eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Chęciny › Zamek Królewski w Chęcinach historycznym miejscem mocy Ziemi Świętokrzyskiej - kompleksowe zagospodarowanie Wzgórza Zamkowego

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-02-19

Chęciny: Zamek Królewski w Chęcinach historycznym miejscem mocy Ziemi Świętokrzyskiej - kompleksowe zagospodarowanie Wzgórza Zamkowego
Numer ogłoszenia: 71848 - 2013; data zamieszczenia: 19.02.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Chęciny , Pl. 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3151006, faks 041 3151085.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.checiny.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zamek Królewski w Chęcinach historycznym miejscem mocy Ziemi Świętokrzyskiej - kompleksowe zagospodarowanie Wzgórza Zamkowego.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Adres inwestycji: Gm. Chęciny, miasto Chęciny, Wzgórze zamkowe, Zakres inwestycji obejmuje: Wykonanie robót budowlanych związanych z kompleksowym zagospodarowaniem Wzgórza Zamkowego . Zakres robót dla tego zadania obejmuje: PAWILON Z FUNKCJĄ KAWIARNI I TOALET USYTUOWANY PRZY PARKINGU: Parametry techniczne budynku: powierzchnia całkowita 169,12 m2 powierzchnia użytkowa netto 114,90 m2 kubatura 685,00 m3 powierzchnia zabudowy 163,64 m2 wysokość budynku 6,25 m długość 16,96 m szerokość 11,22 m ilość kondygnacji 1 Obiekt pawilonu-kawiarni został zaprojektowany jako obiekt gastronomiczny z salą konsumpcyjną na 24 osoby. Z sali konsumpcyjnej jest wyjście na taras. Sala ta obsługiwana jest przez bufet połączony z zapleczem kuchennym. Część sanitarna zlokalizowana została przy strefie wejściowej i obejmuje sanitariaty także dla osób niepełnosprawnych. Część sanitarna może funkcjonować niezależnie od gastronomii. Program budynku oparto na rzucie w kształcie litery L- prostokątny z mniejszą częścią tworzącą strefę wejściową w której został zlokalizowany wejściowy podcień. Główne materiały elewacyjne: miejscowy kamień, okładzina drewniana, gont łupany Budynek pawilonu-kawiarni zaprojektowany został w konstrukcji mieszanej. Przekrycie wspiera się na krokwiach. Obciążenia z konstrukcji dachu na fundamenty przekazują ściany oraz słupy drewniane. Wieniec żelbetowy zapewnia sztywność we wszystkich kierunkach. Dach w konstrukcji krokwiowo-płatwiowej czterospadowy. Zastosowano kleszczo-jętki oraz miecze i krokwie koszowe dla usztywnienia konstrukcji. Projektowane ławy i stopy fundamentowe żelbetowe. Projektowane ściany fundamentowe - betonowe. W zakresie instalacji elektrycznych budynku przewidziano wykonanie następujących instalacji: - oświetlenia podstawowego i awaryjnego - oświetlenia ewakuacyjnego - siły - gniazda 230V ogólnego przeznaczenia i zasilanie odbiorów technologicznych - siły - 400V zasilanie odbiorów technologicznych - ochrony od porażeń i połączeń wyrównawczych - odgromowej - okablowania dla instalacji alarmowej Zakres instalacji sanitarnych, wodno-kanalizacyjnych dla obiektu budynku pawilonu obejmuje niżej wymienione instalacje: - instalacja wody zimnej, - instalacja wody ciepłej, - instalacja kanalizacyjna. Kanalizacja sanitarna z budynku odprowadzana będzie do projektowanej instalacji zewnętrznej kanalizacji sanitarnej. Odprowadzenie wód opadowych z budynku odbywać się będzie powierzchniowo, na teren nieutwardzony inwestycji. W budynku będzie instalacja wentylacji mechanicznej i instalacja ogrzewania elektrycznego. Ogrzewanie budynku realizowane będzie za pomocą pieców akumulacyjnych elektrycznych statycznych i dynamicznych. Nad drzwiami wejściowymi projektuje się kurtyny powietrzne zimne. BUDYNEK TOALET: W miejsce istniejącego budynku o takiej samej funkcji projektuje się toalety ogólnodostępne. Parametry techniczne budynku: powierzchnia całkowita 68,04 m2 powierzchnia użytkowa /netto/ 40,5 m2 kubatura 210,00 m3 powierzchnia zabudowy 65,74 m2 wysokość budynku 4,38 m długość 10,77 m szerokość 6,18 m ilość kondygnacji 1 Budynek toalet zaprojektowany został w konstrukcji mieszanej. Przykrycie wspiera się na krokwiach. Obciążenia z konstrukcji dachu na fundamenty przekazują ściany oraz słupy drewniane. Wieniec żelbetowy zapewnia sztywność we wszystkich kierunkach. Dach w konstrukcji krokwiowo-płatwiowej czterospadowy. Zastosowano kleszczo-jętki oraz miecze i krokwie krawędziowe dla usztywnienia konstrukcji. Projektowane ławy i stopy fundamentowe