eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ¦wierzawa › Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialno¶ci Gminy ¦wierzawa wraz z jednostkami podleg³ymi w latach 2018-2019

Tre¶æ lub zakres tego przetargu uleg³y zmianie. Zobacz opublikowan± do tego przetargu poprawkê.



Og³oszenie z dnia 2017-11-27



Og³oszenie nr 622850-N-2017 z dnia 2017-11-27 r.

Gmina ¦wierzawa: Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialno¶ci Gminy ¦wierzawa wraz z jednostkami podleg³ymi w latach 2018-2019
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - Us³ugi

Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe

Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej

Nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych

Nie


Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy

Nie

Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych

Nie


Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina ¦wierzawa, krajowy numer identyfikacyjny 39076588400000, ul. pl. Wolno¶ci  60 , 59540   ¦wierzawa, woj. dolno¶l±skie, pañstwo Polska, tel. , e-mail urzad@swierzawa.pl, faks .
Adres strony internetowej (URL): www.bip.swierzawa.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):

Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)

Tak
www.bip.swierzawa.pl


Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
www.bip.swierzawa.pl


Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
w formie papierowej w zamkniêtych kopertach dostarczonych na adres Zamawiaj±cego
Adres:
ul. Pl. Wolno¶ci 60, 59 - 540 ¦wierzawa


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialno¶ci Gminy ¦wierzawa wraz z jednostkami podleg³ymi w latach 2018-2019
Numer referencyjny: INGK.Kr.271.14.2017
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Us³ugi
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:

Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:
wszystkich czê¶ci

Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do udzielenia ³±cznie nastêpuj±cych czê¶ci lub grup czê¶ci:

Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
4


II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest: czê¶æ I - ubezpieczenie mienia i odpowiedzialno¶ci Zamawiaj±cego, czê¶æ II - Ubezpieczenie pojazdów Zamawiaj±cego, czê¶æ III - Ubezpieczenie nastêpstw nieszczê¶liwych wypadków cz³onków ochotniczej stra¿y po¿arnej, czê¶æ IV - Ubezpieczenie odpowiedzialno¶ci cywilnej podmiotu leczniczego. Zamówienie obejmuje ubezpieczenie interesów Gminy ¦wierzawa oraz nastêpuj±cych jednostek podleg³ych: Szko³y Podstawowej w Nowym Ko¶ciele, Szko³y Podstawowej w Soko³owcu, Zespo³u Szkolno-Przedszkolnego z Oddzia³ami Gimnazjalnymi w ¦wierzawie, Centrum Kultury, Sportu i Turystyki, Miejsko-Gminnego O¶rodek Pomocy Spo³ecznej w ¦wierzawie, Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy w ¦wierzawie, Warsztatów Terapii Zajêciowej w ¦wierzawie, Zarz±du Lokali Gminnych w ¦wierzawie z/s w Sêdziszowej, Samodzielnego Publicznego Zak³ad Opieki Zdrowotnej Przychodnia Rejonowa w ¦wierzawie

II.5) G³ówny kod CPV: 66510000-8
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
66512100-3
66516000-0
66512100-3
66514110-0
66516100-1


II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach:    lub dniach:
lub
data rozpoczêcia:   lub zakoñczenia:
Okres w miesi±cachOkres w dniachData rozpoczêciaData zakoñczenia
2018-01-01 2019-12-31
2018-02-15 2019-12-31
2018-08-13 2019-12-31
2018-01-01 2019-12-31

II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków: O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wykonawcy, spe³niaj± okre¶lone przez Zamawiaj±cego, zgodnie z art. 22 ust. 1b Ustawy, warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce: posiadania uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów, tj. posiadaj± zezwolenie na wykonywanie dzia³alno¶ci ubezpieczeniowej.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków:
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)







III.3) WYKAZ O¦WIADCZEÑ SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W CELU WSTÊPNEGO POTWIERDZENIA, ¯E NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPE£NIA WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ SPE£NIA KRYTERIA SELEKCJI

O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW , SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji

