eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Białystok › Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanychbudowa hali sportowej przy Zespole Szkół Integracyjnych w Sokółce

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-04-05

Białystok: Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych: budowa hali sportowej przy Zespole Szkół Integracyjnych w Sokółce
Numer ogłoszenia: 65766 - 2011; data zamieszczenia: 05.04.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Instytut Zrównoważonego Rozwoju Sp.z o.o. , ul. Św. Rocha 5 lok. 202, 15-879 Białystok, woj. podlaskie, tel. 85 7445498, faks 85 7445498.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.izr.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: pełnomocnik zamawiającego z administracji samorządowej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych: budowa hali sportowej przy Zespole Szkół Integracyjnych w Sokółce.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zaprojektowanie i wykonanie hali sportowej przy Zespole Szkół Integracyjnych w Sokółce. Kubatura hali: około 11 400 m3. Konstrukcja hali: dźwigary dachowe o konstrukcji stalowej łukowej lub z drewna klejonego. Wymagana przebudowa m. in. sieci ciepłowniczej, przyłącza wodociagowego, instalacji telekomunikacyjnej..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Przewiduje się zamówienia uzupełniające, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, o wartości do 50% zamowienia podstawowego.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 74.22.21.00 - 74.22.21.00 74.23.20.00 - 74.23.20.00 .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.03.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Kwota wadium: 40 000 zł. Wymagania dotyczące wadium podane w siwz.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie formułuje szczegółowego warunku.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O zamowienie mogą ubiegać sie wykonawcy, którzy w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończyli następujące roboty budowlane: 1. co najmniej 2 zamówienia o wartości co najmniej 3 000 000 zł każde z nich , bez VAT, polegające na budowie, przebudowie, rozbudowie, nadbudowie obiektu budowlanego w zakresie robót budowlano - montażowych, instalacji i sieci sanitarnych oraz instalacji i sieci energetycznych, zwane dalej wskazanymi zamówieniami; 2. co najmniej jedno ze wskazanych zamówień musi dotyczyć obiektu o rozpiętości konstrukcyjnej nie mniejszej, niż 25 m; 3. co najmniej jedno ze wskazanych zamówień musi obejmować wykonanie robót budowlanych, polegających na budowie, przebudowie, rozbudowie, nadbudowie obiektu użyteczności publicznej, innego niż budynek mieszkalny, w zakresie robót budowlano - montażowych, instalacji i sieci sanitarnych oraz instalacji i sieci energetycznych;

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiajacy nie formułuje szczegółowego warunku.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia o kwalifikacjach i doświadczeniu określonym poniżej . 1. Co najmniej jedna osoba, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy: a) posiadająca uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności konstrukcyjno budowlanej w zakresie wykonawstwa bez ograniczeń, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; b) będąca członkiem właściwej izby samorządu zawodowego i ubezpieczona od odpowiedzialności cywilnej za szkody, które mogą wyniknąć w związku z wykonywaniem samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie; c) posiadająca co najmniej 5 - letnie doświadczenie zawodowe w budownictwie na stanowiskach kierowniczych; d) pełniła funkcję kierownika budowy (w rozumieniu ustawy Prawo budowlane) co najmniej jednego obiektu kubaturowego, o wartości wszystkich robót budowlanych, dotyczących tego obiektu, nie mniejszej niż 3 000 000,- zł. (w tym VAT). 