żelbetowe. Projektowane ściany fundamentowe - betonowe. W zakresie instalacji elektrycznych budynku przewidziano wykonanie następujących instalacji: - oświetlenia podstawowego i awaryjnego - oświetlenia ewakuacyjnego - siły - gniazda 230V ogólnego przeznaczenia i zasilanie odbiorów technologicznych - siły - 400V zasilanie odbiorów technologicznych - ochrony od porażeń i połączeń wyrównawczych - odgromowej - okablowania dla instalacji alarmowej Zakres instalacji sanitarnych, wodno-kanalizacyjnych dla obiektu budynku toalet obejmuje niżej wymienione instalacje: - instalacja wody zimnej, - instalacja wody ciepłej, - instalacja kanalizacyjna. Źródłem wody dla budynku będzie istniejące przyłącze wodociągowe w110mm PE znajdujące się w pobliżu budynku Toalety. Wodomierz główny zlokalizowany będzie w przestrzeni sufitu podwieszanego budynku Toalety. Główne przewody rozprowadzające będą wykonane z rur polipropylenowych prowadzonych w izolacji termicznej z pianki poliuretanowej. W pomieszczeniach z pisuarem przewidzieć zawór ze złączką do węża, oraz wpust podłogowy. Biały montaż wg projektu architektury i technologii w systemie nierdzewnym. Kanalizacja sanitarna z budynków odprowadzana będzie do istniejącej studni znajdującej się na istniejącym kanale kanalizacji sanitarnej ks160 PVC. Odprowadzenie wód opadowych z budynku odbywać się będzie powierzchniowo, na teren nieutwardzony inwestycji. W budynku toalet będzie instalacja wentylacji mechanicznej i instalacja ogrzewania elektrycznego Ogrzewanie budynku realizowane będzie za pomocą pieców akumulacyjnych elektrycznych statycznych i dynamicznych. Nad drzwiami wejściowymi projektuje się kurtyny powietrzne zimne. ZABUDOWA ZAMKU W ramach zadania przewiduje się demontaż następujących elementów zagospodarowania Zamku: - współczesnych wiat i straganów znajdujących się zarówno na zamku, kasy biletowej oraz obecnego zaplecza technicznego, - maszynowni i olinowania wyciągarki, -prowizorycznego zadaszenia wejścia do Wieży wschodniej, - fragmentu nadproża ceglanego w ścianie Kaplicy wykonanej współcześnie oraz drzwi w tej ścianie, fragmentu rury spustowej na dachu Kaplicy, stolarki okiennej w Kaplicy, - stropów drewnianych wykonanych współcześnie w Kaplicy wraz z drewnianymi stemplami oraz stropów drewnianych w wieży zachodniej, - balustrad stalowych Większość obiektów istniejących i projektowanych na Zamku może być w pełni wykorzystana jedynie w miesiącach ciepłych. Wyjątek stanowi budynek Starej Piekarni, który został zaprojektowany jako obiekt ocieplony i ogrzewany dla pracowników ochrony zamku. Do realizacji: Na Zamku Górnym: - odbudowa pomieszczenia Skarbca i bezpośrednio nad nim pomieszczenia Kaplicy - adaptacja pomieszczeń piwnic na sezonową mini kawiarnię oraz poczekalnię dla wchodzących na Wieżę Wschodnią. - wykonanie zadaszenia przy Wieży Wschodniej - adaptacja pomieszczeń Wieży Zachodniej wykonanie stropów Na Zamku Dolnym: - wykonanie zabudowy w stylu dawnych straganów tzw. Ganki - obudowa i zadaszenie tzw. Studni z audytorium i ławeczkami - budowa budynku tzw. Starej Piekarni - budowa budki biletowej przy wejściu od strony wschodniej Uwaga: W projekcie przyjmuje się jednolity dla całego założenia i wszystkich elementów konstrukcyjnych i wyposażenia sposób malowania i zabezpieczenia antykorozyjnego elementów stalowych: W zakresie instalacji elektrycznych projektowanych elementów na terenie zamku górnego oraz dolnego na wzgórzu zamkowym w Chęcinach przewidziano wykonanie następujących instalacji: - oświetlenia studni i ganków, - oświetlenia i gniazd wtyczkowych kasy biletowej i kramów, - oświetlenia i gniazd wtyczkowych budki biletowej, - oświetlenia i gniazd wtyczkowych budynku w miejscu dawnej piekarni, - oświetlenia i gniazd wtyczkowych wieży zachodniej, - oświetlenia i gniazd wtyczkowych budynku skarbca, - oświetlenia zadaszenia wejścia przy wieży wschodniej, - ochrony od porażeń, ZAGOSPODAROWANIE TERENU I KOMUNIKACJA W projekcie przywrócono główne wejście do zamku przez bramę od strony wschodniej. Podporządkowano temu projekt ciągów pieszych, który zakłada wybrukowanie całej alei lipowej do placu u podnóża zamku, utworzenie w tym miejscu placu wypoczynkowego dla turystów z możliwością podziwiania widoku zamku, odpoczynku na ustawionych ławkach, zakupu biletów itp. Uporządkowano ścieżkę prowadzącą do zamku z kierunku wschodniego. Przewidziano usytuowanie niewielkiej budki biletowej