eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bartoszyce › Dostawa leków przeciw anemii

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-03-26

Bartoszyce: Dostawa leków przeciw anemii
Numer ogłoszenia: 68158 - 2015; data zamieszczenia: 26.03.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Szpital Powiatowy im. Jana Pawła II , ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 11, 11-200 Bartoszyce, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 89 7642625, 7649484, faks 89 7642625.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital-bartoszyce.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa leków przeciw anemii.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa materiałów wraz z rozładunkiem do siedziby Zamawiającego określonych co do rodzaju, ilości, postaci i ceny zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ. Zamawianą partię przedmiotu umowy, Wykonawca dostarczy w terminie wskazanym w ofercie Wykonawcy (do maksymalnie 4 dni roboczych) od dnia otrzymania zamówienia. Przedmiot zamówienia składa się z 6 zadań: Zadanie nr 1 Produkty lecznicze dla krwi, organów krwiotwórczych oraz układu krążenia Zadanie nr 2 Produkty lecznicze dla krwi, organów krwiotwórczych oraz układu krążenia Zadanie nr 3 Preparaty przeciw anemii Zadanie nr 4 Albumina Zadanie nr 5 Płyny dożylne Zadanie nr 6 Płyny dożylne.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.62.00.00-2, 33.62.13.00-2, 33.14.15.40-7, 33.69.25.00-2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 6.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni warunek, jeżeli złoży Zezwolenie Głównego Inspektora Farmaceutycznego na prowadzenie hurtowni farmaceutycznej lub na prowadzenie składu konsygnacyjnego zgodnie z Ustawą z dnia 06.09.2001r. Prawo farmaceutyczne. W przypadku gdy Wykonawca jest wytwórcą -Zezwolenie Głównego Inspektora Farmaceutycznego na wytwarzanie produktów leczniczych. W przypadku składania oferty na leki psychotropowe i środki odurzające - zezwolenie Głównego Inspektora Farmaceutycznego na obrót hurtowy środkami odurzającymi, substancjami psychotropowymi lub prekursorami zgodnie z Ustawą z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi na zasadzie spełnia / nie spełnia na podstawie złożonych dokumentów.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni warunek, jeżeli złoży wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, co najmniej dwóch głównych dostaw w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Przedmiot dostaw powinien odpowiadać rodzajowi dostaw na jakie Zamawiający udziela zamówienia w niniejszym postępowaniu. Spełnienie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia Zamawiający będzie oceniał w oparciu o złożone dokumenty na zasadzie spełnia / nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni warunek, jeżeli złoży oświadczenie o spełnieniu warunku udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi na zasadzie spełnia / nie spełnia na podstawie złożonego oświadczenia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni warunek, jeżeli złoży oświadczenie o spełnieniu warunku udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi na zasadzie spełnia / nie spełnia na podstawie złożonego oświadczenia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni warunek, jeżeli złoży oświadczenie o spełnieniu warunku udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo Zamówień Publicznych Spełnienie warunku dot. sytuacji ekonomicznej i finansowej Zamawiający będzie oceniał w oparciu o złożone oświadczenie na zasadzie spełnia / nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    Oświadczenie o posiadaniu dokumentów potwierdzających dopuszczenie do obrotu oferowanego leku na terenie Rzeczypospolitej Polskiej wydanych na podstawie obowiązujących przepisów

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę 2. Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień / pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub z przedstawionych dokumentów rejestrowych. 3. Formularze cenowe w zakresie wybranych przez wykonawcę zadań od 1 do 6 wypełnione i podpisane przez wykonawcę. Formularze cenowe prosimy złożyć także w formie elektronicznej - płyta CD z zapisanym plikiem w formacie .xls (załącznikiem nr 2 do SIWZ) z wyliczeniami wszystkich pozycji. 4. W przypadku informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji Wykonawca musi zastrzec, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazać/udowodnić, że: a) zastrzeżone informacje stanowią wartość techniczną lub technologiczną lub organizacyjną przedsiębiorstwa lub inną posiadającą wartość gospodarczą b) podjął działania celem zachowania ich poufności c) zastrzeżone informacje nie zostały upublicznione (np. poprzez stosowne oświadczenie) Sam fakt włożenia dokumentów bądź części do osobnej koperty i opisanie klauzulą tajemnica przedsiębiorstwa nie wyczerpuje znamion wykazania działań Wykonawcy jakie podjął celem zachowania ich poufności. 5. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Pisemne zobowiązanie powinno zawierać: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia c) charakter stosunków jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem d) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia Ponadto pisemne zobowiązanie powinno zawierać oświadczenie innego podmiotu o solidarnej odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną zamawiającemu w wyniku nie udostępnienia zasobów do których się zobowiązał w niniejszym piśmie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - czas realizacji dostawy (dni robocze) - 5

