eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Częstochowa › Wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową siedziby Prokuratury Rejonowej Częstochowa Północ i Południe w Częstochowie przy ul. Sikorskiego 80 - roboty dodatkowe, zamienne



Ogłoszenie z dnia 2015-03-18

Częstochowa: Wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową siedziby Prokuratury Rejonowej Częstochowa Północ i Południe w Częstochowie przy ul. Sikorskiego 80 - roboty dodatkowe, zamienne
Numer ogłoszenia: 59542 - 2015; data zamieszczenia: 18.03.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Prokuratura Okręgowa w Częstochowie, ul. Dąbrowskiego 23/35, 42-200 Częstochowa, woj. śląskie, tel. 034 3240571, faks 0-34 324 11 69.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową siedziby Prokuratury Rejonowej Częstochowa Północ i Południe w Częstochowie przy ul. Sikorskiego 80 - roboty dodatkowe, zamienne.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową siedziby Prokuratury Rejonowej Częstochowa Północ i Południe w Częstochowie przy ul. Sikorskiego 80 - roboty dodatkowe, zamienne.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 18.03.2015.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • ZPHU KROMAR Marian Krotla, ul. Oleska 280, 42-161 Starokrzepice, kraj/woj. śląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 131599,45 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 161867,32

  • Oferta z najniższą ceną: 161867,32 / Oferta z najwyższą ceną: 161867,32

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Decyzja o realizacji przebudowy wykonanych wg dokumentacji pierwotnej drzwi i ścian kancelarii tajnej została podjęta ze względu na konieczność dostosowania ww pomieszczenia do aktualnych wymogów otrzymanych przez Zamawiającego. Zamawiający został zobligowany do wykonania wygrodzenia kancelarii z murem o odpowiadającej nośności granicznej ściany z cegły pełnej o grubości min.15cm. (cegła kratowa Max18,8cm), co spowodowało konieczność robót wyburzeniowych wykonanej wg pierwotnego projektu ściany 12 cm i demontażu drzwi. Uzasadnienie: a) Wykonanie powyższych robót nie przekracza łącznie 50% wartości zamówienia podstawowego. b) Nie są to roboty ujęte w zamówieniu podstawowym c) Niemożliwe było przewidzieć konieczność wykonania tych robót na etapie tworzenia dokumentacji projektowej. W pierwotnej wersji pomieszczenie tzn. kancelarii tajnej nie miało spełniać parametrów, które stanowią podstawę ujęcia przedmiotowych robót w niniejszym protokole, a dokumenty opatrzone klauzulą tajne miały znajdować się w kancelarii tajnej Prokuratury Okręgowej w Częstochowie. Ze względu na odmienną koncepcję polityki kadrowej Prokuratury Okręgowej w Częstochowie (jesień 2014 r.) zaistniała konieczność dostosowania pomieszczenia numer 2.4 do wymogów, jakie spełniać mają oddziały kancelarii tajnych dotyczące m.in. nośności granicznej ściany odpowiadającej nośności ściany z cegły pełnej o grubości 15 cm oraz przedsionka. Stąd zmiana w dokumentacji. d) Realizacja wyszczególnionych robót jest niezbędna do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego w zakresie wykończenia pomieszczeń nr nr 2.4 oraz nr 2.5 z uwagi na rozbieżności w obydwu wersjach w usytuowaniu sufitów podwieszonych, wykładzin podłogowych oraz instalacji. e) Z przyczyn gospodarczych oraz technicznych: prawidłowe wykonanie zamówienia podstawowego w zakresie pomieszczeń biurowych na I piętrze jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego-opóźnienie wykonawstwa zdecydowane spowodowałoby techniczne utrudnienia przy późniejszej przebudowie pomieszczeń i generowało dodatkowe koszty. Konieczność wyremontowania pomieszczenia wymiennika cieplnego została podyktowana faktycznym, złym stanem technicznym ścian, sufitu, posadzek gres co zostało stwierdzone po robotach demontażowych urządzeń i instalacji. Wykonanie części powyższych robót remontowo-wykończeniowych było konieczne do kontynuacji montażu urządzeń i instalacji. Realizacja zakresu robót tynkarskich była konieczna do wykonania przed malowaniem ścian i sufitów, a terminowe odłożenie napraw i malowania wiąże się z późniejsza koniecznością zabezpieczenia wykonanych i odnowionych elementów instalacji oraz możliwością ich zniszczeń. Wyburzenie istniejącej studzienki schładzającej i budowa nowej, z wymiana pompy