eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kędzierzyn-Koźle › Przebudowa pomieszczeń po byłej kuchni na potrzeby apteki przyszpitalnej w budynku szpitala SP ZOZ w Kędzierzynie-Koźlu

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2017-04-14

Ogłoszenie nr 66604 - 2017 z dnia 2017-04-14 r.

Kędzierzyn-Koźle: Przebudowa pomieszczeń po byłej kuchni na potrzeby apteki przyszpitalnej w budynku szpitala SP ZOZ w Kędzierzynie-Koźlu
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Nazwa projektu lub programu

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak
Numer ogłoszenia: 27377-2017


Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak
Numer ogłoszenia: 29544-2017


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej, krajowy numer identyfikacyjny 31466100000, ul. ul. 24 Kwietnia  5, 47200   Kędzierzyn-Koźle, państwo Polska, woj. opolskie, tel. 774 062 566, faks 774 062 567, e-mail przetargi@e-szpital.eu
Adres strony internetowej (URL): www.e-szpital.eu

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Inny: samodzielny publiczny zespół opieki zdrowotnej

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Przebudowa pomieszczeń po byłej kuchni na potrzeby apteki przyszpitalnej w budynku szpitala SP ZOZ w Kędzierzynie-Koźlu

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

NLP.2017.2

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Zakres robót przewidziany w niniejszym postępowaniu przetargowym opisany jest dokumentacją projektową, przedmiarami robót oraz Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót (STWIOR), które stanowią integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ). Załączony do niniejszej SIWZ przedmiar robót jest szacunkowym określeniem ilości robót, nie uwzględniającym wszystkich wymogów dokumentacji projektowej i STWIOR. 2. Wykonanie zadania obejmuje dodatkowo: a)Wykonanie powykonawczej dokumentacji projektowej z naniesieniem dokonanych zmian, zawierającej między innymi: dokumentację powykonawczą protokoły pomiarów i badań. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu dokumentację powykonawczą w 4 egzemplarzach w wersji pisemnej oraz w wersji elektronicznej w formatach PDF i DWG, b)Organizację, zagospodarowanie i likwidację placu budowy, c)Organizację ruchu i oznakowanie budowy, d)Próby i odbiory z udziałem Zamawiającego, e)Przywrócenie terenu po zakończeniu robót do stanu pierwotnego, f)Prowadzenie prac w sposób nie utrudniający funkcjonowania szpitala. 3. Warunki zamówienia zostały określone w pkt III SIWZ (Opis przedmiotu zamówienia). 4. Zamawiający przewiduje wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp (zatrudnienie na podstawie umowy o pracę).

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie


II.5) Główny Kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV: 32550000-3, 45111100-9, 45111220-6, 45215140-0, 45262500-6, 45262321-7, 45300000-0, 45310000-3, 45312000-7, 45312100-8, 45314300-4, 45320000-6, 45330000-9, 45400000-1, 45410000-4, 45421130-4, 45421146-9, 45430000-0, 45442100-8, 45432110-8, 45450000-6

