eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Mikstat › ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE STAŁYCH ODPADÓW KOMUNALNYCH Z NIERUCHOMOSCI ZAMIESZKAŁYCH ORAZ Z NIERUCHOMOŚCI NIEZAMIESZKAŁYCH Z TERENU MIASTA I GMINY MIKSTAT

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-05-13

Mikstat: ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE STAŁYCH ODPADÓW KOMUNALNYCH Z NIERUCHOMOSCI ZAMIESZKAŁYCH ORAZ Z NIERUCHOMOŚCI NIEZAMIESZKAŁYCH Z TERENU MIASTA I GMINY MIKSTAT
Numer ogłoszenia: 74513 - 2013; data zamieszczenia: 13.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto i Gmina Mikstat , ul. Krakowska 17, 63-510 Mikstat, woj. wielkopolskie, tel. 062 7310091, faks 062 7310043.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mikstat.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE STAŁYCH ODPADÓW KOMUNALNYCH Z NIERUCHOMOSCI ZAMIESZKAŁYCH ORAZ Z NIERUCHOMOŚCI NIEZAMIESZKAŁYCH Z TERENU MIASTA I GMINY MIKSTAT.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1) Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne z terenu miasta Mikstat oraz z następujących miejscowości na terenie gminy: Komorów, Mikstat-Pustkowie, Biskupice Zabaryczne, Kaliszkowice Kaliskie, Kaliszkowice Ołobockie, Przedborów w okresie od 01.07.2013 r. do 30.06.2015 r. oraz wyposażenie wszystkich właścicieli nieruchomości w pojemniki na odpady zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Mikstat-stanowiącym załącznik do SIWZ oraz Uchwałą Nr XXI/131/2012 Rady Miejskiej w Mikstacie z dnia 18 grudnia 2012 roku w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowanie tych odpadów w zmian za uiszczoną przez właściciela opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi -stanowiącym załącznik do SIWZ oraz Uchwała nr XXIV/161/2013 Rady Miejskiej w Mikstacie z dnia 27 marca 2013 r. w sprawie zmiany uchwały nr XXI/131/2012 Rady Miejskiej w Mikstacie z dnia 18 grudnia 2012 r. w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, stanowiącym załącznik do SIWZ. Poglądową topografię terenu (sieć drogową miasta Mikstat, sieć drogową gminy Mikstat, mapę topograficzną gminy) przedstawiono na załączonych mapach stanowiących załącznik nr 9 do SIWZ. 2)Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie: a)Niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01. b)Segregowanych odpadów komunalnych z podziałem na następujące frakcje: - Zmieszane odpady opakowaniowe o kodzie 15 01 06 (papier, metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe);- Opakowania ze szkła o kodzie 15 01 07; - Opakowania z tworzyw sztucznych o kodzie 15 01 02; - Zużyte baterie i akumulatory o kodzie 20 01 34,c) Przeterminowanych leków o kodzie 20 01 32 z aptek, d) Innych odpadów nie ulegających biodegradacji o kodzie 20 02 03 (cmentarze). 3) Rodzaje pojemników do zbiórki odpadów komunalnych: a.w zabudowie jednorodzinnej - pojemniki na odpady o pojemności 0,12 m3 (120 l), 0,24 m3 (2401),1 m 3 (1100 l) oraz KP 7 (7m3) b.w zabudowie wielorodzinnej- pojemniki o pojemności 0,12 m3 (120 l), 0,24 m3 (240 l), 1,1 m3 (1100 l) oraz KP 7 (7m3) c.w obiektach użyteczności publicznej - pojemniki o pojemności 0,12 m3 (120 l), 0,24 m3 (240 l), 1,1 m3 (1100 l) oraz KP 7 (7m3) d.na drogach publicznych i pozostałych terenach publicznych w koszach ulicznych o 0,02 m3 (20 l), e.dopuszcza się gromadzenie odpadów komunalnych w pojemnikach KP 7 (7m3) na cmentarzach, na terenach ogrodów działkowych, na posesjach należących do związków wyznaniowych, podmiotów gospodarczych oraz w zabudowie wielorodzinnej jeśli jest to uzasadnione i istnieją warunki techniczne do ustawienia. 4) Odpady komunalne, będą odbierane z pojemników wyłącznie do tego celu przeznaczonych, o ujednoliconych kolorem oznaczeniach: a) Żółtym - z przeznaczeniem na odpady suche, b)Pomarańczowym - z przeznaczeniem na szkło, c) Zielonym - z przeznaczeniem na odpady komunalne zmieszane i pozostałościach po segregacji, d) Bez oznaczenia kolorem pojemniki z siatki - z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne pojemniki w gniazdach ogólnodostępnych. 