eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ośno Lubuskie › Odbiór i transport odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie miasta i gminy Ośno Lubuskie

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-01-13

Ośno Lubuskie: Odbiór i transport odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie miasta i gminy Ośno Lubuskie
Numer ogłoszenia: 7520 - 2015; data zamieszczenia: 13.01.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Ośno Lubuskie , ul. Rynek 1, 69-220 Ośno Lubuskie, woj. lubuskie, tel. 095 7571330, faks 095 7575080.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.osno.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i transport odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie miasta i gminy Ośno Lubuskie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbieraniu i transporcie odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie miasta i gminy Ośno Lubuskie wraz z wyposażeniem tych nieruchomości w pojemniki do zbiórki odpadów (wg specyfiki rodzajowej zawartej w pkt. 3.7. i 3.8. SIWZ). Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych będzie się odbywał od 1 lutego 2015r., natomiast odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych będzie się odbywał od 1 kwietnia 2015 r. 1. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór i transport: 1.1. Zmieszanych niesegregowanych odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 zgromadzonych w workach, pojemnikach lub kontenerach usytuowanych przy nieruchomościach zamieszkałych i niezamieszkałych. 1.2. Segregowanych (gromadzonych w sposób selektywny) podanych poniżej rodzajów odpadów: a) Papier i tektura ( kod 20 01 01, 15 01 01), b) Szkło ( kod 20 01 02, 15 01 07), c) Tworzywa sztuczne ( kody 20 01 39, 15 01 02), Opakowania wielomateriałowe ( kod 15 01 05), Metal ( kod 20 01 40, 15 01 04) d) Odpadów z ogrodów i parków - zielonych biodegradowalnych o kodzie 20 02 01, inne odpady nieulegające biodegradacji (w tym z cmentarzy) o kodzie 20 02 03 e) Odpadów kuchennych ulegających biodegradacji - kod 20 01 08, gromadzonych w odpowiednio oznakowanych workach lub pojemnikach usytuowanych przy nieruchomościach zamieszkałych i niezamieszkałych. 2. Podmiot odbierający odpady zobowiązany jest do przekazywania wszystkich odebranych odpadów komunalnych, do regionalnej lub zastępczej regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, właściwej dla regionu centralnego zgodnie z uchwałą Nr XXX 281 12 Sejmiku Województwa Lubuskiego z dnia 10 września 2012r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Lubuskiego na lata 2012-2017 z perspektywą do 2020r. (Dz.Urz. Woj. Lubuskiego z dnia 17 października 2012r. - Nr 2012.1835 z późn.zm.), tj. aktualnie do Celowego Związku Gmin CZG-12 Zakład Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Długoszynie. 3. W zakres zamówienia wchodzi także porządkowanie terenu w miejscu gromadzenia odpadów w przypadku jego zanieczyszczenia wynikającego z przepełnienia pojemnika lub kontenera. 4. Szacowana ilość odpadów komunalnych zbieranych w sposób nieselektywny wytwarzana na terenie nieruchomości niezamieszkałych w ciągu jednego roku (dane za okres od 01.07.2013r. do 30.06.2014r., na podstawie sprawozdań kwartalnych uzyskanych od podmiotów zajmujących się odbiorem odpadów komunalnych z ternu Gminy Ośno Lubuskie) wynosi ok. 460 Mg. 5. Szacowana ilość odpadów komunalnych zbieranych w sposób nieselektywny wytwarzana na terenie nieruchomości zamieszkałych w ciągu jednego roku (dane za okres od 01.07.2013 r. do 30.06.2014 r., na podstawie kart przekazania odpadów uzyskanych od podmiotu świadczącego usługę odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych terenu Gminy Ośno Lubuskie wynosi ok. 1 110 Mg. 6. Szacowana ilość odpadów komunalnych zbieranych w sposób selektywny wytwarzana na terenie nieruchomości zamieszkałych w ciągu jednego roku (dane za okres od 01.07.2013 r. do 30.06.2014 r., na podstawie kart przekazania odpadów uzyskanych od podmiotu świadczącego usługę odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych terenu Gminy Ośno Lubuskie dla poszczególnych frakcji odpadów przedstawia się następująco: a) odpady biodegradowalne - ok. 142 MG b) tworzywa sztuczne - ok. 37 MG c) papier - ok. 21 MG d) szkło - ok. 47 MG 7. W zakresie nieruchomości zamieszkałych odpady odbierane z terenu miasta i