eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Konkurs na opracowanie konspektu scenariusza i koncepcji projektu dla wystawy stałej Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza w Warszawie



Ogłoszenie z dnia 2017-01-12

Ogłoszenie nr 7332 - 2017 z dnia 2017-01-12 r.

Warszawa: Konkurs na opracowanie konspektu scenariusza i koncepcji projektu dla wystawy stałej Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza w Warszawie
OGŁOSZENIE O WYNIKACH KONKURSU

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie o konkursie było zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych tak.

Numer ogłoszenia: 319335

W Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: tak.
Numer ogłoszenia: 321639

Konkurs dotyczył projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak

Nazwa projektu lub programu
Planowane ubieganie się o dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 "VIII Oś Priorytetowa Ochrona Dziedzictwa Kulturowego i Rozwoju Zasobów Kultury".

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Konkurs przeprowadza centralny zamawiający

nie

Konkurs przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Informacje na temat podmiotu, któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie konkursu:
Konkurs jest przeprowadzany wspólnie przez zamawiających

nie

Konkurs jest przeprowadzany wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania konkursu wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:

I. 1) NAZWA I ADRES: Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza, Krajowy numer identyfikacyjny 1629405800014, ul. ul. Rynek Starego Miasta 20  , 00272   Warszawa,państwo Polska, woj. mazowieckie, tel. 0-22 8314061, 6359652, faks 0-22 8317692, e-mail administracja@muzeumliteratury.pl.
Adres strony internetowej (URL): www.muzeumliteratury.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Inny: Instutucja kultury

I.3) WSPÓLNE ORGANIZOWANIE KONKURSU:

Jaki był podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania konkursu, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania konkursu z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających był odpowiedzialny za przeprowadzenie konkursu, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie konkursu odpowiadali pozostali zamawiający, czy nagroda w konkursie została przyznana przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy nagroda została przyznana wspólnie w imieniu zamawiających):

SEKCJA II: PRZEDMIOT KONKURSU

II.1) Nazwa nadana konkursowi przez zamawiającego:

Konkurs na opracowanie konspektu scenariusza i koncepcji projektu dla wystawy stałej Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza w Warszawie



II.2) Określenie przedmiotu konkursu:

Przedmiotem konkursu jest opracowanie konspektu scenariusza i koncepcji projektu dla wystawy stałej Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza w Warszawie. Zakres szczegółowego opracowania pracy konkursowej: 1. Klarowna narracja muzealna oparta na porządku biografii Adama Mickiewicza, z uwzględnieniem kontekstów epoki oraz (ewentualnie) rozszerzeń na współczesność (XX wiek, emigracja - środowisko "Kultury" paryskiej, itp.) lub narracja natury problemowej, uwzględniająca znaczącą rolę życia i twórczości poety w kontekście epoki (oraz jej - także czasowe - rozszerzenia), 2. Ekspozycja budowana na zbiorach Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza w Warszawie z ograniczeniem ewentualnych wypożyczeń i depozytów do absolutnego minimum, 3. Ekspozycja winna składać się przede wszystkim z obiektów muzealnych (lub ich atrap, np. w przypadku obiektów wrażliwych [rękopisy]). Multimedia w roli funkcjonalnego poszerzenia zakresu podstawowego wystawy (zgodnie z zasadą, że to, czego nie może pokazać obiekt muzealny, może być uzupełnione projektem multimedialnym). Listę eksponatów stanowi załącznik do Regulaminu konkursu, 4. Ekspozycja winna być tak zaprojektowana, by zagwarantować rozmaite trasy problemowe oprowadzania i omawiania, np. wedle kryterium wieku odbiorców, ich kompetencji i skali zainteresowania (np. możliwości skupienia się na podstawowych problemach i zjawiskach - dla odbiorców mniej przygotowanych lub mniej zainteresowanych oraz pogłębionego, więc także dłuższego, oprowadzenia po wystawie dla widzów bardziej wymagających). Obecność ww. tras problemowych służyć ma urozmaiconemu poznaniu zagadnień prezentowanych przez wystawę stałą. Aby to zadanie realizować, wystawa powinna mieć wytyczone trasy (osie narracji) dla różnego typu zwiedzających, uwzględniając ich potrzeby i zainteresowania np.: a. trasę podstawową, b. trasę dla dzieci i młodzieży z przestrzenią edukacyjną, c. trasę wyznaczoną np. cytatami z twórczości, d. trasę tematyczną, eksploatującą np. wątek tułacza-nauczyciela, wątek romantycznego kochanka, itp.,5. Wystawa winna być zrozumiała dla obcokrajowców, nie tylko w sferze tłumaczenia językowego, ale również w strukturze narracji (obowiązkowo winny znaleźć się na wystawie opisy w języku polskim oraz angielskim). W audialnym przewodniku, który byłby dostępny przy zakupie biletów, powinny znaleźć się również tłumaczenia na język angielski, francuski, niemiecki, rosyjski oraz hiszpański, z możliwością przyszłego rozszerzenia na inne języki,6. Układ przestrzenny wystawy musi bezwzględnie zakładać możliwość prowadzenia działań edukacyjnych oraz pełną dostępność dla niepełnosprawnych ruchowo, audiodeskrypcja - dla niewidomych/słabowidzących oraz ścieżka poznania (choćby skrócona) - dla niedowidzących, poprzez możliwość polisensorycznego obcowania ze zbiorami (np. ich makietami). To jest: możliwość sprawnego przejścia z wystawy do sal o charakterze edukacyjnym; możliwość przeprowadzenia wykładu dla grupy minimum 40-osobowej (plus miejsca umożliwiające części osób uczestnictwo na siedząco); dostęp do obiektów przeznaczonych do percepcji dotykowej, podpisy eksponatów systemem Braille´a (uzgodnione z Polskim Związkiem Niewidomych), 7. Wystawa winna być przyjazna rodzinom, np. przez zaplanowanie strefy (stref) edukacyjno-rozrywkowej (wykorzystującej konteksty literackie oraz pracę animatorów) dla dzieci lub tym podobne koncepcje (wykorzystanie multimediów w roli uatrakcyjniającej kształt ekspozycji), swym kształtem winna zachęcać do ponownych wizyt w Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza, np. poprzez zaplanowanie takich atrakcji okołowystawowych, które mogłyby skłaniać do odwiedzin także publiczność niekoniecznie zainteresowaną literaturą. Konspekt scenariusza powinien zakładać funkcjonowanie "zmiennej części wystawy stałej", to jest skonstruowanie głównej ekspozycji w taki sposób, aby część treści prezentowana była opcjonalnie, równolegle do stałej osi scenariusza z najważniejszymi, permanentnie obecnymi obiektami (oraz atrapami i środkami multimedialnymi). Wystawa winna zapewniać elastyczną możliwość zmiany treści ekspozycji w tej części, aby możliwe było jej kształtowanie w zależności od potrzeb edukacyjnych oraz rotacyjne eksponowanie innych obiektów ze zbiorów Muzeum, które nie byłyby stale obecne w głównej osi narracji, 8. Wystawa powinna być zlokalizowana na trzech kondygnacjach (piątej, szóstej i siódmej) kamienic Rynku Starego Miasta 18 i 20 (wedle koncepcji architektonicznej rewitalizacji Muzeum, łącznie ok. 500 m2 przestrzeni wystawienniczej, w tym ok. 100 m2 ze skosami o różnej wysokości), natomiast na poziomie 0 winna znajdować się atrakcyjna w formie informacja o wystawie, zachęcająca do jej zwiedzania. UWAGA: Uczestnik konkursu składa we wniosku o dopuszczenie deklarację, że w przypadku zmiany lokalizacji wystawy stałej, w wyniku zajścia okoliczności których Zamawiający nie jest w stanie przewidzieć w chwili ogłoszenia konkursu (np. zmiana funkcji projektowanych pomieszczeń) wyraża zgodę na dostosowanie wystawy do nowych przestrzeni - bez dodatkowego wynagrodzenia oraz w terminach wynikających z umowy, chyba że zmieniona dokumentacja projektowa zostanie doręczona przez Zamawiającego w terminie uniemożliwiającym wykonanie przedmiotu umowy we wskazanych w umowie terminach, a wtedy terminy ulegną automatycznemu przesunięciu o ilość dni stanowiących przeszkodę do jej realizowania bez konieczności składania dodatkowych oświadczeń przez strony, 9. Konspekt scenariusza powinien określać kierunek zwiedzania, a także uwzględniać prezentację części wystawy w Internecie, również w wersji mobilnej, 10. Konspekt scenariusza winien zawierać sugestie co do umiejscowienia, także w przestrzeniach innych niż obszar wystawy stałej, odrębnego miejsca do projekcji filmów, kącika typu "przyjdź i odpocznij" (strefa relaksu z książkami, itp.), sklepiku z pamiątkami, 11. Koncepcja wystawy nie powinna stać w sprzeczności z poszanowaniem wartości zabytkowych obiektów, 12. Koncepcja wystawy powinna uwzględniać rozwiązania techniczne i technologiczne dla realizacji, których nie będzie konieczne czynienie uzgodnień i/lub uzyskanie zgód Stołecznego/Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. 13. Koncepcja wystawy powinna uwzględniać rozwiązania techniczne i technologiczne dla realizacji, których nie będzie konieczne uzyskanie pozwolenia na budowę.