w miejscu niewidocznym wśród drzew spełniającej również funkcje obserwacji i ochrony. W części wschodniej, u podnóża schodów umieszczono bramę obrotową w celu kontroli wejścia i wyjścia osób zwiedzających. Bramka wyposażona zostanie w czytnik elektroniczny biletów magnetycznych. Uwzględniono zaprojektowane uprzednio oświetlenie ciągów komunikacyjnych wg WEKTOR - A. Jezierski, skorygowano jedynie lokalizację poszczególnych opraw i dostosowano ich położenie do projektowanego zagospodarowania terenu. Dokonano również adaptacji przebiegu tras kablowych i rozmieszczenia opraw oświetleniowych wg projektu iluminacji ELTECH - A. Różowicza. Dojazd i dojście w kierunku Zamku od ul. Jędrzejowskiej, w tym Aleję Lipowa: - budowę oświetlenia ulicznego, wykonanie nawierzchni pieszych i pieszo jezdnych ,budowę kasy biletowej, montaż drobnych form architektury, zagospodarowanie zielenią. Dróżkę leśną i dojście od do Zamku strony północnej: - wykonanie nawierzchni pieszych, montaż drobnych form architektury. Parking (przedpole) - zwiększenie powierzchni parkingu o dz. nr 23, przebudowę całości nawierzchni - wykonanie nawierzchni pieszych i jezdnych, montaż drobnych form architektury, zagospodarowanie zielenią, wykonanie oświetlenia, budowę budki strażnika. W ramach całego Wzgórza Zamkowego i Zamku oraz parkingu: montaż instalacji elektrycznej,oświetlenia i iluminacji. W ramach uzgodnień dokumentacji z ZUDP w Kielcach dokonano adaptacji projektów WEKTOR - inż. Andrzej Jezierski oraz projektu iluminacji zamku firmy ELTECH - inż. A. Różowicz. Projekt zakłada prowadzenie sieci po nieznacznie skorygowanych trasach, co w projekcie firmy ELTECH z wykorzystaniem tych samych przepustów w substancji zabytkowej. Szczególną uwagę należy zwrócić na wykluczenie na etapie realizacji ewentualnych kolizji prowadzonych sieci z zaprojektowanymi obiektami architektury Projekt dróg i placów: 1. Nawierzchnia z płyt z wapienia pińczowskiego Jako nawierzchnie dekoracyjne na dziedzińcach zamkowych zastosowano płyty nieregularne z wapienia pińczowskiego o fakturze antiko. Nawierzchnie projektowane poprzez nieregularną formę płyt oraz zastosowanie rodzimego materiału nawiązują do pierwotnej formy dziedzińców. Przestrzenie pomiędzy płytami należy wysypać bardzo drobnym wapiennym grysem. Nawierzchnia jest ułożona na podsypce piaskowej bez dodatku szarego cementu. W związku z tym nawierzchnię zamykają obrzeża ukryte obniżone o 1 cm w stosunku lica nawierzchni. Obrzeża należy przykryć gruntem tak, aby stały się one niewidoczne. W miejscach, gdzie będzie to konieczne - wykonać stopnie z bloków wapiennych 10x10x20 cm układanych prostopadle do osi nawierzchni. 2. Nawierzchnia piesza z kostki granitowej 4/6 cm Nawierzchnię z kostki granitowej 4/6 cm zastosowano w obrębie przejść pieszych wzdłuż parkingu, na placykach i wokół nowoprojektowanych budynków oraz jako wypełnienie spoczników schodów terenowych nr 5. Zastosowano materiał w postaci szaro-żółtego granitu, który dobrze komponuje się z elementami wapiennymi. Kostkę układać w układzie wachlarzowym w obrzeżu granitowym surowo-łupanym o wymiarach 8x20x40cm. Stosować materiał w kolorze szaro-żółtym o wyraźnym uziarnieniu. 3. Nawierzchnia piesza z kostki granitowej 7/9 cm Kostkę w rozmiarze 7/9 projektuje się w alei lipowej oraz na placyku wypoczynkowym. Nawierzchnia ta będzie miała charakter pieszo-jezdny. Kostkę układać w wachlarz i ująć w krawężniku drogowym,granitowym typu A o wymiarach 15x30x100cm na ławie z betonu. Wzdłuż krawężnika wykonać pas dekoracyjny z dwóch rzędów kostki granitowej 9/11 cm w układzie naprzemiennym, symetrycznie. Stosować granit w kolorze szaro-żółtym o wyrazistym uziarnieniu. 4. Nawierzchnia piesza z kostki granitowej 9/11 cm Nawierzchnię granitową - kostka szarożółta w rozmiarze 9/11 - zastosowano w obrębie parkingu oraz na przebudowywanym odcinku nawierzchni drogi nr dr-37. Z tej samej kostki wykonać należy nawierzchnię dróg manewrowych w obrębie parkingu. Projektuje się nawierzchnię z kostki granitowej 9/11 cm, w układzie wachlarzowym, ujętą w krawężniku drogowym, granitowym typu A o wymiarach 15x30x100cm na ławie z betonu. Stosować materiał w kolorze szaro-żółtym o wyraźnym uziarnieniu. Zachować profil poprzeczny ze spadkiem ok. 2% - jednostronnie. 