Ogłoszenie nr 59813 - 2017 z dnia 2017-04-06 r.
Szczecin: USŁUGI SPRZĄTANIA POMIESZCZEŃ WEWNĘTRZNYCH BUDYNKÓW, ZEWNĘTRZNYCH POWIERZCHNI UTWARDZONYCH ORAZ UTRZYMANIA TERENÓW ZIELONYCH W JEDNOSTKACH, INSTYTUCJACH I OBIEKTACH WOJSKOWYCH W CHOSZCZNIE BĘDĄCYCH W REJONIE ODPOWIEDZIALNOŚCI 15 WOJSKOWEGO ODDZIAŁU GOSPODARCZEGO W SZCZECINIE.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Nazwa projektu lub programuZamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowanianie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiającychnie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiejnie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Jednostka Wojskowa 4340, krajowy numer identyfikacyjny
32098789500000, ul.
ul. Narutowicza
,
70231
Szczecin, państwo
Polska, woj.
zachodniopomorskie, tel.
261 45 48 38, faks
261 45 23 98, e-mail
15wogszczecin.przetargi@wp.mil.pl
Adres strony internetowej (URL): www.bip.mon.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Wojskowa jednostka budżetowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
USŁUGI SPRZĄTANIA POMIESZCZEŃ WEWNĘTRZNYCH BUDYNKÓW, ZEWNĘTRZNYCH POWIERZCHNI UTWARDZONYCH ORAZ UTRZYMANIA TERENÓW ZIELONYCH W JEDNOSTKACH, INSTYTUCJACH I OBIEKTACH WOJSKOWYCH W CHOSZCZNIE BĘDĄCYCH W REJONIE ODPOWIEDZIALNOŚCI 15 WOJSKOWEGO ODDZIAŁU GOSPODARCZEGO W SZCZECINIE.
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):13-ZP-03-17
II.2) Rodzaj zamówienia:Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Zestawienie miejsc oraz powierzchni będących przedmiotem zamówienia zawierają: Zestawienie powierzchni do utrzymania porządku - powierzchnie wewnętrzne budynków, dachy i rynny Zestawienie powierzchni do utrzymania porządku - powierzchnie utwardzone Zestawienie powierzchni do utrzymania porządku - tereny zielone
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.5) Główny Kod CPV:
90910000-9
Dodatkowe kody CPV:
90911200-8,
90610000-6,
77314100-5
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zapytanie o cenę
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Postępowanie/część zostało unieważnione
nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28/03/2017 IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert4 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Sprawdź tą firmę: IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartość umowy 414508.29 IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytania o cenę
na podstawie art. 69-73
ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Powody zastosowania trybu zapytania o cenę (podać uzasadnienie faktyczne i prawne):
Zapytanie o cenę stanowi jeden ze szczególnych trybów udzielania zamówienia publicznego, który zgodnie z art.10 ust.2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2015, poz.2164 z późn. zm.) -dalej: ustawa Pzp, może być zastosowany jedynie w sytuacjach określonych w tej ustawie. Tryb zapytania o cenę regulują przepisy art.69 - 73 ustawy Pzp.
Przesłanki stosowania trybu zapytania o cenę zostały określone w art. 70 ustawy Pzp, który stanowi, że Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zapytania o cenę, jeżeli przedmiotem zamówienia są dostawy lub usługi powszechnie dostępne o ustalonych standardach jakościowych, a wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8.
Z powyższego wynika, że udzielenie zamówienia w tym trybie jest możliwe pod warunkiem spełnienia łącznie następujące przesłanek:
1) przedmiotem zamówienia są dostawy lub usługi powszechnie dostępne o ustalonych standardach jakościowych, oraz
2) wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8.
Ustawa Pzp nie zawiera wyjaśniania sformułowań "powszechnej dostępności" oraz "ustalonych standardów jakościowych". Należy przy tym mieć na uwadze, że oba te sformułowania muszą być stosowane łącznie.
Przesłankę "powszechnie dostępne o ustalonych standardach jakościowych" należy rozumieć jako możliwość realizacji typowych w danej branży zamówień, przez większość podmiotów zajmujących się tego rodzaju działalnością. O powszechnej dostępności świadczyć może m.in. wielość podmiotów występujących na rynku i zajmujących się dostawą określonych typowych produktów lub świadczeniem usług, które spełniają określone wymogi (normy techniczne). Normy te (wymagania) muszą mieć jednak charakter standardowy, typowy, a nie specyficzny, wymagający indywidualnego podejścia. Taki standardowy charakter mają proste usługi poligraficzne (druk), gotowe wyroby katalogowe o małym stopniu złożoności, produkty spożywcze różnego asortymentu, materiały biurowe, powszechnie stosowane leki, usługi utrzymania czystości (sprzątanie) itp. Użycie w art. 70 Pzp sformułowania "o ustalonych standardach jakościowych" oznacza, że przedmiotem zamówienia w trybie zapytania o cenę nie mogą być dostawy lub usługi nietypowe lub specjalistyczne. Przez "ustalone standardy jakościowe" należy rozumieć powtarzalne cechy jakościowe i techniczne rzeczy i usługi, niewymagające skomplikowanego opisu. Określone usługi lub dostawy mają "ustalone standardy jakościowe" tylko wówczas, gdy niezależnie od tego, kto będzie ich wykonawcą, jedyną różnicą będzie zaoferowana cena, a usługa lub dostawa będzie identyczna.
