eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Krapkowice › ¦wiadczenie ochrony ubezpieczeniowej w zakresie ubezpieczenia odpowiedzialno¶ci cywilnej, ubezpieczenie mienia Gminy Krapkowice i podleg³ych jednostek w okresie 36 miesiêcy od 2019r. do 2022r.

Tre¶æ lub zakres tego przetargu uleg³y zmianie. Zobacz opublikowan± do tego przetargu poprawkê.



Og³oszenie z dnia 2018-10-23



Og³oszenie nr 639870-N-2018 z dnia 2018-10-23 r.

Gmina Krapkowice: ¦wiadczenie ochrony ubezpieczeniowej w zakresie ubezpieczenia odpowiedzialno¶ci cywilnej, ubezpieczenie mienia Gminy Krapkowice i podleg³ych jednostek w okresie 36 miesiêcy od 2019r. do 2022r.
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - Us³ugi

Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe

Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej

Nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych

Nie


Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy

Nie

Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania

Tak

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania: marschall Kancelarie Brokerów Ubezpieczeniowych sp. z o.o. 45-056 OPOLE ul Ko¶nego 3/3, kontakt Zbigniew Marschall tel. 601 550 622, fax 77 442 72 11, e-mail: biuro@marschall.pl
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych

Nie


Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:
Informacje dodatkowe: Zamawiaj±cy wyznacza do kontaktowania siê z Wykonawcami: W sprawach formalno-prawnych zwi±zanych z postêpowaniem o udzielenie zamówienia i zawarciem umowy - Agnieszka Kaczmarczyk e-mail: a.kaczmarczyk@krapkowice.pl tel. 77 44 66 874, fax. 77 44 66 808 w terminach: w poniedzia³ek 7 30-17 00 wtorek, ¶roda, czwartek -7 30 15 30, w pi±tek w godz. pomiêdzy 7 30 - 14 00. W zakresie przedmiotu zamówienia Broker : marschall Kancelarie Brokerów Ubezpieczeniowych sp. z o.o. 45-056 OPOLE Ko¶nego 3/3 kontakt Zbigniew Marschall Tel.601 550 622 , Fax (77) 442 72 11, e-mail: biuro@marschall.pl

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Krapkowice, krajowy numer identyfikacyjny 53141309900000, ul. ul. 3 Maja  17 , 47303   Krapkowice, woj. opolskie, pañstwo Polska, tel. 774 466 800, e-mail umig_przetargi@krapkowice.pl, faks 774 466 888.
Adres strony internetowej (URL): www.bip.krapkowice.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):

Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)

Tak
www.bip.krapkowice.pl


Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
www.bip.krapkowice.pl


Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
pisemnie, osobi¶cie, za po¶rednictwem operatora pocztowego, kurierem
Adres:
Urz±d Miasta i Gminy w Krapkowicach, ul. 3 Maja 17, 47-303 Krapkowice, sekretariat II piêtro


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: ¦wiadczenie ochrony ubezpieczeniowej w zakresie ubezpieczenia odpowiedzialno¶ci cywilnej, ubezpieczenie mienia Gminy Krapkowice i podleg³ych jednostek w okresie 36 miesiêcy od 2019r. do 2022r.
Numer referencyjny: OST.271.3.3.2018
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Us³ugi
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:

Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:

Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do udzielenia ³±cznie nastêpuj±cych czê¶ci lub grup czê¶ci:
Zamawiaj±cy nie dopuszcza mo¿liwo¶æ sk³adania oddzielnych ofert czê¶ciowych na Zadanie A i Zadanie B, Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia : Oferty ³±cznej na Zadanie A + Zadanie B
Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
1 (A+B)


II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest ¦wiadczenie ochrony ubezpieczeniowej w zakresie ubezpieczenia odpowiedzialno¶ci cywilnej, ubezpieczenia mienia Gminy Krapkowice i podleg³ych jednostek w okresie 36 miesiecy od 2019r. do 2022r. -Zamówienie obejmuje: ZADANIE A -UBEZPIECZENIE ODPOWIEDZIALNO¦CI CYWILNEJ. -Ubezpieczenie odpowiedzialno¶ci cywilnej z tytu³u prowadzenia dzia³alno¶ci, posiadania mienia i szkód spowodowanych przez zatrudnione osoby ZADANIE, B UBEZPIECZENIA MIENIA w tym: -Ubezpieczenie mienia od ognia i innych zdarzeñ losowych w tym wandalizmu, ubezpieczenie maszyn i urz±dzeñ od ryzyk wszystkich, -Ubezpieczenie mienia od kradzie¿y, kradzie¿y z w³amaniem, rabunku i dewastacji, szyb od st³uczenia, Ubezpieczenie sprzêtu elektronicznego od ryzyk wszystkich. Wykonawca mo¿e z³o¿yæ jedn± ofertê na zadania A+B ³±cznie. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu w tym w szczególno¶ci: z ustaw± z dnia 26 05 2017 r. o dzia³alno¶ci ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Dz. U. 2017, poz.1170)

