eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Legionowo › Zrealizowania szkoleń dla pracowników Urzędu Miasta Legionowo

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-03-04

Legionowo: Zrealizowania szkoleń dla pracowników Urzędu Miasta Legionowo
Numer ogłoszenia: 74239 - 2011; data zamieszczenia: 04.03.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Legionowo Urząd Miasta Legionowo , ul. marsz. J. Piłsudskiego 41, 05-120 Legionowo, woj. mazowieckie, tel. 022 774 20 31 w. 4064, faks 022 784 49 81.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.legionowo.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zrealizowania szkoleń dla pracowników Urzędu Miasta Legionowo.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zrealizowanie szkoleń dla pracowników Urzędu Miasta Legionowo 3. Ilość osób uczestniczących w szkoleniach wynosić będzie: a) w szkoleniu (zadanie Nr 1): Moduł 1 Etap przygotowania inwestycji budowlanej- 12 osób, Moduł 2 Etap projektowania inwestycji- 12 osób, Moduł 3 Etap pozwoleń administracyjnych i uzgodnień, procedur udzielenia zamówień w oparciu o przepisy ustawy- Prawo zamówień publicznych- 14 osób (bez pkt e): pkt e) kosztorysowanie przedsięwzięć inwestycyjnych - 7 osób, Moduł 4 Etap budowy, realizacji inwestycji- 10 osób, Moduł 5 Etap odbiorów prac budowlanych i oddawania infrastruktury do użytku - 10 osób. b) w szkoleniu (zadanie Nr 2): Moduł 1 Zarządzanie finansami i rachunkowość w projektach współfinansowanych ze środków zewnętrznych (UE) - 6 osób, Moduł 2 Sprawozdawczość finansowa jest - 13 osób, c) w szkoleniu (zadanie Nr 3) - 14 osób; d) w szkoleniu (zadanie Nr 4) - 60 osób; e) w szkoleniu (zadanie Nr 5) - 70 osób; 4. Łączny czas trwania poszczególnych szkoleń wynosić będzie 112 godzin, w tym: a) szkolenie(zadanie Nr 1): Moduł 1 Etap przygotowania inwestycji budowlanej - 8 godzin, Moduł 2 Etap projektowania inwestycji - 8 godzin, Moduł 3 Etap pozwoleń administracyjnych i uzgodnień, procedur udzielenia zamówień w oparciu o przepisy ustawy - Prawo zamówień publicznych - 16 godzin (bez pkt e)): pkt e) kosztorysowanie przedsięwzięć inwestycyjnych - 16 godzin, Moduł 4 Etap budowy, realizacji inwestycji - 8 godzin, Moduł 5 Etap odbiorów prac budowlanych i oddawania infrastruktury do użytku - 8 godzin. b) szkolenie (zadanie Nr 2): Moduł 1 Zarządzanie finansami i rachunkowość w projektach współfinansowanych ze środków zewnętrznych (UE) - 16 godzin, Moduł 2 Sprawozdawczość finansowa jst - 8 godzin, c) szkolenie (zadanie Nr 3) - łącznie 8 godzin; d) szkolenie (zadanie Nr 4) - łącznie 8 godzin; e) szkolenie (zadanie Nr 5) - łącznie 8 godzin; 5. Jednorazowo szkolenie nie może trwać dłużej niż 8 jednostek godzinowych na dobę. 6. Dla potrzeb niniejszego zamówienia przyjmuje się jednostkę godzinową równą 60 minut. 7. Szczegółowy harmonogram realizacji poszczególnych szkoleń stanowić będzie przedmiot ustaleń z Zamawiającym, przy czym zakłada się, że szkolenia odbywać się będą w dni powszednie..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.51.00.00-2.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 30.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wpłaty wadium.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla Części I i II (zadania Nr 1, 2, 3, 4 i 5) bez względu, na którą część Wykonawca składa ofertę Przeprowadzenia, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, co najmniej 1 szkolenia grupowego, obejmującego grupę osób nie mniejszą niż 10, z wyposażeniem wszystkich uczestników w materiały szkoleniowe i pomoce dydaktyczne, z zapewnieniem miejsca szkolenia oraz obsługi gastronomicznej i koordynatora szkoleń.