eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Suchedniów › OPRACOWANIE PROJEKTU BUDOWLANEGO WIELOBRANŻOWEGO PRZEBUDOWY OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW W SUCHEDNIOWIE W ZAKRESIE GOSPODARKI OSADOWEJ



Ogłoszenie z dnia 2017-01-12

Ogłoszenie nr 7052 - 2017 z dnia 2017-01-12 r.

Suchedniów: OPRACOWANIE PROJEKTU BUDOWLANEGO WIELOBRANŻOWEGO PRZEBUDOWY OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW W SUCHEDNIOWIE W ZAKRESIE GOSPODARKI OSADOWEJ
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak

Nazwa projektu lub programu
RPOWŚ na lata 2014-2020

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak
Numer ogłoszenia: 368043


Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Suchedniów, krajowy numer identyfikacyjny 29100991700, ul. ul. Fabryczna  5, 26130   Suchedniów, państwo Polska, woj. świętokrzyskie, tel. 041 2543002, 2543485, faks 412 543 485, e-mail ziksuched@poczta.onet.pl
Adres strony internetowej (URL): www.suchedniow.bip.doc.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

OPRACOWANIE PROJEKTU BUDOWLANEGO WIELOBRANŻOWEGO PRZEBUDOWY OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW W SUCHEDNIOWIE W ZAKRESIE GOSPODARKI OSADOWEJ