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Postępowanie/część zostało unieważnione tak
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne unieważnienia: art. 93 ust. 1 pkt 7 Pzp. Uzasadnienie faktyczne unieważnienia: Postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego z powodów jak niżej. W związku z powzięciem przez Zamawiającego istotnych informacji mających wpływ na realizację zamówienia jak i zawarcie ważnej umowy, Zamawiający najpierw unieważnił czynność wyboru oferty najkorzystniejszej, a następnie w oparciu o art. 97 ust. 1 pkt 7 Pzp unieważnił postępowanie. W ocenie Zamawiającego postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wady na tym etapie są niemożliwe do usunięcia. Wady w dokumentacji projektowej jak i kosztorysowej Przedmiaru robót dotyczące technologii i ilości wykonania niektórych robót jakie zostały zauważone stanowią błąd mający wpływ, po pierwsze na osiągnięcie celu dla którego umowa jest zawierania jak i na zarzut wobec Zamawiającego w zakresie nieprecyzyjnego opisu przedmiotu zamówienia. Pozostawienie zauważonych wad dokumentacji w tym kształcie i zawarcie umowy mogłoby w konsekwencji doprowadzić do konieczności dokonywania zmian w umowie w zakresie w niej nie przewidzianym, co i tak w efekcie doprowadzić mogłoby do jej rozwiązania, obowiązku wykonania szeregu robót dodatkowych i wydatkowania środków poza kwotą przyjętą do oszacowania zamówienia w celu uzyskania celu zamówienia. W wyniku błędów Zamawiający narażony byłby również na zarzut niezgodnego z przepisami Pzp opisu przedmiotu zamówienia (art. 29 Pzp), a co za tym idzie naruszenia zasad udzielania zamówienia i wydatkowania środków. Wobec powyższego w ocenie Zamawiającego zaistniałe naruszenie dotyczy na tyle istotnej kwestii, iż uzasadnione jest unieważnienie postępowania. Zamawiający zatem podjął decyzję o unieważnieniu postępowania na podstawie przepisu art. 93 ust. 1 pkt 7 Pzp zgodnie z którym to przepisem zamawiający zobowiązany jest unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający opierał zarówno opis przedmiotu zamówienia jak i szacowanie zamówienia na dokumentacji technicznej (projekt i przedmiar robót) załączonej do SIWZ. Wobec faktu, iż zostały zauważone podczas prowadzonego postępowania wady tejże dokumentacji uniemożliwiające ich usunięcie na tym etapie Zamawiający zobowiązany jest postępowanie unieważnić. Zaniechanie powyższej czynności prowadziłoby bowiem, po pierwsze do nieosiągnięcia celu dla którego umowa jest zawierania jak i na zarzut wobec Zamawiającego nieprecyzyjnego opisu przedmiotu zamówienia wydatkowania środków niezgodnie z ustawą o finansach publicznych. Przesłanka określona w art. 93 ust. 1 pkt 7 Pzp, która stanowi podstawę unieważnienia postępowania, występuje w sytuacji, gdy postępowanie jest obarczone niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Z żądaniem unieważnienia umowy może wystąpić każdy, kto ma w tym interes. Wykładnia celowościowa przepisu art. 93 ust. 1 pkt 7 Pzp prowadzi do wniosku, że niemożliwa do usunięcia wada uniemożliwiająca zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego to każda niedająca się usunąć wada uniemożliwiająca zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Stwierdzona przez Zamawiającego wada postępowania musi być nie tylko niemożliwa do usunięcia, ale wskazywać na dokonanie czynności lub zaniechanie jej dokonania w tym postępowaniu z naruszeniem przepisu p.z.p., które miało lub mogło mieć wpływ na jego wynik. W omawianym przypadku wady w dokumentacji projektowej jak i kosztorysowej przedmiaru robót dotyczące technologii i ilości wykonania niektórych robót jakie zostały zauważone stanowią błąd mający wpływ, po pierwsze na osiągnięcie celu dla którego umowa jest zawierania jak i na zarzut wobec Zamawiającego nieprecyzyjnego opisu przedmiotu zamówienia zgodnie z art. 29 Pzp. Opis przedmiotu zamówienia jest jednym z ważniejszych elementów prowadzonego postępowania mającym wpływ na jego realizacje, wydatkowanie kosztów, szacowanie, oraz zawarcie umowy i jej zmiany. Opis przedmiotu zamówienia jest jedną z najważniejszych czynności związanych z przygotowaniem postępowania o udzielenie zamówienia, gdyż jest niezbędny dla ustalenia wartości zamówienia, a co najważniejsze opis przedmiotu zamówienia powinien odpowiadać rzeczywistym potrzebom Zamawiającego. Krajowa Izba Odwoławcza wielokrotnie wskazywała w orzecznictwie na kwestie "uzasadnionych potrzeb zamawiającego (...)". Opis przedmiotu zamówienia jest uprawnieniem oraz obowiązkiem zamawiającego i należy do czynności związanych z przygotowaniem postępowania. Opis przedmiotu zamówienia stanowi kluczowy element dokumentacji postępowania, która jest przygotowana przez zamawiającego i nie może być on ogólny, szacunkowy i niedookreślony, przenoszący na wykonawców składających oferty ciężaru jego dookreślenia. W ogłoszeniu o