eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tczew › Wykonanie robót budowlanych związanych z realizacją projektu pn."Równy start dla najmłodszych"

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2017-04-19

Ogłoszenie nr 68664 - 2017 z dnia 2017-04-19 r.

Tczew: Wykonanie robót budowlanych związanych z realizacją projektu pn."Równy start dla najmłodszych"
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak

Nazwa projektu lub programu
Projekt "Równy start dla najmłodszych" w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego, Oś priorytetowa 3, Działanie 3.1

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak
Numer ogłoszenia: 38652-2017


Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Zespół Placówek Specjalnych w Tczewie, krajowy numer identyfikacyjny 22214171100000, ul. ul. Grunwaldzka  1, 83110   Tczew, państwo Polska, woj. pomorskie, tel. 585 315 550, faks 585 315 550, e-mail dkonrad10@wp.pl
Adres strony internetowej (URL): zpstczew.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Wykonanie robót budowlanych związanych z realizacją projektu pn."Równy start dla najmłodszych"

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZP.02.1.2017

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

2.1Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w zakresie branż: konstrukcyjno-budowlanej, sanitarnej i elektrycznej, związanych z realizacją projektu pn. "Równy start dla najmłodszych". 2.2Adres obiektu, w którym prowadzone będą roboty budowlane: oZespół Placówek Specjalnych w Tczewie przy ul. Grunwaldzkiej 1. W strukturze organizacyjnej ww. placówki znajdują się oddziały, których dotyczy opis przedmiotu zamówienia niniejszego postępowania przetargowego, a mianowicie (w ramach Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego) Przedszkole . 2.3 Szczegółowy zakres robót objętych niniejszym postępowaniem określa dokumentacja projektowa autorstwa APA PROJEKT Pracownia Architektoniczna (ul. Sportowa 2/2, 83-110 Tczew), stanowiąca Załącznik Nr 5 do SIWZ - Dokumentacja dotycząca przedmiotu zamówienia, składająca się z następujących pozycji: 2.3.1 dokumentacja pn. Przebudowa budynku oświaty, Adaptacja, przebudowa sal dla dzieci z niepełnosprawnościami", obejmująca: 1.Projekt architektoniczno-budowlany wraz z projektem zagospodarowania terenu, 2.Projekt budowlany konstrukcyjny, 3.Projekt budowlany instalacji elektrycznych, 4.Projekt budowlany wewnętrznych instalacji sanitarnych, 5.Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, 6. Przedmiar robót; 2.4Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie następujących robót budowlanych w poszczególnych zakresach: 2.4.1Zakres - roboty budowlane na podstawie projektu budowlanego o którym mowa w pkt 2.3.1 SIWZ: oskucie posadzek o gr. 1-3 cm celem wykonania nowych okładzin posadzek w ciągach komunikacyjnych, przebudowywanych pomieszczeniach oraz w pomieszczeniu hydromasażu, z wyjątkiem posadzki wykonanej z płytek gresowych bądź wykładziny dywanowej w płytkach, owzniesienie ścianek działowych z pustaków ceramicznych i płyt gips-kart na konstrukcji z profili aluminiowych wraz z wypełnieniem z wełny mineralnej, owymiana istniejących drzwi wraz z ościeżnicami oraz montaż nowych drzwi w projektowanych otworach drzwiowych, o prace rozbiórkowe związane z wykonaniem nadproży stalowo-ceramicznych nowych otworów drzwiowych i okiennych oprace wykończeniowe - szpachlowanie, cekolowanie, malowanie ścian, kafelkowanie w pomieszczeniach, kafelkowanie posadzek, montaż niepalnych wykładzin flokowanych na posadzkach w ciągach komunikacyjnych oraz w przebudowywanych salach dydaktycznych , wykończenie sufitów, owymiana i montaż nowych okien w salach dydaktycznych Drzwi zewnętrznych z korytarza w miejscu istniejącego otworu okiennego do przystosowania pod wymiar otworu drzwiowego, omontaż okien i drzwi wewnętrznych, omontaż kominów wentylacji grawitacyjnej nad pomieszczeniami łazienek oraz w salach dydaktycznych , omontaż wentylatorów wywiewnych i nawiewnych owykonanie instalacji elektrycznej (odbiorczej, oświetleniowej i gniazd wtykowych), owykonanie wewnętrznej