eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Olsztyn › Opracowanie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Miasta Olsztyna

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-04-04

Olsztyn: Opracowanie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Miasta Olsztyna
Numer ogłoszenia: 74165 - 2014; data zamieszczenia: 04.04.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Olsztyn , pl. Jana Pawła II 1, 10-101 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 89 5273111 wew. , 325, faks 89 5349375.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.olsztyn.eu

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Miasta Olsztyna.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonania usługi pn. Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla Miasta Olsztyna w następującym zakresie: 1) Opracowanie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Miasta Olsztyna (zwanego w dalszej części PGN), 2) Stworzenie bazy danych oraz interfejsu użytkownika, pozwalających na wyznaczanie emisji zanieczyszczeń powietrza i monitorowania jej zmian, 3) Przeprowadzenie szkoleń dla podmiotów biorących udział w opracowaniu PGN, 4) Przygotowanie informacji i promocji dotyczącej PGN oraz udziału dofinansowania POIiŚ w jego opracowaniu, 5) Opracowanie prognozy oddziaływania na środowisko oraz udział w strategicznej ocenie oddziaływania na środowisko PGN, 6) Aktualizacja Założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe Miasta Olsztyn. Kod CPV usługi: 90720000-0 - Ochrona środowiska; 71240000-2 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania; 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe; 48600000-4 - Pakiety oprogramowania dla baz danych i operacyjne . 2. Szczegółowy zakres prac do wykonania w ramach realizacji przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku do SIWZ pn. Opis przedmiotu Zamówienia (OPZ). Zamawiający w ramach opisu przedmiotu zamówienia udostępnia również jako załącznik do SIWZ pismo znak: WOOŚ.411.83.2013.MT z dnia 28.08.2013r. Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska uzgadniające zakres i stopień szczegółowości informacji wymaganych w prognozie oddziaływania na środowisko dla projektu dokumentu: Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej - plany gospodarki niskoemisyjnej. 3. Wykonawca dla wypełnienia swoich zobowiązań powinien zapewnić doświadczone i wykwalifikowane osoby zdolne do prowadzenia wszelkich powierzonych zadań, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i w zgodzie z postanowieniami odpowiednich decyzji, uzgodnieniami i opiniami, warunkującymi prawidłową realizację zamówienia. 4. Szczegółowe określenie przedmiotu oraz jego wielkość i zakres zawarte są w SIWZ.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.72.00.00 - Ochrona środowiska 71.24.00.00 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania 80.00.00.00 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe 48.60.00.00 - Pakiety oprogramowania dla baz danych i operacyjne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 29.07.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 10 000,00 PLN ( słownie: dziesięć tysięcy złotych)

