eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Płock › Remont (modernizacja) pompowni zalanych podczas powodzi w 2010r

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-03-04

Płock: Remont (modernizacja) pompowni zalanych podczas powodzi w 2010r
Numer ogłoszenia: 73005 - 2011; data zamieszczenia: 04.03.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Warszawie Oddział w Płocku , ul. 1-go Maja 7b, 09-402 Płock, woj. mazowieckie, tel. 024 2697991, faks 024 2697981.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.warszawa.wzmiuw.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont (modernizacja) pompowni zalanych podczas powodzi w 2010r.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 23 maja 2010r Wisła przerwała lewobrzeżny wał przeciwpowodziowy rz. Wisły w Świniarach (km.611). Woda popłynęła całą szerokością Doliny Iłowsko-Dobrzykowskiej przez Nowosiadło, Wiączemin, Sady, Wymyśle, Troszyn, Korzeniówkę aż do Dobrzykowa. Kulminacja zalewu w Dobrzykowie wystąpiła w trakcie rozkopywania wału przeciwpowodziowego w Dobrzykowie w dniu 24.05.2010r ok. godz. 6, zatapiając pompownie Dobrzyków I i Wionczemin na wysokość 3,0 m od poziomu terenu. Zalew I fali powodziowej wodami wypływającymi przez wyrwę w Świniarach objął dolinę o powierzchni 5,6 tys. ha. Do dnia 3 czerwca poziom wody w rejonie pompowni obniżył się o około 1,5 m, po czym w dniach 7- 13 czerwca II fala powodziowa zatopiła ponownie pompownie na wysokość 2,7 m od poziomu terenu. Nieco inny przebieg miała powódź na terenie pompowni Dobrzyków II, która była zatopiona na wysokość około 1,2 m nad poziom posadzki, co pozwoliło ja uruchomić prowizorycznie w pierwszej kolejności. W związku z powodzią na terenie Doliny Iłowsko-Dobrzykowskiej jaka wystąpiła po przerwaniu wału przeciwpowodziowego w Świniarach w dniu 23.05.2010r, na okres 6 tygodni całkowicie zalane zostały pompownie Dobrzyków I oraz Wionczemin, a częściowa zalana została pompownia Dobrzyków II. Dopiero na początku lipca, po wypompowaniu wody z doliny za pomocą uruchomionych prowizorycznie pompowni Dobrzyków II i Wionczemin można było po ustąpieniu wody oszacować szkody w pompowniach. Po prawie 2-miesięcznym zatopieniu całkowitemu zniszczeniu uległy rozdzielnie NN, system ogrzewania, oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne, uszkodzone zostało 5 pomp, z czego 3 w sposób kwalifikujący je do wymiany. Wszystkie budynki kwalifikują się do remontu, a przede wszystkim wysuszenia. Zakres robót remontowo-modernizacyjnych przewidzianych do wykonania w ramach zamówienia określony został w dokumentacji technicznej opracowanej w 2010r przez Biuro Studiów i Projektów Gospodarki Wodnej i Rolnictwa BIPROMEL w Warszawie. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót w n/w zakresie: Część I. Pompownia Dobrzyków I Lokalizacja: gm. Gąbin, woj. mazowieckie Charakterystyka pompowni: rok budowy - 1969 kubatura - 1175 m3, pow. użytkowa - 147 m2 wydajność pompowni - 6,58 m3/sek 1. Roboty budowlano-montażowe w tym: 1.Remont budynku pompowni w zakresie: (osuszenie, odgrzybianie i malowanie ścian, naprawa elewacji, naprawa drzwi wewnętrznych, wymiana okien, docieplenie drzwi zewnętrznych, malowanie elementów konstrukcji stalowych, uzupełnienie popękanych luksferów, naprawa lub wymiana wentylatorów ściennych, wykonanie nowej elewacji budynku pompowni, wymiana rynien, rur spustowych i obróbek blacharskich, naprawa pokrycia dachowego, naprawa ogrodzenia obiektu pompowni). 2.Wymiana krat wlotowych wraz z montażem mechanicznej czyszczarki krat. 3.Wymiana 3 szt. pomp na pompy zatapialne o podobnych parametrach pracy. 4.Wykonanie antresoli w celu przeniesienia szaf sterowniczych powyżej poziomu zalewu. 5.Wymiana łaty wodowskazowej na zbiorniku wyrównawczym. 6.Wymiana krat Wema na pomostach zbiornika wyrównawczego. 