eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lublin › Przeprowadzenie 7 kursów szkoleniowych dla pracowników naukowo-dydaktycznych Wydziału Farmaceutycznego (z podziałem zamówienia na 7 części - zadania); UM-ZP-262-21/12

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-02-29

Lublin: Przeprowadzenie 7 kursów szkoleniowych dla pracowników naukowo-dydaktycznych Wydziału Farmaceutycznego (z podziałem zamówienia na 7 części - zadania); UM-ZP-262-21/12
Numer ogłoszenia: 60106 - 2012; data zamieszczenia: 29.02.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Medyczny w Lublinie , Al. Racławickie 1, 20-059 Lublin, woj. lubelskie, tel. 81 528 88 88, faks 81 528 89 18.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.umlub.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przeprowadzenie 7 kursów szkoleniowych dla pracowników naukowo-dydaktycznych Wydziału Farmaceutycznego (z podziałem zamówienia na 7 części - zadania); UM-ZP-262-21/12.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa polegająca na przeprowadzeniu 7 kursów szkoleniowych dla pracowników naukowo-daktycznych Wydziału Farmaceutycznego, z podziałem zamówienia na 7 części: Zadanie 1. Przeprowadzenie kursu szkoleniowego dla pracowników naukowo-dydaktycznych Wydziału Farmaceutycznego w zakresie analizy GC w układzie EI, CI-QQQ-MS/MS. Zadanie 2. Przeprowadzenie kursu dla pracowników naukowo-dydaktycznych Wydziału Farmaceutycznego na temat nowoczesnych metod spektroskopowych w analizie związków organicznych. Zadanie 3. Przeprowadzenie kursu szkoleniowego dla pracowników naukowo-dydaktycznych Wydziału Farmaceutycznego w zakresie analizy LC w połączeniu w układzie ESI-QTOF-MS. Zadanie 4. Przeprowadzenie kursu szkoleniowego dla pracowników naukowo-dydaktycznych Wydziału Farmaceutycznego w zakresie spektroskopii w podczerwieni z transformacją furierowską (FTIR). Zadanie 5. Przeprowadzenie kursu szkoleniowego dla pracowników naukowo-dydaktycznych Wydziału Farmaceutycznego w zakresie analizy HPLC w układzie ESI-TOF-MS. Zadanie 6. Przeprowadzenie kursu szkoleniowego dla pracowników naukowo-dydaktycznych Wydziału Farmaceutycznego w zakresie stosowania programów statystycznych. Zadanie 7. Przeprowadzenie kursu szkoleniowego dla pracowników naukowo-dydaktycznych Wydziału Farmaceutycznego w zakresie interpretacji wyników otrzymanych w zaawansowanych technikach spektroskopowych (widma UV, FTIR, MS, Raman, NMR). 2. Zajęcia prowadzone będą w języku polskim. 3. Wykonawca przygotuje materiały szkoleniowe oraz przygotuje program zajęć z zakresu prowadzonego szkolenia oraz wystawi zaświadczenia o odbyciu kursu dla uczestników. 4. Wykonawca we własnym zakresie i własnym staraniem zapewni dla poszczególnych zadań, sprzęt i materiały niezbędne do właściwej i należytej realizacji usługi przeprowadzenia szkoleń, a w odniesieniu do Zadań nr 1, 3, 4, 5, 6, zobowiąże się wykorzystać w trakcie szkoleń sprzęt będący w posiadaniu Zamawiającego i udostępniany przez Zamawiającego. 5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) dostępnej pod wskazanym wyżej adresem i na stronie internetowej www.umlub.pl.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.30.00.00-7, 80.32.00.00-3.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: .