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia: W celu potwierdzenia posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia Wykonawcy powinni udokumentować należyte zrealizowanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, głównych usług podobnych do usługi objętej przedmiotem zamówienia. Za główne usługi podobne do usługi objętej przedmiotem zamówienia, Zamawiający uzna należyte wykonanie dwóch opracowań: Plan działań na rzecz zrównoważonej energii (SEAP) lub Założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe oraz jednej prognozy: Prognoza oddziaływania na środowisko wykonanej dla tego typu opracowań. Wymagane powyżej opracowania muszą dotyczyć miasta lub gminy powyżej 120 000 mieszkańców. Do oceny spełniania powyższego warunku, Zamawiający przyjmie tylko opracowania, które zostały zakończone i odebrane przez Zamawiających w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert. Ocena spełnienia w/w warunku udziału w postępowaniu dokonana będzie na podstawie złożonego przez Wykonawcę Wykazu głównych usług, zawierającego informacje niezbędne do oceny spełnienia przedmiotowego warunku. Ocena spełnienia tego warunku przez Wykonawcę powołującego się na zasoby innych podmiotów dokonana będzie w takim samym zakresie jaki jest wymagany dla Wykonawcy.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Za spełnienie warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający uzna dysponowanie zespołem specjalistów składającym się z osób posiadających wykształcenie, doświadczenie i kwalifikacje zawodowe odpowiednie do stanowisk, jakie zostaną im powierzone, tj. zespołem specjalistów w skład, którego wejdą minimum 4 osoby (kierownik projektu oraz minimum 3 osobowy zespół specjalistów): a) jedna osoba, która będzie pełnić funkcję Kierownika Projektu posiadająca wykształcenie wyższe techniczne o kierunku energetyka lub inżynieria środowiska lub ochrona środowiska oraz posiadająca doświadczenie zawodowe polegające na kierowaniu, zarządzaniu lub koordynowaniu co najmniej 1 projektem obejmującym swym zakresem opracowanie Planu działań na rzecz zrównoważonej energii (SEAP) lub Założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe, b) trzy osoby, które będą pełnić funkcje specjalistów posiadające wykształcenie wyższe techniczne oraz posiadające doświadczenie zawodowe polegające na uczestniczeniu w realizacji co najmniej 1 projektu obejmującego swym zakresem opracowanie Planu działań na rzecz zrównoważonej energii (SEAP) lub Założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe (każda z osób przewidzianych do pełnienia funkcji specjalisty musi posiadać w/w wykształcenie oraz doświadczenie zawodowe). Zamawiający nie dopuszcza łączenia w/w stanowisk, gdyż w skład zespołu specjalistów muszą wchodzić minimum 4 osoby (Kierownik Projektu oraz minimum 3 osobowy zespół specjalistów). W/w osoby stanowią minimalny skład zespołu specjalistów. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie załączonego do oferty wykazu osób przewidzianych do wykonania zamówienia sporządzonego wg wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Za główne usługi podobne do usługi objętej przedmiotem zamówienia, Zamawiający uzna należyte wykonanie dwóch opracowań: Plan działań na rzecz zrównoważonej energii (SEAP) lub Założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe oraz jednej prognozy: Prognoza oddziaływania na środowisko wykonanej dla tego typu opracowań. Wymagane powyżej opracowania muszą dotyczyć miasta lub gminy powyżej 120 000 mieszkańców. Do oceny spełniania powyższego warunku, Zamawiający przyjmie tylko opracowania, które zostały zakończone i odebrane przez Zamawiających w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Sporządzony przez Wykonawcę FORMULARZ OFERTOWY wraz z KALKULACJĄ CENY sporządzone wg wzorów stanowiących załącznik do SIWZ. 2. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia pisemnego zobowiązania tych podmiotów (w formie oryginału) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu przedmiotowego zamówienia i określenia w jakim charakterze podmioty te będą brały udział w realizacji przedmiotowego zamówienia - sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ (Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, przedkłada także wszystkie dokumenty i oświadczenia określone w ust. 2 niniejszego rozdziału dotyczące tych podmiotów w takim samym zakresie jaki jest wymagany dla Wykonawcy, potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia. Kopie dokumentów dotyczące każdego z tych podmiotów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez te podmioty). 3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do oferty należy dołączyć dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. 4. W przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru zamówienia do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo (a).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość dokonania następujących istotnych zmian w zawartej umowie w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, określając jednocześnie warunki ich wprowadzenia: 1) Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy oraz terminów realizacji poszczególnych etapów może nastąpić, gdy: a) pomimo wystąpienia Wykonawcy o wydanie opinii administracyjnej lub innego dokumentu niezbędnego do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, w terminie 1 miesiąca od daty wystąpienia organ administracji publicznej lub inna instytucja nie wydała stosownego dokumentu, mimo iż wystąpienie wykonawcy spełniało wszystkie warunki formalne; b) nastąpi opóźnienie w realizacji prac, z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego; c) wystąpi konieczność wykonania usług, które stanowią niezbędny element zamówienia nieprzewidziany w opisie przedmiotu zamówienia, wówczas Wykonawca będzie zobowiązany niezwłocznie zawiadomić o tym fakcie Zamawiającego w celu wszczęcia procedur wymaganych przez Prawo zamówień publicznych. W tym przypadku istnieje możliwość przesunięcia terminu wykonania przedmiotu umowy o okres niezbędny do wykonania zamówienia dodatkowego. 2) Istotna zmiana przedmiotu umowy jest dopuszczalna, gdy w okresie realizacji przedmiotu umowy nastąpi ustawowa zmiana obowiązującej stawki podatku VAT, wówczas strony podpiszą aneks do niniejszej umowy aktualizujący wynagrodzenie Wykonawcy. W tym przypadku niezmienne pozostanie wynagrodzenie netto Wykonawcy, zaś wartość podatku VAT będzie dostosowana do obowiązujących przepisów

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.olsztyn.eu
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: SIWZ zamieszczona jest na stronie internetowej: www.bip.olsztyn.eu lub na wniosek Wykonawcy może zostać wydany bezpłatnie 1 egz. w wersji papierowej.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.04.2014 godzina 10:30, miejsce: Wydział Zamówień Publicznych Urząd Miasta Olsztyna, Pl. Jana Pawła II 1, 10 - 101 Olsztyn, pok. 402.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków UE: Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2007-2013, Priorytet IX Infrastruktura energetyczna przyjazna środowisku i efektywność energetyczna, Działanie 9.3 Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej, 2. Obowiązującym rodzajem wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu zamówienia będzie ryczałt. Podstawą obliczenia ceny ofertowej powinna być dla Wykonawcy jego własna wycena oraz oparta na rachunku ekonomicznym kalkulacja, 3. Wykonawcom, a także innym podmiotom, jeżeli mają lub mieli interes prawny w uzyskaniu przedmiotowego zamówienia oraz ponieśli lub mogą ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w dziale VI ustawy Pzp: odwołanie i skarga do Sądu. Odwołanie przysługuje wyłącznie wobec czynności: 1) opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu; 2) wykluczenia odwołującego Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia; 3) odrzucenie oferty odwołującego Wykonawcy. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu w terminie określonym w art. 182 ustawy wraz z dowodem uiszczenia wpisu. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do Sądu. 4. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający żąda wówczas wskazania przez Wykonawcę w formularzu ofertowym części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy. Zamawiający nie zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia na usługi objęte przedmiotem niniejszego zamówienia . 5. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zobowiązany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10 % ceny całkowitej podanej w ofercie. 6. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy. 7. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert w częściowych i wariantowych. 8. Otwarcie ofert jest jawne i nastąpi dnia 17.04.2014 r. o godz. 11:00 w siedzibie Zamawiającego w pok. 402 (sala konferencyjna). 9. ZP.271.1.34.2014G.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.