eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łagów › Budowa placu zbaw i terenów rekreacyjnych na terenie gminy Łagów

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2017-04-06

Ogłoszenie nr 60726 - 2017 z dnia 2017-04-06 r.

Łagów: Budowa placu zbaw i terenów rekreacyjnych na terenie gminy Łagów
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Nazwa projektu lub programu

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak
Numer ogłoszenia: 29339-2017


Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Łagów, krajowy numer identyfikacyjny 54531400000, ul. ul. Rynek  62, 26025   Łagów, państwo Polska, woj. świętokrzyskie, tel. 41 343 70 54, faks 41 343 70 51, e-mail urzad@lagowgmina.pl
Adres strony internetowej (URL): www.lagowgmna.biulletyn.net

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Budowa placu zbaw i terenów rekreacyjnych na terenie gminy Łagów

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

IZP.271.05.2017

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest zagospodarowanie działek stanowiących własność gminy w celu utworzenia placu zabaw dla dzieci, siłowni zewnętrznych, altany rekreacyjnej, poprzez realizację następujących zadań: a) Zadanie 1- Budowa placu zabaw w msc. Piotrów W skład inwestycji wchodzi: niwelacja terenu pod inwestycję, budowa placu zabaw, budowa siłowni zewnętrznej, budowa altany, budowa ogrodzenia. Teren objęty inwestycją zlokalizowany jest na działce nr ewid. 892 obręb Piotrów, w obszarze skrzyżowania drogi gminnej Piotrów Gułaczów- Piotrów Podłazy i drogi gminnej Piotrów - Piórków. Powierzchnia terenu objętego projektem wynosi ok. 1300m2. W ramach zamówienia przewidziano przygotowanie terenu, obsiew trawą, budowę placu zabaw składającego się z urządzenia linarnego, urządzeń ruchowych typu młynek i żółw, zestawu gimnastycznego przeplotni; budowa siłowni zewnętrznej składającej się następujących urządzeń - surfer - wahadło, biegacz- piechur, rower, orbitrek eliptyczny, narciarz- surfer. Dodatkowo zaplanowano budowę lub montaż elementów małej architektury takich jak ławki z oparciem, kosze parkowe, regulamin placu zabaw, altana . Pozostałymi elementami przewidzianymi do realizacji jest wykonanie chodnika z kostki betonowej, ogrodzenia panelowego. Podstawowy zakres robót: 1. Wykonanie niwelacji i przygotowanie terenu pod inwestycję 2. Wykonanie utwardzenia terenu. 3. Wykonanie i montaż ogrodzenia 4. Wykonanie placu zabaw 5. Dostawa i montaż siłowni zewnętrznej 6. Dostawa i montaż urządzeń małej architektury 7. Dostawa i montaż altany wraz z wyposażeniem 8. Wykonanie powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej i dokumentacji odbiorowej Szczegółowy zakres robót został ujęty w załącznik nr S1A: 1. Dokumentacja techniczna 2. Przedmiarze robót 3. Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. b) Zadanie 2: Budowa placu zabaw w miejscowości Zbelutka Nowa W skład inwestycji wchodzi: niwelacja terenu pod inwestycję, budowa placu zabaw, budowa siłowni zewnętrznej, budowa altany, budowa ogrodzenia. Teren objęty inwestycją zlokalizowany jest na działce nr ew. 134/1 obręb Zbelutka Nowa. Powierzchnia terenu objętego projektem wynosi ok. 1320 m2. W ramach zamówienia przewidziano przygotowanie terenu, obsiew trawą, budowę placu zabaw składającego się z następujących urządzenia - zestaw zabawowo - sprawnościowy, karuzela tarczowa, sprężynowiec, huśtawka podwójna; budowa siłowni zewnętrznej składającej się następujących urządzeń - wioślarz, motyl, orbitrek, podciąg nóg. Dodatkowo zaplanowano budowę lub montaż elementów małej architektury takich jak ławki z oparciem, kosze parkowe, regulamin placu zabaw, altana. Pozostałymi elementami przewidzianymi do realizacji jest wykonanie chodnika z kostki betonowej, ogrodzenia panelowego na prefabrykowanych fundamentach żelbetowych. Podstawowy zakres robót: 1. Wykonanie niwelacji i przygotowanie terenu pod inwestycję 2. Wykonanie utwardzenia terenu. 3. Wykonanie i montaż ogrodzenia 4. Wykonanie placu zabaw 5. Dostawa i montaż siłowni zewnętrznej 6. Dostawa i montaż urządzeń małej architektury 7. Dostawa i montaż altany wraz z wyposażeniem 8. Wykonanie powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej i dokumentacji odbiorowej Szczegółowy zakres robót został ujęty w opisie przedmiotu zamówienia - załącznik S1B: 1. Dokumentacja Techniczna 2. Przedmiarze robót 3. Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. c) Zadanie 3- Zagospodarowanie terenu działki nr ewid. 632 oraz 594 w msc. Sadków- etap II W skład inwestycji wchodzi niwelacja terenu pod inwestycję, budowa placu zabaw, budowa ogrodzenia wykonanie oświetlenia. Teren objęty inwestycją zlokalizowany jest na działkach nr ew. 632 i 594 obręb Sadków. W ramach zamówienia przewidziano wykonanie oświetlenie terenu i altany, utwardzenie terenu i urządzenie terenów zielonych, budowę placu zabaw składającego się z następujących urządzenia -bujak ważka, huśtawka podwójna, piaskownica, karuzela krzyżowa, zjeżdżalnia, Dodatkowo zaplanowano budowę lub montaż elementów małej architektury takich jak ławki z oparciem, kosze parkowe, regulamin placu zabaw Podstawowy zakres robót: 1. Wykonanie niwelacji i przygotowanie terenu pod inwestycję 2. Wykonanie utwardzenia terenu. 3. Wykonanie i montaż ogrodzenia 4. Wykonanie placu zabaw 5. Wykonanie oświetlenia, 6. Wykonanie powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej i dokumentacji odbiorowej Szczegółowy zakres robót został ujęty w opisie przedmiotu zamówienia - załącznik S1C: 1. Dokumentacja Techniczna 2. Przedmiarze robót 3. Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. UWAGA: Załączone przedmiary robót mają charakter wyłącznie pomocniczy do określenia zakresu robót. Podstawą do wyceny robót są Projekty budowlane i STWiOR. Warunki i wymagania dotyczące realizacji robót: o W przypadku rozbieżności w ustaleniach poszczególnych elementów dokumentacji projektowo-kosztorysowej obowiązuje zakres najszerszy i najkorzystniejszy dla Zamawiającego, przy czym szczegółowe jego ustalenie musi być dokonane pisemnie. o Zamawiający zabrania stosowania materiałów szkodliwych dla otoczenia. Materiały nie odpowiadające wymaganiom zostaną usunięte z terenu budowy. o Wykonawca ma obowiązek zabezpieczenia składowanych materiałów, narzędzi i sprzętu przed zanieczyszczeniem, uszkodzeniem, kradzieżą, zagrożeniem dla osób postronnych. o Sprzęt stanowiący własność Wykonawcy lub wynajęty powinien posiadać dopuszczenie do użytkowania - dokumenty potwierdzające ten fakt muszą być okazane na żądanie inspektora nadzoru. o Odpady i materiały ogólnobudowlane z rozbiórki będzie należało składować w zabezpieczonym miejscu i wywozić systematycznie na legalne składowisko dostępne dla Wykonawcy na jego koszt. W przypadku nie wywiązania się z tego obowiązku Zamawiający może dokonać uprzątnięcia odpadów na koszt Wykonawcy. o Rozwiązania materiałowe muszą być uzgadniane z Zamawiającym. o Zabawki należy montować zgodnie z wytycznymi producenta oraz zasadami wiedzy technicznej i zaleceniami Zamawiającego. Należy bezwzględnie zachować strefy bezpieczeństwa, które przedstawione są na rysunkach w dokumentacji projektowej oraz na załączonych kartach technicznych. Przedstawione w dokumentacji projektowej elementy placów zabaw nie są w pełni wiążące, jednakże zastosowane elementy muszą być równoważne, posiadać certyfikaty bezpieczeństwa spełniające normy Unii Europejskiej i zatwierdzone przez Zamawiającego. Na terenie placów zabaw należy umieścić tablice informacyjna z regulaminem placu zbaw. o Wraz z dokumentacją odbiorową, inwentaryzacją zrealizowanych obiektów i ich dokumentacją powykonawczą Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia warunków gwarancji, pomiarów i badań kontrolnych, atestów, certyfikatów na użyte materiały wraz z oświadczeniem o ich wbudowaniu. o Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzenia zgodności dostawy z danymi ofertowymi w wybranym przez siebie kwalifikowanym laboratorium. W przypadku stwierdzenia niezgodności z ofertą Zamawiający będzie miał prawo żądać wymiany wcześniej zamontowanych materiałów na zgodne z ofertą. o Obowiązkiem wykonawcy będzie zapewnienie i przestrzeganie warunków bhp, zabezpieczenie interesów osób trzecich, naprawa ewentualnych szkód wyrządzonych w trakcie realizacji, ochrona mienia związanego z budową /materiały i sprzęt wykonawcy oraz mienie użytkownika/. o Przedstawicielem Zamawiającego na budowie będzie inspektor nadzoru. Wykonawca będzie miał obowiązek umożliwić inspektorowi pełnienie obowiązków oraz udostępniać dokumenty i informacje związane z robotami. o Zakończenie robót nastąpi po zgłoszeniu przez wykonawcę gotowości do odbioru, potwierdzeniu przez inspektora wykonania i odbiorze komisyjnym robót. o Wykonawca w żadnym przypadku nie może powoływać się na ewentualne pominięcie niektórych robót w dostarczonych przez Zamawiającego przedmiarach, które mają jedynie charakter pomocniczy, a ich treść nie może być podstawą jakichkolwiek roszczeń. Podstawą zamówienia jest dokumentacja /którą Wykonawca przed złożeniem oferty powinien dokładnie przeanalizować/ i pozostałe dokumenty przetargowe tworzące SIWZ. o Wykonawca zobowiązany jest zaplanować wszystkie czynności dla realizacji zamówienia, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i obowiązującymi przepisami bez względu na to, czy czynności te /prace/ są odrębnie wymienione w jakimkolwiek dokumencie. Przyjmuje się, że zestawienie planowanych prac, na podstawie, którego zostało ustalone wynagrodzenie, sporządził Wykonawca. Przed złożeniem oferty Zamawiający zaleca wykonanie wizji w terenie. o W przypadku rozbieżności, co do zakresu robót określonych w poszczególnych częściach dokumentacji projektowej i pozostałych dokumentach przetargowych obowiązujący jest zakres najszerszy chyba, że Zamawiający w sposób jednoznaczny wyłączył określone roboty lub dostawy z zakresu objętego przetargiem. o W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia /dokumentacji, STWiOR itp./ określono jakikolwiek materiał, urządzenie lub wyrób poprzez podanie nazwy producenta lub w inny podobny sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję, dopuszcza się dla tych materiałów, urządzeń lub wyrobów możliwość zastosowania rozwiązań równoważnych tzn. przy zachowaniu nie gorszych parametrów niż przewidziane w projekcie. Każdorazowo zastosowanie rozwiązania zamiennego wymaga uzgodnienia z inspektorem nadzoru. Zmiany takie nie stanowią zmiany umowy. Wszelkie znaki towarowe, patenty lub pochodzenie użyte w niniejszej SIWZ winny być interpretowane jako definicje standardów i propozycje projektanta, na podstawie których dokonał on stosownych obliczeń, rozmieszczenia urządzeń itp, a nie jako nazwy konkretnych rozwiązań mających zastosowanie w projekcie i należy je odczytać z dopiskiem "lub równoważne" o Wszelkie sformułowania użyte w projekcie typu "zaleca się" itp należy rozumieć jako wymagania Zamawiającego o Jeżeli Wykonawca zamierza zastosować materiały inne niż w dokumentacji projektowej, zmiana taka wymaga zgody projektanta i Zamawiającego. o W skład Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wchodzi pełna dokumentacja projektowa w wersji elektronicznej. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) dostępna jest w wersji elektronicznej na stronie internetowej: http://www.lagowgmina.biuletyn.net 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki nr S1A i S1B , S1C do siwz