instalacji sanitarnej (wody zimnej-ciepłej, kanalizacji sanitarnej, centralnego ogrzewania); oprace rozbiórkowe i demontażowe ścianek działowych, o prace rozbiórkowe związane z wykonaniem nadproży stalowo-ceramicznych nowych otworów drzwiowych i okiennych, oWykonanie instalacji oświetlenia ewakuacyjnego oraz systemu sygnalizacji pożaru SSP wraz z podłączeniem do istniejącego systemu znajdującego się w budynku. oWykonanie robót związanych z dostawą, montażem i uruchomieniem 3 osobowego jacuzzi w pomieszczeniu basenu wraz ze wzmocnieniem podłogi owykonanie instalacji odgromowej oremont i przebudowa dachu wraz ze zmianą spadków, wymianą i instalacją nowych rynien i rur spustowych, owykonanie izolacji przeciwwodnych i termoizolacji pionowych ścian attyk budynku istniejącego podlegającego przebudowie i adaptacji, owymiana parapetów wewnętrznych w salach dydaktycznych, prace wykończeniowe, omontaż kominów wentylacji grawitacyjnej, owykonanie instalacji wod.-kan. (wody zimnej-ciepłej, kanalizacji sanitarnej, centralnego ogrzewania). UWAGI: 1) Pod skuwaną posadzką korytarza znajdują się kanały technologiczne. 2)W pomieszczeniu basenu, w którym będzie montowane jacuzzi znajdują się kanały technologiczne instalacji basenowych, należy zachować szczególną ostrożność podczas robót związanych z montażem jacuzzi, 3)W części objętej opracowaniem znajduje się sprawna instalacja alarmowa - monitoring oraz sprawna instalacja teletechniczna. Wykonawca zobowiązany jest do ich demontażu i ponownego montażu pod tynkiem ww. instalacji z zastrzeżeniem, że instalacje te muszą pozostać sprawne. 2.5Podstawowe parametry/dane robót budowlanych: 1)Powierzchnia zabudowy istniejąca: 790,66 m2, 2)Powierzchnia użytkowa przed przebudową : 493,03 m2, 3)Powierzchnia użytkowa po przebudowie : 494,61 m2. 2.6W celu uniknięcia niesłusznych roszczeń odszkodowawczych ze strony właścicieli istniejących nieruchomości, przed przystąpieniem do realizacji robót budowlanych, Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania dokumentacji fotograficznej budynków znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie inwestycji. 2.7W związku z przyjętym rozliczeniem ryczałtowym, Zamawiający informuje, że wszystkie przedmiary robót udostępnione wraz z dokumentacją projektową należy traktować w sposób orientacyjny i pomocniczy. Stanowią one część składową opisu przedmiotu zamówienia i nie mogą być dla Wykonawcy jedyną podstawą do obliczenia ceny oferty. 2.8Zadaniem Wykonawcy będzie wykonanie pełnego zakresu robót budowlanych zawartych w dokumentacji projektowej, zarówno przedstawionych w formie rysunków, jak i w części opisowej. Należy to rozumieć w taki sposób, że jeśli nawet jakaś uwaga zawierająca polecenie wykonania określonego zakresu robót budowlanych została zapisana w części opisowej projektu, a nie ma odzwierciedlenia na rysunku bądź w przedmiarze robót - to obowiązkiem Wykonawcy będzie jej wykonanie. W celu złożenia prawidłowej oferty, Wykonawca powinien uwzględnić dane zawarte w SIWZ w poszczególnych dokumentacjach, kolejno według stopnia ważności: projekty budowlane, STWiORB oraz pozostałe. 2.9W związku z art. 30 ust. 4 i 5 Ustawy i faktem, iż Zamawiający dokonał opisu przedmiotu zamówienia m.in. poprzez wymaganą przepisami STWiORB, Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych w stosunku do opisywanych. Wykonawca natomiast zobowiązany jest do zastosowania rozwiązań równoważnych co do ich cech i parametrów, przy czym rozwiązania te muszą oznaczać stosowanie rozwiązań nie gorszych niż rozwiązania, które są opisane przez Zamawiającego. Zastosowanie rozwiązań równoważnych musi gwarantować zaprojektowane konkretne rozwiązania projektowe, które projekt realizuje, a ich zastosowanie musi zapewnić kompatybilność z zastosowanymi urządzeniami, wyrobami i technologią. 2.10 Wykonawca powiadomi na piśmie Nadzór Inwestorski i Zamawiającego o wszelkich zauważonych błędach lub nieścisłościach na rysunkach i specyfikacjach oraz o konieczności opracowania dodatkowych rysunków i specyfikacji niezbędnych do realizacji zamówienia. 