eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zamość › Wykonanie robót dodatkowych w ramach projektu Utworzenie Muzeum Fortyfikacji i Broni w obrębie Bastionu III i Arsenału w Zamościu - instalacyjnych branży teletechnicznej, elektrycznej i sanitarnej

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-02-24

Zamość: Wykonanie robót dodatkowych w ramach projektu Utworzenie Muzeum Fortyfikacji i Broni w obrębie Bastionu III i Arsenału w Zamościu - instalacyjnych branży teletechnicznej, elektrycznej i sanitarnej
Numer ogłoszenia: 64112 - 2014; data zamieszczenia: 24.02.2014
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Zamość, Rynek Wielki 13, 22-400 Zamość, woj. lubelskie, tel. 084 6392084, faks 084 6393054 , strona internetowa www.zamosc.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót dodatkowych w ramach projektu Utworzenie Muzeum Fortyfikacji i Broni w obrębie Bastionu III i Arsenału w Zamościu - instalacyjnych branży teletechnicznej, elektrycznej i sanitarnej.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wyłonienie wykonawcy robót dodatkowych związanych z realizacją projektu Utworzenie Muzeum Fortyfikacji i Broni w obrębie Bastionu III i Arsenału w Zamościu. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie robót dodatkowych - instalacyjnych branży teletechnicznej, elektrycznej i sanitarnej, polegających na montażu i wykonaniu dodatkowych elementów instalacji, urządzeń i przewodów w ramach wykonania projektu monitoringu wizyjnego, projektu zabezpieczenia antywłamaniowego i zabezpieczenia przed pożarem, wykonanie prac związanych z montażem okablowania i szynoprzewodów oświetlenia ekspozycji oraz wykonaniu sieci kanalizacji deszczowej w ulicy Zamkowej odprowadzającej wody opadowe z całego terenu Muzeum /ulica Zamkowa, tereny przyległe, obiekty muzeum/. Konieczność wykonania wyżej wymienionych prac pojawiła się na etapie realizacji zamówienia podstawowego. Szczegółowy zakres robót dodatkowych określono w dokumentacjach projektowych oraz przedmiarach stanowiących integralną część zamówienia..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.31.43.00 - Instalowanie infrastruktury okablowania 45.23.24.40 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania ścieków 45.23.24.60 - Roboty sanitarne 45.25.56.00 - Roboty w zakresie kładzenia rur w kanalizacji .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Zgodnie z art. 66 w zw. z art. 67 ust. 1 pkt 5) ustawy Prawo zamówień publicznych - zamówienie z wolnej ręki - zamówienie dodatkowe - udzielone dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, nieobjęte zamówieniem podstawowym i nieprzekraczające łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, którego wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia; w sytuacji, gdy (a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów oraz (b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Uzasadnienie: Przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje wykonanie robót dodatkowych w ramach realizowanego projektu Utworzenie Muzeum Fortyfikacji i Broni w obrębie Bastionu III i Arsenału w Zamościu. Roboty te są niezbędne, aby można było wykonać i zakończyć umowę podstawową dotyczącą realizacji robót budowlanych i prac konserwatorskich w projekcie. Bez realizacji robót dodatkowych nie można dokończyć realizacji zamówienia podstawowego. Wykonanie prac dodatkowych jest konieczne dla kontynuacji zakresu przewidzianego w zamówieniu podstawowym. Ponadto bez wykonania robót dodatkowych zamówienie przewidziane do realizacji w ramach zamówienia podstawowego nie będzie w pełni funkcjonalne. Nieprzewidywalna sytuacja w niniejszym przypadku ma charakter obiektywny i bezwzględny i wynika z przyczyn