z przepisem art. 26 ust. 3 ustawy pzp wezwano Wykonawcę do uzupełnienia ww. dokumentów. Wykonawca uzupełnił brakujące dokumenty, jednak autoryzacja producenta nawierzchni poliuretanowej została złożona jedynie w zakresie części 1 zamówienia, tj. "budowa wielofunkcyjnego boiska przy Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Żorach". Nie została zatem dostarczona Zamawiającemu autoryzacja producenta nawierzchni poliuretanowej wraz z potwierdzeniem 60 miesięcznej gwarancji udzielonej przez producenta na tą nawierzchnię, wystawiona dla wykonawcy w zakresie części 2 zamówienia, tj. "budowa wielofunkcyjnego boiska przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym Nr 6 w Żorach wraz z budową bieżni i skoczni w dal". Wykonawca nie przedstawił zatem Zamawiającemu istotnego dokumentu z punktu widzenia przedmiotu zamówienia, co jest podstawą do wykluczenia z postępowaniu w oparciu o przepis art. 24 ust. 1 pkt 12 ustawy pzp. Zgodnie z punktem 5.C. SIWZ Zamawiający opisał swoje wymagania dotyczące oferowanych robót budowlanych, usług lub dostaw. Jednym z wymagań było posiadanie wspomnianej autoryzacji. Na potwierdzenie spełnienia tych wymagań Zamawiający zapisał w punkcie 7.C) 3) SIWZ, że Zamawiający wezwie Wykonawcę do przedłożenia aktualnych certyfikatów/deklaracji zgodności z PN-EN lub atestów bezpieczeństwa dotyczące oferowanej nawierzchni poliuretanowej oraz sprzętu sportowego. Z tego zapisu nie wynika jednak, że Wykonawca był zobowiązany do złożenia autoryzacji, chociaż Zamawiający miał taką intencję. Zapis, który pojawił się w punkcie 7.C) 3) jest zatem mylący, może być różnie intepretowany. Opis wymagań Zamawiającego dotyczący oferowanych robót budowlanych, usług lub dostaw nieodpowiednio skorelowany z dokumentami, które należy złożyć na potwierdzenie tych wymagań powoduje, że nie można na warunkach porównywalnych dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej. To, że zapis określony w punkcie 7.C) 3 SIWZ był wadliwy i wprowadził lub mógł wprowadzić w błąd Wykonawców świadczy również treść ogłoszenia o zamówieniu w sekcji III.6) pn. wykaz oświadczeń lub dokumentów składanych przez wykonawcę w postępowaniu na wezwanie zamawiającego w celu potwierdzenia okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 2 ustawy pzp. W treści ogłoszenia o zamówieniu Zamawiający wprost wpisał, że będzie żądał w celu potwierdzenia okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 2 ustawy pzp m.in. autoryzacji producenta wystawionej na realizowaną inwestycję z potwierdzeniem 60 miesięcznej gwarancji udzielonej przez producenta na tą nawierzchnię, natomiast w treści SIWZ obowiązku przedłożenia takiego dokumentu nie ma. Oznacza to, że część wykonawców mogła po zapoznaniu się z ogłoszeniem o zamówieniu np. zrezygnować z ubiegania się o zamówienie z uwagi na zakres żądanych dokumentów, a które zgodnie z SIWZ nie były de facto wymagane. Zapisy SIWZ i ogłoszenia o zamówieniu z tego względu powinny być w zakresie części wspólnych takie same, gdyż rozbieżność w ich treści może mieć wpływ na wynik postępowania. KIO w wyroku z dnia 2 czerwca 2010 r. (sygn. KIO/UZP 939/10), stwierdziła, że "ustawa nie pozwala na przyjęcie prymatu zapisów siwz nad treścią ogłoszenia. Są to dokumenty, które powinny być ze sobą spójne i w sposób jednakowy opisywać np. sposób oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu wymieniając przy tym taki sam katalog dokumentów, które należy wraz z ofertą przedłożyć". Różnice pomiędzy treścią ogłoszenia a SIWZ w kontekście dokumentów składanych na potwierdzenie spełniania przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego stanowią podstawę do przyjęcia, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego zostało przeprowadzone w sposób niezapewniający zachowania zasad uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców, a więc z naruszeniem art. 7 ust. 1 p.z.p. W związku z powyższym zachodzi przesłanka do unieważnienia postępowania określona w art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy pzp, gdyż postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą, bo Zamawiający nie może w obecnym stadium postępowania zmienić SIWZ oraz ogłoszenia o zamówieniu. Istniejąca wada postępowania skutkuje tym, że niemożliwe jest zawarcia ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wada jest na tyle istotna, że jakąkolwiek czynność podjąłby lub zaniechał Zamawiający (inną niż unieważnienie postępowania) byłaby ona dokonana z naruszeniem przepisu ustawy, które miało lub mogłoby mieć wpływ na wynik postępowania. Podejmując decyzję o unieważnieniu postępowania w oparciu o art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy pzp Zamawiający wziął pod uwagę przepis art. 146 ust. 6 ustawy pzp, która uprawnia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia do sądu o unieważnienie umowy w przypadku dokonania przez Zamawiającego czynności lub zaniechania dokonania czynności z naruszeniem przepisu ustawy, które miało lub mogło mieć wpływ na wynik postępowania. Z tego postępowanie zostało unieważnione gdyż obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT
Waluta