gminy będą gromadzone w następujących typach pojemników bądź urządzeń (dostarczonych przez Wykonawcę): 7.1. pojemniki o pojemności 120/240 l w zależności od wielkości gospodarstwa domowego do zbiórki odpadów komunalnych zmieszanych w zabudowie jednorodzinnej miejskiej i wiejskiej; 7.2. pojemniki o pojemności 240/1100 l do zbiórki odpadów komunalnych zmieszanych w zabudowie wielolokalowej w zabudowie miejskiej i wiejskiej; 7.3. pojemniki o pojemności 80 l w kolorze brązowym do zbiórki odpadów komunalnych biodegradowalnych w zabudowie jednorodzinnej (dopuszcza się zastosowanie pojemników 120l w kolorze czarnym lub zielonym pod warunkiem oznaczenia pojemnika np. za pomocą naklejki); 7.4. pojemniki bądź urządzenia o pojemności dostosowanej do ilości wytwarzanych odpadów, przeznaczone do zbiórki odpadów komunalnych biodegradowalnych w zabudowie wielolokalowej; 7.5. worki HDPE o pojemności 120 l do selektywnej zbiórki odpadów w gospodarstwach domowych na terenie gminy dla następujących frakcji odpadów: papier, szkło, tworzywa sztuczne (i metale oraz opakowania wielomateriałowe), odpady zielone, oznakowanych odpowiednio kolorem - niebieskim, zielonym, żółtym i czarnym. Wykonawca zobowiązany jest do sukcesywnego uzupełniania, po każdorazowym odbiorze worków do selektywnej zbiórki odpadów, poprzez pozostawianie na terenie nieruchomości nowych (nieużywanych), pustych worków w liczbie odpowiadającej ilości worków odebranych, jednakże każdorazowo minimum jeden komplet, na który składają się: worek koloru niebieskiego, zielonego, żółtego oraz w okresie od kwietnia do listopada (włącznie) również worek koloru czarnego. Wykonawca będzie zobowiązany także do bieżącego wydawania Zamawiającemu pakietów worków do selektywnej zbiórki odpadów (do siedziby Zamawiającego), zgodnie z zapotrzebowaniem zgłaszanym przez pracownika Zamawiającego (telefon, faks, e-mail). Dostarczone worki będą wydawane mieszkańcom, w sytuacji, gdy ilość worków dostarczonych przez Wykonawcę będzie niewystarczająca. Szacuje się, iż comiesięczne zapotrzebowanie worków dostarczanych do siedziby Zamawiającego wynosi: worki koloru niebieskiego i zielonego - po 100 szt., worek koloru żółtego - 200 szt., worek koloru czarnego (w okresie od kwietnia do listopada włącznie) - 100 szt. Koszt uzupełnienia nieruchomości w worki oraz zaopatrzenia Zamawiającego ponosi Wykonawca. 7.6. W przypadku zabudowy kilkurodzinnej, dopuszcza się zastąpienie selektywnej zbiórki w systemie workowym na oznakowane zestawy urządzeń do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych o pojemności dostosowanej do potrzeb danej nieruchomości - jednakże wyłącznie po uzgodnieniu z Zamawiającym. 7.7. W przypadku budynków wielolokalowych wskazanych przez Zamawiającego (dane adresowe wskazano w załączniku nr 4) wykonawca zapewni urządzenia do selektywnej zbiórki odpadów np. typu igloo - z wlotem do pojemnika uniemożliwiającym włożenie tam pełnego worka (w dyspozycji Zamawiającego znajduje się 7 zestawów typu igloo - zestaw zawiera pojemniki - niebieski, biało-zielony, żółty). 8. W zakresie nieruchomości niezamieszkałych odpady odbierane z terenu miasta i gminy będą gromadzone w następujących typach pojemników (dostarczonych przez Wykonawcę): 8.1. pojemniki o pojemności 60 l, 80 l, 120 l, 240 l, 1100 l, zgodnie z zadeklarowaną przez podmiot pojemnością pojemnika do gromadzenia odpadów komunalnych. Wykonawca, ze względu na fakt odbioru odpadów komunalnych zebranych w sposób nieselektywny z terenów wiejskich co 2 tygodnie, zapewni pojemniki podwójnej pojemności niż to wynika z przelicznika zastosowanego w regulaminie utrzymania czystości i porządku (nieruchomości niezamieszkałe). 8.2. kontener 16000 l do gromadzenia odpadów komunalnych (w ilości 1 szt. zlokalizowany na cmentarzu komunalnym w Ośnie Lubuskim); 8.3. pojemniki o pojemności 80 l w kolorze brązowym do zbiórki odpadów komunalnych biodegradowalnych (dopuszcza się zastosowanie pojemników 120l w kolorze czarnym lub zielonym pod warunkiem oznaczenia pojemnika np. za pomocą naklejki); 8.4. worki z folii HDPE 120 l do selektywnej zbiórki odpadów (oznakowanie zgodnie z informacją zawartą w pkt. 3.7.5. SIWZ) w nieruchomościach niezamieszkałych, które zostaną wyposażone w urządzenia do zbierania odpadów komunalnych, których łączna pojemność nie przekracza 1100 l; 8.5. urządzenia przystosowane do segregacji odpadów komunalnych w nieruchomościach niezamieszkałych, które zostaną wyposażone w urządzenia bądź urządzenie do zbierania odpadów komunalnych o łącznej pojemności wynoszącej od 1100 l (o pojemności dostosowanej do potrzeb danej nieruchomości). 