zamówieniu ustawodawca posługuje się terminem "określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia", które należy rozumieć jako ogólną informację o przedmiocie zamówienia, przedstawioną w sposób zrozumiały dla wszystkich zainteresowanych i umożliwiającą podjęcie decyzji o ubieganiu się o zamówienie. W wyroku KIO 1447/10 z 23.07.2010r. Krajowa Izba Odwoławcza zwróciła uwagę, że: "Opis przedmiotu zamówienia powinien zostać tak sporządzony przez Zamawiającego, aby wykonawca składający ofertę miał możliwość przygotowania tej oferty z uwzględnieniem wszystkich czynników, które mają wpływ na sposób sporządzenia oferty oraz dokonanie jej wyceny. Wyczerpujący opis przedmiotu zamówienia zawarty w dokumentacji przetargowej, poprzedzający przedmiot następnie zawieranej umowy nie podlega, po wyborze oferty najkorzystniejszej, negocjacjom, dookreśleniom ani innym zabiegom mających na celu sprecyzowanie przedmiotu a zakres świadczenia jaki został zaoferowany przez wykonawcę musi być tożsamy z tym zawartym w umowie (...). Podobnie w wyroku KIO 897/18 z 18.05.2015r. Krajowa Izba Odwoławcza zwróciła uwagę, że "Art. 29 ust. 1 Pzp zobowiązuje zamawiającego do opisania przedmiotu zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty. Istota tego przepisu sprowadza się więc do określenia przez zamawiającego swoich wymagań dotyczących przedmiotu zamówienia tak szczegółowo i tak dokładnie, aby każdy wykonawca był w stanie zidentyfikować czego zamawiający oczekuje. Obowiązkiem zamawiającego jest podjęcie wszelkich możliwych środków w celu wyeliminowania elementu niepewności wykonawców, co do przedmiotu zamówienia poprzez maksymalnie jednoznaczne i wyczerpujące określenie przedmiotu zamówienia. Nie może usprawiedliwiać braku wyczerpującego opisu przedmiotu zamówienia stwierdzenie, że wykonawca winien uwzględnić w wycenie zamówienia wszystkie ryzyka. Podkreślić bowiem należy, że wycena ryzyk związanych z wykonaniem zamówienia może być niemożliwa właśnie ze względu na niewłaściwy opis przedmiotu zamówienia. Nie można bowiem wyliczyć ewentualnego kosztu ryzyka, którego wykonawca nie ma możliwości zidentyfikować z uwagi na brak odpowiedniej i wyczerpującej informacji w SIWZ". Podążając tym tokiem rozumowania, jeśli Zamawiający mając wiedzę o wadach dokumentacji zauważonych na tym etapie tj. przed podpisaniem umowy z wybranym Wykonawcą, które ewidentnie mają wpływ na ważność zawartej umowy i wykonanie zamówienia, nie podjąłby określonych przewidzianych prawem kroków w celu wyeliminowania tych wad, zostałby narażony na poważne konsekwencje zarówno finansowe i naruszenie dyscypliny finansów publicznych jak i na brak realizacji celu postępowania (brak realizacji inwestycji, przerwanie robót) i naruszenie przepisów prawa zamówień publicznych poprzez niewłaściwy opis przedmiotu zamówienia i szacowanie zamówienia. Skorygowanie w/w wad jest na tym etapie niemożliwe, gdyż wpływa na zmianę przedmiotu zamówienia (ilości robót, technologię) i treść złożonych w postępowaniu ofert, których okres ważności minął. Dodać należy, iż Zamawiający unieważniając postępowanie na podstawie przepisu art. 93 ust.1 pkt 7 Pzp uprawnieni są do brania pod uwagę nie tylko okoliczności skutkujących unieważnieniem zawartej umowy, określonych w art. 146 ust. 1 Pzp, ale mogą i powinni brać również pod uwagę podleganie unieważnieniu umowy z mocy przepisu art. 146 ust. 6 Pzp. Zdaniem KIO (wyrok KIO 741/13 z 11.04.2013r.) przyznanie wyłącznej kompetencji Prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych do wzruszania zawartych już umów, nie powinno ograniczać zamawiającym możliwości niedopuszczenia do ich zawarcia przez unieważnienie postępowania, w razie stwierdzenia, iż jest ono obarczone takimi poważnymi i nieusuwalnymi wadami, wykraczającymi jednak poza dyspozycję art. 146 ust. 1 Pzp. W doktrynie wskazuje się, że jeżeli zaistnieje jedna z przesłanek określonych w art. 93 ust. 1-1b Pzp Zamawiający jest obowiązany unieważnić postępowanie. Unieważnienie postępowania może nastąpić od jego wszczęcia, aż do chwili podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego. Nadto unieważnienie postępowania powoduje, że od wszczęcia postępowania do czynności dokonanych przed jego unieważnieniem dokonane czynności prawne i faktyczne tracą swoją moc w stosunku do zamawiającego, wykonawców oraz podmiotów trzecich (np. ubezpieczycieli lub banków udzielających gwarancji ubezpieczeniowych lub bankowych wadialnych).
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT
Waluta


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
,  ,  ,  ,  ,  kraj/woj.
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy
Oferta z najniższą ceną/kosztem
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem
Waluta:


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie   na podstawie art.  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.