II.3) Główny kod CPV: 79932000-6
Dodatkowe kody CPV: 79931000-9, 92312000-1, 92521100-0

SEKCJA III: WYNIKI KONKURSU

III.1) INFORMACJE O UCZESTNIKACH KONKURSU:

Liczba uczestników4
w tym
Liczba uczestników małych/średnich przedsiębiorstw: 4
Liczba uczestników z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
Liczba uczestników z innych państw nie będących członkami Unii Europejskiej: 0


III.2) DATA DECYZJI SĄDU KONKURSOWEGO 13/12/2016
Konkurs został unieważniony
nie
Przyczyna unieważnienia konkursu:

III.3) NAGRODY:
III.3.1) Nazwy i adresy autora(ów) wybranej pracy konkursowej/wybranych prac konkursowych:

1 nagroda dla Uczestników konkursu występujących wspólnie: Adventure S.MAZAN, J.SZANDAR S.J. oraz Koza Nostra Studio Sp. z o.o.,info@multimedialne-muzea.pl, ul. Kochanowskiego 16/12, Katowice,40-035, śląskie

Autor wybranej pracy konkursowej jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak

III.3.2) WARTOŚĆ NAGRODY:

Wartość wydanej (wypłaconej) nagrody bez VAT (dane liczbowe): 50000 


Informacje dodatkowe:

Uczestnicy konkursu wspólnie biorący udział w konkursie: 1.Adventure S.MAZAN, J.SZANDAR S.J., ul. Kochanowskiego 16/12, 40-035 Katowice oraz 2.Koza Nostra Studio Sp. z o.o., ul. Mikołajska 3/5, 31-027 Kraków; I nagroda obejmuje zaproszenie do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki

III.3) NAGRODY:
III.3.1) Nazwy i adresy autora(ów) wybranej pracy konkursowej/wybranych prac konkursowych:

2 nagroda dla Uczestnika konkursu występującego samodzielnie: ART FM Sp. z o.o.,g.kaminski@artfm.pl, Al. Waszyngtona 1, Kraków,30-204, małopolskie

Autor wybranej pracy konkursowej jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak

III.3.2) WARTOŚĆ NAGRODY:

Wartość wydanej (wypłaconej) nagrody bez VAT (dane liczbowe): 30000 


Informacje dodatkowe:

III.3) NAGRODY:
III.3.1) Nazwy i adresy autora(ów) wybranej pracy konkursowej/wybranych prac konkursowych:

3 nagroda dla Uczestnika konkursu występującego samodzielnie: NEW AMSTERDAM Sp. z o.o.,office@newamsterdam.pl, ul. Fabryczna 20A, Kraków,31-553, małopolskie

Autor wybranej pracy konkursowej jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak

III.3.2) WARTOŚĆ NAGRODY:

Wartość wydanej (wypłaconej) nagrody bez VAT (dane liczbowe): 10000 


Informacje dodatkowe:

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.