5. Nawierzchnia żwirowa W projekcie zastosowano nawierzchnie żwirowe, jednowarstwowe z lokalnie występującego kruszywa naturalnego - wapiennego od 0.075 do 12 mm , w obrzeżu z bloków wapiennych 10x20x20 układanych prostopadle do osi alei, na warstwie odcinającej z piasku. Z uwagi na znaczne spadki terenu, w celu zmniejszenia nachylenia niwelety zastosowano stopnie terenowe z obrzeża ustawionego w poprzek nawierzchni wg profilu podłużnego. Dokładną lokalizację stopni terenowych wskazuje projekt wykonawczy nawierzchni. Stosować zaprawy odpowiednie dla wapienia. Na odcinku o dużych spadkach podłużnych projektuje się obsypkę z kruszywa wapiennego, zapobiegającą wypłukiwaniu gruntu wzdłuż nawierzchni. 6. Nawierzchnia z grysu wapiennego lub dolomitowego Na terenie dziedzińców zamkowych pod gankami w miejscach całkowicie zacienionych i niedostępnych dla zwiedzających powierzchnie należy wysypać warstwą 8-12 cm grysu wapiennego na włókninie technicznej. 7. Nawierzchnia z prefabrykowanych betonowych płyt ażurowych z wypełnieniem z grysu granitowego Nawierzchnia parkingu w obrębie miejsc postojowych - projektuje się nawierzchnię przepuszczalną z płyt ażurowych o konstrukcji betonowej o wym. 10x40x60 cm w kolorze żółtym. Zastosowano pasy dekoracyjne podkreślające miejsca postojowe, wyłożone kostką bazaltową 10x10x20 cm w dwóch rzędach, naprzemiennie. Nawierzchnia tego typu tworzy płaszczyznę chłonną dla wód opadowych nie powodując lokalnego ich nagromadzenia. Nawierzchnię ujęto w granitowym krawężniku drogowym typu A w kolorze szaro-żółtym o wymiarach 15x30x100. Płyty ażurowe wypełnione zostaną grysem granitowym również o szaro-żółtym zabarwieniu. W celu zwiększenia możliwości odbioru wód powierzchniowych w czasie deszczy nawalnych i w okresie roztopów projektuje się w południowej części parkingu rów chłonny wypełniony całkowicie żwirem płukanym frakcji 16-32mm szerokości 120 cm na włókninie filtracyjnej. Na wzgórzu zamkowym przewidziano 5 replik XVII wiecznych armat, które należy trwale zamocować do podłoża przy pomocy fundamentowania i kotew. Na trasach prowadzanych do zamków usytuowano drewniane rzeźby postaci rycerzy, królów w stylu rustykalnym . Po północnej stronie wzgórza zamkowego wskazano obszar z którego należy usunąć młode samosiewy drzew. Przewidywane są nieznaczne korekty w obrębię linii lasu związane z pracami przy budowie dróg. Szczegółowy zakres robót oraz warunki ich realizacji zawierają: a) projekt budowlany b) projekt wykonawczy c) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót d) program badań archeologicznych UWAGA! 1. Załączone do specyfikacji przedmiary robót nie są elementem dokumentacji projektowej, lecz stanowią materiał pomocniczy na użytek: określenia minimalnych norm technicznych i jakości materiałów i urządzeń , oceny, czy nie zachodzi przypadek rażąco niskiej ceny. Wykonawcy zobowiązani są dokonać wizji lokalnej terenu w celu uzyskania wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego przygotowania oferty. Dokumentacja projektowa wskazuje dla niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie. W tych przypadkach wszystkie użyte w projektach technicznych, przedmiarach robót, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych nazwy produktów, firm mają tylko zastosowanie do określenia parametrów technicznych i jakościowych urządzeń oraz materiałów wymaganych przez Zamawiającego do realizacji zadania. Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowanie innych materiałów i urządzeń, niż podane w dokumentacji projektowej, pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w tej dokumentacji (materiały i urządzenia równoważne). Wykonawca, który zastosował materiały lub urządzenia równoważne ma obowiązek wskazać w swojej ofercie, jakie materiały lub urządzenia zostały zamienione i określić, jakie materiały i urządzenia w ich miejsce proponuje. W przypadku, gdy zastosowanie zaoferowanych w ofercie materiałów lub urządzeń równoważnych w toku realizacji robót będzie wymagać zmiany dokumentacji projektowej, Wykonawca uzyska na dokonanie tych zmian zgodę Zamawiającego i Jednostki Projektowania oraz poniesie koszty związane z przeprojektowaniem. Konieczność przeprojektowania nie skutkuje zmianą terminu wykonania przedmiotu umowy i wynagrodzenia należnego Wykonawcy. Z uwagi na to iż obszar inwestycji podlega ochronie konserwatorskiej i dokumentacja projektowa podlegała uzgodnieniom z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w Kielcach, a użyte w niej materiały i urządzenia wymagały aprobaty