eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Będzin › Świadczenie usługi organizacji szkolenia dla uczestników projektu Postaw na przedsiębiorczość realizowanego przez Powiatowy Urząd Pracy w Będzinie w zakresieZakładanie i prowadzenie własnej działalności gospodarczej

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-02-24

Będzin: Świadczenie usługi organizacji szkolenia dla uczestników projektu Postaw na przedsiębiorczość realizowanego przez Powiatowy Urząd Pracy w Będzinie w zakresie: Zakładanie i prowadzenie własnej działalności gospodarczej
Numer ogłoszenia: 64130 - 2014; data zamieszczenia: 24.02.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Urząd Pracy w Będzinie , ul. Ignacego Krasickiego 17A, 42-500 Będzin, woj. śląskie, tel. 32 2673003, 2674444, faks 32 2674153.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pup.bedzin.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usługi organizacji szkolenia dla uczestników projektu Postaw na przedsiębiorczość realizowanego przez Powiatowy Urząd Pracy w Będzinie w zakresie: Zakładanie i prowadzenie własnej działalności gospodarczej.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest świadczenie usługi, w rozumieniu ustawy, organizacji szkolenia dla uczestników projektu Postaw na przedsiębiorczość realizowanego przez Powiatowy Urząd Pracy w Będzinie w zakresie Zakładanie i prowadzenie działalności gospodarczej. 2. Zakres usługi. 1) Przeprowadzenie szkolenia w formie kursu stacjonarnego, z wyłączeniem możliwości kształcenia na odległość, w zakresie określonym w ust. 1 niniejszego punktu ogłoszenia. 2) Szkoleniem objętych zostanie 20 osób - uczestników projektu pn. Postaw na przedsiębiorczość współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Działania 8.1 Rozwój pracowników i przedsiębiorstw w regionie, Poddziałania 8.1.2 Wsparcie procesów adaptacyjnych i modernizacyjnych w regionie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, skierowanych przez Zamawiającego, z zastrzeżeniem ust. 3 niniejszego punktu ogłoszenia. 3) Szkolenie, o którym mowa w ust. 1 niniejszego punktu ogłoszenia przeprowadzone zostanie w dwóch grupach prowadzonych równolegle, liczących po 10 osób, z zastrzeżeniem ust. 3 niniejszego punktu ogłoszenia, w terminie określonym w Rozdziale III SIWZ. 3. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia liczby osób objętych szkoleniem o nie więcej niż 3 osoby w wyniku nieprzewidzianych zdarzeń losowych (np. choroba uczestnika projektu, sprawowanie opieki nad chorym członkiem rodziny, utrata statusu uczestnika projektu, niezgłoszenie się po skierowanie na szkolenie, itp.). W takim przypadku Wykonawcy będzie przysługiwać jedynie wynagrodzenie za liczbę osób faktycznie uczestniczących w zajęciach. 4. Szkolenie, dla każdej grupy, musi obejmować 150 godzin zajęć szkoleniowych, w tym 60 godzin zajęć teoretycznych, 90 godzin zajęć praktycznych, przy czym warsztaty z przygotowania biznesplanu oraz wniosku o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego z uwzględnieniem aktualnie obowiązujących Wytycznych Instytucji Pośredniczącej w sprawie Udzielania Pomocy na Rozwój Przedsiębiorczości w ramach Działania 6.2 - Wsparcie oraz Promocja Przedsiębiorczości i Samozatrudnienia oraz Poddziałania 8.1.2 - Wsparcie procesów adaptacyjnych i modernizacyjnych w regionie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w Województwie Śląskim wprowadzonych uchwałą nr 2271/179/IV/2012 Zarządu Województwa Śląskiego z dnia 21 sierpnia 2012 roku, obejmować mają 80 godzin zegarowych zajęć praktycznych i 20 godzin zajęć teoretycznych. Ponadto 10 godzin zajęć praktycznych zostanie przeznaczone na opracowanie planu prowadzenia działalności przez okres pierwszych 6 miesięcy, o którym mowa w ust. 7 pkt 6 lit. b niniejszego punktu ogłoszenia. Wyżej wymienione Wytyczne wraz załącznikami znajdują się na stronie internetowej: http://efs.wup-katowice.pl/dokumenty-programowe . Podana przez Zamawiającego liczba godzin trwania szkolenia ma przypadać na każdego uczestnika szkolenia i ma odnosić się do pełnych godzin zegarowych. Godzina zegarowa szkolenia liczy 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne liczące 60 minut (w przypadku zajęć praktycznych) oraz 45 minut oraz przerwę liczącą średnio 15 minut (w przypadku zajęć teoretycznych), przy czym długość przerw może być ustalana w sposób elastyczny. Nie ma natomiast możliwości rezygnacji z przerw kosztem skrócenia trwania zajęć w danym dniu szkolenia. 