II.5) G³ówny kod CPV: 66500000-5
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
66516400-4
66515100-4
66515400-7
66515000-3


II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ udzielenia zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp do 50% warto¶ci zamówienia podstawowego na warunkach okre¶lonych w SIWZ Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ udzielenia zamówieñ, o których mowa w art.67 ust.1 pkt6 w nastêpuj±cych przypadkach: a) Zachodzi konieczno¶æ zwiêkszenia wielko¶ci zamówienia w przypadku zmiany lub aktualizacji przedmiotu ubezpieczenia na skutek dokonanych inwestycji - zwiêkszenia Sumy Ubezpieczenia w wyniku nabycia nowych sk³adników mienia lub zwiêkszenia warto¶ci posiadanego mienia wskutek dokonanych modernizacji lub ulepszenia; b) Zachodzi potrzeba uzupe³nienia Sumy Gwarancyjnej w dobrowolnym ubezpieczeniu odpowiedzialno¶ci cywilnej na skutek jej zmniejszenia w nastêpstwie wyp³at odszkodowañ; c) Zachodzi konieczno¶æ krótkoterminowego przed³u¿enia okresu ubezpieczenia.
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach:  36   lub dniach:
lub
data rozpoczêcia:   lub zakoñczenia:
Okres w miesi±cachOkres w dniachData rozpoczêciaData zakoñczenia
2019-03-01

II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków: O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy: a) nie podlegaj± wykluczeniu, b) spe³niaj± poni¿sze warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce: KOMPETENCJI LUB UPRAWNIEÑ DO PROWADZENIA OKRE¦LONEJ DZIA£ALNO¦CI ZAWODOWEJ. Wykonawca spe³ni warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e jest podmiotem uprawnionym do prowadzenia dzia³alno¶ci ubezpieczeniowej na terenie RP, na warunkach okre¶lonych w Ustawie z dnia 11 wrze¶nia 2015r. o dzia³alno¶ci ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (t.j. Dz.U. 2017, poz. 1170 z pó¼n. zm.). Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie niniejszego zamówienia musz± wykazaæ, ¿e ka¿dy wykonawca spe³nia warunek okre¶lony powy¿ej. W takim przypadku wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, ¿aden z nich nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu z powodu przes³anek, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, oraz o których mowa w punkcie 4.7- SIWZ przes³anki wykluczenia. Spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu wykonawcy wykazuj± zgodnie wszyscy wykonawcy. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców, wymagane o¶wiadczenia sk³ada ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. Na wezwanie zamawiaj±cego zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy Prawo zamówieñ publicznych ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie przedk³ada równie¿ dokumenty okre¶lone w punkcie 5.6.SIWZ Dokumenty te potwierdzaj± spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, którym ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej sk³ada ka¿dy z wykonawców. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców OWU o sk³ada ten z Wykonawców, którego Ogólne Warunki Ubezpieczenia bêd± mia³y zastosowanie w umowie ubezpieczenia.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków: Zamawiaj±cy nie okre¶la ¿adnych warunków w tym zakresie
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków: Zamawiaj±cy odstêpuje od okre¶lenia warunku w tym zakresie.
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe: Zamawiaj±cy zaleca realizacjê zamówienia bez polegania na potencjale innych wykonawców. Wykonawcy, którzy nie wyka¿± spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu, podlegaæ bêd± wykluczeniu z udzia³u w postêpowaniu. Zamawiaj±cy mo¿e na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ ¿e wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia.