III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
zezwolenie organu nadzoru na wykonywanie dzia³alno¶ci ubezpieczeniowej, o którym mowa w art. art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2015 r. o dzia³alno¶ci ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Dz. U. z 2017 r. poz. 1170), tzn. kopia zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego, b±d¼ Ministra Finansów (je¿eli uzyskali zezwolenie przed 1 stycznia 2004) na prowadzenie dzia³alno¶ci ubezpieczeniowej, lub potwierdzenie Komisji Nadzoru Finansowego o posiadaniu uprawnieñ do prowadzenia dzia³alno¶ci ubezpieczeniowej (je¿eli rozpoczêli dzia³alno¶æ przed 28-08-1990r.), lub inny dokument jak zezwolenie w³a¶ciwego organu na wykonywanie dzia³alno¶ci ubezpieczeniowej w pañstwie cz³onkowskim Unii Europejskiej, w którym ten zak³ad ma siedzibê, potwierdzaj±cy posiadanie uprawnieñ do prowadzenia dzia³alno¶ci ubezpieczeniowej w zakresie wszystkich grup ryzyk objêtych przedmiotem zamówienia.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:

Nie
Informacja na temat wadium


IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
Nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa bêdzie zawarta:

Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:

Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:

Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:

Wstêpny harmonogram postêpowania:

Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:

Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:

Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:

Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Czê¶æ I Zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt. 1 Ustawy PZP Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ wprowadzenia ni¿ej wymienionych zmian postanowieñ niniejszej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy: 1) zmiany terminów p³atno¶ci, wysoko¶ci i liczby rat sk³adki - taka zmiana zostanie dokonana, bez dodatkowej zwy¿ki sk³adki, na pisemny wniosek Zamawiaj±cego z³o¿ony przed up³ywem terminu p³atno¶ci sk³adki przewidzianym w umowie oraz dokumentach ubezpieczenia po uprzedniej zgodzie Wykonawcy; 2) zmiany wysoko¶ci sk³adki lub raty sk³adki w ubezpieczeniach maj±tkowych w przypadku zmiany sumy ubezpieczenia - w przypadku zmiany warto¶ci maj±tku w okresie ubezpieczenia oraz w wyniku nabycia sk³adników maj±tkowych w okresie pomiêdzy zebraniem danych a rozpoczêciem okresu ubezpieczenia. Sk³adka bêdzie rozliczana zgodnie z, okre¶lonymi w SIWZ, zapisami klauzuli warunków i taryf oraz klauzul automatycznego pokrycia; 3) zmiany wysoko¶ci sk³adki lub raty sk³adki w ubezpieczeniu odpowiedzialno¶ci cywilnej i ubezpieczeniach zawartych w systemie na pierwsze ryzyko w wyniku podwy¿szenia wysoko¶ci sumy gwarancyjnej i zmiany limitów odpowiedzialno¶ci. Sk³adka bêdzie rozliczana zgodnie z, okre¶lonymi w SIWZ, zapisami klauzuli warunków i taryf; 4) zmiany wysoko¶ci sk³adki w ubezpieczeniu mienia od ognia i innych zdarzeñ losowych w przypadku zmiany sumy ubezpieczenia budynków i budowli - w przypadku zmiany rodzaju warto¶ci budynku/budowli (np. z warto¶ci ksiêgowej brutto na warto¶æ odtworzeniow±). Sk³adka bêdzie rozliczana zgodnie z, okre¶lonymi w SIWZ, zapisami klauzuli warunków i taryf; 5) zmiany wysoko¶ci sk³adki lub raty sk³adki w ubezpieczeniu nastêpstw nieszczê¶liwych wypadków ubezpieczenia - w przypadku zmiany liczby osób ubezpieczonych oraz wysoko¶ci sumy ubezpieczenia na osobê w okresie ubezpieczenia. Sk³adka bêdzie rozliczana zgodnie z, okre¶lonymi w SIWZ, zapisami klauzuli warunków i taryf; 6) zmiany wysoko¶ci sk³adki w przypadku wprowadzenia na us³ugi ubezpieczeniowe podatku od towarów i us³ug (VAT) lub zmiany stawki tego podatku, je¿eli bêdzie mia³ zastosowanie do us³ug ubezpieczeniowych. Sk³adka ulega podwy¿szeniu o kwotê naliczonego podatku VAT; 7) zmiany dotycz±ce liczby jednostek organizacyjnych Zamawiaj±cego podlegaj±cych ubezpieczeniu i ich formy prawnej - w przypadku: a) powstania nowych jednostek (w wyniku utworzenia, po³±czenia lub wyodrêbniania) - sk³adka bêdzie rozliczana b±d¼ naliczana zgodnie z, okre¶lonymi w SIWZ, zapisami klauzuli warunków i taryf; b) przekszta³cenia jednostki - warunki ubezpieczenia bêd± nie gorsze jak dla jednostki pierwotnej; c) likwidacji jednostki - jednostka zostanie wy³±czona z ochrony ubezpieczeniowej, a je¿eli jej mienie zostanie przekazane innym jednostkom organizacyjnym Zamawiaj±cego, to zostanie ono objête ochron± przez Wykonawcê na warunkach ubezpieczenia nie gorszych jak dla jednostki zlikwidowanej. d) w³±czenia dodatkowych jednostek do ubezpieczenia w okresie realizacji zamówienia, na wniosek Zamawiaj±cego i za zgod± Wykonawcy - dotyczy to jednostek, które nie by³y wykazane do ubezpieczenia w chwili udzielenia zamówienia publicznego Wykonawcy; 8) korzystnej dla Zamawiaj±cego zmiany zakresu ubezpieczenia wynikaj±ce ze zmian OWU Wykonawcy oraz wprowadzenia nowych klauzul za zgod± Zamawiaj±cego i Wykonawcy bez dodatkowej zwy¿ki sk³adki; 9) zmiany zakresu ubezpieczenia wynikaj±ca ze zmian przepisów prawnych. 