5) Wykonawca wyposaży wskazane przez Zamawiającego nieruchomości w pojemniki zgodnie z zachowaniem zasad określonych w pkt. 3 i 4. 6) Zestawienie miejscowości z wykazem ilości gospodarstw domowych oraz liczbą mieszkańców stanowi załącznik nr 10 do SIWZ. 7) Zestawienie ulic miasta Mikstat z wykazem ilości gospodarstw domowych oraz liczbą mieszkańców stanowi załącznik nr 11 do SIWZ. 8) Wykaz firm, instytucji i nieruchomości niezamieszkałych na terenie miasta Mikstat z wyszczególnieniem objętości wytwarzanych danych stanowi załącznik nr 12A .9) Wykaz firm, instytucji i nieruchomości niezamieszkałych na terenie gminy Mikstat z wyszczególnieniem objętości wytwarzanych danych stanowi załącznik nr 12B . 10) Wykaz nieruchomości wielolokalowych, firm, cmentarzy i instytucji publicznych stanowi załącznik nr 13. 11) Zamawiający zastrzega, iż objęcie wszystkich mieszkańców nieruchomości systemem odbioru odpadów komunalnych powinno nastąpić obowiązkowo w terminie od 01.07.2013 r. 12) Dane zawarte w Załącznikach do SIWZ nie są zależne od Zamawiającego. Podane ilości wynikają ze złożonych deklaracji na dzień ogłoszenia przetargu i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając powstawanie nowych nieruchomości oraz migracje ludności, a także zakładanie nowych działalności gospodarczych lub ich zamykanie - procent zmian 20%. 13) W przypadku, gdy objętość pojemnika, kontenera na danej nieruchomości zamieszkałej lub niezamieszkałej jest nieodpowiednia za duża lub zbyt mała Wykonawca jest zobowiązany wymienić pojemnik odpowiednio do zapotrzebowania. 14) Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć pojemniki (kontenery) dla nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych w nieprzekraczalnym terminie do dnia 30 czerwca 2013 r. 15) Wykonawca na potwierdzenie dostarczenia pojemników przedłoży Zamawiającemu potwierdzenia od zarządcy nieruchomości opatrzone datą przekazania i podpisem zarządcy bądź jego przedstawiciela. W przypadku niemożności spełnienia tego warunku z przyczyn niezależnych od Wykonawcy wskaże on Zamawiającemu te przyczyny na piśmie i udokumentuje ich zaistnienie. Za dowód mogą być uznane wskazania urządzeń kontrolujących czas i przebieg tras pojazdów takich jak tachograf czy GPS. Za przyczyny niezależne od Wykonawcy można będzie uznać w szczególności co najmniej trzykrotne niezastanie właściciela nieruchomości pod wskazanym adresem w odstępach co najmniej 3 dniowych w godz. 7.00 - 20.00. 16) Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych: a) w sposób ciągły, nie zakłócający spoczynku nocnego; b) w terminach wynikających z przyjętego harmonogramu odbioru; c) niezależnie od warunków atmosferycznych; d) pojazdami przystosowanymi do odbierania odpadów komunalnych zmieszanych, selektywnie zebranych i wielkogabarytowych, w sposób wykluczający mieszanie odpadów. 17) Częstotliwość wywozu odpadów. a) Odbiór niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych odbywa się z częstotliwością zapewniającą właściwy stan sanitarny i porządkowy nieruchomości nie rzadziej niż raz w miesiącu; b) Odbiór odpadów suchych powstałych po segregacji w tym: papieru, tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych, metali dla każdego rodzaju zabudowy odbywa się z częstotliwością zapewniającą właściwy stan sanitarno-porządkowy nieruchomości, zgodnie z harmonogramem odbioru, jednak nie rzadziej niż raz na miesiąc, natomiast dla nieruchomości niezamieszkałych po zapełnieniu pojemnika zgodnie z deklaracją złożoną przez zarządcę jednak nie rzadziej niż raz na kwartał. c) Zbiórka szkła zmieszanego dla każdego rodzaju zabudowy odbywać się będzie raz na kwartał według podanego harmonogramu odbioru. d) W zabudowie jednorodzinnej dopuszcza się możliwość kompostowania i wykorzystywania bioodpadów w tym odpadów zielonych na własne potrzeby. Kompostownik odpadów nie może stwarzać uciążliwości w zakresie przykrych zapachów. Muszą być zachowane warunki dla procesu fermentacyjnego. e) Odpady zielone powstające na terenie zabudowy jedno i wielorodzinnej należy przekazywać bezpośrednio do PSZOK, a bioodpady należy gromadzić ze zmieszanymi odpadami komunalnymi. f) Zbiórka odpadów takich jak: zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz odpady wielkogabarytowe ze wszystkich rodzajów zabudowy jedno i wielorodzinnej odbywać się będzie w systemie akcyjnym raz w roku według podanego harmonogramu oraz przez cały rok poprzez samodzielne dostarczenie do PSZOK. 