przewidzianej do usuwania wody, spowodowana jest bardzo złym stanem technicznym stwierdzonym podczas trwania robót demontażowych instalacji, a terminowe odłożenie tych robót eliminuje prawidłową technologię węzła i spowoduje w przyszłości niewspółmierne duży wzrost kosztów. Dobudowa nowego wpustu podłogowego (kratki instalacji sanitarnej) spowodowana jest brakiem właściwego technologicznie odprowadzenia wody spuszczanej ze zładu w czasie prac serwisowych lub awarii, co zostało stwierdzone po wykonaniu robót wyburzeniowych i demontażowych. Uzasadnienie: a) Wykonanie powyższych robót nie przekracza łącznie 50% wartości zamówienia podstawowego. b) Nie są to roboty ujęte w zamówieniu podstawowym. c) Niemożliwe było przewidzieć konieczność wykonania tych robót na etapie tworzenia dokumentacji projektowej. Powyższe zostało stwierdzone po robotach demontażowych urządzeń i instalacji. d) Realizacja wyszczególnionych robót jest niezbędna do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego z uwagi na konieczność kontynuacji montażu urządzeń i instalacji. Skucia i roboty tynkarskie, ich wykonanie jest konieczne przed realizacją malowania ścian i sufitów, które to roboty są ujęte w zamówieniu podstawowym. Naprawa wadliwych posadzek, co zostało ujawnione po demontażach urządzeń jest elementem poprzedzającym montaż instalacji i urządzeń technologicznych, Wyburzenie i wymiana istniejącej studni schładzającej w węźle wraz z wadliwym osprzętem ( pompa) zostało stwierdzone podczas robot demontażowych urządzeń i instalacji a wady pompy zostały ujawnione przy spuszczaniu wody z instalacji.. e) Z przyczyn technicznych: wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego zgodnie z opisem w podpunkcie d). f) z przyczyn gospodarczych: oddzielenie zamówienia podstawowego od dodatkowego wiąże się ze wzrostem kosztów w przypadku późniejszej realizacji - demontaż, montaż, skucia, wyburzenia. Wykonanie wymiany skorodowanych instalacji z widocznymi śladami świadczącymi o przeciekach, zostało stwierdzone w czasie robót rozbiórkowych, a ich wymiana podyktowana jest koniecznością zapewnienia bezawaryjności (przecieki) w wyremontowanych pomieszczeniach obiektu. Awaria na etapie eksploatacji wyremontowanego budynku powodowałby bardzo wysokie koszty naprawy i odtworzenia. Uzasadnienie: a) Wykonanie powyższych robót nie przekracza łącznie 50% wartości zamówienia podstawowego. b) Nie są to roboty ujęte w zamówieniu podstawowym c) Niemożliwe było przewidzieć konieczność wykonania tych robót na etapie tworzenia dokumentacji projektowej. Powyższe zostało stwierdzone po robotach demontażowych urządzeń i instalacji, w czasie robót rozbiórkowych oraz przy wykonywaniu żelbetowych ram usztywniających konstrukcje budynku (obszar ukryty pod zabudową płytami GK) d) Realizacja wyszczególnionych robót jest niezbędna do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego z uwagi na konieczność kontynuacji montażu urządzeń i instalacji oraz zabudów sufitów płytami GK. e) Z przyczyn technicznych wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego zgodnie z opisem w podpunkcie d). Dodatkowo uwzględniając przyczyny techniczne, oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego i wykonanie go w okresie późniejszym wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów przy ewentualnej naprawie uszkodzonych rurociągów oraz zniszczonych w ich wyniku sufitów oraz ścian. Ponadto w przypadku wystąpienia awarii w okresie grzewczym powstałyby problemy z utrzymaniem obiektu w stanie technicznym umożliwiającym jego użytkowanie. Decyzja o wymianie aluminiowych przegród o odporności pożarowej EI60 oraz wymianie drzwi jednoskrzydłowych o odporności EI60 została podjęta na etapie wykonywania robót wykończeniowych i wynika z konieczności dostosowania do wymogów pożarowych ciągów ewakuacyjnych na korytarzach. Uzasadnienie: a) Wykonanie powyższych robót nie przekracza łącznie 50% wartości zamówienia podstawowego. b) Nie są to roboty ujęte w zamówieniu podstawowym c) Niemożliwe było przewidzieć konieczność wykonania tych robót w chwili określania zakresu i w samej procedurze wyłonienia oferenta ponieważ powyższe roboty nie były zawarte w uzgodnionej przez rzeczoznawcę ds.zabepieczeń p.poż dokumentacji projektowej. Dodatkowe, w trakcie prowadzenia robót, oględziny przy których