9. Wykonawca ma obowiązek wyposażyć nieruchomości zamieszkałe w urządzenia do gromadzenia odpadów w terminie do 31.01.2015 r. a nieruchomości niezamieszkałe w terminie do 31.03.2015 r. (zarówno w zakresie selektywnej jak i nieselektywnej zbiórki odpadów). Kolejne komplety worków wykonawca dostarczy w dniu odbioru odpadów selektywnie zbieranych zgodnie z ustalonym harmonogramem, z uwzględnieniem informacji zawartych w pkt. 3.7.5. SIWZ. 10. Wykonawca ma obowiązek odbierać z nieruchomości niezamieszkałych odpady spełniające definicję odpadów komunalnych według ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (t.j. Dz.U. z 2013 r., poz. 21 z późn. zm.). Odpady zbierane w sposób nieselektywny - w ilościach wynikających z wielkości zadeklarowanych pojemników; odpady zbierane w sposób selektywny - w ilościach zbliżonych do powstających w gospodarstwach domowych. 11. Zamawiający dopuszcza możliwość podstawienia pojemników wspólnych dla nieruchomości zamieszkałych np. przyległych, po uzyskaniu zgody wszystkich współwłaścicieli danej nieruchomości, z uwzględnieniem wymaganego przelicznika w stosunku do 1 osoby, zawartego w regulaminie utrzymania czystości i porządku w gminie - załącznik nr 2 do SIWZ. Wykonawca, ze względu na fakt odbioru odpadów zmieszanych z terenów wiejskich co 2 tygodnie, zapewni pojemniki podwójnej pojemności niż to wynika z przelicznika zastosowanego w regulaminie utrzymania czystości i porządku (nieruchomości zamieszkałe). 12. Liczbę pojemników oraz liczbę worków oraz pozostałych urządzeń przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów (w porozumieniu z Zamawiającym) ustali Wykonawca na podstawie wykazu gospodarstw indywidualnych, o których mowa w pkt. 3.14 i 3.15. 13. Odpady będą zbierane od ok. 5375 mieszkańców z ok. 2132 gospodarstw domowych. Szczegółowy wykaz gospodarstw indywidualnych oraz budynków zamieszkania zbiorowego określa załącznik nr 3 do SIWZ. Zaktualizowany wykaz Zamawiający przekaże Wykonawcy najpóźniej na pięć dni przed rozpoczęciem wykonywania usługi. Szacowany wskaźnik wytwarzania odpadów (wszystkich frakcji łącznie) wynosi 252,5 kg rocznie na 1 mieszkańca. 14. Szczegółowy wykaz danych adresowych nieruchomości zamieszkałych zawierających dane o deklarowaniu bądź nie zbiórki selektywnej zawiera załącznik nr 4 do SIWZ. 15. Na dzień przygotowania SIWZ brak pełnych danych w zakresie nieruchomości niezamieszkałych. Szacuje się, że od 1 kwietnia 2015 r. usługą odbioru i transportu odpadów komunalnych będzie objętych ok. 170 punktów (nieruchomości niezamieszkałych), z czego ok. 80% podmiotów zlokalizowanych jest na terenie miasta Ośno Lubuskie, ok. 20 % na terenie wiejskim gminy. Wykaz danych adresowych nieruchomości niezamieszkałych załączony do SIWZ ma charakter jedynie poglądowy (brak deklaracji). 16. Szczegółowy wykaz nieruchomości niezamieszkałych, na których są wytwarzane odpady komunalne, sporządzony w oparciu o złożone deklaracje z uwzględnieniem informacji o segregujących i niesegregujących odpady, Zamawiający przekaże Wykonawcy w miesiącu marcu 2015 r. 17. Zbiórką zostanie objęty teren całego miasta i gminy - mapka poglądowa z wykazem miejscowości stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. 18. W celu realizacji przedmiotu umowy wykonawca musi dysponować specjalistycznymi środkami technicznymi umożliwiającymi odbiór odpadów gromadzonych w typach pojemników, o których mowa w pkt. 3.7 oraz 3.8 SIWZ. 19. Odbiór odpadów komunalnych odbywać się będzie zgodnie z harmonogramami stanowiącymi załączniki do umowy z wykonawcą z częstotliwością określoną w regulaminie utrzymania czystości i porządku w gminie - załącznik nr 2 do SIWZ. Za przygotowanie harmonogramów wywozu odpowiada Wykonawca. Wywozy mogą odbywać się od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-20.00. Jeśli zaplanowany w harmonogramie dzień wywozu wypada w święto (dzień ustawowo wolny od pracy) Wykonawca wykona usługę następnego dnia roboczego. 20. Odpady zmieszane gromadzone będą w pojemnikach dowolnego koloru ale wyraźnie oznakowanych, że są przeznaczone do gromadzenia odpadów zmieszanych. 21. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe wykonanie usługi odbioru i transportu odpadów zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. 22. Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do Wykonawcy. W przypadku braku możliwości naprawy pojemnika lub jego kradzieży, Wykonawca udostępni nowy pojemnik (bez uszkodzeń i wad) w terminie pięciu dni roboczych od zgłoszenia. Wykonawca powinien być ubezpieczony na taką ewentualność. 23. Wykonawca przed zakwalifikowaniem odpadów segregowanych do zmieszanych, w wypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, sporządza na tą okoliczność dokumentację (np. oświadczenie, dokumentację fotograficzną) na poziomie umożliwiającym wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty. Dokumentację wraz z wykazem właścicieli nieprawidłowo segregujących odpady przekaże Zamawiającemu wraz z fakturą za dany okres rozliczeniowy. 24. Szacuje się, iż w trakcie realizacji umowy z Wykonawcą, Zamawiający dokona ok. 30 zgłoszeń wywozu odpadów komunalnych zgromadzonych w kontenerze o pojemności 16000 l, zlokalizowanym na cmentarzu komunalnym w Ośnie Lubuskim. 25. Wykonawca zobowiązany jest do: 25.1. Terminowego zbierania i wywożenia odpadów. 25.2. Przekazywania odpadów do uprawnionego przedsiębiorcy wykonującego działalność w zakresie składowania, odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych tj. aktualnie do Celowego Związku Gmin CZG-12 Zakład Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Długoszynie. 25.3. Ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych w punkcie wagowym zlokalizowanym w miejscu przekazywania odpadów (ZUOK Długoszyn) do składowania, unieszkodliwiania lub odzysku i recyklingu. 25.4. Uzyskania u uprawnionego przedsiębiorcy (ZUOK Długoszyn) wykonującego działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów potwierdzenia odbioru odpadów zebranych z terenu gminy Ośno Lubuskie na karcie przekazania odpadów oraz uzyskania dowodów ważenia w/w odpadów. 25.5. Niezwłocznego zawiadomienia Zamawiającego o okolicznościach uniemożliwiających prawidłowe wykonanie usługi, w szczególności przypadki nieodebrania odpadów z nieruchomości (informację wraz z wyjaśnieniem każdorazowo należy wysłać na adres e-mail: ochrona_srodowiska@osno.pl). 25.6. Rozliczanie się z wykonywanych usług poprzez przedstawienie wymaganych dokumentów. 25.7. Utrzymania w należytym stanie sanitarnym i porządkowym narzędzi i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby realizacji umowy. 26. W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości oraz innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. 27. Wykonawca zobowiązany jest do spełniania przez cały okres wykonywania usługi wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, dotyczących odbierania i transportu odpadów komunalnych. 28. Wykonawca będzie prowadził i przedkładał Zamawiającemu dokumentację z realizacji przedmiotu zamówienia. 28.1. Miesięczne zestawienie odebranych odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do umowy. 28.2. Raporty wagowe miesięczne. 28.3. Karty przekazania odpadów sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami - miesięczne. 28.4. Kwartalne sprawozdania, o których mowa w art.9 n ustawy o utrzymaniu i czystości w gminach, w terminach ustawowych. 29. W czasie realizacji zamówienia Wykonawca będzie posiłkował się następującymi dokumentami wg zestawienia poniżej: 29.1. wykaz obsługiwanych gospodarstw domowych na terenie miasta i gminy Ośno Lubuskie - zał. Nr 1 do umowy, 29.2. wykaz lokalizacji adresowych gospodarstw domowych z podziałem na segregujących i niesegregujących odpady - zał. Nr 2 do umowy; 29.3. harmonogramy odbioru odpadów komunalnych zmieszanych, biodegradowalnych, zielonych i pozostałych zbieranych selektywnie z podziałem na tereny miejskie i wiejskie - załączniki Nr od 3 do 6 do umowy (od 01.04.2015 r. w harmonogramie należy uwzględnić odbiór odpadów komunalnych także z terenu nieruchomości niezamieszkałych); 29.4. wykaz obsługiwanych nieruchomości niezamieszkałych (zostanie dostarczony wykonawcy w miesiącu marcu 2015 r.). 30. Zamawiający zastrzega sobie prawo kompleksowej i wyrywkowej kontroli realizacji przedmiotu zamówienia. 