eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Czastary › Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Czastary

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-05-14

Czastary: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Czastary
Numer ogłoszenia: 75355 - 2013; data zamieszczenia: 14.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Czastary , ul. Wolności 29, 98-410 Czastary, woj. łódzkie, tel. 062 7843111, faks 062 7843191.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.czastary.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Czastary.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu gminy Czastary w okresie od 01.07.2013 do 31.12.2014r z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne. Wspólny Słownik Zamówień (kody CPV ): - 90 50 00 00-2 - Usługi związane z odpadami - 90 51 20 00-9 - Usługi transportu odpadów - 90 51 31 00-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych - 90 53 30 00-2 - Usługi gospodarki odpadami - 90 51 40 00-3 - Usługi recyklingu odpadów Przedmiot zamówienia podzielony został na 3 części, zwane w dalszej części specyfikacji zadaniami obejmującymi następujące usługi: 1) zadanie 1 - usługa polegająca na odbieraniu i zagospodarowaniu stałych odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, z terenu gminy Czastary oraz wyposażenie na koszt wykonawcy (w okresie obowiązywania umowy) wszystkich właścicieli nieruchomości w pojemniki na odpady zgodnie z uchwałą NR XVIII/104/2013 Rady Gminy Czastary z dnia 30 stycznia 2013 r. w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Czastary i utrzymywanie tych pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym.(załączniki od nr 7do nr 9) 2) zadanie 2 - usługa polegającą na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych zebranych selektywnie, gromadzonych w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych zlokalizowanym na terenie gminy Czastary, w miejscowości Parcice wraz z wyposażeniem tego punktu w pojemniki do gromadzenia odpadów. 3) zadanie 3 - usługa polegająca na przeprowadzeniu objazdowej zbiórki odpadów wielkogabarytowych, pochodzących z gospodarstw domowych, położonych na terenie gminy Czastary, bez odpadów powstałych w związku prowadzoną działalnością przez podmioty gospodarcze. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia Zadanie 1. 1.Przedmiotem tej części zamówienia jest usługa polegająca na odbieraniu i zagospodarowaniu stałych odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, z terenu gminy Czastary oraz wyposażenie na koszt wykonawcy (w okresie obowiązywania umowy) wszystkich właścicieli nieruchomości w pojemniki na odpady oraz utrzymywanie tych pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym. 2. Zakres zadania 1 przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie: 1) niesegregowanych ( zmieszanych ) odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01. 2) segregowanych odpadów komunalnych z podziałem na następujące frakcje: a) zmieszane odpady opakowaniowe o kodzie 15 01 06 ( papier, metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe )- tzw. odpady suche b) opakowania ze szkła o kodzie 15 01 07; 3) przeterminowane leki o kodzie 20 01 32 z punktu gromadzenia mieszczącego się w: a) Aptece Familia ul. Szkolna 6, Czastary 3. Częstotliwość, zasady odbioru i wywozu odpadów. 1.Odpady komunalne odbierane i wywożone będą przez wykonawcę z częstotliwością zgodną z zasadami określonymi w: - uchwale XVIII/104/2013r Rady Gminy Czastary z dnia 30 stycznia 2013 r. w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Czastary ; - uchwale XVI/90/2012 Rady Gminy w Czastarach z dnia 29 grudnia 2012 r w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów czyli: 1) z terenu nieruchomości zamieszkałych: odpady komunalne zmieszane - 1 raz w miesiącu; odpady opakowaniowe szklane - 1 raz w kwartale; odpady suche - 1 raz w miesiącu; 2) z terenu nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne: odpady komunalne zmieszane - nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu; odpady opakowaniowe szklane - 1 raz w kwartale; odpady suche - 1 raz w miesiącu 3) przeterminowane leki z punktu wyznaczonego w aptece - raz na kwartał 2.W razie zagrożeń epidemiologicznych częstotliwość odbioru odpadów komunalnych zostanie zwiększona. 