7.Wymiana przykrycia komory śluzy wałowej. 8. Naprawa elewacji budynku trafostacji. 2. Roboty elektro-energetyczne w tym: 1.Remont elementów sterowania i automatyki oraz armatury wewnętrznej instalacji elektrycznej, 2.Wymiana silników służących do podnoszenia zasuw. 3.Wykonanie instalacji monitorowania obiektu w systemie wideo. 4.Wymiana oświetlenia zewnętrznego i wewnętrznego. Część II. Pompownia Dobrzyków II Lokalizacja: gm. Gąbin, woj. mazowieckie Charakterystyka pompowni: rok budowy - 1993 kubatura - 2667 m3, pow. użytkowa - 387 m2 wydajność pompowni - 4,56 m3/sek 1. Roboty budowlano-montażowe w tym: 1.Remont budynku pompowni w zakresie: (osuszenie, odgrzybianie i malowanie ścian, wykonanie ocieplenia budynku, wykonanie nowej elewacji, wymiana rynien i rur spustowych, wymiana obróbek blacharskich, malowanie konstrukcji stalowych, wymiana częściowa siatki ogrodzeniowej, wymiana okien, naprawa drzwi zewnętrznych, wymiana drzwi wewnętrznych, położenie płytek podłogowych w pomieszczeniach socjalnych, położenie płytek ściennych w dyżurce oraz pomieszczeniach socjalnych, remont dylatacji pomiędzy dyżurką a halą pomp, wymiana armatury sanitarnej w łazience, malowanie podłogi hali pomp środkami chemoutwardzalnymi). 2.Wykonanie antresoli w celu przeniesienia szaf sterowniczych powyżej poziomu zalewu. 3.Wymiana łaty wodowskazowej na zbiorniku wyrównawczym. 4.Wymiana krat Wema na pomostach zbiornika wyrównawczego oraz komory zrzutowej. 5.Wymiana zamknięć budowli rozrządowej pomiędzy zbiornikami wyrównawczymi pompowni Dobrzyków I i Dobrzyków II. 2. Roboty elektro-energetyczne w tym: 1. Wykonanie remontu elementów sterowania i automatyki oraz armatury wewnętrznej instalacji elektrycznej. 2. Wymiana zasuw i napędów służących do podnoszenia zasuw. 3. Wymiana pomp smarowych. 4. Wykonanie instalacji monitorowania obiektu w systemie wideo. 5. Wymiana oświetlenia zewnętrznego i wewnętrznego. Część III. Pompownia Wionczemin Lokalizacja: gm. Słubice, woj. mazowieckie Charakterystyka pompowni: rok budowy - 1992 kubatura - 2874 m3, pow. użytkowa - 424 m2 wydajność pompowni - 4,16 m3/sek 1. Roboty budowlano-montażowe w tym: 1. Remont budynku pompowni obejmuje: (osuszenie i odgrzybianie ścian, usunięcie instalacji co. wraz z kotłem, malowanie ścian, wykonanie nowej elewacji budynku pompowni, wymiana rynien, rur spustowych i obróbek blacharskich, wymiana okien, położenie płytek podłogowych w pomieszczeniach socjalnych, położenie płytek ściennych w dyżurce oraz pomieszczeniach socjalnych, ocieplenie budynków, naprawa drzwi zewnętrznych, wymiana drzwi wewnętrznych, malowanie podłogi hali pomp środkami chemoutwardzalnymi). 2.Rozbiórka części budynku pomocniczego - pomieszczenia kotłowni i magazynu na opał. 3.Wykonanie antresoli w celu przeniesienia szaf sterowniczych powyżej poziomu zalewu. 4.Wykonanie przyłącza wodociągowego wraz z podłączeniem do gminnej sieci wodociągowej oraz demontaż istniejącej armatury hydroforowej. 5.Wymiana armatury sanitarnej w łazience. 6.Wymiana łaty wodowskazowej na zbiorniku wyrównawczym. 7.Naprawa ogrodzenia, bram wjazdowych i furtek. 8.Naprawa elewacji budynku stacji transformatorowej. 9.Zasypanie kanału doprowadzającego wodę do przepustu wałowego i zaślepienie wylotu przewodu przepustu wałowego. 2. Roboty elektro-energetyczne w tym: 1. Modernizacja i remont elementów sterowania i automatyki oraz armatury wewnętrznej instalacji elektrycznej. 2. Wymiana silników służących do podnoszenia zasuw. 3. Wymiana oświetlenia wewnętrznego. Szczegółowy opis i zakres robót określają: - dokumentacja projektowa + przedmiary robót dla części I, II i III - zał. nr 1 - specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót dla części I, II i III - zał. nr 2 - niniejsza siwz.