5. Zajęcia szkoleniowe muszą być prowadzone we wszystkie dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem świąt w przedziale czasowym od 8 00 do 18 00 z zastrzeżeniem, że liczba godzin zajęć szkoleniowych w ciągu jednego dnia (dziennie) wyniesie 8 godzin zegarowych, a tygodniowo (od poniedziałku do piątku) obejmować będzie 40 godzin zegarowych zajęć szkoleniowych. Niezależnie od powyższych norm Zamawiający dopuszcza również możliwość organizacji zajęć szkoleniowych w soboty w przedziale czasowym od 8 00 do 16 00, przy czym liczba zajęć szkoleniowych tygodniowo nie przekroczy 40 godzin. 6. Szkolenie zostanie przeprowadzone w oparciu o program szkolenia, o którym mowa w § 75 ust. 4 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010 r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. Nr 177, poz, 1193 ze z późn. zm.). 7. Szkolenie, w ramach każdej grupy szkoleniowej, musi być przeprowadzona w oparciu o jednakowy program szkolenia, który musi zawierać zagadnienia z zakresu: 1) Podstawy prawne uruchomienia i prowadzenia własnej działalności gospodarczej, 2) Rejestracja firmy w praktyce, 3) Księgowość i podatki w firmie, 4) Podstawy marketingu i reklamy 5) Sprzedaż i komunikacja w biznesie, techniki negocjacji, 6) Zarządzanie małą firmą, a w tym: a) budowa strategii, b) opracowanie planu prowadzenia działalności przez okres pierwszych 6 miesięcy, 7) Omówienie aktualnie obowiązujących Wytycznych Instytucji Pośredniczącej w sprawie udzielania pomocy na rozwój przedsiębiorczości w ramach Działania 6.2 - Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia oraz Poddziałania 8.1.2 - Wsparcie procesów adaptacyjnych i modernizacyjnych w regionie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w Województwie Śląskim, w tym w zakresie prawidłowego wypełnienia wniosku o przyznanie wsparcia finansowego na rozwój przedsiębiorczości wraz z załącznikami oraz wniosku o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego wraz z załącznikami - zajęcia teoretyczne, 8) Przygotowanie biznesplanu na okres dwóch lat działalności przedsiębiorstwa - warsztaty z pisania biznesplanu oraz wniosku o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego wraz z załącznikami, w oparciu o wzory dokumentów wykorzystane w ramach przedmiotowego projektu. Zamawiający wymaga, aby warsztaty były realizowane jako ostatnie zagadnienie szkolenia. 8. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić: 1) uczestnikom każdej grupy szkoleniowej dokładny rozkład zajęć szkoleniowych odpowiadający harmonogramowi szkolenia z podanymi tematami wynikającymi z programu szkolenia, który będzie wydany każdemu uczestnikowi w dniu rozpoczęcia szkolenia, 2) Zamawiającemu harmonogram zajęć szkoleniowych (dla poszczególnych grup) wraz z rozkładem tych zajęć w terminie 3 dni przed rozpoczęciem realizacji przedmiotu niniejszego zamówienia, zgodnie z harmonogramem form wsparcia stanowiącym załącznik nr 1 do umowy w sprawie udzielenia niniejszego zamówienia (wzór umowy stanowi załącznik nr 9 do SIWZ). 9. Zajęcia szkoleniowe muszą być przeprowadzone na terenie Powiatu Będzińskiego, miasta Sosnowiec, miasta Dąbrowa Górnicza lub miasta Katowice z zastrzeżeniem, że czas dojazdu i powrotu uczestników szkolenia z siedziby Zamawiającego do miejsca i z miejsca szkolenia, w którym zgodnie z programem szkolenia odbywać się będą zajęcia szkoleniowe nie może przekraczać łącznie 3 godzin dziennie. 