3.Podczas realizacji przedmiotu zamówienia niedopuszczalne jest mieszanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych z odpadami niesegregowanymi. 4.Wykonawca zobowiązany jest do opracowania w terminie 7 dni od podpisania umowy wzoru harmonogramu na odbiór odpadów komunalnych. Wzór harmonogramu Wykonawca przedstawia do zaakceptowania i zatwierdzenia Zamawiającemu. Pierwszy harmonogram powinien obejmować okres od 01.07.2013 do 31.12.2013r. Harmonogram na rok 2014 Wykonawca przekaże do akceptacji Zamawiającemu najpóźniej do 30 listopada 2013r. Harmonogram będzie uwzględniał w/w częstotliwości odbioru poszczególnych rodzajów odpadów biorąc w szczególności pod uwagę, że: a) odbiór odpadów może odbywać się tylko w dni robocze; b) odbiór odpadów w poszczególnych miejscowościach powinien następować zawsze w ten sam dzień miesiąca ( np. w każdą pierwszą środę miesiąca) c) w sytuacji, gdy ustalony dzień miesiąca dla odbioru odpadów przypada w dzień ustawowo wolny od pracy, Wykonawca zapewni odbiór odpadów w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu wolnym od pracy. d) harmonogram powinien być sformułowany w sposób przejrzysty, jasny, pozwalający na szybkie zorientowanie się co do konkretnych dat odbierania odpadów, Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć opracowany i zaakceptowany przez Zamawiającego harmonogram wszystkim właścicielom nieruchomości w terminie do 25.06.2013 r. 4. Obowiązek zapewnienia pojemników 1)Na czas realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia wszystkim posiadaczom nieruchomości pojemników na odpady przystosowanych do opróżniania mechanicznego o pojemnościach i właściwościach określonych w uchwale XVIII/104/2013r Rady Gminy Czastary z dnia 30 stycznia 2013 r. w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Czastary ; 2)Przekazywane pojemniki powinny być nowe lub używane, czyste i estetyczne. 3) Pojemniki będą przekazywane przez Wykonawcę mieszkańcom na zasadach określonych w uchwale Rady Gminy Czastary, w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. Ilości i objętości pojemników dla nieruchomości winny być dopasowane do ilości osób zamieszkałych na niej. 4)Wykaz nieruchomości wraz z ilością osób zamieszkujących, do których powinny zostać dostarczone pojemniki zostanie Wykonawcy przekazany w ciągu 7 dni od podpisania umowy i będzie na bieżąco aktualizowany przez Zamawiającego. Wykonawca w terminie 1 m-ca od daty przekazania mu aktualizacji wykazu zobowiązany będzie do dokonania wymiany pojemników na posesjach lub dostarczenia dodatkowych pojemników stosownie do wprowadzonych zmian. 5)Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć właścicielom nieruchomości pojemniki na posesje w terminie do 20.06.2013r. W terminie do 28.06.2013 r. wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu raport o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach na dzień 20.06.2013 r. wraz z informacją o posesjach, do których pojemników nie dostarczono (z podaniem przyczyny niedostarczenia). 6)Odbiór odpadów będzie następował z pojemników wystawionych przez właściciela nieruchomości na zewnątrz posesji do drogi dojazdowej lub ustawionych w pergolach śmietników, do których zapewniony jest swobodny dojazd. Niespełnienie tego warunku przez właściciela nieruchomości będzie skutkowało nieodebraniem odpadów. 