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)






Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)

III.3) WYKAZ O¦WIADCZEÑ SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W CELU WSTÊPNEGO POTWIERDZENIA, ¯E NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPE£NIA WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ SPE£NIA KRYTERIA SELEKCJI

O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW , SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

I. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu na podstawie art. 24 ust 5 ustawy Pzp : a) odpis z w³a¶ciwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust5 pkt.1 ustawy Pzp II. Zgodnie z art.24 ust11 ustawy Pzp, Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 Pzp, przeka¿e Zamawiaj±cemu o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej co inni Wykonawcy bior±cy udzia³ w postêpowaniu, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp, sporz±dzone zgodnie z tre¶ci± DRUKU 02_2 . O¶wiadczenie powinno byæ z³o¿one w siedzibie Zamawiaj±cego w oryginale i dostarczone w kopercie oznaczonej napisem "O¶wiadczenie - grupa kapita³owa". Wraz ze z³o¿eniem o¶wiadczenia, Wykonawca mo¿e przedstawiæ dowody, ¿e powi±zania z innym Wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w postêpowaniu o udzielenie zamówienia.

III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
W celu potwierdzenia spe³niania warunków, o których mowa w pkt. 5 SIWZ Wykonawca przedk³ada: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu zamawiaj±cy zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy Prawo zamówieñ publicznych przed udzieleniem zamówienia wezwie wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym, nie krótszym ni¿ 5 dni terminie, aktualnych na dzieñ z³o¿enia o¶wiadczeñ i dokumentów: 1) odpisu z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, W celu potwierdzenia, ¿e oferowane us³ugi odpowiadaj± wymaganiom okre¶lonym przez zamawiaj±cego w DRUKU NR3 - Opis przedmiotu zamówienia, wykonawca przed³o¿y: Ogólne Warunki Ubezpieczenia maj±ce zastosowanie odpowiednio do ubezpieczeñ objêtych zamówieniem. Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punkcie 1 - sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci. Dokumenty, o których mowa w punkcie 1 powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w punkcie 1 zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby (terminy wystawienia dokumentów nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert). W przypadku wskazania przez wykonawcê dostêpno¶ci o¶wiadczeñ lub dokumentów, o których mowa powy¿ej w formie elektronicznej pod okre¶lonymi adresami internetowymi ogólnodostêpnych i bezp³atnych baz danych, zamawiaj±cy pobierze samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcê o¶wiadczenia lub dokumenty. Zamawiaj±cy ¿±da od wykonawcy przedstawienia t³umaczenia na jêzyk polski wskazanych przez wykonawcê i pobranych samodzielnie przez zamawiaj±cego dokumentów. W przypadku wskazania przez wykonawcê o¶wiadczeñ lub dokumentów, o których mowa w punktach 5.5., 5.6, 5.7, 5.8 i 5.9 SIWZ , które znajduj± siê w posiadaniu zamawiaj±cego, w szczególno¶ci o¶wiadczeñ lub dokumentów przechowywanych przez zamawiaj±cego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, zamawiaj±cy w celu potwierdzenia okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. 1 i 3 ustawy, skorzysta z posiadanych o¶wiadczeñ lub dokumentów, o ile s± one aktualne. Je¿eli jest to niezbêdne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postêpowania o udzielenie zamówienia, zamawiaj±cy mo¿e na ka¿dym etapie postêpowania wezwaæ wykonawców do z³o¿enia wszystkich lub niektórych o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e nie podlegaj± wykluczeniu oraz spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli zachodz± uzasadnione podstawy do uznania, ¿e z³o¿one uprzednio o¶wiadczenia lub dokumenty nie s± ju¿ aktualne, do z³o¿enia aktualnych o¶wiadczeñ lub dokumentów. Sprawdzenie warunków udzia³u w postêpowaniu odbywaæ siê bêdzie na podstawie przed³o¿onych przez wykonawcê dokumentów i o¶wiadczeñ na zasadzie spe³nia/nie spe³nia oddzielnie na ka¿de zadanie. Je¿eli wykaz, o¶wiadczenia lub inne z³o¿one przez wykonawcê dokumenty budz± w±tpliwo¶ci zamawiaj±cego, mo¿e on zwróciæ siê bezpo¶rednio do w³a¶ciwego podmiotu, na rzecz którego us³ugi by³y wykonane o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. W przypadku w±tpliwo¶ci co do tre¶ci dokumentu z³o¿onego przez wykonawcê, zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê do w³a¶ciwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbêdnych informacji dotycz±cych tego dokumentu. INFORMACJA DLA WYKONAWCÓW WSPÓLNIE UBIEGAJ¡CYCH SIÊ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, ¿aden z nich nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu z powodu przes³anek, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, oraz o których mowa w punkcie 4.7SIWZ, natomiast spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu wykonawcy wykazuj± zgodnie z punktami od 4.1 do 4.3.SIWZ W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców, o¶wiadczenie stanowi±ce wstêpne potwierdzenie, ¿e wykonawca: a) nie podlega wykluczeniu, b) spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, o której mowa w punkcie sk³ada ka¿dy z wykonawców. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców dokumenty, o których mowa w pkt. 5.6.1 SIWZ sk³ada ten z Wykonawców, którego Ogólne Warunki Ubezpieczenia bêd± mia³y zastosowanie w umowie ubezpieczenia.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