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
,  ,  ,  ,  ,  kraj/woj.
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy
Oferta z najniższą ceną/kosztem
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem
Waluta:


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:

CZĘŚĆ NR: 2   NAZWA: Budowa wielofunkcyjnego boiska przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym Nr 6 w Żorach wraz z budową bieżni i skoczni w dal.
Postępowanie/część zostało unieważnione tak
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
Postępowanie zostało unieważnione zgodnie z przepisem art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy pzp, ponieważ postepowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Uzasadnienie unieważnienia postępowania 1) Pismem z 03.03.2017 r. zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy pzp Zamawiający wezwał Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona w zakresie części 1 i części 2, tj. GREENSPORT Anna Straszewska z Katowic do złożenia aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy pzp.: -wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty; ?-wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. ?-aktualne certyfikaty/deklaracje zgodności z PN-EN lub atesty bezpieczeństwa dotyczące oferowanej nawierzchni poliuretanowej oraz sprzętu sportowego - dotyczy części 1 i 2. ?-informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy oraz, odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; ?-zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; ?-zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; ?-odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; ?-oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności; ?-oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne; ?-oświadczenia wykonawcy o braku wydania prawomocnego wyroku sądu skazującego za wykroczenie na karę ograniczenia wolności lub grzywny w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy; ?-oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego ostatecznej decyzji administracyjnej o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy; ?-oświadczenia wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716); Wykonawca złożył wymagane dokumenty w terminie, jednakże Komisja Przetargowa stwierdziła, iż wśród nich brakuje nw. dokumentów: - karty technicznej oferowanej nawierzchni potwierdzonej przez jej producenta, - atestu PZH lub dokumentu równoważnego dla oferowanej nawierzchni, - autoryzacji producenta nawierzchni poliuretanowej, - certyfikatu/deklaracji zgodności z PN-EN lub atestu bezpieczeństwa wystawionego dla belki do odbicia do skoku w dal. Natomiast złożone oświadczenie wykonawcy o braku wydania prawomocnego wyroku sądu skazującego za wykroczenie na karę ograniczenia wolności lub grzywny w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy zawiera błąd. W oświadczeniu tym jako podstawę prawną wskazano art. 24 ust. S pkt 5 i 6 ustawy. W związku z powyższym, pismem z 21.04.2017 r. zgodnie z przepisem art. 26 ust. 3 ustawy pzp wezwano Wykonawcę do uzupełnienia ww. dokumentów. Wykonawca uzupełnił brakujące dokumenty, jednak autoryzacja producenta nawierzchni poliuretanowej została złożona jedynie w zakresie części 1 zamówienia, tj. "budowa wielofunkcyjnego boiska przy Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Żorach". Nie została zatem dostarczona Zamawiającemu autoryzacja producenta nawierzchni poliuretanowej wraz z potwierdzeniem 60 miesięcznej gwarancji udzielonej przez producenta na tą nawierzchnię, wystawiona dla wykonawcy w zakresie części 2 zamówienia, tj. "budowa wielofunkcyjnego boiska przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym Nr 6 w Żorach wraz z budową bieżni i skoczni w dal". Wykonawca nie przedstawił zatem Zamawiającemu istotnego dokumentu z punktu widzenia przedmiotu zamówienia, co jest podstawą do wykluczenia z postępowaniu w oparciu o przepis art. 24 ust. 1 pkt 12 ustawy pzp. Zgodnie z punktem 5.C. SIWZ Zamawiający opisał swoje wymagania dotyczące oferowanych robót budowlanych, usług lub dostaw. Jednym z wymagań było posiadanie wspomnianej autoryzacji. Na potwierdzenie spełnienia tych wymagań Zamawiający zapisał w punkcie 7.C) 3) SIWZ, że Zamawiający wezwie