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.24.60.00 - Roboty w zakresie regulacji rzek i kontroli przeciwpowodziowej 45.31.10.00 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych 45.31.20.00 - Instalowanie systemów alarmowych i anten 45.31.50.00 - Instalowanie urządzeń elektrycznego ogrzewania i innego sprzętu elektrycznego w budynkach 45.31.61.00 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.12.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1.Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości: Część I: 60000.00 zł (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych 00/100 ). Część II: 15000.00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100 ). Część III: 15000.00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100 ). Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 2.Wadium może być wniesione w formie: -pieniężnej - przelewem na konto zamawiającego WZMIUW w Warszawie Oddział w Płocku w Banku Pekao S.A. Nr 25 1240 3174 1111 0010 1603 2270 przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego, potwierdzi, że otrzymał taki przelew najpóźniej w ostatnim dniu roboczym poprzedzającym termin składania ofert. Kopię przelewu należy załączyć do oferty. -poręczeń bankowych lub poręczeń spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, -gwarancji bankowych, -gwarancji ubezpieczeniowych, -poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r o utworzeniu Polskiej Agencji Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). Dokumenty potwierdzające złożenie wadium w innej formie niż pieniężna, winny być wystawione na WZMiUW w Warszawie Oddział w Płocku i złożone przed upływem terminu składania ofert w oryginale w siedzibie Oddziału - pokój 26, w ofercie należy umieścić poświadczoną za zgodność kserokopię.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że warunek wiedzy i doświadczenia zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to z tego okresu zrealizował min. 2 zamówienia o podobnym rodzaju i wartości. Za podobne zamówienia zamawiający uzna budowę, przebudowę lub remont budowli stanowiącej całość techniczno-użytkową wraz z instalacjami i urządzeniami tj. pompownie o wydajności min. 3 m3/s, stacje uzdatniania wody, oczyszczalnie ścieków na łączną wartość nie mniejszą niż dla części I- 4 mln zł brutto, dla części II - 1 mln zł brutto, dla części III - 1 mln zł brutto. Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego wykazu robót budowlanych (na form nr 4 do SIWZ) oraz dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (referencje lub protokóły odbiorów lub inne) - dok. wym. w rozdz. X a) ust. 2 SIWZ.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że warunek potencjału technicznego zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował sprzętem opisanym w Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, niezbędnym do wykonania zamówienia. Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia zgodnie z form nr 5 do SIWZ (dok. wym. w rozdz. X a) ust. 3 SIWZ).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca dysponuje lub będzie dysponować co najmniej 2 osobami posiadającymi podstawę do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie obejmującą co najmniej kierowanie budową lub innymi robotami budowlanymi zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane: - min. jedną osobą przewidzianą do pełnienia funkcji kierownika budowy posiadającą uprawnienia do prowadzenia robót w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub w specjalności wodno-melioracyjnej lub hydrotechnicznej, - min jedną osobę posiadającą uprawnienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych które przynależą do Izby Inżynierów Budownictwa i są ubezpieczone od odpowiedzialności cywilnej. Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia zgodnie z form nr 5 do SIWZ (dok. wym. w rozdz. X a) ust. 4 SIWZ).

