eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Krosno › wykonanie robót budowlanych zadania inwestycyjnego realizowanego w ramach PORPW 2007 - 2013 pn.(Rozbudowa, przebudowa i wyposażenie obiektów Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Krośnie) Etap 1. Rozbudowa i przebudowa obiektów PWSZ, tj. kamienic usytuowa

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2008-04-03

Krosno: wykonanie robót budowlanych zadania inwestycyjnego realizowanego w ramach PORPW 2007 - 2013 pn.: (Rozbudowa, przebudowa i wyposażenie obiektów Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Krośnie) Etap 1. Rozbudowa i przebudowa obiektów PWSZ, tj. kamienic usytuowanych przy Rynek 1 i 1a oraz współczesnego nieukończonego budynku na działkach o nr ewid. gr. 2164/1 i 2166/3 w Krośnie z przeznaczeniem na bibliotekę i administrację centralną uczelni.
Numer ogłoszenia: 67802 - 2008; data zamieszczenia: 03.04.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Krośnie, Rynek 1, 38-400 Krosno, woj. podkarpackie, tel. 013 4375530, fax 013 4375511.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pwsz.krosno.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: wykonanie robót budowlanych zadania inwestycyjnego realizowanego w ramach PORPW 2007 - 2013 pn.: (Rozbudowa, przebudowa i wyposażenie obiektów Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Krośnie) Etap 1. Rozbudowa i przebudowa obiektów PWSZ, tj. kamienic usytuowanych przy Rynek 1 i 1a oraz współczesnego nieukończonego budynku na działkach o nr ewid. gr. 2164/1 i 2166/3 w Krośnie z przeznaczeniem na bibliotekę i administrację centralną uczelni..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane, odwołanie przysługuje.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac remontowo-budowlanych kamienic usytuowa-nych przy ul. Rynek 1 i 1a, oraz rozbiórka współczesnego nieukończonego budynku (budynek 3) i budowa obiektu przeznaczonego na bibliotekę z czytelnią, zgodnie z decyzjami: pozwo-lenie na budowę Nr 193/2007 z dnia 06.07.2007 r., znak: UA.VII.7353 - 193/2007 wydanym przez Prezydenta Miasta Krosna, pozwolenie na budowę Nr 54/2008 z dnia 18.02.2008 r., znak: UA.L-7353-1-289/2007 wydanym przez Prezydenta Miasta Krosna (wprowadzone zmiany) i pozwolenie na rozbiórkę Nr 164/2007 z dnia 05.06.2007 r., znak: UA.VII.7357 - 1/8/2007 wydanym przez Prezydenta Miasta Krosna oraz pozwoleniem konserwatorskim: UOZ-K-1-4155 61 2007 z dnia 18.04.2007 r. Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Przemyślu Delegatura w Krośnie i Nr UOZ-K-1-4155 25 2008 z dnia 28.01.2008 r. (wpro-wadzone zmiany) Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Przemyślu Delegatura w Krośnie oraz projektem budowlanym i wykonawczym, sporządzonym dla niniejszej inwe-stycji. Obiekt podlegający inwestycji składa się z dwóch zabytkowych kamienic Rynek 1a i 1 (oznaczonych odpowiednio jako Budynek 1 i Budynek 2) stanowiących ścisłą zabudowę śródmiejską krośnieńskiego Rynku oraz współczesnego nieukończonego budynku zlokalizo-wanego w oficynie (oznaczony jako Budynek 3). Obecnie kamienice użytkowane są jako siedziba administracji uczelni. Budynek w oficynie jest nie użytkowany. Projektowana inwe-stycja obejmuje przebudowę kamienic wraz z rozbudową w kierunku oficyny. Istniejący nie-ukończony budynek w oficynie przeznaczony zostaje do rozbiórki, z uwagi na to, iż długi okres nie użytkowania doprowadził do złego stanu technicznego. Budynki istniejące; Budynek 1 - kamienica Rynek 1a, Budynek 2 - kamienica Rynek 1, zo-stały w całości przeznaczone na Zespół Administracji Uczelni. W Budynku 1 zlokalizowano następujące działy administracji, obejmujące kolejne pomiesz-czenia: -w piwnicach: dodatkowa przestrzeń nie zaadaptowana -na parterze: hol wejściowy poprzedzony wiatrołapem, recepcję, główną klatkę schodową, windę, pomieszczenia porządkowe, biuro promocji uczelni obejmujące dwa pokoje, ze-spół węzłów sanitarnych ogólnodostępnych, pomieszczenia samorządu studenckiego obejmujące dwa pokoje, -na piętrze: hol, sekretariat, gabinet rektora, aneks kuchenny, salę