Powyższe znajduje swoje potwierdzenie także w licznych uchwałach Krajowej Izby Odwoławczej. W uchwale z dnia 5 października 2011r. (sygn. akt KIO/KD 75/11), Izba wskazała "Opierając się na wykładni językowej, pojęcie "powszechnie dostępny" należy rozumieć jako "dotyczący wszystkich, wszystkiego", pospolity, popularny. "Dostawy i usługi powszechnie dostępne to dobra popularne i łatwo osiągalne, zaspokajające potrzeby wszystkich kategorii odbiorców publicznych i prywatnych, które oferuje się wszędzie, zarówno na rynku lokalnym, jak i krajowym. Do usług powszechnie dostępnych o ustalonych standardach zalicza się, m. in. usługi sprzątania pomieszczeń, mycia szyb, prania, usługi żywienia, proste usługi poligraficzne itp." (GKO sygn. akt: RKO-0022/w-11-7/2010. BDF1/4900//44/50/10/1227 28 czerwca 2010 r.). Natomiast "ustalone standardy jakościowe" to znormalizowane cechy dostaw lub usług, spełniające przeciętne wymagania stawiane dla danego asortymentu (grupy towarowej), dzięki którym nie jest wymagane indywidualne podejście do ich wykonania. Tryb ten nie może być zatem stosowany do zamawiania dostaw lub usług nietypowych, wymagających szczególnych kwalifikacji bądź wyjątkowego zastosowania." (zob. także uchwałę z dnia 3 stycznia 2012r., sygn. akt KIO/KD 104/11 oraz uchwałę z dnia 7 czerwca 2013r., sygn. akt KIO/KD 51/13).
Przedmiotem zamówienia są usługi sprzątania powierzchni wewnętrznych, zewnętrznych powierzchni utwardzanych oraz utrzymanie terenów zielonych. Zakres usług sprowadza się do wykonywanie takich czynności jak zamiatanie, mycie podług, mycie okien, koszenie trawy itp. Tego rodzaju usługi nie wymagają specjalistycznego podejścia lub wiedzy, ani dodatkowych kwalifikacji (uprawnień) do ich wykonywania. Oznacza to, że usługi tego rodzaju mają charakter typowy, a więc mogą być świadczone przez każdy podmiot zajmujący się tego rodzaju działalnością. Nie ma także problemu, aby usługi tego rodzaju, gdyż na rynku działa wiele podmiotów zajmujących się tego typu działalnością. Niewątpliwie usługa ta jest powszechnie dostępna.
Ponadto usługom sprzątania należy przypisać jednakowe, powszechnie stosowane standardy jakościowe. Prawidłowe wykonanie usługi wymaga bowiem dokładnego wykonywania powtarzalnych czynności także z wykorzystaniem odpowiednich środków, w taki sposób, aby w szczególności usunąć występujące zabrudzenia, osiadający kurz albo przyciąć powierzchnie trawników. Ocena wykonanej usługi polega na wizualnej ocenie wykonanych czynności, których celem jest zachowanie schludności powierzchni sprzątanych. Tym samym zamówienie ma charakter usługi powszechnie dostępnej o ustalonych standardach jakościowych.
Zamówienie oszacowano na wartość poniżej kwot, określonych w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust.8 ustawy Pzp.
Mając na uwadze powyższe, należy stwierdzić, że usługa będąca przedmiotem zamówienia polega na wykonywaniu czynności o nieskomplikowanym i powszechnym charakterze, dla której standardy jakościowe zostały ustalone i nie budzą wątpliwości. Ponadto wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8. W związku z czym, wszystkie przesłanki wynikające z art.70 ustawy Pzp zostały spełnione i zasadnym było zastosowanie trybu zapytania o cenę dla udzielenia tego zamówienia.
INNE PRZETARGI Z SZCZECINA
- Modernizacja dachu budynków warsztatowo-dydaktycznych Zachodniopomorskiego Centrum Edukacji Morskiej i Politechnicznej przy ul. Hożej 6 w Szczecinie - etap I
- Dostawa spektroskopu terahercowego pracującego w dziedzinie częstotliwości wraz z elementami dodatkowymi
- Sztuczne zasilanie w miejscowości Wicie na odcinku wybrzeża km 260,690-261,190
- Dostawa, instalacja i uruchomienie dwóch sztuk aparatów do znieczulania.
- Usługi przygotowania Kontenerowych Stacji Paliw KSP-20, stacjonarnych stacji paliw do badań dozorowych oraz usługi przeglądu technicznego, konserwacji, oraz naprawy awaryjnej wyposażenia stacji paliw
- Wykonanie robót konserwacji Izby Przyjęć 109 Szpitala Wojskowego z Przychodnią SP ZOZ w Szczecinie.
więcej: przetargi w Szczecinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.