2.11Do powinności Wykonawcy, należeć ponadto będzie: 1)wykonanie wszystkich robót towarzyszących, wynikających z technologii robót; 2)zabezpieczenie placu budowy w sposób trwały i wyraźny przed osobami trzecimi także w czasie przerw technologicznych, ustalenie stałego nadzoru osobowego w miejscach zagrożenia wypadkiem osób przypadkowych; 3)zabezpieczenie i oznakowanie własnym kosztem i staraniem placu budowy; 4)wykonanie pomiarów wykonawczych i powykonawczych, wymaganych odpowiednimi przepisami 5)zapewnienie na własny koszt dostawy energii elektrycznej i wody; 6)doprowadzenie pomieszczeń/terenów udostępnionych na czas prowadzenia robót budowlanych przez użytkowników tych pomieszczeń/terenów do stanu w jakim je przejmował; 7)wykonywanie niezbędnych badań w celu udokumentowania odpowiedniej jakości i parametrów wykonania prac. 2.12Zaleca się dokonanie wizji lokalnej w miejscu planowanych robót budowlanych dla 2.13prawidłowego przygotowania oferty i realizacji zamówienia. 2.14 Warunki prowadzenia robót: 1)Wymagania dotyczące zasad prowadzenia robót i realizacji budowy podają specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych. 2)Wykonawca musi posiadać lub dysponować miejscem z pozwoleniem na utylizację materiałów rozbiórkowych. 3)Zamówienie będzie realizowane zgodnie z harmonogramem rzeczowo- finansowym robót, sporządzonym przez Wykonawcę i przedłożonym do akceptacji Nadzorowi Inwestorskiemu i przedstawicielom Zamawiającego. 4)Wykonawca jest zobowiązany do właściwego i zgodnego z przepisami BHP zabezpieczenia terenu budowy oraz zastosowania się do wszelkich norm bezpieczeństwa w zakresie prowadzonych robót. 2.15Zamawiający zastrzega sobie prawo dysponowania nieruchomością, na której prowadzone będą roboty budowlane w uzgodnieniu z Wykonawcą. 2.16 Przed podpisaniem umowy wybrany Wykonawca przedłoży Zamawiającemu kosztorys rozliczeniowy, celem jego zatwierdzenia przez Nadzór Inwestorski, który zostanie przez Zamawiającego wyłoniony w drodze odrębnego postępowania . Niniejszy kosztorys będzie używany w celach rozliczeniowych w przypadkach: a)odstąpienia od umowy, b)konieczności zaniechania realizacji części robót objętych zamówieniem, c)konieczności zastosowania robót zamiennych, d) sprawdzenia wysokości wynagrodzenia za wykonanie zakresu prac w ramach podwykonawstwa. UWAGI: 1)Kosztorys musi rozgraniczać zakres prac wykonywanych przez podwykonawców lub dalszych podwykonawców. 2)Kosztorys rozliczeniowy powinien uwzględniać podział robót budowlanych opisanych odpowiednio w pkt SIWZ: 2.4.1 SIWZ, a także powinien uwzględniać szczegółowo wszystkie prace związane z wykonaniem zamówienia. 3)Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa kosztorys ma zawierać stronę tytułową z podpisem sporządzającego, książkę przedmiarów, ceny jednostkowe, tabelę elementów scalonych oraz w załączniku - dla analiz indywidualnych i analogii - kalkulację szczegółową cen jednostkowych wraz z uzasadnieniem. 4)Cena wynikająca z kosztorysu rozliczeniowego, musi być tożsama z ryczałtową ceną ofertową podaną w Załączniku Nr 1 do SIWZ - Formularz ofertowy. 2.17 INFORMACJA O GWARANCJACH: 2.17.1 Wykonawca musi w swojej ofercie zadeklarować długości okresów gwarancji jakości i rękojmi za wady - w miesiącach, licząc od daty podpisania przez strony bezusterkowego protokołu odbioru końcowego robót, przy czym oba ww. okresy nie mogą być krótsze niż 60 m-cy. Zamawiający podkreśla, iż długości zdefiniowanych okresów gwarancji nie należy rozumieć jako sumy m-cy dla dwóch różnych okresów gwarancyjnych, a ponadto długość ta winna być identyczna dla obu rodzajów okresu. To oznacza, że Wykonawca w ofercie winien zaoferować okres gwarancji, który wyniesie - minimum - 60 m-cy na gwarancję jakości i 60 m-cy na rękojmię za wady. 2.17.2 Z uwagi na fakt, iż długość okresu gwarancji - oprócz ceny za wykonanie przedmiotu zamówienia - stanowi kryterium wyboru Wykonawcy (szczegóły dotyczące wagi poszczególnych kryteriów oceny ofert zawiera Rozdział 13 SIWZ), zadeklarowanie okresów gwarancji jakości i rękojmi za wady wynoszących 60 m-cy będzie równoznaczne z przyznaniem "0" pkt w ramach przedmiotowego kryterium. Nie wskazanie wymaganego okresu