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla Części I zadania Nr 1 2.2. Dysponowania co najmniej 1 trenerem, który posiada wykształcenie wyższe, co najmniej 10-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie przygotowania i realizacji inwestycji oraz co najmniej 3-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu przygotowania i realizacji inwestycji, 2.3. Dysponowania co najmniej 1 trenerem, który posiada wykształcenie wyższe, co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie kosztorysowania prac budowlanych oraz co najmniej 2-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu kosztorysowania prac budowlanych, 2.4. Dysponowania co najmniej 1 trenerem, który posiada wykształcenie wyższe, co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie zamówień publicznych oraz co najmniej 5-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu zamówień publicznych, Uwaga: Zamawiający dopuszcza, aby warunki określone w pkt 2.2.; 2.3. oraz 2.4. spełniała jedna osoba (trener). zadania Nr 2 2.5. Dysponowania co najmniej 1 trenerem, który posiada wykształcenie wyższe ekonomiczne, co najmniej 10-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie finansów i rachunkowości, w tym minimum 5-letnie w jednostkach sektora finansów publicznych, co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie rozliczania inwestycji współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz co najmniej roczne doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu finansów i rachunkowości w jednostkach sektora finansów publicznych, 2.6. Dysponowania co najmniej 1 trenerem, który posiada wykształcenie wyższe ekonomiczne, co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie finansów i rachunkowości, w tym minimum 3-letnie w jednostkach sektora finansów publicznych, co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie sporządzania sprawozdań finansowych jednostek samorządu terytorialnego oraz co najmniej roczne doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu finansów i rachunkowości w jednostkach sektora finansów publicznych, Uwaga: Zamawiający dopuszcza, aby warunki określone w pkt 2.5. oraz 2.6. spełniała jedna osoba (trener). zadania Nr 3 2.7. Dysponowania co najmniej 1 trenerem, który posiada wykształcenie wyższe, co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w obszarze tematyki ocen oddziaływania na środowisko przedsięwzięć inwestycyjnych oraz co najmniej roczne doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu ochrony środowiska w procesie inwestycyjnym, Dla Części II zadania Nr 4 2.8. Dysponowania co najmniej 1 trenerem, który posiada wykształcenie wyższe oraz co najmniej 2-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu protokołu dyplomatycznego, etykiety w administracji publicznej, zadania Nr 5 2.9. Dysponowania co najmniej 1 trenerem, który posiada wykształcenie wyższe oraz co najmniej 2-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu zasad nowoczesnej korespondencji w administracji.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

