eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zielona Góra › usługa w zakresie przewozu dzieci na obozy i wycieczki w ramach projektu Fascynacje zaklęte w nauce i biznesie-ogólnopolski program rozwoju kompetencji kluczowych w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych i przedsiębiorczości dla uczniów gimnazjów w ram

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-04-07

Zielona Góra: usługa w zakresie przewozu dzieci na obozy i wycieczki w ramach projektu Fascynacje zaklęte w nauce i biznesie-ogólnopolski program rozwoju kompetencji kluczowych w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych i przedsiębiorczości dla uczniów gimnazjów w ramach zadania współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (CPV: 60100000-9 )
Numer ogłoszenia: 59615 - 2009; data zamieszczenia: 07.04.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Centrum Kształcenia Ustawicznego i Praktycznego , ul. Długa 13, 65-401 Zielona Góra, woj. lubuskie, tel. 068 4530131, faks 068 3530150.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: usługa w zakresie przewozu dzieci na obozy i wycieczki w ramach projektu Fascynacje zaklęte w nauce i biznesie-ogólnopolski program rozwoju kompetencji kluczowych w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych i przedsiębiorczości dla uczniów gimnazjów w ramach zadania współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (CPV: 60100000-9 ).

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 3. Przedmiot zamówienia: 3.1. Przedmiotem zamówienia jest usługa w zakresie przewozu dzieci na obozy i z powrotem oraz przewozu dzieci na wycieczki w ramach projektu Fascynacje zaklęte w nauce i biznesie -ogólnopolski program rozwój kompetencji kluczowych w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych i przedsiębiorczości dla uczniów gimnazjów w ramach zadania współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. 3.1.1 Głównym celem Projektu jest rozwój kluczowych kompetencji w zakresie nauk matematyczno - przyrodniczych oraz przedsiębiorczości wśród uczniów gimnazjów w Polsce. Projekt obejmuje swoim zasięgiem wybraną młodzież z gimnazjów całego kraju - 730 osób. Podsumowaniem I edycji przedmiotowego Projektu jest obóz naukowy wraz z elementami nauki języka obcego. 3.2. Zakres przedmiotu zamówienia : 1 ) przewóz łącznie 730 dzieci z miejsca zbiórek na obozy do Łeby i Dusznik Zdroju, przewóz dzieci na wycieczki organizowanie w trakcie pobytu na obozach oraz odwiezienie dzieci po zakończeniu obozu. 2) Zamówienie obejmuje świadczenie przewozu uczestników obozu: a) autokarami o standardzie LUX z nagłośnieniem, wyposażonymi w klimatyzację, wc i telewizor/DVD do przewozu do miejsc organizacji obozów, autokarami turystycznymi do przewozu na wycieczki, b) Wykonawca zobowiązany jest dysponować co najmniej 9 autokarami o standardzie LUX z ilością co najmniej 45 miejsc, c) Czas przejazdu z miejsca zbiórki do miejsca docelowego nie powinien przekroczyć 12 h. d) Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z realizacją usługi ( w szczególności koszty parkingów, płatnych przejazdów, koszty delegacji kierowcy, koszty postojów i in.) . 3) Wykonawca zobowiązany jest do dowozu uczestników obozu z gimnazjów wskazanych w załączniku nr 9 do SIWZ WYKAZ MIEJSC ZBIÓREK do miejsca docelowego. 3.2.1. Obowiązki Wykonawcy: 1. Na trasie do Łeby i Dusznik Zdroju i z powrotem w każdym autokarze opiekę nad dziećmi sprawować powinno minimum 2 pełnoletnich opiekunów. Opiekunów na czas wycieczek zapewnia Zamawiający. 2. Kierowcy Wykonawcy i opiekunowie powinni posiadać identyfikatory pozwalające zidentyfikować ich nazwisko i imię oraz nazwę firmy. 3. W każdym autokarze powinna znajdować się lista dzieci przewożonych na danej trasie z numerami telefonów do ich rodziców lub opiekunów oraz w środek łączności np. telefon komórkowy, który zobowiązani są użyć w każdej sytuacji awaryjnej, niebezpiecznej lub w celu powiadomienia rodziców lub opiekunów o dowiezieniu dziecka w przypadku złych warunków atmosferycznych lub w przypadku opóźnienia lub wcześniejszego przyjazdu o więcej niż 20 minut. 