eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Żywiec › Remont wraz z termomodernizacją budynku Żłobka Miejskiego w Żywcu przy ul. Jana 28

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2015-04-01

Żywiec: Remont wraz z termomodernizacją budynku Żłobka Miejskiego w Żywcu przy ul. Jana 28
Numer ogłoszenia: 73950 - 2015; data zamieszczenia: 01.04.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Żywiec , ul. Rynek 2, 34-300 Żywiec, woj. śląskie, tel. 33 4754200, faks 33 4754202.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zywiec.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont wraz z termomodernizacją budynku Żłobka Miejskiego w Żywcu przy ul. Jana 28.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Remont wraz z termomodernizacją budynku Żłobka Miejskiego w Żywcu przy ul.Jana 28 Dane podstawowe obiektu. Budynek murowany jednopiętrowy, o dwóch kondygnacjach nadziemnych bez podpiwniczenia, przekryty stropodachem wentylowanym o nachyleniu połaci 5 stopni pokrytym papą. Powierzchnia zabudowy 746,55m2, powierzchnia użytkowa 1030,56 m2, kubatura 4800,31 m3. Zakres przewidywanych prac obejmuje w szczególności roboty budowlane obejmujące roboty przygotowawcze i ziemne w tym związane z infrastrukturą zewnętrzną, docieplenie ścian zewnętrznych, stropodachu, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, wymiana elementów odwodnienia dachowego wraz z obróbkami, przemurowanie wentylacji, kominów, remont tarasów i barierek, izolację termiczną i wodochronną ścian fundamentowych, wykonanie opaski obwodowej, wykonanie wiatrołapu z osłonami bocznymi, kompleksowy wewnętrzny remont pomieszczeń z wymianą stolarki wewnętrznej, renowacją sufitów i ścian, wymianę podłóg, wymianę wszystkich instalacji budynku, modernizację i częściową przebudowę wewnętrznego układu funkcjonalno użytkowego oraz dostosowanie obiektu żłobka do obowiązujących przepisów i standardów z zakresu ochrony przeciw pożarowej, BHP i sanitarno - higienicznej, w tym modernizacja i wyposażenie zaplecza kuchennego, wykonanie zagospodarowania terenu wokół budynku żłobka w tym, modernizację układu ciągów komunikacji wewnętrznej i ich nawierzchni, wykonanie i wyposażenie placu zabaw, wymianę ogrodzenia oraz zagospodarowanie terenu zielenią. Powyższe roboty będą odbywały się podczas normalnego funkcjonowania budynku żłobka dlatego muszą być zorganizowane przez Wykonawcę w porozumieniu z dyrektorem placówki w sposób zapewniający bezpieczeństwo dla dzieci i osób z niego korzystających. Podczas realizacji inwestycji Wykonawca we własnym zakresie zapewni ochronę własnych materiałów, urządzeń i sprzętu na terenie budowy. Ciągi komunikacyjne na terenie budowy muszą zostać ustalone w porozumieniu z dyrektorem Żłobka i w razie konieczności odpowiednio zabezpieczone Wykonawca zastosuje do realizacji przedmiotu zamówienia tylko nowe materiały, urządzenia oraz wyposażenie, Dostarczone i zabudowane materiały budowlane, sprzęt i wyposażenie muszą posiadać wszystkie wymagane prawem budowlanym i polskimi normami, przenoszącymi zharmonizowane normy europejskie, atesty certyfikaty i aprobaty techniczne. W świetle postanowień art.30 Pzp należy stosować wyroby budowlane spełniające wymagania Polskich Norm przenoszących Normy Europejskie PN - EN normy zharmonizowane. W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy uwzględnia się w kolejności, europejskie aprobaty techniczne wspólne specyfikacje techniczne normy międzynarodowe inne techniczne systemy odniesienia ustanowione przez europejskie organy normalizacyjne. W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy oraz aprobat, specyfikacji, norm i systemów, o których mowa w art.30 ust. 2 Pzp, uwzględnia się w kolejności Polskie Normy polskie aprobaty techniczne polskie specyfikacje techniczne. Zgodnie z art.8 ust.5 Ustawy z dnia 30.08.202r. o systemie oceny zgodności t.j. Dz.U. 2010.138.935 z późn. zm. - zabrania się wprowadzania do obrotu lub oddawania do użytku wyrobu nieposiadającego oznakowania zgodności , jeżeli wyrób ten podlega takiemu oznakowaniu. W związku z powyższym Zamawiający będzie wymagał od Wykonawcy stosownego oświadczenia w dla wyrobów, które podlegają takiemu oznakowaniu. Szczegółowy zakres zamówienia i sposób wykonania robót budowlanych, zadania wskazanego w ust. 3.1. został określony w dokumentacji projektowej, stanowiącej załącznik nr 9 do SIWZ oraz Szczegółowej Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, stanowiącej załącznik nr 10 do SIWZ. Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia zawarte zostały we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ. Do Wykonawcy przedmiotu zamówienia należy, również wykonanie niżej określonych prac i poniesienie kosztów związanych z zapewnieniem i zabezpieczeniem dojścia i dojazdu do remontowanego budynku oraz innych obiektów - parking dla rodziców, plac dla kontenerów na śmieci wywożone przez koncesjonowaną firmę - będących w obrębie realizacji zamówienia, zorganizowaniem własnego zaplecza na potrzeby budowy w miejscu uzgodnionym z dyrektorem obiektu Żłobka, wykonaniem oznakowania na czas robót i jego właściwym utrzymaniem w trakcie realizacji zamówienia oraz informacją o utrudnieniach, zabezpieczenia terenu budowy oraz wjazdu na teren budowy. Wykonawca zapewni bezkolizyjne prowadzenie prac, prawidłowe utrzymanie i naprawę dróg dojazdowych oraz uzyska zezwolenia właścicieli dróg na przejazd i zajęcie pasa drogowego zgodnie z obowiązującymi przepisami. Koszt ewentualnych szkód wyrządzonych na osobach i rzeczach w związku z realizacją zamówienia obciążać będzie wyłącznie wykonawcę robót, wykonaniem robót przygotowawczych przed rozpoczęciem inwestycji a przy jej ukończeniu, robót porządkowych i doprowadzających teren związany z prowadzenie prac budowlanych do stanu pierwotnego, wykonaniem zasilania placu budowy w niezbędne media i pokryje koszty ich zużycia, zapewnieniem nadzoru administratorów sieci i urządzeń występujących w obrębie prowadzonych robót, prowadzeniem robót w miejscach kolizji z kablami energetycznymi i teletechnicznymi oraz przy innych przeszkodach wynikłych w trakcie realizacji zamówienia odbywa się na odpowiedzialność Wykonawcy i w ramach należnego mu wynagrodzenia, zapewnieniem specjalistycznego kierownictwa montażu dla dostarczonych przez siebie maszyn i urządzeń, w przypadku nie spełnienia przez Wykonawcę warunków opisanych powyżej, koszt ewentualnych szkód wyrządzonych na osobach i rzeczach w związku z realizacją zamówienia obciążać będzie wyłącznie Wykonawcę robót, sporządzeniem Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia - BIOZ, o ile zachodzą przesłanki określone w art. 21a ust. 1a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawa budowlane - t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm., wytyczeniem geodezyjnym realizowanych robót, bieżącej obsługi geodezyjnej budowy wraz z udokumentowaniem zakresów poszczególnych robót i etapów odbiorowych, a następnie opracowania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, zgłoszenia i wniesienia zmian do ewidencji zasobów geodezyjnych. Wykonawca w trakcie procedur odbiorowych przy zakończeniu inwestycji przekaże Zamawiającemu zaklauzulowaną inwentaryzację geodezyjną w wersji papierowej - minimum trzy egzemplarze oraz jeden egzemplarz wersji elektronicznej. Roboty geodezyjne muszą być wykonywane przez uprawnionego geodetę, materiały z rozbiórki nadające się do ponownego wbudowania, stanowią własność Zamawiającego i Wykonawca przetransportuje te materiały na własny koszt, nie dalej niż 10km od miejsca prowadzonych robót, oraz złoży w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. Rozbiórkę materiałów przeznaczonych do odzysku, ich załadunek, transport i rozładunek Wykonawca będzie prowadził z należytą starannością, w sposób wykluczający możliwość ich uszkodzenia, a składowanie materiałów będzie prowadził w sposób uporządkowany i właściwy dla danego asortymentu. Wraz z rozliczeniem za wykonane roboty Wykonawca złoży sprawozdanie z ilości i rodzajów odzyskanego materiału, pozostałe materiały z rozbiórki winny być usunięte poza teren budowy przy przestrzeganiu przepisów ustawy z dnia 27.04.2001r. o odpadach t.j. Dz.U. z 2010 r., Nr 185, poz.1243 ze zm., przeprowadzeniem wszystkich niezbędnych; prób, badań i odbiorów przewidzianych przepisami i przekazaniem Zamawiającemu dokumentów potwierdzających ich wynik, 14. w razie konieczności zapewni udział kierownika budowy w odbiorach końcowych w terminie wyznaczonym przez służby Straż Pożarna, Sanepid, PIP, wykona i przekaże Zamawiającemu dokumentacje powykonawczą w 3 egz.jeden z egzemplarzy musi zawierać oryginały dokumentów..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, w okresie trzech lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego - cena wybranej oferty- i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień związanych z Remontem wraz z termomodernizacją budynku Żłobka Miejskiego w Żywcu przy ul. Jana 28, na warunkach określonych w art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.41.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy przedszkolnych obiektów budowlanych 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę 45.11.00.00 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.26.23.21 - Wyrównywanie podłóg 45.26.25.00 - Roboty murarskie i murowe 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne 39.10.00.00 - Meble 39.22.00.00 - Sprzęt kuchenny, artykuły gospodarstwa domowego i artykuły domowe oraz artykuły cateringowe 39.16.21.00 - Pomoce dydaktyczne 34.52.00.00 - Łodzie 45.32.00.00 - Roboty izolacyjne 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.33.10.00 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 37.53.52.00 - Wyposażenie placów zabaw 45.41.00.00 - Tynkowanie 45.42.11.00 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów 45.43.12.00 - Kładzenie glazury .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.12.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Do wzięcia udziału w postępowaniu wadium nie jest wymagane