10) W przypadku zmiany wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê lub zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne; je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcê. W przypadku powy¿szych zmian okre¶lonych Wykonawca mo¿e wyst±piæ do Zamawiaj±cego z wnioskiem o zmianê wynagrodzenia, przedk³adaj±c odpowiednie dokumenty potwierdzaj±ce zasadno¶æ z³o¿enia takiego wniosku. Wykonawca powinien wykazaæ ponad wszelk± w±tpliwo¶æ, ¿e zaistnia³a zmiana ma bezpo¶redni wp³yw na koszty wykonania zamówienia, oraz okre¶liæ stopieñ, w jakim wp³ynie ona na wysoko¶æ wynagrodzenia. Czê¶æ II Zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt. 1 Ustawy PZP Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ wprowadzenia ni¿ej wymienionych zmian postanowieñ niniejszej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy: 1) zmiany terminów p³atno¶ci, wysoko¶ci i liczby rat sk³adki - taka zmiana zostanie dokonana, bez dodatkowej zwy¿ki sk³adki, na pisemny wniosek Zamawiaj±cego z³o¿ony przed up³ywem terminu p³atno¶ci sk³adki przewidzianym w umowie oraz dokumentach ubezpieczenia po uprzedniej zgodzie Wykonawcy; 2) zmiany wysoko¶ci sk³adki w ubezpieczeniach komunikacyjnych w przypadku zmiany sumy ubezpieczenia w ubezpieczeniu autocasco oraz w przypadku ubezpieczenia pojazdów nabywanych przez Zamawiaj±cego (jednostki Zamawiaj±cego) w trakcie trwania umowy o udzielenie zamówienia publicznego oraz sprzeda¿y lub likwidacji pojazdów przez Zamawiaj±cego (jednostki Zamawiaj±cego) i zmiany posiadacza pojazdów w tym okresie. Ostatnim dniem umo¿liwiaj±cym ubezpieczenie pojazdu na warunkach umowy o udzielenie zamówienia publicznego jest ostatni dzieñ obowi±zywania umowy to jest 14.02.2020 r. Maksymalnie okres ubezpieczenia pojazdów zakoñczy siê dnia 13.02.2021 r. Sk³adka bêdzie rozliczana zgodnie z zapisami klauzuli warunków i taryf; 3) zmiany wysoko¶ci sk³adki w przypadku wprowadzenia na us³ugi ubezpieczeniowe podatku od towarów i us³ug (VAT) lub zmiany stawki tego podatku, je¿eli bêdzie mia³ zastosowanie do us³ug ubezpieczeniowych. Sk³adka ulega podwy¿szeniu o kwotê naliczonego podatku VAT; 4) zmiany dotycz±ce liczby jednostek organizacyjnych Zamawiaj±cego podlegaj±cych ubezpieczeniu i ich formy prawnej - w przypadku: a) powstania nowych jednostek (w wyniku utworzenia, po³±czenia lub wyodrêbniania) - sk³adka bêdzie rozliczana b±d¼ naliczana zgodnie z, okre¶lonymi w SIWZ, zapisami klauzuli warunków i taryf; b) przekszta³cenia jednostki - warunki ubezpieczenia bêd± nie gorsze jak dla jednostki pierwotnej; c) likwidacji jednostki - jednostka zostanie wy³±czona z ochrony ubezpieczeniowej, a je¿eli jej mienie zostanie przekazane innym jednostkom organizacyjnym Zamawiaj±cego, to zostanie ono objête ochron± przez Wykonawcê na warunkach ubezpieczenia nie gorszych jak dla jednostki zlikwidowanej. d) w³±czenia dodatkowych jednostek do ubezpieczenia w okresie realizacji zamówienia, na wniosek Zamawiaj±cego i za zgod± Wykonawcy - dotyczy to jednostek, które nie by³y wykazane do ubezpieczenia w chwili udzielenia zamówienia publicznego Wykonawcy; 5) korzystnej dla Zamawiaj±cego zmiany zakresu ubezpieczenia wynikaj±ce ze zmian OWU Wykonawcy oraz wprowadzenia nowych klauzul za zgod± Zamawiaj±cego i Wykonawcy bez dodatkowej zwy¿ki sk³adki; 6) zmiany zakresu ubezpieczenia wynikaj±ca ze zmian przepisów prawnych. 7) W przypadku zmiany wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê lub zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne; je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcê. W przypadku powy¿szych zmian okre¶lonych Wykonawca mo¿e wyst±piæ do Zamawiaj±cego z wnioskiem o zmianê wynagrodzenia, przedk³adaj±c odpowiednie dokumenty potwierdzaj±ce zasadno¶æ z³o¿enia takiego wniosku. Wykonawca powinien wykazaæ ponad wszelk± w±tpliwo¶æ, ¿e zaistnia³a zmiana ma bezpo¶redni wp³yw na koszty wykonania zamówienia, oraz okre¶liæ stopieñ, w jakim wp³ynie ona na wysoko¶æ wynagrodzenia. Czê¶æ III Zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt. 1 Ustawy PZP Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ wprowadzenia ni¿ej wymienionych zmian postanowieñ niniejszej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy: 1) zmiany terminów p³atno¶ci, wysoko¶ci i liczby rat sk³adki - taka zmiana zostanie dokonana, bez dodatkowej zwy¿ki sk³adki, na pisemny wniosek Zamawiaj±cego z³o¿ony przed up³ywem terminu p³atno¶ci sk³adki przewidzianym w umowie oraz