18) Przedmiotem zamówienia jest zbiórka odpadów wielkogabarytowych, pochodzących z gospodarstw domowych polegająca na przejeździe i załadunku odpadów zgodnie z harmonogramem. Zadanie polega na: a) zebraniu wystawionych następujących rodzajów odpadów:- 20 03 07 - Odpady wielkogabarytowe (wersalki, tapczany, łóżka, fotele, elementy stolarki, okna, dywany, wykładziny), - 20 01 40 - Metale (złom), - 20 01 35 *- Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne (telewizory, monitory), - 20 01 36 - Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne (pralki, radia, drukarki, odkurzacze),- 20 01 23 *- Urządzenia zawierające freony (lodówki),- 16 01 03 - Zużyte opony (do rozmiaru 1250x400), - 20 01 33 *- Baterie i akumulatory, - 20 02 01 - Odpady ulegające biodegradacji (powiązane gałęzie, listwy drewniane), b)załadunku na środek transportu, c) zagospodarowaniu odebranych odpadów, d) posprzątaniu miejsc, z których odbierane są wystawione odpady. 19) Odbiór zużytych baterii i akumulatorów, przeterminowanych leków, chemikaliów, odpadów budowlano-rozbiórkowych do 5 m3 od osób fizycznych oraz zużytych opon do rozmiaru 1250x400 odbywać się będzie przez cały rok poprzez samodzielne dostarczenie do PSZOK. 20) Zbiórka nie obejmuje odpadów powstałych w trakcie prowadzonej działalności przez podmioty gospodarcze. 21) Odpady wielkogabarytowe w ramach zbiórki objazdowej będą odbierane z częstotliwością zgodną z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy. 22) Termin odbioru odpadów wielkogabarytowych zostanie uzgodniony pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą na 3 miesiące przed planowaną zbiórką. 23) Odbiór odpadów wielkogabarytowych wystawionych przez właściciela nieruchomości przed posesję do utwardzonej drogi dojazdowej w wyznaczonym dniu określonym w harmonogramie. 24) Wykonawca przedłoży harmonogram odbioru odpadów w terminie 10 dni przed rozpoczęciem zbiórki. 25) Odpady komunalne z firm z terenu gminy, z cmentarzy parafialnych, wyposażone w pojemniki KP-7 będą odbierane po ich napełnieniu w terminie 2 dni roboczych od zgłoszenia przez zarządcę nieruchomości jednak nie rzadziej niż raz w miesiącu. 26) Odpady komunalne zmieszane, zbierane w sposób nieselektywny oraz pozostałości po segregacji z nieruchomości wielolokalowych firm i cmentarzy, instytucji publicznych, które zgłosiły większe miesięczne zapotrzebowanie niż jeden pojemnik 1100l będą odbierane 2 razy w miesiącu wg harmonogramu. 27) Wykaz nieruchomości wielolokalowych, firm, cmentarzy i instytucji publicznych stanowi załącznik nr 13 do SIWZ. 28) Przedmiotem zamówienia jest również świadczenie usług w zakresie PSZOK. 29) Wykonawca powinien poinformować zamawiającego o nie przestrzeganiu selektywnego zbierania odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji należy dołączyć fotografię oraz podać datę, w której zdarzenie miało miejsce. 30) W przypadku wystąpienia nieruchomości i podmiotów gospodarczych nie ujętych w dostarczonym wykazie wykonawca wykona usługę wywozu odpadów z podaniem adresu, ilości zamieszkujących na danej nieruchomości mieszkańców, wykonanie usługi będzie odbywało się w ramach wynagrodzenia ryczałtowego dla nieruchomości zamieszkałych i mieszanych oraz w ramach wynagrodzenia kosztorysowego, kosztorysem powykonawczym dla nieruchomości niezamieszkałych. 31) Odbiór odpadów poprodukcyjnych nie mających cech odpadów komunalnych odbywać się będzie poprzez zawarcie odrębnej umowy z uprawnionym podmiotem. 32) W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi) gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy zamawiającym i wykonawcą i może polegać na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości oraz innych terminów ich odbiorów. 