eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Przemyśl › Dostawa materiałów budowlanych, sanitarnych, elektrycznych oraz formatek meblowych z akcesoriami dla Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-03-31

Przemyśl: Dostawa materiałów budowlanych, sanitarnych, elektrycznych oraz formatek meblowych z akcesoriami dla Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej
Numer ogłoszenia: 67559 - 2014; data zamieszczenia: 31.03.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Bieszczadzki Oddział Straży Granicznej , ul. Adama Mickiewicza 34, 37-700 Przemyśl, woj. podkarpackie, tel. 016 6732153, 6732087, faks 016 6763271.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bieszczadzki.strazgraniczna.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa materiałów budowlanych, sanitarnych, elektrycznych oraz formatek meblowych z akcesoriami dla Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów budowlanych, sanitarnych, elektrycznych oraz formatek meblowych z akcesoriami dla Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej. Przedmiot zamówienia został podzielony na następujące pakiety: PAKIET I zamówienia - Materiały budowlane PAKIET II zamówienia - Formatki meblowe i akcesoria PAKIET III zamówienia - Materiały sanitarne PAKIET IV zamówienia - Materiały elektryczne 2. Tabele nr od 1 do 4, załączone do Druku ofertowego zawierają szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. 3. Jeżeli w SIWZ użyto do opisania przedmiotu zamówienia parametrów, oznaczeń wskazujących konkretnego producenta, konkretny produkt lub wskazano pochodzenie produktu, znaki towarowe, patenty, Zamawiający dopuszcza zastosowanie produktów równoważnych. Przez produkt równoważny należy rozumieć produkt o parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych odpowiadający parametrom technicznym, jakościowym i funkcjonalnym wskazanym w opisie przedmiotu zamówienia lecz oznaczonym innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. 4. Miejscem dostawy przedmiotu zamówienia jest: Bieszczadzki Oddział Straży Granicznej ul. Mickiewicza 34 37 - 700 Przemyśl. Wykonawca dostarczy przedmiot zamówienia w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 800 - 1400. Wykonawca zobowiązany jest powiadomić Zamawiającego o planowanym terminie dostawy telefonicznie na co najmniej 1 dzień przed planowana dostawą. 5. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu fabrycznie nowych materiałów wyszczególnionych w Tabeli od 1 do 4 własnym staraniem, na własny koszt i ryzyko, do siedziby Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany będzie rozładować dostarczony towar w miejscu wskazanym przez Zamawiającego na terenie Komendy BiOSG. 6. Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia 12 - miesięcznej gwarancji na przedmiot umowy z zastrzeżeniem pkt. 7. 7. Dla przedmiotu zamówienia, dla którego gwarancja producenta jest krótsza niż 12 miesięcy Wykonawca udziela gwarancji zgodnej z gwarancją producenta. W takim przypadku, okres gwarancji w dniu dostawy przedmiotu umowy nie może być krótszy niż 3/4 jego długości. 8. Wraz z dostarczonym przedmiotem umowy Wykonawca będzie zobowiązany przedłożyć Zamawiającemu wymagane prawem budowlanym dokumenty potwierdzające dopuszczenie do stosowania w budownictwie tj.: deklaracje zgodności, certyfikaty, atesty itp..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 44.11.10.00-1, 44.19.10.00-5, 44.41.10.00-4, 31.68.00.00-6.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 40.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie spełnienia przez Wykonawcę tego warunku, Zamawiający nie ustanawia szczegółowych warunków w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.Wykonawca potwierdza spełnianie tego warunku, poprzez złożenie oświadczenia wg formularza stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie spełnienia przez Wykonawcę tego warunku, Zamawiający nie ustanawia szczegółowych warunków w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.Wykonawca potwierdza spełnianie tego warunku, poprzez złożenie oświadczenia wg formularza stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie spełnienia przez Wykonawcę tego warunku, Zamawiający nie ustanawia szczegółowych warunków w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.Wykonawca potwierdza spełnianie tego warunku, poprzez złożenie oświadczenia wg formularza stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie spełnienia przez Wykonawcę tego warunku, Zamawiający nie ustanawia szczegółowych warunków w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.Wykonawca potwierdza spełnianie tego warunku, poprzez złożenie oświadczenia wg formularza stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie spełnienia przez Wykonawcę tego warunku, Zamawiający nie ustanawia szczegółowych warunków w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.Wykonawca potwierdza spełnianie tego warunku, poprzez złożenie oświadczenia wg formularza stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Opis oferowanego produktu w postaci kart opisowych lub kart charakterystyki zawierających opis parametrów wskazanych przez Zamawiającego w Tabelach od 1 do 4 stanowiących Opis przedmiotu zamówienia. Wykonawca złoży wymagany opis tylko w przypadku zaproponowania materiałów równoważnych dla pozycji wskazanych w Tabelach od 1 do 4. 