Konserwatora pod względem kolorystyki, wzornictwa, faktury i kształtu, zastosowanie materiałów zamiennych musi uwzględniać równie spełnienie powyższych kryteriów. Jakość dostarczonych do budowy materiałów, wyrobów i elementów musi być zgodna z wymaganiami normowymi, atestami, świadectwami dopuszczenia do stosowania i ustaleniami projektów wykonawczych oraz wymaganiami zawartymi w SIWZ. Dokumenty potwierdzające spełnienie powyższych warunków Wykonawca przekaże Zamawiającemu. Wykonanie zamówienia obejmuje również: opracowanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, wykonanie wszelkich robót przygotowawczych i porządkowych, w tym zagospodarowania placu budowy, utrzymania i później likwidacji zaplecza budowy, wraz z wykonaniem i likwidacją mediów na potrzeby realizacji robót oraz ich użytkowanie, organizację ruchu na czas prowadzenia robót i uzyskanie decyzji na zajęcie pasa drogowego, wykonanie oznakowania tras objazdów, organizację i utrzymanie ewentualnych przejazdów i dojść zastępczych, tymczasowych urządzeń zabezpieczających. odwodnienie terenu budowy i ewentualne pompowanie wody, zawiadomienie właściwych instytucji i właścicieli uzbrojenia podziemnego o rozpoczęciu prac przed przystąpieniem do robót. wywóz nadmiaru gruntu, dowóz ziemi z jej zakupem, ewentualną wymianę gruntów lub ich zagęszczanie, jak i nakłady na roboty w związku ze zmianą kategorii gruntu, właściwe postępowanie z odpadami powstałymi przy wykonywaniu przedmiotu umowy; Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za naruszenie przepisów dotyczących ochrony środowiska na terenie budowy i na terenie przyległym do terenu oraz postępowanie z odpadami w stopniu całkowicie zwalniającym od tej odpowiedzialności Zamawiającego (ustawa z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach (tekst jedn. Dz. U. z 2007r. Nr 39, poz. 251 z późn. zm.) oraz ustawa z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (tekst jedn. Dz. U. z 2008r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm.); przekopy kontrolne, w tym wykonanie ewentualnych przekładek w przypadku kolizji z istniejącym uzbrojeniem, ewentualną wycinkę drzew, krzaków wraz z uzyskaniem stosownych decyzji w imieniu Zamawiającego, jeżeli taka konieczność wystąpi w toku realizacji przedmiotu zamówienia, wykonanie niezbędnych rusztowań, osłon i zabezpieczeń wykopów, Zabezpieczenie konstrukcji wież, murów (fundamenty, ściany) podczas wykonywania robót ziemnych w bardzo bliskim sąsiedztwie obiektu, odtworzenia dróg i chodników zniszczonych w trakcie realizacji robót, pełną obsługę geologiczną i geodezyjną wraz z inwentaryzacją powykonawczą, nadzór archeologiczny , wykonanie badań archeologicznych, wykonanie dokumentacji powykonawczej, doprowadzenia terenu do stanu pierwotnego (z uwzględnieniem stanu wynikającego z wykonanych robót budowlanych) po zakończeniu realizacji robót, opracowanie świadectwa energetycznego zgodnie z wymogami prawa budowlanego, uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu wraz z opiniami i stanowiskami organów wymienionych w art. 56 Prawa budowlanego w imieniu Zamawiającego, dostarczenie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego wraz z wyposażeniem w sprzęt p.poż. (gaśnice, koce, itp.). dostarczenie instrukcji użytkowania sprzętu , urządzeń i obiektów oraz instrukcje stanowiskowe, przeprowadzenie szkolenia pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi sprzętu i urządzeń wraz ze szkoleniami stanowiskowymi. Obszar inwestycji położony jest w strefie ochrony konserwatorskiej. Wszystkie materiały, urządzenia i elementy pochodzące z demontażu podlegają opinii Zamawiającego co do ich przeznaczenia. Materiały, urządzenia i elementy, na które wykonawca uzyska zgodę podlegają utylizacji, pozostałe należy zmagazynować i przekazać Zamawiającemu we wskazane miejsce na terenie miasta Chęciny. Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę gwarancji, która obejmuje usuwanie awarii i usterek oraz przeglądy gwarancyjne zapewniające bezusterkową eksploatację w okresie: 36 miesięcy..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych do 20 % zamówienia podstawowego polegających na powtórzeniu zamówienia podstawowego obejmuje przebudowę i zagospodarowanie terenu.