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Brak wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności nie są w przypadku niniejszego zamówienia wymagane. Jednakże zamawiający zastrzega, że o udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy dopuszczeni do ubiegania się o zamówienie publiczne w świetle przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.), zwanej dalej Pzp, w szczególności niepodlegający wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Pzp. Ponadto zgodnie z art. 22 ust. 1 i 4 Pzp, za zdolnego do wykonania niniejszego zamówienia zamawiający uznaje i dopuści do udziału w postępowaniu, wykonawcę spełniającego opisane niżej, w pkt III.3.2) i n., odpowiednio dla poszczególnych zadań, warunki.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za zdolnego do wykonania zamówienia w zadaniu nr 6 uzna się wykonawcę: 1) posiadającego doświadczenie w realizacji, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 10 szkoleń z zakresu statystyki - dla przemysłu farmaceutycznego lub na potrzeby badań medycznych.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Nie

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za zdolnego do wykonania zamówienia w poszczególnych zadaniach uzna się wykonawcę: 1) Zadanie nr 1 - dysponującego, co najmniej jedną osobą zdolną do wykonania zamówienia, tj. osobą: a) legitymującą się certyfikatem znajomości aparatury i oprogramowania w zakresie analizy GC w połączeniu EI, CI-QQQ-MS MS; b) posiadającą co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe (praktyczne lub naukowo-badawcze) w zakresie analizy GC w połączeniu EI, CI-QQQ-MS MS; c) legitymującą się przeprowadzeniem co najmniej 8 szkoleń w zakresie analizy GC w połączeniu EI, CI-QQQ-MS MS oraz interpretacji widm masowych leków, produktów rozkładu i metabolitów; 2) Zadanie nr 2 - dysponującego, co najmniej jedną osobą zdolną do wykonania zamówienia, tj. osobą: a) posiadającą co najmniej stopień naukowy doktora habilitowanego nauk chemicznych lub farmaceutycznych; b) będącą autorem lub współautorem co najmniej 5 publikacji naukowych w dziedzinie analizy substancji roślinnych, z których co najmniej jedna dotyczy związków z grupy polifenoli (fenolokwasy, flawonoidy itp.) - opublikowanych w czasopismach z tzw. listy filadelfijskiej c) posiadającą co najmniej 5-letnie doświadczenie dydaktyczne na wyższych uczelniach. d) legitymującą się odbytymi stażami w krajowych i zagranicznych placówkach naukowych prowadzących badania w dziedzinie spektrometrii mas. e) posiadającą co najmniej 8-letnie doświadczenie zawodowe (praktyczne i/lub naukowo-badawcze) w pracy na spektrometrach masowych w zakresie analizy naturalnych substancji roślinnych. 3) Zadanie nr 3 - dysponującego, co najmniej jedną osobą zdolną do wykonania zamówienia, tj. osobą: a) legitymującą się certyfikatem znajomości aparatury i oprogramowania w zakresie analizy LC w połączeniu w układzie ESI-QTOF-MS b) legitymującą się biegłą znajomością oprogramowania MassHunter Metabolite ID Mass Profiler c) posiadającą co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe (praktyczne lub naukowo-badawcze) w zakresie analizy LC w połączeniu w układzie ESI-QTOF-MS d) legitymującą się przeprowadzeniem co najmniej 5 szkoleń w zakresie analizy LC w połączeniu w układzie ESI-QTOF-MS oraz interpretacji widm masowych leków, produktów rozkładu i metabolitów. 