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania Ocena spełnienia tego warunku nastąpi na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI. pkt 1.1 wg wzoru zał. nr2 do SIWZ

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni warunek posiadania wiedzy i doświadczenia jeśli wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał tj. zakończył w sposób należyty co najmniej jedno zamówienie o wartości nie mniejszej niż 2.000.000,- zł brutto polegające na budowie, przebudowie lub modernizacji i remoncie budynku o kubaturze min 4000m3, obejmujące w swym zakresie wykonanie lub modernizację instalacji elektrycznych i sanitarnych oraz wykonanie lub modernizację układu funkcjonalnego pomieszczeń kuchni wraz z instalacjami a także z dostawą i montażem jej wyposażenia, a przeznaczonej dla obsługi dla min 50 osób. Przez wykonane zamówienie Zamawiający rozumie takie roboty budowlane, których przedmiot został wykonany w ramach jednej umowy oraz został odebrany przez Zamawiającego jako wykonany w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończony Pod pojęciem budowy należy rozumieć wykonanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także jego odbudowę, rozbudowę, nadbudowę. Pod pojęciem przebudowy należy w myśl art. 3 ust. 7a ustawy Prawo budowlane uważać wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego obiektu budowlanego, z wyjątkiem charakterystycznych parametrów, jak: kubatura, powierzchnia zabudowy, wysokość, długość, szerokość bądź liczba kondygnacji. Pod pojęciem remontu należy rozumieć wykonanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, a nie stanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym. Pod pojęciem modernizacji należy rozumieć- unowocześnienie, uwspółcześnienie budynku, trwałe ulepszenie, istniejącego budynku prowadzące do zwiększenia jego wartości użytkowej, a obejmujące prace związane z podnoszeniem walorów estetycznych - wzbogacona architektura i użytkowych budynku do stanu odpowiadającemu obowiązującym obecnie przepisom oraz panującym aktualnie modom i gustom. Powyższe dotyczy również podmiotów trzecich, jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu podmiotu trzeciego na zasadach, o których mowa w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp. wg wzoru zał n6 do SIWZ

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia tego warunku nastąpi na podstawie złożonego przez wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI. pkt 1.1. wg wzoru - załącznik nr 2 do SIWZ

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia jeśli oświadczy, że dysponuje minimum jedną osobą w odpowiedniej specjalności do kierowania robotami budowlanymi - kierownikiem robót- w każdej z branż konstrukcyjno-budowlanej, instalacji sanitarnych, instalacji elektrycznych, oraz kierownikiem budowy i że osoby te posiadają odpowiednie uprawnienia budowlane. Dopuszcza się łączenie funkcji kierownika budowy z kierownikiem robót. Ocena spełnienia tego warunku nastąpi na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o którym mowa w rozdz. VI pkt. 1.3 i pkt 1.4 SIWZ zał n4 i zał nr 5 do SIWZ