2. Co najmniej jedna osoba, która będzie pełnić funkcję kierownika robót elektrycznych: 1. posiadająca uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; 2. będąca członkiem właściwej izby samorządu zawodowego i ubezpieczona od odpowiedzialności cywilnej za szkody, które mogą wyniknąć w związku z wykonywaniem samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie; 3. posiadająca co najmniej 2 - letnie doświadczenie zawodowe w budownictwie na stanowiskach kierowniczych; 4. pełniła funkcję kierownika robót elektrycznych, wykonywanych w co najmniej jednym obiekcie kubaturowym, o wartości wszystkich robót budowlanych, dotyczących tego obiektu, nie mniejszej niż 2 000 000,- zł., w tym VAT, 3. Co najmniej jedna osoba, która będzie pełnić funkcję kierownika robót sanitarnych: a) posiadająca uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; b) będąca członkiem właściwej izby samorządu zawodowego i ubezpieczona od odpowiedzialności cywilnej za szkody, które mogą wyniknąć w związku z wykonywaniem samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie; c) posiadająca co najmniej 2 - letnie doświadczenie zawodowe w budownictwie na stanowiskach kierowniczych; d) pełniła funkcję kierownika robót sanitarnych, wykonywanych w co najmniej jednym obiekcie kubaturowym, o wartości wszystkich robót budowlanych, dotyczących tego obiektu, nie mniejszej niż 2 000 000,- zł., w tym VAT. 4. Co najmniej jedna osoba, która będzie pełnić funkcję kierownika robót budowlanych: a) posiadająca uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności konstrukcyjno - budowlanej w zakresie wykonawstwa bez ograniczeń, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; b) będąca członkiem właściwej izby samorządu zawodowego i ubezpieczona od odpowiedzialności cywilnej za szkody, które mogą wyniknąć w związku z wykonywaniem samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie; c) posiadająca co najmniej 2 - letnie doświadczenie zawodowe w budownictwie na stanowiskach kierowniczych; d) pełniła funkcję kierownika robót budowlanych co najmniej jednego obiektu budowlanego o rozpiętości konstrukcyjnej co najmniej 25 m.- 5. Co najmniej jedna osoba: a) posiadająca uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej; b) która w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, uczestniczyła w wykonaniu co najmniej jednej wielobranżowej dokumentacji projektowej budynku użyteczności publicznej wraz z halą sportową, kubatura hali sportowej: co najmniej 8 000 m3; 6. Co najmniej jedna osoba: a) posiadająca uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno - budowlanej; b) która w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, uczestniczyła w wykonaniu co najmniej jednej wielobranżowej dokumentacji projektowej budynku użyteczności publicznej wraz z halą sportową, kubatura hali sportowej: co najmniej 8 000 m3; 7. Co najmniej jedna osoba: posiadająca uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych; 8. Co najmniej jedna osoba posiadająca uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych Dopuszcza się, aby jedna osoba pełniła więcej, niż jedną ww. funkcję, jeżeli posiada wymagane doświadczenie i uprawnienia. Odnośnie do wymogów posiadania uprawnień budowlanych, dopuszcza się odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. nr 63, poz. 394).

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, pozwalające wykonać przedmiotowe zamówienie, dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej, w szczególności posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w kwocie 500 000,00 - zł (słownie: pięćset tysięcy zł.) oraz są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 1 500 000, - zł (słownie: jeden milion pięćset tysięcy zł).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Możliwości zmiany treści umowy oraz warunki wprowadzenia takiej zmiany. 1. Strona Umowy wnosząca o dokonanie zmiany treści umowy składa drugiej stronie pisemny wniosek o ww. zmianę treści wraz z pisemnym uzasadnieniem konieczności wprowadzenia przedmiotowej zmiany. 2. Strony Umowy w terminie do 7 dni ustalają wspólne stanowisko wobec proponowanej zmiany treści umowy. W szczególnie skomplikowanych przypadkach termin zajęcia stanowiska przez strony może być przedłużony do 14 dni. 3. Pisemny aneks o treści ustalonej przez strony Umowy sporządza strona umowy, która wnosiła o zmianę jej treści. 4. Podczas wykonywania Umowy Wykonawca może dokonać zmiany na stanowiskach projektantów i / lub kierownika budowy i / lub na stanowiskach kierowników poszczególnych rodzajów robót, jednak wyłącznie pod następującymi warunkami: a. osoba podejmująca obowiązki projektanta / kierownika musi spełnić te same warunki, które były opisane w ogłoszeniu o zamówieniu (staż pracy, doświadczenie zawodowe, uprawnienia itd.) i które spełniał dotychczasowy projektant / kierownik; b. spełnienie warunków zostanie udokumentowane przez Wykonawcę w sposób określony w ogłoszeniu o zamówieniu; c. niezwłocznie po ww. udokumentowaniu zostanie zawarty stosowny pisemny aneks, obowiązujący nie wcześniej, niż od dnia podpisania. 