4) Zadanie nr 4 - dysponującego, co najmniej jedną osobą zdolną do wykonania zamówienia, tj. osobą: a) posiadającą co najmniej stopień naukowy doktora nauk chemicznych lub farmaceutycznych; b) będącą autorem lub współautorem co najmniej dwóch publikacji naukowych z zakresu izolacji i identyfikacji związków naturalnych, z których co najmniej jedna dotyczy metod spektroskopowych ze szczególnym uwzględnieniem spektrometrii w podczerwieni - opublikowanych w czasopismach z listy filadelfijskiej; c) posiadającą co najmniej pięcioletnie doświadczenie zawodowe (praktyczne lub naukowo-badawcze) w izolacji związków i ich identyfikacji przy użyciu metod spektroskopowych; d) legitymującą się odbytym stażem w placówce naukowej prowadzącej badania w dziedzinie izolacji związków naturalnych i interpretacji ich widm wykonanych przy użyciu różnych technik spektralnych; e) posiadającą potwierdzone doświadczenie (tj. publikacje, granty lub staże) w stosowaniu technik spektroskopowych do interpretacji widm związków naturalnych; f) posiadającą doświadczenie w pracy z przystawką ATR i DRIFT g) posiadającą co najmniej 3-letnie doświadczenie naukowo-badawcze w pracy z furierowskimi spektrometrami do podczerwieni w analizie związków pochodzenia naturalnego. 5) Zadanie nr 5 - dysponującego, co najmniej jedną osobą zdolną do wykonania zamówienia, tj. osobą: a) posiadającą co najmniej stopień naukowy doktora nauk farmaceutycznych lub chemicznych; b) będącą autorem lub współautorem co najmniej 3 publikacji naukowych z zakresu metody HPLC-MS w renomowanych czasopismach z listy filadelfijskiej; c) posiadającą co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe (praktyczne lub naukowo-badawcze) w analizie ekstraktów roślinnych; d) będącą autorem lub współautorem co najmniej 5 publikacji naukowych z zakresu analizy związków pochodzenia roślinnego; e) legitymującą się odbytym stażem w placówce naukowej prowadzącej badania w zakresie metody HPLC-MS, dzięki któremu nabyła stosowne umiejętności w zakresie metod HPLC-MS; f) posiadającą co najmniej 5-letnie doświadczenie dydaktyczne w prowadzeniu zajęć z zakresu metod spektroskopowych analizy związków pochodzenia roślinnego; g) posiadającą biegłą, potwierdzoną doświadczeniem (tj. publikacjami, grantami lub stażami) znajomość w akwizycji oraz analizie danych w programie Mass Hunter obsługującym system HPLC-ESI-TOF-MS; h) posiadającą biegłą, potwierdzoną doświadczeniem (tj. publikacjami, grantami lub stażami) znajomość w interpretacji widm wysokorozdzielczych spektroskopii mas. 6) Zadanie nr 6 - dysponującego, co najmniej 1 osobą zdolną do wykonania zamówienia, tj. osobą, która posiada doświadczenie w przeprowadzeniu (w roli wykładowcy) co najmniej 3 szkoleń z zakresu analizy danych, metod statystycznych z wykorzystaniem oprogramowania Statistica 10. 7) Zadanie nr 7 - dysponującego, co najmniej jedną osobą zdolną do wykonania zamówienia, tj. osobą: a) posiadającą co najmniej stopień naukowy doktora nauk chemicznych lub farmaceutycznych, b) legitymującą się praktyczną znajomością metod spektroskopowych ze szczególnym uwzględnieniem spektrometrii mas (GC-MS, LC-MS), spektrometrii NMR, spektrometrii FTIR (techniki: transmisja, ATR, PAS, DRIFT), mikroskopii w podczerwieni, spektrometrii Ramana (dyspersyjny i FT Raman), dyfraktometrii monokrystalicznej zweryfikowaną praktycznym doświadczeniem zawodowym w tym zakresie, tj. posiadająca co najmniej 8-letnie doświadczenie zawodowe (praktyczne lub naukowo-badawcze) związane ze stosowaniem ww. technik, c) posiadającą co najmniej 10-letnie doświadczenie zawodowe w pracy w placówce naukowo-badawczej lub laboratorium analitycznym zajmującym się analizą strukturalną związków organicznych;

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Nie

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Do oferty należy dołączyć dokumenty potwierdzające umocowanie podpisujących ofertę osób do występowania w imieniu wykonawcy (np. pełnomocnictwa, dokumenty rejestracyjne, etc...). Dot. sekcji III.4.1) - W zakresie wykazania warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć: 1)W przypadku składania oferty w jakiejkolwiek części zamówienia: oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia z postępowania (wzór oświadczenia - Załącznik nr 3 do SIWZ) - oświadczenie tego typu wykonawca powinien sporządzić i złożyć oddzielnie dla każdej z części zamówienia, w której składa ofertę; 2) W przypadku składania oferty na zadanie nr 6: odpowiedni wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług, o których mowa w sekcji III.3.2) pkt 1) i 2) ogłoszenia - w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców (wzór wykazu - Załącznik nr 4 do SIWZ). Dany wykaz usług dotyczących warunku, którego wykazaniu spełniania w danej części zamówienia służy, wykonawca powinien odpowiednio sporządzić i złożyć oddzielnie dla każdej z części zamówienia, w której składa ofertę; 3) dokumenty (np. referencje) potwierdzające, że usługi wymienione w ww. wykazie zostały wykonane lub są wykonywane należycie; 4) W przypadku składania oferty na poszczególne zadania (nr 1-7): odpowiedni wykaz osób, o których mowa w sekcji III.3.4) pkt 1)-7) ogłoszenia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia odnoszącymi się odpowiednio do wymagań stawianych tym osobom oraz informacjami o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór wykazu - Załącznik nr 5 do SIWZ). Dany wykaz osób dotyczących warunku, którego wykazaniu spełniania w danej części zamówienia służy, wykonawca powinien odpowiednio sporządzić i złożyć oddzielnie dla każdej z części zamówienia, w której składa ofertę; W przypadku polegania przez wykonawcę na potencjale wiedzy i doświadczenia, potencjale technicznym oraz osobach zdolnych do wykonania zamówienia innego podmiotu, o czym stanowi art. 26 ust. 2b Pzp, wykonawca winien, w ramach wykazywania warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z przywołanym przepisem, udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków opisanych wyżej, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia oświadczenia tych podmiotów o braku podstaw do wykluczenia z postępowania (według wzoru - pkt 2 Załącznika nr 3 do SIWZ) - sekcja III.4.2) ogłoszenia Wykonawcy, o których mowa w art. 23 ust. 1 Pzp, tj. wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w sekcji III.4.1) pkt 1 ogłoszenia składają w sposób wskazany we wzorze - Załącznik nr 3 do SIWZ. Formę i sposób przedkładania dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu regulują przepisy Pzp oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817). Dokumenty podmiotów zagranicznych - takie jak w przypadku podmiotów polskich

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego; 2. Zwiększenia lub zmniejszenia się liczby planowanych godzin zajęć; 3. Zaistnienia okoliczności (technicznych, gospodarczych itp.), których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy; 4. Wystąpienia zdarzeń siły wyższej, jako zdarzenia zewnętrznego, niemożliwego do przewidzenia i niemożliwego do zapobieżenia; 5. Konieczności zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy z przyczyn niezawinionych przez strony (zmiana nie może spowodować zmiany ceny wynikającej z oferty Wykonawcy);

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umlub.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: 1) j.w. 2). Osoba do kontaktu: Agnieszka Czajka, tel. (81) 528 89 67, adres e-mail: agnieszka.czajka@umlub.pl.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.03.2012 godzina 11:30, miejsce: Miejsce: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego w Lublinie, Al. Racławickie 1, pokój nr 22 (Kancelaria Ogólna) lub przesyłać na podany w sekcji I.1) adres Zamawiającego.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt Specjalizacja i Kompetencje - Program rozwojowy Uniwersytetu Medycznego w Lublinie współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka, Działanie 4.1 Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy, Poddziałanie 4.1.1 Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie 1. Przeprowadzenie kursu szkoleniowego dla pracowników naukowo-dydaktycznych Wydziału Farmaceutycznego w zakresie analizy GC w układzie EI, CI-QQQ-MS/MS.