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie podzielone jest na części:

Tak


II.5) Główny Kod CPV: 45112723-9
Dodatkowe kody CPV: 45111200-0, 45111240-9, 45233253-7, 45342000-6

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1   NAZWA: Budowa placu zabaw w msc. Piotrów
Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 05/04/2017
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT11832.53
WalutaPLN


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert10
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 10
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
PHU TOPEKO Sławomir Turbakiewicz,  phu.topeko@wp.pl,  ul. Gulińskiego 27,  27-400,  Ostrowieć Św. ,  kraj/woj. świętokrzyskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 121221,91
Oferta z najniższą ceną/kosztem 12121,91
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem 244517,11
Waluta:


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:

CZĘŚĆ NR: 2   NAZWA: Budowa placu zabaw w msc. Zbelutka Nowa
Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 05/04/2017
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT119254.40
WalutaPLN


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert10
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 10
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Zakłd Remontowo- Budowlany DARBUD Adam Darowski,  darbud1@onet.eu,  Kłoda, ul. Długa 60,  28-236,  Rytwiany,  kraj/woj. świętokrzyskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 123729,33
Oferta z najniższą ceną/kosztem 123729,33
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem 21213,75
Waluta: PLN


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:

CZĘŚĆ NR: 3   NAZWA: agospdarowanie terenu działki nr eid. 632 oraz 594 w msc. Sadków etap II
Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 05/04/2017
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT62597.45
WalutaPLN


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert7
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 7
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Zakład Remontowo- Budowlany DARBUD Adam Darowski,  darbud1onet.eu,  Kłoda, ul Długa 60,  28-236,  Rytwian,  kraj/woj. świętokrzyskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 57708.71
Oferta z najniższą ceną/kosztem 57708.71
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem 130000
Waluta: PLN


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie   na podstawie art.  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.