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.11.13.00 - Roboty rozbiórkowe 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45.23.32.26 - Roboty budowlane w zakresie dróg dojazdowych 45.11.12.91 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu 45.26.22.10 - Fundamentowanie 45.26.10.00 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty 45.26.24.00 - Wnoszenie konstrukcji ze stali konstrukcyjnej 45.26.25.20 - Roboty murowe 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.33.12.00 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 45.11.27.11 - Roboty w zakresie kształtowania parków 45.31.61.10 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.10.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w kwocie 152 000,00 zł (słownie złotych: sto pięćdziesiąt dwa tysiące 00/100) przed upływem terminu składania ofert. Wadium musi obejmować okres związania ofertą. 2. Nie wniesienie wadium przed upływem terminu składania ofert skutkuje wykluczeniem Wykonawcy z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 2 ustawy. 3. Wadium Wykonawca składa w jednej lub kilku formach przewidzianych ustawą Prawo zamówień publicznych: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dn. 9.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Wadium składane w pieniądzu należy wpłacać przelewem na rachunek Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Kielcach, oddział w Chęcinach 77 84930004 00500872 54240006. Wadium wnoszone w pieniądzu uważa się za wniesione jeżeli znajdzie się na w/w rachunku do godziny 10.00 w dniu 12. 03. 2013 roku. 4. W przypadku wadium wnoszonego w formie niepieniężnej, oryginalny dokument poręczenia lub gwarancji należy dołączyć do oferty w sposób umożliwiający jego wyjęcie np. w oddzielnej koszulce . 5. W sprawie zwrotu wadium, jego zatrzymania Zamawiający będzie postępował zgodnie z art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 6. Po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w trybie art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, wg formuły spełnia/nie spełnia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy muszą wykazać, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wykonali co najmniej dwa zamówienia odpowiadające przedmiotowi niniejszego zamówienia, tzn. wykonali dwie inwestycje / roboty budowlane w obszarze lub obiektach objętych ochroną konserwatorską lub wpisanych do rejestru zabytków, każda o wartości brutto nie mniejszej niż 8 000 000,00 złotych, które obejmowały swym zakresem łącznie wszystkie następujące typy robót i prac: roboty rozbiórkowe, roboty ogólnobudowlane, roboty wykończeniowe, elektryczne roboty instalacyjne i sieciowe, wodno - kanalizacyjne roboty instalacyjne i sieciowe , zagospodarowanie terenu wraz z obiektami małej architektury oraz ciągami komunikacyjnymi (np. ścieżki, drogi wewnętrzne, parkingi), iluminacja obiektu. UWAGI W zakres robót wodno - kanalizacyjnych mogą wchodzić prace związane z wykonaniem sieci i instalacji wodociągów, kanalizacji sanitarnych i deszczowych oraz gazociągów. W zakres robót elektrycznych mogą wchodzić prace związane z wykonaniem sieci, przyłączy i instalacji elektrycznych, elektroenergetycznych, telefonicznych, światłowodowych i oświetlenia ulicznego. - Jeżeli wartości robót w wykazie zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający dla sprawdzenia spełnienia warunku, przyjmie średni kurs PLN do tej waluty podawany przez NBP na dzień opublikowania ogłoszenia o zamówieniu. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów: wykazu robót budowlanych (wg wzoru załącznik nr 5 do specyfikacji) w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku doświadczenia oraz dokumentów potwierdzających, że wykazane roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, wg formuły spełnia/nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w trybie art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, wg formuły spełnia/nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy muszą wykazać dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, przez co rozumie się dysponowanie co najmniej: 1 osobą do pełnienia funkcji Kierownika Budowy, posiadającą: a) uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, aktualną na dzień składania ofert przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego; b) co najmniej 5-letnie łączne doświadczenie na stanowisku kierownika budowy w tym co najmniej kierowanie 1 robotą budowlaną dotyczącą obiektu wpisanego do rejestru zabytków o wartości robót nie mniejszej niż 8 000 000 zł ; c) spełniającą wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27.7.2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych; 1 osobą do pełnienia funkcji Kierownika robót elektrycznych, posiadającą: a) uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, aktualną na dzień składania ofert przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego; b) co najmniej 5-letnie łączne doświadczenie na stanowisku Kierownika budowy lub Kierownika robót budowlanych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych w tym co najmniej kierowanie 1 robotą elektryczną dotyczącą obiektu wpisanego do rejestru zabytków zawierającą w swym zakresie iluminację tego obiektu; c) spełniającą wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27.7.2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych; 1 osobą do pełnienia funkcji Kierownika robót sanitarnych, posiadającą: uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentyla­cyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych; aktualną na dzień składania ofert przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego; 1 osobą do pełnienia funkcji Kierownika robót drogowych, posiadającą: uprawnienia budowlane w specjalności drogowej, aktualną na dzień składania ofert przynależność do właści­wej izby samorządu zawodowego; UWAGA Zamawiający określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych,dopuszcza, odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7.7.1994 r. Prawo Budowlane oraz ustawy z dnia 18.3.2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. Ocena spełnienia w/w warunków nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów: wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (wg wzoru nr 6 do specyfikacji) w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami, oświadczenia, że osoby te posiadają wymagane uprawnienia, (wg wzoru nr 7 do specyfikacji), wg formuły spełnia/nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy muszą wykazać, że: dysponują środkami lub posiadają zdolność kredytową w kwocie minimum 6 000 000 zł; posiadają polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalno­ści gospodarczej o wartości sumy ubezpieczenia nie mniejszej niż 9 000 000 zł. UWAGA Jeżeli wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający dla sprawdzenia spełnienia warunku, przyjmie średni kurs PLN do tej waluty podawany przez NBP na dzień opublikowania ogłoszenia o zamówieniu. Ocena spełnienia w/w warunków nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów: informacji z banku opłaconej polisy ubezpieczenia. wg formuły spełnia/nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiana umowy może nastąpić w zakresie: 1) zmiany sposobu świadczenia, na skutek następujących okoliczności: niedostępnością na rynku materiałów lub urządzeń, wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, spowodowanej zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń, koniecznością zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/ technologicznych, niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, koniecznością usunięcia wad w dokumentacji, koniecznością realizacji postulatów osób trzecich nieuwzględnionych na etapie podpisania umowy, a ze względów społecznych koniecznych do spełnienia, powodujących zmiany w projekcie. wykonaniem robót zamiennych w stosunku do rozwiązań przewidzianych w projekcie, skutkujących zwiększeniem bezpieczeństwa obiektu, podniesieniem funkcjonalności obiektu i efektywności rozwiązań projektowych, jeżeli rozwiązania zamienne nie odstępują w sposób istotny od zatwierdzonego projektu. Dokonując zmiany sposobu świadczenia, strony wyodrębnią: - roboty zamienne, tj. roboty, które Wykonawca wykona w zamian robót zawartych w pierwotnej dokumentacji projektowej, - roboty zaniechane przez które rozumie się roboty objęte pierwotną dokumentacją projektową, a których wykonanie stało się zbędne. 