7)W zakresie odbioru odpadów z nieruchomości o utrudnionym dojeździe (brak utwardzonej drogi) Wykonawca może ustalić odrębne terminy wywozu niż dla pozostałych nieruchomości w danej miejscowości, po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiającym. W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamknięcie drogi) gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z harmonogramem, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości oraz innych terminów ich odbioru - taki sposób spełnienia świadczenia wynikającego z umowy może być wykonywany jedynie po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji Zamawiającego. 8)Wykonawca wyposaży punkt, w których odbywać się będzie zbiórka przeterminowanych leków w odpowiednie pojemniki z uwzględnieniem potrzeb występujących w tym punkcie. 9) Jeżeli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia pojemników z winy wykonawcy, wykonawca zobowiązany będzie do wymiany uszkodzonego pojemnika na własny koszt. 10) Szczegółowy wykaz nieruchomości, z których odbierane będą odpady, wraz z liczbą i rodzajem pojemników, w które należy je wyposażyć, zostanie dostarczony Wykonawcy w ciągu 7dni od podpisania umowy. Szacunkowe ilości pojemników, które Wykonawca powinien zabezpieczyć, określa poniższa tabela sporządzona na podstawie danych uzyskanych ze złożonych deklaracji na dzień 31.03.2013r: Rodzaj odpadu Rodzaj pojemnika Szacowana ilość pojemników Szacowana ilość odpadów (m3) do odbioru z pojemników Nieruchomości zamieszkałe - gospodarstwa domowe Odpady komunalne zmieszane 120l 707 84,84 240l 286 68,64 Razem 153,48 Odpady opakowaniowe szklane 120l 982 117,84 Zmieszane odpady opakowaniowe 240l 982 235,68 Nieruchomości niezamieszkałe - firmy i pozostałe instytucje Odpady komunalne zmieszane 120l 27 3,24 240l 5 1,2 1100l 9 9,9 KP-7 Razem 14,34 Odpady opakowaniowe szklane 120l 2 0,24 Zmieszane odpady opakowaniowe 120l 24 2,88 Zmieszane odpady opakowaniowe 240l 4 0,96 Dane przedstawione w tabeli mają charakter szacunkowy. Podane ilości mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego, z uwzględnieniem migracji ludności oraz budowy nowych nieruchomości. Zadanie 2 1.Przedmiotem tej części zamówienia jest usługa polegającą na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych zebranych selektywnie, gromadzonych w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych zlokalizowanym na terenie gminy Czastary w miejscowości Parcice, wraz z wyposażeniem tego punktu w pojemniki do gromadzenia odpadów. 2. Z wyżej wymienionego punktu odbierane i zagospodarowywane przez Wykonawcę będą następujące rodzaje odpadów: 1) zużyte baterie i akumulatory o kodzie 20 01 34; 2) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny o kodach 20 01 35*, i 20 01 36 oraz urządzenia zawierające freony 20 01 23; 3) odpady wielkogabarytowe o kodzie 20 03 07; 4) zużyte opony o kodzie 16 01 03; 5) przeterminowane leki o kodzie 20 01 32; 6) chemikalia (farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe) o kodach 20 01 13*, 20 01 14*,, 20 01 15*, 20 01 19, 20 01 27*, i 20 01 29*,; 7) odpady budowlano - rozbiórkowe o kodach z grupy 17; 8) odpady zielone o kodzie 20 02 01; 9) opakowania szklane oraz szkło o kodzie 15 01 07; 10) opakowania z tworzyw sztucznych o kodzie 15 01 02; 11) opakowania z papieru i tektury oraz papier i tektura o kodzie 15 01 01; 3.Wykonawca wyposaży najpóźniej w terminie do 20.06.2013r Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w następujące pojemniki do gromadzenia odpadów : 1) zużyte baterie i akumulatory - pojemnik o pojemności 120 l 2) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - wyznaczone miejsce do magazynowania; 3) odpady wielkogabarytowe - wyznaczone miejsce do magazynowania; 4) zużyte opony - wyznaczone miejsce do magazynowania;; 5) przeterminowane leki - pojemnik o pojemności 120 l ; 6) chemikalia (farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe) - wyznaczone miejsce do magazynowania; 7) odpady budowlano - rozbiórkowe - kontener o pojemności 5,5 m3; 8) odpady zielone - pojemnik 1100 l; 9) opakowania szklane oraz szkło - pojemnik o pojemności 1,5 m3; 10) opakowania z tworzyw sztucznych - pojemnik o pojemności 2,5 m3; 11) opakowania z papieru i tektury oraz papier i tektura - pojemnik o pojemności 1100 l; 4.Zebrane odpady wymienione powyżej będą odbierane przez Wykonawcę z częstotliwością uzależnioną od stopnia zapełnienia pojemników, na zgłoszenie Zamawiającego, z terminem odbioru 7 dni kalendarzowych od dnia zgłoszenia. 