zewnętrznych, niezależnych od Zamawiającego. Planowane roboty dodatkowe nie były możliwe do przewidzenia przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia podstawowego na etapie przygotowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Dodatkowo należy zaznaczyć, iż zamawiający dochował należytej staranności poprzez zlecenie wykonania badań poprzedzających prace projektowe, co potwierdza, iż Zamawiający nie mógł przewidzieć konieczności wykonania robót objętych zakresem zamówienia dodatkowego przed rozpoczęciem zamówienia podstawowego. Mianowicie konieczność realizacji prac ujawniła się po przystąpieniu do realizacji zamówienia podstawowego, na etapie wykonywania prac ziemnych. Natrafiono na relikty murów fortecznych - Kurtyny II-III, co doprowadziło do wstrzymania prac, wydania nowych wytycznych i zaleceń konserwatorskich oraz zobligowało Miasto Zamość do opracowania projektów zamiennych w zakresie konstrukcji obiektu muzealnego (uwzględniające ekspozycję i zachowanie odkrytych reliktów muru kurtynowego fortyfikacji), co w konsekwencji wymogło wykonanie dokumentacji zamiennej w pozostałych branżach instalacyjnych uwzględniających ekspozycję reliktów. Na etapie udzielania zamówienia podstawowego nie można było przewidzieć, iż realizacja projektu będzie wymagała opracowania projektu zamiennego uwzględniającego przesunięcie obiektu (zmiana zagospodarowania terenu Muzeum), zmiany konstrukcji obiektu uwzględniające ekspozycję i zachowanie reliktów oraz wykonania kolejnych projektów zamiennych branżowych - instalacyjnych. Uwzględnienie zaleceń konserwatorskich przełożyło się na konieczność rozszerzenia zakresu realizowanego zamówienia przy zachowaniu przesłanek art. 67. ust.1 pkt 5 pzp. Zamówienie podstawowe jest realizowane na podstawie umowy 138/2011 zawartej w dniu 1 lutego 2011r. pomiędzy Miastem Zamość a konsorcjum firm Przedsiębiorstwem Wielobranżowym Budmat Sp. jawna i Przedsiębiorstwem Budowlano - Usługowo - Handlowym Agat Sp. z o.o. Przedmiotem zamówienia podstawowego jest budowa i remont obiektów wchodzących w skład Muzeum Fortyfikacji i Broni w obrębie Bastionu III i Arsenału w Zamościu oraz zagospodarowanie przyległego terenu. Zakres umowy obejmuje remont obiektów kubaturowych Arsenału i Prochowni, wykonanie dwukondygnacyjnego obiektu, przyległego do muru kurtyny tzw. Obiektu pod wałem, przebudowę ulicy Zamkowej, zagospodarowanie i urządzenie terenu, prace konserwatorskie, wykonanie prac poprzedzających realizację aranżacji wnętrz muzealnych (prac instalacyjnych, wykończeniowych), budowę urządzeń przewodowych i bezprzewodowych dostępu do Internetu. Przed rozpoczęciem inwestycji oraz zleceniem prac projektowych Miasto wykonało na terenach fortecznych (w tym na terenie planowanego Muzeum) sondażowe badania geologiczne i archeologiczne, które jednoznacznie nie określiły lokalizacji regularnych narysów murów, a jedynie gruz ceglano-kamienny po wysadzeniu murów twierdzy w czasie jej likwidacji w końcu XIXw. W rejonie Bastionu III, na znacznym obszarze, zostały przeprowadzone badania georadarem, które również potwierdziły gruzowiska, a nie stwierdziły występowania murów. Na terenie muzeum, w sąsiedztwie Arsenału (teren projektowanego Obiektu pod wałem - ulica Szczebrzeska) wiele lat wcześniej wykonywane były sieci uzbrojenia miejskiego. Nadzory archeologiczne prowadzone w czasie ich realizacji również nie stwierdziły występowania reliktów murów. A zatem, z dużym prawdopodobieństwem Zamawiający mógł stwierdzić, że na terenie planowanej inwestycji relikty murów nie istnieją lub istnieją w niewielkim procencie. Miasto Zamość nie miało podstaw, aby wykonywać pełne badania archeologiczne w świetle wyników badań sondażowych, georadarowych