31. Zamawiający ustala także, że gdziekolwiek w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz w załącznikach do Specyfikacji pojawia się znak towarowy, patent lub pochodzenie Zamawiający dopuszcza stosowanie rozwiązań równoważnych. Znaki towarowe, patenty lub pochodzenie powinny być uwzględniane jako definicje standardu a nie jako określone marki zastosowane w projekcie..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.00.00.00 - Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.01.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w kwocie 10 000,00 PLN (dziesięć tysięcy złotych). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Ośnie Lubuskim 42 8369 0008 0000 0589 2000 0010. 5. Wadium uważa się za wniesione, jeżeli kwota wadium zostanie zaksięgowana na rachunku Zamawiającego do upływu terminu składania ofert. 6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 7. Zamawiający zwraca wadium zgodnie z zasadami określonymi w art. 46 Ustawy. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium, jeżeli zachodzą przesłanki wynikające z art. 46 ust. 4a lub ust. 5 Ustawy. 9. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: - pieniężnej, dokument potwierdzający wniesienie wadium został załączony do oferty, - innej niż pieniądz, oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie opisanej WADIUM, a jego kopia w ofercie. 10. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy PZP. 11. Wykonawca zostanie wykluczony z niniejszego postępowania, jeżeli jego oferta przed upływem terminu składania ofert nie zostanie zabezpieczona wadium w wymaganej wysokości i wybranej formie spośród możliwych wymienionych w SIWZ.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Należy wykazać, że wykonawca: - posiada wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Burmistrza Ośna Lubuskiego; - posiada aktualne zezwolenie na zbieranie i transport odpadów, zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz.U. 2010.185.1243) lub posiada zezwolenia na zbieranie odpadów wydane na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz.U. 2013.21). Ocena spełnienia warunków nastąpi na podstawie złożonego przez Wykonawcę zaświadczenia o dokonanym wpisie do rejestru działalności regulowanej oraz zezwolenia na zbieranie i transport odpadów.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Należy wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie Wykonawca należycie wykonał co najmniej: - jedną usługę w zakresie odbioru i transportu odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych od dowolnej ilości podmiotów na łączną kwotę brutto nie mniejszą niż 300.000,00 zł rocznie. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego przez Wykonawcę wykazu głównych usług wykonanych lub wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie oraz na podstawie załączonych dowodów, że usługi te zostały lub są wykonywane należycie.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Należy wykazać, że wykonawca posiada co najmniej: a) dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz b) co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także c) co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego przez Wykonawcę wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    W wykazie wymagane jest podanie wyłącznie usług żądanych w celu wykazania spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia opisanego w pkt 5.1.2. SIWZ. W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów określających, czy usługi te zostały wykonane w sposób należyty.;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Oferta na wykonanie zamówienia - załącznik nr 1 SIWZ 2. Wszystkie oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. 6 SIWZ. 3. Pełnomocnictwo (jeśli dotyczy). 4. Potwierdzenie wniesienia wadium (patrz pkt. 10.9. SIWZ). 5. Parafowany wzór umowy wraz z projektem załączników od 3 do 6 (harmonogramy wywozu odpadów). 6. Zobowiązanie innego podmiotu (jeśli dotyczy, zgodnie z pkt. 6.3 SIWZ).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Aspekty środowiskowe i społeczne - 5

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.wrota.lubuskie.pl/ugosnolubuski
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Ośnie Lubuskim ul. Rynek 1 69-220 Ośno Lubuskie pok. nr 16 (I piętro).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.01.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Ośnie Lubuskim ul. Rynek 1 69-220 Ośno Lubuskie Sekretariat (parter).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.