10. Zamawiający wymaga od Wykonawcy zapewnienia odpowiedniej obsługi technicznej szkoleń poprzez wyznaczenie osoby odpowiedzialnej (osoba ta nie może być jednocześnie trenerem) między innymi za: 1) otwarcie sal przynajmniej na 20 minut przed szkoleniem, 2) wietrzenie sal, 3) zapewnienie uczestnikom szkolenia, w każdym dniu szkolenia, bezpłatnego zaplecza socjalnego, napojów oraz naczyń jednorazowych, 4) codzienne raportowanie o stanie realizacji szkolenia, 5) rozwieszenie i stałe monitorowanie wizualizacji projektu oraz odpowiednich informacji o umiejscowieniu sal szkoleniowych i współfinansowaniu szkolenia przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, 6) wykonywanie dokumentacji fotograficznej z przedmiotowego szkolenia, rozmieszczenia wizualizacji sal szkoleniowych; 7) zaopatrzenie toalet w odpowiednie środki higieniczne (papier toaletowy, mydło, ręczniki), 8) uruchomienie sprzętu technicznego przed szkoleniem. 11. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia ciągłego kontaktu osoby, o której mowa w ust.10 niniejszego punktu ogłoszenia z biurem projektu Zamawiającego polegającego między innymi na: wyznaczeniu bezpośredniego numeru kontaktowego oraz adresu e-mail do osoby upoważnionej, przygotowaniu dziennych raportów z realizacji szkolenia przesyłanych następnie na adresy e-mail podane przez Zamawiającego (raport powinien zawierać informację o czasie trwania zajęć, przerwach, ilości uczestników biorących udział w danym dniu w szkoleniu, dokumentację fotograficzną przedstawiającą oznakowanie miejsc szkoleń, sali szkoleniowych, zaplecze socjalne dla uczestników) najpóźniej do godziny 9:00 dnia roboczego następującego po dniu, którego dotyczy raport. 12. Upoważniony przedstawiciel Wykonawcy zobowiązany jest do osobistego przedstawienia raportu końcowego osobie wyznaczonej przez Zamawiającego z przeprowadzonych szkoleń oraz osobistego stawienia się każdorazowo na bezpośrednie telefoniczne, pisemne, przesłane za pomocą poczty elektronicznej e-mail lub faksem wezwanie ze strony Zamawiającego w siedzibie Zamawiającego lub innym wskazanym miejscu w uzgodnionym terminie, nie później niż do godziny 10:00 dnia następującego po dniu wezwania. 13. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uczestnikom szkolenia w trakcie trwania szkolenia warunki pracy zgodne z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy. 14. Szkolenie powinno odbywać się w dwóch salach: 1) jedna o wielkości dostosowanej do liczby 10 uczestników, odpowiednio wyposażona w: a) miejsca siedzące i stoliki lub biurka dla 10 uczestników oraz jedno krzesło lub fotel dla osoby monitorującej szkolenie z ramienia Zamawiającego lub instytucji kontrolujących, b) 10 indywidualnych stanowisk komputerowych (bezpośredni dostęp do komputera dla każdego uczestnika) oraz odpowiednią ilość licencji na oprogramowanie, c) okno (z możliwością otwarcia i zaciemnienia), d) sztuczne oświetlenie, e) dostęp do zaplecza sanitarnego, f) rzutnik multimedialny, ekran, flipchart, 2) druga o wielkości dostosowanej do liczby 10 uczestników, odpowiednio wyposażona w: a) miejsca siedzące i stoliki lub biurka dla 10 uczestników oraz jedno krzesło lub fotel dla osoby monitorującej szkolenie z ramienia Zamawiającego lub instytucji kontrolujących, b) 10 indywidualnych stanowisk komputerowych (bezpośredni dostęp do komputera dla każdego uczestnika) oraz odpowiednią ilość licencji na oprogramowanie, c) okno (z możliwością otwarcia i zaciemnienia), d) sztuczne oświetlenie, e) dostęp do zaplecza sanitarnego, f) rzutnik multimedialny, ekran, flipchart. Wykonawca zobowiązany jest oznakować miejsce prowadzenia szkolenia poprzez zamieszczenie informacji o współfinansowaniu szkolenia ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Informacja ta winna zostać opatrzona logiem Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach PO KL 2007 - 2013. Wykonawca zobowiązany jest analogicznie oznakować wszystkie dokumenty związane z przygotowaniem i zorganizowaniem zajęć szkoleniowych będących przedmiotem niniejszego zamówienia, w tym materiały szkoleniowe oraz dokumenty potwierdzające ukończenie szkolenia. 