4. W trakcie przejazdy Wykonawca zobowiązany jest zapewnić odpowiednią liczbę postojów na bezpiecznych parkingach wyposażonych w toalety. 5. Kierowcy i opiekunowie Wykonawcy zachowają szczególną dbałość o dobro dzieci w czasie jazdy oraz przy wsiadaniu do autokaru i wysiadaniu. 6. Wykonawca nie jest uprawniony do przewożenia w pojeździe jakichkolwiek innych osób niż wskazane na liście dostarczonej przez Zamawiającego. 7. Wykonawca zapewni przestrzeganie w pojazdach Wykonawcy wykorzystywanych przy wykonywaniu niniejszej umowy zakazu palenia tytoniu, spożywania alkoholu i jakichkolwiek środków narkotycznych. 8. W pojazdach wykorzystywanych przy wykonywaniu niniejszej umowy nie mogą być umieszczane reklamy wyrobów tytoniowych, zawierających alkohol, substancje narkotyczne lub zawierające treści uznawane za obraźliwe, gorszące lub pornograficzne. 9. Wykonawca zapewni w pojazdach wykorzystywanych przy wykonywaniu niniejszej umowy czystość i odpowiednią temperaturę. 10. Wykonawca podejmie środki zabezpieczające zbiór danych, o których mowa w art. 36-39 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych oraz spełni wymagania określone w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 39a w/wym. ustawy. Wykonawca zobowiązuje się do przetwarzania danych osobowych, otrzymanych od Zamawiającego celem wykonywania w/w usług w zakresie transportu dzieci, wyłącznie w zakresie i celu przewidzianym w niniejszej umowie. 3.2.2 Usługa realizowana będzie w następujących terminach: 1) obóz w Dusznikach Zdroju: a) turnus I - termin od 24 czerwca do 04 lipca 2009 roku (przyjazd na miejsce w dniu 24 czerwca godziny popołudniowe, wyjazd w dniu 4 lipca po śniadaniu), liczba uczestników: 180 uczniów, b) turnus II - termin: od 05 lipca do 15 lipca 2009 roku ( przyjazd na miejsce w dniu 5 lipca godziny popołudniowe, wyjazd w dniu 15 lipca po śniadaniu), liczba uczestników: 150 uczniów. 2) obóz w Łebie: a) turnus I - termin od 25 czerwca do 05 lipca 2009 roku (przyjazd na miejsce w dniu 25 czerwca godziny popołudniowe, wyjazd w dniu 5 lipca po śniadaniu), liczba uczestników: 200 uczniów, b) turnus II - termin: od 06 lipca do 16 lipca 2009 roku ( przyjazd na miejsce w dniu 6 lipca godziny popołudniowe, wyjazd w dniu 16 lipca po śniadaniu), liczba uczestników: 200 uczniów. 3) wycieczki: grupy 40 osobowe, jednego dnia w wycieczce uczestniczyć będzie jedna grupa dzieci: a) wycieczki z Łeby do Gdyni (oceanarium): 29,30 czerwca, 1,2,3,8,9,10,13,14 lipca 2009 r. b) wycieczki z Dusznik Zdroju do Złotego Stoku(kopalnia) i Lądka Zdroju(arboretum): 26,27,28,29,30 czerwca, 7,8,9,10,11 lipca 2009 r. 3.3. Dowóz uczestników obozu winien być zorganizowany zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności: a) ustawą z dnia 15 listopada 1984r. Prawo przewozowe (Dz. U. z 2000r. Nr 50, poz.601 ze zm.), b) ustawą z dnia 6 września 2001r o transporcie (t.j. Dz.U. z 2007 r. Nr 125, poz.874 ze zm.), 3.4. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uczestnikom wyjazdu suchy prowiant i napoje ( herbata, woda mineralna i soki) i opiekę w trakcie podróży na obóz w każdym autokarze 2-ch opiekunów ). 3.5. Należy zorganizować postoje w bezpiecznych miejscach ( np. wyznaczone parkingi) . 3.6. Autokary powinny posiadać aktualne świadectwo przeglądu technicznego pojazdów. 3.7. Wykonawca musi posiadać ubezpieczenie NNW kierowcy i pasażerów pojazdów mechanicznych oraz aktualne ubezpieczenie OC pojazdów. 3.8. Nadzór nad przestrzeganiem przez uczestników przewozu grupowego przepisów porządkowych zapewnia wykonawca. 3.9. Zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 grudnia 2007 r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych (Dz. U. Nr 241, poz. 1763) średni kurs złotego w stosunku do euro stanowiący podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych wynosi 3,8771 zł. 3.10 Klasyfikacja przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.10.00.00-9.

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 24.06.2009.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje wniesienia wadium.