5. Przewiduje się możliwość ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu Umowy w sytuacji, gdy wykonanie danych robót będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu umowy. Zasady rozliczania tych robót znajdują się w poniższym ust. 6. 6. W przypadku ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu Umowy sposób obliczenia kwoty, która będzie potrącona wykonawcy, będzie następujący: a) w przypadku odstąpienia od całego elementu robót określonego w harmonogramie rzeczowo -finansowym nastąpi odliczenie wartości tego elementu, określonej w tym harmonogramie, od ogólnej wartości przedmiotu umowy, b) w przypadku odstąpienia od części robót z danego elementu określonego w harmonogramie rzeczowo - finansowym obliczenie niewykonanej części tego elementu nastąpi na podstawie ustalenia, przez Pełnomocnika i Wykonawcę, procentowego stosunku niewykonanych robót do wartości całego elementu; następnie zostanie wyliczona wartość niewykonanych robót i odliczona od ogólnej wartości przedmiotu umowy. 7. Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu Umowy konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją projektową, w sytuacji gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu umowy. 8. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zamiany wyrobów budowlanych i urządzeń przedstawionych w szczegółowym kosztorysie inwestorskim pod warunkiem, że zmiany te będą korzystne dla zamawiającego. Będą to, w szczególności, okoliczności: a) powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez zamawiającego na eksploatację i konserwację wykonanego przedmiotu Umowy, b) powodujące poprawienie parametrów technicznych, c) wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów. Dodatkowo możliwa jest zmiana producenta poszczególnych wyrobów budowlanych i urządzeń przedstawionych w szczegółowym kosztorysie inwestorskim, pod warunkiem że zmiana ta nie spowoduje obniżenia parametrów tych wyrobów lub urządzeń. 9. Zmiany, o których mowa w ust. 7, 8, 9 muszą być każdorazowo zatwierdzone przez zamawiającego w porozumieniu z projektantem. 10. Zmiany, o których mowa w ust. 7 i 8 nie spowodują zmiany ceny wykonania przedmiotu umowy. 11. Jeżeli dojdzie do przerwania robót, o którym mowa w załączniku nr 3 do siwz, wówczas przedłużenie terminu wykonania zamówienia będzie nie będzie większe, niż ilość dni przerwy w wykonywaniu robót. 12. Możliwość przedłużenia wykonania zamówienia w przypadku konieczności wykonania zamówień dodatkowych w rozumieniu art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy. O konieczności wykonania ww. zamówień strona Umowy niezwłocznie zawiadamia pisemnie druga stronę, określając zakres tych robót oraz wykazując spełnienie wszystkich przesłanek udzielenia zamówienia na roboty dodatkowe, wskazanych w art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy. Przedłużenie terminu wykonania zamówienia nie może być dłuższe, niż czas wykonania robót dodatkowych, określony w umowie zawartej w wyniku negocjacji zamawiającego z wykonawcą ( art. 66 ustawy). 13. Termin wykonania zamówienia może ulec przedłużeniu w przypadku wystąpienia opóźnień wynikających z: a) przestojów i opóźnień zawinionych przez zamawiającego, b) działania siły wyższej (na przykład klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne), mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania robót, c) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności, d) wykopalisk uniemożliwiających wykonywanie robót, e) zmiany kwoty środków finansowych, przeznaczonych na wykonanie przedmiotowego zamówienia, dokonanej przez uprawniony organ, z której wynika konieczność zmiany harmonogramu rzeczowo - finansowego. 14. Opóźnienia, o których mowa w ust. 13 pkt. a, b, c, d, muszą być odnotowane w dzienniku budowy oraz muszą być udokumentowane stosownymi protokołami podpisanymi przez kierownika budowy i inwestora zastępczego i zaakceptowane przez zamawiającego. 15. W przedstawionych w ust. 13 przypadkach wystąpienia opóźnień, strony ustalą nowe terminy, z tym, że maksymalny okres przedłużenia terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy równy będzie okresowi przerwy lub przestoju.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.izr.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Instytut Zrównoważonego Rozwoju Sp. z o. o. ul. Św. Rocha 5 lok. 202 15-879 Białystok.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.04.2011 godzina 11:00, miejsce: Instytut Zrównoważonego Rozwoju Sp. z o. o. ul. Św. Rocha 5 lok. 202 15-879 Białystok.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.