oraz nadzorów archeologicznych. Dopiero po rozpoczęciu inwestycji, kiedy zamknięto ruch i zlikwidowano ulicę Szczebrzeską oraz przeprojektowano przebieg ulicy Zamkowej w celu realizacji nowego Obiektu pod wałem w murze kurtynowym można było prowadzić szczegółowa badania archeologiczne, które odsłoniły relikty dawnych fortyfikacji. Realizację zamówienia podstawowego rozpoczęto zgodnie z dokumentacją techniczną opracowaną na zlecenie Zamawiającego w roku 2009. Dokumentacja przewidywała w ramach nowobudowanego Obiektu pod wałem (zamiennie zwanego również Budynkiem pod wałem) pełną rekonstrukcję muru kurtyny jako żelbetową ścianę, ponieważ wykonane sondażowe badania archeologiczne w miejscu potencjalnego występowania muru kurtynowego z galerią strzelniczą dały wyniki negatywne (stwierdzono jedynie gruz z wysadzonych murów). Projekt Obiektu pod wałem zakładał, że mur kurtyny na znacznym obszarze nie istnieje (tam gdzie wykonano wykopy sondażowe), a tam gdzie wykopów nie realizowano (rejon ul. Szczebrzeskiej) założono w projekcie możliwość występowania reliktów architektury fortecznej i ich ekspozycję pod szklaną podłogą we wschodniej części, przewidziano również, iż ewentualne zmiany zakresu projektu będą możliwe w formie nadzoru autorskiego. Z racji zaleceń konserwatorskich powyższe rozwiązanie nie było możliwe. W trakcie realizacji prac pod ulicą Szczebrzeską odkryto nie XIX wieczne ślady galerii strzelniczej, jak przewidywano, lecz starsze XVII wieczne żebra kamienne, które wzmacniały mur kurtyny jeszcze przed XIX wieczną modernizacją fortyfikacji twierdzy. Relikt XVII wiecznych fortyfikacji twierdzy jest znaleziskiem bardzo cennym dla zobrazowania przekształceń fortyfikacji Twierdzy Zamość. W wyniku odkrycia muru kurtyny w obrysie Obiektu pod wałem nie było możliwe posadowienie ściany żelbetowej będącej odtworzeniem muru kurtyny (po pokryciu jej cegłą licową) zgodne z pierwotnymi założeniami projektowymi. Zgodnie z ustaleniami Wojewódzkiej Rady Ochrony Zabytków konieczne było dostosowanie układu bryły projektowanego Obiektu pod wałem do ustalonej w wyniku odkryć i w badań linii kurtyny. Zachowane żebra występują na wyższym poziomie niż mur kurtyny i muszą być eksponowane we wnętrzu obiektu (a nie pod posadzką), co z kolei wymusza zmianę aranżacji wnętrz w tym miejscu. Zachowanie i ekspozycja reliktów liniowego muru kurtyny wymusiła na projektantach zupełnie inny schemat statyczny konstrukcji. Nowy mur żelbetowy kurtyny jest niejako zawieszony nad reliktem, który prawie w całości będzie eksponowany pod podłogą szklaną w obiekcie. Takie rozwiązanie ekspozycji reliktu z jednoczesną realizacją nad reliktem żelbetowej ściany wyłożonej od zewnątrz cegłą, aby odbierana była jak dawny ceglany mur kurtyny, spowodowało konieczność znacznego wzmocnienia elementów konstrukcyjnych z wprowadzeniem nowych, nie istniejących w poprzednim rozwiązaniu, jak żelbetowe oczepy oraz żebra wysunięte na kilka metrów (pod poziomem gruntu) przed obiekt z obu stron. Jednocześnie odkrycia XVII wiecznych kamiennych żeber wzmacniających mur kurtyny spowodowały konieczność znacznej modyfikacji aranżacji wnętrz, a tym samym zmiany projektów w branżach instalacyjnych. Przygotowano projekt z rozwiązaniami zamiennymi uwzględniającymi ustalenia Wojewódzkiej Rady Ochrony Zabytków, na podstawie którego Zamawiający otrzymał Pozwolenie na budowę (decyzja nr 325/2012 z dnia 26 września 2012r. zmieniająca w części decyzję nr 452/2009 z dnia 12.11.2009r. - zmiana usytuowania i rozwiązań projektowych Obiektu pod wałem przy murze kurtyny II - III, wraz z zagospodarowaniem terenu) oraz Decyzję WUOZ nr IN.III.5142. 