eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Opole › DOSTAWA ENERGII ELEKTRYCZNEJ, OBJEMUJĄCA SPRZEDAŻ ENERGII ELEKTRYCZNEJ ORAZ ŚWIADCZENIE USŁUG DYSTRYBUCJI DLA 2 JEDNOSTEK TERENOWYCH OPOLSKIEGO ODDZIAŁU REGIONALNEGO ARiMR W WOJEWÓDZTWIE OPOLSKIM

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-02-25

Opole: DOSTAWA ENERGII ELEKTRYCZNEJ, OBJEMUJĄCA SPRZEDAŻ ENERGII ELEKTRYCZNEJ ORAZ ŚWIADCZENIE USŁUG DYSTRYBUCJI DLA 2 JEDNOSTEK TERENOWYCH OPOLSKIEGO ODDZIAŁU REGIONALNEGO ARiMR W WOJEWÓDZTWIE OPOLSKIM
Numer ogłoszenia: 65062 - 2014; data zamieszczenia: 25.02.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Opolski Oddział Regionalny , ul. Wrocławska 170G, 45-836 Opole, woj. opolskie, tel. 0 77 401 84 32, faks 0 77 457 45 23.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.arimr.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowa osoba prawna, agencja płatnicza.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: DOSTAWA ENERGII ELEKTRYCZNEJ, OBJEMUJĄCA SPRZEDAŻ ENERGII ELEKTRYCZNEJ ORAZ ŚWIADCZENIE USŁUG DYSTRYBUCJI DLA 2 JEDNOSTEK TERENOWYCH OPOLSKIEGO ODDZIAŁU REGIONALNEGO ARiMR W WOJEWÓDZTWIE OPOLSKIM.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej dla jednostek terenowych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w województwie opolskim, polegająca na sprzedaży energii elektrycznej oraz świadczeniu usług dystrybucji energii elektrycznej. Dostawa energii elektrycznej odbywać się będzie na warunkach określonych przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo Energetyczne (Dz.U. z 2006r. Nr 89, poz. 625 z późn. zm.) i zgodnie z wydanymi do tej ustawy przepisami wykonawczymi w szczególności ze standardami obsługi Odbiorców określonymi w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz.U. Nr 93, poz. 623 ze zm.) oraz ogólnie obowiązującymi przepisami prawnymi. 2. Zamówienie obejmuje także przeprowadzenie przez Wykonawcę procedury zmiany sprzedawcy energii do punktów poboru zgodnie z Instrukcją Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej. Zamawiający przekaże stosowne umocowanie do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy i niezbędne dane potrzebne do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy określone w Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej oraz Generalnej Umowie Dystrybucyjnej do dnia podpisania umowy z Wykonawcą wyłonionym w toku przedmiotowego postępowania. 3. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych na niżej wymienione części: I. Część I zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej polegająca na świadczeniu usług dystrybucji energii elektrycznej oraz sprzedaży energii elektrycznej do obiektu Biura Powiatowego ARiMR w Prudniku z/s w Białej przy ul. ul.Kościuszki 24, 48-210 Biała. Dostawa energii odbywać się będzie się do lokalu Biura Powiatowego ARiMR w Białej zlokalizowanego w budynku, stanowiącym własność wynajmującego Wodociągi i Kanalizacja w Białej Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Prudnickiej 43, 48-210 Biała. Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa jest posiadaczem zależnym lokalu na podstawie umowy najmu z dnia 25.02.2014r. zawartej na czas określony do 29 lutego 2024 roku. Agencja posiada zgodę na podpisanie umowy na dostawę energii elektrycznej do w/w lokalu. Lokal Biura Powiatowego ARiMR w Białej zasilany jest w energię elektryczną przy użyciu przyłącza elektro-energetycznego (przyłącze kablowe), opomiarowanego licznikiem energii czynnej nr 97794760. Obecnie właściciel budynku jest odbiorcą usługi kompleksowej na podstawie sprzedaży energii elektrycznej nr K/00000061/0/01/14 z dnia 09.01.2014r. zawartej na czas nieokreślony z TAURON Sprzedaż Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Łagiewnickiej 60; 30-417 Kraków. Zamawiający przekaże niezbędne dane potrzebne do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy po podpisaniu umowy z wykonawcą wyłonionym w toku nin. postępowania przetargowego. Dostawa energii elektrycznej odbywać się ma na warunkach określonych przepisami ustawy z dnia 10.04.1997 r. Prawo Energetyczne (Dz. U. z 2006 r. Nr 89, poz. 625 z późn.zm.) i kodeksu cywilnego oraz z przepisami wykonawczymi wydanymi na ich podstawie. Parametry techniczne:a)Nr licznika: 97794760, b)Grupa przyłączeniowa: IV, c)Rodzaj przyłącza: trzyfazowe kablowe, d)Moc zamówiona: 45.0 kW, e)Zabezpieczenie przedlicznikowe: 80 A, f)Grupa taryfowa: C21,g) Prognozowany roczny pobór energii elektrycznej wynosi: 23 000 kWh na jeden rok. II. Część II zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej polegająca na świadczeniu usług dystrybucji energii elektrycznej oraz sprzedaży energii elektrycznej do obiektu Biura Powiatowego ARiMR w Oleśnie przy ul. Powstańców Śląskich 14, 46-300 Olesno. Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa jest właścicielem obiektu na podstawie aktu notarialnego rep A nr 6494/2004. Obecnie ARiMR jest odbiorcą usługi kompleksowej na podstawie umowy sprzedaży energii elektrycznej nr 222/12/05 z dnia 01.01.2006r. zawartej na czas nieokreślony z ENION S.A. z siedzibą przy ul. Klonowej 1, 42-700 Lubliniec. Zamawiający przekaże niezbędne dane potrzebne do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy po podpisaniu umowy z wykonawcą wyłonionym w toku nin. postępowania przetargowego. Dostawa energii elektrycznej odbywać się ma na warunkach określonych przepisami ustawy z dnia 10.04.1997 r. Prawo Energetyczne (Dz. U. z 2006 r. Nr 89, poz. 625 z późn.zm.) i kodeksu cywilnego oraz z przepisami wykonawczymi wydanymi na ich podstawie. Parametry techniczne: a)Nr licznika: 13724545, b)Grupa przyłączeniowa: V, c)Rodzaj przyłącza: trzyfazowe kablowe, d)Moc zamówiona: 40.0 kW, e)Zabezpieczenie przedlicznikowe: 50 A, f)Grupa taryfowa: C11, g)Prognozowany roczny pobór energii elektrycznej wynosi: 24 500 kWh na jeden rok. 4. Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia przez Wykonawcę wykonania części lub całości zamówienia podwykonawcom. W taki przypadku Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w Formularzu ofertowym części zamówienia (zakresu), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. 5. Istotne dla stron postanowienia umowy regulujące realizację przedmiotu zamówienia zawarte zostały w Rozdz. 17 SIWZ.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.31.00.00-5, 65.30.00.00-6.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2017.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wadium nie jest wymagane