2) zmiany wynagrodzenia ryczałtowego w przypadku istotnej zmiany sposobu świadczenia Wykonawcy, o którym mowa w pkt.1) stwierdzonej aneksem do umowy; a) Podstawą określenia wynagrodzenia za roboty zamienne będzie protokół konieczności uzgodniony przez Strony oraz kosztorys różnicowy sporządzony przez Wykonawcę metodą szczegółową, przy czym w przypadku wykonywania robót według nowej technologii cena robót zostanie obliczona w sposób określony poniżej: stawka r-g, wskaźnik kosztów pośrednich i zysku - będą tożsame z wielkością tych składników cenowych zawartych w kosztorysie ofertowym, ceny materiałów i sprzętu - według średnich cen opublikowanych w kwartalnej Informacji cenowej o cenach materiałów budowlanych, elektrycznych i instalacyjnych i pracy sprzętu SEKOCENBUD, obowiązujących w chwili opracowania oferty i zawierających ceny zakupu dla materiałów, a w przypadku ich braku według cen udokumentowanych i uzgodnionych z Zamawiającym. Tak sporządzony kosztorys różnicowy po uprzednim jego sprawdzeniu i zatwierdzeniu przez Zamawiającego, będzie stanowił podstawę zmiany wynagrodzenia Wykonawcy. b) Podstawą określenia wynagrodzenia za roboty zaniechane będzie protokół konieczności uzgodniony przez Strony oraz kosztorys sporządzony przez Wykonawcę metodą szczegółową, tj. określający ilość jednostek przedmiarowych zakresu robót podlegających zaniechaniu pomnożonych przez ceny jednostkowe wynikające z kosztorysu ofertowego. Tak sporządzony kosztorys po uprzednim jego sprawdzeniu i zatwierdzeniu przez Zamawiającego, będzie stanowił podstawę zmiany wynagrodzenia Wykonawcy. Wartość robót zaniechanych skutkuje odpowiednim zmniejszeniem wynagrodzenia Wykonawcy. UWAGA W przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT zmiana wynagrodzenia ryczałtowego nie jest dopuszczalna, z zastrzeżeniem rozliczeń z Wykonawcą, którego oferta prowadzi do powstania obowiązku podatkowego w VAT po stronie Zamawiającego 3) zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy w przypadku: 6. pisemnego żądania wstrzymania prac skierowanego do Wykonawcy przez Zamawiającego lub wydania zakazu prowadzenia prac przez organ administracji publicznej, o ile żądanie lub wydanie zakazów nie nastąpiło z przyczyn, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność(np. dokonanie odkrywki archeologicznej, odkrycie niewybuchu), 7. nie przekazania przez Zamawiającego w terminie wynikającym z ust. 1 placu budowy, 8. wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych odbiegających od typowych, a uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzenie prób, sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, 9. wystąpienia okoliczności siły wyższej, jako zdarzenia niezależnego od żadnej ze stron, które nastąpiło po wejściu w życie umowy a którego strony nie były w stanie przewidzieć w momencie zawierania i którego zaistnienie lub skutki uniemożliwiają wykonanie niniejszej umowy zgodnie z jej treścią; strona powołująca się na okoliczności siły wyższej jest zobowiązana do niezwłocznego pisemnego powiadomienia drugiej strony, a następnie udokumentowania zaistnienia tego stanu, 10. istotnej zmiany zakresu świadczenia Wykonawcy stwierdzonej aneksem do umowy, która będzie miała wpływ na zmianę terminu zakończenia wykonania przedmiotu umowy, wynikającej z wad zawartych w dostarczonej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej wraz ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, albo zajścia innych okoliczności, niezależnych od Wykonawcy, które mogą przeszkodzić prawidłowemu wykonaniu robót, z tym, że Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o wystąpieniu przypadków, o których mowa w niniejszym ustępie, a także udokumentowania zaistnienia tych przypadków; 11. jeżeli Wykonawca zamierza wykonać przedmiot zamówienia wcześniej niż w uzgodnionym z Zamawiającym pożądanym terminie wykonania zamówienia, jest zobowiązany złożyć do akceptacji Zamawiającego nowy harmonogram rzeczowo-finansowy robót uwzględniający skrócony termin zakończenia przedmiotu zamówienia. 3. Zmiana umowy może zostać dokonana wyłącznie w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.checiny.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy i Miasta Chęciny, Pl. 2 Czerwca 4, I piętro, pokój 109 (Sekretariat).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.03.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy i Miasta Chęciny, Pl. 2 Czerwca 4, I piętro, pokój 109 (Sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projektu Zamek Królewski w Chęcinach historycznym miejscem mocy Ziemi Świętokrzyskiej - kompleksowe zagospodarowanie Wzgórza Zamkowego i organizacja ponadregionalnego wydarzenia Oblężenie Chęcińskiej Warowni realizowanego na podstawie umowy o dofinansowanie projektu w ramach RPOWŚ na lata 2007-2013, Działanie 2.3 Promocja gospodarcza i turystyczna regionu, turystyki i sportu..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.