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Adresat: Pracownicy naukowo-dydaktyczni Wydziału Farmaceutycznego z Oddziałem Analityki Medycznej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie Liczba uczestników: 19 pracowników UM Forma szkolenia: Seminarium i Ćwiczenia laboratoryjne Sposób prowadzenia zajęć: zajęcia prowadzone będą dla czterech grup ćwiczeniowych po 4-5 osób. Czas trwania zajęć: 18 godzin na każdą grupę ćwiczeniową - 6 godzin x 3 dni szkoleniowe. Łączny czas szkolenia: 72 godziny szkoleniowe (12 dni). Termin szkolenia: do 29.11.2012 - dokładne terminy zajęć zostaną ustalone po podpisaniu umowy. Miejsce szkolenia: Zajęcia odbywać się będą w pomieszczeniach Katedry i Zakładu Chemii Leków Uniwersytetu Medycznego w Lublinie. Zakres tematyczny szkolenia 1 dzień - Wprowadzenie do metody GC sprzężonej ze spektrometrią mas (metody jonizacji próbki, analizatory mas, metody detekcji). 2 dzień - Metoda GC w połączeniu ze źródłem typu EI i CI oraz analizatorem masy potrójny kwadrupol (QQQ-MS/MS): podstawowe parametry techniczne, obsługa aparatu, parametry pracy analizatora QQQ-TOF i ich znaczenie, oprogramowanie MassHunter i ChemStation. 3 dzień - Szkolenie z analizy GC-EI,CI-QQQ-MS/MS oraz GC-FID wybranych substancji leczniczych, i/lub ich metabolitów oraz produktów rozkładu (leki psychotropowe, przeciwpadaczkowe, przeciwcukrzycowe) przygotowanie próbki - mikroekstrakcja, headspace, dobór warunków analizy, optymalizacja parametrów jonizacji, pomiar dokładności masy oraz identyfikacja jakościowa analizowanych substancji; podstawowe parametry analizy ilościowej; wykorzystanie oprogramowania MassHunter i ChemStation w analizie wybranych produktów leczniczych i/lub próbek biologicznych..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.30.00.00-7, 80.32.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 29.11.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Zadanie 2. Przeprowadzenie kursu dla pracowników naukowo-dydaktycznych Wydziału Farmaceutycznego na temat nowoczesnych metod spektroskopowych w analizie związków organicznych.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Adresat: Pracownicy naukowo-dydaktyczni Wydziału Farmaceutycznego z Oddziałem Analityki Medycznej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie Liczba uczestników: 26 pracowników UM Forma i zakres szkolenia: Wykład dla wszystkich uczestników szkolenia Czas trwania zajęć: Dwa dni wykładów po 5 godzin każdego dnia (łącznie 10 godzin) Termin szkolenia: do 29.06.2012 - dokładne terminy zajęć zostaną ustalone po podpisaniu umowy. Miejsce szkolenia: pomieszczenia Katedry i Zakładu Botaniki Farmaceutycznej (sala seminaryjna lub wykładowa Collegium Universum) Uniwersytetu Medycznego w Lublinie. Zakres tematyczny szkolenia: 1. Podstawy spektrometrii mas. Rodzaje źródeł jonów. Rodzaje analizatorów mas. Dobór odpowiedniego źródła jonów w zależności od analizowanej grupy substancji chemicznych. Przygotowanie próbek dla poszczególnych metod spektroskopii, wpływ parametrów na jakość widma, pomiar widm masowych. Zasady interpretacji widm masowych- określenie masy cząsteczkowej i wzoru sumarycznego związku. Główne drogi fragmentacji związków organicznych. Zastosowanie metod spektroskopowych w analizie leków i naturalnych surowców roślinnych. Wykorzystanie LC/MS w analizie próbek pochodzenia roślinnego (profilowanie metabolitów wtórnych, analiza danych, identyfikacja związków) (4 godziny) T 2. Techniki spektrometrii masowej wykorzystywane do badań substancji pochodzenia naturalnego: metody jonizacji umożliwiające analizę substancji polarnych, termolabilnych, możliwości sprzęgania spektrometrów masowych z technikami chromatograficznymi (chromatografia gazowa, chromatografia cieczowa, elektroforeza kapilarna) w przypadku badania mieszanin substancji izolowanych z materiału biologicznego, tandemowa spektrometria masowa - możliwości zastosowań w badaniach biopolimerów oraz niskocząsteczkowych metabolitów wtórnych. (4 godziny) 3. Przykłady zastosowań MS do identyfikacji oraz badań roli produktów naturalnych, przy wykorzystaniu metody bezpośredniego wprowadzania próbek oraz sprzęgania chromatografu z spektrometrem masowym - profilowanie metabolitów wtórnych w próbkach izolowanych z materiału biologicznego: zastosowanie technik MS w badaniach farmakologicznych leków, możliwości wykorzystania technik MS w biotechnologii, ze szczególnym uwzględnieniem związków fenolowych, badanie mechanizmów obronnych roślin w czasie oddziaływań z mikroorganizmami patogennymi lub symbiotycznymi (stres biotyczny) lub pod działaniem czynników fizykochemicznych (temperatura, susza, promieniowanie - stres abiotyczny). (2 godziny).