konferencyjna, aneks socjalny, pomieszczenia tajnego archiwum obejmujący pokój obsługi tajnej kancelarii oraz pokój archiwum tajnej kancelarii, pomieszczenie porządkowe, -na poddaszu: hol, sala senacka, zaplecze sprzętu multimedialnego, magazyn sprzętu, zaplecze kuchenne, zespół węzłów sanitarnych ogólnodostępnych Budynek 2 obejmuje następujące pomieszczenia: -w piwnicach: hol wejściowy, bar, zaplecze socjalne i kuchenne baru, korytarz, sale konsumentów, zespół węzłów sanitarnych ogólnodostępnych -na parterze: hol wejściowy poprzedzony wiatrołapem, kadry, sekretariat z działem stu-diów i gabinetem prorektora ds. studiów, klatkę schodową dział techniczno gospo-darczy obejmujący dwa pokoje, pomieszczenie informatyków z serwerownia, pomiesz-czenie porządkowe, zespół węzłów sanitarnych ogólnodostępnych -na piętrze: hol, sekretariat z gabinetem kanclerza i z gabinetem prorektora do spraw roz-woju, gabinet kwestora, kwesturę z magazynem obejmująca trzy pomieszczenia, zespół węzłów sanitarnych ogólnodostępnych, hol wyjścia ewakuacyjnego, magazyn gazet i cza-sopism, czytelnie multimedialną. pomieszczenie porządkowe -na poddaszu: pomieszczenie socjalne pracowników obsługi, korytarz, strych, magazyn Budynek nowoprojektowany: w miejscy istniejącego Budynku 3 - budynek w oficynie, został w całości przeznaczony na zespół biblioteki, obejmujący następujące pomieszczenia: -w piwnicach: hol, pomieszczenie techniczne, korytarz, szatnie, pokój socjalny z węzłem sanitarnym, pokój biurowy archiwum obejmujący dwa pokoje, archiwum, klatkę schodowa obsługi, magazyn biblioteczny -na parterze: hol wejściowy, główną klatkę schodową, windę, szatnię, korytarz, zespół węzłów sanitarnych ogólnodostępnych, ksero, pracownię biblioteczną, wypożyczalnię, punkt obsługi wypożyczalni, klatkę schodową obsługi, magazyn biblioteczny -na piętrze: hol, zespół węzłów sanitarnych ogólnodostępnych, pokój kierownika, czytel-nię książek i czasopism, punkt obsługi czytelni, czytelnię internetową. księgozbiór pod-ręczny, czytelnie książek i czasopism -na poddaszu: magazyn biblioteczny, Podstawowy zakres prac w budynkach remontowanych obejmuje: 1.Konstrukcję; -wykonanie izolacji pionowej i poziomej, -renowację elewacji, -naprawę gzymsów, -wykonanie cokołu z ciosów kamiennych, -wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, -wymianę konstrukcji i pokrycia dachu, -renowację tynków wewnętrznych, -naprawę i wymianę stropów, posadzek, ścianek działowych. 2.Wykonanie wentylacji i klimatyzacji. 3.Remont instalacji wewnętrznych sanitarnych; -wod - kan, -c.o.. 4.Remont instalacji elektrycznych i teletechnicznych. 5.Remont wnętrz. 6.Wyposażenie wnętrz.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 45.00.00.00 - Roboty budowlane Kod CPV wg słownika 2008: 45.00.00.00 - Roboty budowlane Oryginalny kod CPV: 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę Kod CPV wg słownika 2008: 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę Oryginalny kod CPV: 45.11.00.00 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne Kod CPV wg słownika 2008: 45.11.00.00 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne Oryginalny kod CPV: 45.11.24.50 - Roboty wykopaliskowe na terenach archeologicznych Kod CPV wg słownika 2008: 45.11.24.50 - Roboty wykopaliskowe na terenach archeologicznych Oryginalny kod CPV: 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej Kod CPV wg słownika 2008: 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej Oryginalny kod CPV: 45.21.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budynków Kod CPV wg słownika 2008: 45.21.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budynków Oryginalny kod CPV: 45.21.40.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych związanych z edukacją i badaniami Kod CPV wg słownika 2008: 45.21.40.