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

RPSW.04.03.00-26-0001/16

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

I. Lokalizacja inwestycji : GMINA SUCHEDNIÓW ul. Kościelna 21 (działki nr ewid. geod. 3113/3, 3113/4, 3113/5, 3113/6, 3113/7, 3113/8.) 26-130 Suchedniów powiat skarżyski, województwo świętokrzyskie II. Opis przedmiotu zamówienia : OPIS TECHNICZNY: OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA : OPRACOWANIE PROJEKTU BUDOWLANEGO WIELOBRANŻOWEGO PRZEBUDOWY OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW W SUCHEDNIOWIE W ZAKRESIE GOSPODARKI OSADOWEJ ZAKRES RZECZOWY DO REALIZACJI Zakres usługi obejmuje opracowanie projektu budowlanego wielobranżowego przebudowy oczyszczalni ścieków w miejscowości Suchedniów w zakresie gospodarki osadowej w zakresie procesu oczyszczania biologiczno - mechanicznego. Obecna ilość wytwarzanego osadu (kod osadu 190805) 1500 Mg - 15% suchej masy. Zakładany efekt - przeróbka osadu do postaci nawozu - 600 Mg - 60 - 70% suchej masy. Przewidywany zakres techniczny projektu musi obejmować wszystkie obiekty i instalacje niezbędne do utworzenia nowego układu mechanicznego oczyszczania ścieków, kompletnej linii biologicznego oczyszczania ścieków, przygotowania i obróbki osadów - w tym wyprodukowania granulatu-nawozu, a także dodatkowe prace opisane w niniejszym opracowaniu. Jeżeli istnieje ryzyko zaburzenia procesu oczyszczania ścieków, również on musi zostać odpowiednio zmodyfikowany w ramach prac projektowych. W projekcie ująć odpowiednie wyposażenie oraz sprzęt i środki transportu. Zamawiający zakłada, że przebieg procesów po modernizacji będzie następujący: Ścieki surowe oraz dowożone będą kierowane poprzez zmodernizowaną studnię na wlocie do oczyszczalni (lub wymienioną) nowym przewodem do nowego stanowiska zagłębionego sitopiaskownika. Ze studni wyprowadzony będzie przewód obejścia technologicznego do wylotu, z wlotem na odpowiedniej wysokości i dodatkowo zaopatrzony w zastawkę z napędem ręcznym. Przewód będzie zabezpieczał przed zalaniem sitopiaskownika. W komorze (zagłębionej w ziemi) zabudowany będzie prefabrykowany sitopiaskownik wyposażony w obejście z sitem mechanicznym. Sitopiaskownik oraz obejście posiadać będą odcięcia, umożliwiające wykonywanie prac remontowych. Zatrzymane skratki i piasek poddawane będą płukaniu w dedykowanych płuczkach i odwadnianiu, a następnie kierowane do kontenerów. Wszystkie urządzenia i kontenery znajdą się w nowym (zaprojektowanym) kompletnym budynku, znajdującym się nad komorą sitopiaskownika i sita obejściowego. Nie dopuszcza się stacjonowania kontenerów na zewnątrz. Kolejno ścieki dopłyną do istniejącej pompowni. W ramach projektu obiekt zostanie wyczyszczony z zalegających zanieczyszczeń. Ścieki przepompowane będą nowym kolektorem tłocznym (wykonanie w obiekcie stal nierdzewna, w gruncie PEHD) do nowej komory rozdziału, wykonanej na jednym z reaktorów biologicznych. W obiekcie zabudowany będzie przepływomierz elektromagnetyczny. Przewiduje się utrzymanie w dalszym ciągu podziału reaktora na komory umożliwiając podwyższone usuwanie fosforu i azotu, tj. defosfatację, denitryfikację i nitryfikację, przy czym kubatury komór należy skorygować o wnioski wynikające z przeprowadzonego bilansu i wykonanych na ich podstawie obliczeń. W ramach projektu reaktory zostaną poddane renowacji, połączonej z zabezpieczeniem chemoodpornymi powłokami oraz kompletną wymianą wyposażenia. Ścieki z reaktorów, za pośrednictwem nowej komory zbiorczo-rozdzielczej (nie dopuszcza się przyporządkowywania reaktora do osadnika) dopłyną do dwóch nowych osadników wtórnych. W ramach zadania przewiduje się wykonanie pierwotnie jednego osadnika, stąd każdy z nich musi być zdolny do przejęcia pełnego obciążenia. Osad będzie recyrkulowany do reaktorów poprzez nową pompownię osadu recyrkulowanego. Z tej pompowni pobierany będzie również osad nadmierny do obróbki. Ścieki oczyszczone odpłyną nowym przewodem, zaopatrzonym w nowy przepływomierz i stację poboru prób (zrealizowane w ramach projektu) do odbiornika. Z układu zostanie pobrana część ścieków oczyszczonych i jako woda technologiczna, poprzez nową pompownię, zbiornik, system filtrów i zestaw hydroforowy, skierowana do płukania skratek, piasku, zasilania instalacji odwadniania oraz celów porządkowych. Reaktory zasilane będą z nowej stacji dmuchaw, wykonanej w postaci wolnostojącego budynku. Zaleca się realizację układu dmuchaw w kompleksie mechanicznym lub odwadniania i wykorzystanie ciepła odpadowego z chłodzenia dmuchaw do ogrzewania innych obiektów. Zamawiający oczekuje zaprojektowania scentralizowanego systemu napowietrzania, opartego na zespole (2+1 lub 3+1) dmuchaw, zasilających poprzez wspólny kolektor oba reaktory. Dobór rodzaju dmuchaw (rotacyjne, promieniowe) zostanie określony przez Zamawiającego po przedstawieniu przez Wykonawcę koncepcji, zawierającej obliczenia napowietrzania. Osad nadmierny z reaktorów, poprzez nowy system odbioru, zaopatrzony w przepływomierze, zasuwy z napędami ręcznymi i elektrycznymi, kierowany będzie