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.30.00.00-7, 80.32.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 29.06.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Zadanie 3. Przeprowadzenie kursu szkoleniowego dla pracowników naukowo-dydaktycznych Wydziału Farmaceutycznego w zakresie analizy LC w połączeniu w układzie ESI-QTOF-MS.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Adresat: Pracownicy naukowo-dydaktyczni Wydziału Farmaceutycznego z Oddziałem Analityki Medycznej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie Liczba uczestników: 20 pracowników UM Forma szkolenia: Seminarium i ćwiczenia laboratoryjne Sposób prowadzenia zajęć: zajęcia prowadzone będą dla czterech grup po 5 osób. Czas trwania zajęć: 12 godzin na każdą grupę (2 dni szkoleniowe x 6 godzin). Łączny czas szkolenia - 48 godzin szkoleniowych (8 dni). Termin szkolenia: do 30.03.2012 - dokładne terminy zajęć zostaną ustalone po podpisaniu umowy. Miejsce szkolenia: Zajęcia odbywać się będą w pomieszczeniach Katedry i Zakładu Chemii Leków Uniwersytetu Medycznego w Lublinie. Zakres tematyczny szkolenia: 1 dzień - Metoda HPLC w połączeniu ze źródłem typu ESI i APCI oraz hybrydowym analizatorem masy potrójny kwadrupol-czasu przelotu (QTOF-MS/MS): podstawowe parametry techniczne, obsługa aparatu, parametry pracy analizatora QQQ-TOF i ich znaczenie, oprogramowanie MassHunter, Mass Profiler i MassHunter Metabolite ID oraz ChemStation 2 dzień - Praktyczne szkolenie z analizy HPLC-ESI, APCI-QTOF-MS/MS wybranych substancji leczniczych, i/lub ich metabolitów oraz produktów rozkładu. Przygotowanie fazy ruchomej, optymalizacja parametrów jonizacji, badanie fragmentacji związków w źródle jonów, pomiar dokładności masy oraz wyznaczanie wzoru sumarycznego produktów jonizacji; podstawowe parametry analizy ilościowej; wykorzystanie oprogramowania MassHunter, Mass Profiler i MassHunter Metabolite ID oraz ChemStation w analizie wybranych produktów leczniczych i/lub próbek biologicznych..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.30.00.00-7, 80.32.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.03.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Przeprowadzenie kursu szkoleniowego dla pracowników naukowo-dydaktycznych Wydziału Farmaceutycznego w zakresie spektroskopii w podczerwieni z transformacją furierowską (FTIR)..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Adresat: Pracownicy naukowo-dydaktyczni Wydziału Farmaceutycznego z Oddziałem Analityki Medycznej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie Liczba uczestników: 21 pracowników UM Forma szkolenia : Seminarium i Ćwiczenia laboratoryjne Sposób prowadzenia zajęć: zajęcia prowadzone będą dla czterech grup 5-7 osobowych. Czas trwania zajęć: 7 godzin na każdą grupę. Łączny czas szkolenia 28 godzin (4 grupy x 7 godzin) w czterech dniach szkoleniowych Termin szkolenia: 30.04.2012 roku - dokładne terminy zajęć zostaną ustalone po podpisaniu umowy. Miejsce szkolenia: Pomieszczenia Katedry i Zakładu Farmakognozji Uniwersytetu Medycznego w Lublinie. Zakres tematyczny szkolenia: Podstawy teoretyczne zjawiska Promieniowanie elektromagnetyczne; zakres stosowanego promieniowania Oddziaływanie promieniowania elektromagnetycznego z drgającymi molekułami Drgania wiązań chemicznych w cząsteczkach związków i ich klasyfikacja Częstości grupowe i ich wykorzystanie w