33) Wykonawca w terminie 3 dni od podpisania umowy przedstawi Zamawiającemu do akceptacji wzór harmonogramu na odbiór zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów ze szkła i opakowań szklanych, odpadów wielkogabarytowych, chemikaliów, odpadów zielonych, odpadów ulegających biodegradacji w tym opakowań ulegających biodegradacji. 34) Ponadto do obowiązków Wykonawcy będzie należało: a) Prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. b) Przekazywanie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania zmieszanych odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych lub, w szczególnych przypadkach, do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi regionu zgodnie z uchwałą w sprawie wykonania Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami wyposażonej w co najmniej mechaniczny system segregacji odpadów. c) Przekazywanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w ustawie z dn. 14 grudnia 2012 r. o odpadach. d) Uzyskanie poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w poszczególnych latach zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów z dn. 25.05.2012 r. (Dz. U. 2012, poz. 676). e) Uzyskanie: - poziomu recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła, - poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych w poszczególnych latach zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych z dn. 29.05.2012 r. (Dz. U. 2012, poz. 645). 35) Wykonawca przekaże na zasadach określonych w zawartej umowie (załączniku do SIWZ projekcie umowy) w terminie 10 dni po podpisaniu umowy Zamawiającemu harmonogram wywozu odpadów z terenu Miasta i Gminy Mikstat oraz harmonogram działania Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów, stanowiących załącznik do umowy. 36) Wynagrodzenie wykonawcy: a) za odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i część odpadów z nieruchomości mieszanych, związanych z pobytem ludności, cena stanowić będzie wynagrodzenie ryczałtowe - podając ją w zapisie liczbowym i słownie z dokładnością do grosza (do dwóch miejsc po przecinku). b) Za odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych i z nieruchomości mieszanych w części związanej z prowadzoną działalnością gospodarczą lub sezonowym pobytem ludzi, bez rozbicia na poszczególne frakcje-cena stanowić będzie wynagrodzenie kosztorysowe (kosztorysem powykonawczym) podając ją w formularzu ofertowym jako cena jednostkowa brutto za jeden metr sześcienny odpadów komunalnych pomnożoną przez ilość zadeklarowanych m3 odpadów miesięcznie wg stanu na dzień ogłoszenia przetargu. Zadeklarowana ilość odpadów komunalnych miesięcznie wg STANU NA DZIEŃ OGŁOSZENIA PRZETARGU z nieruchomości: - niezamieszkałych - wynosi 169, 98 m3; - nieruchomości mieszanych w części związanej z prowadzoną działalnością gospodarczą i sezonowym pobytem ludzi - wynosi 4,26 m3. 35) Zaleca się, aby Wykonawcy dokonali wizji lokalnej na terenie realizacji zamówienia i zapoznali się dokładnie z topografią terenu..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełaniajacych, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 7 ustawy stanowiących nie więcej niż 10% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie jest wymagane

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia spełniania powyższego warunku Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał uprawnienia do wykonywania działalności w zakresie objętym zamówieniem, tj.: wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komulanych od właścicieli nieruchomości, prowadzonego przez Burmistrza Miasta i Gminy Mikstat.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu jeżeli przedłoży oświadczenie, że w ostatnich trzech latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonywał lub wykonuje usługi związane z odbiorem i zagospodarowaniem odpadów komunalnych w ilości co najmniej 1000 m3 średniorocznie - wg wzoru załącznika nr 5 do SIWZ

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu, jeżeli przedłoży oświadczenie, że posiada dla celów realizacji zamówienia w dyspozycji własnej lub zależnej niezbędny sprzęt oraz bazę magazynowo - transportową, spełniające wymogi Rozporządzenia Ministra Środowiska z dn. 11.01.2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości - wg wzoru załącznika nr 8 do SIWZ.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu, jeżeli przedłoży oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień załącznik nr 6 do SIWZ