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że warunek zostanie spełniony, jeżeli sytuacja ekonomiczna i finansowa Wykonawcy pozwoli na prawidłowe i terminowe wykonanie zamówienia tj. Wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na łączną wysokość co najmniej dla części I - 2 mln zł brutto, dla części II - 0,5 mln zł brutto, dla części III - 0,5 mln zł brutto. Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia zgodnie z form nr 5 do SIWZ (dok. wym. w rozdz. X a) ust. 5 SIWZ).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.oświadczenie, potwierdzające, że wykonawca dysponuje lub będzie dysponował sprzętem opisanym w Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, niezbędnym do wykonania zamówienia zgodnie z form nr 5 do SIWZ, 2.oświadczenie, że wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej dla części I - 2 mln zł brutto, dla części II - 0,5 mln zł brutto, dla części III - 0,5 mln zł brutto zgodnie z form nr 5 do SIWZ

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Niedopuszczalna jest, pod rygorem nieważności, istotna zmiana postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy chyba, że konieczność wprowadzenia zmian wynika z okoliczności, o których mowa w ust. 2 i 3 niniejszego paragrafu. 2.Strony mogą zmienić postanowienia zawartej umowy jeżeli zaistniały przyczyny niezależne od działania stron, których przy zachowaniu wszelkich należytych środków nie można uniknąć ani im zapobiec, a w szczególności zmiany mogą dotyczyć: 1)zmiany w zakresie przedmiotu zamówienia, jeżeli konieczność wprowadzenia takiej zmiany jest skutkiem zmiany przepisów prawa. 2)zmiany terminu realizacji umowy w przypadku: a. jeżeli wykonanie zamówienia dodatkowego (robót dodatkowych) lub robót zamiennych wpłynie na termin wykonania zamówienia podstawowego, b. wystąpienia okoliczności wynikających z tzw. siły wyższej (np. powodzie, huragany, gwałtowne burze) uniemożliwiających realizację robót przez okres dłuższy niż 2 tygodnie. Wstrzymanie robót z tego powodu musi być potwierdzone w dzienniku budowy i zaakceptowane przez inspektora nadzoru. Wstrzymanie robót budowlanych ze względu na warunki atmosferyczne typowe (właściwe) dla danej pory roku i miesiąca, lub zła organizacja robót nie uzasadniają zmiany terminu umowy. c. potrzeby wstrzymania robót budowlanych przez Zamawiającego z przyczyn od niego niezależnych. 3)zmiany zakresu przedmiotu umowy oraz zmiany wynagrodzenia (ceny) pod warunkiem zmiany w planie finansowym właściwego organu ( warunek dotyczy przypadku zwiększenia wynagrodzenia ): a.jeżeli dla należytego wykonania zamówienia konieczne będzie wykonanie robót zamiennych lub zaniechanie części robót. b.jeżeli nastąpi ograniczenie lub brak środków finansowych c.zmiany stawki VAT 4)konieczności zrealizowania robót budowlanych przy zastosowaniu innych rozwiązań niż wskazane w dokumentacji technicznej i ofercie, w sytuacji gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło nie wykonaniem lub wadliwym wykonaniem robót. 3.W innych przypadkach określonych w niniejszej umowie. 4.Strona występująca o zmianę postanowień zawartej umowy zobowiązana jest do udokumentowania zaistnienia okoliczności. Wniosek o zmianę postanowień zawartej umowy musi być wyrażony na piśmie.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.warszawa.wzmiuw.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: WZMiUW w Warszawie Oddział w Płocku 09-402 Płock, ul. 1-go Maja 7b, pk. Nr 4.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.03.2011 godzina 10:00, miejsce: WZMiUW w Warszawie Oddział w Płocku 09-402 Płock ul. 1-go Maja 7b, sekretariat pk. Nr 26.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.