15. Wykonawca zobowiązuje się zagwarantować mieszaną metodykę prowadzenia szkolenia - wykorzystywanie aktywnych form prowadzenia zajęć (łączenie wykładów, ćwiczeń, dyskusji, burze mózgów, odwoływanie się do doświadczeń uczestników). 16. Wykonawca zapewni dodatkowo uczestnikom szkolenia każdego dnia, na co najmniej godzinę przed rozpoczęciem właściwego szkolenia grupowego, możliwość odbycia fakultatywnych, indywidualnych konsultacji z trenerami poszczególnych obszarów tematycznych. Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia bieżącej ewidencji niniejszej formy wsparcia zawierającej co najmniej następujące dane: obszar tematyczny konsultacji, imię i nazwisko oraz podpis osoby świadczącej usługę fakultatywnych konsultacji, datą usługi, czas trwania usługi w minutach, imię i nazwisko uczestnika objętego usługą, podpis uczestnika objętego usługą. 17. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uczestnikom konieczne materiały dydaktyczne - zgodne z tematyką szkolenia. Uczestnicy szkolenia otrzymają od wykonawcy komplet materiałów dydaktycznych składających się z literatury przedmiotu szkolenia (minimum 4 podręczniki (aktualne wydania, tj. 2012 r., 2013 r. lub 2014 r.) dotyczące następujących obszarów tematycznych: 1) zarządzanie firmą jednoosobową, 2) techniki skutecznej sprzedaży i marketingu, 3) zasady tworzenia i wykorzystywania biznesplanu 4) księgowość w małej firmie) oraz z materiałów dydaktycznych przygotowanych przez poszczególnych trenerów szkolenia - w formie papierowej - zbindowane oraz w formie elektronicznej na nośniku typu pendrive (co najmniej 4 GB), a także notatnik (minimum format A5 60-kartkowy) i przybory do pisania. Materiały dydaktyczne, które uczestnik otrzyma na własność muszą być nowe, nieużywanie, adekwatne do treści szkolenia, zgodne z obowiązującym stanem prawnym oraz dobre jakościowo. Dodatkowymi materiałami dydaktycznymi są: akty prawne, wzory dokumentów i formularzy z zakresu objętego tematem szkolenia. Wszystkie materiały dydaktyczne muszą zostać opatrzone stosowną wizualizacją oraz informacją o współfinansowaniu przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, dotyczy to również książek, które winny zostać opatrzone naklejkami samoprzylepnymi ze stosowną wizualizacją i informacją. Wymagane logotypy wraz z informacją o współfinansowaniu muszą być tożsame do oznakowania SIWZ / każdego załącznika składającego się na treść SIWZ. Wykonawca zobowiązuje się przekazać jeden komplet materiałów dydaktycznych Zamawiającemu najpóźniej w dniu rozpoczęcia szkolenia w przypadku materiałów trenerskich i maksymalnie do 5-tego dnia szkolenia w przypadku podręczników. Materiały dydaktyczne powinny być przekazane uczestnikom szkolenia na początku szkolenia. 18. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić dla każdej grupy, w każdym dniu szkolenia, bezpłatne zaplecze socjalne obejmujące kawę, herbatę, wodę mineralną gazowaną i niegazowaną, ciastka oraz napoje w ilości co najmniej (ilości podano dla jednej grupy szkoleniowej): 6 butelek niegazowanej wody mineralnej o pojemności 0,5 litra; 6 butelek gazowanej wody mineralnej o pojemności 0,5 litra; 100 g kawy rozpuszczalnej; 20 torebek herbaty ekspresowej; wrzątek do przygotowania kawy i herbaty w ilości zaspokajającej potrzeby uczestników szkolenia; 0,5 kg pierników w czekoladzie lub biszkoptów z dodatkiem galaretki owocowej w polewie czekoladowej; 0,5 kg ciastek kruchych lub wafli cukierniczych przekładanych masą; 0,2 kg paluszków (solone), minimum 30 kubków jednorazowych przystosowanych do napojów gorących. 19. Wykonawca zobowiązany jest przeprowadzić egzamin sprawdzający poziom wiedzy uczestników szkolenia. Przeprowadzenie egzaminu nie zwiększa liczby godzin szkolenia, musi więc zostać ujęte w ramach liczby godzin określonych przez Zamawiającego w Rozdziale II ust. 4 SIWZ - albo w ramach liczby godzin zajęć teoretycznych (w przypadku egzaminu z wiedzy teoretycznej), albo w ramach liczby godzin zajęć praktycznych (w przypadku egzaminu z wiedzy praktycznej). 