analizie strukturalnej związków Zakres daktyloskopowy Budowa i zasada działania spektrometrów do podczerwieni (klasycznych i furierowskich) Pomiar widm (przygotowanie próbek; materiały na podłoża, kuwety cieczowe, czyszczenie, przechowywanie). Techniki pomiarowe transmisyjne i refleksyjne Efekty pomiaru i interpretacja widma Zastosowanie spektroskopii w podczerwieni a) Badanie struktury związków b) Analiza ilościowa w podczerwieni c) Wykorzystanie spektroskopii IR w analizie leków i badaniach biologicznych Szkolenie praktyczne z zakresu: Przygotowanie próbek do pomiarów i wykonanie pomiaru widm IR związków naturalnych (film, tabletka, zawiesina) Interpretacja i prawidłowy opis wykonanych widm IR Ćwiczenie zdobytych umiejętności poprzez interpretację różnych typów widm IR Wymagany sprzęt i odczynniki do realizacji zadania: Spektrometr FTIR zapewnia Zamawiający. Odczynniki i materiały zużywalne (czyste związki pochodzenia naturalnego (6 związków) w ilości co najmniej 10 mg każda; bromek potasu do spektroskopii IR - 100g; metanol (1 litr) i chloroform (1 litr) czystości spektralnej) zapewnia wykonawca. Wykonawca zobowiązany jest również zapewnić uczestnikom materiały szkoleniowe w formie skryptu zawierającego podstawy teoretyczne oraz opis ćwiczeń praktycznych, w wersji drukowanej i elektronicznej..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.30.00.00-7, 80.32.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.04.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Zadanie 5. Przeprowadzenie kursu szkoleniowego dla pracowników naukowo-dydaktycznych Wydziału Farmaceutycznego w zakresie analizy HPLC w układzie ESI-TOF-MS.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Adresat: Pracownicy naukowo-dydaktyczni Wydziału Farmaceutycznego z Oddziałem Analityki Medycznej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie Liczba uczestników: 11 osób Forma szkolenia : Seminaria i Ćwiczenia laboratoryjne Sposób prowadzenia zajęć: zajęcia prowadzone będą dla dwóch grup po 5-6 osób. Czas trwania zajęć: 11 godzin na każdą grupę. Łączny czas szkolenia - 22 godziny w rozbiciu na cztery dni szkoleniowe. Termin szkolenia: 30.03.2012 - dokładne terminy zajęć zostaną ustalone po podpisaniu umowy. Miejsce szkolenia: pomieszczenia Katedry i Zakładu Farmakognozji UM w Lublinie Zakres tematyczny szkolenia: a) Wprowadzenie do metody HPLC sprzężonej ze spektrometrią mas (metody jonizacji próbki, analizatory mas nisko- i wysokorozdzielcze, metody detekcji). b) Metoda HPLC w połączeniu ze źródłem typu elektrosprej oraz analizatorem czasu przelotu (TOF-MS): podstawowe parametry techniczne, uruchamianie i wyłączanie aparatu, przygotowanie do pracy (tuning i kalibracja), podstawowe parametry pracy analizatora TOF i ich znaczenie, czyszczenie i konserwacja źródła jonów, oprogramowanie MassHunter i jego podstawowe parametry. c) Praktyczne szkolenie z analizy HPLC-ESI-TOF-MS wybranych ekstraktów roślinnych oraz substancji chemicznych (przygotowanie fazy ruchomej, optymalizacja parametrów jonizacji, badanie fragmentacji związków w źródle jonów, pomiar dokładności masy oraz wyznaczanie wzoru sumarycznego produktów jonizacji; podstawowe parametry analizy ilościowej; wykorzystanie oprogramowania MassHunter w analizie wybranych ekstraktów i próbek chemicznych. Wymagany sprzęt, odczynniki i pomoce do realizacji zadania: Zamawiający zapewnia niezbędny sprzęt do przeprowadzenia szkolenia (HPLC/DAD/ESI-TOF-MS) Wykonawca jest zobowiązany zapewnić niezbędne odczynniki, materiały zużywalne (mieszanina do tuningu i kalibracji aparatu ESI-TOF po 1 szt., kolumny chromatograficzne typu RP i HILIC, rozpuszczalniki do LC-MS: woda: 4 l, acetonitryl 4 l, 98% kwas mrówkowy 1 l, 10% kwas mrówkowy 2 l, mrówczan amonu 2 op., wybrane ekstrakty roślinne i szkło laboratoryjne) oraz materiały szkoleniowe (do seminarium teoretycznego oraz skrypt do ćwiczeń laboratoryjnych)..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.30.00.00-7, 80.32.