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 5. Warunki udziału w postępowaniu: 5.1. W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy niewykluczeni na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy pzp, spełniający warunki zawarte w art. 22 ust. 1 pkt 1-3 ustawy pzp oraz spełniający szczegółowe warunki udziału: 5.1.1. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności , jeżeli ustawy nakładają taki obowiązek posiadania takich uprawnień tj: a) posiadają aktualną licencję na wykonywanie transportu drogowego uprawniającą do zarobkowego przewozu osób w zakresie objętym przedmiotem zamówienia zgodnie z wymogami ustawy z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U.2007 Nr 125 poz. 874 ze zm.). 5.1.2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: a) zrealizowali w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, co najmniej jedną usługę w zakresie przewozu dzieci lub młodzieży na obóz lub kolonię lub zieloną szkołę, udokumentowaną , że została wykonana należycie, b) dysponują osobami i podmiotami lub będą nimi dysponować, które będą uczestniczyć w wykonywaniu niniejszego zamówienia: tj: osobami uprawnionymi do kierowania pojazdami - posiadającymi prawo jazdy zgodnie z wymaganymi przepisami prawa ; c) dysponują lub będą dysponować co najmniej 9 sprawnymi technicznie autokarami posiadającymi co najmniej 45 miejsc każdy spełniającymi wymagania techniczne określone przepisami prawa ruchu drogowego o standardzie LUX z nagłośnieniem, wc, klimatyzacją, telewizorem dvd, 5.1.3 Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia ; a) posiadają aktualną polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę o nie mniejszą niż 100 000,00 zł 5.2. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w pkt 6.1.3) - 6.1.13) SIWZ. 5.3. Niespełnienie chociażby jednego z ww. warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 6. Dokumenty i oświadczenia: 6.1. Dokumenty i oświadczenia wymagane od Wykonawcy ubiegającego się o zamówienie: 1) wypełniony formularz oferty wg załącznika Nr 1 do SIWZ; 2) oświadczenie, że Wykonawca wykona zamówienie własnymi siłami lub określi część zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom wg załącznika Nr 2 do SIWZ; 3) wypełnione i podpisane oświadczenie o spełnianiu warunków art. 22 ust. 1 pkt 1 - 3 ustawy pzp wg załącznika Nr 3 do SIWZ; 4) wypełnione i podpisane oświadczenie Wykonawcy, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy pzp wg załącznika Nr 4 do SIWZ; 5) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 6) koncesja, zezwolenie lub licencja , jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania koncesji, zezwolenia lub licencji na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem publicznym, tj. aktualną licencję na wykonywanie transportu drogowego jako spełnienie wymogu określonego w art.5 ustawy z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U.2007 Nr 125 poz. 874 ze zm.) na potwierdzenie spełnienia warunku określonego w punkcie 5.1.1. a) SIWZ; 7) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie wg załącznika Nr 5 do SIWZ - na potwierdzenie spełnienia warunku określonego w punkcie 5.1.2. a) SIWZ; 8) wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności wg załącznika Nr 6 do SIWZ- na potwierdzenie spełnienia warunku określonego w punkcie 5.1.2.b) SIWZ 9) pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt 6.1.8), wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował - na potwierdzenie spełnienia warunku określonego w punkcie 5.1.2.b) SIWZ; 10) dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - tj. dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień w wymienionych w punkcie 5.1.2.b) SIWZ - na potwierdzenie spełnienia warunku określonego w punkcie 5.1.2.b) SIWZ; 11) wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń ( autokarów) , którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca wg załącznika Nr 7 do SIWZ- na potwierdzenie spełnienia warunku określonego w punkcie 5.1.2.c) SIWZ; 12) pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jeżeli w wykazie , o którym mowa w pkt 6.1.11), wykonawca wskazał narzędzia i urządzenia ( autokary) , którymi będzie dysponował - na potwierdzenie spełnienia warunku określonego w punkcie 5.1.2.c) SIWZ; 13) polisa , a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na potwierdzenie spełnienia warunku określonego w punkcie 5.1.3.a) SIWZ; 14) zaakceptowany projekty umowy wg załącznika Nr 8 do SIWZ; 15) pełnomocnictwo lub inny dokument określający zakres umocowania do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik Wykonawcy; 6.2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o których mowa w pkt 6.1.5) SIWZ składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 6.3. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu o których mowa w pkt 6.2. SIWZ, zastępuje się go dokumentami zawierającymi oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 6.4 Wymienione w pkt 6 SIWZ dokumenty i oświadczenia muszą być załączone do oferty. 6.5 Składane dokumenty muszą być przedstawione w formie oryginału, za wyjątkiem dokumentów o których mowa w pkt 6.1.5) i 6.1.13) SIWZ, które mogą być przedstawione w formie kserokopii poświadczonej na każdej stronie za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy. 6.6 Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy przedstawiona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 6.7 Zgodnie z art. 26 ust. 3 ustawy pzp Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz spełnienie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez Zamawiającego, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlegać będzie odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie dokumenty i oświadczenia powinny potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnienie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez Zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert 6.8. Z treści dokumentów i oświadczeń, o których mowa w pkt 6.1. - 6.4. SIWZ musi wynikać jednoznacznie, iż postawione przez Zamawiającego warunki i wymagania zostały spełnione..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.cku.zgora.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Centrum Kształcenia Ustawicznego i Praktycznego 65-401 Zielona Góra, ul. Długa 13, p. 33.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.04.2009 godzina 09:00, miejsce: siedziba Zamawiającego tj. w Centrum Kształcenia Ustawicznego i Praktycznego, 65-401 Zielona Góra, ul. Długa 13, sekretariat pokój nr 33.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedmiotem zamówienia jest usługa w zakresie przewozu dzieci na obozy i z powrotem oraz przewozu dzieci na wycieczki w ramach projektu Fascynacje zaklęte w nauce i biznesie -ogólnopolski program rozwój kompetencji kluczowych w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych i przedsiębiorczości dla uczniów gimnazjów w ramach zadania współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego..

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.