20. Wykonawca zobowiązany jest wystawić każdemu uczestnikowi szkolenia po pozytywnym jego zakończeniu zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, zgodne z wymogami określonymi w § 75 ust. 3 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010 roku w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. Nr 177 poz.1193 z późn. zm.) zawierające co najmniej: 1) numer z rejestru, 2) imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia, a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzającego tożsamość, 3) nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie, 4) formę i nazwę szkolenia, 5) okres trwania szkolenia, 6) miejsce, datę wydania zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji, 7) tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, 8) podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenie. Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia winno zostać oznaczone zgodnie z wymogami wytycznych o promocji w Programie Operacyjnym Kapitał Ludzki. Zaświadczenie zostanie wydrukowane przez Wykonawcę (na białym papierze, format A4, +/- 200g/m2, połyskującym, drukiem kolorowym). Na zaświadczeniu muszą znaleźć się informacje o współfinansowaniu szkolenia przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - wymagane logotypy wraz z informacją o współfinansowaniu muszą być tożsame do oznakowania SIWZ / każdego załącznika składającego się na treść SIWZ. 21. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji przebiegu szkolenia stanowiącej: 1) dziennik zajęć edukacyjnych zawierający tytuł szkolenia, tematy (konspekt) prowadzonych zajęć, wymiar godzin zajęć edukacyjnych oraz listę obecności na szkoleniu zawierającą: tytuł prowadzonych zajęć, datę prowadzenia zajęć, a także imię, nazwisko i podpis uczestnika szkolenia, 2) listy potwierdzające odbiór przez uczestników materiałów edukacyjnych zawierające imię i nazwisko, datę odbioru materiałów oraz podpis uczestnika zajęć; 3) protokół i karty ocen z okresowych sprawdzianów efektów kształcenia oraz egzaminu końcowego, jeżeli zostały przeprowadzone, 4) rejestr wydanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji, zawierający: numer, imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia, a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzającego tożsamość, oraz nazwę szkolenia i datę wydania zaświadczenia, 22. Wykonawca zobowiązany jest: 1) wydać każdemu Uczestnikowi / Uczestniczce szkolenia jeden egzemplarz formularza poświadczającego wykonanie usługi doradczej / szkoleniowej na wzorze stanowiącym załącznik nr 10 do Wytycznych Instytucji Pośredniczącej w sprawie Udzielania Pomocy na Rozwój Przedsiębiorczości w ramach Działania 6.2 - Wsparcie oraz Promocja Przedsiębiorczości i Samozatrudnienia oraz Poddziałania 8.1.2 - Wsparcie procesów adaptacyjnych i modernizacyjnych w regionie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w Województwie Śląskim w dniu zakończenia szkolenia, 2) przekazać Zamawiającemu kserokopie formularzy poświadczających wykonanie usługi doradczej / szkoleniowej, o których mowa w ust. 22 pkt 1 niniejszego punktu ogłoszenia wydanych Uczestnikom / Uczestniczkom szkolenia, nie później niż w terminie 2 dni roboczych od dnia zakończenia szkolenia. 23. Wykonawca zobowiązany jest do wskazania numeru telefonu, pod którym będzie możliwy kontakt z Wykonawcą w dni robocze w godzinach od 7:00 do 18.00. 24. Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego dostarczenia Zamawiającemu oryginałów list obecności wraz z podpisami uczestników szkolenia nie później niż do 2 dni roboczych po zakończeniu miesiąca jeśli jego ukończenie nie przypada na koniec miesiąca oraz 2 dni roboczych po zakończeniu szkolenia, a po zakończeniu szkolenia dokumentacji obejmującej: oryginały list obecności wraz z podpisami uczestników szkolenia, protokół z egzaminu, zaświadczenia o ukończeniu szkolenia i inne dokumenty potwierdzające ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji, potwierdzenie wydania uczestnikom szkolenia materiałów dydaktycznych oraz ankiety wypełnione przez uczestników szkolenia służące do jego oceny, oznakowane zgodnie z ust. 20 niniejszego punktu ogłoszenia. 25. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu niniejszego zamówienia z należytą starannością, zgodnie z najlepszymi praktykami przyjętymi przy świadczeniu tego rodzaju usług. 26. Szkolenie winno być przeprowadzone w warunkach lokalowych dostosowanych do prowadzenia zajęć dydaktycznych i pod tym kątem odpowiednio wyposażonych. Sale dydaktyczne winny być przestronne, dostosowane do kierunku szkolenia. W trakcie trwania szkolenia należy zapewnić warunki pracy zgodne z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy. Wykonawca winien zapewnić podczas zajęć szkoleniowych dostęp do pomieszczeń sanitarnych w budynku, w którym odbywać się będą zajęcia (toaleta zlokalizowana w pobliżu sali, w której odbywać się będą zajęcia i umywalka wraz z dostępem do ciepłej wody). 27. Szkolenie winno być przeprowadzone przez instytucję szkoleniową dysponującą wykwalifikowaną kadrą wykładowców i instruktorów posiadających wykształcenie i kwalifikacje oraz doświadczenie zawodowe zgodne z kierunkiem szkolenia lub prowadzonych przedmiotów/zagadnień - a także, jeżeli są wymagane - udokumentowane uprawnienia do prowadzenia danego szkolenia. 28. Wykonawca zobowiązany jest do archiwizowania dokumentacji związanej z przeprowadzonym przedmiotem niniejszego zamówienia do roku 2020 włącznie oraz wskazania miejsca archiwizacji tej dokumentacji. 29. Wykonawca zobowiązany jest zarejestrować instytucję szkoleniową w internetowej bazie ofert szkoleniowych dostępnej na stronie internetowej: www.inwestycjawkadry.pl i aktualizować w tej bazie informację o każdym szkoleniu organizowanym w ramach projektu Postaw na przedsiębiorczość nie rzadziej niż raz w miesiącu..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00 - Usługi szkoleniowe .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 28.04.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium w niniejszym postępowaniu.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna spełnianie przez Wykonawcę warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w przypadku gdy Wykonawca ten wykaże, że posiada aktualny wpis do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzony przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej, zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r., poz. 674 z późn. zm.), składając oświadczenie według wzoru określonego w załączniku nr 5 do SIWZ.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna spełnianie przez Wykonawcę warunku posiadania wiedzy i doświadczenia, jeżeli ten wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat / przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej 3 (trzy) główne usługi odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi niniejszego zamówienia, to jest wykonał co najmniej 3 szkolenia w zakresie zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej, przy czym wymiar każdego z tych szkoleń wynosił co najmniej 60 godzin zajęć szkoleniowych, a każdym z tych szkoleń zostało objętych minimum 10 osób, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane oraz załączy dowody potwierdzające, czy każda z tych usług została wykonana lub w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych jest wykonywana należycie /, zamieszczając przedmiotowe informacje w Wykazie wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych - również wykonywanych głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ. Dowodami potwierdzającymi, czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie są: a) poświadczenie, z tym, że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, b) oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w ust. 2 pkt 2 lit. a niniejszego punktu ogłoszenia (w takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest wskazać obiektywne przyczyny uniemożliwiające uzyskanie przedmiotowego poświadczenia). W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w Wykazie wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych - wykonywanych głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w ust. 2 pkt 2 niniejszego punktu ogłoszenia. W razie konieczności, szczególnie gdy Wykaz lub dowody, o których mowa w ust. 2 pkt 2 niniejszego punktu ogłoszenia budzą wątpliwości Zamawiającego lub gdy z poświadczenia albo z innego dokumentu wynika, że zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były lub miały zostać wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu. Uwaga: W związku z upływem okresu obowiązywania przepisów przejściowych określonych w § 9 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. poz. 231), dokumenty inne niż wymienione w ust. 2 pkt 2 lit. a niniejszego punktu ogłoszenia, to jest dokumenty potwierdzające, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, określone w § 1 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817), na przykład referencje, czy rekomendacje nie będą przez Zamawiającego uwzględniane. / okres ostatnich trzech lat nie dotyczy lat kalendarzowych, przy obliczaniu tego terminu należy stosować art. 112 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny, zgodnie z którym termin oznaczony w latach kończy się z upływem dnia, który nazwą lub datą odpowiada początkowemu dniowi terminu. / należy wypełnić wszystkie pozycje formularza - Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych - wykonywanych głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ, podając w każdej wypełnionej pozycji formularza: - nazwę - przedmiot usługi odpowiadający opisowi przedmiotu zamówienia w Rozdziale II SIWZ w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, to jest co najmniej 3 główne usługi polegające na przeszkoleniu co najmniej 10 osób w zakresie zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej, o wymiarze co najmniej 60 godzin zajęć szkoleniowych w ramach każdego z tych szkoleń, - liczbę uczestników szkolenia, - wartość szkolenia w PLN, - datę wykonania każdego szkolenia, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych - datę poszczególnych szkoleń (od .- dzień, miesiąc, rok do . - dzień, miesiąc rok), - odbiorcę usługi - podmiot, na rzecz którego usługa została wykonana lub jest wykonywana (nazwę podmiotu zlecającego szkolenie, adres oraz telefon kontaktowy), ? - nazwę dowodu potwierdzającego, że usługa ta została wykonana należycie lub w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych jest wykonywana należycie - należy nazwać ten dokument poprzez oznaczenie przedmiotowego dokumentu w sposób następujący (to jest użycie następującego sformułowania): poświadczenie lub oświadczenie Wykonawcy (oświadczenie Wykonawcy dopuszczalne jest wyłącznie w przypadku, gdy z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w ust. 2 pkt 2 lit. a niniejszego punktu ogłoszenia, w takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest wskazać obiektywne przyczyny uniemożliwiające uzyskanie przedmiotowego poświadczenia), przy czym dokument ten, z zastrzeżeniem ust. 2 pkt 2 lit. b niniejszego punktu ogłoszenia, powinien być wystawiony przez osobę trzecią - podmiot zlecający usługę oraz dotyczyć wyłącznie zakresu odpowiadającego przedmiotowi zamówienia opisanego w Rozdziale II ust. 1 SIWZ, dokument należy załączyć do oferty oraz podać numer strony, którym dokument jest oznaczony w ofercie.