37.4.2012 z dnia 28 sierpnia 2012r. zmieniająca treść decyzji IN.III.4010/ZA/740/1394/09 - pozwolenie konserwatorskie na wykonanie prac przy zabytku. Na mocy aneksu nr 2 do Umowy zawartego w dniu 18 grudnia 2012r. z wykonawcą robót budowlanych i prac konserwatorskich wprowadzono do realizacji zamienną dokumentację projektową. Wzmocnienie i wprowadzenie nowych elementów konstrukcji, konserwacja i ekspozycja reliktów w dużo większym zakresie niż przewidywał projekt pierwotny, w tym wprowadzenie dużo większej powierzchni podłogi szklanej, podświetlenie reliktów, spowodowały konieczność zmian rozwiązań projektowych instalacji elektrycznych, teletechnicznych, zabezpieczenia obiektów muzealnych, zabezpieczenia ekspozycji, instalacji przeciwpożarowej, aranżacji wnętrz oraz konieczność ponownego uzgodnienia w/w projektów. Przesunięcie projektowanego Obiektu pod wałem w kierunku zachodnim o 14 metrów spowodowało znaczną zmianę zagospodarowania terenu Muzeum, co spowodowało konieczność przeprojektowania przebiegu projektowanej ulicy Zamkowej z zastosowaniem nowych rozwiązań technicznych odprowadzenia wód opadowych z terenu ulicy, terenu przyległego oraz trzech obiektów muzealnych. Wcześniej przewidziane odprowadzenie wód opadowych, powierzchniowo poza teren muzeum, po przesunięciu Obiektu pod wałem zmieniającym ukształtowanie terenu muzeum, stało się nie możliwe i zaistniała konieczność odprowadzenia nadmiaru wód deszczowych za pomocą podziemnej sieci kanalizacji deszczowej. Zamawiający zlecił w ramach nadzoru autorskiego dodatkową zamienną dokumentację branży drogowej i sanitarnej ulicy Zamkowej. Pierwotnie zakładany zakres zamówienia podstawowego był w pełni funkcjonalny, jego zmiana nie była spowodowana dążeniem do poprawy parametrów technicznych, źle przygotowanym procesem inwestycyjnym, źle sporządzonym projektem, lub chęcią rozszerzenia parametrów technicznych. Sytuacja, w jakiej znalazł się Zamawiający nie była możliwa do przewidzenia w chwili zlecania przedmiotu zamówienia. Zamawiający nie był w stanie przewidzieć sytuacji, iż inwestycja zostanie wstrzymana na okres siedemnastu miesięcy (wstrzymanie robót - kwiecień 2011r. - wznowienie wrzesień 2012r.), trudności w uzgadnianiu rozwiązań zamiennych, zmian w projekcie konstrukcji Budynku pod wałem skutkujących koniecznością dostosowania projektów w pozostałych branżach. Długotrwały okres opracowywanie projektów zamiennych, uzgadniania rozwiązań zamiennych przez służby konserwatorskie (obrady Wojewódzkiej Rady Konserwatorskiej w Lublinie - 2-krotnie - sierpień 2011, marzec 2012r) spowodował, iż technologie przewidziane do realizacji w projekcie podstawowym stały się technologiami przestarzałymi i przestały spełniać wymogi projektu. Po tak długim okresie wstrzymania robót, opracowywania dokumentacji zamiennej i uzgadniania jej ze służbami konserwatorskimi, niektóre z robót (branży teletechnicznej, elektrycznej - okablowania) oraz urządzeń przewidzianych do realizacji lub montażu w ramach dokumentacji podstawowej nie mogą zostać zrealizowane w pierwotnie zaprojektowany sposób, gdyż byłoby to sprzeczne z zasadami sztuki budowlanej (kolizje z eksponowanymi reliktami), normami, obowiązującymi przepisami prawa i założeniami projektu (najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne). Na etapie przygotowywania specyfikacji istotnych warunków zamówienia Zamawiający nie mógł przewidzieć, iż okres przygotowania i uzgadniania dokumentacji zamiennej spowoduje, iż rozwiązania projektowa przyjęte w zamówieniu podstawowym przestaną spełniać wymogi projektu. W związku z powyższym części prac wynikająca z nowej dokumentacji zamiennej została potraktowana jako roboty zamienne w ramach umowy podstawowej, natomiast dodatkowe roboty, które nie były objęte dokumentacją podstawową zostały potraktowane