opcjonalnie (wybór przez operatora) do istniejącego, zmodernizowanego zagęszczacza grawitacyjnego lub nowej komory magazynowej osadu. Istniejący zagęszczacz poddany będzie modernizacji - renowacja i zabezpieczenie betonów, wymiana orurowania i przejść szczelnych oraz armatury. W ramach projektu ująć montaż mieszadła prętowego oraz wymianę koryt obwodowych. Zaprojektować nową komorę magazynową osadu - o pojemności nie niższej niż pięciodniowa produkcja osadu. Komorę wyposażyć w system napowietrzania, mieszania oraz spust wody nadosadowej (dekanter ruchomy) oraz przelew awaryjny. Jako pomiary ująć co najmniej pomiar poziomu, pomiar stężenia tlenu rozpuszczonego oraz mętności wody nadosadowej. Układ przewodów musi zapewniać możliwość pracy w dowolnej kolejności, tj. osad nadmierny z reaktorów może być kierowany do zagęszczacza lub do komory lub naprzemiennie. Następnie z pierwszego obiektu do drugiego lub wprost do odwadniania. Sposób dystrybucji oraz odbioru do odwadniania ma być realizowany za pomocą zasuw z napędami elektrycznymi. Kolejno osad musi być skierowany nowo zaprojektowanym przewodem do nowoprojektowanej instalacji odwadniania osadu. Będzie ona zlokalizowana w nowym budynku - wspólnie z nową instalacją produkcji nawozu wapnowego. Nawóz kierowany będzie nowym układem przenośników do nowego zadaszonego magazynu, umożliwiającego również podstawienie środków transportu. Odcieki z urządzeń, jak dotychczas, kierowane będą do kanalizacji zakładowej - nie wymaga się projektowania zbiornika retencyjnego. Przewiduje się wymianę nadrzędnego systemu sterowania dla wszystkich istniejących - pozostawianych i nowoprojektowanych urządzeń. W ramach systemu sterowania należy zastosować sieć światłowodową i minimum trzy sterowniki węzłowe (część mechaniczna, reaktory ze stacją dmuchaw i układ odwadniania i produkcji nawozu) połączone z użyciem światłowodowej sieci komunikacyjnej. W ramach zadania należy wykonać projekt nowej dyspozytorni oraz - jeżeli wymagać tego będą przepisy BHP zaplecza administracyjno - socjalnego dla całej obsługi i dozoru oczyszczalni. Projekt musi obejmować również wszystkie sieci, zapewniając pracę powyższych obiektów oraz pełną integrację z istniejącym systemem. W ramach zadania należy również zaprojektować dostosowanie istniejących obiektów, tak aby zapewnić prawidłowe funkcjonowanie całej oczyszczalni oraz spełnienie wszystkich obowiązujących przepisów, w tym dotyczących jakości ścieków oraz przepisów bhp związanych z warunkami sanitarnymi personelu. W ogólnym ujęciu rzeczowym zakres kompletnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej będzie obejmował co najmniej wykonanie: o Modernizacji części mechanicznej oczyszczalni - wykonania nowego węzła sitopiaskownika. o Modernizacji układu tłocznego z wykonaniem nowej komory rozdziału ścieków. o Modernizacji i rozbudowy reaktora biologicznego (pod kątem dostosowania do ilości i składu ścieków - na bazie bilansu ścieków). o Wykonania nowego osadnika wtórnego z pompownią recyrkulacji i osadu nadmiernego. o Wykonania nowej stacji dmuchaw. o Renowacji zagęszczacza grawitacyjnego. o Wykonania zbiornika magazynowania osadu. o Wykonania węzła odwadniania osadu i produkcji nawozów. o Wymiany systemu AKPiA i elektroenergetycznego oraz elektrowni fotowoltaicznej o mocy powyżej 40 kW. Uwaga! Zamawiający wymaga w ramach wymiany doprojektowanie elektrowni fotowoltaicznej. W projekcie należy uwzględnić wszelkie uzgodnienia z Zakładem Energetycznym. o Dostawy wyposażenia i sprzętu jeżdżącego do obsługi węzła osadowego. Zakłada się, że projektowane będą co najmniej następujące nowe obiekty: 1. Węzeł sitopiaskownika. 2. Osadnik wtórny z komorą rozdziału i pompownią osadu recyrkulowanego i nadmiernego. 3. Stacja dmuchaw. 4. Komora magazynowania osadu. 5. Budynek odwadniania osadu i produkcji nawozu wraz z magazynem osadu. 6. Układ wody technologicznej. Projekt musi obejmować również wszystkie sieci, zapewniając pracę powyższych i istniejących obiektów oraz pełną integrację z istniejącym systemem, dostosowanie systemu elektroenergetycznego i AKPiA, układu komunikacyjnego, itp. W ramach zadania należy również zaprojektować dostosowanie istniejących obiektów, tak aby zapewnić prawidłowe funkcjonowanie całej oczyszczalni oraz spełnienie wszystkich obowiązujących przepisów, w tym dotyczących jakości ścieków. Wykonana inwestycja ma doprowadzić do powstania projektu kompletnej i zdolnej do funkcjonowania oczyszczalni, z pełnym ciągiem oczyszczania ścieków, obróbki osadów, produkcji granulatu - nawozu wapnowego oraz zapleczem, bez konieczności wykonywania żadnych prac ani robót dodatkowych, co oznacza, że Wykonawca musi powyższy spis traktować jedynie jako wymagania minimalne określone przez Zamawiającego. 1. Węzeł mechanicznego oczyszczania ścieków. 2. Reaktory biologiczne. 3. Układ tłoczny ścieków. 4. Osadniki wtórne z obiektami towarzyszącymi. 5 Stacja dmuchaw. 6. Węzeł zagęszczania i magazynowania osadu. 7. Układ odwadniania i produkcji granulatu z magazynem granulatu. 8. Pompownia i układ wody technologicznej. 