w ogóle, będzie przez Zamawiającego przyjmowane tak, jakby Wykonawca zaoferował minimalny to jest 60 m-czny okres gwarancji, a zatem również zostanie mu przyznane "0" pkt. UWAGA: Zadeklarowanie okresu krótszego niż 60 m-cy będzie skutkować odrzuceniem oferty w trybie art. 89 ust. 1 pkt 2 Ustawy, to jest z uwagi na jej niezgodność z treścią SIWZ. 2.17.3 W celu uniknięcia stosowania przez Wykonawców nieuzasadnionego podwyższania wartości ceny jako głównego kryterium wyboru oferty, z równoczesnym nadmiernym (lub wręcz abstrakcyjnym) wydłużaniem zadeklarowanej długości okresu gwarancji, Zamawiający określa maksymalną długość dodatkowego okresu gwarancji (ponad obligatoryjne 60 m-cy) - jako 180 m-cy. Każde zadeklarowanie okresu gwarancji ponad 180 m-cy, będzie przez Zamawiającego przyjmowane do obliczeń punktów tak, jakby Wykonawca zadeklarował 180 m-cy. 2.18INFORMACJA O UBEZPIECZENIU O.C.: Wybrany Wykonawca, przez cały okres trwania umowy, zobowiązany będzie do posiadania aktualnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w ramach prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia, w wysokości co najmniej 300 000,00 PLN (słownie: trzysta tysięcy złotych 00/100). 2.19 INFORMACJA O PODWYKONAWCACH: 2.19.1 Zamawiający nie dokonuje zastrzeżenia dotyczącego obowiązku osobistego wykonania kluczowych części zamówienia przez Wykonawcę. 2.19.2 W przypadku zatrudnienia podwykonawców, Wykonawca będzie ponosić pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za działania i zaniechania podwykonawców, jak również za jakość wykonanych przez nich robót. 2.19.3 Zamawiający wymaga od Wykonawcy wskazania w ofercie (sporządzonej według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 1 do SIWZ - Formularz ofertowy) części zamówienia, które zamierza powierzyć podwykonawcy. 2.19.4 Jeżeli zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy będzie dotyczyć podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powołał się w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu określonych w SIWZ, Wykonawca będzie zobowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 2.19.5 Zamawiający w projekcie umowy (stanowiącym Załącznik Nr 4 do SIWZ - Istotne postanowienia umowy) określił wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, nie spełnienie których spowoduje zgłoszenie odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu. 2.19.6 Zamawiający w projekcie umowy (stanowiącym Załącznik Nr 4 do SIWZ - Istotne postanowienia umowy) określił wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, podlegające obowiązkowi informowania Zamawiającego. 2.20 Zamawiający informuje, że do rozliczenia końcowego Wykonawca zobowiązany będzie załączyć kosztorysy powykonawcze sporządzone metodą kalkulacji uproszczonej, zgodnie z obowiązującymi zasadami kosztorysowania, zaakceptowane przez inspektora nadzoru, jeżeli był ustanowiony lub Wnioskodawcę z zapisem "Określony w kosztorysie zakres prac został wykonany". 2.21 Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego w trybie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy do wysokości 25% wartości zamówienia podstawowego we wszystkich specjalnościach.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie


II.5) Główny Kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV: 45310000-3, 45331000-6, 45332000-3, 45421000-4, 45443000-4, 45400000-1

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 05/04/2017
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT363130.08
WalutaPLN


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert2
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 2
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
SEB-INWEST Sebastian Paluchowski,  izover2@wp.pl,  ul. Kościuszki 25 ,  83-130,  Pelplin,  kraj/woj. pomorskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 446650.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 446650.00
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem 448842.04
Waluta: PLN


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie   na podstawie art.  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.