jako zamówienie dodatkowe, Zamawiający nie ma jednak możliwości oddzielenia zakresu zamiennego i dodatkowego, i tylko realizacja zamówienia dodatkowego wraz z realizacją zakresu wynikającego z umowy podstawowej gwarantuje poprawnie wykonania zamówienia. Udzielenie zamówienia dodatkowego jest ściśle powiązane z prawidłowym wykonanie zamówienia podstawowego, tzn. takim, które spełni podstawowe wymagania funkcjonalne, zgodne z założeniami projektu pierwotnego. Zamawiający dochował wszelkich starań przed podjęciem inwestycji, aby teren przebadać i nie mógł przewidzieć, że odkrycia reliktów będą tak znaczne, a warunki ich zachowania i ekspozycji w Obiekcie pod wałem w tak znaczący sposób będą miały wpływ na zmianę projektu w zakresie konstrukcji, co z kolei przełoży się na konieczność dostosowania pozostałych projektów. Przyjęcie do realizacji zamiennej dokumentacji wymusiło konieczność przeprojektowania instalacji elektrycznych i teletechnicznych, monitoringu wizyjnego, SWiN i SSP, zmianę aranżacji wnętrz oraz zmianę przebiegu i odwodnienie ulicy Zamkowej. Zmienione projekty otrzymały pozwolenie konserwatorskie oraz pozwolenie na budowę: 1. Decyzja pozwolenie na budowę instalacja monitoringu, zabezpieczenia obiektów muzealnych, inst. p. poż., inst. teletechniczne syst. audiowizualnych: Decyzja nr 339/2011 z dnia 01.09.2011r zmieniona w części Dec nr 148/2013 z dnia 21.06.2013r. Decyzja Pozwolenie Konserwatorskie nr IN.III.4010/ZA/822/1504/10 z dnia 30.11.2010r zmieniona w części Dec. nr IN.III.5142.33.3.2013 z dnia 20.06.2013r. 2. Decyzja pozwolenie na aranżację wnętrz obiektów muzealnych: Decyzja nr 338/2011 z dnia 01.09.2011r zmieniona w części Dec nr 138/2013 z dnia 11.06.2013r. Dec. Pozwolenie Konserwatorskie nr IN.III.4010/ZA/165/315 z dnia 21.03.2011r zmieniona w części Dec. nr IN.III.5142.33.2.2013 z dnia 24.05.2013r. 3. Zmiana Decyzji pozwolenie na budowę nr 452/2009 z dnia 12.11.2009r w części dot. zmiany przebiegu ulicy Zamkowej oraz odwodnienia terenu Dec. nr 187/2013 z dnia 24.07.2013r. Decyzja Pozwolenie Konserwatorskie nr IN.III.4010/ZA/106/247/08 z dnia 05.03.2008r zmieniona w części Dec. nr IN.III.5142.64.1.2013 z dnia 22.07.2013r. Zakres nie objęty zakresem zamówienia podstawowego zrealizowany zostanie w ramach robót dodatkowych, których Zamawiający nie mógł przewidzieć na etapie przygotowania inwestycji. Zamówienie dodatkowe polega na wykonaniu robót dodatkowych na poszczególnych obiektach Muzeum niezbędnych do wykonania zamówienia podstawowego. Szczegółowy opis robót wg pkt 1-5: Ad. 1. Budowa dodatkowego okablowania instalacji audiowizualnych - po wprowadzeniu projektów zamiennych zmianie uległy niektóre lokalizacje urządzeń teletechnicznych w związku z czym, istnieje konieczność wykonania dodatkowego okablowania (położenia dodatkowych przewodów, wykucia dodatkowych bruzd). Ad. 2. Wykonanie dodatkowych zakresów prac w ramach budowy systemu zabezpieczenia monitoringu - po wprowadzeniu projektów zamiennych zaistniała konieczność montażu dodatkowych ilości kamer, wzrost jakości kamer, wprowadzenie dodatkowej macierzy oraz wzrost ilości przewodów. Realizacja zabudowy dodatkowych urządzeń i okablowania wynika z konieczności dostosowania przyjętych rozwiązań projektowych do przepisów oraz uzgodnień z Narodowym Instytutem Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów. Ad. 3. Wykonanie dodatkowych zakresów prac w ramach budowy instalacji SWiN oraz SSP - po wprowadzeniu projektów zamiennych zaistniała konieczność wprowadzenia dodatkowych ilości czujek otwarcia gablot, zbicia szyby, dodatkowych barier ochronnych, dodatkowych ilości czujek dymu i czujek liniowych dymu oraz wzrost ilości przewodów. Realizacja zabudowy dodatkowych urządzeń