stwierdzono konieczność wymiany spękanych szyb, zniszczonych elementów przegród, oraz dodatkowe uzgodnienia z przedstawicielem prewencji PSP spowodowały konieczność dostosowania dróg ewakuacji do wymogów przepisów pożarowych. d) Realizacja wyszczególnionych robót jest niezbędna do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego w zakresie uzyskania pozytywnej opinii z końcowego przeglądu służb PSP oraz w zakresie uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu biurowego. e) Z przyczyn gospodarczych oraz technicznych: prawidłowe wykonanie zamówienia podstawowego w zakresie wykończenia ciągów ewakuacyjno-komunikacyjnych jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego-opóźnienie wykonawstwa zdecydowane spowodowałoby techniczne utrudnienia przy późniejszej przebudowie przegród aluminiowych i generowało dodatkowe koszty. Wykonanie schodów wyjściowych z obniżonej części na teren o poziomie +1,50 m jest konieczne ze względu na zapewnienie dostępu do całego terenu należącego do nieruchomości, bez wykorzystywania terenów będących w gestii innych właścicieli, w szczególności do zapewnienia bezkolizyjnego dostępu do serwisowania urządzeń klimatyzacji. Montaż barier jest konieczny ze względu na dostosowanie zagospodarowania do przepisów BHP oraz w celu zapewnienia bezpieczeństwa użytkowników, co warunkuje uzyskanie pozwolenia na użytkowanie(warunkowego). Uzasadnienie: a) Wykonanie powyższych robót nie przekracza łącznie 50% wartości zamówienia podstawowego. b) Nie są to roboty ujęte w zamówieniu podstawowym c) Niemożliwe było przewidzieć konieczność wykonania bezpiecznego dojścia do serwisowania i wejścia na teren Zamawiającego w tej formie ponieważ wytyczne projektowania i sam projekt nie przewidywał zmiany zagospodarowania polegającego m.in. na dokonaniu rozgrodzenia użytkowników, które wyeliminowało możliwości dotychczasowej komunikacji. d) Realizacja powyższych robót jest niezbędna do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego w zakresie zapewnienia dojścia do urządzeń klimatyzacji oraz dojścia do pozostałych terenów Prokuratury Rejonowej. e) Z przyczyn gospodarczych oraz technicznych: prawidłowe wykonanie zamówienia podstawowego w zakresie zapewnienia bezpiecznych dojść i uzyskania pozwolenia na użytkowanie ( forma warunkowa) jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego, opóźnienie wykonawstwa zdecydowane spowodowałoby techniczne utrudnienia, a późniejsza przebudowa w szczególności i wykop pod fundamenty schodów , generowałyby dodatkowe koszty. Montaż dwóch lamp oświetlenia zewnętrznego jest konieczny w celu zapewnienia bezpiecznego dojścia w rejon windy, wejścia bocznego, schodów zewnętrznych. Uzasadnienie: a) Wykonanie powyższych robót nie przekracza łącznie 50% wartości zamówienia podstawowego. b) Nie są to roboty ujęte w zamówieniu podstawowym; c) Niemożliwym było przewidzieć konieczność wykonania tych robót w tej formie ponieważ wytyczne do projektowania i sam projekt nie przewidywał realizacji zagospodarowania. W przeprowadzonych w lutym 2015 ustalenia z PINB uzyskano informację o konieczności doświetlenia wejścia schodów i wejścia do przedsionka windowego co warunkuje otrzymanie pozwolenia na użytkowania (forma warunkowa) . d) Realizacja powyżej wyszczególnionych robót jest niezbędna do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego w zakresie bezpieczeństwa użytkowników - bezpiecznego dojścia do przedsionka windy, schodów terenowych oraz jest niezbędne do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu. e) Z przyczyn gospodarczych oraz technicznych: prawidłowe wykonanie zamówienia podstawowego w zakresie bezpiecznego dojścia do przedsionka windy, schodów terenowych ( uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu) jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego-opóźnienie wykonawstwa zdecydowanie spowodowałoby techniczne utrudnienia przy późniejszej rozprowadzeniu okablowania i generowało dodatkowe koszty. Wykonanie instalacji kontroli dostępu jest konieczne ze względu na zapewnienie bezpieczeństwa użytkowników obiektu przy zachowaniu dostępności urządzenia windy. Uzasadnienie: a) Wykonanie powyższych robót nie przekracza łącznie 50% wartości zamówienia podstawowego. b) Nie są to roboty ujęte w zamówieniu podstawowym c) Niemożliwe było przewidzieć konieczność