W sytuacji, gdy konieczne będzie zastępstwo trenera bądź trenerów, wskazanych w załączniku nr 2, oraz którzy zostali wskazani w ofercie, WYKONAWCA zapewni osobę bądź osoby spełniające warunki określone w ust. 1 na zastępstwo uprzednio zawiadamiając o tym fakcie ZAMAWIAJĄCEGO z zastrzeżeniem §10 niniejszej umowy. ZAMAWIAJĄCY zastrzega sobie prawo do żądania zmian w sposobie realizowania przez WYKONAWCĘ przedmiotu umowy w przypadku, jeśli dotychczasowy przebieg wykonywania usługi byłby niezadowalający bądź niewłaściwy i czynił ją nieefektywną. WYKONAWCA zobowiązany jest w takim przypadku do wprowadzenia tych zmian w terminie wskazanym przez ZAMAWIAJĄCEGO. ZAMAWIAJĄCY w uzasadnionych przypadkach, w szczególności związanych z działalnością i organizacją pracy Urzędu Miasta Legionowo, zastrzega sobie możliwość zmiany godzin zajęć lub zmiany ich terminu, zawiadamiając o tym WYKONAWCĘ najpóźniej na dzień przed planowanymi zajęciami. WYKONAWCY nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. W uzasadnionych przypadkach WYKONAWCA ma prawo zwrócić się do ZAMAWIAJĄCEGO o zgodę na zmianę przyjętego terminu zajęć, najpóźniej na dzień przed planowanymi zajęciami w formie pisemnej, przy czym przeniesione zajęcia muszą się odbyć w terminie 3 dni od dnia zajęć pierwotnie zaplanowanych. Niedopuszczalna jest, pod rygorem nieważności, zmiana postanowień niniejszej umowy, jeżeli przy ich uwzględnieniu należałoby zmienić treść oferty, na podstawie której dokonano wyboru WYKONAWCY chyba, że obejmują one następujące kwestie: 1) Zmiany trenerów z przyczyn niezależnych od WYKONAWCY z zachowaniem warunku posiadanego przez nich wykształcenia, doświadczenia zawodowego oraz w zakresie prowadzenia przedmiotowych szkoleń, zgodnie z wymaganiami określonymi w SIWZ, 2) Zmiany terminu realizacji zamówienia, o ile zmiana ta wynikałaby z konieczności zmiany harmonogramu szkoleń z przyczyn niezależnych od WYKONAWCY.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.legionowo.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Dokumentację przetargową można otrzymać w Urzędzie Miasta Legionowo, ul. marsz. J. Piłsudskiego 41, II piętro, pokój 3.09 lub za zaliczeniem pocztowym..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.03.2011 godzina 11:30, miejsce: siedziba Zamawiającego: Biuro Obsługi Klienta, Urząd Miasta Legionowo, ul. Piłsudskiego 41, 05-120 Legionowo..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zrealizowanie szkoleń dla pracowników Urzędu Miasta Legionowo z zakresu:.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: CZĘŚĆ I: Wydziału Inwestycji, Referatu Ochrony Środowiska, Referatu Zamówień Publicznych, Wydziału Gospodarki Komunalnej, Referatu Księgowości z zakresu: Zadanie Nr 1) zarządzania procesem budowlanym oraz prawa budowlanego i zamówień publicznych w procesie inwestycyjnym; Zadanie Nr 2) zarządzania finansami i rachunkowości, w tym w projektach współfinansowanych ze środków zagranicznych; Zadanie Nr 3) ochrony środowiska w projektach inwestycyjnych. a) dla szkolenia (zadania Nr 1),: Budowlany proces inwestycyjny: Moduł 1  1.Etap przygotowania inwestycji budowlanej:  a)uregulowania prawne w obszarze procesu inwestycyjnego, w tym Prawo budowlane, ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, ustawa - Prawo zamówień publicznych i inne akty prawne;  b)przegląd przepisów techniczno-budowlanych;  c)najważniejsze pojęcia stosowane w procesie budowlanym;  d)administracja architektoniczno-budowlana - instytucje i kompetencje;  e)uczestnicy procesu budowlanego - prawa i obowiązki, wymagane kwalifikacje zawodowe;  f)lokalizacja inwestycji, w tym zgodność z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego i innym prawem miejscowym - postępowanie administracyjne, analiza urbanistyczna, warunki zagospodarowania, ustalanie decyzji;  g)stan prawny nieruchomości przeznaczonej pod inwestycje - formy i rodzaje;  h)zmiana przeznaczenia