wynika z konieczności dostosowania przyjętych rozwiązań projektowych do przepisów oraz uzgodnień z Narodowym Instytutem Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów. Podstawą realizacji zamówienia dodatkowego jest obligatoryjna zmiana warunków i uzgodnień dokumentacji projektowej na podstawie której, realizowane jest zamówienie podstawowe, w zakresie dotyczącym instalacji teletechnicznych zabezpieczenia i monitoringu obiektów muzealnych przez Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów. Ad. 4. Wykonanie prac związanych z montażem okablowania i szynoprzewodów oświetlenia ekspozycji. Wykucie bruzd i ułożenie przewodów dla oświetlenia ekspozycji muzealnych na etapie wykonywania instalacji SSW, SSP oraz monitoringu, jest niezbędne ze względów technologicznych. Dla w/w instalacji kucie bruzd będzie odbywało się w tym samym czasie, instalacje będą również ułożone częściowo po tych samych trasach. Realizacji prac związanych z wykonywaniem oprzewodowania nie jest możliwa do wstrzymania. Wykonawca prac budowlanych przystąpił do realizacji prac wykończeniowych, nie będzie ich mógł jednak zakończyć bez wykonania robót dodatkowych. Realizacja prac związanych z wykonaniem instalacji wchodzących w zakres zamówienia dodatkowego musi zostać wykonana wyprzedzająco z uwagi na konieczność wykonania ich przed wykonaniem robót wykończeniowych (okładzin ścian, podłóg, sufitu podwieszanego). Zrealizowanie zadania podstawowego bez wykonania tych prac spowodowałby konieczność wykonania robót rozbiórkowych na etapie realizacji kolejnego zamówienia. Wykonanie prac związanych z realizacją zakresu zostało pierwotnie przewidziane w drugiej części zamówienia. Konieczność zmian kolejnych dokumentacji projektowych, wstrzymanie robót budowlanych zamówienia podstawowego skróciły czas realizacji poszczególnych części zamówienia. W związku z tym, powyższy zakres prac (okablowanie, szynoprzewody oświetlenia ekspozycji) został wyłączony z zamówienia dot. aranżacji wnętrz obiektów muzealnych, którego realizacja może nastąpić po zrealizowaniu wszelkich robót budowlanych w trzech obiektach muzealnych. Ad 5. Wykonanie odcinka kanalizacji deszczowej w projektowanej ulicy Zamkowej. Wykonanie dodatkowego odcinka sieci kanalizacji deszczowej spowodowane jest zmianą ukształtowania terenu muzeum, po przesunięciu Obiektu pod wałem w murze Kurtyny II-III. Obiekt został przesunięty w kierunku Prochowni o 14,0m wzdłuż rekonstruowanego muru kurtynowego. Pomiędzy Bramą Szczebrzeską a Obiektem pod wałem zostanie uformowany wał ziemny (odtworzony element fortyfikacji ziemnych) ze spadkiem w kierunku terenów muzeum. Nadmiar wód opadowych odprowadzany powierzchniowo na teren utwardzonej ulicy Zamkowej i terenów przyległych do obiektu Arsenału stwarza zbyt duże zagrożenie zalewania terenu (zbyt duża powierzchnia zlewni). W związku z powyższym w ramach nadzoru autorskiego Zamawiający zlecił wykonanie szczegółowej dokumentacji projektowej branży sanitarnej dotyczącej odprowadzenia wód deszczowych nowym odcinkiem sieci kanalizacji deszczowej. Podstawą realizacji zamówienia dodatkowego jest dokumentacja projektowa oraz przedmiary robót. Wykonanie zamówienia dodatkowego jest niezbędne i konieczne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, jego wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, której nie można było stwierdzić na etapie przygotowania SIWZ. Wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Z przyczyn technicznych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego nie jest możliwe. Wykonawca robót podstawowych nie będzie mógł ich realizować bez wykonania wyżej wskazanych robót dodatkowych. Dodatkowo plac budowy został w całości przekazany wykonawcy robót