2. Pełnomocnictwo jeżeli oferta lub załączniki zostaną podpisane przez upoważnionego przedstawiciela.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bieszczadzki.strazgraniczna.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Bieszczadzki Oddział Straży Granicznej 37 - 700 Przemyśl ul. Mickiewicza 34 Sekcja zamówień publicznych.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.04.2014 godzina 09:30, miejsce: Bieszczadzki Oddział Straży Granicznej 37 - 700 Przemyśl ul. Mickiewicza 34 Kancelaria Jawna.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Materiały budowlane.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów budowlanych dla Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa Tabela nr 1 do Druku ofertowego. 3. Jeżeli w SIWZ użyto do opisania przedmiotu zamówienia parametrów, oznaczeń wskazujących konkretnego producenta, konkretny produkt lub wskazano pochodzenie produktu, znaki towarowe, patenty, Zamawiający dopuszcza zastosowanie produktów równoważnych. Przez produkt równoważny należy rozumieć produkt o parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych odpowiadający parametrom technicznym, jakościowym i funkcjonalnym wskazanym w opisie przedmiotu zamówienia lecz oznaczonym innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. 4. Miejscem dostawy przedmiotu zamówienia jest: Bieszczadzki Oddział Straży Granicznej ul. Mickiewicza 34 37 - 700 Przemyśl. Wykonawca dostarczy przedmiot zamówienia w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 14:00. Wykonawca zobowiązany jest powiadomić Zamawiającego o planowanym terminie dostawy telefonicznie na co najmniej 1 dzień przed planowana dostawą. 5. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu fabrycznie nowych materiałów wyszczególnionych w Tabeli od 1 do 4 własnym staraniem, na własny koszt i ryzyko, do siedziby Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany będzie rozładować dostarczony towar w miejscu wskazanym przez Zamawiającego na terenie Komendy BiOSG. 6. Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia 12 - miesięcznej gwarancji na przedmiot umowy z zastrzeżeniem pkt. 7. 7. Dla przedmiotu zamówienia, dla którego gwarancja producenta jest krótsza niż 12 miesięcy Wykonawca udziela gwarancji zgodnej z gwarancją producenta. W takim przypadku, okres gwarancji w dniu dostawy przedmiotu umowy nie może być krótszy niż 3/4 jego długości. 8. Wraz z dostarczonym przedmiotem umowy Wykonawca będzie zobowiązany przedłożyć Zamawiającemu wymagane prawem budowlanym dokumenty potwierdzające dopuszczenie do stosowania w budownictwie tj.: deklaracje zgodności, certyfikaty, atesty itp..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 44.11.10.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 40.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Formatki meblowe i akcesoria.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa formatek meblowych wraz z akcesoriami dla Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa Tabela nr 1 do Druku ofertowego. 3. Jeżeli w SIWZ użyto do opisania przedmiotu zamówienia parametrów, oznaczeń wskazujących konkretnego producenta, konkretny produkt lub wskazano pochodzenie produktu, znaki towarowe, patenty, Zamawiający dopuszcza zastosowanie produktów równoważnych. Przez produkt równoważny należy rozumieć produkt o parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych odpowiadający parametrom technicznym, jakościowym i funkcjonalnym wskazanym w opisie przedmiotu zamówienia lecz oznaczonym innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. 4. Miejscem dostawy przedmiotu zamówienia jest: Bieszczadzki Oddział Straży Granicznej ul. Mickiewicza 34 37 - 700 Przemyśl. Wykonawca dostarczy przedmiot zamówienia w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 14:00. Wykonawca zobowiązany jest powiadomić Zamawiającego o planowanym terminie dostawy telefonicznie na co najmniej 1 dzień przed planowana dostawą. 5. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu fabrycznie nowych materiałów wyszczególnionych w Tabeli od 1 do 4 własnym staraniem, na własny koszt i ryzyko, do siedziby Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany będzie rozładować dostarczony towar w miejscu wskazanym przez Zamawiającego na terenie Komendy BiOSG. 6. Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia 12 - miesięcznej gwarancji na przedmiot umowy z zastrzeżeniem pkt. 7. 7. Dla przedmiotu zamówienia, dla którego gwarancja producenta jest krótsza niż 12 miesięcy Wykonawca udziela gwarancji zgodnej z gwarancją producenta. W takim przypadku, okres gwarancji w dniu dostawy przedmiotu umowy nie może być krótszy niż 3/4 jego długości. 