nieruchomości - procedura administracyjna, nowe przeznaczenie; i) najistotniejsze czynniki zagrożenia na etapie przygotowania inwestycji budowlanej, sposoby ich identyfikacji oraz metody ich zapobiegania; Moduł 2  2.Etap projektowania inwestycji:  a)przygotowanie dokumentacji technicznej: projekt budowlany, projekt wykonawczy, projekty branżowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, przedmiar robót, kosztorys inwestorski oraz inne dokumenty wymagane prawem,  b)dobór zakresu niezbędnej dokumentacji w odniesieniu do określonego charakteru przedsięwzięcia (obiekty liniowe, kubaturowe, itd) - budowa, przebudowa, modernizacja, remont;  c)elementy dokumentacji technicznej - typowa zawartość dokumentacji, o której mowa w pkt a);  d)zmiany w dokumentacji technicznej, nowe decyzje i uzgodnienia, projekt zamienny;  e) weryfikacja poprawności sporządzonej dokumentacji;  f)odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych; g)najistotniejsze czynniki zagrożenia na etapie projektowania inwestycji budowlanej, sposoby ich identyfikacji oraz metody ich zapobiegania; Moduł 3  3. Etap pozwoleń administracyjnych i uzgodnień, procedur udzielenia zamówień w oparciu o przepisy ustawy - Prawo zamówień publicznych;  a) decyzje i uzgodnienia warunkujące otrzymanie pozwolenia na budowę;  b)pozwolenie na budowę - zawartość, warunki wydania, ważność;  c) zgłoszenie robót budowlanych - zawartość, warunki złożenia, ważność;  d) przygotowanie dokumentacji wymaganej do udzielenia zamówień publicznych, w tym SIWZ;  e) kosztorysowanie przedsięwzięć inwestycyjnych:aktualny stan prawny dotyczący kosztorysowania inwestycji;cele kosztorysowania; - metody kosztorysowania inwestycji w procedurach zamówień publicznych; - rodzaje kosztorysów - inwestorskie, ofertowe, zamienne, powykonawcze; - wytyczne do kosztorysowania; - wskaźniki cenotwórcze; - polskie standardy kosztorysowania; - zasady normowania robót; - podstawowe zasady sporządzania przedmiarów; - zasady i metody kalkulacji ceny jednostkowej; - zasady łączenia elementów i pozycji kosztorysu do celów kosztorysowania; - praktyczna obsługa programów do kosztorysowania np. NORMA PRO  f)praktyczne wskazówki w treści SIWZ w odniesieniu do danego typu inwestycji;  g)procedura przetargowa - obowiązki zamawiającego, terminy;  h)umowy o udzielenie zamówień publicznych - roboty budowlane, usługi, dostawy; i) najistotniejsze czynniki zagrożenia na etapie pozwoleń administracyjnych i uzgodnień, procedur udzielania zamówień, sposoby ich identyfikacji oraz metody ich zapobiegania; Moduł 4  4.Etap budowy, realizacji inwestycji:  a)przekazanie terenu celem rozpoczęcia robót - czynności wymagane;  b)rola i czynności inwestora w trakcie realizacji robót;  c)harmonogram robót - praktyczne wskazówki rozplanowania prac;  d)rola i czynności wykonywane przez kierownika budowy;  e)rola i czynności wykonywane przez inspektora nadzoru inwestorskiego;  f) rola i czynności wykonywane przez inspektora nadzoru autorskiego;  g)rola i czynności wykonywane przez inwestora zastępczego;  h)rola i czynności wykonywane przez organy nadzoru budowlanego i inne organy uprawnione;  i)wydanie i prowadzenie dziennika budowy;  j)plan bezpieczeństwa i ochrony pracy;  k)odstąpienie od założeń przyjętych w dokumentacji technicznej - projekcie budowlanym i wykonawczym;  l)konieczność wykonania prac nieplanowanych tj. robót dodatkowych - okoliczności, procedura administracyjna, wybór wykonawcy; ł) najistotniejsze czynniki zagrożenia na etapie budowy i realizacji inwestycji, sposoby