5.Szacowana ilość odpadów do odbioru i zagospodarowania w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia dla zadania 2:. L.p. Rodzaj odpadu Kod odpadu Miesięczna ilość odpadów (Mg) Całkowita ilość odpadów(Mg) 1 Zużyte baterie i akumulatory 20 01 34 0,002 0,036 2 Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz urządzenia zawierające freony 20 01 35 20 01 36 20 01 23 0,25 4,50 3 Odpady wielkogabarytowe 20 03 07 0,55 9,90 4 Zużyte opony 16 01 03 0,20 3,60 5 Przeterminowane leki 20 01 32 0,002 0,036 6 Chemikalia 20 01 13 20 01 14 20 01 15 20 01 19 20 01 27 20 01 29 0,03 0,54 7 Odpady budowlano-rozbiórkowe Grupa 17 1,00 18,00 8 Odpady zielone 20 02 01 0,10 1,80 9 Opakowania szklane oraz szkło 15 01 07 0,25 4,50 10 Opakowania z tworzyw sztucznych oraz tworzywa sztuczne 15 01 07 0,10 1,80 11 Opakowania z papieru i tektury oraz papier i tektura 15 01 01 10 01 01 0,10 1,80 Zadanie 3 1.Przedmiotem tej części zamówienia jest usługa polegającą na przeprowadzeniu przez Wykonawcę objazdowej zbiórki odpadów wielkogabarytowych pochodzących z gospodarstw domowych położonych na terenie gminy Czastary, bez odpadów powstałych w związku z prowadzoną działalnością przez podmioty gospodarcze. 2.W okresie objętym przedmiotem zamówienia przewiduje się 1-krotną zbiórkę odpadów wielkogabarytowych ( pierwsze półrocze 2014r). 3.Zadanie będzie obejmowało: zebranie wystawionych przed posesje odpadów; załadunek odpadów na środek transportu; zagospodarowanie zebranych odpadów; uprzątnięcie miejsc, z których odebrane będą odpady. 4.Podczas zbiórki odbierane będą następujące rodzaje odpadów: 1) odpady wielkogabarytowe o kodzie 20 03 07 (elementy mebli, meble tapicerowane, dywany, wykładziny, okna); 2) metale (złom metalowy) o kodzie 20 01 40; 3) zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne o kodzie 20 01 35 (telewizory, monitory); 4) zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne o kodzie 20 01 36 (pralki, odkurzacze, drukarki, radia); 5) urządzenia zawierające freony o kodzie 20 01 23 (lodówki); 6) zużyte opony o kodzie 16 01 03; 7) baterie i akumulatory o kodzie 20 01 34; 8) odpady ulegające biodegradacji o kodzie 20 02 01 (listwy drewniane, powiązane gałęzie). 5.Termin zbiórki zostanie uzgodniony pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą z 2 - miesięcznym wyprzedzeniem. Wykonawca będzie zobowiązany przedłożyć harmonogram zbiórki w terminie 30 dni przed jej przeprowadzeniem. 2. Informacje dodatkowe istotne z punktu widzenia zamówienia: 1) Gmina Czastary to gmina wiejska, obejmująca swoim zasięgiem 11 sołectw. Mapa topograficzna Gminy Czastary stanowi (załącznik nr 10) 2) Powierzchnia gminy 62,67 km2 3) Długość dróg przebiegających przez gminę 101,54 km Nieruchomości zamieszkałe 4) Łączna liczba mieszkańców zameldowanych ( stan na dzień 19.04.2013) - 4056 5) Liczba mieszkańców zamieszkujących na terenie gminy ( wg. zebranych deklaracji na dzień 31.03.2013r), którzy powinni zostać objęci systemem odbioru odpadów - 3460 6) Szacunkowa liczba gospodarstw domowych ustalonych na podstawie zebranych deklaracji na dzień 31.03.2013r) - 982 Nieruchomości niezamieszkałe 7) Do nieruchomości niezamieszkałych zalicza się zabudowane działki rekreacyjne i letniskowe, obiekty użyteczności publicznej, przedsiębiorstwa, cmentarze. Na terenie gminy istnieje około 50 nieruchomości, gdzie pobyt właścicieli jest sezonowy (np.w okresie letnim). Szacuje się, że w przypadku tych nieruchomości około 20% właścicieli zdeklaruje konieczność wywozu odpadów komunalnych w miesiącach pobytu. Na dzień 31.03.2013 zdeklarowało się 36 firm, obiektów użyteczności publicznej i instytucji,które wytwarzają odpady komunalne na terenie gminy i zostaną objęte