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych związanych z edukacją i badaniami Oryginalny kod CPV: 45.30.00.00 - Roboty w zakresie instalacji budowlanych Kod CPV wg słownika 2008: 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach Oryginalny kod CPV: 45.31.00.00 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych Kod CPV wg słownika 2008: 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne Oryginalny kod CPV: 45.33.00.00 - Hydraulika i roboty sanitarne Kod CPV wg słownika 2008: 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne Oryginalny kod CPV: 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych Kod CPV wg słownika 2008: 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych Oryginalny kod CPV: 45.41.00.00 - Tynkowanie Kod CPV wg słownika 2008: 45.41.00.00 - Tynkowanie Oryginalny kod CPV: 45.42.00.00 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie Kod CPV wg słownika 2008: 45.42.00.00 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie Oryginalny kod CPV: 45.43.00.00 - Pokrywanie podłóg i ścian Kod CPV wg słownika 2008: 45.43.00.00 - Pokrywanie podłóg i ścian Oryginalny kod CPV: 45.44.00.00 - Roboty malarskie i szklarskie Kod CPV wg słownika 2008: 45.44.00.00 - Roboty malarskie i szklarskie Oryginalny kod CPV: 45.45.00.00 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe Kod CPV wg słownika 2008: 45.45.00.00 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe Oryginalny kod CPV: 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne Kod CPV wg słownika 2008: 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne Oryginalny kod CPV: 36.14.00.00 - Różne meble i wyposażenie Kod CPV wg słownika 2008: 39.15.00.00 - Różne meble i wyposażenie .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: data zakończenia: 30.06.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

  • Informacja na temat wadium: 1.Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości 50 000,00 zł. (słownie złotych: pięćdziesiąt tysięcy 00/100) 2.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a)pieniądzu; b)pieniądzu, c)poręczeniach bankowych, d)gwarancjach bankowych, e)gwarancjach ubezpieczeniowych, f)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. nr 109 z 2000 r. poz.1158 z późniejszymi zmianami) 3.Wadium w formie pieniężnej należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku BPH S.A. o/Krosno, nr 79 1060 0076 0000 3200 0053 7730. 4.Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w Kwesturze PWSZ w Krośnie, w pok. nr 13 . Do oferty należy dołączyć potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię dowodu wniesienia wadium (nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty). 5.Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). 6.Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych 7.Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do dnia 06.05.2008 r. r., do godz. 10:00. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 8.Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy ofertę akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 9.Dyspozycję w zakresie zwrotu wniesionych w pieniądzu wadiów Wykonawca, Zamawiający przekaże do banku niezwłocznie po: a)upływie terminu związania ofertą, b)zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego i wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania tej umowy, c)unieważnieniu postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego, pod warunkiem, iż protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia, 10.Zamawiający niezwłocznie dokona zwrotu wadium na wniosek Wykonawcy: a)który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, b)który został wykluczony z postępowania, c)którego oferta została odrzucona, 11.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców wykluczonych z postępowania lub których oferta została odrzucona, którym zwrócono wadium na ich wniosek, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu unieważniono czynność wykluczenia wykonawcy lub odrzucenia oferty. Wykonawcy wnoszą wadium w terminie określonym przez Zamawiającego 12.Wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy Wykonawca: a)odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b)nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c)zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy..