8. Wraz z dostarczonym przedmiotem umowy Wykonawca będzie zobowiązany przedłożyć Zamawiającemu wymagane prawem budowlanym dokumenty potwierdzające dopuszczenie do stosowania w budownictwie tj.: deklaracje zgodności, certyfikaty, atesty itp..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 44.19.10.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 40.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Materiały sanitarne.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów sanitarnych dla Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa Tabela nr 1 do Druku ofertowego. 3. Jeżeli w SIWZ użyto do opisania przedmiotu zamówienia parametrów, oznaczeń wskazujących konkretnego producenta, konkretny produkt lub wskazano pochodzenie produktu, znaki towarowe, patenty, Zamawiający dopuszcza zastosowanie produktów równoważnych. Przez produkt równoważny należy rozumieć produkt o parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych odpowiadający parametrom technicznym, jakościowym i funkcjonalnym wskazanym w opisie przedmiotu zamówienia lecz oznaczonym innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. 4. Miejscem dostawy przedmiotu zamówienia jest: Bieszczadzki Oddział Straży Granicznej ul. Mickiewicza 34 37 - 700 Przemyśl. Wykonawca dostarczy przedmiot zamówienia w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 14:00. Wykonawca zobowiązany jest powiadomić Zamawiającego o planowanym terminie dostawy telefonicznie na co najmniej 1 dzień przed planowana dostawą. 5. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu fabrycznie nowych materiałów wyszczególnionych w Tabeli od 1 do 4 własnym staraniem, na własny koszt i ryzyko, do siedziby Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany będzie rozładować dostarczony towar w miejscu wskazanym przez Zamawiającego na terenie Komendy BiOSG. 6. Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia 12 - miesięcznej gwarancji na przedmiot umowy z zastrzeżeniem pkt. 7. 7. Dla przedmiotu zamówienia, dla którego gwarancja producenta jest krótsza niż 12 miesięcy Wykonawca udziela gwarancji zgodnej z gwarancją producenta. W takim przypadku, okres gwarancji w dniu dostawy przedmiotu umowy nie może być krótszy niż 3/4 jego długości. 8. Wraz z dostarczonym przedmiotem umowy Wykonawca będzie zobowiązany przedłożyć Zamawiającemu wymagane prawem budowlanym dokumenty potwierdzające dopuszczenie do stosowania w budownictwie tj.: deklaracje zgodności, certyfikaty, atesty itp..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 44.41.10.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 40.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Materiały elektryczne.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów elektrycznych dla Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa Tabela nr 1 do Druku ofertowego. 3. Jeżeli w SIWZ użyto do opisania przedmiotu zamówienia parametrów, oznaczeń wskazujących konkretnego producenta, konkretny produkt lub wskazano pochodzenie produktu, znaki towarowe, patenty, Zamawiający dopuszcza zastosowanie produktów równoważnych. Przez produkt równoważny należy rozumieć produkt o parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych odpowiadający parametrom technicznym, jakościowym i funkcjonalnym wskazanym w opisie przedmiotu zamówienia lecz oznaczonym innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. 4. Miejscem dostawy przedmiotu zamówienia jest: Bieszczadzki Oddział Straży Granicznej ul. Mickiewicza 34 37 - 700 Przemyśl. Wykonawca dostarczy przedmiot zamówienia w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 14:00. Wykonawca zobowiązany jest powiadomić Zamawiającego o planowanym terminie dostawy telefonicznie na co najmniej 1 dzień przed planowana dostawą. 5. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu fabrycznie nowych materiałów wyszczególnionych w Tabeli od 1 do 4 własnym staraniem, na własny koszt i ryzyko, do siedziby Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany będzie rozładować dostarczony towar w miejscu wskazanym przez Zamawiającego na terenie Komendy BiOSG. 6. Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia 12 - miesięcznej gwarancji na przedmiot umowy z zastrzeżeniem pkt. 7. 7. Dla przedmiotu zamówienia, dla którego gwarancja producenta jest krótsza niż 12 miesięcy Wykonawca udziela gwarancji zgodnej z gwarancją producenta. W takim przypadku, okres gwarancji w dniu dostawy przedmiotu umowy nie może być krótszy niż 3/4 jego długości. 8. Wraz z dostarczonym przedmiotem umowy Wykonawca będzie zobowiązany przedłożyć Zamawiającemu wymagane prawem budowlanym dokumenty potwierdzające dopuszczenie do stosowania w budownictwie tj.: deklaracje zgodności, certyfikaty, atesty itp..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 31.68.00.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 40.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.