obowiązkiem wywozu odpadów. Szczegółowy wykaz nieruchomości niezamieszkałych stanowi (załącznik nr 11) 8) Ilości odpadów komunalnych zebranych z terenu gminy Czastary w 2012r, z uwzględnieniem podziału na poszczególne frakcje: L.p. Rodzaj odpadu Kod odpadu 2012 (Mg) 1 Odpady komunalne zmieszane 20 03 01 144,40 2 Odpady opakowaniowe szklane 15 01 07 37,00 3 Zmieszane odpady opakowaniowe 15 01 06 6,20 4 Opakowania z tworzyw sztucznych 15 01 02 2,00 5 Odpady ulegające biodegradacji 20 02 01 - 6 Zużyte baterie i akumulatory 20 01 33 20 01 34 0,02 7 Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz urządzenia zawierające freony 20 01 35 20 01 36 20 01 23 - Ilość umów na wywóz odpadów komunalnych, zawartych przez mieszkańców Gminy oraz pozostałe podmioty i instytucje działające na terenie Gminy na dzień 31.12.2012 r. wynosiła 588. szt. Ilości odebranych w 2012 r. odpadów są podane jedynie pomocniczo w celu ułatwienia Wykonawcom wyceny zamówienia. Zamawiający prognozuje znaczący wzrost ilości odbieranych odpadów po wprowadzeniu na terenie Gminy Czastary nowego systemu zbiórki..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami 90.51.40.00 - Usługi recyklingu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 18.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości : 6.900,00 zł/słownie: Sześć tysięcy dziewięćset złotych/ 2.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach : 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r, o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r, Nr 42 poz.275, ze zmianami). 3.Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Rejonowego Banku Spółdzielczego w Lututowie, oddział w Czastarach, nr konta : 69 9256 0004 3900 0101 2000 0030 z adnotacją : wadium przetargowe -na wykonanie usługi - odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z terenu Gminy Czastary . Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium przed upłynięciem terminem składania ofert. 4.Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje się na rachunku bankowym. 5.Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć przed terminem składania ofert. Przy czym za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego. 6.Wadium wniesione w pieniądzu, zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 7.Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą w osobnej kopercie. 8.Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami specyfikacji istotnych warunków zamówienia, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta/poręczyciela. 9.Oferta niezabezpieczona wadium w jednej lub kilku z podanych wyżej form zostanie wykluczona bez rozpatrywania. 10.Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim Wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 11.Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy. 12.Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 13.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, lub zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 14.W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art.45 i art.46 ustawy Prawo zamówień publicznych.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1.1. Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku : - Zamawiający uzna, że Wykonawca spełni ten warunek, jeżeli wykaże, że posiada uprawnienia dotyczące prowadzenia działalności w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych, a mianowicie: a) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (Dz.U. z 2012 r., poz. 391); b) aktualne zezwolenie na transport, zbieranie i przetwarzanie odpadów komunalnych zgodnie z wymogami ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz.U. z 2010 r. Nr 185 z późn. zm. ) lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. c) jest wpisany do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska zgodnie z ustawą z dnia 29 lipca 2005 r, o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U z 2005 r, Nr 180, poz.1495, ze zmianami).