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni warunek jeśli wykaże, że 1. posiada środki finansowe lub zdolność kredytową nie mniejszą niż 1.500 000 zł, 2. jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 1.000.000 zł. Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22. ust. 1 Prawa zamówień publicznych, wg wzoru - załącznik nr 2 do SIWZ oraz wg wymogu rozdz VI pkt. 1.4 i 1.5 SIWZ wg zasady spełnia nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, w tym informację o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, wg wzoru - załącznik nr 6 do SIWZ. Wykaz ten musi potwierdzać spełnienie warunku, o którym mowa w rozdz. V. pkt 1.2, tzn. Zamawiający wymaga, aby w wykazie robót budowlanych Wykonawca wykazał co najmniej jedno zamówienie o wartości nie mniejszej niż 2.000.000,- zł brutto polegające na budowie, przebudowie lub modernizacji i remoncie budynku o kubaturze min 4000m3, obejmujące w swym zakresie wykonanie/modernizację instalacji elektrycznych i sanitarnych oraz wykonanie/modernizację układu funkcjonalnego pomieszczeń kuchni wraz z instalacjami a także z dostawą i montażem jej wyposażenia, a przeznaczonej dla obsługi dla min 50 osób;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
  • inne dokumenty dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:
    Wykonawca powołujący się przy wykazaniu spełnienia warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy na zasoby innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Pzp zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Treść zobowiązania innego podmiotu powinna jednoznacznie wskazywać, m. in. - na zakres zobowiązania tego podmiotu, określać czego konkretnie dotyczy zobowiązanie, w jaki sposób będzie ono wykonywane i w jakim okresie czasu. Z dokumentu tego musi również wynikać, że podmiot udostępniający dany zasób rzeczywiście go posiada, jak i to, że zasób ten odpowiada swym zakresem warunkom postawionym przez Zamawiającego, a udostępniający bezwarunkowo odda swoje zasoby wykonawcy ubiegającemu się o zamówienie, na czas i w celu realizacji tego zamówienia. Zasady odpowiedzialności solidarnej podmiotu udostępniającego z Wykonawcą, w razie zaistnienia przesłanek, o których mowa w art. 26 ust. 2e ustawy Pzp. Zobowiązanie ma być złożone w oryginale z zachowaniem formy pisemnej.;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - okres rękojmi - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej Umowy mogą być dokonywane wyłącznie w formie pisemnej, pod rygorem nieważności. 2. Zakazuje się istotnych zmian postanowień Umowy w stosunku do treści Oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że zmiany te nie są niekorzystne dla Zamawiającego lub konieczności ich wprowadzenia nie można było przewidzieć przy zachowaniu należytej staranności w chwili zawarcia Umowy. 3. Zmiana postanowień Umowy możliwa jest w zakresie - przedłużenia Wykonawcy terminu zakończenia realizacji zadania, w sytuacji a.okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, w szczególności nieterminowego przekazania placu budowy, konieczności zmian w dokumentacji projektowej w zakresie, w jakim ww. okoliczności miały lub będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie terminu zakończenia robót lub wystąpienia konieczności zawieszenia robót przez Zamawiającego, b. gdy wystąpią niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie robót, w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonej Umową, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, c.konieczności wykonania robót zamiennych lub udzielenia zamówień dodatkowych niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu Umowy, a których wykonanie wstrzymuje lub opóźnia realizację przedmiotu Umowy, d. wystąpienia kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty, robotami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji, e. wystąpienia innych okoliczności niezależnych od Wykonawcy skutkujących niemożnością dotrzymania terminu określonego w § 6 ust. 1 pkt 2, f. gdy ogłoszona zostanie upadłość Wykonawcy. Termin ten może ulec przedłużeniu, nie więcej jednak niż o czas trwania tych okoliczności. Wykonawca nie będzie miał prawa do przedłużenia terminu zakończenia robót jeśli jego przedłużenie wynika z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Zmiany wynagrodzenia, w związku z obniżeniem kosztów wykonania robót objętych zamówień, na skutek a. konieczności zmniejszenia zakresu lub rezygnacji z części robót objętych ofertą, b. wykonania robót zamiennych. Wykonawca nie jest uprawniony do żądania zmiany wynagrodzenia, o którym mowa § 5 ust.1 w przypadkach określonych w ust. 3 pkt 1.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.zywiec.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Żywcu 34-300 Żywiec ul. Rynek 2 , Wydział Inwestycji Miejskich Budynek B pok. 102.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.04.2015 godzina 09:30, miejsce: w siedzibie Urzędu Miejskiego w Żywcu, Rynek 2 - biuro podawcze, parter, nie późnej niż do dnia 16 kwietnia 2015 r., do godz. 09:30.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.