9. Obiekty towarzyszące: dyspozytornia, zaplecze, rozdzielnie, itp. 10. Dostosowanie systemu elektroenergetycznego oczyszczalni. 11. Modernizacja systemu AKPiA wraz z dostosowaniem do nowych potrzeb. 12. Wykonanie nowych połączeń technologicznych. 13. Dostosowanie układu komunikacyjnego oczyszczalni. UWAGA! Projekt (w tym systemu elektroenergetycznego, AKPiA i elektrowni fotowoltaicznej o mocy powyżej 40 kW) oraz zagadnienia z nim związane (przedmiary, kosztorysy, itp.) muszą być przygotowane (podzielone) w sposób umożliwiający etapowanie inwestycji, co najmniej: o Część mechaniczna. o Reaktory (w tym podział na części). o Stacja dmuchaw. o Osadniki wtórne z komorami i pompownią towarzyszącą. o Komora magazynowania osadu i zagęszczacz grawitacyjny. o Kompleks odwadniania, granulacji magazynowania osadów. Ostateczny podział na etapy zostanie ustalony z Zamawiającym w trakcie projektowania. Wykonawca zobowiązany jest opracować dokumentację w zakresie: - wykonania szczegółowej inwentaryzacji infrastruktury naziemnej i podziemnej obiektu, - wykonania map sytuacyjno - wysokościowych do celów projektowych, - opracowania projektu budowlanego i wykonawczego wraz z wymaganymi uzgodnieniami, opiniami i sprawdzeniami - Wykonawca przekaże Zamawiającemu dokumentację techniczną w formie analogowej (papierowej) w 6 egzemplarzach (w tym 4 składane do organu wydającego pozwolenie na budowę) oraz w formie cyfrowej (na nośniku CD-R lub DVD+/-R). Cyfrowa wersja dokumentacji opracowana w ramach przedmiotu zamówienia, ma być przekazana w formacie edytowalnym przez MS Office (Word, Excel) natomiast rysunki przez program CAD (Auto-Cad, Microstation). Dodatkowo należy przekazać cyfrową wersję opracowanej dokumentacji w formacie pdf., - opracowania Planu BIOZ dla projektu, - przygotowania instrukcji obsługi i eksploatacji oczyszczalni, - przygotowania projektu rozruchu oczyszczalni ścieków, - opracowania specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót - 6 egz. w wersji papierowej + 1egz. w wersji elektronicznej, - opracowania pełnego kosztorysu inwestorskiego 1 egz. w wersji papierowej i przedmiaru robót w 6 egz. w wersji papierowej i 1egz. w wersji elektronicznej, - wystąpienia do Starostwa Powiatu Skarżyskiego i uzyskania w imieniu Zamawiającego decyzji o pozwolenie na budowę (Ustawa z dnia 07.07.1994 r. - Prawo budowlane - z późn. zm.), - wystąpienia i uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia - przeprowadzenie procedury środowiskowej OOŚ, wraz z elektroniczną wersją raportu OOŚ, - opracowanie operatu wodno-prawnego i uzyskanie decyzji pozwolenie wodno-prawne, - uzyskanie deklaracji organu odpowiedzialnego za monitorowanie Obszarów NATURA 2000, - uzyskanie deklaracji właściwego organu odpowiedzialnego za gospodarkę wodną, UWAGA: - Wszystkie projekty muszą zawierać instrukcje obsługi, eksploatacji i bezpieczeństwa pracy zgodnie z przepisami prawa, oraz uzgodnienia z Zamawiającym. - Wykonawca będzie reprezentował Zamawiającego i występował w jego imieniu w sprawach związanych z opracowaniem dokumentacji projektowej oraz uzyskaniem pozwolenia na budowę na podstawie otrzymanego od Zamawiającego upoważnienie do reprezentowania. - Wszelkie opłaty administracyjne ponoszone w wyniku prowadzonych działań związanych z uzyskiwaniem uzgodnień, opinii i decyzji Wykonawca winien wliczyć do ceny opracowania dokumentacji projektowej. - W ramach przedmiotowego zadania Wykonawca prowadził będzie nadzór autorski. Projekt musi uwzględniać wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych. Zgodnie z art. 29 ust. 5 Ustawy Pzp: W przypadku zamówień przeznaczonych do użytku osób fizycznych, w tym pracowników zamawiającego, opis przedmiotu zamówienia sporządza się z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych lub projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników. Zgodnie z art. 29 ust. 3a Ustawy Pzp: Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób: posiadających uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności: -1 osoba z uprawnieniami budowlanymi bez ograniczeń do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych - koordynator projektu.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie


II.5) Główny Kod CPV: 71320000-7
Dodatkowe kody CPV: 71250000-5

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 11/01/2017
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT337480.01
WalutaPLN.


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert3
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 3
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Biuro Projektów Gospodarki Wodno-Ściekowej HYDROSAN sp. zo.o.,  biuro@hydrosan.com.pl,  ul. H.Sienkiewicza 10,  44-101,  Gliwice,  kraj/woj. śląskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 218940,00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 218940,00
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem 467400,00
Waluta: PLN.


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie   na podstawie art.  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.