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku : - Wykonawca spełni ten warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej jedno zadanie odpowiadające swym rodzajem i zakresem przedmiotowi zamówienia, tj. wykonał usługę polegającą na wywozie odpadów komunalnych z terenu nieruchomości transportu odpadów komunalnych z nieruchomości, w sposób ciągły przez okres minimum 12 miesięcy o łącznej masie min. 800 Mg niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych (20 03 01); fakt należytego wykonania usługi należy udokumentować stosownymi dowodami, tj kartami przekazania odpadów, sprawozdaniami lub referencjami sporządzonymi przez podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości (rocznymi lub kwartalnymi);

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku : - Wykonawca spełni ten warunek, jeżeli wykaże, że na czas wykonania przedmiotu zamówienia spełnia wymagania w zakresie : 1) Posiadania bazy magazynowo - transportowej: a)usytuowanej w gminie, z której terenu odbierane będą odpady lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Czastary, b)usytuowanej na terenie do którego posiada tytuł prawny, c)zabezpieczonej w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym, d)wyposażonej w miejsce przeznaczone do parkowania pojazdów, zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, e)wyposażaną w miejsce do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych, f)wyposażaną w legalizowaną samochodową wagę najazdową, w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów, g)wyposażoną w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne ( Dz. U. z 2012 r. poz. 145,951 i 1513 oraz z 2013 r. poz. 21), h)wyposażoną w pomieszczenia socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych osób, i)na terenie której znajduje się punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów oraz miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów, o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo - transportowej, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11.01.2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości . 2) Posiadania wyposażenia o odpowiednim stanie technicznym, umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, a w szczególności: a)co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, b)co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, c)co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. d)Pojazdy winny być trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, Pojazdy muszą być wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiającego trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów. 3) Zarówno baza magazynowo-transportowa jak i pojazdy oraz pozostałe urządzenia i narzędzia służące do odbierania odpadów komunalnych muszą spełniać wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonywania weryfikacji zgodności ze stanem faktycznym treści oświadczeń złożonych przez Wykonawcę na potwierdzenie spełniania warunku dotyczącego dysponowania potencjałem technicznym. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawdziwości złożonych oświadczeń Zamawiający skorzysta z uprawnienia wynikającego z art.24 ust.2 pkt.3 lub 4 ustawy - Prawo zamówień publicznych.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza żadnego warunku

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni ten warunek, jeżeli wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia, w wysokości nie niższej niż 400.000 zł

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień / pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynika to z przedstawionych dokumentów rejestrowych.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiana postanowień umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy w zakresie wynagrodzenia, o którym mowa w § 9 ust.2 (umowy) dopuszczalna jest w przypadku : 1.1 odstąpienia na wniosek Zamawiającego od realizacji części zamówienia i związanej z tym zmiany wynagrodzenia , pod warunkiem wystąpienia obiektywnych okoliczności, których Zamawiający nie mógł przewidzieć na etapie przygotowania postępowania, a które powodują, że wykonanie przedmiotu zamówienia bez ograniczenia zakresu zamówienia,powodowałoby dla Zamawiającego niekorzystne skutki z uwagi na zamierzony cel realizacji przedmiotu zamówienia i związane z tym racjonalne wydatkowanie środków publicznych, 1.2 zmiany stawki VAT podatków od towarów i usług - wartość brutto przedmiotu umowy ulegnie zmianie odpowiednio do zmiany stawki podatku od towarów i usług, 1.3 wprowadzenie zmian w stosunku do opisu przedmiotu zamówienia- zał. nr 1, w zakresie wykonania prac nie wykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia, w sytuacji konieczności zwiększenia usprawnienia procesu realizacji zamówienia, 1.4 innej zmiany prawa powszechnie obowiązującego wpływającej na zasady odbierania i zagospodarowania odpadów, 2.Dopuszcza się zmianę umowy w zakresie sposobu spełnienia przez Wykonawcę świadczenia odbierania i zagospodarowania odpadów w przypadku zmiany przepisów prawa powszechnie obowiązującego wpływających na sposób spełnienia świadczenia.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.czastary.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Czastary ul. Wolności 29 98-410 Czastary pok. 12.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.05.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Czastary ul. Wolności 29 98-410 Czastary pok. 12.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.