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1.Posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności w zakresie niezbęd-nym do wykonania przedmiotu zamówienia; 2.Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia, t.j.: zrealizowali w okresie ostatnich 5 lat, przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w okresie prowadzenia działalności, jako główny wykonawca, minimum dwa zadania inwestycyjne o podobnym charakterze i złożoności jak przedmiot zamówienia, polegające na wykonaniu robót budowlanych związanych z rozbudową i przebudową budynków użyteczności publicznej, o wartości brutto (wraz z podatkiem VAT) co najmniej 5 000 000,00 zł każde, w tym jedno zadanie podlegające odbiorowi służb konserwatorskich - poparte referencjami od poprzednich zamawiających. 3.Posiadają lub mają dostęp do potencjału technicznego, niezbędnego do wykonania za-mówienia, 4.Dysponują osobami zdolnymi do wykonania robót budowlanych, prac konserwatorskich i badań archeologicznych, t.j.: a)osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, której praktyka zawodowa wy-nosi minimum 10 lat i obejmowała wykonanie co najmniej 2-ch budynków użyteczno-ści publicznej, w tym przynajmniej jednego o wartości brutto robót nie mniejszej niż 5 000 000,00 zł b)osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: wodo-ciągowych i kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych i gazowych, której praktyka zawodowa wynosi minimum 5 lat i obejmowała wykonanie co najmniej 2-ch budyn-ków użyteczności publicznej, w tym przynajmniej jednego o wartości brutto robót nie mniejszej niż 2 500 000,00 zł. c)osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektro-energetycznych, której praktyka zawodowa wynosi minimum 5 lat i obejmowała wy-konanie co najmniej 2-ch budynków użyteczności publicznej, w tym przynajmniej jednego o wartości brutto robót nie mniejszej niż 2 500 000,00 zł d)osobą do kierowania robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych, posiada-jącą odpowiednie uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa budowlanego, której praktyka zawodowa wynosi minimum 10 lat i obejmuje co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych lub legitymującą się zaświadczeniem wydanym przez służby konserwatorskie upoważniającym do pełnie-nia funkcji kierownika budowy w obiektach zabytkowych objętych ochroną konser-watorską, a także kierowania, nadzorowania i kontrolowania prac remontowo-budowlanych o charakterze konserwatorskim, e)osobą uprawnioną do prowadzenia prac konserwatorskich, posiadającą tytuł zawodo-wy magistra uzyskany po ukończeniu wyższych studiów na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki lub wyższych studiów w specjalności w zakresie konserwacji zabytków oraz która po ukończeniu tych studiów odbyła co najmniej 12-miesięczną praktykę zawodową w zakresie konserwacji i badania zabytków, f)osobą uprawnioną do prowadzenia badań archeologicznych, posiadającą tytuł zawo-dowy magistra uzyskany po ukończeniu wyższych studiów na kierunku archeologia oraz która po ukończeniu studiów odbyła co najmniej 12-miesięczną praktykę zawo-dową w zakresie tych badań. Jako lata praktyki zawodowej traktowane będą lata czynne zawodowo po uzyskaniu uprawnień budowlanych, a w przypadku osób przewidzianych do realizacji zamówienia z zakresu prac konserwatorskich i badań archeologicznych lata czynne zawodowo po ukończeniu studiów wyższych, udokumentowane referencjami od poprzednich zamawia-jących lub zaświadczeniami. Ponadto osoby wymienione w podpunktach a), b), c), d) winny posiadać aktualne za-świadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego (Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa) oraz decyzję o wpisie do centralnego rejestru, o którym mowa w art. 88a ust. 1 pkt 3, lit a Prawa budowlanego (o ile dotyczy). 5.Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, t.j.: posiadają zgromadzone własne środki finansowe lub posiadają zdolność kredytową w kwocie nie mniejszej niż 500 000,00 złotych. 6.Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, w szczególności: -Zgodnie z art. 24 ust. 1 wyklucza się z postępowania: 1)wykonawców, którzy w ciągu ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania wyrzą-dzili szkodę nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, a szkoda ta nie została dobrowolnie naprawiona do dnia wszczęcia postępowania, chyba że niewyko-nanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które wykonawca nie ponosi odpowiedzialności; 2)wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogło-szono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ za-twierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspoko-jenia wierzycieli poprzez likwidację majątku upadłego; 3)wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpie-czenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidzia-ne prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzy-manie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 4)osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wy-konujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko ob-rotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorgani-zowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestęp-stwa skarbowego; 5)spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo prze-ciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 6)spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, prze-stępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo prze-kupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo po-pełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu po-pełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 7)spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodar-czemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowe-go; 8)osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamó-wienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, prze-stępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za prze-stępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 9)podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary; 10)wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mo-wa w art. 22 ust.1 pkt 1-3. - Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również wykonawców, którzy: 1)wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego po-stępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji; przepisu nie stosuje się do wykonawców, którym udziela się zamówienia na podstawie art. 62 ust. 1 pkt 2 lub art. 67 ust. 1 pkt 1 i 2; 2)złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania; 3)nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub doku-mentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy, z strzeżeniem art. 26 ust. 3; 4)nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. w Konsorcjum, spółka cywilna), pod warunkiem, że upoważnią jednego spośród siebie jako pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, a pełnomocnictwo do pełnienia tej funkcji - wystawione zgodnie z wymogami ustawowymi, podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z partnerów - winno być dołączone do oferty (dot. Konsorcjum), przy czym: - treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania, - wszelka korespondencja, zwarcie umowy oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem - dot. Konsorcjum, - oferta winna być podpisana przez każdego partnera Konsorcjum lub ustanowionego pełnomocnika - dot. Konsorcjum lub spółki cywilnej, - ustanowiony pełnomocnik winien być upoważniony do zaciągania zobowiązań i płatności w imieniu każdego partnera, na rzecz każdego z partnerów oraz do wyłącznego występowania w realizacji umowy, - wniesienie wadium musi wyraźnie wskazywać na wszystkich Wykonawców składających wspólną ofertę, chyba że Wykonawcy występujący wspólnie postanowią, iż wniesienia wadium dokona pełnomocnik Konsorcjum - dot. Konsorcjum, - wykonawcy występujący wspólnie muszą łącznie spełniać warunki udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne, określone przez Zamawiającego w pkt. 2, 3, 4 i 5 niniejszego rozdziału, - wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonana umowy, Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą (spełnia - nie spełnia), w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach dołączonych do oferty Wykonawcy. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki Wykonawca spełnił. Nie spełnienie chociażby jednego z w/w warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: I. 1. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie Art. 24 ustawy Pzp Wykonawca winien do oferty dołączyć następujące oświadczenia i dokumenty: a) aktualny odpis z właściwego rejestru lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert), a w przypadku, gdy Wykonawca jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, zgodnie z art. 230 Kodeksu Spółek Handlowych (Dz.U. Nr 94 z 2000 r., poz. 1037) winien przedłożyć również uchwałę walnego zgromadzenia wspólników, upoważniającą do zaciągnięcia zobowiązania - zawarcia umowy obejmującej przedmiot zamówienia, względnie przedłożyć poświadczoną za zgodność z oryginałem kserokopię umowy spółki z której wynika, że ww. uchwała nie jest konieczna. b) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczeń, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert); c) aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert); d) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważnego zaświadczenia właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 -8 ustawy Pzp. (wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert); e) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy Pzp. (wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert); f) oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp (wg załącznika nr 2) g) oświadczenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. l i 2 pkt. l ustawy Pzp, (wg załącznika nr 3) 2. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędna wiedzę i doświadczenia oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Wykonawca winien do oferty dołączyć następujące oświadczenia i dokumenty: a) wykaz wykonanych (zakończonych) ramach generalnego wykonawstwa w okresie ostatnich 5 lat, przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w okresie prowadzenia działalności, minimum dwóch zadań inwestycyjnych o podobnym charakterze i złożoności jak przedmiot zamówienia, polegających na wykonaniu robót budowlanych związanych z rozbudową i przebudową budynków użyteczności publicznej, o wartości brutto (wraz z podatkiem VAT) co najmniej 5 000 000,00 zł każde, w tym jednego zadania podlegającego odbiorowi służb konserwatorskich, z podaniem wartości zadań oraz daty i miejsca wykonania wraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty wykonane zostały należycie, (wg załącznika nr 4), b) wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, zawierający informacje na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności - wg załącznika nr 5, wraz z dokumentami stwierdzającymi, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają wymagane uprawnienia budowlane (w branży: konstrukcyjno-budowlanej, sanitarnej, elektrycznej), wymaganą praktykę lub zaświadczenia upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w zabytkach nieruchomych i należą do właściwej izby samorządu zawodowego (Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa) oraz uzyskali decyzję o wpisie do centralnego rejestru, o którym mowa w art. 88a ust. 1 pkt 3, lit a Prawa budowlanego (o ile dotyczy), zaś dla osób przewidzianych do wykonywania prac konserwatorskich i badań archeologicznych - dokumentami poświadczającymi ukończenie odpowiedniego kierunku studiów wyższych i odbytą praktykę zawodową, z załączeniem referencji od poprzednich zamawiających oraz CV (w przypadku gdyby osoby przewidywane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia nie były jego pracownikami dodatkowo oświadczenia o gotowości do współpracy z Wykonawcą - umowy przedwstępne, oświadczenia o gotowości współpracy itp.) 3. W celu potwierdzenia, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia Wykonawca winien do oferty dołączyć następujące oświadczenia i dokumenty: a) sprawozdania finansowe albo jego części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres ostatnich trzech lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres, b) polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, iż Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, c) informację banku, w którym Wykonawca posiada podstawowy rachunek bankowy, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, (wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert) UWAGA: z informacji winna wynikać konkretna kwota, nie mniejsza niż 500 000,00 zł., 4. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, każdy z nich oddzielnie składa dokumenty i oświadczenia wyszczególnione w pkt. 1. lit. a) - g), pkt. 3. lit a) i b). Pozostałe dokumenty wymienione w niniejszym rozdziale muszą potwierdzać łącznie spełnienie warunków udziału w postępowaniu 5. Dokumenty mogą być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy. 6. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń lub dokumentów lub którzy złożyli dokumenty, zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich uzupełnienia oferta Wykonawcy podlegać będzie odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 7. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający wezwie także Wykonawcę, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów zamieszczonych w ofercie. 8. Jeżeli, pomimo wezwania Zamawiającego, Wykonawca nie uzupełni w określonym terminie oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienia warunków udziału w postępowaniu bądź nie udzieli wyjaśnień odnoszących się do zamieszczonych w ofercie oświadczeń i dokumentów lub złoży te dokumenty w niewłaściwej formie (np. nie poświadczone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem odpisy lub kopie), to zostanie wykluczony z dalszego postępowania. 9. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 1, lit. a), b), c), i e) - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające że: -nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert), -nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (wystawiony nie wcześniej niż miesiące przed upływem terminu składania ofert), -nie oznaczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie(wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert), 10. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 9 oraz pkt. 1, lit. d) zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sadowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 11. Dokumenty sporządzone w języku obcym (prócz pełnomocnictwa) winny być składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę 12. Zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 96 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych oferty składane w postępowaniu o zamówienie publiczne są jawne i podlegają udostępnieniu od chwili ich otwarcia, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeśli Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą one być udostępniane. -Przez tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. Nr . Nr 47 z dnia 8 czerwca 1993 r., poz. 211, z późn. zm.) rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności, tzn. zastrzegł składając ofertę, iż nie mogą być one udostępnione innym uczestnikom postępowania. -Zamawiający informuje, że za tajemnice przedsiębiorstwa nie mogą być uznane w szczególności: - aktualny odpis z właściwego rejestru firmy Wykonawcy, - informacje ujawniane przez Zamawiającego w czasie otwarcia ofert - zgodnie z art. 86 ust. 4 ustawy Pzp, tj. dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofercie Wykonawcy -Stosowne zastrzeżenie Wykonawca winien złożyć na formularzu ofertowym. W przeciwnym razie cała oferta zostanie ujawniona na życzenie każdego uczestnika postępowania. -Informacje zastrzeżone jako tajemnica przedsiębiorstwa winny być przez Wykonawcę złożone w oddzielnej wewnętrznej kopercie z oznakowaniem (tajemnica przedsiębiorstwa) lub spięte (zszyte) oddzielnie od pozostałych, jawnych elementów oferty. -Zastrzeżenie informacji, które nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu ww. ustawy skutkować będzie odrzuceniem oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.pwsz.krosno.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Krośnie Rynek 1 38-400 Krosno pok. 16.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.05.2008 godzina 10:00, miejsce: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Krośnie Rynek 1 38-400 Krosno pok. 16.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Inwestycja realizowana w ramach Programu Operacyjnego Rozwoju Polski Wschodniej (PORPW) 2007 - 2013

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.