dokumentach ubezpieczenia po uprzedniej zgodzie Wykonawcy; 2) zmiany wysoko¶ci sk³adki lub raty sk³adki w ubezpieczeniu nastêpstw nieszczê¶liwych wypadków ubezpieczenia - w przypadku zmiany liczby osób ubezpieczonych oraz wysoko¶ci sumy ubezpieczenia na osobê w okresie ubezpieczenia. Sk³adka bêdzie rozliczana zgodnie z, okre¶lonymi w SIWZ, zapisami klauzuli warunków i taryf; 3) zmiany wysoko¶ci sk³adki w przypadku wprowadzenia na us³ugi ubezpieczeniowe podatku od towarów i us³ug (VAT) lub zmiany stawki tego podatku, je¿eli bêdzie mia³ zastosowanie do us³ug ubezpieczeniowych. Sk³adka ulega podwy¿szeniu o kwotê naliczonego podatku VAT; 4) zmiany dotycz±ce liczby jednostek organizacyjnych Zamawiaj±cego podlegaj±cych ubezpieczeniu i ich formy prawnej - w przypadku: a) powstania nowych jednostek (w wyniku utworzenia, po³±czenia lub wyodrêbniania) - sk³adka bêdzie rozliczana b±d¼ naliczana zgodnie z, okre¶lonymi w SIWZ, zapisami klauzuli warunków i taryf; b) przekszta³cenia jednostki - warunki ubezpieczenia bêd± nie gorsze jak dla jednostki pierwotnej; c) likwidacji jednostki - jednostka zostanie wy³±czona z ochrony ubezpieczeniowej, a je¿eli jej mienie zostanie przekazane innym jednostkom organizacyjnym Zamawiaj±cego, to zostanie ono objête ochron± przez Wykonawcê na warunkach ubezpieczenia nie gorszych jak dla jednostki zlikwidowanej. 5) korzystnej dla Zamawiaj±cego zmiany zakresu ubezpieczenia wynikaj±ce ze zmian OWU Wykonawcy oraz wprowadzenia nowych klauzul za zgod± Zamawiaj±cego i Wykonawcy bez dodatkowej zwy¿ki sk³adki; 6) zmiany zakresu ubezpieczenia wynikaj±ca ze zmian przepisów prawnych. 7) W przypadku zmiany wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê lub zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne; je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcê. W przypadku powy¿szych zmian okre¶lonych Wykonawca mo¿e wyst±piæ do Zamawiaj±cego z wnioskiem o zmianê wynagrodzenia, przedk³adaj±c odpowiednie dokumenty potwierdzaj±ce zasadno¶æ z³o¿enia takiego wniosku. Wykonawca powinien wykazaæ ponad wszelk± w±tpliwo¶æ, ¿e zaistnia³a zmiana ma bezpo¶redni wp³yw na koszty wykonania zamówienia, oraz okre¶liæ stopieñ, w jakim wp³ynie ona na wysoko¶æ wynagrodzenia. Czê¶æ IV Zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt. 1 Ustawy PZP Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ wprowadzenia ni¿ej wymienionych zmian postanowieñ niniejszej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy: 1) zmiany terminów p³atno¶ci, wysoko¶ci i liczby rat sk³adki - taka zmiana zostanie dokonana, bez dodatkowej zwy¿ki sk³adki, na pisemny wniosek Zamawiaj±cego z³o¿ony przed up³ywem terminu p³atno¶ci sk³adki przewidzianym w umowie oraz dokumentach ubezpieczenia po uprzedniej zgodzie Wykonawcy; 2) zmian organizacyjnych, ³±czenia placówek, przekszta³ceñ w³asno¶ciowych, w tym przekszta³ceñ lub po³±czenia na podstawie art. 66 i nastêpne ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o dzia³alno¶ci leczniczej; 3) zmiany wysoko¶ci sk³adki w przypadku wprowadzenia na us³ugi ubezpieczeniowe podatku od towarów i us³ug (VAT) lub zmiany stawki tego podatku, je¿eli bêdzie mia³ zastosowanie do us³ug ubezpieczeniowych. Sk³adka ulega podwy¿szeniu o kwotê naliczonego podatku VAT; 4) zmiany zakresu ubezpieczenia wynikaj±ca ze zmian przepisów prawnych. 5) W przypadku zmiany wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê lub zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne; je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcê. W przypadku powy¿szych zmian okre¶lonych Wykonawca mo¿e wyst±piæ do Zamawiaj±cego z wnioskiem o zmianê wynagrodzenia, przedk³adaj±c odpowiednie dokumenty potwierdzaj±ce zasadno¶æ z³o¿enia takiego wniosku. Wykonawca powinien wykazaæ ponad wszelk± w±tpliwo¶æ, ¿e zaistnia³a zmiana ma bezpo¶redni wp³yw na koszty wykonania zamówienia, oraz okre¶liæ stopieñ, w jakim wp³ynie ona na wysoko¶æ wynagrodzenia.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):

¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2017-12-05, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):

Wskazaæ powody:

Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> polski
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:

ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH



Czê¶æ nr: 1Nazwa: Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialno¶ci Zamawiaj±cego
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane:Ubezpieczenie mienia od ognia i innych zdarzeñ losowych, Ubezpieczenie mienia od kradzie¿y z w³amaniem i rabunku oraz od kradzie¿y zwyk³ej, Ubezpieczenie sprzêtu elektronicznego od wszystkich ryzyk, Ubezpieczenie odpowiedzialno¶ci cywilnej, Ubezpieczenie szyb od st³uczenia, Ubezpieczenie nastêpstw nieszczê¶liwych wypadków
2) Wspólny S³ownik Zamówieñ(CPV): 66510000-8, 66515000-3, 66516000-0, 66512100-3

3) Warto¶æ czê¶ci zamówienia(je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesi±cach:
okres w dniach:
data rozpoczêcia: 2018-01-01
data zakoñczenia: 2019-12-31
5) Kryteria oceny ofert:
KryteriumZnaczenie
Cena ³±czna ubezpieczenia 60,00
Zaakceptowanie klauzul dodatkowych 25,00
Zwiêkszenie limitów odpowiedzialno¶ci 15,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Czê¶æ nr: 2Nazwa: Ubezpieczenie pojazdów Zamawiaj±cego
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane:Ubezpieczenie odpowiedzialno¶ci cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych, Ubezpieczenie autocasco, Ubezpieczenie nastêpstw nieszczê¶liwych wypadków kierowcy i pasa¿erów, Ubezpieczenie assistance
2) Wspólny S³ownik Zamówieñ(CPV): 66510000-8, 66512100-3, 66514110-0, 66516100-1

3) Warto¶æ czê¶ci zamówienia(je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesi±cach:
okres w dniach:
data rozpoczêcia: 2018-02-15
data zakoñczenia: 2019-12-31
5) Kryteria oceny ofert:
KryteriumZnaczenie
Cena ³±czna ubezpieczenia 60,00
Zaakceptowanie klauzul dodatkowych 25,00
Zni¿ka za nisk± szkodowo¶æ 15,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Czê¶æ nr: 3Nazwa: Ubezpieczenie nastêpstw nieszczê¶liwych wypadków cz³onków ochotniczej stra¿y po¿arnej
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane:Ubezpieczenie nastêpstw nieszczê¶liwych wypadków cz³onków ochotniczej stra¿y po¿arnej
2) Wspólny S³ownik Zamówieñ(CPV): 66510000-8, 66512100-3

3) Warto¶æ czê¶ci zamówienia(je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesi±cach:
okres w dniach:
data rozpoczêcia: 2018-08-13
data zakoñczenia: 2019-12-31
5) Kryteria oceny ofert:
KryteriumZnaczenie
Cena ³±czna ubezpieczenia 60,00
Zaakceptowanie klauzul dodatkowych 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Czê¶æ nr: 4Nazwa: Ubezpieczenie odpowiedzialno¶ci cywilnej podmiotu leczniczego
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane:Ubezpieczenie odpowiedzialno¶ci cywilnej podmiotu leczniczego amodzielnego Publicznego Zak³ad Opieki Zdrowotnej Przychodnia Rejonowa w ¦wierzawie
2) Wspólny S³ownik Zamówieñ(CPV): 66510000-8, 66516000-0

3) Warto¶æ czê¶ci zamówienia(je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesi±cach:
okres w dniach:
data rozpoczêcia: 2018-01-01
data zakoñczenia: 2019-12-31
5) Kryteria oceny ofert:
KryteriumZnaczenie
Cena ³±czna ubezpieczenia 60,00
Zaakceptowanie klauzul dodatkowych 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:






Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.