Pe³nomocnictwo; Pe³nomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o wspó³dzia³aniu, z której bêdzie wynikaæ przedmiotowe pe³nomocnictwo. Pe³nomocnik mo¿e byæ ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postêpowaniu albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy. Pe³nomocnictwo do podpisania oferty obejmuj±ce tak¿e czynno¶æ potwierdzania za zgodno¶æ z orygina³em dokumentów sk³adaj±cych siê na ofertê i sk³adanych wraz z ofert± - o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów z³o¿onych wraz z ofert±. Tre¶æ pe³nomocnictwa musi jednoznacznie wskazywaæ czynno¶ci, do wykonywania których pe³nomocnik jest upowa¿niony. Pe³nomocnictwa musz± byæ z³o¿one w oryginale lub kopi po¶wiadczonej przez notariusza.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:

Nie
Informacja na temat wadium


IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
Nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa bêdzie zawarta:

Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:

Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:

Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
Cena oferty50,00
Klauzule dodatkowe50,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:

Wstêpny harmonogram postêpowania:

Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:

Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:

Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:

Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zakres dopuszczalnych zmian okre¶lono w tre¶ci umowy generalnej stanowi±cej rozdzia³ V SIWZ dla zadania A+B w § 10 pkt 3-6 umowy pkt.3 Ubezpieczaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty pod warunkiem, ¿e: a. Nast±pi zmiana nazwy lub adresu stron umowy, zmiana organizacyjno - prawna dzia³ania stron umowy, przekszta³cenie lub po³±czenie firmy Ubezpieczyciela, przekszta³cenie, zmiana lokalizacji, po³±czenie, likwidacja lub wyodrêbnienie / utworzenie jednostek organizacyjnych Ubezpieczaj±cego; b. Zachodzi potrzeba zabezpieczenia interesów Ubezpieczaj±cego w celu unikniêcia ryzyka poniesienia straty w przypadku zmiany obowi±zuj±cych przepisów prawa lub wydania orzeczenia zmieniaj±cego sytuacjê prawn± Ubezpieczaj±cego; c. Zachodz± inne zmiany obowi±zuj±cych przepisów, powoduj±ce konieczno¶æ dostosowania do niej warunków umowy ubezpieczenia, w tym zmiany przepisów podatkowych, z zastrze¿eniem §8; d. Zachodzi konieczno¶æ zmiany harmonogramu i terminów p³atno¶ci sk³adek; e. Zachodzi konieczno¶æ zmiany lub aktualizacji oznaczenia lub sposobu identyfikacji przedmiotu ubezpieczenia. f. Zmiana postanowieñ umowy dopuszczalna jest tak¿e, gdy zachodzi konieczno¶ci dokonania zmiany terminu realizacji zamówienia w przypadku przed³u¿enia terminu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, którego przedmiotem s± us³ugi objête niniejsz± umow±. pkt.4 Ubezpieczyciel zobowi±zuje siê przyj±æ do ochrony zg³oszone przez Ubezpieczaj±cego zmiany, o których mowa powy¿ej. pkt.5Ubezpieczaj±cy przewiduje równie¿ mo¿liwo¶æ dokonania zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty pod warunkiem, ¿e: a. Zachodzi konieczno¶æ zmiany lub aktualizacji przedmiotu ubezpieczenia na skutek dokonanych inwestycji - zwiêkszenia Sumy Ubezpieczenia w wyniku zwiêkszenia warto¶ci posiadanego mienia wskutek dokonanych modernizacji lub ulepszenia; b. Zachodzi konieczno¶æ zmiany lub aktualizacji przedmiotu ubezpieczenia na skutek likwidacji, wycofania lub zbycia sk³adników mienia. 2. Ubezpieczyciel zobowi±zuje siê przyj±æ do ochrony zg³oszone przez Ubezpieczaj±cego zmiany, o których mowa powy¿ej. Zmiana tre¶ci Umowy w wyniku zmiany stawki podatku od towarów i us³ug 1. Stosownie do tre¶ci art. 142 ust. 5 ustawy Ubezpieczaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia okre¶lonego w §1 ust.4 umowy w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i us³ug. 2. W sytuacji wyst±pienia okoliczno¶ci wskazanych w ust.1 Ubezpieczyciel jest uprawniony z³o¿yæ Ubezpieczaj±cemu pisemny wniosek o zmianê umowy w zakresie p³atno¶ci przypadaj±cych po wej¶ciu w ¿ycie przepisów zmieniaj±cych stawkê podatku od towarów i us³ug. Wniosek powinien zawieraæ wyczerpuj±ce uzasadnienie faktyczne i wskazanie podstaw prawnych zmiany stawki podatku od towarów i us³ug oraz dok³adne wyliczenie kwoty wynagrodzenia nale¿nego Ubezpieczycielowi po zmianie umowy. 3. Obowi±zek wykazania wp³ywu zmian, o których mowa w ust.1 niniejszego paragrafu na zmianê wynagrodzenia, o którym mowa w §1 ust.4 umowy nale¿y do Ubezpieczyciela pod rygorem odmowy dokonania zmiany umowy przez Ubezpieczaj±cego. 4. Postanowienia §6 ust.2 stosuje siê odpowiednio. DOKUMENTY WYSTAWIANE W WYNIKU ZMIAN W UMOWIE Zmiany okre¶lone w §9 §10 i w §11umowy, bêd± dokonywane odpowiednio w formie aneksu do umowy lub do dokumentu ubezpieczenia, z zastrze¿eniem, ¿e w uzasadnionych przypadkach zmiana mo¿e byæ dokonywana w formie wystawienia nowego dokumentu ubezpieczenia.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):

¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2018-10-31, godzina: 12:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Nie
Wskazaæ powody:

Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> Jêzyk polski
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:

ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH



Czê¶æ nr: 1Nazwa: ZADANIE A UBEZPIECZENIE ODPOWIEDZIALNO¦CI CYWILNEJ
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane:Zgodnie z kart± ryzyka na Zadanie A stanowi±cej za³±cznik do SIWZ
2) Wspólny S³ownik Zamówieñ(CPV): 66516400-4,

3) Warto¶æ czê¶ci zamówienia(je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesi±cach: 36
okres w dniach:
data rozpoczêcia: 2019-03-01
data zakoñczenia:
5) Kryteria oceny ofert:
KryteriumZnaczenie
Cena oferty50,00
Klauzule dodatkowe50,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:W przypadku braku akceptacji klauzul, rozszerzeñ fakultatywnych, Zamawiaj±cy odejmie Wykonawcy stosown± ilo¶æ punktów zgodnie z zapisem w kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej pkt 9.1 str 9-10 SIWZ


Czê¶æ nr: 2Nazwa: ZADANIE B UBEZPIECZENIE MIENIA
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane:Zgodnie z kart± ryzyka na Zadanie B 03 04 05 06. -Ubezpieczenie mienia od ognia i innych zdarzeñ losowych w tym wandalizmu (zniszczenie mienia niepozostaj±ce w zwi±zku z kradzie¿± lub w³amaniem) -Ubezpieczenie maszyn i urz±dzeñ od awarii i uszkodzeñ -Ubezpieczenie mienia od kradzie¿y, kradzie¿y z w³amaniem, rabunku i dewastacji, szyb od st³uczenia -Ubezpieczenie sprzêtu elektronicznego od ryzyk wszystkich.
2) Wspólny S³ownik Zamówieñ(CPV): 66515100-4, 66515400-7, 66515000-3

3) Warto¶æ czê¶ci zamówienia(je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesi±cach: 36
okres w dniach:
data rozpoczêcia: 2019-03-01
data zakoñczenia:
5) Kryteria oceny ofert:
KryteriumZnaczenie
Cena oferty50,00
Klauzule dodatkowe50,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:W przypadku braku akceptacji klauzul, rozszerzeñ fakultatywnych, Zamawiaj±cy odejmie Wykonawcy stosown± ilo¶æ punktów zgodnie z zapisem w kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej pkt pkt 9.1 str 9-10






Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.