ich identyfikacji oraz metody ich zapobiegania; Moduł 5  5.Etap odbiorów prac budowlanych i oddawania infrastruktury do użytku:  a)przygotowanie do kontroli i odbioru prac budowlanych, w tym wymagane dokumenty,  b)dokumentacja certyfikująca wykonane prace i zastosowane materiały;  c)dokumentacja powykonawcza i rozliczeniowa - kosztorys ofertowy, kosztorys powykonawczy, inne dokumenty;  d)czynności kontrolne i odbiorcze - rola inwestora, inspektorów nadzoru, kierownika budowy, innych uprawnionych osób;  e)odpowiedzialność wykonawcy - usterki, gwarancja, rękojmia za wady;  f)zgłoszenie do użytkowania;  g)pozwolenie na użytkowanie;  h)wymagalność świadectwa charakterystyki energetycznej budynków;  i) zmiana sposobu użytkowania;  j) czynności organów nadzoru budowlanego przed przystąpieniem do użytkowania;  k)obowiązki użytkownika obiektów - okresowe kontrole i dokumentacja obiektu. l) najistotniejsze czynniki zagrożenia na etapie odbiorów prac budowlanych i oddawania infrastruktury do użytku, sposoby ich identyfikacji oraz metody ich zapobiegania; b) dla szkolenia (zadanie Nr 2):  Moduł 1  1. Zarządzanie finansami i rachunkowość w projektach współfinansowanych ze środków zewnętrznych (UE):  a) Przepisy UE związane z wymogami w zakresie ewidencji księgowej i inne przepisy prawne regulujące system ewidencji księgowej projektu - wyodrębniona ewidencja, system księgowy;  b)Dokumenty finansowo - księgowe, księgi rachunkowe, dowody księgowe;  c)Obieg dokumentów i środków pieniężnych, planowanie systemu weryfikacji dowodów księgowych;  d)     Środki unijne w planach finansowych jednostek;  e)      Ewidencja księgowa w jednostkach realizujących projekty, ewidencja zdarzeń gospodarczych, ewidencjonowanie operacji w związku projektem, zapisy księgowe;  f)       Układ kont, dekretowanie, księgowanie i zamykanie ksiąg rachunkowych dla operacji związanych realizacją projektów, ślad rewizyjny;  g) Ewidencja syntetyczna, analityczna i pozabilansowa;  h) Operacje występujące w jednostkach realizujących projekty ( wydatki na zakup towarów, usług, wypłatę świadczeń, wydatki inwestycyjne, wydatki związane z bieżącą obsługą projektu na wynagrodzenia i pochodne, podróże służbowe personelu realizującego projekt, wydatki związane z zakupem materiałów itp.);  i) Memoriałowe ujęcie kosztów a kasowe ujęcie wydatków w aspekcie rozliczenia środków pochodzących z funduszy UE;  j)Rozliczenia podatkowe podczas realizacji projektu współfinansowanego ze środków UE;  k)Dokumentowanie wynagrodzeń z tytułu umowy o pracę oraz umów cywilnoprawnych (opisywanie deklaracji ZUS, PIT-4, ewidencja czasu pracy, zakres czynności itp.);  l)Księgowanie przychodów;  m)Kwalifikowalność podatku VAT w jednostkach realizujących projekty ze środków UE. Moduł 2  2.Sprawozdawczość finansowa jest:  a) Bilans oraz bilans skonsolidowany;  b)Rachunek zysków i strat;  c) Zestawienie zmian w funduszu jednostki. c) dla szkolenia (zadanie Nr 3): 1.Wymagania prawodawstwa europejskiego i krajowego w zakresie ochrony środowiska przy realizacji przedsięwzięć inwestycyjnych, w tym Prawo ochrony środowiska, ustawa o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko oraz inne akty prawne; 2.Obszary szczególnie chronione, w tym obszary dzikich siedlisk i ochrony ptaków europejskiej sieci ekologicznej NATURA 2000; 3.Przedsięwzięcia inwestycyjne a ochrona środowiska - rodzaje przedsięwzięć mających lub mogących mieć wpływ na środowisko przyrodnicze; 4. Zasady kwalifikacji przedsięwzięć inwestycyjnych do przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i