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia spełniania powyższego warunku Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przedłożył opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokumentu potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 500.000,00 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) oświadczenie wykonawcy, że w ostatnich trzech latach przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonywał lub wykonuje usługi związane z odbiorem i zagospodarowaniem odpadów komunalnych w ilości co najmniej 1000 m3 średniorocznie - załącznik nr 5 do SIWZ. 2) oświadczenie wykonawcy, że posiada dla celów realizacji zamówienia w dyspozycji własnej lub zależnej niezbędny sprzęt oraz bazę magazynowo - transportową, spełniające wymogi Rozporządzenia Ministra Środowiska z dn. 11.01.2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości -załącznik nr 8 do SIWZ.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 roku Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia istotnych zmian zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, jeżeli wystąpi co najmniej jedna z wymienionych niżej okoliczności oraz zostaną uwzględnione, opisane poniżej warunki wprowadzenia tych zmian: 1) W trakcie realizacji zamówienia zostanie ujawniony błąd Zamawiającego (np. w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, niemożliwy do zauważenia przez Wykonawców w postępowaniu poprzedzającym wybór najkorzystniejszej oferty). 2) Nastąpi wywierająca bezpośredni wpływ na dalsze wykonywanie umowy zmiana obowiązującego prawa powszechnego (np. ustawy, rozporządzenia, w tym zmiana stawki VAT) bądź przepisów wewnętrznych. 3) Wystąpi korzystna dla Zamawiającego redukcja przedmiotu zamówienia. 4) Wystąpi zmiana Wykonawcy w przypadkach sukcesji generalnej następującej w wyniku dozwolonego przekształcenia podmiotu bądź dziedziczenia oraz w przypadkach szczególnej sukcesji z mocy prawa (np. łączenie, dzielenie, przekształcenie spółek). 5) Wystąpi konieczność: zmiany podwykonawcy, powierzenia wykonania części zakresu umowy podwykonawcy lub zmiany zakresu wykonania części zamówienia przez podwykonawcę. 6) Wystąpi konieczność zmiany terminów umownych rozpoczęcia bądź zakończenia umowy z uwagi na: panujące warunki atmosferyczne. 7) W wyniku urzędowej zmiany stawki podatku VAT. Należny podatek VAT naliczony zostanie do ceny netto w fakturze według stawki zgodnej z obowiązującym prawem w dniu wystawienia faktury, co nie dotyczy przypadków objęcia Wykonawcy, który w dniu podpisania umowy nie był płatnikiem VAT, obowiązkiem podatkowym w zakresie tego podatku. 8) Zaistnieją warunki ustalenia wcześniejszego terminu zakończenia, rozliczenia umowy i wystawienia faktury końcowej w przypadku wcześniejszego wykonania usług objętych umową. 9) W razie zaistnienia zdarzeń niezależnych od stron, po dacie zawarcia umowy o charakterze działania siły wyższej, które uniemożliwiłyby terminowe wykonanie zobowiązań - strony zobowiązują się do wspólnego określenia nowego terminu realizacji przedmiotu umowy. 10) Zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. Zmiany będą dokonywane na podstawie wzajemnego porozumienia stron. Zamawiający nie będzie zobowiązany do dokonywania zmian zawartej umowy w razie spełnienia się warunków tutaj określonych (w pkt. od 12 a-n SIWZ). 11) Wszelkie zmiany wprowadzane do umowy dokonywane będą z poszanowaniem obowiązków wynikających z obowiązującego prawa, w tym w szczególności art. 140 ust. 3 Prawa zamówień publicznych oraz zasad ogólnych rządzących tą ustawą.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mikstat.bip.net.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy w Mikstacie, ul. Krakowska 17, 63-510 Mikstat, pok. nr 10.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.05.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Mikstacie, ul. Krakowska 17, 63-510 Mikstat, pok. nr 1 (SEKRETARIAT).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.