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.03.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Zadanie 6. Przeprowadzenie kursu szkoleniowego dla pracowników naukowo-dydaktycznych Wydziału Farmaceutycznego w zakresie stosowania programów statystycznych..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Adresat: Pracownicy naukowo-dydaktyczni Wydziału Farmaceutycznego z Oddziałem Analityki Medycznej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie Liczba uczestników: 25 pracowników naukowo-dydaktycznych Forma szkolenia : Seminarium/Ćwiczenia na komputerach z oprogramowaniem. Sposób prowadzenia zajęć: zajęcia prowadzone dla 2 grup 10-15 osobowych. Czas trwania zajęć: 48 godzin szkoleniowych na każdą grupę (6 dni x 8 godzin). W tym po 16 godzin (2 dni) na każdy blok tematyczny. Łączny czas trwania szkolenia - 96 godzin szkoleniowych (12 dni) Termin szkolenia: do 06.07.2012 - dokładne terminy zajęć zostaną ustalone po podpisaniu umowy. Miejsce szkolenia: Uniwersytet Medyczny w Lublinie Uwaga: Zamawiający wymaga uwzględniania w ofercie i przygotowania przez wykonawcę wszystkich 4 wskazanych niżej modułów szkoleniowych. Przy czym szkolenie dla poszczególnych grup zawierało będzie 3 moduły: - dla grupy I przeprowadzone będą moduły II, III, IV. - dla grupy II przeprowadzone będą moduły I, III, IV. Cel i zakres tematyczny szkolenia: Zdobycie praktycznej umiejętności posługiwania się programami statystycznymi do prawidłowej oceny i interpretacji otrzymywanych wyników badań w zakresie następujących bloków tematycznych: I. Zastosowania biostatystyki w medycynie i farmacji - metody podstawowe (kurs 2-dniowy) II. Statystyka w walidacji metod pomiarowych (kurs 2-dniowy) III. Zastosowania biostatystyki w medycynie i farmacji - metody analizy wariancji i analizy regresji IV Analizy chemometryczne w STATISTICA 10 - kurs podstawowy (kurs 2-dniowy).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.30.00.00-7, 80.32.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 06.07.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Zadanie 7. Przeprowadzenie kursu szkoleniowego dla pracowników naukowo-dydaktycznych Wydziału Farmaceutycznego w zakresie interpretacji wyników otrzymanych w innowacyjnych (zaawansowanych) technikach spektroskopowych (widma UV, FTIR,MS, Raman, NMR)..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Adresat: Pracownicy naukowo-dydaktyczni Wydziału Farmaceutycznego z Oddziałem Analityki Medycznej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie Liczba uczestników: 26 pracowników naukowo-dydaktycznych Forma szkolenia: Zajęcia seminaryjne i pokazowe w laboratorium analitycznym Sposób prowadzenia zajęć: zajęcia prowadzone dla 5 grup 5-6 osobowych. Czas trwania zajęć: 10 godzin szkoleniowych na każdą grupę (2 dni x 5 godzin). Łączny czas szkolenia - 50 godzin szkoleniowych (10 dni). Termin szkolenia: do 28.02.2013 - dokładne terminy zajęć zostaną ustalone po podpisaniu umowy. Miejsce szkolenia: Wskazane i zapewnione przez wykonawcę zlecenia, odpowiednio wyposażone laboratorium analityczne na terenie m. Lublina. Cel i zakres tematyczny szkolenia: 1. Zaznajomienie się z podstawami metod spektroskopowych i ich zastosowaniem do identyfikacji związków organicznych. 2. Zasady identyfikacji głównych grup związków organicznych, identyfikacja podstawników, konfiguracja stereochemiczna, metody określania masy cząsteczkowej substancji. 3. Analiza spektralna w przykładach. Wykorzystanie informacji z widm masowych, UV, FTIR, Ramana, NMR i danych dyfrakcyjnych do ustalenia struktury molekularnej związków organicznych i biomateriałów. 4. Praktyczne zastosowania metod spektroskopowych. Demonstracja aparatury, techniki analityczne..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.30.00.00-7, 80.32.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 28.02.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.