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada aktualną koncesję wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na wykonywanie działalności w zakresie obrotu (sprzedaży) energią elektryczną

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje opisu spełniania tego warunku. Zamawiający uzna spełnienie tego warunku poprzez złożenie oświadczenia wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 PZP - zgodnego z załącznikiem Nr 2 do SIWZ

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje opisu spełniania tego warunku. Zamawiający uzna spełnienie tego warunku poprzez złożenie oświadczenia wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 PZP - zgodnego z załącznikiem Nr 2 do SIWZ

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje opisu spełniania tego warunku. Zamawiający uzna spełnienie tego warunku poprzez złożenie oświadczenia wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 PZP - zgodnego z załącznikiem Nr 2 do SIWZ

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje opisu spełniania tego warunku. Zamawiający uzna spełnienie tego warunku poprzez złożenie oświadczenia wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 PZP - zgodnego z załącznikiem Nr 2 do SIWZ

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) wypełniony Formularz Ofertowy - Załącznik Nr 1 do SIWZ, wraz z Formularzami cenowymi dla poszczególnych zadań stanowiącymi Załączniki nr 1.1 do 1.2 do SIWZ b) pełnomocnictwo (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę) do podpisania oferty jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności dokumentem rejestracyjnym. c) Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w sekcji III.4.3.1) zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Do daty wystawienia dokumentu stosuje się postanowienia sekcji III.4.3.1) odpowiednio, d)jeżeli Wykonawca wykazuje spełnianie warunków, o których mowa z art. 22 ust.1 ustawy, poprzez poleganie na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust.2b ustawy: zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów (oryginał) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Uwaga, ze złożonego dowodu jednoznacznie ma wynikać, iż Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1) Zamawiający dopuszcza zmiany cen jednostkowych za sprzedaż energii elektrycznej i z tytułu usług dystrybucji wg. niżej określonych zasad: a) Wykonawca gwarantuje niezmienność cen za energię elektryczną i opłatę handlową przez cały okres obowiązywania zawartej umowy, za wyjątkiem zmiany urzędowej stawki podatku VAT oraz podatku akcyzowego na energię elektryczną lub zmian wynikających z zasad uregulowanych powszechnie obowiązującymi przepisami prawa dotyczących uwzględniania w kalkulacji cen sprzedaży, energii wytworzonej przez przedsiębiorstwa energetyczne z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii (zmiany te dopuszczalne są w trakcie obowiązywania umowy). b) Wykonawca ma prawo do zmiany stawek cen jednostkowych przewidzianych za świadczenie usług dystrybucji jedynie w przypadku zmiany Taryfy Operatora Systemu Dystrybucyjnego (OSD) zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, wprowadzonej zgodnie z przepisami prawa, wyłącznie do wysokości ustalonych w taryfie OSD cen jednostkowych. W tym przypadku Wykonawca dostarczy Zamawiającemu z 14 dniowym wyprzedzeniem na piśmie cennik zawierający propozycje cen jednostkowych przewidzianych za świadczenie usług dystrybucji. Zmiany cennika będą obowiązywały od dnia wejścia w życie zatwierdzonej przez Prezesa URE Taryfy OSD. Zamawiający dopuszcza zmiany urzędowej stawki podatku VAT oraz podatku akcyzowego na energię elektryczną (zmiany te dopuszczalne są w trakcie obowiązywania umowy). 2) mających na celu wyjaśnienie wątpliwości treści umowy, jeśli będzie ona budziła wątpliwości interpretacyjne między stronami, 3) jeżeli zmiany umowy, w tym zmiany sposobu płatności, wymagać będzie ochrona interesu Zamawiającego, 4) działania siły wyższej lub wystąpienia stanu wyższej konieczności, 5) wystąpienia warunków atmosferycznych całkowicie uniemożliwiających wykonanie przedmiotu zamówienia w wyznaczonych terminach, 6) zmian w zakresie sposobu wykonywania zadań lub zasad funkcjonowania (organizacyjnych) Zamawiającego powodujących, iż wykonanie zamówienia lub jego części staje się bezprzedmiotowe lub zaistniała konieczność modyfikacji przedmiotu zamówienia, 7) omyłek pisarskich lub błędów rachunkowych, 8) przesunięcia terminu rozpoczęcia dostawy energii elektrycznej, a spowodowanych przyczynami, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, 9) zmian organizacyjnych Zamawiającego powodujących, iż wykonanie zamówienia lub jego części staje się bezprzedmiotowe.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.arimr.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Opolski Oddział Regionalny, ul. Wrocławska 170 G, 45-836 Opole, Kancelaria, I piętro.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.03.2014 godzina 10:00, miejsce: Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Opolski Oddział Regionalny, ul. Wrocławska 170 G, 45-836 Opole, Kancelaria, I piętro.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej polegająca na świadczeniu usług dystrybucji energii elektrycznej oraz sprzedaży energii elektrycznej do obiektu Biura Powiatowego ARiMR w Prudniku z/s w Białej przy ul. ul.Kościuszki 24, 48-210 Biała.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa energii elektrycznej odbywać się ma na warunkach określonych przepisami ustawy z dnia 10.04.1997 r. Prawo Energetyczne (Dz. U. z 2006 r. Nr 89, poz. 625 z późn.zm.) i kodeksu cywilnego oraz z przepisami wykonawczymi wydanymi na ich podstawie. Parametry techniczne:a) Nr licznika: 97794760 b) Grupa przyłączeniowa: IV c) Rodzaj przyłącza: trzyfazowe kablowe d) Moc zamówiona: 45.0 kW e) Zabezpieczenie przedlicznikowe: 80 A f) Grupa taryfowa: C21 g) Prognozowany roczny pobór energii elektrycznej wynosi: 23 000 kWh na jeden rok..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.31.00.00-5, 65.30.00.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2017.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej polegająca na świadczeniu usług dystrybucji energii elektrycznej oraz sprzedaży energii elektrycznej do obiektu Biura Powiatowego ARiMR w Oleśnie przy ul. Powstańców Śląskich 14, 46-300 Olesno.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa energii elektrycznej odbywać się ma na warunkach określonych przepisami ustawy z dnia 10.04.1997 r. Prawo Energetyczne (Dz. U. z 2006 r. Nr 89, poz. 625 z późn.zm.) i kodeksu cywilnego oraz z przepisami wykonawczymi wydanymi na ich podstawie. Parametry techniczne:a) Nr licznika: 13724545 b) Grupa przyłączeniowa: V c) Rodzaj przyłącza: trzyfazowe kablowe d) Moc zamówiona: 40.0 kW e) Zabezpieczenie przedlicznikowe: 50 A f) Grupa taryfowa: C11 g) Prognozowany roczny pobór energii elektrycznej wynosi: 24 500 kWh na jeden rok.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.31.00.00-5, 65.30.00.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2017.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.