raportu o oddziaływaniu na środowisko; 5.Wniosek o przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko - zawartość, ważność; 6.Procedura postępowania w procesie oceny oddziaływania na środowisko; 7.Procedura postępowania w procesie oceny oddziaływania na obszary NATURA 2000; 8.Rola raportu w procesie wydania decyzji środowiskowej; 9.Decyzja o wydaniu środowiskowych uwarunkowań realizacji projektu inwestycyjnego - zawartość, wymogi i obostrzenia realizacji prac budowlanych; 10. Praktyczne wskazówki dla inwestora w procesie uzyskiwania decyzji środowiskowej w zależności od charakteru przedsięwzięcia..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.51.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Zrealizowanie szkoleń dla pracowników Urzędu Miasta Legionowo z zakresu:.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: CZĘŚĆ II: różnych komórek organizacyjnych Urzędu z zakresu: Zadanie Nr 4) zasad protokołu dyplomatycznego, etykiety w administracji publicznej; Zadanie Nr 5) zasad nowoczesnej korespondencji w administracji; d) dla szkolenia (zadanie Nr 4): 1.protokół dyplomatyczny, etykieta - pojęcia i cele; 2. reguły zachowania w środowisku urzędowym; 3.profesjonalna postawa w urzędzie; 4. zasady pierwszeństwa w praktycznym ujęciu funkcjonowania administracji publicznej; 5.reguła wzajemności; 6.tytulatura w kontaktach służbowych; 7.wiek, płeć, status społeczny a hierarchia służbowa; 8.zasady spotkań służbowych; 9.stosowanie eleganckich form i wywierania pierwszego wrażenia w kontaktach bezpośrednich; 10.profesjonalne formy zachowań, zwrotów, sposoby postępowania; 11.rozmowy telefoniczne; 12.budowa dobrych relacji z klientem; 13.błędy w kontaktach z interesantami lub współpracownikami - łamanie zasad etykiety; 14.sposoby radzenia w sytuacjach niezręcznych; 15.etykieta korespondencji urzędowej; 16.zakres przygotowania do uroczystości, wizyty o charakterze oficjalnym; 17.sposoby przeprowadzania wizyt oficjalnych; 18.plan spotkania; 19.etykieta stołu; 20. dobór ubioru; 21. przyjmowanie gości; 22. przedstawianie się oraz innych osób w sytuacjach oficjalnych; 23. reguły podziękowań i pożegnań, przemowy, mowy okolicznościowe - zgodne z zasadami etykiety; e) dla szkolenia (zadanie Nr 5):  1. Zasady sporządzania pism służbowych:  a)zasady rządzące pismami służbowymi podnoszące jakość przekazu i przejrzystość form;  b)dobór języka, argumentacji, formy pisma do adresata oraz formy grzecznościowe;  c)elementy pism, kompozycja, rozplanowanie  d)korespondencja z klientami oraz instytucjami;  e)zasady etykiety regulujące powstawanie pism oficjalnych;  f)techniki tworzenia;  g)redagowanie i składanie dokumentów;  h)skróty i zwroty w korespondencji;  i)korespondencja w językach obcych;  2. Korespondowanie z mediami:  a)informacje, odpowiedzi, sprostowania;  b)dostęp do informacji, informacja publiczna;  c)techniki tworzenia;  3.Sporządzanie pism dyplomatycznych  a)noty dyplomatyczne - stosowanie i sporządzanie;  b)nota podpisana, nota werbalna, memorandum, aide memoire, nota ogólna i zbiorowa  c)techniki tworzenia;  4.Pisma wewnętrzne jednostki:  a)protokoły, listy, sprawozdania, raporty,  b) notki informacyjne, pisma okolicznościowe,  c)listy intencyjne, pisma przewodnie,  d)techniki tworzenia;  5.Pisana komunikacja elektroniczna:  a)redagowanie wiadomości e-mail,  b)dobór formy wiadomości i języka w zależności od adresata,  c)techniki tworzenia;.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.51.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.