wykonania tych robót na etapie tworzenia dokumentacji projektowej. W pierwotnej wersji przewidziano uruchomienie dotychczas funkcjonującego systemu, ale na etapie realizacji prac okazało się, że nie jest to możliwe ze względów technicznych - przewody są poprzecinane, części systemu brakuje. d) Realizacja wyszczególnionych robót jest niezbędna do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego w zakresie wykończenia pomieszczeń w których zainstalowano elementy kontroli dostępu oraz pomieszczeń w których rozprowadzane jest okablowanie. e) Z przyczyn gospodarczych oraz technicznych: prawidłowe wykonanie zamówienia podstawowego uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego-opóźnienie wykonawstwa zdecydowanie spowodowałoby techniczne utrudnienia przy późniejszym rozprowadzaniu okablowania i montażu urządzeń i wymagałoby naprawiania wykończonych pomieszczeń i generowało dodatkowe koszty. Decyzja o montażu zamiennego zestawu pomiarowego została podjęta w lutym 2015 po przeprojektowaniu dotychczasowego układu pomiarowego, który po zamontowaniu nie został zaakceptowany i odebrany przez uprawnionego przedstawiciela PWiK. Uzasadnienie: a) Wykonanie powyższych robót nie przekracza łącznie 50% wartości zamówienia podstawowego. b) Nie są to roboty ujęte w zamówieniu podstawowym c) Niemożliwe było przewidzieć konieczność wykonania tych robót na etapie tworzenia oferty i samej procedury przetargu ze względu na inne rozwiązania projektowe . d) Realizacja wyszczególnionych robót jest niezbędna do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego w zakresie przyłącza wody użytkowej do obiektu Prokuratury Rejonowej co warunkuje uzyskanie pozwolenia na użytkowanie ( forma warunkowa). e) Z przyczyn gospodarczych oraz technicznych: prawidłowe wykonanie zamówienia podstawowego w zakresie funkcjonowania instalacji wody, jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego-opóźnienie wykonawstwa spowodowałoby brak pozwolenia na użytkowanie konieczność wykonywania przebudowy układu pomiarowego co generowało poprzez nieużytkowanie jednostki dodatkowe koszty. Decyzja o rezygnacji z dostawy złączek typu patchcord o projektowanej długości 2,1m z jednoczesną dostawą złączek typu patchcord o długościach 5m, 3m, 1m , została podjęta na wniosek informatyków prokuratury Okręgowej. Wytyczne o trasach prowadzenia połączeń pomiędzy urządzeniami zostały przekazane przez informatyków w lutym 2015 po zapoznaniu się ze stanem faktycznym odległości urządzeń w pomieszczeniach serwerowni. Uzasadnienie: a) Wykonanie powyższych robót nie przekracza łącznie 50% wartości zamówienia podstawowego. b) Nie są to roboty ujęte w zamówieniu podstawowym ( rezygnacja niewłaściwego oferowanego rozwiązania) c) Niemożliwe było przewidzieć konieczność wykonania tych robót na etapie tworzenia oferty i samej procedury przetargu ze względu na inne rozwiązania projektowe . d) Realizacja wyszczególnionych robót jest niezbędna do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego w zakresie instalacji i funkcjonowania sieci IT, przesunięcie terminowe dostawy i montażu przedmiotowych złączek spowodowałaby brak funkcjonowania sieci komputerowych . e) Z przyczyn gospodarczych oraz technicznych: prawidłowe wykonanie zamówienia podstawowego w zakresie realizacji połączeń złączkami wg wskazanych tras o rożnych długościach zapewnia funkcjonale sieci komputerowej, brak rezygnacji z dostawy złączek o długości 2,1m powodowałby niepotrzebne straty budżetowe - nie zastałyby wykorzystane. Decyzja o montażu i dostarczeniu przedmiotowego sprzętu teleinformatycznego została podjęta na podstawie zaleceń informatyków Prokuratury Okręgowej z lutego 2015: Uzasadnienie: a) Wykonanie powyższych robót nie przekracza łącznie 50% wartości zamówienia podstawowego. b) Nie są to roboty ujęte w zamówieniu podstawowym c) Niemożliwe było przewidzieć konieczność wykonania tych robót na etapie tworzenia oferty i samej procedury przetargu ze względu na inne rozwiązania projektowe . d) Realizacja wyszczególnionych robót jest niezbędna do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego w zakresie instalacji i funkcjonowania sieci IT, przesunięcie terminowe dostawy i montażu przedmiotowego osprzętu spowodowałaby brak funkcjonowania sieci komputerowych .

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.