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

W oparciu o art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień niniejszej umowy, w przypadku: 1) zmiana terminu realizacji umowy - w związku z wystąpieniem okoliczności niezależnych od Stron umowy, np. wystąpienie siły wyższej, wydłużenie okresu obowiązywania umowy zgodnie z zapisem § 2 ust. 2; 2) zmiana umowy - w przypadku: wycofania towaru z obrotu, zmiany obowiązujących przepisów, braku dostaw towaru z powodu braku produkcji, tymczasowego wstrzymania produkcji. W takim przypadku Wykonawca przedstawi Zamawiającemu ofertę produktu równoważnego pod względem składu, właściwości fizyko-chemicznych, parametrów, na co Zamawiający musi wyrazić zgodę na piśmie. Zmiana ta będzie dopuszczalna pod warunkiem, iż odpowiednik przy tej samej cenie będzie równoważny z oferowanym. Zmiana może dotyczyć nadto wielkości opakowania, numeru katalogowego bądź nazwy produktu. 3) zmiana wynagrodzenia Wykonawcy: a) zmiana cen - w przypadku urzędowej zmiany stawki podatku VAT zmianie ulega wartość netto umowy o której mowa w § 4 ust. 1 oraz załączniku nr 1 do umowy a także ceny jednostkowe netto o których mowa w załączniku nr 1 do umowy - dotyczy to części wynagrodzenia Wykonawcy za dostawy, których w dniu zmiany stawki podatku VAT jeszcze nie zrealizowano, b) zmiana cen - w przypadku zmian cen urzędowych, które obowiązują od momentu ich wprowadzenia przez właściwe organy administracji państwowej. Jeżeli w trakcie realizacji umowy nastąpi zmiana ceny urzędowej, Strony dokonają odpowiedniej zmiany wynagrodzenia umownego - dotyczy to części wynagrodzenia Wykonawcy za dostawy, których w dniu zmiany ceny urzędowej jeszcze nie zrealizowano oraz z zastrzeżeniem, że powyższa zmiana nie spowoduje podwyższenia cen umownych, c) zmiana cen - w przypadku obniżenia ceny jednostkowej przez Wykonawcę lub producenta, 4) innych sytuacji, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy i mających charakter zmian nieistotnych tj. nie odnoszących się do kwestii, które podlegały ocenie podczas wyboru Wykonawcy i takich, które gdyby były znane w momencie wszczęcia procedury mającej na celu wybór Wykonawcy, nie miałyby wpływu na udział większej ilości podmiotów zainteresowanych tą procedurą. 2. Zmiana niniejszej umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szpital-bartoszyce.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Siedziba Zamawiającego Pok. A14.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.04.2015 godzina 11:00, miejsce: Szpital Powiatowy im. Jana Pawła II ul. Wyszyńskiego 11 11-200 Bartoszyce Sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych. Zamawiający nie wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy, który udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Produkty lecznicze dla krwi, organów krwiotwórczych oraz układu krążenia.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Darbepoetyna 10 mcg/0,4ml 431op. Darbepoetyna 20 mcg/0,5ml 368 op. Darbepoetyna 30 mcg/0,3ml 288 op. Darbepoetyna 40 mcg/0,4ml 138 op. Darbepoetyna 50 mcg/0,5ml 547op. Darbepoetyna 60 mcg/0,3ml 23 op. Darbepoetyna 80 mcg/0,4ml 23 op..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.62.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. czas realizacji dostawy (dni robocze) - 5

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Produkty lecznicze dla krwi, organów krwiotwórczych oraz układu krążenia.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Glikol metoksypolietylenowy epoetyny beta. 30 mcg/0,3 ml, 58 op. Glikol metoksypolietylenowy epoetyny beta. 50 mcg/0,3 ml, 58 op. Glikol metoksypolietylenowy epoetyny beta. 75 mcg/0,3 ml, 58 op. Glikol metoksypolietylenowy epoetyny beta. 100 mcg/0,3 ml, 138 op. Glikol metoksypolietylenowy epoetyny beta. 120 mcg/0,3 ml, 35 op..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.62.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. czas realizacji dostawy (dni robocze) - 5

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Preparaty przeciw anemii.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Żelazo w postaci izomaltozydu 50 mg Fe III/ml -2 ml .Do stosowania u dorosłych pacjentów przewlekle dializowanych i u chorych z przewlekłą choroba nerek. Opakowanie 25 ampułek o pojemności 2 ml ; 1op x 25 amp. 50 op..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.62.13.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. czas realizacji dostawy (dni robocze) - 5

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Albumina.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Albumin 20%-100 ml ; 230 op..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.15.40-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. czas realizacji dostawy (dni robocze) - 5

CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Płyny dożylne.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Płyn wieloelektrolitowy fizjologiczny izot.500 ml bez zawartości mleczanów, typ opakowania: butelka z dwoma portami ; 15000 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.25.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. czas realizacji dostawy (dni robocze) - 5

CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Płyny dożylne.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Theophylinum 250 ml. Pojemnik okrągły, stojący z polietylenu; 2800 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.25.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. czas realizacji dostawy (dni robocze) - 5

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.