budowlanych i prac konserwatorskich, a wykonanie prac jest technologiczne powiązane z podstawowym zakresem przewidzianym do realizacji. Technologicznie zakres robót dodatkowych zazębia się i przenika z technologią realizowanych robót podstawowych. Stworzenie odrębnego frontu robót dla zakresu przewidzianego do realizacji w ramach zamówienia dodatkowego, a także podział robót na dwa odrębne zakresy realizowane przez dwóch wykonawców nie jest możliwy. Ponadto powierzenie zakresu robót dodatkowych innemu wykonawcy powodowałby znaczne problemy organizacyjne na styku poszczególnych prac. Taka organizacja robót mogłaby doprowadzić do utraty uprawnień z tytułu gwarancji, rękojmi i kar umownych, ponieważ w praktyce nie byłoby możliwe rozdzielenie odpowiedzialności za całość wykonanych robót pomiędzy wykonawców, co mogłoby przyczynić się do niemożliwości skutecznego dochodzenia uprawnień z tytułu gwarancji i rękojmi. Próba rozdzielenia prac oznaczałby ponadto konieczność wstrzymania, ze względów technologicznych, prac wykonywanych w ramach umowy podstawowej lub rozbiórkę prac wykonanych przez wykonawcę robót podstawowych, co przełożyłoby się na konieczność poniesienia dodatkowych nakładów finansowych. Działania powyższe należałoby uznać za działanie nieracjonalne z punktu racjonalnego gospodarowania środkami publicznymi. Pod względem organizacji robót, zakresy te nie są możliwe do rozdzielenia. Nie jest też możliwy odbiór obiektów wykonanych zgodnie z zakresem prac przewidzianym do realizacji w ramach umowy podstawowej bez wykonania pełnego zakresu robót dodatkowych. Bez zamówienia dodatkowego wykonawca nie jest w stanie należycie wykonać umowy o wykonanie zamówienia podstawowego. Zaistniała sytuacja nie jest również wynikiem zaniedbań i niestaranności ze strony zamawiającego, gdyż była bezpośrednią konsekwencją odkrycia niezinwentaryzowanego obiektu fortecznego. Całość robót dodatkowych została sprawdzona pod względem ilościowym przez inspektorów nadzoru sprawujących nadzór nad inwestycją - ZDI Sp. z o.o. W związku z powyższym, należy stwierdzić, iż udzielenie zamówienia publicznego w trybie art. 66 w zw. z art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. a i b) ustawy Prawo zamówień publicznych należy uznać za w pełni uzasadnione. Spełnione zostały przesłanki trybu zamówienia z wolnej ręki określone w art. 67 ust.1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, zgodnie z którym wykonanie zamówienia dodatkowego jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, a jego wykonanie jest konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia oraz przesłanka, że wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Wartość zamówienia dodatkowego nie przekracza 50% wartości realizowanego zamówienia podstawowego i wynosi 8,52 % wartości realizowanego zamówienia podstawowego. Łącznie wartość udzielonych zamówień dodatkowych wraz z zamówieniem planowanym do udzielenia wynosi 28,87 % wartości realizowanego zamówienia podstawowego. Zamówienie jest niezbędne do prawidłowego zrealizowania Projektu dofinansowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko - Priorytet XI. Kultura i dziedzictwo kulturowe, Działanie 11.1 Ochrona i zachowanie dziedzictwa kulturowego o znaczeniu ponadregionalnym.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Konsorcjum firm: Lider: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BUDMAT Sp.J. Tadeusz Rozmus, Józef Małysz, ul. Namysłowskiego 2, 22-400 Zamość, kraj/woj. lubelskie.

  • Partner Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budowlano -Usługowe -Handlowe AGAT Sp. z o.o., ul. Domaszowska 46, 25-320 Kielce, kraj/woj. świętokrzyskie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.