Wykonawcę do przedłożenia aktualnych certyfikatów/deklaracji zgodności z PN-EN lub atestów bezpieczeństwa dotyczące oferowanej nawierzchni poliuretanowej oraz sprzętu sportowego. Z tego zapisu nie wynika jednak, że Wykonawca był zobowiązany do złożenia autoryzacji, chociaż Zamawiający miał taką intencję. Zapis, który pojawił się w punkcie 7.C) 3) jest zatem mylący, może być różnie intepretowany. Opis wymagań Zamawiającego dotyczący oferowanych robót budowlanych, usług lub dostaw nieodpowiednio skorelowany z dokumentami, które należy złożyć na potwierdzenie tych wymagań powoduje, że nie można na warunkach porównywalnych dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej. To, że zapis określony w punkcie 7.C) 3 SIWZ był wadliwy i wprowadził lub mógł wprowadzić w błąd Wykonawców świadczy również treść ogłoszenia o zamówieniu w sekcji III.6) pn. wykaz oświadczeń lub dokumentów składanych przez wykonawcę w postępowaniu na wezwanie zamawiającego w celu potwierdzenia okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 2 ustawy pzp. W treści ogłoszenia o zamówieniu Zamawiający wprost wpisał, że będzie żądał w celu potwierdzenia okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 2 ustawy pzp m.in. autoryzacji producenta wystawionej na realizowaną inwestycję z potwierdzeniem 60 miesięcznej gwarancji udzielonej przez producenta na tą nawierzchnię, natomiast w treści SIWZ obowiązku przedłożenia takiego dokumentu nie ma. Oznacza to, że część wykonawców mogła po zapoznaniu się z ogłoszeniem o zamówieniu np. zrezygnować z ubiegania się o zamówienie z uwagi na zakres żądanych dokumentów, a które zgodnie z SIWZ nie były de facto wymagane. Zapisy SIWZ i ogłoszenia o zamówieniu z tego względu powinny być w zakresie części wspólnych takie same, gdyż rozbieżność w ich treści może mieć wpływ na wynik postępowania. KIO w wyroku z dnia 2 czerwca 2010 r. (sygn. KIO/UZP 939/10), stwierdziła, że "ustawa nie pozwala na przyjęcie prymatu zapisów siwz nad treścią ogłoszenia. Są to dokumenty, które powinny być ze sobą spójne i w sposób jednakowy opisywać np. sposób oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu wymieniając przy tym taki sam katalog dokumentów, które należy wraz z ofertą przedłożyć". Różnice pomiędzy treścią ogłoszenia a SIWZ w kontekście dokumentów składanych na potwierdzenie spełniania przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego stanowią podstawę do przyjęcia, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego zostało przeprowadzone w sposób niezapewniający zachowania zasad uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców, a więc z naruszeniem art. 7 ust. 1 p.z.p. W związku z powyższym zachodzi przesłanka do unieważnienia postępowania określona w art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy pzp, gdyż postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą, bo Zamawiający nie może w obecnym stadium postępowania zmienić SIWZ oraz ogłoszenia o zamówieniu. Istniejąca wada postępowania skutkuje tym, że niemożliwe jest zawarcia ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wada jest na tyle istotna, że jakąkolwiek czynność podjąłby lub zaniechał Zamawiający (inną niż unieważnienie postępowania) byłaby ona dokonana z naruszeniem przepisu ustawy, które miało lub mogłoby mieć wpływ na wynik postępowania. Podejmując decyzję o unieważnieniu postępowania w oparciu o art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy pzp Zamawiający wziął pod uwagę przepis art. 146 ust. 6 ustawy pzp, która uprawnia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia do sądu o unieważnienie umowy w przypadku dokonania przez Zamawiającego czynności lub zaniechania dokonania czynności z naruszeniem przepisu ustawy, które miało lub mogło mieć wpływ na wynik postępowania. Z tego postępowanie zostało unieważnione gdyż obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT
Waluta


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
,  ,  ,  ,  ,  kraj/woj.
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy
Oferta z najniższą ceną/kosztem
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem
Waluta:


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie   na podstawie art.  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.