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna spełnianie przez Wykonawcę warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym jeśli Wykonawca ten oświadczy, że dysponuje odpowiednim do wykonania zamówienia potencjałem technicznym, składając oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna spełnianie przez Wykonawcę warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia jeśli Wykonawca oświadczy, że na czas realizacji zamówienia będzie dysponował co najmniej 2 osobami wyznaczonymi do realizacji zajęć teoretycznych i praktycznych, przy czym każda z tych osób posiada wykształcenie, uprawnienia, odpowiednie kwalifikacje oraz doświadczenie zawodowe w danym zakresie tematycznym, to jest: posiada wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku - Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity: Dz. U. z 2012 r., poz. 572 ze zm.); posiada co najmniej trzyletni staż pracy związany z prowadzeniem szkoleń z zakresu zakładania i prowadzenia własnej działalności gospodarczej lub przeprowadziła w ciągu ostatnich 3 lat /* przed upływem terminu składania ofert co najmniej 3 szkolenia/kursy odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi niniejszego zamówienia, to jest szkolenia w zakresie zakładania i prowadzenia własnej działalności gospodarczej, co wykaże w formularzu - Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ, wypełniając wszystkie jego pozycje, w tym również dotyczące informacji o podstawie do dysponowania osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia. /* okres ostatnich trzech lat nie dotyczy lat kalendarzowych, przy obliczaniu tego terminu należy stosować art. 112 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny, zgodnie z którym termin oznaczony w latach kończy się z upływem dnia, który nazwą lub datą odpowiada początkowemu dniowi terminu.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna spełnianie przez Wykonawcę warunku znajdowania się w odpowiedniej sytuacji ekonomicznej i finansowej, jeżeli ten oświadczy, że znajduje się w odpowiedniej sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, składając oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    1) wypełniony formularz oferty (wzór formularza stanowi załącznik nr 1 do SIWZ 2) wypełniony program szkolenia (wzór dokumentu stanowi załącznik nr 8 do SIWZ

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) oświadczenie Wykonawcy o posiadaniu aktualnego wpisu do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ), 2) certyfikaty jakości usług - w przypadku ich posiadania - przez certyfikaty jakości usług Zamawiający rozumie: a) certyfikat systemu zarządzania jakością kształcenia / szkolenia, wydany na podstawie międzynarodowych norm ISO oraz b) akredytację kuratora oświaty w zakresie przedmiotowego szkolenia, to jest szkolenia w zakresie zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej, 3)wzór zaświadczenia o ukończeniu szkolenia, zawierający dane oraz oznakowany zgodnie z wymogami określonymi w Rozdziale II ust. 20 SIWZ 4) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, o którym mowa w Rozdziale IX ust. 5 SIWZ, o ile ofertę składa pełnomocnik

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 80
  • 2 - Posiadanie przez Wykonawcę akredytacji kuratora oświaty w zakresie przedmiotowego szkolenia - 15
  • 3 - Posiadanie przez Wykonawcę certyfikatu systemu zarządzania jakością kształcenia / szkolenia, wydany na podstawie międzynarodowych norm ISO - 5

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany istotnych postanowień zawartej umowy, w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z warunkami podanymi we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 9 do SIWZ.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pup.bedzin.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Powiatowy Urząd Pracy w Będzinie, 42-500 Będzin, ul. Ignacego Krasickiego 17a - pokój 104.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.03.2014 godzina 08:00, miejsce: Powiatowy Urząd Pracy w Będzinie, 42-500 Będzin, ul. Ignacego Krasickiego 17a - pokój numer 113.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt Postaw na przedsiębiorczość jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania 8.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Wsparcie procesów adaptacyjnych i modernizacyjnych w regionie.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.